abonnement Unibet Coolblue
pi_149551993
Ik zou hem toch minstens rechtop zetten
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_149553328
Heerlijk recept voor chicken noodle laksa, waar de kinderen dol op zijn. Flink wat pit, dus melk/bier bij de hand houden.

pi_149564917
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:31 schreef minilot het volgende:
Ik O+ van Eslem in dit topic! En zo'n leerzaam blog, echt leuk!
You make me blush :@ dank je wel!

Jij zit volgens mij ook veel op internet receptjes te zoeken, chicken 65, noooooit van gehoord. Klinkt wel erg lekker allemaal!
Mijn Turkse recepten: www.mijnmixedkitchen.nl
pi_149566037
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 10:54 schreef Eslem het volgende:
Jij zit volgens mij ook veel op internet receptjes te zoeken, chicken 65, noooooit van gehoord. Klinkt wel erg lekker allemaal!
Ha, je hebt gelijk, maar toevallig komt de kip uit één van de slechts vijftien kookboeken die ik heb! *)
http://www.aziatische-ing(...)oek-kumar-mahadevan/
Let me see you stripped down to the bone
pi_149566157
Toetje als ontbijt vanmorgen!



Het is - warm uit de oven - um ali, Egyptische broodpudding met bladerdeeg.
Verder zit er in dit geval in: melk, room, vanille, kaneel, nootjes, rozijnen, kokosnoot en als topping nog pistache, amandel en rozenblaadjes.
:9
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 11 februari 2015 @ 12:16:53 #31
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_149566904
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:43 schreef minilot het volgende:

[..]

Ha, je hebt gelijk, maar toevallig komt de kip uit één van de slechts vijftien kookboeken die ik heb! *)
http://www.aziatische-ing(...)oek-kumar-mahadevan/
Oh, ik dacht toevallig gisteren, die kip zou ik wel eens willen maken.
Komt ie gewoon uit Kumar Mahadevan's boek. Hihi. Ga ik proberen te onthouden.

(die broodpudding met bladerdeeg lijkt me horror, ik hou niet van bladerdeeg en broodpudding lijkt me ook heel euh blegh. Zie het zo vaak voorbij komen bij die engelsen en ik heb nog nooit gedacht "dat wil ik wel eens proberen". Integendeel dus. Brrrr. Maar het ziet er wel heel hip uit!)
pi_149567260
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:16 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Oh, ik dacht toevallig gisteren, die kip zou ik wel eens willen maken.
Komt ie gewoon uit Kumar Mahadevan's boek. Hihi. Ga ik proberen te onthouden.

(die broodpudding met bladerdeeg lijkt me horror, ik hou niet van bladerdeeg en broodpudding lijkt me ook heel euh blegh. Zie het zo vaak voorbij komen bij die engelsen en ik heb nog nooit gedacht "dat wil ik wel eens proberen". Integendeel dus. Brrrr. Maar het ziet er wel heel hip uit!)
Gewone broodpudding boeit me ook niet en ik krijg er ook nooit trek van als ik er een recept van tegenkom. Maar ik zag gisteren deze Egyptische variant voorbij komen bij reisprogramma A Cook Abroad (BBC) en hoewel ik (net als jij, blijkbaar :)) niks geef om versgebakken, knapperig bladerdeeg in reguliere vorm, blijken deze geweekte stukjes gescheurd bladerdeeg in hete room met kaneel en vanille toch wél heel smakelijk te zijn. *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_149567338
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:51 schreef MutedFaith het volgende:
Niet zo'n mooie foto als anderen.. maar lekker was t wel.

[ afbeelding ]
*applaus!*

Dat maak ik dus echt nooit thuis.
Let me see you stripped down to the bone
pi_149569361
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:48 schreef Rorsach het volgende:
Heerlijk recept voor chicken noodle laksa, waar de kinderen dol op zijn. Flink wat pit, dus melk/bier bij de hand houden.

[ afbeelding ]
Een goed recept voor een pittige laksa, daarvoor hou ik me altijd aanbevolen! :9 Kom maar op!
Let me see you stripped down to the bone
pi_149570941
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:48 schreef minilot het volgende:
Toetje als ontbijt vanmorgen!

[ afbeelding ]

Het is - warm uit de oven - um ali, Egyptische broodpudding met bladerdeeg.
Verder zit er in dit geval in: melk, room, vanille, kaneel, nootjes, rozijnen, kokosnoot en als topping nog pistache, amandel en rozenblaadjes.
:9
Yummm lijkt mij heel lekker!
pi_149575293
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:39 schreef minilot het volgende:

[..]

Een goed recept voor een pittige laksa, daarvoor hou ik me altijd aanbevolen! :9 Kom maar op!
Ik maak eigenlijk altijd deze: http://uktv.co.uk/food/recipe/aid/512214

Peper hoeveelheden zijn natuurlijk aan te passen naar eigen smaak.
  woensdag 11 februari 2015 @ 17:26:09 #37
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_149575915
Met currypowder!? Jakkiebah.
  woensdag 11 februari 2015 @ 17:45:13 #38
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_149576404
Dan maak je zelf a la minute je eigen currypoeder, lijkt me niet zo'n probleem toch
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_149593011


Turkse pide met gehakt

Deze vond ik wel mooi gelukt. Vroeger nam ik ze wel eens mee van de Turkse bakker maar was ik altijd een beetje teleurgesteld. Beetje oud/droog brood en weinig en smakeloze vulling. Nu waren ze precies hoe ik ze me altijd voorgesteld had. :D Super lekker.
pi_149596296
quote:
14s.gif Op donderdag 12 februari 2015 08:46 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]

Turkse pide met gehakt

Deze vond ik wel mooi gelukt. Vroeger nam ik ze wel eens mee van de Turkse bakker maar was ik altijd een beetje teleurgesteld. Beetje oud/droog brood en weinig en smakeloze vulling. Nu waren ze precies hoe ik ze me altijd voorgesteld had. :D Super lekker.
Myra, wat glimmen ze prachtig! O+
Zo fraai heb ik ze nog nooit bij de Turk zien liggen. O+

Tikkie teveel vulling naar mijn smaak, maar ik snap je punt daarin wel. *)

Mooi hoor!
Let me see you stripped down to the bone
pi_149596322
Kom ik met mijn rauwe groentenhap. :')



Pittig gepicklede broccolistengel. Wel echt ook heel lekker! ..maar geen pide. :)
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 12 februari 2015 @ 16:13:42 #42
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_149603886
Wat ziet dat er leuk uit! goed idee ook
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 12 februari 2015 @ 16:14:44 #43
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_149603910
oww en die pide O+
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  zaterdag 14 februari 2015 @ 15:18:03 #44
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_149664665
Niet de mooiste foto, maar wel lekker. Likje pestp op boven- en onderkant, daar bovenop tonijnmayonaise, daar bovenop pijnboompitjes en rucola, daar bovenop kalfsfricandeau en daar bovenop uitgebakken parmaham, schilfers parmezaanse kaas en een klein beetje balsamicoazijn. Want ik had dit toevallig toch nog allemaal in huis, dus waarom gooi je dat dan niet op één broodje? :9~

pi_149665034
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:18 schreef vinnypassy het volgende:
Niet de mooiste foto, maar wel lekker. Likje pestp op boven- en onderkant, daar bovenop tonijnmayonaise, daar bovenop pijnboompitjes en rucola, daar bovenop kalfsfricandeau en daar bovenop uitgebakken parmaham, schilfers parmezaanse kaas en een klein beetje balsamicoazijn. Want ik had dit toevallig toch nog allemaal in huis, dus waarom gooi je dat dan niet op één broodje? :9~

[ afbeelding ]
Ik hou van zulke broodjes. :9~
pi_149665130
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:33 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik hou van zulke broodjes. :9~
Dit.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_149676693
Heerlijk alleen denk ik halverwege altijd, jammer van het brood :P
pi_149689500
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:18 schreef vinnypassy het volgende:
Niet de mooiste foto, maar wel lekker. Likje pestp op boven- en onderkant, daar bovenop tonijnmayonaise, daar bovenop pijnboompitjes en rucola, daar bovenop kalfsfricandeau en daar bovenop uitgebakken parmaham, schilfers parmezaanse kaas en een klein beetje balsamicoazijn. Want ik had dit toevallig toch nog allemaal in huis, dus waarom gooi je dat dan niet op één broodje? :9~

[ afbeelding ]
Ha, vitello tonato op een broodje! *) Da's vast lekker :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_149689518
Ochtendscones (gemaakt met appelcider)



http://www.savvyeat.com/apple-cider-scones/
(Maar dan met deeg nog een paar keer extra omvouwen en na uitrollen in vierkante blokken gesneden)
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 15 februari 2015 @ 14:36:40 #50
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_149692338
Gegrillde Jeroenbaktbroodboterham met foie gras:



Of nee, toch liever met kipkerrieen sriracha!



:-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')