abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 januari 2015 @ 00:19:51 #201
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_148629074
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 00:17 schreef DieselTank het volgende:
Jezus 0:17 alweer
ach ben toch vrij :P
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_148629531
Pfffft, knap laat inderdaad.

Wel mooi dat ze van Coronel ook de emo-beelden laten zien. Want dat hoort er ook bij. En Van Pelt... zo voor de tv heb je helemaal niet het idee dat het zó ernstig is geweest.
Schip ahoy!
  dinsdag 13 januari 2015 @ 07:26:34 #203
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_148631728


DarrylCurtisSA twitterde op dinsdag 13-01-2015 om 01:05:34 The salt has destroyed the electrics, all has to be replaced @dakar @KTM_Racing http://t.co/K0O5CkoWpi reageer retweet


DarrylCurtisSA twitterde op dinsdag 13-01-2015 om 01:06:58 Marc Coma ' bike needs a complete rebuild after the salt water pan crossing today, the stage killed the bikes @dakar http://t.co/hpqAN6A2F9 reageer retweet


Je zal maar kistrijder zijn...
pi_148631791
Gewoon effetjes motor tot op het frame kaalstrippen in het bivak in het zand _O-
pi_148632677
Bizar, hele klassement gesloopt voor wat kekke plaatjes
pi_148633308
14 uitvallers, en dan moet je nog maar zien hoeveel er nog kunnen starten.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 januari 2015 @ 10:55:25 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_148634605
Ook dat is Dakar
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 januari 2015 @ 11:04:48 #208
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_148634842
Maar goed, ik lees net het relaas van Hans Vogels en hij zegt min of meer ook dat het geen doen was. Hij heeft met water zo goed en kwaad als het ging zijn machine wat schoon weten te krijgen en kon al vertrekken terwijl veel toppers nog zaten te klooien. Toch moet ook zijn machine compleet opnieuw opgebouwd worden. Dat zout sloopt echt alles.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 13 januari 2015 @ 11:16:40 #209
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148635179
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 07:26 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]

DarrylCurtisSA twitterde op dinsdag 13-01-2015 om 01:05:34 The salt has destroyed the electrics, all has to be replaced @dakar @KTM_Racing http://t.co/K0O5CkoWpi reageer retweet
[ afbeelding ]

DarrylCurtisSA twitterde op dinsdag 13-01-2015 om 01:06:58 Marc Coma ' bike needs a complete rebuild after the salt water pan crossing today, the stage killed the bikes @dakar http://t.co/hpqAN6A2F9 reageer retweet
[ afbeelding ]

Je zal maar kistrijder zijn...
Beetje voorspelbaar he.. zal bij een hoop auto's niet veel beter zijn.

Weet je meteen waarom de ASO de ASO heet.. slopen gewoon effe willens en wetens je motor; "zo vanaf nu mag iedereen met een laag budget naar huis :W "
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148635242
Bij de auto's was er geen regen, dus dan komt het zout natuurlijk niet vermengd met de regen in elk hoekje/kiertje.
pi_148635398
Zo ik moet wel zeggen hoe indrukwekkend snel zout stekkers aantast, 1 dag rotzooi en je complete kabelboom is rot.
beter hadden ze alles volgesmeerd met siliconevet
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  dinsdag 13 januari 2015 @ 11:29:31 #212
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148635531
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 11:18 schreef Impry het volgende:
Bij de auto's was er geen regen, dus dan komt het zout natuurlijk niet vermengd met de regen in elk hoekje/kiertje.
Ook droog zout vreet de boel aan, wel veel minder, maar het is een tijdbommetje..

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 11:24 schreef densmee het volgende:
Zo ik moet wel zeggen hoe indrukwekkend snel zout stekkers aantast, 1 dag rotzooi en je complete kabelboom is rot.
beter hadden ze alles volgesmeerd met siliconevet
Dit is natuurlijk ook 100% zout he.. niet dat flauwe mengseltje wat ze op de weg neergooien, maar ekt zout-zout.
Om dit te voorkomen zou je ALLES wat elektra is moeten intapen en kousen, inclusief ventilatiegaten in de apparatuur zelf, alles wat van alu is gaat er ook aan, boutjes en moeren gaan eraan.. het is gewoon automotive poison ;( .
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148635589
Maar andere jaren hebben ze toch ook wel eens zoutvlakten gehad?
pi_148635611
Mijn gele suzuki kwam van het strand af, die heeft 10 jaar in de rotzooi gereden voor RWS en daar was qua electro niets aan te merken.
Maar dit is natuurlijk wel dakar, als het te duur is moet je in Libië of Marokko mee doen.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  dinsdag 13 januari 2015 @ 11:38:19 #215
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_148635771
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 11:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ook droog zout vreet de boel aan, wel veel minder, maar het is een tijdbommetje..

[..]

Dit is natuurlijk ook 100% zout he.. niet dat flauwe mengseltje wat ze op de weg neergooien, maar ekt zout-zout.
Om dit te voorkomen zou je ALLES wat elektra is moeten intapen en kousen, inclusief ventilatiegaten in de apparatuur zelf, alles wat van alu is gaat er ook aan, boutjes en moeren gaan eraan.. het is gewoon automotive poison ;( .
Ook al is dat flauwe mengsel wat ze hier op de weg gooien maar flauwtjes vergeleken met die zoutvlakte toch is flauwe mengsel ook troep voor je auto.

