abonnement Unibet Coolblue
pi_150236903
Vandaag in de geschiedenis:



- 3 maart 1942: Een Douglas DC-3-194 is onderweg van Bandung, Java naar Broome, Australië.
De vlucht wordt uitgevoerd door PK-AFV "Pelikaan", uitgevoerd door de Koninklijke Nederlandsch-Indische Luchtvaart Maatschappij (KNILM).

De KNILM is de voormalige luchtvaartmaatschappij van Nederlands-Indië en werd opgericht in 1928.
Het was een zelfstandig bedrijf dat sterke banden had met de KLM en bood luchtverbindingen aan binnen Nederlands-Indië.
De DC-3 vloog sinds 25 augustus 1937 als PH-ALP voor KLM.
Wanneer op 10 mei 1940 Duitsland Nederland binnenvalt was PH-ALP onderweg naar Azië.
De DC-3 wordt hierop door de KNILM overgenomen en kreeg het de nieuwe registratie.

Aan boord waren 4 crew en 8 passagiers. De passagiers waren op de vlucht vanwege de Japanse invasie van Java.
Wanneer de DC-3 rond half negen 's morgens de kustlijn van Kimberley richting Broome volgt worden ze aangevallen door 3 Mitsubishi A6M Zero's van de Japanse Keizerlijke Marineluchtmacht die terugvlogen naar hun basis op Timor na hun Aanval op Broome.
De DC-3 wordt honderden keren geraakt en de linkermotor vliegt in brand. Ook de gezagvoerder raakt gewond maar weet toch een noodlanding te maken op het strand, hier klapt de rechterband en zwenkt de DC-3 naar rechts; de branding in. Hierdoor wordt de brand in de linker motor gedoofd.

De Zero's beschieten dan nogmaals de DC-3; 4 passagiers (waaronder een baby) worden gedood.
Wanneer de overlevenden de volgende dag op redding wachten spot een Japansa Kawanishi H6K vliegboot het wrak en dropt het 2 bommen. Later keert het terug en dropt het nog 2.
Deze richten echter geen schade aan en men raakt niet gewond.
Nadat ze 6 dagen op het strand hadden gewacht worden ze gered.

De ramp is ook berucht geworden vanwege een deel van haar vracht; aan boord was een klein pakketje met diamanten met een geschatte waarde van zo'n 300.000 Australische Ponden (tegenwoordig zo'n ¤14 miljoen).
Het grootste deel is nooit meer teruggevonden; men gaat er van uit dat ze gestolen zijn.
2 weken na de crash kwam een man bij het wrak en droeg het een klein deel over aan de autoriteiten.
Hij (en twee anderen) werden later nog vervolgt maar werden vrijgesproken.

De resten van de DC-3 bleven tientallen jaren op het strand achter.
In 1970 worden de gestripte resten opgeblazen met dynamiet.
Een deel van een van de vleugels bleef achter en ligt mogelijk tot op de dag van vandaag daar nog op het strand.
Bij een naburige boerderij schijnt nog een groot deel van de staart (hoogteroer, richtingsroer) en een wingtip te liggen.

In juni 2013 werd dichtbij de crashsite een nieuw monument opgericht.



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



- 3 maart 1974: Vliegtuigramp in Ermenonville.

Turkish Airlines vlucht 981 is onderweg van Istanbul naar Londen Heathrow met een stop op luchthaven Parijs-Orly.
De vlucht wordt uitgevoerd door een McDonnell Douglas DC-10-10 (TC-JAV, "Ankara"); de 29e gebouwde DC-10 die oorspronkelijk door All Nippon Airways was gekocht maar deze wees het af ten voordele van de Lockheed L-1011 TriStar. Hierop werd de DC-10 op 10 december 1972 aan Turkish Airlines geleverd.

Normaal gesproken vloog de DC-10 met weinig passagiers door naar Londen, maar door een staking van British European Airways werknemers waren veel passagiers gestrand op Parijs-Orly.
Deze boekten vervolgens de reis aan boord van Turkish Airlines naar Londen.
Hierdoor was de DC-10 voller dan normaal; 2 v.d. 12 First Class en alle 333 economy stoelen waren vol.
In totaal waren er 335 passagiers en 11 crew aan boord voor het laatste stuk naar Londen.

Om 12:32 uur vertrekt de DC-10 vanaf de luchthaven in oostelijke richting waarna het richting het noorden draait om Parijs te ontzien.
Om 12:40 uur - 8 minuten na vertrek - wanneer de DC-10 boven de stad Meaux vliegt knalt de linker vrachtdeur uit het toestel. De air traffic controler ziet op zijn radar kort een tweede echo naast de DC-10; hoogstwaarschijnlijk de vrachtdeur.
Door het drukverschil tussen de passagierscabine en de vrachtruimte zakt de vloer door en worden 2 rijen stoelen uit het toestel gerukt. Deze komt - samen met 6 passagiers - met de vrachtdeur in een raapveld in de buurt van Saint-Pathus terecht.

Door de verzakte vloer raken vele kabels beschadigd. De crew had nu geen controle meer over het hoogteroer, richtingsroer en motor 2 en 3.
Meteen begint de DC-10 te dalen en door de toegenomen snelheid begon de kist af te vlakken; hierop voert de gezagvoerder het vermogen op maar het is te laat; 72 seconden nadat de vrachtdeur uit het toestel vliegt crasht de DC-10 met 800 km/h in het Bos van Ermenonville; 15 kilometer ten noorden van de plek waar de vrachtdeur en de 6 passagiers terechtkwamen.

Geen van de inzittenden overleeft de crash. Door de hoge snelheid blijft er niets van het toestel en haar inzittenden over; 40 passagiers konden visueel worden geïdentificeerd, 9 inzittenden konden nooit worden geïdentificeerd.
In totaal werden er bijna 20.000 lichaamsresten geborgen.
De details die ik bij het schrijven van deze post tegenkom wil je niet met een lege maag op de vroege ochtend lezen en gaan ook voorbij het doel van dit topic.




De crash is op dat moment de dodelijkste luchtvaartramp in de geschiedenis tot de ramp op Tenerife 3 jaar later. Tot op de dag van vandaag is het de grootste vliegramp op Frans grondgebied en de dodelijkste vliegramp zonder overlevenden.
Na vlucht 123 van Japan Airlines is het de dodelijkste vliegramp van een enkel toestel.

De oorzaak bleek bij de vergrendeling van de vrachtdeur te zitten.
Het systeem was zo ontworpen dat zelfs wanneer de deur niet goed was vergrendeld het alsnog leek dat het goed vergrendeld was. Locking pins waren hierdoor niet goed vergrendeld waarop de deur loskwam.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 08:39:44 #152
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_150239736
quote:
ArkeFly doorbreekt opnieuw monopolie KLM op Sint Maarten

RIJSWIJK - ArkeFly vliegt vanaf november opnieuw naar en van Sint Maarten. Zeven jaar geleden bood de maatschappij het eiland ook aan maar trok toen al vrij snel de stekker er uit. De maatschappij probeert het nu opnieuw met haar premium product de 787 Dreamliner. KLM vliegt nu als enige naar Sint Maarten in combinatie met Curaçao.

De verbinding tussen Sint Maarten en Schiphol zal tweemaal per week plaatsvinden en het hele jaar actief blijven. De vluchten naar Sint Maarten worden ook bij ArkeFly gecombineerd met de bestemming Curaçao.

Touroperator Arke gaat pakketreizen aanbieden naar Sint Maarten vanaf 699 euro voor negen dagen.

Sint Maarten ontvangt jaarlijks circa 17.000 Nederlanders, van de in totaal 580.000 buitenlandse toeristen. Op dit moment kan vanuit Nederland drie keer per week met KLM naar Sint Maarten worden gevlogen. Met de twee extra Arke Dreamliner vluchten verwacht TUI jaarlijks circa 15.000 extra Nederlandse toeristen naar Sint Maarten te trekken, bijna een verdubbeling van het huidige aantal. Met negen vluchten per week dit jaar, zijn de Antillen gezamenlijk veruit de belangrijkste verre bestemmingen van reisorganisatie TUI Nederland.
Eindelijk! Een vakantie naar Sint Maarten was veel te duur door de monopoly van KLM.
pi_150267312
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 08:39 schreef Sunri5e het volgende:
Eindelijk! Een vakantie naar Sint Maarten was veel te duur door de monopoly van KLM.
En waar ze mee gaan vliegen is bijna klaar.
Komt deze maand nog naar Schiphol (naast KLM's PH-BVN die ook nog deze maand komt):



Gisteren op Paine Field:


Enne; gewoon daarom :P :


De andere richting op krijgt KLM weer extra concurrentie van Emirates; die gaat vanaf 3 juni dagelijks naar Bali vliegen.
  woensdag 4 maart 2015 @ 12:33:44 #155
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_150278902
Ik moest dit geile plaatje even met jullie delen:

Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Moderator woensdag 4 maart 2015 @ 12:59:49 #156
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150279789
Voor geile plaatjes kun je beter naar KPD :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 4 maart 2015 @ 13:02:47 #157
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_150279888
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:59 schreef derLudolf het volgende:
Voor geile plaatjes kun je beter naar KPD :P
:7 :6
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_150281438
Ik geil vooral op blote vliegtuigen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_150286116
eentje vanaf de zijkant.



Still like it!
"Get busy living, or get busy dying"
pi_150286418
Zo lijkt het net alsof er iemand bij het verven gestrekt op de vleugel heeft gelegen om net dat metertje extra te pakken en toen hij erachter kwam dat het scheef was maar heeft gedaan alsof het zo hoorde en een alternatief patroontje heeft geschilderd.

Blijf erbij, niet lelijk, maar voegt niks toe aan het oude ontwerp.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_150288949
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 23:00 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

En waar ze mee gaan vliegen is bijna klaar.

Is vandaag uren te zien geweest op FR24, altitude and speed 0.
--
pi_150303076
Vandaag in de geschiedenis:


G-APFE op New York Idlewild, februari 1962 (het latere JFK)

- 5 maart 1966: De crash van BOAC 911.
Vlucht 911 van British Overseas Airways Corporation (BOAC) was een rondvlucht rond de wereld.
De vlucht ging vanuit Londen via (o.a.) San Francisco, Honolulu en Tokyo naar Hong Kong.
De vlucht werd gevlogen door de 6 jaar oude Boeing 707–436 (G-APFE).

Die dag arriveert om 12:40 uur de 707 op Tokio, Haneda vanuit Fukuoka waar het de vorige dag naar was uitgeweken vanwege weersomstandigheden in Tokio.
Om 13:42 uur worden de motoren gestart en vraagt de crew om toestemming voor een speciale route langs de berg/vulkaan Fuji. Omdat het een heldere dag was konden de passagiers zou deze berg goed zien.

Om 13:50 begon de 707 te taxiën en kwam zo langs het wrak van een Douglas DC-8; dit toestel van Canadian Pacific Air Lines was de vorige dag bij de luchthaven neergestort nadat het te laag kwam aanvliegen en hierbij de approach lights raakte en tegen de zeewering was gecrasht.
Van de 72 inzittenden overleefden slechts 8 de crash.



Bovenstaande foto is een screenshot van de video hieronder (vanaf 18:19):

Om 13:58 stijgt de BOAC 707 op naar het noordwesten; draait boven de Baai van Tokio naar het zuidwesten en vliegt richting de berg Fuji die zich op zo'n 100 kilometer van de luchthaven bevindt.
Wanneer het op 4900 meter hoogte vliegt komt de Speedbird 911 in zeer hevige turbulentie terecht.
Mensen op de grond zien het gebeuren; in het bijzonder leden van de Japanse Zelfverdedigingsmacht (SDF)
De 707 laat een spoor van witte damp (brandstof) achter zich en begint sterk te dalen.
De 707 begint uit elkaar te vallen; het staartvlak breekt af en neemt in haar val de linker stabilo mee.
Door de extreme krachten breken alle vier motoren af en de 707 spint naar beneden; in haar val breekt de rechtervleugel af en zowel het staartstuk alsook het neusstuk breken af.

Foto's gemaakt door de SDF, gemaakt vanaf de East Fuji Maneuver Area niet ver van de crashsite verwijderd:




De 707 crasht op de berg Fuji op 1066 meter hoogte. Resten van de 707 komen in een gebied van 16 kilometer lang terecht. Geen van de 113 passagiers en 11 crew overleeft de crash.




Uit onderzoek zal blijken dat de Boeing 707 verongelukte door zeer hevige turbulentie die ver boven de ontwerplimieten van de 707 lagen.
Een US Navy Douglas A4 Skyhawk die op pad werd gestuurd om de locatie te zoeken kwam boven de berg ook in hevige turbulentie terecht; zo hevig dat de piloot bang was dat zijn toestel het zou begeven.
Hij kon echter veilig naar de basis terugkeren en de Skyhawk werd aan de grond gehouden voor inspectie.
Diens versnellingsmeter gaf aan dat de kist was blootgesteld aan krachten van +9G tot -4G.

Onderzoekers vinden tussen de wrakstukken ook nog een 8mm filmcamera.
Op de film - gemaakt door een passagiers die door het raam filmt - staat hoe de 707 richting de berg vliegt wanneer het plotseling frames overslaat en uiteindelijk wazige beelden van de cabine laat zien voordat het op zwart gaat.

De crash van BOAC 911 was de vierde fatale ongeval van een passagiersvliegtuig in Japan in 1966;
onder andere de vorige dag de genoemde crash van Canadian Pacific Air Lines vlucht 402 en nog geen maand daarvoor op 4 februari de crash van All Nippon Airways vlucht 60 met 133 doden in de baai van Tokio bij de landing op Tokio, Haneda.
Bij deze 3 ongevallen die binnen 29 dagen van elkaar gebeuren vielen 321 doden binnen 100 kilometer van elkaar. (ANA 60 en CP Air binnen enkele honderden meters van elkaar)
  Moderator donderdag 5 maart 2015 @ 01:19:39 #163
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150304268
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 16:14 schreef BazZz2 het volgende:
eentje vanaf de zijkant.

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)01381.jpg]afbeelding[/url] ]

Still like it!
Op een 747 staat het beter dan op en 777 vind ik. Is het vliegtuig trouwens compleet opnieuw gespoten? Binnen niet al te lange tijd gaan de 747's er toch uit? Is het dan niet zonde ze opnieuw te laten spuiten?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_150308054
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 01:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Op een 747 staat het beter dan op en 777 vind ik. Is het vliegtuig trouwens compleet opnieuw gespoten? Binnen niet al te lange tijd gaan de 747's er toch uit? Is het dan niet zonde ze opnieuw te laten spuiten?
Die kist gaat er de komende jaren nog niet uit.;) En opnieuw gespoten moest ie sowieso na de D check die de kist heeft gehad.
pi_150309555
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 01:19 schreef derLudolf het volgende:
Op een 747 staat het beter dan op en 777 vind ik. Is het vliegtuig trouwens compleet opnieuw gespoten? Binnen niet al te lange tijd gaan de 747's er toch uit? Is het dan niet zonde ze opnieuw te laten spuiten?
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 10:55 schreef Mikey92 het volgende:
Die kist gaat er de komende jaren nog niet uit.;) En opnieuw gespoten moest ie sowieso na de D check die de kist heeft gehad.
PH-BFT heeft inderdaad een D-check ondergaan en blijf daarom dus nog wel een aantal jaren bij KLM.
Daarnaast is van deze kist nog geen uitfaseringsdatum bekend (naast 8 andere 747's).

En als je een nieuwe paintjob al duur vindt; alle 747's hebben de nieuwe WBC gekregen terwijl de eerste over 8 maanden al uitgefaseerd gaat worden.
Dát is pas afschrijven...

Plus met het hele AF/KLM-gezeur, lagere brandstofprijzen, slechtere financiën, onduidelijkheid over de verdeling van de nieuwe vliegtuigen (A350's, 787's) is het nog maar de vraag wanneer de 747's écht uit de vloot verdwenen zijn.

Toen het nieuws bekend werd dat de 747-combi's uitgefaseerd zouden worden (en waarbij de full-pax niet werden genoemd) dacht iedereen dat het voor 2020 wel einde verhaal zou zijn.
Maar nu is het niet geheel buiten verwachting dat we na 2020 (hopelijk/gelukkig) nog KLM 747's zien vliegen.
pi_150311406
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:55 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

[..]

PH-BFT heeft inderdaad een D-check ondergaan en blijf daarom dus nog wel een aantal jaren bij KLM.
Daarnaast is van deze kist nog geen uitfaseringsdatum bekend (naast 8 andere 747's).

En als je een nieuwe paintjob al duur vindt; alle 747's hebben de nieuwe WBC gekregen terwijl de eerste over 8 maanden al uitgefaseerd gaat worden.
Dát is pas afschrijven...

