abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 april 2015 @ 14:56:08 #151
426493 crew  PippenScottie
pi_151295397
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 14:07 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zijn die niet een beetje teveel "Verbritst"? Je moet denk ik van goeie huize komen wil je daar sporten als hockey en cricket van de troon stoten.
Je hoeft de sporten ook niet van de troon te stoten, als je er maar een voet aan de grond krijgt.

In een land met 1,3 miljard inwoners en een groeiende middenklasse kun je als NBA veel leuke dingen doen.
pi_151299910
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 07:31 schreef stephan92 het volgende:
51 punten voor harden.
Volgens mij wil die die mvp graag :P
Ik denk ook steeds meer dat hij het gaat worden.
En hoe. Als hij een avond heeft als gisteren is hij niet te stoppen. Te dicht op hem en hij gaat je voorbij om vervolgens de ballen vanaf de FT er in te gooien. Iets meer afstand en hij gooit 8/9 3pt'ers recht in je gezicht.
pi_151301311
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 14:32 schreef DonnieDarko1979 het volgende:

[..]

Ik zou mijn geld ook op OKC zetten.
Maar ik gun het Davis ook wel. Leuke speler.

Hmm, misschien toch eens ff het wedkantoortje inlopen om te kijken hoe de verhoudingen staan. :P
Diezelfde wedkantoren hebben Curry ook al zo goed als zeker MVP verklaard en de Cavs mogen van hun al naar de NBA Finals. :D
pi_151314617
Eigenlijk is dit seizoen niet te kiezen tussen Curry en Harden. Al heeft Curry simpelweg meer gewonnen. Zo is het wel.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_151315524
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 18:20 schreef D-Wade het volgende:

[..]

Diezelfde wedkantoren hebben Curry ook al zo goed als zeker MVP verklaard en de Cavs mogen van hun al naar de NBA Finals. :D
Zit wat in. Misschien ga ik ook maar is kijken dan op unibet ofzo :P
-
pi_151315548
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 17:31 schreef Principia het volgende:

[..]

En hoe. Als hij een avond heeft als gisteren is hij niet te stoppen. Te dicht op hem en hij gaat je voorbij om vervolgens de ballen vanaf de FT er in te gooien. Iets meer afstand en hij gooit 8/9 3pt'ers recht in je gezicht.
Ja daarom. Vind alleen zn defence nog steeds niks :P
-
  vrijdag 3 april 2015 @ 01:10:52 #157
155103 Reanimation
Golden State!
pi_151318394
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 23:05 schreef stephan92 het volgende:

[..]

Ja daarom. Vind alleen zn defence nog steeds niks :P
En toch is hij daarin wel echt verbeterd.. in ieder geval statistisch. Zijn DRPM van vorig seizoen was -2.84 (vergelijkbaar met waardeloze verdedigers als Austin Rivers, Marcus Thornton en Jamal Crawford). Dit seizoen is zijn DRPM 0.72, goed voor 16e in de NBA voor SG.) Overigens is de SG positie samen met de PG positie historisch gezien altijd al één van de slechtste verdedigende posities.

Overigens beste verdedigende SG volgens DRPM dit seizoen? Khris Middletonen daarna Andre Roberson.

De bij de Warriors redelijk gehypte Klay Thompson ("best two-way player" blabla) staat op een zeer matige 31e plek!

En dan maar de NBA All-Defensive Teams indien deze stat gebruikt wordt:

1st team: Bledsoe, Middleton, Tony Allen, Draymond Green, Andrew Bogut
2nd team: Curry, Roberson, Leonard, Tim Duncan, DeMarcus Cousins/Jusf Nurkic
pi_151319288
Harrison Barnes for the win!
  vrijdag 3 april 2015 @ 08:12:51 #159
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_151319548
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 22:44 schreef WanEnOonlie het volgende:
Eigenlijk is dit seizoen niet te kiezen tussen Curry en Harden. Al heeft Curry simpelweg meer gewonnen. Zo is het wel.
Serieus?

Rockets hebben 10! overwinningen minder én Harden schiet maar 44%... Zo kan ik ook scoren. ;)

Curry mindere stats qua points, maar speelt ook veel minder minuten.
pi_151322494
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 01:10 schreef Reanimation het volgende:

[..]

