abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 29 april 2015 @ 20:14:17 #226
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_152133721
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 19:18 schreef SugeLucky het volgende:
Of je spaart nog even door als je graag een mechanisch horloge wil hebben?
Als je eenmaal mechanische hebt wil je sowieso geen quartz meer.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_152134427
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 19:18 schreef SugeLucky het volgende:
Of je spaart nog even door als je graag een mechanisch horloge wil hebben?
Nouja geld is niet direct het grootste probleem, maar om voor een eerste horloge meteen al flink geld uit te geven dat vind ik wat zonde, dan wil ik eerst wat meer ervaren zijn met horloges en precies weten wat ik mooi vind en wil. Een duurdere halen kan altijd nog. :P

quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 19:20 schreef Woelwater het volgende:
Of je trekt je geen fuck aan van een ander en koopt gewoon wat je zelf mooi vindt.
true :D maar mechanisch O+
  woensdag 29 april 2015 @ 20:39:00 #228
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_152134603
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2015 20:34 schreef Waterdrinker het volgende:
true :D maar mechanisch O+
Inderdaad, mechanisch ;( Als je niet exact hoef te weten hoe laat het is en van gedoe hou zijn ze best wel te doen.
  woensdag 29 april 2015 @ 20:39:08 #229
67670 Skv
Cynist.
pi_152134611
quote:
15s.gif Op woensdag 29 april 2015 20:14 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Als je eenmaal mechanische hebt wil je sowieso geen quartz meer.
Dit.

Behalve een g-shock on the side.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 29 april 2015 @ 20:40:22 #230
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_152134658
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2015 20:34 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Nouja geld is niet direct het grootste probleem, maar om voor een eerste horloge meteen al flink geld uit te geven dat vind ik wat zonde, dan wil ik eerst wat meer ervaren zijn met horloges en precies weten wat ik mooi vind en wil. Een duurdere halen kan altijd nog. :P

Je kan het beter gelijk goed doen. Niet dat je direct 10k hoeft uit te geven of zo. Maar als je nu een beetje redelijk horloge koopt en een slimme koop op de toekomst gericht doet, dan kan je die over 5 jaar of zo verkopen zonder veel verlies, of wellicht winst, en er weer wat geld bijleggen en dan een wat duurder horloge kopen enzovoort tot je op den duur het horloge hebt wat je echt wil hebben, zonder daar in 1x een smak geld voor te hoeven neerleggen.

Of je koop nu een quartz of een goedkope mechanische klok voor een paar honderd euro waar je over 5 jaar nog blij moet zijn als je er een paar tientjes voor krijgt.
pi_152135010
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 20:40 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Je kan het beter gelijk goed doen. Niet dat je direct 10k hoeft uit te geven of zo. Maar als je nu een beetje redelijk horloge koopt en een slimme koop op de toekomst gericht doet, dan kan je die over 5 jaar of zo verkopen zonder veel verlies, of wellicht winst, en er weer wat geld bijleggen en dan een wat duurder horloge kopen enzovoort tot je op den duur het horloge hebt wat je echt wil hebben, zonder daar in 1x een smak geld voor te hoeven neerleggen.

Of je koop nu een quartz of een goedkope mechanische klok voor een paar honderd euro waar je over 5 jaar nog blij moet zijn als je er een paar tientjes voor krijgt.
Ja da's ook weer zo, en voor een smartphone die 3 jaar mee gaat leg ik ook honderden euro's neer, dus waarom dan niet voor een horloge die veel langer mee gaat.

Nouja, een mechanisch horloge gaat het dan sowieso worden, ik ga nog even verder speuren naar een mooie, want die IWC Portuguese is me helaas wel echt te duur. :P
Dank voor alle reacties!
pi_152155728
Hier mensen bekend met Danish Design horloges? Ik wil er binnenkort een aanschaffen maar vraag me af hoe de mechaniek is, 'k geloof wel dat Scandinavische horloges betrouwbaar zijn..
pi_152156407
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2015 16:54 schreef andreas612 het volgende:
Hier mensen bekend met Danish Design horloges? Ik wil er binnenkort een aanschaffen maar vraag me af hoe de mechaniek is, 'k geloof wel dat Scandinavische horloges betrouwbaar zijn..
Waarop baseer je dat dan weer? Is gewoon standaard quartzspul. Kan me zo ook geen voorbeeld van een 'betrouwbaar' Scandinsvisch merk voor de geest halen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Skv op 30-04-2015 17:32:21 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_152156755
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 17:25 schreef Skv het volgende:

[..]

Waarop baseer je dat dan weer? Is gewoon standaard quartzspul. Kan me zo ook geen voorbeeld van een 'betrouwbaar' Scandinsvisch merk voor de geest halen.
Weer? dit is m'n eerste post.. ik dacht misschien dat het in de lijn van 'skagen' e.d. lag.

Ik bedoel meer of het uurwerkje ook betrouwbaar is, soms heb je van die designmerken die er leuk uitzien maar toch tegen blijken te vallen na verloop van tijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2015 17:45:26 ]
pi_152159446
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2015 17:45 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Weer? dit is m'n eerste post.. ik dacht misschien dat het in de lijn van 'skagen' e.d. lag.

Ik bedoel meer of het uurwerkje ook betrouwbaar is, soms heb je van die designmerken die er leuk uitzien maar toch tegen blijken te vallen na verloop van tijd.
Danish Design valt daar ook onder. Heb Skagen even gegoogled en dat voor zover ik in kan schatten ook. Maar als je een horloge alleen voor de mooi wil hebben dan kan je het prima kopen hoor. Zo duur is het ook niet.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_152159992
Hoe werkt dat betalen via manbushijie.com?
Ik wil met PayPal betalen om kopersgarantie te hebben voor als ik niks krijg of het ding kapot aankomt, maar je moet zelf geld oversturen naar die site om te betalen, er is geen checkout button voor PayPal ofzo. Nu is zelf overmaken niet zo'n probleem, maar dan moet je kiezen tussen overmaken als gift waarbij je geen aanspraak kunt maken op die garantie van PayPal, of overmaken als gewone betaling, maar dan komen er kosten bij voor de ontvangende partij en krijgen ze dus minder dan wat je moet betalen.
pi_152160299
quote:
5s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:54 schreef Waterdrinker het volgende:
Hoe werkt dat betalen via manbushijie.com?
Ik wil met PayPal betalen om kopersgarantie te hebben voor als ik niks krijg of het ding kapot aankomt, maar je moet zelf geld oversturen naar die site om te betalen, er is geen checkout button voor PayPal ofzo. Nu is zelf overmaken niet zo'n probleem, maar dan moet je kiezen tussen overmaken als gift waarbij je geen aanspraak kunt maken op die garantie van PayPal, of overmaken als gewone betaling, maar dan komen er kosten bij voor de ontvangende partij en krijgen ze dus minder dan wat je moet betalen.
Je moet het zelf overmaken, ik zou het niet als gift doen, idd garantie. Kan wel zijn dat ze iets meer vragen als je het als uitwisseling betitelt. Je gaat voor een parnis neem ik aan?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_152160717
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:05 schreef Skv het volgende:

[..]

Je moet het zelf overmaken, ik zou het niet als gift doen, idd garantie. Kan wel zijn dat ze iets meer vragen als je het als uitwisseling betitelt. Je gaat voor een parnis neem ik aan?
Ja, dezelfde als die jij hebt als ik 't me goed herinner. :P

Daarnaast wil ik denk ik een Hamilton Jazzmaster Maestro hebben:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar daar twijfel ik nog erg over.
Ten eerste is het flink boven m'n oorspronkelijke budget van 500 euro :') en ten tweede weet ik niet of ik de kleur mooi vind. De rose gold vind ik veel mooier:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar is denk ik weer wat te netjes om elke dag te dragen en die heeft geen secondewijzer (seconds subdial), wat die eerste weer wèl heeft :( . Die eerste is er ook nog in het zwart (dus met seconds subdial) maar zwart vind ik ook weer niet mooi.