Plus met het hele AF/KLM-gezeur, lagere brandstofprijzen, slechtere financiën, onduidelijkheid over de verdeling van de nieuwe vliegtuigen (A350's, 787's) is het nog maar de vraag wanneer de 747's écht uit de vloot verdwenen zijn.

Toen het nieuws bekend werd dat de 747-combi's uitgefaseerd zouden worden (en waarbij de full-pax niet werden genoemd) dacht iedereen dat het voor 2020 wel einde verhaal zou zijn.
Maar nu is het niet geheel buiten verwachting dat we na 2020 (hopelijk/gelukkig) nog KLM 747's zien vliegen.
Uitfasering van de kisten is ook alweer deels veranderd zag ik op een ander forum:

AOH Oct15
BFM Nov15
BFC Dec15
BFO Jan16
AOI Jan16
AOL Jan16
AOK Apr16
BFK Sep16
BFA Oct16
BFD+BFP+AOF Nov16
BFN+BFE 1e kwartaal 17
BFR+BFF+BFW 2e kwartaal 17

Zal nog wel een paar keer veranderen denk ik;)

Vanaf halverwege 2017 heeft de KLM dan 5 747-400 en 5 combi's over
pi_150311893
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 16:14 schreef BazZz2 het volgende:
eentje vanaf de zijkant.

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)01381.jpg]afbeelding[/url] ]

Still like it!
Inderdaad mooi!

Azijnpissers hier. :6
pi_150314190
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:58 schreef Mikey92 het volgende:
Uitfasering van de kisten is ook alweer deels veranderd zag ik op een ander forum:
Zal nog wel een paar keer veranderen denk ik;)
Daar staan ook A332's tussen hè.

En inderdaad, die data is al meerdere malen veranderd. Heb al die info gelukkig ook voor mezelf op de computer staan.
quote:
Vanaf halverwege 2017 heeft de KLM dan 5 747-400 en 5 combi's over
Wanneer we op 1 januari 2018 opstaan uit bed heeft KLM 4 full-pax en 5 combi's over.
(En zijn er dus 3 full-pax en 10 combi's in de woestijn; die 747's hebben maar een kleine kans om overgenomen te worden; hooguit een paar voor vracht)

Op dat moment heeft KLM (volgens planning dan) echter ook al 6 extra 777-300ER's en 10 787-9 erbij.
Dus qua capaciteit zijn ze op 1 januari 2018 in verhouding met vandaag met 1484 stoelen gegroeid waarbij vooral premium economy groeit (binnen deze genoemde kisten met 54%)
Daarnaast gaan er 13 toestellen uit en 16 erbij.
Dus KLM heeft op dat moment meer capaciteit en meer toestellen; en dus ook groeimogelijkheden en/of hogere frequentie.

Qua totale vrachtcapaciteit gaat KLM er dus op achteruit door het verlies van de combi's maar de 777-300ER's kunnen beneden meer meenemen dan de 747-400. De 787-9's weer iets minder dan de 747.
Dit is wel erg zwart/wit want de 747's hebben weer voordeel bij bepaalde bestemmingen (zoals Mexico)


Maar aangezien AF/KLM de dedicated vrachtmarkt dus toch haast helemaal weg doet (4 747's en 2 777F's is totaal geen vloot meer i.v.m. andere vrachtmaatschappijen) is het verlies van de combi's dus blijkbaar geen enorm verlies.
Wel kan KLM dan straks geen speciale vracht bovenin meer vervoeren (zoals paarden en grotere zaken). Dat zal KLM dus straks grotendeels mee moetens stoppen.
Want met maar 4 freighters heeft KLM straks veel minder flexibiliteit voor deze vracht.

Eigenlijk zou ik deze berekening moeten maken over de situatie wanneer alle 747's uit de vloot zijn en alle 787's/A350's in de vloot maar dat is gezien eerdere redenen niet te doen.
  Moderator donderdag 5 maart 2015 @ 15:00:57 #169
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150315497
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:55 schreef Iemand91 het volgende:

[..]


[..]

PH-BFT heeft inderdaad een D-check ondergaan en blijf daarom dus nog wel een aantal jaren bij KLM.
Daarnaast is van deze kist nog geen uitfaseringsdatum bekend (naast 8 andere 747's).

Even op wiki gekeken, das idd behoorlijk wat onderhoud. Wist niet dat een nieuwe verflaag bij het onderhoud hoorde, maar op e totale kosten zal dat ook niet zoveel voorstellen.

KLM doet veel onderhoud zelf, ook voor anderen toch? Zo'n D check, voeten ze die zelf ook uit?

quote:
En als je een nieuwe paintjob al duur vindt; alle 747's hebben de nieuwe WBC gekregen terwijl de eerste over 8 maanden al uitgefaseerd gaat worden.
Dát is pas afschrijven...

Moest wederom even kijken wat het betekende maar idd, dat is geldverspilling idd.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_150316221
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:00 schreef derLudolf het volgende:
Even op wiki gekeken, das idd behoorlijk wat onderhoud. Wist niet dat een nieuwe verflaag bij het onderhoud hoorde, maar op e totale kosten zal dat ook niet zoveel voorstellen.
Een D-check kost enkele miljoenen. De nieuwe verflaag is daar wel degelijk een aanzienlijk deel van.
quote:
KLM doet veel onderhoud zelf, ook voor anderen toch? Zo'n D check, voeten ze die zelf ook uit?
KLM doet inderdaad veel onderhoud; maar D-checks voor 747's doen ze geloof ik al een aantal jaar niet meer
(2011 het laatst als ik het goed heb)
Ze gaan nu allemaal naar Azië omdat het daar goedkoper is.

Onderhoud van de rest en checks weet ik zo niet hoe ze dat precies verdeelt hebben.

Daarnaast is dit systeem van checks geloof ik ook op de schop gegaan voor de nieuwere vliegtuigen zoals de 787, A350's maar ook (sommige) 777's.
Dat die geen officiële D-check meer kennen en dit anders doen. Of zoiets...
quote:
Moest wederom even kijken wat het betekende maar idd, dat is geldverspilling idd.
Mwah, je kunt ook moeilijk het vorige product aanhouden voor nog eens een 5+ jaar.
Dat de eerste 747's een na een paar jaar al uitgefaseerd worden is dan jammer, maar je kunt ook geen inconsistent product voeren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 05-03-2015 18:16:51 ]
pi_150316482
Grote kans ook dat de stoelen sowieso vervangen moesten worden. Dan maakt het al helemaal niet zoveel meer uit of je nou oude of nieuwe WBC stoelen erin zet (maar een consistent product lijkt mij de meest belangrijke reden).
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator donderdag 5 maart 2015 @ 15:58:17 #172
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150317402
Het is inderdaad wel logisch dat je eenheid wilt hebben, had ik in mijn vorige post nog willen schrijven. Maar ondanks dat het logisch is, is het nog steeds verspilling. Ik neem aan dat die stoelen daarna niet in een ander vliegtuig worden geplaatst. Denk dat zo'n stoel inclusief plaatsen zeker op 3 rooien zit?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_150320620
NYCAviation twitterde op donderdag 05-03-2015 om 17:18:42 BREAKING: Delta MD-80 off the runway at #LGA. #breaking http://t.co/Br0OWqKYyY reageer retweet




[ Bericht 4% gewijzigd door Houtenbeen op 05-03-2015 17:51:28 ]
pi_150321928
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:58 schreef derLudolf het volgende:
Het is inderdaad wel logisch dat je eenheid wilt hebben, had ik in mijn vorige post nog willen schrijven. Maar ondanks dat het logisch is, is het nog steeds verspilling. Ik neem aan dat die stoelen daarna niet in een ander vliegtuig worden geplaatst. Denk dat zo'n stoel inclusief plaatsen zeker op 3 rooien zit?
Denk dat een business class stoel al snel richting de 30-50K in Euros's gaat :) Voor een simpele economystoel zonder IFE zit je al rond de 3-5.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_150323071
LaGuardia is op het moment gesloten.

http://www.nu.nl/buitenla(...)k-met-vliegtuig.html

Vertrekkende vluchten mogen niet meer vertrekken en aankomende vluchten wijken uit of keren terug naar het vliegveld waar ze vandaan kwamen



Dit vliegtuig uit Dallas is bijvoorbeeld uitgeweken naar Chicago
"Get busy living, or get busy dying"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')