En toch is hij daarin wel echt verbeterd.. in ieder geval statistisch. Zijn DRPM van vorig seizoen was -2.84 (vergelijkbaar met waardeloze verdedigers als Austin Rivers, Marcus Thornton en Jamal Crawford). Dit seizoen is zijn DRPM 0.72, goed voor 16e in de NBA voor SG.) Overigens is de SG positie samen met de PG positie historisch gezien altijd al één van de slechtste verdedigende posities.

Overigens beste verdedigende SG volgens DRPM dit seizoen? Khris Middletonen daarna Andre Roberson.

De bij de Warriors redelijk gehypte Klay Thompson ("best two-way player" blabla) staat op een zeer matige 31e plek!

En dan maar de NBA All-Defensive Teams indien deze stat gebruikt wordt:

1st team: Bledsoe, Middleton, Tony Allen, Draymond Green, Andrew Bogut
2nd team: Curry, Roberson, Leonard, Tim Duncan, DeMarcus Cousins/Jusf Nurkic
Harden is zeker niet meer zo slecht in verdedigend opzicht, net zoals Curry daar echt stappen in maakt. Curry vs. Paul was laatst echt geweldig, beide spelen met zoveel intensiteit!

Wat betreft DRPM, probeer er altijd wat genuanceerd mee om te gaan. RPM is een "all-in-one" stat bedacht door ESPN voor de casual fans. Niks mis mee, alleen ze weigeren om de wiskundige formule erachter prijs te geven. Dus kort gezegd, niemand weet wat het inhoud. Het kan in mijn ogen dus nooit op zichzelf gebruikt worden in discussies als deze.

Een combinatie van DRtg, DRB%, STL%, BLK% (afhankelijk van positie, voor C opponent field goal percentage at the rim bijv.) en een oogtest(!) zijn veel waardevoller dan één waarde zonder enige context of nuance.
pi_151323402
Denk dat mijn DTOY er zo uit zou zien:

John Wall / Stephen Curry
Khris Middleton / Danny Green
Kawhi Leonard / Tony Allen
Draymond Green / Tim Duncan
Rudy Gobert / Nerlens Noel

DPOY: Draymond Green

Wel lastig, veel spelers hebben zijn zoveel geblesseerd geweest, dat ze eigenlijk niet in aanmerking komen voor een award merk ik.
pi_151323491
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 01:10 schreef Reanimation het volgende:

[..]

En toch is hij daarin wel echt verbeterd.. in ieder geval statistisch. Zijn DRPM van vorig seizoen was -2.84 (vergelijkbaar met waardeloze verdedigers als Austin Rivers, Marcus Thornton en Jamal Crawford). Dit seizoen is zijn DRPM 0.72, goed voor 16e in de NBA voor SG.) Overigens is de SG positie samen met de PG positie historisch gezien altijd al één van de slechtste verdedigende posities.

Overigens beste verdedigende SG volgens DRPM dit seizoen? Khris Middletonen daarna Andre Roberson.

De bij de Warriors redelijk gehypte Klay Thompson ("best two-way player" blabla) staat op een zeer matige 31e plek!

En dan maar de NBA All-Defensive Teams indien deze stat gebruikt wordt:

1st team: Bledsoe, Middleton, Tony Allen, Draymond Green, Andrew Bogut
2nd team: Curry, Roberson, Leonard, Tim Duncan, DeMarcus Cousins/Jusf Nurkic
Ja maar goed dat is een plus minus stat toch? Dat komt dan toch ook deels door andere spelers in zijn team? Of zie ik dat verkeerd? Ik heb dit jaar niet zo heel erg veel gezien van harden defensief dus kan er misschien weinig over zeggen maar de keren dat ik hem heb gezien vond ik het niet veel. Hij heeft dan wel wat steals e.d. maar die kreeg die vooral door goede defence uit zijn team waardoor er een slechte pass kwam die die alleen maar hoeft te vangen.
Ik kan het natuurlijk verkeerd zien maar goed :)
En als je plus minus gebruikt als maatstaf zie je dat het als volgt zal eindigen
orpm drpm rpm
1 Stephen Curry, 7.34 1.82 9.16
2 James Harden, 7.94 0.72 8.66
3 LeBron James, 5.74 1.99 7.73

Dus dan zou curry de mvp moeten zijn
En anthony davis en russel westbrook (nummer 6 en 7) zitten dan niet eens in de discussie eigenlijk. Toch? :)
-
pi_151323795
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 08:12 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Serieus?

Rockets hebben 10! overwinningen minder én Harden schiet maar 44%... Zo kan ik ook scoren. ;)

Curry mindere stats qua points, maar speelt ook veel minder minuten.
Harde zn true shooting percentage is wel bijna 61% Das toch wel goed :P
Die van curry is wel iets hoger met bijna 64% maar goed scheelt dan niet zo heel erg veel.
-
  vrijdag 3 april 2015 @ 15:47:36 #164
155103 Reanimation
Golden State!
pi_151330830
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 11:08 schreef Principia het volgende:

[..]

Harden is zeker niet meer zo slecht in verdedigend opzicht, net zoals Curry daar echt stappen in maakt. Curry vs. Paul was laatst echt geweldig, beide spelen met zoveel intensiteit!

Wat betreft DRPM, probeer er altijd wat genuanceerd mee om te gaan. RPM is een "all-in-one" stat bedacht door ESPN voor de casual fans. Niks mis mee, alleen ze weigeren om de wiskundige formule erachter prijs te geven. Dus kort gezegd, niemand weet wat het inhoud. Het kan in mijn ogen dus nooit op zichzelf gebruikt worden in discussies als deze.

Een combinatie van DRtg, DRB%, STL%, BLK% (afhankelijk van positie, voor C opponent field goal percentage at the rim bijv.) en een oogtest(!) zijn veel waardevoller dan één waarde zonder enige context of nuance.
Achter DRPM zitten echter wel grote "NBA/Advanced Stats" namen als Illardi en Engelmann, en heeft een vrij grote significantie statistisch gezien. Helaas is inderdaad de formule niet vrijgegeven, kan alleen maar hopen dat het ooit nog gaat gebeuren, zodat het verder geoptimaliseerd kan worden. Het is in ieder geval een stuk beter dan bijv. PER (wat echt een waardeloze stat is), maar in general ben ik zeker met je eens dat 1 composite stat het nooit gaat winnen van een aantal belangrijke losse stats.

Oogtest is imho het slechtste "meetinstrument" dat er is, mensen zijn nou eenmaal biased en worden makkelijk beïnvloed door media. De termen "lock-down defender" associëren veel fans met bepaalde spelers, gewoon omdat ze het vaak gehoord hebben op TV. De eye test is dan al redelijk snel waardeloos.

Voor elke stat geld, voor een juiste interpretatie is de situatie en ook andere statistieken van belang. Het probleem is alleen dat statistieken als STL%/BLK% niet significant een positief effect hebben op het winning% van een team. Eigenlijk beetje hetzelfde als dat een speler die 2 steals per game averaged, niet persee beter is in defense dan een speler die 1 steal averaged.

Zelf vind ik overigens TS% (True shooting%) in combinatie met USG% (Usage percentage) een erg useful stat om in ieder geval een belangrijk deel van basketball te kwantificeren, namelijk het scoren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 11:42 schreef stephan92 het volgende:

[..]

Ja maar goed dat is een plus minus stat toch? Dat komt dan toch ook deels door andere spelers in zijn team? Of zie ik dat verkeerd? Ik heb dit jaar niet zo heel erg veel gezien van harden defensief dus kan er misschien weinig over zeggen maar de keren dat ik hem heb gezien vond ik het niet veel. Hij heeft dan wel wat steals e.d. maar die kreeg die vooral door goede defence uit zijn team waardoor er een slechte pass kwam die die alleen maar hoeft te vangen.
Ik kan het natuurlijk verkeerd zien maar goed :)
En als je plus minus gebruikt als maatstaf zie je dat het als volgt zal eindigen
orpm drpm rpm
1 Stephen Curry, 7.34 1.82 9.16
2 James Harden, 7.94 0.72 8.66
3 LeBron James, 5.74 1.99 7.73

Dus dan zou curry de mvp moeten zijn
En anthony davis en russel westbrook (nummer 6 en 7) zitten dan niet eens in de discussie eigenlijk. Toch? :)
Eigenlijks is RPM een hele misleidende naam, het heeft veel minder met pure +/- te maken dan de naam doet vermoeden. Er zit veel meer regressie in en correctie op basis van ploeggenoten op de vloer en tegenstanders op de vloer.