De Jazzmaster Auto Chrono heeft weer wél een seconds subdial maar weer geen dag van de week aanduiding, en dat vind ik juist zo tof.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die Parnis is wel weer hetzelfde idee als deze hierboven, maar als ik complementerende kleuren kies dan kan ik doorgaans of de een, of de ander dragen, en kan ik die cheape aan als ik naar het strand ga of weet ik wat.

Dusja, eerst maar die Parnis kopen en dan denk ik over de rest nog wel weer na. Moeilijk. :'(
pi_152161362
Dezelfde als die ik heb? Ik heb al heel lang geen Parnis meer.. Had eerst zo'n Portuguese kloon. :+
Zelf knap ik altijd af op day-complicatie. Hele balans uit de dial is daarmee weg. Heb één horloge met een dagaanduiding en daar zit ik me altijd aan te ergeren. Liever helemaal niks of alleen date, en dan ook nog het liefst op 6 uur ipv 3. Dat is vaak meer gebalanceerd.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_152161552
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:37 schreef Skv het volgende:
Dezelfde als die ik heb? Ik heb al heel lang geen Parnis meer.. Had eerst zo'n Portuguese kloon. :+
Zelf knap ik altijd af op day-complicatie. Hele balans uit de dial is daarmee weg. Heb één horloge met een dagaanduiding en daar zit ik me altijd aan te ergeren. Liever helemaal niks of alleen date, en dan ook nog het liefst op 6 uur ipv 3. Dat is vaak meer gebalanceerd.
Oh. Zat wat oude topics door te lezen, maar wist dus niet dat je die niet meer had. :P

En dagaanduiding moet je van houden inderdaad. Blijkbaar ben ik ook een van de weinigen, anders had die Auto Chrono ook wel een dagaanduiding gehad. :+
pi_152161798
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:42 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Oh. Zat wat oude topics door te lezen, maar wist dus niet dat je die niet meer had. :P

En dagaanduiding moet je van houden inderdaad. Blijkbaar ben ik ook een van de weinigen, anders had die Auto Chrono ook wel een dagaanduiding gehad. :+
Nadeel van automatische chrono's is over het algemeen de dikte. Je hebt de hele chronomodule en daar bovenop nog het automatische opwindmechanisme. Enig idee hoe dik die onderste Hamilton is? Mooie dial overigens :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 30 april 2015 @ 20:50:54 #242
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_152161840
Die Jazzmaster Auto Chrono vind ik wel de mooiste van die 3 denk ik.

Die anderen doen wat kijkshopachtig aan op de foto's.
pi_152161901
quote:
10s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:17 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Ja, dezelfde als die jij hebt als ik 't me goed herinner. :P

Daarnaast wil ik denk ik een Hamilton Jazzmaster Maestro hebben:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar daar twijfel ik nog erg over.
Ten eerste is het flink boven m'n oorspronkelijke budget van 500 euro :') en ten tweede weet ik niet of ik de kleur mooi vind. De rose gold vind ik veel mooier:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar is denk ik weer wat te netjes om elke dag te dragen en die heeft geen secondewijzer (seconds subdial), wat die eerste weer wèl heeft :( . Die eerste is er ook nog in het zwart (dus met seconds subdial) maar zwart vind ik ook weer niet mooi.

De Jazzmaster Auto Chrono heeft weer wél een seconds subdial maar weer geen dag van de week aanduiding, en dat vind ik juist zo tof.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die Parnis is wel weer hetzelfde idee als deze hierboven, maar als ik complementerende kleuren kies dan kan ik doorgaans of de een, of de ander dragen, en kan ik die cheape aan als ik naar het strand ga of weet ik wat.

Dusja, eerst maar die Parnis kopen en dan denk ik over de rest nog wel weer na. Moeilijk. :'(
Goede keuze die hamilton jazzmaster maestro, heb em zelf ook. :+
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_152161950
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:49 schreef Skv het volgende:

[..]

