Dit is zo waar he!quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:31 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Slotbouten is net zoiets als een aftermarket alarm, na een jaar of 4/5 altijd gezeik.
Precies, maar dat betaal je weer aan de wegenbelasting, verbruik en verzekering terug.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:33 schreef pvdplanet het volgende:
Totaal 1850 Euro. Geen geld voor zoveel auto
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jaloers, ik betaal 40+ per maand voor alleen WA voor de v70n t5quote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:08 schreef pvdplanet het volgende:
Ik vermoed dat de eigenaar een dure set velgen en banden had die hij bij inruil niet kwijt wilde. Vervolgens 4 imitatie velgen besteld en er een set goedkope banden op gegooid. We rijden ze gewoon op, zien dan wel verder.
Onderhoudshistorie is geen issue, ondanks het gebrek aan boekjes is te zien dat er op onderhoud niet is bespaard. En de auto heeft amper steenslag, er is duidelijk niet mee bumpergekleeft.
De kosten vallen afgezien van de wegenbelasting wel mee (1541 kilo, 203 per kwartaal)
Verzekering is 18 Euro per maand en het verbruik is gemiddeld 8.9 liter per 100km.
Da's netjes voor zo'n grote bak. Rustige rijstijl?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:08 schreef pvdplanet het volgende:
Verzekering is 18 Euro per maand en het verbruik is gemiddeld 8.9 liter per 100km.
Mja, grote auto, vermogen, dan kom je niet heel goedkoop hoor. En je hebt ook nog niet zo veel schadevrije jaren dus?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 02:16 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Jaloers, ik betaal 40+ per maand voor alleen WA voor de v70n t5
Ik heb er 6 op mijn naam staan, zal we komen door leeftijd (23 jaartjes).quote:Op zaterdag 9 januari 2016 10:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Da's netjes voor zo'n grote bak. Rustige rijstijl?
[..]
Mja, grote auto, vermogen, dan kom je niet heel goedkoop hoor. En je hebt ook nog niet zo veel schadevrije jaren dus?
Dat was een redelijk korte hobby dan..maar goed,een jaartje eerder is nog te behapstukken.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:34 schreef IrishBastard het volgende:
Zit rustig aan te kijken naar een V70 >2007, de N begint weer wat lomper te schakelen, revisiebedrijf geeft aan dat de bij verkoop gemelde revisie van de automaat waarschijnlijk niet volledig was
Kosten voor diagnose/oliewissel/schoonmaken warmtewisselaar is 500 ex, revisie tussen de 900-1800 ex
Gaat deze jongen er niet meer voor neerleggen. Nog wat maandjes goed geld sparen en een nieuw model met <200k kilometers terug kopen dus
Stond al wel op de planning, maar een jaartje later. Vandaar dus ook niet meer investeren in deze, alhoewel hij verder echt netjes loopt, redelijk schadevrij (je hebt wel wat, bij 411k, natuurlijk ) en gewoon nog comfortabel is.
De eerste die er 3k voor geeft mag 'm meenemen
Nee,niet echt eigenlijk...wel de verwachte lol gehad van de auto of viel het wel mee..je hebt er wel wat sleuteluurtjes in zitten.quote:Op zondag 10 januari 2016 10:56 schreef IrishBastard het volgende:
Och, 1 1/4 jaar en 50k kilometers op een wagen die 362k gelopen had. Kan verder ook absoluut niet klagen over de rest van de kosten
pro-tip, je spiegel is je UEM, kan je dus niet zomaar swappen, binnenwerk van alleen de spiegel wel.quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:43 schreef pvdplanet het volgende:
Vandaag effe tijd genomen om de S80 op de brug te zetten, 2 sleutels te laten maken en de 8 liter 5w-30 te vervangen.
Het blok bleek kurkdroog en er is nul roest. Ben zeer content
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
To do's:
* zelfdimmende binnenspiegel is defect (glas half geel / half blank)
* oliepeilstok is kapot (alleen de dop, geen staaf meer)
welke mafkees heeft lopen troubleshooten? TCV is de meest voorkomend probleem bij gebrek aan turbodukquote:Op zondag 10 januari 2016 13:10 schreef IrishBastard het volgende:
Valt allemaal mee, grootste gedoe was de oorzaak van de motorstoring zoeken, bleek de TCV klep. Heb toen wel de intercooler, vacuüm leidingen en klepje voor de motorsteunen vervangen en de turbo los gehad. Maar kostentechnisch was dat samen een keer 300 euro. Oh, en tot twee keer toe alle aandrijfassen
Verder alleen beurten, remmerij, draagarmen en fuseekogels. Allemaal normaal onderhoud, een keer 2000 euro samen, denk ik.
En de audio upgrade naar High Performance was 500 of zo. Maar daardoor wel veel plezier van de wagen gehad
Dat met die spiegel heb ik ook, hij is voor de helft donker en voor de helft normaal. Weet iemand of dat makkelijk te fixen is?quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:43 schreef pvdplanet het volgende:
Vandaag effe tijd genomen om de S80 op de brug te zetten, 2 sleutels te laten maken en de 8 liter 5w-30 te vervangen.
Het blok bleek kurkdroog en er is nul roest. Ben zeer content
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
To do's:
* zelfdimmende binnenspiegel is defect (glas half geel / half blank)
* oliepeilstok is kapot (alleen de dop, geen staaf meer)
Het glas vervangen zal niet te moeilijk zijn toch?quote:Op woensdag 13 januari 2016 23:25 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
pro-tip, je spiegel is je UEM, kan je dus niet zomaar swappen, binnenwerk van alleen de spiegel wel.
[..]
welke mafkees heeft lopen troubleshooten? TCV is de meest voorkomend probleem bij gebrek aan turboduk
Moet je de manual opzoeken.quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:27 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Het glas vervangen zal niet te moeilijk zijn toch?
Op de Engelse Ebay zijn de gebruikte spiegels het voordeligst.
De onderdeelprijzen voor Volvo zijn wel schandalig hoog. Maar goed dat zal geen nieuws zijn...
Ik zelf: het is een generieke foutcode, vacuumslangen kosten 3 euro, de intercooler was zo lek als een mandje, de motorsteunen kon ik uitsluiten na vervangen van de slangen. En als laatste, van de turbo (voldoende leesvoer online) gaat regelmatig de variabele klep dicht zitten of stroef lopen. Het klepje voor de steunen had ik wellicht kunnen besparen, die dan wel...quote:Op woensdag 13 januari 2016 23:25 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
pro-tip, je spiegel is je UEM, kan je dus niet zomaar swappen, binnenwerk van alleen de spiegel wel.
[..]
welke mafkees heeft lopen troubleshooten? TCV is de meest voorkomend probleem bij gebrek aan turboduk
Ik rij in dezelfde (maar dan wit). Heerlijk beest. Niet echt een Volvo in de klassieke traditie, maar rijdt echt ge-wel-digquote:Op zaterdag 16 januari 2016 12:57 schreef Charged het volgende:
Dagje spelen met een nieuwe V60 D6,..wat een heerlijk ding..je merkt geen donder van het gewicht (1800+ kg)
Het zit heerlijk,loopt lekker,alleen even wennen aan de gadgets allemaal.
Maar kan wel wennen aan het hybride gedoe op deze manier.
Wel weer een V70 ja? Je bent/wordt wel een echte fanboy Geen neigingen om eens een ander merk te proberen?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:34 schreef IrishBastard het volgende:
Zit rustig aan te kijken naar een V70 >2007, de N begint weer wat lomper te schakelen, revisiebedrijf geeft aan dat de bij verkoop gemelde revisie van de automaat waarschijnlijk niet volledig was
Was al fanboy vanuit de drie auto's hiervoor hèquote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:35 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Wel weer een V70 ja? Je bent/wordt wel een echte fanboy Geen neigingen om eens een ander merk te proberen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |