Ik heb inderdaad ook zo'n gevoel, met name in woonerven; dan denk ik toch echt dat ik bijna de geparkeerde auto's of lantaarnpalen ga raken als ik de auto nog meer naar rechts verschuif, ondanks dat de rij-instructeur zegt dat er nog genoeg ruimte is.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:19 schreef defokkingfoker het volgende:
[..]
Nice, elke les zou het steeds beter moeten gaan.. op een gegeven moment wordt het schakelen automatisme en denk je dr amper aan
Dat met de bochten naar rechts had ik ook. Dacht echt steeds dat ik de stoep zou raken. Dit heb ik afgeleerd door een wel heel creatieve manier.. De bocht nemen met een deur open zodat ik zie hoeveel ruimte er nog was . Toen zag ik pas echt dat er nog bijna een meter afstand zat tussen de auto en de stoep . Sinds die les neem ik bochten naar recht perfect (Dit hebben we natuurlijk op een afgelegen industrie terrein gedaan )
Een in- en uitrit altijd in zn 1 nemen. Hierdoor ga je niet te snel heb je goed overzicht op de weg.
Het accelereren zal steeds beter gaan. Je bent pas bij je 7de les. Ik heb nu ong 25 lessen achter de rug, en nog schokt de auto soms bij het optrekken
Gas net na het aangrijpingspunt, maar licht doseren. Beetje oefenen, je komt er wel .quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:53 schreef Super-B het volgende:
Voor de rest verbeterpunten:
-Bij bochten naar rechts neem ik de bocht breder dan hoort..
-Bij een in- en uitrit constructie afremmen, schakelen en gassen gaat het nog niet zoals het moet.
-Accelereren..; ik weet nog steeds niet wanneer ik het aangrijpingspunt moet loslaten en wanneer ik moet beginnen met gassen zonder schokken te krijgen of/en dat de motor afslaat.
Op naar zondag...., de volgende rijles.
Ik heb juist de neiging teveel naar de stoep te plakken naar rechts . Altijd lekker knus, ruim vind ik niet mooi uitkomen, maar het kan ook té krap :x.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:19 schreef defokkingfoker het volgende:
[..]
Dat met de bochten naar rechts had ik ook. Dacht echt steeds dat ik de stoep zou raken. Dit heb ik afgeleerd door een wel heel creatieve manier.. De bocht nemen met een deur open zodat ik zie hoeveel ruimte er nog was . Toen zag ik pas echt dat er nog bijna een meter afstand zat tussen de auto en de stoep . Sinds die les neem ik bochten naar recht perfect (Dit hebben we natuurlijk op een afgelegen industrie terrein gedaan )
Een in- en uitrit altijd in zn 1 nemen. Hierdoor ga je niet te snel heb je goed overzicht op de weg.
Het accelereren zal steeds beter gaan. Je bent pas bij je 7de les. Ik heb nu ong 25 lessen achter de rug, en nog schokt de auto soms bij het optrekken
ANWB was prima. Vooral veel oefententamens maken, dat werkt nog veel beterquote:Op donderdag 14 mei 2015 19:18 schreef Evi90 het volgende:
Ik ga binnenkort ook aan rijlessen beginnen. Vandaag even bij m'n pa in de auto gezeten, hij heeft wat dingetjes uitgelegd. Heb er wel zin in
Is er een theorieboek dat jullie aanraden of maakt het niet zoveel uit?
ANWB of Vekabest .quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:18 schreef Evi90 het volgende:
Ik ga binnenkort ook aan rijlessen beginnen. Vandaag even bij m'n pa in de auto gezeten, hij heeft wat dingetjes uitgelegd. Heb er wel zin in
Is er een theorieboek dat jullie aanraden of maakt het niet zoveel uit?
Ik ben nog te romelig, rij te snel op stoplichten af, verlies ik het overzicht en dan verneuk ik de rest,quote:
_______!quote:Op vrijdag 15 mei 2015 00:20 schreef SacreCoeur het volgende:
Morgen mijn 13de les alweer.. en het gaat wonderbaarlijk goed!
Het is een opstartende eenmanspraktijk, dus die man heeft er echt plezier in wat hij (iig op mij) overbrengt tijdens het lessen, onwijs leuk.
Krijgen jullie ook na elke les je vorderingskaart per mail te zien? ik vind het wel leuk om te zien hoe ik vooruit ga
Op het moment heb ik niet echt aandachtspunten, ja dat ik ipv eerst richting aangeven en dan kijken andersom.
Ik heb wel echt 6 lessen nodig gehad om mijn rotondes goed onder de knie te krijgen, maar dat is nu geen enkel probleem meer.
Wie zijn er allemaal van plan een t.t.t. te doen? ik krijg hem gratis, dus maak daar natuurlijk gebruik van. Mijn theorie staat in juni gepland.
Dwing jezelf om eerder te scannen, dat heb ik ook gedaan, en nu lukt dat. Je moet je niet teveel van die fouten aantrekken, dus gewoon doorgaan.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 00:30 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik ben nog te romelig, rij te snel op stoplichten af, verlies ik het overzicht en dan verneuk ik de rest,
Of ik neem een rotonde weer eens in zn 3..
Ik weet wle hoe alles moet, ik rij vlot enzo. Maar als ik een foutje maak, maak ik het daarna gelijk nog erger
laatst reed ik zowat een hond aan op een zebrapad . Ik rij naar een rotonde, ik begin veels te laat met scannen dus ik zie rotonde veels te laat, ik rem af, moet dan nog gaan kijken, links rechts. Vervolgens trek ik op in zn 3 omdat inmiddels alles in mn hoofd door elkaar loopt.. Auto slaat af, ik rij weer (redelijk normaal) verder.. Ik wil de rotonde af, vergeet mn richting en zie een man bij het zebrapad frontaal over het hoofd
Ik weet hoe alles moet, als ik het even goed te pakken heb rijd ik een les vlekkeloos, maar als ik dan een foutje maakt dan is het gelijk helemaal kut.
Vervelend! de rotonde in z'n 3 nemen is eigenlijk nog het minst erg, zolang je inderdaad maar kijkt.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 00:30 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik ben nog te romelig, rij te snel op stoplichten af, verlies ik het overzicht en dan verneuk ik de rest,
Of ik neem een rotonde weer eens in zn 3..
Ik weet wle hoe alles moet, ik rij vlot enzo. Maar als ik een foutje maak, maak ik het daarna gelijk nog erger
laatst reed ik zowat een hond aan op een zebrapad . Ik rij naar een rotonde, ik begin veels te laat met scannen dus ik zie rotonde veels te laat, ik rem af, moet dan nog gaan kijken, links rechts. Vervolgens trek ik op in zn 3 omdat inmiddels alles in mn hoofd door elkaar loopt.. Auto slaat af, ik rij weer (redelijk normaal) verder.. Ik wil de rotonde af, vergeet mn richting en zie een man bij het zebrapad frontaal over het hoofd
Ik weet hoe alles moet, als ik het even goed te pakken heb rijd ik een les vlekkeloos, maar als ik dan een foutje maakt dan is het gelijk helemaal kut.
Wat bedoel je? ik heb geen pakket, losse lessen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 00:34 schreef ScheurGleuf het volgende:
[..]
_______!
Je betaalt er gewoon voor, en rijscholen die dat standaard in pakketten hebben zitten sporen niet. Compleet nutteloos.
[..]
Dwing jezelf om eerder te scannen, dat heb ik ook gedaan, en nu lukt dat. Je moet je niet teveel van die fouten aantrekken, dus gewoon doorgaan.
Je betaalt er alsnog indirect voor.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 00:36 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Wat bedoel je? ik heb geen pakket, losse lessen.
en daar krijg je geen t.t.t. bij.
Wat mijn instructeur zegt, je rijdt als een ervaren rijder, maar dat kijkgedrag heb je nog niet.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 00:34 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Vervelend! de rotonde in z'n 3 nemen is eigenlijk nog het minst erg, zolang je inderdaad maar kijkt.
Mijn instructeur hamert daar echt heel erg op, want ze rekenen je daar gelijk op af.
Gewoon een een lesje van een uur/anderhalf nemen voor je praktijk! kun je even in de ' rij flow ' komen
Duidelijk een startende, nog enthousiaste instructeur jaquote:Op vrijdag 15 mei 2015 00:20 schreef SacreCoeur het volgende:
Krijgen jullie ook na elke les je vorderingskaart per mail te zien?
Hoe danquote:Op vrijdag 15 mei 2015 00:38 schreef ScheurGleuf het volgende:
[..]
Je betaalt er alsnog indirect voor.
Wat kost een les?quote:
Ook daar zitten de kosten van de TTT inbegrepen. Bij wat voor een figuur zit je dan? Ik begrijp niet hoe iemand voor ¤35 per uur rijlessen kan aanbieden. Of je moet wel heel achterlijk zijn, of je moet ook zwart lesgeven.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |