abonnement Unibet Coolblue
pi_148892493
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 22:21 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Dat mag je dan uitleggen, waarom het in jouw woorden een diss is. Ik luister graag.

Laat me je een paar vragen stellen.

Waar focust Ubershave zich op? Op FOK.nl?
Zo ja is FOK! een Engels platform?

Wat is de doelgroep van Ubershave?
Zo ja horen de mensen hier in die doelgroep?

Het meest dissende of kwetsende dat ik wellicht gezegd heb is dat hij beter dat wat hij wilt zeggen opschrijft en aan de spiegel plakt dan hoeft hij niet steeds uhm uhm te zeggen. Maar zou hij dat doen zou de kijker een fijnere kijk-ervaring hebben.

Maar ga je gang neem mijn post en high-light even voor mij wat een dis is en waarom het een diss is. Verder noem ik het constructieve kritiek, kritiek komt vaak negatief uit de hoek maar heeft als doel als het constructief is iemand te helpen om zichzelf te verbeteren. Een diss betekend echter dat je iemand belachelijk maakt of over hem heen zeikt zonder hem welwillend te willen helpen met adviezen.

Nu je het verschil tussen deze beide twee termen weet, ga je gang THEFXR.

Ik kom misschien zakelijk en kil over, maar ik bedoel het goed. Als mijn adviezen worden afgeschilderd als diss, dan mag dat. Dan zul je echter nooit leren van mij, dan diss je jezelf eigenlijk want je doet jezelf te kort door niet open te staan voor commentaar van anderen.
ik wil niks leren van een klager, die alleen maar negatief commentaar heeft, ipv tweeledige feedback.
verder waar scheer jij mee?
  dinsdag 20 januari 2015 @ 23:00:19 #77
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_148893363
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 22:31 schreef Jaden het volgende:

[..]

Sneeuw-Leeuw zegt het wat cru, maar ben het met wel hem eens. Niet heel interessant om steeds dit soort van filmpjes hier te plaatsen zonder duidelijke boodschap.

Dus als tips: bedenk een goed verhaal, maak een script, behandel verschillende thema's, tips, do's en don'ts, discussie. Genoeg te vertellen natuurlijk want je passie ligt duidelijk bij het scheren gezien je post historie en je weet er veel van af. Maar nu is het vooral goed bedoeld maar komt het niet uit de verf.

Zo kan het ook:
Bedankt, ik moet misschien mijn excuses aanbieden ik ben een persoon die kil overkomt. Maar je tips zijn inderdaad zeer goed. Overigens grappig dat je dat filmpje aanhaalt zo even kijkend is dat het filmpje dat ik raadpleegde toen ik voor de eerste maal ging scheren.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 22:40 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik wil niks leren van een klager, die alleen maar negatief commentaar heeft, ipv tweeledige feedback.
verder waar scheer jij mee?
Klager? Was dat een inkoppertje? Mijn excuses ik heb niet zo gauw door als men mij wil aanvallen of dat ze mij nu daadwerkelijk aangevallen hebben. Mocht ik morgen dus wakker worden en beseffen dat je opzet was mij te beledigen, kun je je voorstellen dat mijn boterham me niet zo goed gaat smaken aan het ontbijt.

Tweeledige feedback? Leuk dat je dat noemt en niet even ingaat op de dingen die ik schreef en weergeeft waar het een diss is en waar niet. Best grappig eigenlijk jij klaagt nu en praat nu negatief over mijn constructieve kritiek, dit terwijl je zelf ook geen tips geeft of onderbouwd waarom dat zo is. Ik heb wel geleerd dat je vaak als een hamburger eerst iets positiefs moet zegen dan iets negatiefs en dan moet afsluiten met iets positiefs. Maar helaas ik ben geen good guy.

Waar ik mij mee scheer? Wat wil je dat ik zeg? Een scheerapparaat elektrisch? Kun je dan lachen? Maar nee ik gebruik een krabber, maar ik hekel scheren en wil er zo snel mogelijk vanaf zijn.
Liefde voor God
pi_148908806
Setup:
NOS Jaguar 5/8, carbonsteel, full hollow
Rod Neep Pens & Shaving Retro Deluxe #1978
Haslinger Schafmilch & Lanoline shaving soap
Vitos Mentolo Aftershave
TFS Fresscha Polare ASB

Beetje crappy opstart gehad deze morgen, dus ik struikel wat over de woorden. De shave was ook niet geweldig, maar goed. De eerste straight razor shave staat! Volgende keer beter :)



[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2015 14:39:03 ]
pi_148911791
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:28 schreef Ubershave het volgende:
Setup:
NOS Jaguar 5/8, carbonsteel, full hollow
Rod Neep Pens & Shaving Retro Deluxe #1978
Haslinger Schafmilch & Lanoline shaving soap
Vitos Mentolo Aftershave
TFS Fresscha Polare ASB

Beetje crappy opstart gehad deze morgen, dus ik struikel wat over de woorden. De shave was ook niet geweldig, maar goed. De eerste straight razor shave staat! Volgende keer beter :)

Misschien leuk voor de kijkers als je ook laat zien hoe je bijv. je schuim opklopt, als je dit niet van plan bent kan je het opschuimen maar beter uit het filmpje knippen, door alle handelingen tussendoor duurt het allemaal wat lang. Ik heb het niet afgekeken want het duurt dus net te lang voor me.
  woensdag 21 januari 2015 @ 20:07:33 #80
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_148919754
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:28 schreef Ubershave het volgende:
Setup:
NOS Jaguar 5/8, carbonsteel, full hollow
Rod Neep Pens & Shaving Retro Deluxe #1978
Haslinger Schafmilch & Lanoline shaving soap
Vitos Mentolo Aftershave
TFS Fresscha Polare ASB

Beetje crappy opstart gehad deze morgen, dus ik struikel wat over de woorden. De shave was ook niet geweldig, maar goed. De eerste straight razor shave staat! Volgende keer beter :)

Daarom schrijf je eerst een script. Verder waarom praat je niet gewoon Nederlands? Ik wil je echt niet de grond in boren maar in elke zin zit wel een uhm of 3 vooral in het begin. Dan haak ik af en dan 'I won't watch it all out.'

Mag ik je vragen wat je doelgroep is en je doel is? Jaden heeft jou hele mooie adviezen gegeven en was niet zo crue/kil als ik dat was. Maar ik vind het jammer dat je dan direct komt met een video en niet even reageert.

Alles dat ik jou zie doen is of je dumpt een shave of the day, of een filmpje of je promoot een aanbieding ergens... Geef je echt iets om ons of dit forum, of wil je enkel je content dumpen en verder gaan als de melkman die 10 vrouwen op een morgen bezwangert?
Liefde voor God
pi_148920285
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 23:00 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

Waar ik mij mee scheer? Wat wil je dat ik zeg? Een scheerapparaat elektrisch? Kun je dan lachen? Maar nee ik gebruik een krabber, maar ik hekel scheren en wil er zo snel mogelijk vanaf zijn.
Dit topic is voor liefhebbers van klassiek scheren, dus jouw posts als hater zijn hier niet welkom!
  woensdag 21 januari 2015 @ 20:33:37 #82
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_148920986
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:19 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Dit topic is voor liefhebbers van klassiek scheren, dus jouw posts als hater zijn hier niet welkom!
Dit topic is ook een topic waarin wij de Nederlandse taal gebruiken. Verder kijk jij de video? En kijk je er echt naar uit wanneer Ubershave er een nieuwe post? Met alle respect maar als je een goed publiek wil hebben zul je appeal moeten hebben.

Maar ik zie dat men liever hun hoofd in het zand steekt. Ik ben overigens een liefhebber van scheren. Alleen niet altijd...
Liefde voor God
pi_148925315
Vanaf nu gaan we verder zonder op de man te spelen.
pi_148925542
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 13:40 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Ja ik heb wel wat commentaar, vragen en tips. Ik lurk hier wel eens en ik ga het dus civiel netjes en constructief houden.

Laten we bij het begin beginnen, en vergeef me ik ben vrij chaotisch, maar om te beginnen is dit FOK.nl je filmpjes zijn in het Engels, ik vermoed dus dat je niet zo zeer op dit topic mikt. Zeker niet als je ziet hoe druk het hier is. Dus ik heb het vermoeden dat dit filmpje gewoon hier neer is geplempt om iets meer coverage te krijgen.

Je mikt vooral op de Engelse grote sites, of iets dergelijks is mijn vermoeden. Maar nu komt het probleem, er zijn zoveel scheer filmpjes, dat als iedere scheerder een filmpje maakte, laten we zeggen dat er hier 5 actieve users zitten. Jouw filmpje duurt bijna 11 minuten laten we dus 11x5 doen dat=55 minuten. Ongeveer een uur, kun je je dat voorstellen dat mensen iedere dag 55 minuten lang gaan kijken hoe andere zich scheren? Dat zou saai zijn en een grote tijdverspilling. Maar ik neem aan dat je juist wilt dat mensen komen kijken naar je filmpjes, enkel is dit de strategie?

Je noemt jezelf Ubershave en een bourgondiër van het scheren, maar mag ik jou vragen, wat maakt het dat jouw filmpjes zo speciaal zijn dat ik ze zou moeten kijken? Als je ze gewoon doet uploaden voor de lol dan heb ik niets gezegd maar het feit dat je in het Engels spreekt, hier post in een Nederlands forum en vervolgens toch om commentaar/tips etc vraagt. Zegt mij wel dat je wellicht een grotere channel zou willen hebben.

Alleen je moet iets kunnen aanbieden en hier komen alle problemen om de hoek zitten, weet je bijvoorbeeld hoe youtube werkt? Ik krijg steeds advertenties van Enzoknol een Nederland andere FOK!ers en Nederlanders op youtube ook. Dat komt omdat Youtube, ervoor zorgt dat populaire mensen in jouw land hier in Europa als eerste worden laten gezien, die krijgen de meeste coverage. Hierover meer in:

Daarna komen de problemen betreft het scheren, iemand zien scheren is niet echt tof. Ik heb zelf een hekel aan scheren, daarom doe ik het zo effectief/goedkoop mogelijk. Daarom lees ik graag de artikelen van Diqiu-Long. Maar kijk naar zijn ondertitel, Goedkoop-natscheren.nl dat spreekt mij aan als persoon. Als ik een aftershave nodig heb en ik wil eens wat nieuws proberen dan vraag ik Diqui-Long voor een goeie aanbeveling in een niet al te dure prijsklasse, bang for buck dus. Bij deze Diqui-Long als je dit leest, be my guest!

Maar jij noemt je een bourgondiër van het scheren, en dan noem je alle specs mooi op, je mesjes, je scheerkrabber, zeep, aftershave, kwast etc. Maar ik kan vanuit hier niet ruiken hoe jouw zeep ruikt, ik kan niet voelen hoe jouw kwast voelt, ik kan niet weten hoe jouw scheermesje op jouw huid reageert en zovoorts... Want ook zeep zal wel een verschillende uitwerking hebben per huid, zelfde met mesjes.

Dus je kan dat niet delen met andere het genieten van een sigaar of iets dergelijks. Althans als ik youtube filmpjes maak van mezelf als ik een sigaar rook wat heb je eraan? Bier reviewers zijn daarentegen wel handig, als je eens wilt kijken wat een goeie pils is in het buitenland. Maar ook daar is het een hit en miss. Heb eens een krat gekocht dat bier was zo bitter, maar de reviewer hield ervan.

Alles dat je dus kan meegeven en waarom mensen scheervideos kijken is wellicht de tips die het publiek krijgt. Maar goed met een krabber scheren is niet zo heel lastig, een openmes daarentegen wel, wellicht moet je daar mensen in helpen. Dan is er het probleem dat je een snor/baardje onderhoudt dus je kan ze nooit de volledige koers laten zien.

Met andere woorden de markt is verzadigd en nu kom jij ook aanzetten met filmpjes, terwijl je er eigenlijk niemand mee helpt. Verander dat in iets waarmee je mensen helpt en voor je het weet krijg je wat kijkers. Het slijpen van messen bijvoorbeeld daar zijn niet veel goeie video's van op youtube, maar ook daar kun je drukkracht niet laten zien etc dus het is ingewikkeld allemaal.