RW is ook eigenlijk helemaal geen MVP kandidaat, ik word ook een beetje moe daarvan. Hij schiet gewoon heel veel en scoort daardoor ook veel. Maar een TS% van 53.3% op een USG van 38.3% zal je team vaker benadelen dan helpen. En dan hebben we het nog maar niet over zijn grote aantal turnovers per game, 4.4 over het hele seizoen; bijna 6 per game sinds de AS break. En dan hebben we het maar niet over zijn behoorlijk matige defense. (Tegenstanders scoren 3.8 punten per 100 possessions meer als RW in de game is)

[ Bericht 15% gewijzigd door Reanimation op 03-04-2015 15:56:04 ]
  zaterdag 4 april 2015 @ 03:57:35 #165
155103 Reanimation
Golden State!
pi_151351133
Blijf schieten Westbrook _O_ _O_ nu al een mooie 5 voor 17, 4 voor 7 van de FT line en 4 turnovers!

Edit: Uiteindelijk heeft deze MVP een 5-20 FG, 8-13 FT en 5 TO line.

Hiermee heeft Westbrook 15 of meer schoten gemist in 24 van de 61 games waarin hij speelde!

Ter vergelijking, Curry heeft dat maar 1x gedaan in 73 games.

[ Bericht 15% gewijzigd door Reanimation op 04-04-2015 04:39:14 ]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 april 2015 @ 14:44:22 #166
426493 crew  PippenScottie
pi_151357699
Boogie Cousins heeft back to back 20/20/10 games.
Jammer dat hij niet bij een betere ploeg speelt.
pi_151361653
Harden is zeer waardevol voor z'n ploeg, maar IMO moet Curry MVP worden. Hij is verdedigend enorm vooruit gegaan, en niet zo'n liability als Harden. Die heeft ook z'n momenten, maar zie je vaak nog te laat zijn bij rotations, of 'falling asleep on the weakside', dat soort dingen. Maargoed, hij moet het team aan de andere kant dragen. Maar dat is hetzelfde argument waarom ik zou zeggen dat Westbrook ook geen MVP kandidaat is. Die man speelt briljante, iig z'n stats, maar hij moet ook wel om z'n team enige kans te geven. Stats zeggen mij niet alles.
Curry was al een fantatische speler, Mark Jackson heeft een mooie defensive mindset in de Warriors gebracht, maar het aanvalsspel wat ze nu hebben is zoveel beter dan dat het was, het was zoveel iso's en simple PnR's. Nu zijn het nog steeds geen moeilijke sets, maar wel waarbij iedereen gebruikt wordt in zijn sterkte kanten en waarbij iedereen beweegt. Daar profiteert iedereen van, Curry dus ook. Maar dat neemt niet weg wat voor bizar goede speler het is, en hij wordt elk jaar beter.

Tegen de Clippers bijvoorbeeld. 1e kwart werd op een onmenselijk hoge intensiteit gespeeld. Bij elke PnR wordt Curry gedoubled, getrapt. Hij maakt de pass netjes elke keer, zoals hij hem moet maken. Forceert niets. En toch eindigt hij de helft met 14 punten, waaronder 3 bizarre quick-release 3's, een 4-point play en die ankle breaker op Paul.

Zonder Harden zijn de Rockets niets. Maar zoals Curry profiteert van het systeem en de spelers om hem heen, doet Harden dat ook. Een iso-offense, met shooters om hem heen. Ik denk dat Curry de betere speler is en daarom de MVP verdient.
Only the strong survive
  zaterdag 4 april 2015 @ 18:25:42 #169
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_151364009
Ik kreeg ook zojuist een berichtje van NBA. Veel sneller dan ik verwacht had zeg. Nu mogen van mij de Pacers de playoffs ook wel halen. :P
pi_151375560
Van mij ook, maar ik wil ook graag Brooklyn zien, die zijn op een 6-game winning streak, en denk stiekem dat ze met die vets, een hongerig Lopez en gezonde Williams, sluipschutter Johnson en wildcards Bogdanovic en Alan Anderson voor een upset kunnen zorgen. Of in ieder geval het Oosten interessant.

En ik wil Miami ook in de PO's zien, benieuwd namelijk hoe Dragic het dan doet, en of Wade dan iets kan laten zien. En een Cavs-Heat series zou fantastisch zijn natuurlijk, ook al eindigt dat in een sweep met 20 punten verschil per wedstrijd.

En ik wil graag Boston zien, omdat Brad Stevens zo'n fantastische coach is. Sinds z'n tijd bij Butler al groot fan van hem (en de Bulldogs) geworden. Die back-to-back-final runs waren episch. Shelvin Mack, Ryan Howard en natuurlijk Gordon Hayward. Die half-court shot, man man wat was die close, had het sprookje nog zoveel mooier gemaat. Memories, memories.

Maargoed, Stevens doet het fantastisch. Zoveel niet spelers, Sullinger veel geblesseerd, Smart ook bijvoorbeeld. Rondo weg, Green weg. En dan toch met Evan Turner als 1st man (die toch een redelijk bust is geworden,dat terzijde) de PO's halen? Die man is een fantastische coach.

En Indy zou ik ook graag zien, puur vanwege PG dan. Verder is het team erg matig vind ik. Hibbert heeft een mooi half seizoen gehad vorig jaar, maar is verder net zo matig als hij altijd is geweest. Bizar eigenlijk. Had de DPOY eigenlijk al locked-up, maar dat is de glorieperiode van z'n carriere geweest waarschijnlijk. Er zit totaal geen groei meer in dat team, de series tegen Miami, die slechts een voorbode leken, waren al meer dan hun top.

Uiteindelijk wil ik graag Boston en Brooklyn zien :P Geef mij dan maar Hawks - Boston en Cavs - Brooklyn :Y Die laatste series kan wel een mooie worden denk ik hoor :Y
Only the strong survive
  zondag 5 april 2015 @ 09:24:19 #171
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_151380276
Pistons :)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_151384060
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 09:24 schreef popolon het volgende:
Pistons :)
Wat een kostbare nederlaag voor ons. 0-10 run to end the game. 3tje die eruit valt van Wade at the buzzer..... :'(
pi_151384277
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 12:36 schreef D-Wade het volgende:

[..]

Wat een kostbare nederlaag voor ons. 0-10 run to end the game. 3tje die eruit valt van Wade at the buzzer..... :'(
Het was een slechte schotkeuze, Dus dan kun je wel treuren om het feit dat hij bijna zit, maar gezien de situatie is het nog een wonder dat hij er bijna in gaat.
Wade is een vrij dramatische 3-punt schutter, en om dan in zo'n kostbare game, waarin je slechts 1 punt achter staat te settlen voor een 3'tje? Ik zeg niet dat hij had moeten driven naar de ring met Detroit's bigs, maar een 3'tje?
Nog niet eens gesproken over dat dramatische schot daarvoor, met die lange rebound, waardoor Detroit de fast break kreeg en uiteindelijk de winst mee pakte.


En over de duivel gesproken, ik had het gisteravond nog over Brad Stevens, wat een briljant inbounds play _O_ Celtics baby!

Boston originally intended to go to Turner on its final possession, but Stevens didn't like the matchup and called a second timeout to draw up the winning play. "I thought it was crazy when we came to the timeout and he already had another play drawn up," Turner said of Stevens. "Obviously what we were looking for originally wasn't open. By the time we got to the timeout he had grabbed the board and everything was drawn up. He was a step ahead."

Brad Stevens _O_
Only the strong survive
pi_151384638
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 12:47 schreef TheGOAT het volgende:

[..]

Het was een slechte schotkeuze, Dus dan kun je wel treuren om het feit dat hij bijna zit, maar gezien de situatie is het nog een wonder dat hij er bijna in gaat.
Wade is een vrij dramatische 3-punt schutter, en om dan in zo'n kostbare game, waarin je slechts 1 punt achter staat te settlen voor een 3'tje? Ik zeg niet dat hij had moeten driven naar de ring met Detroit's bigs, maar een 3'tje?
Nog niet eens gesproken over dat dramatische schot daarvoor, met die lange rebound, waardoor Detroit de fast break kreeg en uiteindelijk de winst mee pakte.

Coaching he, Spoelstra durft niet de bal uit zijn hand te pakken en Dragic iets te laten creeren. Zeker aangezien Wade total uitgeblust was in het 4e kwart(0-4 FG ).....bij dat eerste schot geeft hij ook een vrije fastbreak door voor de offensive rebound te gaan. Hele domme actie.
  zondag 5 april 2015 @ 14:41:25 #175
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_151387502
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 12:36 schreef D-Wade het volgende:

[..]

Wat een kostbare nederlaag voor ons. 0-10 run to end the game. 3tje die eruit valt van Wade at the buzzer..... :'(
Ik ben blij dat ze niet 'tanken' maar blijven spelen. Volgend jaar zijn de Pistons weer vd partij zelfs zonder Monroe. Die zie ik niet bijtekenen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')