Maar bizar hoe snel dat zout daar de boel aantast.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  dinsdag 13 januari 2015 @ 11:42:45 #216
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_148635872
Zout is echt een ramp vor je apperatuur. En helemaal als het er nat op/inkomt en dan gaat drogen, dan snijdt het ook nog eens door alles heen. Als ik soms mijn duikuitrusting zie na een week duiken :N
En dan zijn die vlaktes nog eens flink wat zouter ...
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  dinsdag 13 januari 2015 @ 11:43:33 #217
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148635896
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 11:32 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar andere jaren hebben ze toch ook wel eens zoutvlakten gehad?
Met ws hetzelfde resultaat.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 11:32 schreef densmee het volgende:
Mijn gele suzuki kwam van het strand af, die heeft 10 jaar in de rotzooi gereden voor RWS en daar was qua electro niets aan te merken.
Maar dit is natuurlijk wel dakar, als het te duur is moet je in Libië of Marokko mee doen.
Nu spuug je wel alle kistrijders (de ekte helden wmb) effe in hun bek. Met een giga budget en een kudde sleutelaars om je heen die het wel effe fiksen terwijl jij ligt te maffen is het natuurlijk niet echt een probleem.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148636913
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 11:43 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Met ws hetzelfde resultaat.

[..]

Nu spuug je wel alle kistrijders (de ekte helden wmb) effe in hun bek. Met een giga budget en een kudde sleutelaars om je heen die het wel effe fiksen terwijl jij ligt te maffen is het natuurlijk niet echt een probleem.
een dag lang knippenpaden rijden is je motor ook op, dakar is afzien en zeker voor de kistrijders heb ik respect. Maar klagen omdat je motor na dakar is afgeschreven is wel jammerlijk. Je motor is sowieso op na een dakar
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  dinsdag 13 januari 2015 @ 12:25:27 #219
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148637099
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 12:19 schreef densmee het volgende:

[..]

een dag lang knippenpaden rijden is je motor ook op, dakar is afzien en zeker voor de kistrijders heb ik respect. Maar klagen omdat je motor na dakar is afgeschreven is wel jammerlijk. Je motor is sowieso op na een dakar
Aan vering, lagers en bussen kun je onderhoud plegen, dat is slijtage en daar ben je op voorbereid. Zo'n zoutbad is wmb pure sabotage halverwege de race.
Na de Dakar is hij inderdaad op, deaud, afgeschreven, en dat weet je natuurlijk. Als je op de motorbeurs die dingen ziet staan realiseer je je dat. Nu zie je ze er als een dolle mee over rotspaden en door zandbakken scheuren, maar als je IRL naar een motor kijkt die hem uitgereden (of niet) heeft zie je ineens dat het frame op 6 plaatsen is gelast en met strippies is bijgelapt, en dat driekwart van de kappen er met tieraps en ducttape aan hangt. logisch natuurlijk, je ragt dat ding 2 weken lang op de meest verschrikkelijke manieren af, het zou gek zijn als hij er nog fris uitzag. :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148637217
Ik snap nog steeds niet waarom alle nederlanders en RTL niet om tafel gaan zitten en collectief besluiten om voortaan de afrika eco race te rijden... (en dan ben ik WEL ter plekke *) )
pi_148637305
Die Laia Sanz klapt hem er ook goed overheen met de motor, erg knap!
  dinsdag 13 januari 2015 @ 12:35:43 #222
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148637417
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 12:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom alle nederlanders en RTL niet om tafel gaan zitten en collectief besluiten om voortaan de afrika eco race te rijden... (en dan ben ik WEL ter plekke *) )
Sja, omdat dit extremer is denk ik, en traditie's enzo.. contracten, sponsors, moeilijk.. Maar ik zou ze geen ongelijk geven, de ASO is eigenlijk gewoon een kut organisatie, en het lijkt wel of het elk jaar erger wordt..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 13 januari 2015 @ 13:24:50 #223
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_148638817
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 12:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom alle nederlanders en RTL niet om tafel gaan zitten en collectief besluiten om voortaan de afrika eco race te rijden... (en dan ben ik WEL ter plekke *) )
Ik snap ook niet waarom ze nu niet weer terug gaan. Dat het toen onveilig was en ze voor een paar jaar uitwijken is te begrijpen. Maar ze kunnen nu toch wel terug.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_148638866
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:24 schreef WEST het volgende:

[..]

Ik snap ook niet waarom ze nu niet weer terug gaan. Dat het toen onveilig was en ze voor een paar jaar uitwijken is te begrijpen. Maar ze kunnen nu toch wel terug.
Argentinië, Chili en Bolivia betalen dik aan de aso om het evenement te mogen hosten. Dat kunnen de noord afrikaanse landen niet ophoesten. puur een geldkwestie.

Maar er IS op dit moment een rally naar Dakar door de Sahara, de afrik eco race. Doet Kamaz ook aan mee, vandaar dat er maar 4 in Le Dakar zitten.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 13:28:01 #225
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_148638920
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:26 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Argentinië, Chili en Bolivia betalen dik aan de aso om het evenement te mogen hosten. Dat kunnen de noord afrikaanse landen niet ophoesten. puur een geldkwestie.

Maar er IS op dit moment een rally naar Dakar door de Sahara, de afrik eco race. Doet Kamaz ook aan mee, vandaar dat er maar 4 in Le Dakar zitten.
Oke tja de ASO is de zelfde organisatie die de tour de france organiseert dus dan is het wel uit oogpunt van de ASO dat ze veel geld willen binnen harken.

Die eco race heb ik wel van gehoord, alleen jammer dat het zo weinig wordt uitgezonden.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')