Oh en qua het gebruik van Engels, je hebt een sterk Nederlands accent maakt niet uit.. Maar schrijf op zijn minst even wat dingen op dat je een soort script hebt, de uhms... omdat je niet uit je woorden komt dat kost extra tijd, als iedere keer nadenken 3 seconde duurt en je doet dat 5x=15 seconden, korte filmpjes zijn krachtiger dan lange filmpjes.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en er iets mee doet, als je het met me oneens bent mag dat misschien ben ik te nuchter voor deze wereld. Maar misschien zijn andere het met me eens. Dat je niet echt een doelgroep hebt en in plaats daarvan maar hier plempt en wellicht op een Engels forum plempt anders zie ik niet in waarom je Engels zou praten.
Wat is er mis met iemand die lol in z'n hobby heeft en voor de lol een dagboek bijhoudt van wat-ie doet. Alsof-ie de intentie heeft om 200k per maand te verdienen met z'n kanaal...

quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:33 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
En kijk je er echt naar uit wanneer Ubershave er een nieuwe post?
Sinds wanneer is dat een voorwaarde of ook maar van enig belang? Doel is toch gewoon dat je ervaringen deelt met gasten die dezelfde interesses delen. Als je er niet zoveel aan vindt prima, het is niet verplicht om elkaar allemaal even tof en relaxt te vinden.
  woensdag 21 januari 2015 @ 22:24:53 #85
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_148926217
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 22:04 schreef Mylene het volgende:
Vanaf nu gaan we verder zonder op de man te spelen.
Waar speel ik op de man? Zou je de video's willen kijken, en dan eerlijk verbeteringspunten kunnen geven? Of zeg je dat ze prima zijn en hij veel succes gaat halen/maken op youtube? Er zit een verschil tussen op de man spelen of advies geven. Als dat advies echter genegeerd wordt zie het advies van:
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 22:31 schreef Jaden het volgende:

[..]

Sneeuw-Leeuw zegt het wat cru, maar ben het met wel hem eens. Niet heel interessant om steeds dit soort van filmpjes hier te plaatsen zonder duidelijke boodschap.

Dus als tips: bedenk een goed verhaal, maak een script, behandel verschillende thema's, tips, do's en don'ts, discussie. Genoeg te vertellen natuurlijk want je passie ligt duidelijk bij het scheren gezien je post historie en je weet er veel van af. Maar nu is het vooral goed bedoeld maar komt het niet uit de verf.

Zo kan het ook:
Dat wordt genegeerd en niets mee gedaan niet eens op gereageerd. Als er dan niets mee gedaan wordt lijkt het me niet dat zogenaamde filmpjes gepost worden om echt in discussie te treden of om erover te praten. Maar mag ik dan wel commentaar/advies geven of moet ik gewoon mijn muil houden en verder gewoon die filmpjes negeren zonder dat de beste man zich kan verbeteren?

quote:
10s.gif Op woensdag 21 januari 2015 22:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat is er mis met iemand die lol in z'n hobby heeft en voor de lol een dagboek bijhoudt van wat-ie doet. Alsof-ie de intentie heeft om 200k per maand te verdienen met z'n kanaal...

[..]

Sinds wanneer is dat een voorwaarde of ook maar van enig belang? Doel is toch gewoon dat je ervaringen deelt met gasten die dezelfde interesses delen. Als je er niet zoveel aan vindt prima, het is niet verplicht om elkaar allemaal even tof en relaxt te vinden.
Zeker niet maar hij post zijn filmpjes hier wat prima is. Maar zodra iemand erop reageert, wordt dat genegeerd ik vermoed doordat hij in Engels praat dit FOK! niet de doelgroep is. En hij dus liever op de Engelse forums met mensen praat dan hier. Slechts mijn intuïtie. Een dagboek bijhouden is prima, ik heb ook een dagboek alleen zit daar een slotje op dat is voor mezelf persoonlijke data.

We hoeven elkaar niet allemaal even tof en relaxt te vinden, maar ik dacht dat hij wel wat zou hebben aan mijn tips in plaats daarvan worden die compleet genegeerd. Dan ga ik op onderzoek uit en ondervind ik dat er enkel filmpjes worden gepost om vervolgens te vertrekken met de noorderzon totdat een nieuw filmpje komt. Nu zeg ik niet dat daar iets mis mee is, maar het zou mooi zijn als je om commentaar etc vraagt er ook op reageerde.

Verder hoe zou dit topic eruit zien als we allemaal gewoon filmpjes dumpte en niet op elkaar reageerde of wat dan ook? Gewoon filmpje dumpen dit topic uitgaan verder met je leven en de volgende paar dagen filmpje dumpen. Als 10 mensen dat hier zouden doen... Zou het topic kapot zijn.

Maar ik leg me er bij neer, want we kunnen er lang over praten ik ben zo te zien al betiteld als de boeman en hater. Dat is geen slachtoffer rol maar slechts een observatie. Maar dat ik mijn excuses heb aangeboden dat ik crue en kil klink zijn ook gegeven en heb ik ook expliciet gezegd daar is echter overheen gekeken maar Jaden zei alles heel correct en was ook welwillend en dat raakt dan genegeerd en er wordt niets mee gedaan. Niet dat je iemand kan verplichten er iets mee te doen maar een reactie als bedankt voor het advies zou ook wel volstaan bij Jaden.

Maar goed I'll rest my case.
Liefde voor God
pi_148926422
Wat is dit eigenlijk een kut topic zeg.
pi_148928187
@Sneeuw-Leeuw. Maak je niet druk. Ubershave vroeg zelf naar tips, hij moet zelf maar uitmaken of hij er iets van wil opsteken en veranderen of niet. Het aantal views en subscribers op youtube is toch een goede graadmeter of het uiteindelijk fame of flop wordt.

Op Youtube is keuze genoeg. Een aantal daarvan zijn interessant genoeg om te volgen in wat zij nu weer voor moois hebben ontdekt. Deze 'Nick Shaves' vindt ik een van de betere, een sympathieke gast die vlot kan vertellen met inhoud + een goede band weet op te bouwen met zijn publiek. Discusieert ook lekker mee in de reacties en post regelmatig interessante ditjes en datjes.

Zoals zijn toplijst aan beste scheerproducten van 2014:
pi_148928574
Lees al een tijdje mee hier en wil mij ook klassiek gaan scheren.
Mn oog viel op http://www.scherenshop.nl/muhle-rytmo-scheerset-4-delig-essen waarmee ik op zeep en mesjes klaar ben.
Staat tenminste ook een beetje stijlvol in de badkamer.

Hoe is deze krabber in vergelijking met de populaire r89?
pi_148928961
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:21 schreef jasperz89 het volgende:
Lees al een tijdje mee hier en wil mij ook klassiek gaan scheren.
Mn oog viel op http://www.scherenshop.nl/muhle-rytmo-scheerset-4-delig-essen waarmee ik op zeep en mesjes klaar ben.
Staat tenminste ook een beetje stijlvol in de badkamer.

Hoe is deze krabber in vergelijking met de populaire r89?
Persoonlijk zou ik eerst eens met een goedkope krabber beginnen om te zien of het wel iets voor je is. Want niet iedereen kan wennen en grijpt dan terug naar een cartridge vanwege het gemak en teveel bloed aan het mes.

Bijvoorbeeld deze roestvast stalen RIMEI die goede reviews heeft. Verzending is ook nog eens gratis bij deze Chinees, zeer betrouwbaar adres.

http://www.dx.com/p/rimei(...)-razor-silver-116281

pi_148929049
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:29 schreef Jaden het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik eerst eens met een goedkope krabber beginnen om te zien of het wel iets voor je is. Want niet iedereen kan wennen en grijpt dan terug naar een cartridge vanwege het gemak en teveel bloed aan het mes.

Bijvoorbeeld deze roestvast stalen RIMEI die goede reviews heeft. Verzending is ook nog eens gratis bij deze Chinees, zeer betrouwbaar adres.

http://www.dx.com/p/rimei(...)-razor-silver-116281

[ afbeelding ]
Heb al veel gelezen en me al meerdere malen klassiek geschoren, wil het echter nu vast gaan doen en heb geen eigen spul.
De r89 wordt veel aangeraden aan beginners en vraag me af hoe deze krabber daarvan verschilt, dit omdat ik deze een stuk mooier vind.
pi_148929714
Die Muhle sets zijn toch vooral voor het design als pronkstuk. De scheerkop is vaak een Medium die niet verschilt met de andere modellen, alleen het handvat is anders.

Zelf heb ik ook een R89, maar een vintage Gillette Slim gebruik ik toch het meeste. Vaak wordt het toch een paar heel verschillende krabbers uitproberen todat je een goede match hebt gevonden. Is ook onderdeel van de fun.

  donderdag 22 januari 2015 @ 01:10:57 #92
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_148931929
Persoonlijk heb ik maar een krabber gehad die ik slecht vond en dat was eentje die ik voor 3,75 in Duitsland kocht met mesjes.

Een krabber van kwaliteit moet altijd wel bevallen. En dat gedoe met beginners iedereen is anders. De een wil design de ander pragmatisch de een agressief de ander niet.

Kijk eens rond naar mijn mening zijn de mesjes vaak belangrijker dan de krabber, mits de krabber van degelijke kwaliteit is. Ik heb zelf een Weber maar kwam daar toevallig op uit.

Het liefst heb ik echter vlinder sluit messen die je niet uit elkaar hoeft te draaien die niet veel kosten en gemakkelijk toepasbaar zijn.
Liefde voor God
pi_148933798
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:21 schreef jasperz89 het volgende:
Lees al een tijdje mee hier en wil mij ook klassiek gaan scheren.
Mn oog viel op http://www.scherenshop.nl/muhle-rytmo-scheerset-4-delig-essen waarmee ik op zeep en mesjes klaar ben.
Staat tenminste ook een beetje stijlvol in de badkamer.

Hoe is deze krabber in vergelijking met de populaire r89?
Het is praktische een R89 want hij heeft gewoon dezelfde scheerkop als de R89/DE89, wat overigens een prima krabber is voor zowel beginners als de ervaren natscheerders onder ons. Maar voor de rest is dit vooral een duur scheerset, want je kunt makkelijk voor de helft van het geld zelf een basisset samenstellen.

Persoonlijk beveel ik overigens een Chinese Gillette Tech aan, dat is gewoon de real deal van Gillette maar dan geproduceerd in China en aangepast aan de moderne tijd waardoor hij een langere handvat van plastic heeft en dat voor ¤ 2,50 :) .

En wat betreft een scheerkwast beveel ik Omega aan om precies te zijn de Omega 98 Professionele Varkenshaar Scheerkwast, want dit merk bied gewoon veel meer waar voor dan zo'n dashaar scheerkwast.En die houder van dat scheerset ziet er inderdaad erg mooi uit, maar dat is puur voor de sier want het is een fabeltje verzonnen door ondernemers dat je een scheerkwast moet laten drogen aan zo'n houder.

En voor de rest zou ik zeggen bestel wat Proraso mee, persoonlijk is Proraso Rood mijn favoriet ;) Maar als je wilt scheren met Vicks Vaporub dan kun je ook de Proraso Groen kiezen, want dat spul ruikt net zo als de oude vertrouwde Vicks Vaporub en het zou me niks verbazen dat de Proraso Groen Preshave ook tegen verkoudheid werkt :P ( Dat is overigens ook goed spul als je geen zin hebt in een uitgebreide voorbereiding ).

En stja mesjes, er zijn mensen die roepen direct je dient een testset mesjes te kopen en opzich is dat geen slecht idee maar dan betaal je ook veel meer per mesje. En daarom raad ik gewoon Voskhod mesjes aan want je krijgt dan gewoon 100 mesjes voor ¤ 4,32 en met verzending is dat dan totaal ¤ 8,64 ongeveer.

Om het dan op een rijtje te zetten:

• Chinese Gillette Tech ¤ 2,50
• Omega 98 Professionele Varkenshaar Scheerkwast ¤ 13,45
• Proraso Rood of Groen ¤ 6,50
Optioneel Proraso Groen Preshave Crème ¤ 8,75 ( Je hebt het eigenlijk niet nodig ;) Een warme douch volstaat namelijk ook )
• 100 Voskhod Mesjes ¤ 8,60

Dus voor ¤ 31,05 kun je twee jaar vooruit ;) En goed ik link naar scheerplein.nl omdat zij verzenden vanaf ¤ 25 waardoor je nog maar ¤ 5,05 in je mandje hoeft te gooien ;) En ik heb al deze producten ook persoonlijk getest en gereviewed, want anders zou ik ze echt niet aanraden.

Oh wat betreft aftershave raad ik gewoon Nivea Men Sensitive Aftershave Balsem aan, en als aftershave lotion de X-Bolt van de Lidl :) Beide gewoon lokaal verkrijgbaar.

[ Bericht 2% gewijzigd door Diqiu-Long op 22-01-2015 09:58:40 ]
pi_148986790
Setup:
NOS Jaguar 5/8, Carbonsteel, Full hollow
Rod Neep Pens & Shaving Retro Deluxe #1978
TFS Linea Intenso Sottozero Forte
Vitos Mentolo Aftershave
Proraso "Groen" ASB

Bedankt voor de support!

pi_149036289
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:21 schreef jasperz89 het volgende:
Lees al een tijdje mee hier en wil mij ook klassiek gaan scheren.
Mn oog viel op http://www.scherenshop.nl/muhle-rytmo-scheerset-4-delig-essen waarmee ik op zeep en mesjes klaar ben.
Staat tenminste ook een beetje stijlvol in de badkamer.

Hoe is deze krabber in vergelijking met de populaire r89?
Hoi Jasper,
Ik heb zelf voor een R41 Grande gekozen omdat ik graag een open kam wilde en een langere steel. Door de langere steel vind ik hem makkelijker te hanteren. Misschien is dit iets om over na te denken als je een R89 besteld. Die zijn er ook in G uitvoering.

Ook omdat hij volledig van metaal is, is hij zwaarder dan een krabber met een kunststof greep en ook dat vind ik wel prettig.

Overigens vind ik de RIMEI krabber die hier wordt getoond een regelrechte kopie van de R89. Verbaasd me niet dat deze op DealXtreme wordt aangeboden :)

Ik ben benieuwd naar je keuze en ervaring!
pi_149040172
Die afbeeldingen die van Dealextre getoond worden zijn ook gewoon een Muhle R89 en niet de Rimei ;) Want de Rimei zelf is gewoon een imitatie van de Gillette Tech en het is nog een goede imitatie ook eerlijk gezegd, maar de originele ( Chinese ) Gillette Tech is nog steeds beter vind ik persoonlijk.

Ik vind die Rimei krabber namelijk een tikkeltje agressief, en hij is zelfs agressiever dan een Edwin Jagger DE89 of Muhle R89. Maar goed je kunt er gewoon geen miskoop mee begaan, ik heb die Rimei krabber zelf voor ¤ 1,50 op eBay gekocht maar de betreffende advertentie is helaas verlopen.
pi_149042595
Hier is weer een SOTD!
Gaat met met horten en stoten al wat beter :P


Alvast bedankt voor alle support!



[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2015 17:38:45 ]
  zondag 25 januari 2015 @ 15:50:19 #98
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_149042956
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 15:38 schreef Ubershave het volgende:
Hier is weer een SOTD!
Gaat met met horten en stoten al wat beter :P

Voor vragen, tips en commentaar verwijs ik jullie naar de comment sectie!

Alvast bedankt voor alle support!

Mag dat niet gewoon hier op FOK!?
Liefde voor God
pi_149043217
Wat jij wilt jongen :D
  zondag 25 januari 2015 @ 16:08:26 #100
16715 Mylene
*schatje*
pi_149043524
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 15:50 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Mag dat niet gewoon hier op FOK!?
Open anders een topic in Feedback met je vraag, dan kunnen de FA/A's hun oordeel geven. Verder gaan we er hier in deze reeks niet op verder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')