ach ben toch vrijquote:
twitter:DarrylCurtisSA twitterde op dinsdag 13-01-2015 om 01:05:34 The salt has destroyed the electrics, all has to be replaced @dakar @KTM_Racing http://t.co/K0O5CkoWpi reageer retweet
twitter:DarrylCurtisSA twitterde op dinsdag 13-01-2015 om 01:06:58 Marc Coma ' bike needs a complete rebuild after the salt water pan crossing today, the stage killed the bikes @dakar http://t.co/hpqAN6A2F9 reageer retweet
Beetje voorspelbaar he.. zal bij een hoop auto's niet veel beter zijn.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 07:26 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]twitter:DarrylCurtisSA twitterde op dinsdag 13-01-2015 om 01:05:34 The salt has destroyed the electrics, all has to be replaced @dakar @KTM_Racing http://t.co/K0O5CkoWpi reageer retweet[ afbeelding ]twitter:DarrylCurtisSA twitterde op dinsdag 13-01-2015 om 01:06:58 Marc Coma ' bike needs a complete rebuild after the salt water pan crossing today, the stage killed the bikes @dakar http://t.co/hpqAN6A2F9 reageer retweet
Je zal maar kistrijder zijn...
Ook droog zout vreet de boel aan, wel veel minder, maar het is een tijdbommetje..quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:18 schreef Impry het volgende:
Bij de auto's was er geen regen, dus dan komt het zout natuurlijk niet vermengd met de regen in elk hoekje/kiertje.
Dit is natuurlijk ook 100% zout he.. niet dat flauwe mengseltje wat ze op de weg neergooien, maar ekt zout-zout.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:24 schreef densmee het volgende:
Zo ik moet wel zeggen hoe indrukwekkend snel zout stekkers aantast, 1 dag rotzooi en je complete kabelboom is rot.
beter hadden ze alles volgesmeerd met siliconevet
Ook al is dat flauwe mengsel wat ze hier op de weg gooien maar flauwtjes vergeleken met die zoutvlakte toch is flauwe mengsel ook troep voor je auto.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ook droog zout vreet de boel aan, wel veel minder, maar het is een tijdbommetje..
[..]
Dit is natuurlijk ook 100% zout he.. niet dat flauwe mengseltje wat ze op de weg neergooien, maar ekt zout-zout.
Om dit te voorkomen zou je ALLES wat elektra is moeten intapen en kousen, inclusief ventilatiegaten in de apparatuur zelf, alles wat van alu is gaat er ook aan, boutjes en moeren gaan eraan.. het is gewoon automotive poison .
Met ws hetzelfde resultaat.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:32 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar andere jaren hebben ze toch ook wel eens zoutvlakten gehad?
Nu spuug je wel alle kistrijders (de ekte helden wmb) effe in hun bek. Met een giga budget en een kudde sleutelaars om je heen die het wel effe fiksen terwijl jij ligt te maffen is het natuurlijk niet echt een probleem.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:32 schreef densmee het volgende:
Mijn gele suzuki kwam van het strand af, die heeft 10 jaar in de rotzooi gereden voor RWS en daar was qua electro niets aan te merken.
Maar dit is natuurlijk wel dakar, als het te duur is moet je in Libië of Marokko mee doen.
een dag lang knippenpaden rijden is je motor ook op, dakar is afzien en zeker voor de kistrijders heb ik respect. Maar klagen omdat je motor na dakar is afgeschreven is wel jammerlijk. Je motor is sowieso op na een dakarquote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Met ws hetzelfde resultaat.
[..]
Nu spuug je wel alle kistrijders (de ekte helden wmb) effe in hun bek. Met een giga budget en een kudde sleutelaars om je heen die het wel effe fiksen terwijl jij ligt te maffen is het natuurlijk niet echt een probleem.
Aan vering, lagers en bussen kun je onderhoud plegen, dat is slijtage en daar ben je op voorbereid. Zo'n zoutbad is wmb pure sabotage halverwege de race.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 12:19 schreef densmee het volgende:
[..]
een dag lang knippenpaden rijden is je motor ook op, dakar is afzien en zeker voor de kistrijders heb ik respect. Maar klagen omdat je motor na dakar is afgeschreven is wel jammerlijk. Je motor is sowieso op na een dakar
Sja, omdat dit extremer is denk ik, en traditie's enzo.. contracten, sponsors, moeilijk.. Maar ik zou ze geen ongelijk geven, de ASO is eigenlijk gewoon een kut organisatie, en het lijkt wel of het elk jaar erger wordt..quote:Op dinsdag 13 januari 2015 12:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom alle nederlanders en RTL niet om tafel gaan zitten en collectief besluiten om voortaan de afrika eco race te rijden... (en dan ben ik WEL ter plekke )
Ik snap ook niet waarom ze nu niet weer terug gaan. Dat het toen onveilig was en ze voor een paar jaar uitwijken is te begrijpen. Maar ze kunnen nu toch wel terug.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 12:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom alle nederlanders en RTL niet om tafel gaan zitten en collectief besluiten om voortaan de afrika eco race te rijden... (en dan ben ik WEL ter plekke )
Argentinië, Chili en Bolivia betalen dik aan de aso om het evenement te mogen hosten. Dat kunnen de noord afrikaanse landen niet ophoesten. puur een geldkwestie.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:24 schreef WEST het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom ze nu niet weer terug gaan. Dat het toen onveilig was en ze voor een paar jaar uitwijken is te begrijpen. Maar ze kunnen nu toch wel terug.
Oke tja de ASO is de zelfde organisatie die de tour de france organiseert dus dan is het wel uit oogpunt van de ASO dat ze veel geld willen binnen harken.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:26 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Argentinië, Chili en Bolivia betalen dik aan de aso om het evenement te mogen hosten. Dat kunnen de noord afrikaanse landen niet ophoesten. puur een geldkwestie.
Maar er IS op dit moment een rally naar Dakar door de Sahara, de afrik eco race. Doet Kamaz ook aan mee, vandaar dat er maar 4 in Le Dakar zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |