abonnement Unibet Coolblue
pi_150685962
The Brow heeft bijna een quad-dub.
pi_150686111
Ik begrijp echt niet waarom teams in de NBA niet foulen in dit soort situaties....zeker met zo een shitty defence.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 maart 2015 @ 09:50:49 #278
426493 crew  PippenScottie
pi_150688586
quote:
15s.gif Op maandag 16 maart 2015 01:21 schreef Cavaliers het volgende:
The Brow heeft bijna een quad-dub.
Niet genoeg om de Nuggets te verslaan.
Duur verlies voor de Pelicans.
pi_150689221
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 23:10 schreef TheGOAT het volgende:
Celtics moeten sowieso voor de PO's gaan. En ik denk dat zeker de laatste jaren de lotery overrated is geworden. Teams die hun hele seizoen inrichten op de lotery. En wat levert dat op, zeker op de korte termijn?

Een speler als LeBron James, Anthony Davis, Kevin Durant tref je maar eens in de paar jaar. En zelfs dan is de vraag of ze écht zo goed worden. OKC was er kapot van dat ze als 2e moesten kiezen, en niet Greg Oden mochten kiezen. En kijk hoe het uitgepakt heeft... KD was goed, maar dat hij toekomstig MVP zou worden? Dat verwachtte niemand.

En Lilard, en MCW zijn rookies of the year geworden, maar als 6e en 10 gedraft volgens mij.

Anthony Bennett is als 1st pick gekozen. Wat heeft hij laten zien? Een Michael Beasly, als 2e? Etc. etc. bust after bust. Zo ging het ook in de Chris Paul draft bijvoorbeeld (Marvin Williams, anyone?). Hoe groot een speler word kun je nooit voorspellen.

Een team als Orlando. Payton zal ongetwijfeld een goede speler zijn. Als 10 gepickt toen door Philly.

Maar wat is het wat je overhoudt aan zo'n speler? Moet je daarvoor niet de PO's halen, om als 13e te kunnen kiezen ipv als 17e? Ik denk het niet. PO's is zo'n ervaring voor je spelers. Ze worden er hongerig van. De big stage. De rest heeft zomervakantie, jij mag nog doorspelen. De ervaring is van onschatbare waarde.

En Philly heeft zoveel assets vergaard de afgelopen jaren. Maar wordt dat opeens een 50-win team? Er is veel potentie, maar wat zegt dat? Elk team heeft op papier potentie.
Volgens mij is jouw hoofdvraag wat de draft jouw op korte termijn oplevert. Wat betreft Boston een goede kans op een degelijke rotation player en een kleinere kans op starter. Voor teams uit de onderste regionen een puzzelstuk naar een toekomstige PO team.

Er zijn verschillende manieren om een championship contender te creëren, door de drafts (Sonics enkele jaren geleden met Durant, Westbrook, Harden en Ibaka), de FA en trades, maar vaak een combinatie van die drie.

De FA is het meest ideale geval, je kunt gewoon je best doen en je hoeft er niks voor op te geven (op salaris na). Om echter interessant te zijn voor top 20 spelers, moet je al een top 20 speler in het team hebben. Want deze spelers zijn vaak niet geïnteresseerd in een rebuilding process en willen naar de PO. Om de eerste top 20 speler te verkrijgen is de drafts ideaal en verreweg het makkelijkst. Daarom is de drafts ook zo belangrijk en een seizoen lang tanken waard. Kijk maar eens naar alle top teams en hun eerst verkregen topspeler.

GSW - Curry - draft 2009
Atlanta - Horford - draft 2007
Memphis - Conley - draft 2007
Houston - Harden - trade
Portland - Aldridge - draft 2006
LA Clippers - Griffin - draft 2009
Dallas - Nowitzki - draft 1998
San Antonio - Duncan - draft 1997
Cleveland - Irving - draft 2011
Chicago - Rose - draft 2008

Dus de draft is cruciaal om uit de grauwe middenmoot te verdwijnen en een serieuze contender te worden.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 maart 2015 @ 10:49:29 #280
426493 crew  PippenScottie
pi_150690012
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 10:19 schreef Principia het volgende:

[..]

Volgens mij is jouw hoofdvraag wat de draft jouw op korte termijn oplevert. Wat betreft Boston een goede kans op een degelijke rotation player en een kleinere kans op starter. Voor teams uit de onderste regionen een puzzelstuk naar een toekomstige PO team.

Er zijn verschillende manieren om een championship contender te creëren, door de drafts (Sonics enkele jaren geleden met Durant, Westbrook, Harden en Ibaka), de FA en trades, maar vaak een combinatie van die drie.

De FA is het meest ideale geval, je kunt gewoon je best doen en je hoeft er niks voor op te geven (op salaris na). Om echter interessant te zijn voor top 20 spelers, moet je al een top 20 speler in het team hebben. Want deze spelers zijn vaak niet geïnteresseerd in een rebuilding process en willen naar de PO. Om de eerste top 20 speler te verkrijgen is de drafts ideaal en verreweg het makkelijkst. Daarom is de drafts ook zo belangrijk en een seizoen lang tanken waard. Kijk maar eens naar alle top teams en hun eerst verkregen topspeler.

GSW - Curry - draft 2009
Atlanta - Horford - draft 2007
Memphis - Conley - draft 2007
Houston - Harden - trade
Portland - Aldridge - draft 2006
LA Clippers - Griffin - draft 2009
Dallas - Nowitzki - draft 1998
San Antonio - Duncan - draft 1997
Cleveland - Irving - draft 2011
Chicago - Rose - draft 2008

Dus de draft is cruciaal om uit de grauwe middenmoot te verdwijnen en een serieuze contender te worden.
Je kan net zo goed een lijstje maken van teams die hoog hebben gedraft en geen contender zijn geworden:

Orlando - Oladipo 2013
Charlotte - Cody Zeller 2013
Charlotte - Kidd-Gilchrist 2012
Sacramento - McLemore 2013
Sacramento - Thomas Robinson 2012

Zelfs New Orleans, met de beste draft speler sinds LeBron James is nog verre van een contender.

Een goed team bouwen is lastig. Vereist een capabele front office en een dosis geluk. Ook is de NBA gewoon een zero sum game. Je kan je selectie wel verbeteren, maar als de rest van de league dat ook doet schiet je nog geen steek op.

Eigenlijk moet het hele systeem van de lottery misschien op de schop. Slechte teams belonen leidt tot rare prikkels waarbij verliezen wordt beloond. Dat kan nooit de bedoeling zijn van een sportcompetitie.
pi_150690061
Juist, maar als hoeveelste zijn deze spelers allemaal gekozen? Volgens mij zijn alleen Duncan, Griffin Rose en Irving als 1e gekozen. Joakim Noah was 10e pick bijvoorbeeld. Horford en Conley op 3 en 4. De rest valt allemaal tussen 3 en 10 ongeveer.

Wat betekent dat er in die jaren ook enorm veel busts geweest zijn, in de bovenste regionen al. Ik noem bijvoorbeeld een OJ Mayo, Joe Alexander, Tyrus Thomas, Adam Morrison, Derrick Williams Sheldon Williams (uit m'n hoofd)

Iemand als Klay Thompson is als 11e gedraft.

Als je als in de middenmoot zit kun je nooit echt beter worden door de draft.

Neem als voorbeeld een Marcus Smart, als we het over Boston hebben. Een goede speler, zeker een goede verdediger (soms). Maar zal hij ooit een 20 point scorer worden, een 2e of 3e optie? Ik denk het niet. Leuk om erbij te hebben, maar zal je team niet 'over the hump' krijgen.

En zal Boston met pick 11 of 17 het verschil maken, en moeten ze daarvoor de playoffs laten lopen?

Als je een record hebt a la Knicks of Lakers snap ik dat je gaat tanken, plek 1 of 4 maakt vaak heel veel uit. Maar vanaf plek 8, 10, 12 zit er al weinig verschil meer in, en heeft het altijd met je scouting te maken ipv met talent. De meeste teams kiezen rond die regio al op basis van wat hun team nodig heeft.

Dus ik snap je punt, zeker. Maar de échte game changers zitten altijd tussen 1-10, en daar gaat Boston toch niet bijkomen.
Only the strong survive
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 maart 2015 @ 11:16:37 #282
426493 crew  PippenScottie
pi_150690714
Hier is een aardig artikel van een Wizards fan over de draft van Kawhi Leonard.

http://grantland.com/the-(...)-why-life-is-unfair/

Hij vraagt zich af hoe het mogelijk is dat de Wizards op #6 Jan Vesely hadden gedraft in 2011, terwijl Kawhi Leonard pas als 15e werd opgepikt door de Spurs.

Conclusie is dat niet alleen de Spurs weten welke speler ze willen hebben, maar ook de juiste omgeving hebben om hem te laten ontwikkelen. Als de Wizards Kahwi Leonard hadden gedraft in 2011 was hij "just another athletic wing player geweest" en niet de finals MVP die hij in San Antonio werd.

Ik denk dus dat draft order zeker meespeelt, maar dat een draft speler eerder een game changer wordt in de juiste omstandigheden (goede coaches en veterans, een omgeving die draait om winnen, geen overdreven verwachtingen dat een rookie alleen de turnaround gaat verzorgen, speler die past binnen een systeem).
pi_150694611
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 10:49 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Je kan net zo goed een lijstje maken van teams die hoog hebben gedraft en geen contender zijn geworden:

Orlando - Oladipo 2013
Charlotte - Cody Zeller 2013
Charlotte - Kidd-Gilchrist 2012
Sacramento - McLemore 2013
Sacramento - Thomas Robinson 2012

Zelfs New Orleans, met de beste draft speler sinds LeBron James is nog verre van een contender.

Een goed team bouwen is lastig. Vereist een capabele front office en een dosis geluk. Ook is de NBA gewoon een zero sum game. Je kan je selectie wel verbeteren, maar als de rest van de league dat ook doet schiet je nog geen steek op.

Eigenlijk moet het hele systeem van de lottery misschien op de schop. Slechte teams belonen leidt tot rare prikkels waarbij verliezen wordt beloond. Dat kan nooit de bedoeling zijn van een sportcompetitie.
Tuurlijk, niet elke speler ontwikkeld zich tot een ster. Daar komt onder andere een stuk geluk bij. Daarom wil je de kansen vergroten, als je als eerste mag kiezen vergroot je de kans dat je een topper kiest. Daar komt bij dat je afhankelijk bent van de kwaliteit van de draft class, een speler de mogelijkheid moet geven om zichzelf te ontwikkelen en een goede scouting staff.

New Orleans is juist het perfecte voorbeeld van wat ik wil zeggen. Davis ontwikkeld zich nu tot een absolute sterspeler vanuit de draft, als NO de komende jaren cap space kunnen vrijmaken zullen zij aantrekkelijk zijn voor free agents (want wie wil er nu niet met Davis samenspelen?). Met als gevolg dat ze voor het eerst sinds het draften van Chris Paul weer een tegenstander worden om rekening mee te houden.

quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 10:51 schreef TheGOAT het volgende:

Dus ik snap je punt, zeker. Maar de échte game changers zitten altijd tussen 1-10, en daar gaat Boston toch niet bijkomen.
Eens, daarom zei ik hierboven ook dat Boston voor de PO moet gaan. ;)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 maart 2015 @ 14:48:41 #284
426493 crew  PippenScottie
pi_150697925
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 13:27 schreef Principia het volgende:

New Orleans is juist het perfecte voorbeeld van wat ik wil zeggen. Davis ontwikkeld zich nu tot een absolute sterspeler vanuit de draft, als NO de komende jaren cap space kunnen vrijmaken zullen zij aantrekkelijk zijn voor free agents (want wie wil er nu niet met Davis samenspelen?). Met als gevolg dat ze voor het eerst sinds het draften van Chris Paul weer een tegenstander worden om rekening mee te houden.

