Onbetaald overwerk (15 uur per week), misgelopen bijdrage werkgever aan premies volksverzekeringen, pensioenfonds, misgelopen doorbetaling over ziekte- en vakantiedagen, ongetwijfeld vermeerderd met de wettelijke rente.quote:
ik ben ook benieuwd. Het lijkt een schijnconstructie waarmee gewerkt wordt. Het zijn zzp'ers met slechts één opdrachtgever, terwijl om je een echte zzp'er te mogen noemen je volgens mij minimaal drie opdrachtgevers moet hebben, maar doordat ze in opdracht van PostNL rijden hebben ze geen tijd om voor andere bedrijven te koerieren.quote:Op donderdag 2 april 2015 08:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Benieuwd hoe dit afloopt....
http://www.volkskrant.nl/economie/pakketbezorger-postnl-eist-vaste-baan~a3942272/
Had alsnog 3 tassen door die ^#_÷^@^@ UPC en tig pakketjes.quote:Op woensdag 1 april 2015 18:57 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Geluk bij een ongeluk dat het op een daldag was dan
Het zal me niks verbazen als ze zelfs niet mógen werken voor andere opdrachtgevers.quote:Op donderdag 2 april 2015 12:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik ben ook benieuwd. Het lijkt een schijnconstructie waarmee gewerkt wordt. Het zijn zzp'ers met slechts één opdrachtgever, terwijl om je een echte zzp'er te mogen noemen je volgens mij minimaal drie opdrachtgevers moet hebben, maar doordat ze in opdracht van PostNL rijden hebben ze geen tijd om voor andere bedrijven te koerieren.
Ze MOGEN niet eens werken voor andere opdrachtgevers. Ze mogen niet bijv. op hun route ook nog pakjes voor UPS gaan bezorgen. Ook is kenmerkend voor echte ZZP-ers dat je als opdrachtgever enkel aan mag geven welk eindresultaat je verlangt, en niet langs welke weg dit bereikt wordt. PostNL mag wel zeggen "al deze pakjes moeten voor 6 uur 's avonds in een nette staat bezorgd zijn", maar meer ook niet. Nu MOETEN de chauffeurs een PostNL-jas dragen die ze zelf aan dienen te schaffen (kosten: 80 euro), ze MOETEN bepaalde cursussen volgen (voor eigen rekening), ze MOETEN een bepaald soort bestelbus hebben (hiervoor heeft PostNL een mooie leaseovereenkomst gesloten met Opel, en daar zit je sowieso 5 jaar aan vast), er is een hele waslijst aan eisen.quote:Op donderdag 2 april 2015 12:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik ben ook benieuwd. Het lijkt een schijnconstructie waarmee gewerkt wordt. Het zijn zzp'ers met slechts één opdrachtgever, terwijl om je een echte zzp'er te mogen noemen je volgens mij minimaal drie opdrachtgevers moet hebben, maar doordat ze in opdracht van PostNL rijden hebben ze geen tijd om voor andere bedrijven te koerieren.
Precies. Het heeft alle kenmerken van schijnzelfstandigheid, waardoor je als een normale werknemer behandeld zou moeten worden, maar doordat er afspraken tussen PostNL en diverse overheidsinstanties bestaan kan de constructie voorlopig doorgang vinden.quote:Op donderdag 2 april 2015 16:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ze MOGEN niet eens werken voor andere opdrachtgevers. Ze mogen niet bijv. op hun route ook nog pakjes voor UPS gaan bezorgen. Ook is kenmerkend voor echte ZZP-ers dat je als opdrachtgever enkel aan mag geven welk eindresultaat je verlangt, en niet langs welke weg dit bereikt wordt. PostNL mag wel zeggen "al deze pakjes moeten voor 6 uur 's avonds in een nette staat bezorgd zijn", maar meer ook niet. Nu MOETEN de chauffeurs een PostNL-jas dragen die ze zelf aan dienen te schaffen (kosten: 80 euro), ze MOETEN bepaalde cursussen volgen (voor eigen rekening), ze MOETEN een bepaald soort bestelbus hebben (hiervoor heeft PostNL een mooie leaseovereenkomst gesloten met Opel, en daar zit je sowieso 5 jaar aan vast), er is een hele waslijst aan eisen.
