abonnement Unibet Coolblue
pi_148037925
Hier lijkt wel een soort geheime afspraak dat rouwkaarten met vaag of fout adres bij mij in de tas worden gestopt. Ik was ook in de veronderstelling (maar weet niet of ik het zo heb geleerd) dat je andermans post nooit open mag maken. Zal dat dan ook nooit doen, tenzij TC of admi me daarom vraagt. Als ik er zelf niet uitkom weet de hulplijn meestal ook niet wat ik ermee moet...

Bij nader inzien is het niet altijd even duidelijk of iets een rouwkaart is of niet. Volgens mij had laatst iemand de overgebleven rouwzegels op kerstkaartjes geplakt. Maar je ziet ook wel rouwenveloppen (met grijze rand) waar een gewone zegel op zit. De vraag is dan wanneer wij het als een rouwkaart moeten behandelen. Ik denk dat de zegel het criterium is, maar zeker weten doe ik het niet.
pi_148038409
Als chauffeur bezorg ik altijd op maandag rouwkaarten en naar mijn weten zijn deze altijd open en niet dichtgeplakt.
Mochten wij er een bij hebben zitten die niet voor ons gebied is dienen we deze door te mailen naar een special mailadres en die zorgen ervoor dat de kopie van de rouwkaart netjes uitgeprint en in een envelop bij de geadresseerde dezelfde dag nog aankomt. Qua rouw- en medische post is PostNL heel strikt en de afhandeling en bezorging hiervan wordt heel serieus genomen. ^O^
pi_148039352
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 09:29 schreef posje het volgende:
Hier lijkt wel een soort geheime afspraak dat rouwkaarten met vaag of fout adres bij mij in de tas worden gestopt. Ik was ook in de veronderstelling (maar weet niet of ik het zo heb geleerd) dat je andermans post nooit open mag maken. Zal dat dan ook nooit doen, tenzij TC of admi me daarom vraagt. Als ik er zelf niet uitkom weet de hulplijn meestal ook niet wat ik ermee moet...

Bij nader inzien is het niet altijd even duidelijk of iets een rouwkaart is of niet. Volgens mij had laatst iemand de overgebleven rouwzegels op kerstkaartjes geplakt. Maar je ziet ook wel rouwenveloppen (met grijze rand) waar een gewone zegel op zit. De vraag is dan wanneer wij het als een rouwkaart moeten behandelen. Ik denk dat de zegel het criterium is, maar zeker weten doe ik het niet.
Rouwkaarten gaan door een appart proces. De echte rouwkaarten hebben dan ook niet die code van de machine rechtsonderin zitten.

Helaas zitten ze af en toe ook wel tussen de machinepost, dus helemaal duidelijk is het niet.
pi_148040064
Over briefgeheim gesproken, ik heb ooit eens brieven open gemaakt van de vorige bewoner die enorme betaalachterstanden had.
Ik had ze open gemaakt om te weten te komen dat ze het huis niet zouden leeg halen. Contact opgenomen met de incassobureau's en ze zouden het wijzigen in de systemen.

Maar eigenlijk mag dat dus niet.

Ik ga verhuizen en de huidige post gaat ongeopend retour incl doorgekraste code rechtsonder. Gelukkig nog geen incassopost/rechtbanken gezien.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_148040094
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 10:48 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Rouwkaarten gaan door een appart proces. De echte rouwkaarten hebben dan ook niet die code van de machine rechtsonderin zitten.

Helaas zitten ze af en toe ook wel tussen de machinepost, dus helemaal duidelijk is het niet.
Ik denk dat dat komt omdat sommige mensen de rouwkaarten gewoon los in de brievenbus doen. Normaal worden rouwkaarten aangeleverd in speciale grote blauwe enveloppen die kunnen zo tussen de gewone post uitgefilterd worden.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 december 2014 @ 12:25:17 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_148042111
quote:
9s.gif Op zondag 28 december 2014 11:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Over briefgeheim gesproken, ik heb ooit eens brieven open gemaakt van de vorige bewoner die enorme betaalachterstanden had.
Ik had ze open gemaakt om te weten te komen dat ze het huis niet zouden leeg halen. Contact opgenomen met de incassobureau's en ze zouden het wijzigen in de systemen.

Maar eigenlijk mag dat dus niet.

Ik ga verhuizen en de huidige post gaat ongeopend retour incl doorgekraste code rechtsonder. Gelukkig nog geen incassopost/rechtbanken gezien.
Het is vrij normaal dat mensen die grote schulden hebben er zo tussenuit knijpen. Dat betekent ook dat ze in de GBA nog op hun oude adres ingeschreven staan, terwijl er al andere mensen wonen. Dit heeft tot gevolg dat die mensen met incasso's opgescheept worden voor de al vertrokken persoon. In zo'n geval moet je dus zowel contact opnemen met het incassobureau als met de gemeente.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_148043743
Daar heb ik ook een tijd last van gehad, sticker er op met vertrokken en in de oranje bus. De ABN Amro is na een klein half jaartje gestopt, maar de ANWB blijft gewoon rotzooi sturen en dat stuur ik al een tijdje via de grijze vuilnisbak door. ;) :)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_148049142
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 23:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Als het goed is zit alle medische post (waaronder ook post van de trombosedienst) in een envelop met dit logo:

[ afbeelding ]
Hier dus echt zeker weten van niet. Ben ik ook nog nooit tegengekomen.
Trombosekaarten zijn duidelijk herkenbaar.
pi_148049246
Dat logo van medische post heb ik ook nog nooit voorbij zien komen. Trombosebriefjes zijn hier nog steeds van die gele dingen zonder envelop, en overige medische post, van ziekenhuizen en zo, heb ik ook nog nooit met zo'n logo gezien.
pi_148053097
quote:
14s.gif Op zondag 28 december 2014 12:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is vrij normaal dat mensen die grote schulden hebben er zo tussenuit knijpen. Dat betekent ook dat ze in de GBA nog op hun oude adres ingeschreven staan, terwijl er al andere mensen wonen. Dit heeft tot gevolg dat die mensen met incasso's opgescheept worden voor de al vertrokken persoon. In zo'n geval moet je dus zowel contact opnemen met het incassobureau als met de gemeente.
Bij de gemeente stond deze persoon al wel uitgeschreven, na het opsturen van is+ huurcontract.

Ik ben blij dat ik juist heb gehandeld dan, zou niet willen dat er ineens een deurwaarder voor de deur staat. :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_148054441
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 16:40 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Bij de gemeente stond deze persoon al wel uitgeschreven, na het opsturen van is+ huurcontract.

Ik ben blij dat ik juist heb gehandeld dan, zou niet willen dat er ineens een deurwaarder voor de deur staat. :{
Dan nog mogen ze je huis niet zomaar in. Is alleen maar bangmakerij.
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
pi_148054526
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 17:11 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:

[..]

Dan nog mogen ze je huis niet zomaar in. Is alleen maar bangmakerij.
Oh gelukkig maar, word altijd een beetje onrustig van dat soort praktijken :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_148059851
Klopt het dat ze van de postboys/karren af willen? Dit zegt onze depothouder.. Tijdsbesparing in bepaalde wijken en fysiek minder zwaar.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 december 2014 @ 19:17:48 #239
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_148060385
van die oude karren worden volgens mij geen nieuwe geleverd. De postboys worden nog wel af en toe geleverd.

De meeste wijken kun je prima per fiets doen, maar ik ken ook wijken die zich echt lenen voor een karretje. Bezorgen met de fiets maakt dat je er langer over doet en ook nog vaker heen en weer moet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_148063048
Dus in principe zou de teamcoach van het depot deze postboys kunnen bestellen ? Volgens mij heeft onze 'aardige' depothouder er gewoon een hekel aan omdat ze af en toe in de weg staan.
pi_148076926
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 19:08 schreef Kadooosh het volgende:
Klopt het dat ze van de postboys/karren af willen? Dit zegt onze depothouder.. Tijdsbesparing in bepaalde wijken en fysiek minder zwaar.
Fysiek minder zwaar is wel een vage reden. Op die postboy kan je veel eenvoudiger veel tassen meenemen, zonder dat het fysiek lastig wordt.

Zelf prefereer ik trouwens de fiets maar veel wijken zijn ingericht als postboy wijk. Hierdoor moet je eerst de bundels herordenen om met de fiets te kunnen gaan bezorgen .
pi_148078518
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 23:50 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Fysiek minder zwaar is wel een vage reden. Op die postboy kan je veel eenvoudiger veel tassen meenemen, zonder dat het fysiek lastig wordt.

Zelf prefereer ik trouwens de fiets maar veel wijken zijn ingericht als postboy wijk. Hierdoor moet je eerst de bundels herordenen om met de fiets te kunnen gaan bezorgen .
Ik bezorg in een vooroorlogse wijk waar je bijna nergens je fiets kwijt kunt. Ik moet de raarste kronkels maken en dat is best zwaar als je 6+ tassen hebt :)
pi_148081414
Postboy _O_ Heldendingen zijn dat _O_

Als het kon liep ik iedere wijk met zo'n ding.
  maandag 29 december 2014 @ 06:56:57 #244
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_148083543
Mogguh :)

Qua rouwkaarten: Met die rand wist ik. Een zelfde soort enveloppe zonder rand is meestal een bedankbriefje. In de regel dan.
Van die postzegel wist ik niet.
Dat deze altijd open zijn, geen idee. Hopelijk gaan ze dan niet door een sorteermachine :')
Als zou er een rouwkaart tussenzit voor een geheel andere (ver gelegen)wijk, bel ik de TC wat te doen.
Dat je ze zelf open mocht maken, wist ik niet, maar ik bel voor de zekerheid gewoon de TC. Ook om de in de ogen soms 'simpelste' dingen. Tegenwoordig zijn alle (kleine) dingen al een reden om iemand te ontslaan. Als op je ontslagbrief staat dat je onverantwoordelijk met vertrouwelijke post bent omgegaan terwijl je, hoe goed bedoelt ook, alleen maar wilde kijken hoe of wat om het zo goed mogelijk te bezorgen, is dat geen goede binnenkomer voor je toekomstige werkgever. Ook het UWV kan daar moeilijk over doen. Klinkt ze#kerig maar het gebeurt!
En ik heb al gemerkt dat als je zelf actie onderneemt, dit , bij PostNL, niet altijd wordt gewaardeerd.
Zover ik weet word er mee omgegaan zoals eerder beschreven. Of het gaat met een pbz mee die in de betreffende wijk woont.

Trombosedienst is hier nog altijd een geel kaartje en MOET bezorgd worden maar zoals al werd geopperd is het een extra herinnering.

Medischepost(logo) heb ik wel eens voorbij zien komen.

quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 17:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Oh gelukkig maar, word altijd een beetje onrustig van dat soort praktijken :')
Een deurwaarder zal alleen maar sommeren dmv brieven of aanbellen. Verder kan deze niets! doen.
Het maakt voor hen niets uit wie de rekening betaald(en jij bent een makkelijk 'doelwit' dus zullen ze wellicht opperen om er van af te zijn dat jij de rekening maar moet betalen of bewijs aan hen te overleggen(trap daar niet in). en zal dit op de makkelijkste manier rond proberen te krijgen.
Een gerechtsdeurwaarder daarentegen heeft meer bevoegdheden. Maar als het zover is heeft deze het GBA al nagetrokken waar de bewoner woont.
Zoals je al aangeeft staat de desbetreffende bewoner niet meer ingeschreven op het (je) adres.
Iemand in laten schrijven is nog altijd makkelijker dan iemand uit te schrijven of bewijs hier in te overleggen. Hoe dan ook, het kost je soms een hoop moeite. En onder de deurwaarders heb je veel kl#otzakken zitten die niet altijd even netjes omgaan met 'klanten'. Bij dit soort praktijken: melding/aangifte bij politie doen.
Succes!
Lees maar eens over een een deurwaarder t.o.v. een gerechtsdeurwaarder werkt.