Het is al een tijdje duidelijk dat Anthony Davis een heel, heel grote speler gaat worden.
NBA spelers staan daarom echter nog niet in de rij om naar New Orleans te gaan. Welke spelers hebben de Pelicans de laatste jaren nou aangetrokken?
Norris Cole, Quicy Poindexter, Jimmer Fredette, Jeff Whitey, Dante Cunningham, Toney Douglas, Nate Wolters.
Het zijn niet echt all stars...

Ik ben bang dat de kans groter is dat Davis na zijn rookie deal zijn heil elders gaat zoeken.
  maandag 16 maart 2015 @ 15:14:53 #285
26597 peasant
Vanneuh...Oh ja
pi_150699002
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 14:48 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Het is al een tijdje duidelijk dat Anthony Davis een heel, heel grote speler gaat worden.
NBA spelers staan daarom echter nog niet in de rij om naar New Orleans te gaan. Welke spelers hebben de Pelicans de laatste jaren nou aangetrokken?
Norris Cole, Quicy Poindexter, Jimmer Fredette, Jeff Whitey, Dante Cunningham, Toney Douglas, Nate Wolters.
Het zijn niet echt all stars...

Ik ben bang dat de kans groter is dat Davis na zijn rookie deal zijn heil elders gaat zoeken.
Maar ook Tyreke Evans (Rookie of the year 2010), Eric Gordon, Jrue Holiday (all-star 2013), Ryan Anderson (MIP 2012).
Dit zijn wel trades en signand-trades, maar er komen toch best wel redelijk grote spelers naar de Pelicans. Nog steeds niet de echt FA ster maar met dit rijtje met spelers (mits healthy) is het zeker interessant voor een FA om naar de Pelicans te gaan
Alles is toxisch, het hangt af van de dosis.
pi_150699736
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 14:48 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Het is al een tijdje duidelijk dat Anthony Davis een heel, heel grote speler gaat worden.
NBA spelers staan daarom echter nog niet in de rij om naar New Orleans te gaan. Welke spelers hebben de Pelicans de laatste jaren nou aangetrokken?
Norris Cole, Quicy Poindexter, Jimmer Fredette, Jeff Whitey, Dante Cunningham, Toney Douglas, Nate Wolters.
Het zijn niet echt all stars...

Ik ben bang dat de kans groter is dat Davis na zijn rookie deal zijn heil elders gaat zoeken.
Davis is een RFA, de kans dat hij vertrekt lijkt mij nihil. Of hij moet heel stellig zijn dat hij niet bij de Pelicans wil blijven en ruzie gaan schoppen binnen de franchise. Als de NOP de komende jaren geen goede FA aantrekken is dat de fout van de front office, de basis is in ieder geval gelegd.
pi_150709699
royceyoung twitterde op maandag 16-03-2015 om 18:33:20 Serge Ibaka to undergo knee procedure, sources tell http://t.co/e4tlnelYQG: http://t.co/z4Z6vGA4Zz reageer retweet
:{
pi_150726707
Dat Gobert effect is wel enorm hoor, jezus.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 10:03:41 #289
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_150727322
Straks wellicht 4 teams op 30-36 :D. Spannend nog zo voor die laatste 2 playoff spots
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_150727483
D-Whistle baby!!!!!!

We want a Cavs-Heat first round!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 maart 2015 @ 11:30:10 #291
426493 crew  PippenScottie
pi_150729724
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 09:42 schreef Cavaliers het volgende:
Dat Gobert effect is wel enorm hoor, jezus.
Ik zie ze niet zo vaak spelen, maar ik begrijp dat teams veel minder vaak een drive durven te maken als Gobert onder de basket staat en dus gedwongen worden midrange schoten te nemen.
Dat is een effect dat in de reguliere statistieken niet naar voren komt.

