abonnement Unibet Coolblue
  zondag 21 december 2014 @ 23:29:21 #151
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147825655
Voel je niks van, beloofd! Tenzij je mis prikt natuurlijk :+.
En de eerste keer aanhappen daarna ga je door de grond van de pijn. Maar daarna is het over.
KuikenGuppy
  zondag 21 december 2014 @ 23:35:15 #152
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_147825968
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 23:29 schreef Burdie het volgende:
Voel je niks van, beloofd! Tenzij je mis prikt natuurlijk :+.
En de eerste keer aanhappen daarna ga je door de grond van de pijn. Maar daarna is het over.
;( ik ben er toch wel nerveus over maar de naald ligt al in de sterilisator dus ik ga het doen. Moet ik dan per se meteen aanleggen of kolven daarna?
  zondag 21 december 2014 @ 23:40:05 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_147826208
RIP aan de nabestaanden alvast, sterkte ;( :*
disclaimer
  zondag 21 december 2014 @ 23:42:08 #154
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147826307
Ik heb gewoon onder de douche met mn nagels zitten peuren :') beetje uitdrukken, en later E laten drinken.

Succes!
  zondag 21 december 2014 @ 23:43:19 #155
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_147826372
Ik heb het al eerder genoemd, maar ik deed het met een scherp mesje.
Ben panisch voor naalden ;)

Sq, succes met je werk!
Aviva ging de fled weigeren toen ze tien of elf maanden was. Dat vi dua prima op te vangen met vast voedsel.
Geen ervaring dus. :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 21 december 2014 @ 23:48:42 #156
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_147826649
Missie naald is afgerond. Het viel inderdaad reuze mee en er begon meteen wat melk te druppelen. Nu wel wat gevoelig. Ik heb er nu een steriel gaasje met purelan op gedaan en daar mn BH overheen. Ik ben van plan om die de nacht te laten zitten. Is dat OK of is er een goede reden om dat te laten?
  maandag 22 december 2014 @ 00:06:38 #157
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147827506
Volgens mij kan het wel zo ja. Ik doe er nooit wat aan verder. Er kan denk ik wel wat wondvocht op het gaasje komen? Maar je zal heus niet je hele borst er af trekken als je het gaasje er af haalt. ;)
KuikenGuppy
pi_147833300
Stormqueen, ik duim dat ze op het kdv wel gaat drinken. En sterkte met de eerste wendag. De eerste keer zie je de minuten voorbij kruipen. :*
  maandag 22 december 2014 @ 15:05:10 #159
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147843174
Spees, blaar weg?

SQ hoe is het gegaan?

Kuiken is aan het rommelen met zijn ritme... normaalgesproken vraagt hij nauwelijks om de borst, meestal drinkt hij op mijn verzoek. Maar nu wil hij dat vaak niet meer en laat hij er soms veel tijd tussen (5-6 uur). Als ik aanbied is het dan *slokslok*klieruuuuuuuh. Hij haalt het voor mijn gevoel wel weer in (hoera, de nachtvoedingen zijn weer terug :')!) maar ik word er soms een beetje onzeker van of het wel genoeg is ( :o bel de krant!).
Het lijkt wel of we op een omslagpunt zitten waarbij het belang van aan de borst drinken verschuift van 'ik heb het nodig voor voeding' naar 'ik heb het nodig voor troost/knuffels/tot rust komen'. Kan dat zo rond 9,5 maanden?
Hij zit ook in een lastige fase nu; hij kan zichzelf lastig vermaken en hij is heel eenkennig, wil alleen maar bij mij zijn. Dan klampt hij zich als een aapje aan mij vast. Lief maar onhandig :').
Iemand tips? Of gaat het nu eenmaal zo?
KuikenGuppy
  maandag 22 december 2014 @ 15:11:48 #160
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_147843447
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 15:05 schreef Burdie het volgende:
Spees, blaar weg?

SQ hoe is het gegaan?

Kuiken is aan het rommelen met zijn ritme... normaalgesproken vraagt hij nauwelijks om de borst, meestal drinkt hij op mijn verzoek. Maar nu wil hij dat vaak niet meer en laat hij er soms veel tijd tussen (5-6 uur). Als ik aanbied is het dan *slokslok*klieruuuuuuuh. Hij haalt het voor mijn gevoel wel weer in (hoera, de nachtvoedingen zijn weer terug :')!) maar ik word er soms een beetje onzeker van of het wel genoeg is ( :o bel de krant!).
Het lijkt wel of we op een omslagpunt zitten waarbij het belang van aan de borst drinken verschuift van 'ik heb het nodig voor voeding' naar 'ik heb het nodig voor troost/knuffels/tot rust komen'. Kan dat zo rond 9,5 maanden?
Hij zit ook in een lastige fase nu; hij kan zichzelf lastig vermaken en hij is heel eenkennig, wil alleen maar bij mij zijn. Dan klampt hij zich als een aapje aan mij vast. Lief maar onhandig :').
Iemand tips? Of gaat het nu eenmaal zo?
De blaar is weg! Voeden doet nog wel veel pijn, vooral tijdens toeschietreflex moet ik echt een schreeuw inhouden :X

Op jouw eigen vraag heb ik helaas geen antwoord!
pi_147844311
SQ, flesweigering hier opgelost door hulp van een pre-logopediste... Zag die nog niet als tip staan :)
  maandag 22 december 2014 @ 15:38:11 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_147844531
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 15:33 schreef SupremeEvil het volgende:
SQ, flesweigering hier opgelost door hulp van een pre-logopediste... Zag die nog niet als tip staan :)
een wat? :D

En het ging vandaag best aardig. Ze heeft 40 cc gedronken, toen geslapen, alleen wilde ze de tweede fles pertinent niet :') maar, het is een begin!
disclaimer
pi_147845146
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 15:05 schreef Burdie het volgende:
Spees, blaar weg?

SQ hoe is het gegaan?

Kuiken is aan het rommelen met zijn ritme... normaalgesproken vraagt hij nauwelijks om de borst, meestal drinkt hij op mijn verzoek. Maar nu wil hij dat vaak niet meer en laat hij er soms veel tijd tussen (5-6 uur). Als ik aanbied is het dan *slokslok*klieruuuuuuuh. Hij haalt het voor mijn gevoel wel weer in (hoera, de nachtvoedingen zijn weer terug :')!) maar ik word er soms een beetje onzeker van of het wel genoeg is ( :o bel de krant!).
Het lijkt wel of we op een omslagpunt zitten waarbij het belang van aan de borst drinken verschuift van 'ik heb het nodig voor voeding' naar 'ik heb het nodig voor troost/knuffels/tot rust komen'. Kan dat zo rond 9,5 maanden?
Hij zit ook in een lastige fase nu; hij kan zichzelf lastig vermaken en hij is heel eenkennig, wil alleen maar bij mij zijn. Dan klampt hij zich als een aapje aan mij vast. Lief maar onhandig :').
Iemand tips? Of gaat het nu eenmaal zo?
Burdie, even uit m'n hoofd, geloof dat er rond 9 maanden regeldagen zitten. Maar dat borstweigeren juist ook geregeld voorkomt met 9 maanden/12 maanden. M'n oudste weigerde twee weken rond d'r eerste verjaardag. Heb toen in plaats van te voeden gekolfd. Meegaan in wat Kuiken doet is dus wel verstandig denk ik omdat hij wel de nachtvoedingen ( -O- ) pakt. Als je twijfelt of je productie het trekt eventueel bijkolven.

SQ, fijn dat M iets op heeft op het KDV. :*
pi_147846363
Herkenbaar allemaal, Burdie!

I is nu de laatste dagen ineens weer wel overdag vaker aan de borst, maar het lijkt inderdaad een overgangsfase waarbij de borst steeds minder belangrijk wordt als voeding en steeds meer als vorm van bijkomen/bij mama zijn/troost e.d. En nachtvoedingen zijn hier ook af en aan, meer en minder.

Ik word er af en toe ook wel wat emotioneel van. Ze worden zo groot.. ;( .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 22 december 2014 @ 17:24:33 #165
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147847972
quote:
2s.gif Op maandag 22 december 2014 16:29 schreef Franny_G het volgende:
Herkenbaar allemaal, Burdie!

I is nu de laatste dagen ineens weer wel overdag vaker aan de borst, maar het lijkt inderdaad een overgangsfase waarbij de borst steeds minder belangrijk wordt als voeding en steeds meer als vorm van bijkomen/bij mama zijn/troost e.d. En nachtvoedingen zijn hier ook af en aan, meer en minder.

Ik word er af en toe ook wel wat emotioneel van. Ze worden zo groot.. ;( .
Ja hè, het gaat zo snel... ;(.

Kursor, hij weigert niet echt, want er zijn genoeg momenten op de dag dat hij vol overgave wil drinken. En als ik hem eens een flesje geef, wil hij liever de borst. Qua kolven, ik doe dat al een tijdje niet meer en krijg er nu denk ik nauwelijks nog wat uit... Maar mijn man is thuis deze weken, misschien kan ik nog weer een paar dagen clusterkolven.
KuikenGuppy
pi_147853089
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 15:38 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

een wat? :D

En het ging vandaag best aardig. Ze heeft 40 cc gedronken, toen geslapen, alleen wilde ze de tweede fles pertinent niet :') maar, het is een begin!
Hartstikke goed toch! Mijn baby van inmiddels 10 maanden drinkt meestal 50cc per keer. Het is geen weigeren, maar gewoon het hoognodige en de rest haalt ze bij mij weer in. Koppig kind }:|
pi_147855752
Die melkblaar had ik ook ooit, ik heb 'm voorzichtig stuk getrokken met een pincet. Dat was niet eens pijnlijk, een naald zag ik ook niet zitten.
  maandag 22 december 2014 @ 21:19:49 #168
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_147855896
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 21:16 schreef L-E het volgende:
Die melkblaar had ik ook ooit, ik heb 'm voorzichtig stuk getrokken met een pincet. Dat was niet eens pijnlijk, een naald zag ik ook niet zitten.
Dat lijkt mij weer echt eng :o Ik heb héél zachtjes met de naald geprikt en er kwam direct een druppel uit en toen was het klaar. Ik hoop wel dat het voeden snel minder pijnlijk wordt.
  maandag 22 december 2014 @ 21:23:38 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_147856090
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 20:18 schreef WupWup het volgende:

[..]

Hartstikke goed toch! Mijn baby van inmiddels 10 maanden drinkt meestal 50cc per keer. Het is geen weigeren, maar gewoon het hoognodige en de rest haalt ze bij mij weer in. Koppig kind }:|
oh kijk! Dan valt het best mee dus :D

Door spees dr verhaal vermoed ik dat ik ook een melkblaar heb gehad. Ik heb een week of twee echt stekende pijn in mijn rechter tepel gehad bij voeden en kolven en ineens was het ook weer over :D
disclaimer
pi_147856173
Dat stekende ken ik van kloven... Een kapotte blaar lijkt me vergelijkbaar met een kloof?
Kwak
  maandag 22 december 2014 @ 21:27:37 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_147856285
Maar dat trekt dan toch niet helemaal door je borst? Of wel?
disclaimer
  maandag 22 december 2014 @ 21:30:09 #172
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_147856441
Ik vond hierbij het gevoel bij de verstopping het pijnlijkst, idd dat doortrekkende gevoel. Eigenlijk een beetje als een kneuzing ofzo. De blaar (of het wondje daarvan bedoel ik) doet nu pas pijn bij het voeden, daar heb ik eerder niets van gemerkt!
pi_147856765
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 14:43 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Hoe cluster jij ? ( of toen )

Hoe ik het gister deed was: kolven tot er niks meer kwam. 20 min rust en dan weer. Dat drie uur lang. Het laatste kolf moment heb ik aangelegd. Laten drinken tot ze stopte ( haar eerst gewogen ) toen andere kant. Dan weer wegen om te zien wat de binnen kreeg. Toen na kolven.
Clusterde, ze is twee ondertussen. ;)
Clusterkolven deed ik wanneer ze op het kdv was, ieder uur geloof ik, gedurende de hele tijd dat ze van huis was. Thuis hield ze vanzelf overdag een om het uur ritme aan. ('s nachts om de twee/ drie geloof ik)
  maandag 22 december 2014 @ 21:39:02 #174
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147856866
Burdie, eenkennigheid hoort er wel bij ja.... en daar hoort dan ook bij dat ie juist bij jou wil zijn en drinken is dan waarschijnlijk het allerfijnste rustpunt. Dat is het hier met 20 maanden nog steeds!

Laat t idee van een ritme maar even varen, dat komt vanzelf weer! Wel ruk dat er ineens weer nachtvoedingen zijn natuurlijk, maar ga niet gelijk over je productie inzitten. Dat zal echt zo'n vaart niet lopen als ie nog wel gewoon graag drinkt.

LadyTagliatelle; echt grote hulde voor hoe je bezig bent! _O_ Heel veel sterkte en beterschap gewenst!
pi_147856938
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 21:27 schreef Stormqueen het volgende:
Maar dat trekt dan toch niet helemaal door je borst? Of wel?
Hm bij mij wel, alsof er een soort vishaak in mn tepel stak die iets binnenuit naar buiten trok...
Kwak
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')