Ik heb het zelf enkele malen meegemaakt met die brieven. Op het huidige adres ook. Na enkele telefoontjes te hebben gepleegd blijft men (dreig)brieven sturen. En wij wonen hier nu al enkele jaren :')
In het begin vriendelijk te woord gestaan, maar wederom kwam het op hetzelfde neer: wij moesten maar met bewijzen komen en eventueel de rekening betalen _O-

Een eerder woonadres(al weer een heeele tijd gelden) ;
De dag dat wij de sleutel kregen en gingen kijken stond er een gerechtsdeurwaarder, voor de vorige bewoner, aan de deur die de boel in beslag kwam nemen. Was ook een lekkere binnenkomer |:(

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietertje71 op 29-12-2014 07:11:07 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_148087272
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 00:18 schreef Kadooosh het volgende:
Ik bezorg in een vooroorlogse wijk [...]
Bedoel je de tachtigjarige oorlog?
pi_148087423
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 11:15 schreef blijevis het volgende:

[..]

Bedoel je de tachtigjarige oorlog?
Ik denk dat hij in een wijk loopt waar nog geen patatje oorlog wordt verkocht bij de plaatselijke patatboer.
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
pi_148089798
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 06:56 schreef Pietertje71 het volgende:
Een deurwaarder zal alleen maar sommeren dmv brieven of aanbellen. Verder kan deze niets! doen.
Het maakt voor hen niets uit wie de rekening betaald(en jij bent een makkelijk 'doelwit' dus zullen ze wellicht opperen om er van af te zijn dat jij de rekening maar moet betalen of bewijs aan hen te overleggen(trap daar niet in). en zal dit op de makkelijkste manier rond proberen te krijgen.
Een gerechtsdeurwaarder daarentegen heeft meer bevoegdheden. Maar als het zover is heeft deze het GBA al nagetrokken waar de bewoner woont.
Zoals je al aangeeft staat de desbetreffende bewoner niet meer ingeschreven op het (je) adres.
Iemand in laten schrijven is nog altijd makkelijker dan iemand uit te schrijven of bewijs hier in te overleggen. Hoe dan ook, het kost je soms een hoop moeite. En onder de deurwaarders heb je veel kl#otzakken zitten die niet altijd even netjes omgaan met 'klanten'. Bij dit soort praktijken: melding/aangifte bij politie doen.
Succes!
Lees maar eens over een een deurwaarder t.o.v. een gerechtsdeurwaarder werkt.
Of die mensen dan die alleen maar post bezorgen van louché advocatenbureau's.
Vragen ze of je wilt tekenen.
Zeg je nee, kijken ze zo van jij vuile vuile!!!!
Zeg je je kunt toch gewoon teruggaan zeggen ze nee kom van andere kant van het land hele dag naar de klote.
Gaan ze een of ander vreemd verhaal maken van ja maar meneer maakt toch niks uit weet je zijn hele lieve mensen die willen dat je tekent.
Gaan ze letterlijk een half uur bellen met hun baas en zijn baas ja die lul wil niet tekenen.

Half uur uurtje later gooien ze het in de brievenbus de dag erna word het gestuurd naar mijn advocaat die er dan zijn kont mee afveegt en het vervolgens retourneert naar amsterdam met een nog grotere klote service dan die andere louché postbezorgers.
pi_148096381
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 12:29 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Of die mensen dan die alleen maar post bezorgen van louché advocatenbureau's.
Vragen ze of je wilt tekenen.
Zeg je nee, kijken ze zo van jij vuile vuile!!!!
Zeg je je kunt toch gewoon teruggaan zeggen ze nee kom van andere kant van het land hele dag naar de klote.
Gaan ze een of ander vreemd verhaal maken van ja maar meneer maakt toch niks uit weet je zijn hele lieve mensen die willen dat je tekent.
Gaan ze letterlijk een half uur bellen met hun baas en zijn baas ja die lul wil niet tekenen.

Half uur uurtje later gooien ze het in de brievenbus de dag erna word het gestuurd naar mijn advocaat die er dan zijn kont mee afveegt en het vervolgens retourneert naar amsterdam met een nog grotere klote service dan die andere louché postbezorgers.
louché ??
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 29 december 2014 @ 15:18:58 #249
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_148096843
Ik geloof dat iemand wat probleempjes heeft ;)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_148097859
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 15:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

louché ??
Copyrights, auteursrechten etc het gebruik van een bepaalde kleur blauw bijvoorbeeld als achtergrond op je website.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')