De race om de playoffs begint nu toch wel leuk te worden. Elk team in het oosten dat niet New York of Philadelphia heet wil ook wel naar de PO's. Dan heb je nog als joker de Pacers die opeens een frisse (maar misschien niet fitte) Paul George op kunnen stellen.

Alleen jammer dat de Pistons weg zijn gevallen uit de PO race. Zal vooral komen door het wegvallen van Brandon Jennings, die heerlijk aan het spelen was voor zijn blessure.

In het westen verliest de Thunder weer, staan nu maar een halve wedstrijd voor de Pelicans. Ze doen nog aardig mee zonder Ibaka en Durant, maar een spoedige terugkeer van KD zou nu wel zeeer welkom zijn.
pi_150732243
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 09:42 schreef Cavaliers het volgende:
Dat Gobert effect is wel enorm hoor, jezus.
22 rebounds en de Hornets 0 FG's (!) bij de basket wanneer Gobert daar in de buurt was. _O_
pi_150733024
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:03 schreef Smoofie het volgende:
Straks wellicht 4 teams op 30-36 :D. Spannend nog zo voor die laatste 2 playoff spots
Wouw 4 teams :P
Ik denk dat miami er sowieso wel komt in de playoffs.
Zou ook wel mooi zijn denk dat hun ook de grootste kans hebben om nog iets te doen in de playoffs
Andere team word denk ik indiana al geef ik boston ook een goede kans.

[ Bericht 0% gewijzigd door stephan92 op 17-03-2015 13:30:22 ]
-
pi_150735314
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 13:27 schreef Principia het volgende:

[..]

Tuurlijk, niet elke speler ontwikkeld zich tot een ster. Daar komt onder andere een stuk geluk bij. Daarom wil je de kansen vergroten, als je als eerste mag kiezen vergroot je de kans dat je een topper kiest. Daar komt bij dat je afhankelijk bent van de kwaliteit van de draft class, een speler de mogelijkheid moet geven om zichzelf te ontwikkelen en een goede scouting staff.

New Orleans is juist het perfecte voorbeeld van wat ik wil zeggen. Davis ontwikkeld zich nu tot een absolute sterspeler vanuit de draft, als NO de komende jaren cap space kunnen vrijmaken zullen zij aantrekkelijk zijn voor free agents (want wie wil er nu niet met Davis samenspelen?). Met als gevolg dat ze voor het eerst sinds het draften van Chris Paul weer een tegenstander worden om rekening mee te houden.

[..]

Eens, daarom zei ik hierboven ook dat Boston voor de PO moet gaan. ;)
Denk dat als je kijkt naar de winnaars van afgelopen jaren je punt niet echt wordt bewezen. Spurs hebben een geweldig team dankzij lage picks die fantastisch zijn ontwikkeld, wellicht dankzij Pop, en Heat hebben hun team meer gebouwd door veel capspace aan starters te geven...
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_150738414
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 14:40 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Denk dat als je kijkt naar de winnaars van afgelopen jaren je punt niet echt wordt bewezen. Spurs hebben een geweldig team dankzij lage picks die fantastisch zijn ontwikkeld, wellicht dankzij Pop, en Heat hebben hun team meer gebouwd door veel capspace aan starters te geven...
Is miami niet juist een voorbeeld van wat hij bedoelt.
Miami draft wade. Hij wordt een goede speler waardoor shaq naar miami komt. Ze winnen een kampioenschap. Shaq vertrekt, wade blijft wat miami aantrekkelijk maakt voor lebron en bosh.
-
pi_150739126
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 14:40 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Denk dat als je kijkt naar de winnaars van afgelopen jaren je punt niet echt wordt bewezen. Spurs hebben een geweldig team dankzij lage picks die fantastisch zijn ontwikkeld, wellicht dankzij Pop, en Heat hebben hun team meer gebouwd door veel capspace aan starters te geven...
Het waren niet zozeer voorbeelden, meer alle topteams met hun eerste topspeler van de huidige selectie. Heat is juist wel een goed voorbeeld, zonder Wade zouden James en Bosh niet in Miami zijn gekomen. Spurs is (zoals altijd) een uitzondering, op Duncan na allemaal opgebouwd uit hoge picks. Het ging er om dat je eerste topspeler verkrijgen enorm lastig is (wat cruciaal is om aantrekkelijk te zijn voor FA's), de draft is daar de ideale mogelijkheid voor.
pi_150743118
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 16:55 schreef Principia het volgende:

[..]

Het waren niet zozeer voorbeelden, meer alle topteams met hun eerste topspeler van de huidige selectie. Heat is juist wel een goed voorbeeld, zonder Wade zouden James en Bosh niet in Miami zijn gekomen. Spurs is (zoals altijd) een uitzondering, op Duncan na allemaal opgebouwd uit hoge picks. Het ging er om dat je eerste topspeler verkrijgen enorm lastig is (wat cruciaal is om aantrekkelijk te zijn voor FA's), de draft is daar de ideale mogelijkheid voor.
Verschil alleen is dat Miami nooit heeft lopen tanken voor die draftpick maar gewoon omdat ze slecht waren. Daar draait de hele discussie om. En bovendien hebben ze gewoon de jackpot geraakt met Wade door hem nog als 5e te mogen picken omdat een x team liever Darko wou.....
Verder is Miami onder Micky Arison en Pat Riley nooit echt een draft team geweest, ze traden bijna altijd hun picks weg voor de juiste waarde.

Het idee alleen al om de play-offs op te geven voor een fucking draft position.........NBA anno 2015 :')
Tegenwoordig allemaal van die Sam Prestis en Hinkies....geef mij maar Pat Riley! :Y
pi_150759213
Ibaka out 4-6 weken, playoffs beginnen over 4 weken volgens mij?

Fucking veel pech voor okc zeg..
hhhhh
pi_150759812
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:57 schreef D-Wade het volgende:

[..]

Verschil alleen is dat Miami nooit heeft lopen tanken voor die draftpick maar gewoon omdat ze slecht waren. Daar draait de hele discussie om. En bovendien hebben ze gewoon de jackpot geraakt met Wade door hem nog als 5e te mogen picken omdat een x team liever Darko wou.....
Verder is Miami onder Micky Arison en Pat Riley nooit echt een draft team geweest, ze traden bijna altijd hun picks weg voor de juiste waarde.

Het idee alleen al om de play-offs op te geven voor een fucking draft position.........NBA anno 2015 :')
Tegenwoordig allemaal van die Sam Prestis en Hinkies....geef mij maar Pat Riley! :Y
Helemaal mee eens. Liever geen picks en alles met fa's en trades dan tanken.
Maar ik snap het wel volgens mij zegt principia niet per se dat hij voor tanken is maar meer dat hij snapt waarom ze het doen om de eerste goede pick te krijgen. Teams als de 76ers overdrijven het natuurlijk enorm maar bijvoorbeeld de knicks die heel lang zo hard mogelijk hun best hebben gedaan om toch zo goed mogelijk te blijven mogen van mij best een jaartje tanken om een goede speler te krijgen voor de toekomst dan kan je met melo en die pick misschien een goed team bouwen.
Er zit natuurlijk wel een echt verschil in 76ers tanken en tanken voor tot 1 top speler
-
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 maart 2015 @ 04:16:29 #300
426493 crew  PippenScottie
pi_150761752
Pelicans verslaan de Bucks en nemen de achtste plaats in het westen over.

San Antonio verliest weer in OT. Ditmaal van ... New York.. :s)

Reggie Jackson had een breakout game voor de Pistons: 23 pt, 20 assists in een zege over Memphis.
PO's toch nog te ver weg voor Detroit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')