Nadeel van automatische chrono's is over het algemeen de dikte. Je hebt de hele chronomodule en daar bovenop nog het automatische opwindmechanisme. Enig idee hoe dik die onderste Hamilton is? Mooie dial overigens :)
14,83 mm. Ik heb nu een sporthorloge van 16mm, dus dacht dat 15mm dan ook wel zou moeten kunnen. Maar geen idee hoe het irl is, kan best zijn dat ik het dan ook te dik vind.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:50 schreef SugeLucky het volgende:
Die Jazzmaster Auto Chrono vind ik wel de mooiste van die 3 denk ik.

Die anderen doen wat kijkshopachtig aan op de foto's.
Hmja, al heb je dat met rose gold sowieso wel snel denk. :P

quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:52 schreef habitue het volgende:

[..]

Goede keuze die hamilton jazzmaster maestro, heb em zelf ook. :+
:o welke?
pi_152162288
Voor als iemand interesse heeft in een vage oude Omega voor te weinig geld: http://www.speurders.nl/o(...)r_id=5293791&sr_ab=0

Zou hem wel ophalen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_152162542
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:53 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

14,83 mm. Ik heb nu een sporthorloge van 16mm, dus dacht dat 15mm dan ook wel zou moeten kunnen. Maar geen idee hoe het irl is, kan best zijn dat ik het dan ook te dik vind.

[..]

Hmja, al heb je dat met rose gold sowieso wel snel denk. :P

[..]

:o welke?
Hier komt ook vaak leuk spul voorbij: http://www.horlogeforum.nl/list.php?15
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_152163541
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2015 15:36 schreef Waterdrinker het volgende:
Zijn er eigenlijk quartz horloges die meerdere keren per seconde bewegen, dus waarbij de secondewijzer niet slechts éénmaal per seconde beweegt?

Zulke horloges vind ik erg mooi:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(vooral die laatste O+ O+ )
maar no-way dat ik die als mechanisch exemplaar ga vinden voor een paar honderd euro. :D

Daarom zat ik aan zoiets te denken:
[ afbeelding ]
da's een quartz horloge voor 350 euro, maar het meerdere keren per seconde tikken vind ik toch ook wel erg mooi. Het hoeft niet supersmooth te zijn, viermaal per seconde ofzo is prima. :)
Bulova precisionist is ook leuk, hier twee linkjes. Zal tweedehands ook wel te vinden zijn.
http://www.bulovaprecisionist.com/

http://www.bulova.com/en-(...)c52d142993b037000002

Ik ben even van de quartz fase af en draag momenteel een sloom tikkende automaat uit 1966 :)

...
pi_152163929
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:53 schreef Waterdrinker het volgende:
welke? :o
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_152164056
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:10 schreef Skv het volgende:

[..]

Hier komt ook vaak leuk spul voorbij: http://www.horlogeforum.nl/list.php?15
Thanks :) Zat ook al wat op marktplaats en chrono24 rond te kijken, maar ben als horlogenoob wat bang om een nepperd ofzo te krijgen, dus denk dat ik als eerste horloge maar gewoon naar de juwelier ga (of ergens op internet binnen NL bestel).

quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:48 schreef habitue het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nice :o
Hoe bevalt de zwarte? Nu ik wat filmpjes, foto's en reviews bekijk begin ik die zwarte toch ook wel te waarderen.
Wel jammer dat die day date een witte achtergrond heeft.
Hoelang heb je 'm al? Ben je er tevreden mee of had je liever een andere gehaald?
pi_152164319
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:50 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

[..]

Nice :o
Hoe bevalt de zwarte? Nu ik wat filmpjes, foto's en reviews bekijk begin ik die zwarte toch ook wel te waarderen.
Wel jammer dat die day date een witte achtergrond heeft.
Hoelang heb je 'm al? Ben je er tevreden mee of had je liever een andere gehaald?
Heel goed, ik heb hem al zo'n 3 jaar nu ben er nog steeds erg blij mee. Ben totaal niet iemand die veel waarde hecht aan spullen. Maar ben toch best wel gehecht geraakt aan mn horloge. :P Wil nu voor een 2e, wat sportiever horloge gaan.

Wil eigenlijk de Omega Planet Ocean, maar die ligt helaas boven mn budget. ;(
A man is not old until regrets take the place of dreams.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')