En PostNL zegt: Als het je niet bevalt, dan rot je toch lekker op? Maar dat gaat niet zo makkelijk als je eerst al heel veel geld hebt geïnvesteerd om voor PostNL aan de slag te mogen. Dat weet PostNL ook, dus hebben ze je in de tang. En kunnen ze ook tijdens de samenwerking eenzijdig de afspraken wijzigen, bijv. de beloning verlagen.
Kun je nagaan. Kennelijk gaat het zo vaak mis met rouwkaarten dat er een template excuusbrief voor bestaat.quote:Op vrijdag 3 april 2015 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
Niet heel netjes dat er geen naam staat.
Ik heb wel eens meegemaakt dat een rouwkaart vertraagd was. Kaart werd gefaxt en die kopie heb ik toen bezorgd, een dag later had ik de echte kaart er bij zitten.
Het geval waar ik over spreek is al een jaar of vijf geleden. Tegenwoordig zal het wel vaker mis gaan.quote:Op vrijdag 3 april 2015 22:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Kun je nagaan. Kennelijk gaat het zo vaak mis met rouwkaarten dat er een template excuusbrief voor bestaat.
Het was donderdag maar een heel dun Karweivelletje met kortingsbonnen, niet de normale folder. Die heb ik al weken niet meer gezien, en ik had begrepen dat deze naar VSP was gegaan.quote:Op zaterdag 4 april 2015 11:52 schreef VixenFromHell het volgende:
Succes Pieter!
Ik ga er zo maar heen. Vandaag alleen C1000 en AH hier, de Karwei had er prima ook nog bij gekund. Ik denk dat de Karwei dit keer graag op wilde vallen en bezorging op donderdag gevraagd heeft. Of de aanbiedingen gaan vandaag al in. Meen me toch te herinneren dat die donderdag alleen was voor verspreidingen die niet te combineren waren met andere folders (en dus niet op di/za kunnen), maar daar houden ze zich natuurlijk toch niet aan
Hm ja nu je het zegt, zoiets stond hier geloof ik een tijdje terug idd. Heb zelf een paar zaterdagen niet gewerkt dus ik had nog niet zo gemerkt dat ie weg is. Alsnog wel een beetje jammer dat zo'n ding op donderdag komt, maar iig wel extra tijdquote:Op zaterdag 4 april 2015 12:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het was donderdag maar een heel dun Karweivelletje met kortingsbonnen, niet de normale folder. Die heb ik al weken niet meer gezien, en ik had begrepen dat deze naar VSP was gegaan.
Controlekaarten moeten wij terugsturen naar de TC, we hebben op depots altijd enveloppen liggen geadresseerd aan de TC. Als je die niet hebt, misschien via het rode bakje retour? Ze willen ze wel terug hebben want anders denken ze dat je ze er niet uitgevist hebtquote:Op zaterdag 4 april 2015 16:29 schreef Puurheid het volgende:
- Kom even binnenvallen -
Vandaag voor het eerst kwaliteitscontrolekaarten tussen de post gehad, maar heb nu geen idee wat ik er mee moet?
Hebben jullie overigens het mailtje van de Knorr HAH al ontvangen? Hah van 2 cm dikte, passen maar liefst 20 in een tas, top
De aanbiedingen gingen diezelfde donderdag al in! Dus de Karwei had beter op de dinsdag meegekund. Nu hadden we drie keer één folder. En dan op een daldag heel veel UPC-enveloppen, in sommige straten voor bij na elk adres, dat had er dan ook nog wel bijgekund op donderdag.quote:Op zaterdag 4 april 2015 11:52 schreef VixenFromHell het volgende:
Succes Pieter!
Ik ga er zo maar heen. Vandaag alleen C1000 en AH hier, de Karwei had er prima ook nog bij gekund. Ik denk dat de Karwei dit keer graag op wilde vallen en bezorging op donderdag gevraagd heeft. Of de aanbiedingen gaan vandaag al in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |