abonnement Unibet Coolblue
pi_146903616
Simpele of wat ingewikkeldere vragen voor wie nog weinig of geen ervaring met baby's heeft. Vragen zoals:

• Ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven. Moet ik dan toch wat flesjes in huis halen?
• Moet je voor in de box ook een dekentje hebben?
• Moet je flesjes uitkoken?
• Kun je met katten jaloerse taferelen krijgen/deze voorkomen?
• Twaalf hydrofielluiers, kom ik daar de oorlog mee door?

Vragen die voor de ervaren OUD-ers misschien wat knullig overkomen, maar hey, we moeten het allemaal leren!
pi_146903690
Ik zag de vraag eerder wel voorbij komen maar met een niet helemaal duidelijk antwoord. Gaven/geven jullie sowieso vitamine D en K? Mijn kraamadviesboekje zegt van wel (kraam dus vast ook) maar als ik het zo lees op oa bv.com vraag ik me af of met name vitamine D moet.
  zaterdag 22 november 2014 @ 18:08:34 #3
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_146903818
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 18:05 schreef Heliotrope het volgende:
Ik zag de vraag eerder wel voorbij komen maar met een niet helemaal duidelijk antwoord. Gaven/geven jullie sowieso vitamine D en K? Mijn kraamadviesboekje zegt van wel (kraam dus vast ook) maar als ik het zo lees op oa bv.com vraag ik me af of met name vitamine D moet.
Ja, dat is zeker nodig Helio.
Je begint er pas mee op indicatie van de Vlos.

Of geef je bv? Volgens mij moet je dan ook iets met K erbij geven. Pin me er niet exact op vast. Kan niet Googlen nu, slechte verbinding. :{
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_146903915
Vitamine K moet met bv inderdaad ja.
  zaterdag 22 november 2014 @ 18:20:01 #5
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146904162
Onzin het moet niet het is altijd nog een keus. En in nederland heeft maar 14% van de kinderen die bv krijgen ene tekort aan vitamine K. En dat is pas een probleem als er een afwijking is bij het kindje.

quote:
Onderzoek van TNO liet zien dat 14% van de volledig borstgevoede zuigelingen in Nederland te weinig vitamine K krijgt. Alle pasgeborenen krijgen wel direct na de geboorte een dosering voldoende voor de eerste week.'

Biliary atresia komt in de US voor bij 1 op de 10.000 - 20.000 kinderen.
De redenen waarom het voor veel (borstvoedende) een issue is dat is omdat de darmen niet goed zouden reageren op de hulpstoffen en het darmtechnisch dan bijvoeding is. Maar dat is maar net je eigen visie.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zaterdag 22 november 2014 @ 18:38:21 #6
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146904610
14% vind ik best veel, maar ik heb het eigenlijk gewoon gegeven. Voor vitamine D kiezen wij voor een oplossing op basis van olie, zonder suiker.
KuikenGuppy
pi_146904654
Die vitamine D hè, die vergeet ik regelmatig :@ Is dat heel ernstig?
pi_146904725
Ik had gevonden dat iig vitamine K eventuele stollingsproblemen voorkomt, en ook wel bij zoveel kinderen dat ik het advies snap.
Van vitamine D vroeg ik het me af, of iedereen dat doet of niet. Lijkt me iets minder noodzakelijk?

Heb het ook in huis en was van plan het te geven, maar vond het opeens nodig even na te denken wat ik in mijn baby stopte :P
  zaterdag 22 november 2014 @ 18:49:45 #9
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146904924
b gv cvv v

[ Bericht 53% gewijzigd door Moppert op 22-11-2014 19:39:57 ]
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146905798
En vit D kun je prima zelf slikken als je het je baby liever niet geeft.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_146905987
14% krijgt onvoldoende toegediend, dus 14% van de ouders geeft niet iedere dag vitamine K bij. Niet 14% kinderen heeft het per se nodig. Dat is weer die 1:10.000-20.000. Maar omdat het een kleine interventie is en het voor zo'n zes tot tien kinderen per jaar wel belangrijk is, is het advies om alle kinderen te suppleren. Ik heb het persoonlijk trouwens niet gedaan :) Vitamine D ben ik dan wel weer trouw in, daar hebben we zo ongeveer allemaal een tekort aan (okee, gechargeerd, maar veel, heel veel).
  zaterdag 22 november 2014 @ 19:37:54 #12
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146906159
Aah dankje voor die verduidelijking :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146906728
Duidelijk dames, dankjullie! Ik ga het dan wel geven, maar weet ik tenminste ook waarom :)
pi_146906859
Oke, sinds wij geen wasbare luiers meer gebruiken maar wegwerp vind ik dat mijn zoon echt enorm onfris ruikt, in de piem0l-area ;( Billendoekjes, washandjes met water en zeep, washandjes met water zonder zeep, we verschonen echt ruim op tijd, niets helpt. Herkenbaar? Tips?
  zaterdag 22 november 2014 @ 20:01:43 #15
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146906912
Niet herkenbaar, kan je terug naar wasbaar?
Ik vind wel dat met billendoekjes de lucht veel meer blijft hangen daarom heb ik een cheekywipes kit
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146906944
Alles schoonmaken ipv alleen de piemelzone. Het verspreidt zich natuurlijk.
Verder vind ik het best logisch dat plas onfris ruikt, of ruik je het ook echt als hij gewoon kleren aan heeft?
pi_146906975
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 20:01 schreef Moppert het volgende:
daarom heb ik een cheekywipes kut
_O- Ik schoot in de lach :D
  zaterdag 22 november 2014 @ 20:04:59 #18
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146907013
hahahahaha oh lord! :') KIT

Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146907033
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 20:02 schreef Suikertante het volgende:
Alles schoonmaken ipv alleen de piemelzone. Het verspreidt zich natuurlijk.
Verder vind ik het best logisch dat plas onfris ruikt, of ruik je het ook echt als hij gewoon kleren aan heeft?
Nee dat niet, maar met wasbare luiers was de geur gewoon weg als ik hem had opgefrist, en nu niet. Ik ben het niet gewend.

Moppert, terug naar wasbaar is wel een optie maar liever niet. Hij heeft echt maandenlang een soort van irritatie en enorme jeuk in zijn liezen gehad, verschillende merken en boosters geprobeerd, en toen we een weekend weg waren met wegwerp was het over. Dat merk wegwerp blijven gebruiken en hij heeft sindsdien geen jeuk gehad. Het kan best toeval zijn natuurlijk, maar die jeuk hield hem echt wakker 's nachts, was heel sneu.

Jij hebt een wat? :')
pi_146907140
Moppert, wat zit er in die kit behalve wasbare doekjes? Want die heb ik al :)
  zaterdag 22 november 2014 @ 20:14:22 #21
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146907276
- 1 box voor schone doekjes
- 1 er-op-uit tasje voor schone doekjes
- 1 box voor vieze doekjes
​- 1 wasnetje (die past in de box voor vieze doekjes dus je hoeft de vieze niet over te gooien)
- 1 er-op-uit tasje voor vieze doekjes
- 1 flesje Essential oil voor de vieze doekjes
- 1 flesje Essential oil voor de schone doekjes
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146908610
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 20:05 schreef L-E het volgende:

[..]

Nee dat niet, maar met wasbare luiers was de geur gewoon weg als ik hem had opgefrist, en nu niet. Ik ben het niet gewend.

Moppert, terug naar wasbaar is wel een optie maar liever niet. Hij heeft echt maandenlang een soort van irritatie en enorme jeuk in zijn liezen gehad, verschillende merken en boosters geprobeerd, en toen we een weekend weg waren met wegwerp was het over. Dat merk wegwerp blijven gebruiken en hij heeft sindsdien geen jeuk gehad. Het kan best toeval zijn natuurlijk, maar die jeuk hield hem echt wakker 's nachts, was heel sneu.

Jij hebt een wat? :')
:o herkenbaar! Mijn jongste had dat ook, constant jeuk en irritatie in wasbaar, voornamelijk in de liezen. Met wegwerp geen last van gehad. Verder geen antwoord op je probleem, geen idee waar dat aan ligt. ander merk wegwerp al geprobeerd? Zou het daarmee te maken kunnen hebben? Ik vond die stinkgeur van volle pampers erg blijven hangen altijd.
:)
pi_146911556
Even een vraag. Grote kans dat het al veel eerder hier is besproken. :) .

Ik zie door de verschillende info ohet bos niet meer helemaal. I is nu bijna tien maanden en drinkt sinds een maand of twee iedere dag wel een keertje water uit een gewone drinkbeker, die wij dan voor haar vasthouden. Ik wil haar wel wat meer zelf laten drinken, maar het zelf vasthouden lukt nog niet heel goed.

Maar goed, nu zie ik zoveel verschillende soorten bekers. Tuitbekers, oefenbekers. Ook lees ik dat het voor de mondspieren het beste is om zo snel mogelijk uit een gewone beker te laten drinken. Dus wat doen jullie eigenlijk? Hoe leren ze het snelst/beste?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zaterdag 22 november 2014 @ 22:30:48 #24
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146911704
Franny, ik heb gezocht naar een antilekbeker die ik gewoon voor haar neer kon zetten tijdens het spelen, zodat ze kan drinken als ze dorst heeft (nooit dus :') ), en verder geef ik haar tijdens maaltijden slokjes uit een open bekertje. En ze bietst altijd slokjes van mijn drinken, dus als dat water is of sap, dan krijgt ze dat ook.
pi_146912655
Wij gebruikten deze (de onderste):



om te oefenen. Nu drinkt ze goed (wel met een beetje hulp) uit een open beker. Voor slokjes zonder hulp hebben we een rietjesbeker. Als ze dan toch nog een andere vaardigheid moet leren, dan maar eentje waar je later nog wat aan hebt (door een rietje drinken).

Overigens zag ik laatst op het KDV dat ze prima uit een tuitbeker drinkt, terwijl ze die thuis opsekop boven haar hoofd houdt. :')
pi_146912786
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 19:32 schreef WupWup het volgende:
14% krijgt onvoldoende toegediend, dus 14% van de ouders geeft niet iedere dag vitamine K bij. Niet 14% kinderen heeft het per se nodig. Dat is weer die 1:10.000-20.000. Maar omdat het een kleine interventie is en het voor zo'n zes tot tien kinderen per jaar wel belangrijk is, is het advies om alle kinderen te suppleren. Ik heb het persoonlijk trouwens niet gedaan :) Vitamine D ben ik dan wel weer trouw in, daar hebben we zo ongeveer allemaal een tekort aan (okee, gechargeerd, maar veel, heel veel).
Oh, ik ben altijd zo vergeetachtig met de vit. D.
Gelukkig is ze vaak buiten, weer of geen weer. Maar ik geef het vaker niet dan wel.
Hoe erg is dat eigenlijk?
Make my day!
pi_146913134
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 23:03 schreef agter het volgende:

[..]

Oh, ik ben altijd zo vergeetachtig met de vit. D.
Gelukkig is ze vaak buiten, weer of geen weer. Maar ik geef het vaker niet dan wel.
Hoe erg is dat eigenlijk?
van een flinke tekort kunnen ze uiteindelijk rachitis krijgen. Osteopenie, osteoporose, botafwijkingen zoals scoliose en scheefgroeiende benen enz.

Ik was altijd laks met vit D, ze kwamen toch ruim voldoende buiten en ik nam als borstvoedende moeder ook D dus het zou wel niet zo'n vaart lopen. Mijn dochters hebben allebei een tekort aan D bleek. Nu heeft mij jongste een darmaandoening waardoor ze veel vitamines niet goed opnam dus die zou je daar aan kunnen wijten (zij had kromme ledematen ook, is inmiddels weer bijgetrokken na stevige suppletie), maar de oudste heeft die aandoening niet en zij had ook wel degelijk een tekort. Sindsdien geef ik dus altijd d extra, het hele jaar door. (Of eigenlijk A+D maar goed. :+)
:)
pi_146913281
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 23:12 schreef mignonne het volgende:

[..]

van een flinke tekort kunnen ze uiteindelijk rachitis krijgen. Osteopenie, osteoporose, botafwijkingen zoals scoliose en scheefgroeiende benen enz.

Ik was altijd laks met vit D, ze kwamen toch ruim voldoende buiten en ik nam als borstvoedende moeder ook D dus het zou wel niet zo'n vaart lopen. Mijn dochters hebben allebei een tekort aan D bleek. Nu heeft mij jongste een darmaandoening waardoor ze veel vitamines niet goed opnam dus die zou je daar aan kunnen wijten (zij had kromme ledematen ook, is inmiddels weer bijgetrokken na stevige suppletie), maar de oudste heeft die aandoening niet en zij had ook wel degelijk een tekort. Sindsdien geef ik dus altijd d extra, het hele jaar door. (Of eigenlijk A+D maar goed. :+)
Goed dat je me weer even scherp maakt. :)
Make my day!
pi_146915233
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 23:17 schreef agter het volgende:

[..]

Goed dat je me weer even scherp maakt. :)
hopen dat het nog niet te laat is
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_146915671
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 november 2014 22:26 schreef Franny_G het volgende:
Even een vraag. Grote kans dat het al veel eerder hier is besproken. :) .

Ik zie door de verschillende info ohet bos niet meer helemaal. I is nu bijna tien maanden en drinkt sinds een maand of twee iedere dag wel een keertje water uit een gewone drinkbeker, die wij dan voor haar vasthouden. Ik wil haar wel wat meer zelf laten drinken, maar het zelf vasthouden lukt nog niet heel goed.

Maar goed, nu zie ik zoveel verschillende soorten bekers. Tuitbekers, oefenbekers. Ook lees ik dat het voor de mondspieren het beste is om zo snel mogelijk uit een gewone beker te laten drinken. Dus wat doen jullie eigenlijk? Hoe leren ze het snelst/beste?
Ik vind deze zo fijn! Lijkt heel erg op een normale beker, zonder het knoeien ;)
In meerdere kleuren verkrijgbaar:

http://www.baby-dump.nl/i(...)ep_id=8997&merk=8999
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zondag 23 november 2014 @ 09:16:56 #31
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_146919682
Tip voor het niet-vergeten van vit D: het flesje staat hier naast de ontbijtspullen. Bij J. doe ik het door zijn brinta 's ochtends. Toen ie kleiner was deed ik het in de eerste fles. Ook geen gehannes met happen van een lepeltje...
pi_146920504
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 09:16 schreef mousemicky het volgende:
Tip voor het niet-vergeten van vit D: het flesje staat hier naast de ontbijtspullen. Bij J. doe ik het door zijn brinta 's ochtends. Toen ie kleiner was deed ik het in de eerste fles. Ook geen gehannes met happen van een lepeltje...
Noobvraag: Verminderd de verhitting de werking dan niet? :@ Anders is dat wel errug handig
Gek? kan je dat eten?
pi_146920619
Ik geef m zn vitaminen altijd bij de eerste keer verschonen (en meestal omkleden) op zn eigen kamer (na de nacht zeg maar). Zo vergeet ik t niet.
Kwak
pi_146920632
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 09:16 schreef mousemicky het volgende:
Tip voor het niet-vergeten van vit D: het flesje staat hier naast de ontbijtspullen. Bij J. doe ik het door zijn brinta 's ochtends. Toen ie kleiner was deed ik het in de eerste fles. Ook geen gehannes met happen van een lepeltje...
+1 :Y
pi_146920868
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 20:05 schreef L-E het volgende:

[..]

Nee dat niet, maar met wasbare luiers was de geur gewoon weg als ik hem had opgefrist, en nu niet. Ik ben het niet gewend.
Wat Mignonne zegt over Pampers vind ik ook! Het lijkt ook alsof ze een beetje doorslaan en de romper dan ook klammig is (vooral 's nachts). Ik heb dat bij de Etos pampers niet, en ik vind ook de doekjes van Etos minder stinken (die snoetenpoetsers ruiken trouwens ook niet naar snoep). Ik geloof dat je wasbare doekjes gebruikt dus aan die laatste info heb je niets, maar een ander merk luier zou wel iets kunnen doen tegen de geur.

quote:
2s.gif Op zaterdag 22 november 2014 22:26 schreef Franny_G het volgende:
Maar goed, nu zie ik zoveel verschillende soorten bekers. Tuitbekers, oefenbekers. Ook lees ik dat het voor de mondspieren het beste is om zo snel mogelijk uit een gewone beker te laten drinken. Dus wat doen jullie eigenlijk? Hoe leren ze het snelst/beste?
Ik heb hier vijf verschillende bekers staan en uiteindelijk ging het allemaal vanzelf. Eerst pakte hij de rietjesbeker (Hema), toen had hij ineens de goedkoopste tuitbeker (ook Hema) door en nu is hij 19 maanden en pakt ineens zelf mijn glas van tafel om zonder knoeien uit te drinken.

Al die trucs waarover je leest met yoghurt of zo vroeg mogelijk beginnen enzo zou ik dus niet te zwaar opnemen, het komt redelijk vanzelf. Bij een eventuele volgende is dit nou typisch zoiets waar ik me minder druk over hoop te gaan maken :)
  zondag 23 november 2014 @ 13:57:00 #36
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_146924503
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 10:42 schreef quickstepster het volgende:

[..]

Noobvraag: Verminderd de verhitting de werking dan niet? :@ Anders is dat wel errug handig
Ik doe t er pas in als de melk al opgewarmd is... En zo warm eet J. z'n pap niet, eerder lauw, dus denk niet dat t iets doet...
pi_146925420
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 00:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

hopen dat het nog niet te laat is
Ach, hier op Tenerife zal dat zo'n vaart niet lopen. Maar volgend jaar weer in NL wel.
Make my day!
pi_146926640
Ik geef vit. D 's morgens bij het aankleden. Ik ben nooit zo'n fan geweest van in de fles door de pap ed. Als ze dat niet opdrinken/opeten weet je nog niet of ze het binnen gekregen hebben.
pi_146926867
Bovendien waren de mijne altijd wild van de anijssmaak en dot ook van de pilletjes.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 23 november 2014 @ 15:23:32 #40
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_146927205
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 15:07 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik geef vit. D 's morgens bij het aankleden. Ik ben nooit zo'n fan geweest van in de fles door de pap ed. Als ze dat niet opdrinken/opeten weet je nog niet of ze het binnen gekregen hebben.
Tja, dat eten is hier nooit een probleem, als J. niet eet, dan is ie ziek...

Als hele mini (toen ie nog bv kreeg) wel een lepeltje trouwens, maar dat vergeet ik echt te vaak...
  zondag 23 november 2014 @ 15:24:07 #41
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146927219
Grappig dat ieder het weer anders doet, hier is het lepeltje met drupje D onderdeel van het naar-bed-gaan-ritueel.
KuikenGuppy
pi_146927255
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 15:24 schreef Burdie het volgende:
Grappig dat ieder het weer anders doet, hier is het lepeltje met drupje D onderdeel van het naar-bed-gaan-ritueel.
Hier ook!
Dan weet ik zeker dat ik het niet vergeet.
  zondag 23 november 2014 @ 19:50:55 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_146934880
Jongens, waar kan een slijmluier ook alweer op duiden? Is dat altijd een allergische reactie of kan het ook zomaar?
disclaimer
  zondag 23 november 2014 @ 19:54:37 #44
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_146935008
Volgens mij overproductie SQ :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 23 november 2014 @ 19:55:03 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_146935018
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 19:54 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Volgens mij overproductie SQ :)
van mijn kant?
disclaimer
pi_146935072
Overproductie kan (hoewel de luiers vaak eerder groen zijn dan) verkouden /griepje oid kan, allergie kan, eigenlijk is over 1 luier niet zoveel te zeggen ;)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zondag 23 november 2014 @ 20:00:48 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_146935215
Groene luiers heeft ze ook wel eens. Ik hou het even in de gaten. Als het vaker voorkomt, even de huisarts bellen denk ik?
disclaimer
pi_146935359
Hm, als je overproductie/ allergie vermoedt zou ik een goede LK/dietist inschakelen, en bij griep/verkoudheid huisarts idd. Niet dat die veel kan doen, maar ze is nog maar zo klein ..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zondag 23 november 2014 @ 20:10:36 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_146935500
Ik denk, nu ik wat meer informatie opzoek, eerder een verkoudheidje. Ze knort enorm en ik ben het zelf ook. Ze lijkt verder geen last te hebben. Ik hou haar temperatuur in de gaten en als ik geen verbetering zie of ze verhoging krijgt schakel ik de ha in. Tnx :)
disclaimer
pi_146936752
Wij nemen gezamenlijk de vitaminepillen- en druppels bij het avondeten. Dat is fijn, want dan denkt er altijd wel iemand aan, minder kans op vergeten :)

Ik ga eens een ander merk wegwerp kopen. En daarna misschien wasbaar nog een kans gunnen..
pi_146946041
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 15:24 schreef Burdie het volgende:
Grappig dat ieder het weer anders doet, hier is het lepeltje met drupje D onderdeel van het naar-bed-gaan-ritueel.
Ja, hilarisch.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 24 november 2014 @ 04:17:39 #52
381212 Gulara
From the future
pi_146946110
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 02:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja, hilarisch.
Kan je niet slapen?
pi_146947824
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 04:17 schreef Gulara het volgende:

[..]

Kan je niet slapen?
Niet zo goed nee. Koorts, voorhoofdholteonsteking, verstopte neus en het ophoesten van taai groen slijm maken dat ik om de paar uur wel wakker ben.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_146982075
Vraagje: past een koeka voetenzak op elke loopwagen?
  dinsdag 25 november 2014 @ 11:11:24 #55
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146982126
Buggy bedoel je? Lijkt mij wel, hij is vrij universeel.
KuikenGuppy
pi_146988144
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 11:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vraagje: past een koeka voetenzak op elke loopwagen?
De nieuwe versie wel. Die is met klittenband.
De oude versie (met die gordelgaten) paste bij ons niet, omdat de gordels van onze wagen (Bugaboo Buffalo) niet los kunnen.
Dus dat is wel iets om op te letten.
pi_146988681
Ok dank voor de tip! Ik heb een mutsy, zal wel hetzelfde zijn dan gok ik.
pi_146989636
Heeft iemand ervaring met de Vertbaudet slaapzakken?

Bijv:



Het lijkt me zo handig met aandoen dat je de bovenkant open kunt maken. Het is nu af en toe een gevecht, omdat de slaapzakken die we nu hebben (Hema en Prenatal) allemaal best krap zijn voor dat tweede armpje. Ik zou dan wel een armloze willen overigens :)
  dinsdag 25 november 2014 @ 15:18:11 #59
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_146990731
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:49 schreef Dot. het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Vertbaudet slaapzakken?

Bijv:

[ afbeelding ]

Het lijkt me zo handig met aandoen dat je de bovenkant open kunt maken. Het is nu af en toe een gevecht, omdat de slaapzakken die we nu hebben (Hema en Prenatal) allemaal best krap zijn voor dat tweede armpje. Ik zou dan wel een armloze willen overigens :)
Van boven in de slaapzak laten zakken lijkt me wat onhandig :? Bij mijn kind zou dit absoluut niet werken, wordt een gevecht. Ken je dat dat je een kat probeert in z'n transportkooitje te doen en dat ie dan zn pootjes spreidt. Vreemde vergelijking misschien, maar dat dus ongeveer...

J. leg ik op de opengeklapte slaapzak, en kan ik dan mooi inritsen (eerste benen half, dan armen, dan de rest van de rits). Wij hebben nu kruidvat slaapzakken, armsgaten zijn daarvan prima (wel mouwloos, en maat 100cm), Hema vond ik ook krap.
Wel een leuke slaapzak trouwens O+
pi_146990885
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:49 schreef Dot. het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Vertbaudet slaapzakken?

Bijv:

[ afbeelding ]

Het lijkt me zo handig met aandoen dat je de bovenkant open kunt maken. Het is nu af en toe een gevecht, omdat de slaapzakken die we nu hebben (Hema en Prenatal) allemaal best krap zijn voor dat tweede armpje. Ik zou dan wel een armloze willen overigens :)
Ik heb zo'n slaapzak gehad. Aan de zijkant had ie ook een rits. IN vond het niet heel handig, omdat ik haar precies goed moest leggen voor de bovenkant en anders zo sjorren tot ze goed lag.
Ik pakte andere slaapzakken sneller iig.
pi_146991029
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:18 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Van boven in de slaapzak laten zakken lijkt me wat onhandig :? Bij mijn kind zou dit absoluut niet werken, wordt een gevecht. Ken je dat dat je een kat probeert in z'n transportkooitje te doen en dat ie dan zn pootjes spreidt. Vreemde vergelijking misschien, maar dat dus ongeveer...

J. leg ik op de opengeklapte slaapzak, en kan ik dan mooi inritsen (eerste benen half, dan armen, dan de rest van de rits). Wij hebben nu kruidvat slaapzakken, armsgaten zijn daarvan prima (wel mouwloos, en maat 100cm), Hema vond ik ook krap.
Wel een leuke slaapzak trouwens O+
Oh, er zit idd ook een rits aan de zijkant :) Dus dan zou ik die knoopjes boven open doen, rits open, kind erop leggen en dichtritsen/klikken

Heeft Kruidvat ook winterslaapzakken?

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:21 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Ik heb zo'n slaapzak gehad. Aan de zijkant had ie ook een rits. IN vond het niet heel handig, omdat ik haar precies goed moest leggen voor de bovenkant en anders zo sjorren tot ze goed lag.
Ik pakte andere slaapzakken sneller iig.
Maar hield je dan de schouders dicht?
  dinsdag 25 november 2014 @ 15:28:10 #62
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_146991153
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:24 schreef Dot. het volgende:

[..]

Oh, er zit idd ook een rits aan de zijkant :) Dus dan zou ik die knoopjes boven open doen, rits open, kind erop leggen en dichtritsen/klikken

Heeft Kruidvat ook winterslaapzakken?

Ah zo, dat werkt vast als je een goed stilliggend kind hebt (dat is die van mij met bijna 2 niet meer).

Kruidvat had hier een paar weken terug winterslaapzakken (witte, en grijs met blauwe of roze sterren). Kleine winkel, dus nu hebben ze ze niet meer. Misschien dat de grotere filialen wel altijd voorraad hebben?
  dinsdag 25 november 2014 @ 15:28:58 #63
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_146991177
en dan quote je jezelf ofzo 8)7
pi_146991513
Dot, C&A heeft ook (leuke) winterslaapzakken
pi_146992645
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dot, C&A heeft ook (leuke) winterslaapzakken
Die zijn ook allemaal met alleen een rits voor...

Ik vond ook deze website met ritsen aan de zijkant en knopen bovenop, maar ik vind het er nogal dubieus uitzien :D http://www.kiabi.nl/trappelzak-slaapzak-babykleding_204134 Daarbij zijn de dikke slaapzakken 100% polyester van buiten en dat lijkt me dan weer niet zo ademend.
pi_146994890
Waarom wil je geen rits voor :?
Home is where the O+ is...
pi_146995020
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 17:17 schreef Cwen het volgende:
Waarom wil je geen rits voor :?
Omdat ik altijd zo worstel met zn tweede arm in de slaapzakken die we nu hebben, dus ik wilde eens zo'n slaapzak proberen waarbij je de schouders open kunt maken en die hebben nu eenmaal een rits aan de zijkant :)
  dinsdag 25 november 2014 @ 17:31:57 #68
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146995319
Ik kocht die 7 jaar geleden bij de V&D en heb ze er een poosje terug nog gezien.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_147001081
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:08 schreef Dot. het volgende:

[..]

Die zijn ook allemaal met alleen een rits voor...

Ik vond ook deze website met ritsen aan de zijkant en knopen bovenop, maar ik vind het er nogal dubieus uitzien :D http://www.kiabi.nl/trappelzak-slaapzak-babykleding_204134 Daarbij zijn de dikke slaapzakken 100% polyester van buiten en dat lijkt me dan weer niet zo ademend.
Ik had er 1 uit Frankrijk meegenomen (die met een vos op een wereldbol oid) voor de brede onderkant want meneer ligt nog altijd met opgetrokken en gespreide beentjes en ik vind 'm erg makkelijk in gebruik. Helaas heeft Sjaak nu door hoe de drukkers open gaan op z'n schouders en dan rupst hij er uit :')
pi_147001207
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:24 schreef Dot. het volgende:

[..]

Oh, er zit idd ook een rits aan de zijkant :) Dus dan zou ik die knoopjes boven open doen, rits open, kind erop leggen en dichtritsen/klikken

Heeft Kruidvat ook winterslaapzakken?

[..]

Maar hield je dan de schouders dicht?
Nee die moesten ook open anders kon ze er niet in :D
Maar ik legde haar altijd precies verkeerd ofzo, mijn ding was het iig niet :P
pi_147015226
Mijn 20weken oude jochie heeft niet een al te hoge temperatuur als ik hem uit zijn bedje pluk, tussen de 36-36.3 namelijk.
Hij ligt in zijn Puckababy 4 seizoenen slaapzak, lakentje en dekentje over.
Pyamaatje aan en sokjes aan.
Raam stond ook open alleen die heb ik maar dicht gedaan sinds een paar nachten, het wordt te koud op zijn kamertje.

Een muts vind hij echt drama, alsof hij mishandeld wordt :')
Kruik heb ik gisterenavond ook geprobeerd alleen dat werd ook niet getolereerd ivm zijn beweeglijkheid.
Hoezo kind bepaald?? :@

Iemand een goeie tip voor een lekkere warme deken? Of iets anders was nog uit te proberen is?
Vooralsnog lijkt het dat ik er meer last van heb dan het jochie zelf.
  woensdag 26 november 2014 @ 10:47:31 #72
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_147015278
Voelt hij ook koud BLueeyes? In z'n nekje dan met name.

Een lage temperatuur is s ochtends echt heel normaal. Alles is in de rust. (Waarom temp je uberhaupt? :@ )
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_147015387
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 10:45 schreef BlueEyes het volgende:
Mijn 20weken oude jochie heeft niet een al te hoge temperatuur als ik hem uit zijn bedje pluk, tussen de 36-36.3 namelijk.
Hij ligt in zijn Puckababy 4 seizoenen slaapzak, lakentje en dekentje over.
Pyamaatje aan en sokjes aan.
Raam stond ook open alleen die heb ik maar dicht gedaan sinds een paar nachten, het wordt te koud op zijn kamertje.

Een muts vind hij echt drama, alsof hij mishandeld wordt :')
Kruik heb ik gisterenavond ook geprobeerd alleen dat werd ook niet getolereerd ivm zijn beweeglijkheid.
Hoezo kind bepaald?? :@

Iemand een goeie tip voor een lekkere warme deken? Of iets anders was nog uit te proberen is?
Vooralsnog lijkt het dat ik er meer last van heb dan het jochie zelf.
Als baby in kwestie gewoon lekker slaapt en er geen last van heeft, zou ik me niet zo'n zorgen maken.

Wij hebben echter ook een kind dat het 's nachts snel koud heeft. Ze zeggen wel dat temperatuur van het nekje leidend is en bijvoorbeeld handjes best wat kouder mogen voelen, maar ons kind slaapt beduidend beter als hij wat warmer is aangekleed. Nu het kouder wordt komen we er ook altijd een paar dagen te laat achter dat het tijd is voor een extra laagje :@ :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147015595
Heel koud snoetje/wangetjes sowieso. Nekje voelt ook niet heel warm. Handjes koud maak ik me niet druk om, weet dat dat niks zegt.

Tempen was ontstaan doordat hij vorige week ziek was geweest en koorts had. En toen ineens zo'n heel koud minitje uit bed plukken deed me weer de thermometer pakken.
En dat nu een paar keer 's morgens gehad en gecontroleerd.
Zijn overdag of naar bedgaan temp controleer ik niet, dan voelt hij lekker warm.

Maak me ook niet echt zorgen maar als de temperatuur buiteb straks verder zakken gaat wil ik wel een lekker warmer dekentje hebben erbij.
pi_147015643
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 10:52 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Als baby in kwestie gewoon lekker slaapt en er geen last van heeft, zou ik me niet zo'n zorgen maken.

Wij hebben echter ook een kind dat het 's nachts snel koud heeft. Ze zeggen wel dat temperatuur van het nekje leidend is en bijvoorbeeld handjes best wat kouder mogen voelen, maar ons kind slaapt beduidend beter als hij wat warmer is aangekleed. Nu het kouder wordt komen we er ook altijd een paar dagen te laat achter dat het tijd is voor een extra laagje :@ :').
Mijn oudste is ook een koukleum :Y
Nekje altijd keurig netjes warm maar ze had het altijd koud, slaapt beter in een pyjama met lange mouwen/pijpen, ook in de zomer. Kind van dr vader ;)

De jongste heeft er niet zo'n last van, die tref ik regelmatig zonder deken aan én zonder pyjama. Zelfs in dr slaap een blootloper :')
:)
  woensdag 26 november 2014 @ 11:10:27 #76
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147015763
Mijn middelste slaapt ook beter als het warm is. Hoera voor wollen longies en pakjes O+
Maar als hij zelf er gewoon prima is dan zou ik het gewoon zo laten.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_147021954
Ik zou idd ook voor wol gaan. Wollen romper, en misschien een wollen deken over?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_147022063
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 10:45 schreef BlueEyes het volgende:
Mijn 20weken oude jochie heeft niet een al te hoge temperatuur als ik hem uit zijn bedje pluk, tussen de 36-36.3 namelijk.
Hij ligt in zijn Puckababy 4 seizoenen slaapzak, lakentje en dekentje over.
Pyamaatje aan en sokjes aan.
Raam stond ook open alleen die heb ik maar dicht gedaan sinds een paar nachten, het wordt te koud op zijn kamertje.

Een muts vind hij echt drama, alsof hij mishandeld wordt :')
Kruik heb ik gisterenavond ook geprobeerd alleen dat werd ook niet getolereerd ivm zijn beweeglijkheid.
Hoezo kind bepaald?? :@

Iemand een goeie tip voor een lekkere warme deken? Of iets anders was nog uit te proberen is?
Vooralsnog lijkt het dat ik er meer last van heb dan het jochie zelf.
Kruikje erin?
  woensdag 26 november 2014 @ 16:04:56 #79
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_147024682
Het is doodnormaal dat de lichaamstemperatuur daalt tijdens de slaap. Bij volwassenen kan die rustig onder de 36 graden komen. Hoe dat bij baby's zit, weet ik niet zo direct, maar als je kind niet bibbert ofzo, lijkt me weinig aan de hand.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_147024915
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 14:30 schreef Loj het volgende:

[..]

Kruikje erin?
Dit. Maar die wordt niet getolereerd zeg je. Misschien van tevoren erin leggen zodat je het bedje voorverwarmd? En dan eruit halen als je je kindje erin legt.

Overigens vind ik zijn temperatuur niet vreemd laag hoor.
pi_147025029
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:49 schreef Dot. het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Vertbaudet slaapzakken?

Bijv:

[ afbeelding ]

Het lijkt me zo handig met aandoen dat je de bovenkant open kunt maken. Het is nu af en toe een gevecht, omdat de slaapzakken die we nu hebben (Hema en Prenatal) allemaal best krap zijn voor dat tweede armpje. Ik zou dan wel een armloze willen overigens :)
Ik heb zoiets gehad van de v&d. Theorie is heel handig, maar de mijne trokken zelf die drukkers open en kropen dan uit de slaapzak :D
Ik zweer bij die van de Hema. Maar heb dan ook geen moeite met hè tweede armpje
pi_147025131
Ik denk dat ik er af en toe te klinisch naar kijk als verpleegkundige :')
Ben zoveel zieke kids gewend dat ik het niet meer als normaal kan bekijken.

Kruik vooraf ga ik maar doen en leg die erna wel aan het voeteneind voor als hij tussendoor nog eens komt om zijn bed warm te houden.
En er gaat een mooi wollen dekentje komen cq gemaakt worden. (Heeft oma ook weer wat te doen)

Thanks iig voor het geruststellen!
pi_147025669
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:49 schreef Dot. het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Vertbaudet slaapzakken?

Bijv:

[ afbeelding ]

Het lijkt me zo handig met aandoen dat je de bovenkant open kunt maken. Het is nu af en toe een gevecht, omdat de slaapzakken die we nu hebben (Hema en Prenatal) allemaal best krap zijn voor dat tweede armpje. Ik zou dan wel een armloze willen overigens :)
Zag net zo'n slaapzak bij Marks&Spencers :)
pi_147026444
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 10:45 schreef BlueEyes het volgende:
Mijn 20weken oude jochie heeft niet een al te hoge temperatuur als ik hem uit zijn bedje pluk, tussen de 36-36.3 namelijk.
Hij ligt in zijn Puckababy 4 seizoenen slaapzak, lakentje en dekentje over.
Pyamaatje aan en sokjes aan.
Raam stond ook open alleen die heb ik maar dicht gedaan sinds een paar nachten, het wordt te koud op zijn kamertje.

Een muts vind hij echt drama, alsof hij mishandeld wordt :')
Kruik heb ik gisterenavond ook geprobeerd alleen dat werd ook niet getolereerd ivm zijn beweeglijkheid.
Hoezo kind bepaald?? :@

Iemand een goeie tip voor een lekkere warme deken? Of iets anders was nog uit te proberen is?
Vooralsnog lijkt het dat ik er meer last van heb dan het jochie zelf.
Is hier ook, en Ellie heeft er geen last van. Ze slaapt goed ingepakt wel beter maar heeft het anders niet echt koud naar mijn idee.
Home is where the O+ is...
pi_147027618
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 16:33 schreef GotC het volgende:

[..]

Zag net zo'n slaapzak bij Marks&Spencers :)
Echt he, daar was ik gisteren. En nu je het zegt kan ik me hem idd herinneren :D
  woensdag 26 november 2014 @ 17:43:54 #86
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_147028077
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:49 schreef Dot. het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Vertbaudet slaapzakken?

Bijv:

[ afbeelding ]

Het lijkt me zo handig met aandoen dat je de bovenkant open kunt maken. Het is nu af en toe een gevecht, omdat de slaapzakken die we nu hebben (Hema en Prenatal) allemaal best krap zijn voor dat tweede armpje. Ik zou dan wel een armloze willen overigens :)
H&m heeft ook mouwloze. Zelf 1 gekocht daar. Ideaal! Leg de kleine erop, 1 arm er heel makkelijk doorheen, andere kant kan aan de bovenkant dicht met knoopsluiting en daarna rits aan de zijkant dicht. Geen gedoe meer met de armpjes er doorheen halen. Dat was altijd drama...
pi_147034259
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:49 schreef Dot. het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Vertbaudet slaapzakken?

Bijv:

[ afbeelding ]

Het lijkt me zo handig met aandoen dat je de bovenkant open kunt maken. Het is nu af en toe een gevecht, omdat de slaapzakken die we nu hebben (Hema en Prenatal) allemaal best krap zijn voor dat tweede armpje. Ik zou dan wel een armloze willen overigens :)
Ja!! ik heb er een gehad voor DL! ik vind ze geweldig! sowieso ben ik gek op dat merk koop er echt vaak
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_147041271
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 17:43 schreef dutchdevil het volgende:

[..]

H&m heeft ook mouwloze. Zelf 1 gekocht daar. Ideaal! Leg de kleine erop, 1 arm er heel makkelijk doorheen, andere kant kan aan de bovenkant dicht met knoopsluiting en daarna rits aan de zijkant dicht. Geen gedoe meer met de armpjes er doorheen halen. Dat was altijd drama...
_O_
  woensdag 26 november 2014 @ 23:21:32 #89
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147042025
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 14:27 schreef Morretje het volgende:
Ik zou idd ook voor wol gaan. Wollen romper, en misschien een wollen deken over?
+1!
Als ik nog eens een kouwelijk kindje krijg sla ik direct een grote voorraad wollen rompers in O+

Mijn meisje bleef ook niet goed warm toen ze heel klein was. Er is mij toen wel gezegd dat 36,5 wel de ondergrens is, dus zijn we inderdaad heel lang blijven klooien met mutsjes en kruiken..... En toen werd het zomer en na de eerste keer 30 graden, patsboem was dr hele temperatuur ineens gereguleerd :D Nooit meer te koud geweest.
  donderdag 27 november 2014 @ 19:40:32 #90
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147064209
Een loopwagen. Yay or nay?
KuikenGuppy
pi_147064659
Nay. Ongebruikt hier.
pi_147064870
Riley vindt haar loopwagen nu nog steeds leuk O+
  donderdag 27 november 2014 @ 20:00:39 #93
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_147065034
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 19:40 schreef Burdie het volgende:
Een loopwagen. Yay or nay?
Loopwagen? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  donderdag 27 november 2014 @ 20:04:03 #94
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_147065157
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 19:40 schreef Burdie het volgende:
Een loopwagen. Yay or nay?
Niet als loopwagen gebruikt maar het blokkengedeelte er van was een grote hit hier.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_147065202
Af en toe gebruikt hier ja :)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 27 november 2014 @ 20:07:57 #96
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147065274
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Loopwagen? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Zoiets:


Kuiken gebruikt nu een kruk om mee te schuiven, dus ik gok dat hij het wel wat gaat vinden. Mits het niet in één keer voor hem weg roetsjt :').
Maar het is niet ergonomisch onverantwoord of iets dergelijks?
KuikenGuppy
pi_147065342
Wij hebben deze, voor z'n eerste verjaardag gehad en veel gebruikt!

Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147065393
We hadden deze
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 27 november 2014 @ 20:17:49 #99
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_147065672
Ik dacht aan zo'n onding:

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  donderdag 27 november 2014 @ 20:18:17 #100
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147065704
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik dacht aan zo'n onding:

[ afbeelding ]
Hell no :').
KuikenGuppy
  donderdag 27 november 2014 @ 20:18:48 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_147065727
Die botsauto's ;(
disclaimer
pi_147065985
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:07 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zoiets:
[ afbeelding ]

Kuiken gebruikt nu een kruk om mee te schuiven, dus ik gok dat hij het wel wat gaat vinden. Mits het niet in één keer voor hem weg roetsjt :').
Maar het is niet ergonomisch onverantwoord of iets dergelijks?
Niet ergonomisch verantwoord? Dat heb ik nog nooit gehoord eigenlijk. Wel van die zitjes op wielen die Ziggy plaatst, maar de loopwagentjes zijn volgens mij wel ok.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 27 november 2014 @ 20:40:47 #103
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_147066771
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:24 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Niet ergonomisch verantwoord? Dat heb ik nog nooit gehoord eigenlijk. Wel van die zitjes op wielen die Ziggy plaatst, maar de loopwagentjes zijn volgens mij wel ok.
Ja, lijkt mij ook weinig mis mee. Die dingen schieten toch vrij makkelijk weg als ze geduwd worden, dus een prima oefening voor evenwicht en motoriek.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_147066971
Wij hadden er juist eentje die niet zomaar wegrolde zodat er juist mogelijkheid tot gaan staan en oefenen met lopen was (jaspertoys)
  donderdag 27 november 2014 @ 21:07:12 #105
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_147068132
Wij hadden een tweedehands nijntje loopwagentje. Het voordeel daarvan was dat je de weerstand op die wielen in kon stellen.
Dus wegroetsjen was er niet bij.
Viel hier goed in de smaak
Rayen 2½ jaar!
pi_147069861
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:07 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zoiets:
[ afbeelding ]

Kuiken gebruikt nu een kruk om mee te schuiven, dus ik gok dat hij het wel wat gaat vinden. Mits het niet in één keer voor hem weg roetsjt :').
Maar het is niet ergonomisch onverantwoord of iets dergelijks?
Deze hebben wij! Oke alleen met woezen en pip erop maargoed. In het begin moest ze er niks van weten, maar nu scheurt ze er ,ondanks niet los lopen, de kamer mee door. (En zijn we er achter gekomen dat ze een afwijking naar rechts heeft..)
  vrijdag 28 november 2014 @ 08:46:08 #107
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147078781
Ho, verkeerde topic! :@
pi_147078845
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 21:39 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Deze hebben wij! Oke alleen met woezen en pip erop maargoed. In het begin moest ze er niks van weten, maar nu scheurt ze er ,ondanks niet los lopen, de kamer mee door. (En zijn we er achter gekomen dat ze een afwijking naar rechts heeft..)
Wacht maat tot ze je benen ondekt heeft die van ons is nu twee en gebruit een loop auto vooral om achter papa aan te rennen en tegen zijn benen te botsen....
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:32:22 #109
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147079429
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:52 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Wacht maat tot ze je benen ondekt heeft die van ons is nu twee en gebruit een loop auto vooral om achter papa aan te rennen en tegen zijn benen te botsen....
Is zo'n loopwagen nog leuk voor die leeftijd dan? Het lijkt me typisch een hulpmiddel bij het leren lopen en daarna zsm naar zolder :+.
KuikenGuppy
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:38:19 #110
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147079532
Hier is de wagen (ok, poppenwagen) heel tof om vanalles in te verzamelen, en het er dan op een zeer bepaalde volgorde weer uit te halen en in te stoppen :D Of om rondjes om de tafel mee te lopen (bochtjes draaien! *O* )
pi_147080329
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Is zo'n loopwagen nog leuk voor die leeftijd dan? Het lijkt me typisch een hulpmiddel bij het leren lopen en daarna zsm naar zolder :+.
tsja hij vind het leuk heb ik er wat over te zeggen dan?
pi_147080418
In onze kar wordt idd alles verzameld, maar meneer vindt het totaal onnodig om achter de kar te lopen :').
pi_147080690
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Is zo'n loopwagen nog leuk voor die leeftijd dan? Het lijkt me typisch een hulpmiddel bij het leren lopen en daarna zsm naar zolder :+.
Mijn oudste propte de jongste op een gegeven moment in de wagen en hoste haar dan rondjes door de woonkamer en over het pleintje :P
:)
  vrijdag 28 november 2014 @ 10:34:18 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_147080703
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:33 schreef mignonne het volgende:

[..]

Mijn oudste propte de jongste op een gegeven moment in de wagen en hoste haar dan rondjes door de woonkamer en over het pleintje :P
dat deed ik ook met mijn broertje O+
disclaimer
pi_147081025
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:34 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat deed ik ook met mijn broertje O+
hehe :D
ik zit oude foto's terug te kijken nu en ik zie dat oudste er ook gebruik van maakte om zich te laten rond taxiën door de jongste xD

:)
pi_147081064
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Is zo'n loopwagen nog leuk voor die leeftijd dan? Het lijkt me typisch een hulpmiddel bij het leren lopen en daarna zsm naar zolder :+.
Peuter rijdt nu nog zittend op zijn schaap zo nu en dan. Of knuffels erop zetten en die duwen. Of boodschappen doen en dan alles erin proppen. Best leuk nog hoor!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147081963
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:48 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Peuter rijdt nu nog zittend op zijn schaap zo nu en dan. Of knuffels erop zetten en die duwen. Of boodschappen doen en dan alles erin proppen. Best leuk nog hoor!
Afstands bedieningen passen er ook in, en papa maar zoeken😣😣😣
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:26:20 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_147082092
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

hehe :D
ik zit oude foto's terug te kijken nu en ik zie dat oudste er ook gebruik van maakte om zich te laten rond taxiën door de jongste xD

[ afbeelding ]
goed geregeld :7
disclaimer
pi_147082218
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:21 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Afstands bedieningen passen er ook in, en papa maar zoeken😣😣😣
Afstandsbedieningen zijn tot daar aan toe }:|



:')
:)
pi_147082244
:D Logische plek om je sleutels in te bewaren, toch?
pi_147082261
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:32 schreef GotC het volgende:
:D Logische plek om je sleutels in te bewaren, toch?
het was daarna wel steeds de eerste plek waar ik zocht als ik mn sleutels weer kwijt was :P
:)
pi_147082650
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

hehe :D
ik zit oude foto's terug te kijken nu en ik zie dat oudste er ook gebruik van maakte om zich te laten rond taxiën door de jongste xD

[ afbeelding ]
Kan ook prima met je nichtje :+


of gewoon samen erin, maar dan moet je iemand anders laten duwen...
pi_147083103


dat geld ook voor een poppenbuggy!
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:14:27 #124
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147083354
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:21 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Afstands bedieningen passen er ook in, en papa maar zoeken😣😣😣
_O-
Maar zo'n blokkendoos/poppenwagen model is dus leuker dan zo'n veredelde rollator?
KuikenGuppy
pi_147083370
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:32 schreef mignonne het volgende:

[..]

het was daarna wel steeds de eerste plek waar ik zocht als ik mn sleutels weer kwijt was :P
Het erge is ik vergeet dat ding steeds als ik de ab kwijt ben. Hij staat in de kast dus daar denk je niet een twee drie aan...
pi_147084539
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:14 schreef Burdie het volgende:

[..]

_O-
Maar zo'n blokkendoos/poppenwagen model is dus leuker dan zo'n veredelde rollator?
Het ligt denk ik echt aan je kindje. Op die wij hebben zit aan de voorkant ook dingen waar ze mee speelt.
pi_147084766
Wij hebben zo'n ding gehad als van de foto van Mignonne en dat ding was echt een succes! Ze speelde er uuuuuuuren mee, niet alleen lopen maar blokjes (en inderdaad sleutels en afstandsbedieningen :')) erin, muziekjes spelen. Zij had zo'n poppen/blokkenwagen niets aan gevonden denk ik. Ze was ook nog heel klein toen, nog lang geen jaar.
E.
  vrijdag 28 november 2014 @ 14:04:16 #128
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147086616
Wij hebben vandaag dit gekocht



Hij is weg van ballen maar zo leren ze veel meer stappen is mijn ervaring. omdat ze rondom gaan enzo.
Ik vind zelf de loopkarren een stuk leuker maar hij kijkt er niet naar op of om -O-
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 28 november 2014 @ 14:08:45 #129
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_147086781
Mij S. heeft zo'n Nijntje loopwagentje. Fijn is idd dat je de wielen strakker kan zetten dat het niet zo hard gaat. Ze Gaat nu zo'n 1,5 week zelf staan en loop nu al een paar dagen met het karretje rond.
pi_147086914
Sac is dol op de wheelybug. Wij hebben zo'n vtech loopkar staan maar daar kijkt ze eigenlijk niet naar om. Dus die mag wel weg
  vrijdag 28 november 2014 @ 14:13:27 #131
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147086949
Ook leuk Moppert! Helaas is zoiets hier weggegooid geld, omdat de honden er vast ook mee willen spelen, want ballen :').
KuikenGuppy
pi_147087031
Bij oudste hadden we deze O+ Heeft ie lang lol van gehad, in het begin ging dat ding een beetje snel voor hem :+ maar gelukkig hadden we nog een ander karretje (daar hebben we echt al bijna 4 jaar lol van)


Deze hebben we dus ook nog (nou ja zoiets). Hier liep hij met een maand of 8/9 achter, of nou ja hij draaide hem zodat hij op het stuur en de achterkant leunde zeg maar. Daardoor ging hij dus niet zo hard :')


Bij de jongste hadden we een poppenwagen zoals hierboven ook staan en zij vond die karretjes niet zo boeiend om achter te lopen. Nu begint ze de poppenwagen te gebruiken voor haar poppen.
  vrijdag 28 november 2014 @ 14:19:18 #133
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147087136
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:12 schreef ferrari_rood het volgende:
Sac is dol op de wheelybug. Wij hebben zo'n vtech loopkar staan maar daar kijkt ze eigenlijk niet naar om. Dus die mag wel weg
Ik wilde net vragen of een wheelybug ook leuk is als loopwagen.
KuikenGuppy
pi_147087290
Sac vindt van wel. Het grootste voordeel ervan vind ik is dat ze niet echt klem kunnen staan. De wieltjes kunnen alle kanten op.
  vrijdag 28 november 2014 @ 14:59:23 #135
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147088154
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:19 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik wilde net vragen of een wheelybug ook leuk is als loopwagen.
JA!
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 28 november 2014 @ 15:02:23 #136
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_147088222
Hmm, wheeliebug is hier juist absoluut geen succes. Hij staat er al bijna een jaar, maar J. wil er niet op :( Ik wacht t nog even af, maar als ie over een paar maanden nog steeds niet wil zien jullie wel een wheeliebug-bee in V&A verschijnen...
pi_147088779
En zo zie je maar wat de een super leuk vind is voor de ander niks aan.
pi_147094755
Hier is zowel wheeliebug als blokkenwagen een groot succes.
pi_147177318
Wat vinden jullie nu echt fijne skipakken voor kindjes voor (met name) op de fiets, zo in de winter? Ik zie zoveel verschillende en ook nogal wisselende prijzen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_147177406
Wij hebben er gister een bij de h&m gekocht. Vind er fijn aan dat de rits ver open kan dus dat je niet met de benen hoeft te frotten!
pi_147177880
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:07 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zoiets:
[ afbeelding ]

Kuiken gebruikt nu een kruk om mee te schuiven, dus ik gok dat hij het wel wat gaat vinden. Mits het niet in één keer voor hem weg roetsjt :').
Maar het is niet ergonomisch onverantwoord of iets dergelijks?
Ik had een blokkenwagen gevraagd voor kerst, maar mijn moeder heeft er nu zo een gekocht, omdat ze geen mooie blokkenwagen kon vinden. Ik ben benieuwd :)

Ik denk dat we zelf misschien nog wel een goedkoper blokkenwagen erbij kopen, want hij vind dingen in en uit een bak halen erg leuk.
pi_147177962
quote:
5s.gif Op maandag 1 december 2014 10:54 schreef Franny_G het volgende:
Wat vinden jullie nu echt fijne skipakken voor kindjes voor (met name) op de fiets, zo in de winter? Ik zie zoveel verschillende en ook nogal wisselende prijzen.
Ik had een skipak inclusief slofjes, die meneer echt niet aan wilde. Eigen sloffen waren blijkbaar fijner (en ruimer). Hij werd wel helemaal happy van dat pak, zo lekker warm.

En dan onderweg stiekem toch de eigen slofjes en sokjes uittrekken he?
Professioneel gifmenger.
pi_147178225
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:02 schreef mousemicky het volgende:
Hmm, wheeliebug is hier juist absoluut geen succes. Hij staat er al bijna een jaar, maar J. wil er niet op :( Ik wacht t nog even af, maar als ie over een paar maanden nog steeds niet wil zien jullie wel een wheeliebug-bee in V&A verschijnen...
Hier ook! Ze vindt er geen klap aan -O-
Home is where the O+ is...
  maandag 1 december 2014 @ 11:33:55 #144
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147178255
Hoe lang hebben jullie de box laten staan?
KuikenGuppy
pi_147178273
Box afgebroken vlak na z'n eerste verjaardag :) Maar gebruikte 'm toen al een paar maanden niet meer :')
pi_147178446
Poe, goede vraag, die box...
Ik zie er mailwisselingen over toen hij 13 maanden was.
Professioneel gifmenger.
  maandag 1 december 2014 @ 11:50:11 #147
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_147178686
De box staat hier nog steeds :@
Grotendeels als opslag voor speelgoed. En M klimt er nu zelf in als hij even rust wil van zijn zusjes.
pi_147178750
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 11:32 schreef Cwen het volgende:

[..]

Hier ook! Ze vindt er geen klap aan -O-
Luc ook niet -O-
Life is what happens while you are busy making other plans...
  maandag 1 december 2014 @ 12:03:06 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_147179108
quote:
2s.gif Op maandag 1 december 2014 11:50 schreef Kyara het volgende:
De box staat hier nog steeds :@
Grotendeels als opslag voor speelgoed. En M klimt er nu zelf in als hij even rust wil van zijn zusjes.
ocherm :')
disclaimer
  maandag 1 december 2014 @ 12:06:42 #150
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_147179244
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 11:33 schreef Burdie het volgende:
Hoe lang hebben jullie de box laten staan?
Box staat hier nog steeds. Met 2 honden vind ik dat wel makkelijk. En ze vind het niet erg om erin te zitten.
pi_147179305
Box hier tot een jaar. Na de 10 maanden hebben we D er niet meer ingezet, omdat hij er zelf was uitgeklommen. Dat gaf me nogal een smak.
Dat was tegen december, dus gekozen om de kerstboom erin te zetten. Dan was de kerstboom ook veilig tegen een bewegelijke dreumes ;)
pi_147180531
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 11:33 schreef Burdie het volgende:
Hoe lang hebben jullie de box laten staan?
Bij de eerste een jaar, bij de tweede negen maanden (bij de derde komt er niet eens een omdat wij er nauwelijks gebruik van maken).
pi_147181436
Hier tot 1,5 ofzo, maar hij stond ons niet in de weg. We gebruikten de box alleen nog af en toe tijdens het koken de laatste maanden en verder was het vooral een opslagplaats voor speelgoed :'). We zullen nu wel de ruimte wat gaan missen met 2 kinderen en een exponentiële toename van speelgoed, dus ik denk dat de box minder lang zal staan deze keer :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 1 december 2014 @ 13:26:44 #154
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147181500
Bij de oudste 2 niet echt gebruikt nu iets meer omdat je aan de midi soms echt je handen vol hebt en dan is het fijn dat je even snel je kind neer kan zetten :D Geen idee hie lang wij hem gaan gebruiken. Hij is nu 10 maanden en ik vind het nog wel handig.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 1 december 2014 @ 13:29:15 #155
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_147181584
Ze hebben hier ook een wheelybug gehad. Maar er werd echt absoluut geen gebruik van gemaakt. Door beide niet :N

We hebben ook een Wishbonebike, die werd vanaf dag 1 door de oudste veel gebruikt, maar de jongste taalt er (bijna) niet naar.

De box zetten we straks ook gewoon weer op. Hij staat niet in de weg en we zien wel hoelang we er gebruik van maken :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 1 december 2014 @ 13:35:25 #156
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147181773
quote:
5s.gif Op maandag 1 december 2014 10:54 schreef Franny_G het volgende:
Wat vinden jullie nu echt fijne skipakken voor kindjes voor (met name) op de fiets, zo in de winter? Ik zie zoveel verschillende en ook nogal wisselende prijzen.
Ik zou je als enige tip mee willen geven: als je een pak uit één stuk koopt, kijk dan inderdaad of de rits doorloopt in de pijp. Hier hield ie op bij het kruis, en dan was het aandoen dus steeds een heel gehijs.

Verder had de onze geen voetjes of wantjes er aan, en ik denk dat het een beetje van de leeftijd van je baby afhangt of dat nodig is. E had tot na haar verjaardag eigenlijk altijd alleen sokjes aan, dus had t best handig kunnen zijn. Nu moest ik apart slofjes aandoen (die nog veel te groot waren :') ).
pi_147181925
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:35 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ik zou je als enige tip mee willen geven: als je een pak uit één stuk koopt, kijk dan inderdaad of de rits doorloopt in de pijp. Hier hield ie op bij het kruis, en dan was het aandoen dus steeds een heel gehijs.

Verder had de onze geen voetjes of wantjes er aan, en ik denk dat het een beetje van de leeftijd van je baby afhangt of dat nodig is. E had tot na haar verjaardag eigenlijk altijd alleen sokjes aan, dus had t best handig kunnen zijn. Nu moest ik apart slofjes aandoen (die nog veel te groot waren :') ).
Op de fiets lijkt me alleen sokjes wel een beetje fris.
Professioneel gifmenger.
  maandag 1 december 2014 @ 13:44:54 #158
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_147182093
Ik heb nu ook een beeld voor me van E in haar luier op de fiets. Maar wel met sokjes aan :D
  maandag 1 december 2014 @ 13:47:14 #159
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147182166
Wie had t over een luier :? lekker laten waaien toch, het is toch in de buitenlucht oO<

-----

OMG! Ik bedoel dus....... Meh :') Ze had nog geen schoentjes aan! Dus had ik een pakje moeten hebben met voetjes eraan vast :6
  maandag 1 december 2014 @ 13:49:41 #160
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_147182242
Oh ja, je hebt een Yepp zitje he. Dan kan dat makkelijk, lekker makkelijk schoon te maken en zo :+
pi_147182267
_O-
pi_147182434
En dat lukt het met niet om 'zonder slofjes of schoentjes' erbij te editen. Klote foon. Nou, jullie denken het er maar bij.

Arm kind, met sokken en n skipak op de fiets, wind tussen de teentjes door...
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 2 december 2014 @ 16:13:48 #163
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147220770
Bedankt nog voor alle tips, de Nijntje-rollator is inmiddels in huis en goedgekeurd en wordt komend weekend officieel door de goedheiligman aan kuiken overgedragen ^O^.
KuikenGuppy
  dinsdag 2 december 2014 @ 16:29:04 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_147221218
Nijntje rollator O+
disclaimer
  woensdag 3 december 2014 @ 15:09:59 #165
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147248669
Wat is eigenlijk het gebruikelijke vervolg op het Maxi Cosi babystoeltje voor in de auto?
KuikenGuppy
pi_147248748
Een maxi cosi tobi bijvoorbeeld?
Tralalalaaa
  woensdag 3 december 2014 @ 15:15:22 #167
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147248815
Een groep 1 stoel
  woensdag 3 december 2014 @ 15:15:30 #168
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147248818
Vanaf een maand of 15 zijn wij overgegaan op zo'n groep 1 stoeltje; we hebben een BeSafe Izi, want die kregen we van een collega. Kan nog wat gekanteld worden zodat E er nog goed in kan slapen. Wat ook makkelijk zou zijn is als de stoel kon draaien (naar de deur toe, als je kind in- of uitlaadt), maar die zijn duur :X
pi_147248852
Wij hebben deze, die kan ook kantelen.

Tralalalaaa
  woensdag 3 december 2014 @ 15:17:07 #170
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147248866
Top, bedankt :).
KuikenGuppy
  woensdag 3 december 2014 @ 15:17:18 #171
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147248874
Overigens, je bent vast alleen nog maar aan het oriënteren, maar zo'n groep 1 stoeltje is wel echt pas voor wat oudere kindjes he Burdie!

Als je een groep 1 stoeltje koopt dat ook achteruit gemonteerd kan worden, is dat wel voor iets jonger geschikt geloof ik. Maar t gaat erom dat het nekje van je kind een voorwaartse klap nu nog niet op kan vangen.
  woensdag 3 december 2014 @ 15:19:09 #172
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147248938
Bij de Tobi staat dat die vanaf 9 maanden is? Ik wil kuiken iig zo lang mogelijk in de MC houden, maar hij groeit er al haast uit.
KuikenGuppy
  woensdag 3 december 2014 @ 15:20:43 #173
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147248995
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:15 schreef LadyBlack het volgende:
Vanaf een maand of 15 zijn wij overgegaan op zo'n groep 1 stoeltje; we hebben een BeSafe Izi, want die kregen we van een collega. Kan nog wat gekanteld worden zodat E er nog goed in kan slapen. Wat ook makkelijk zou zijn is als de stoel kon draaien (naar de deur toe, als je kind in- of uitlaadt), maar die zijn duur :X
Dat valt wel mee toch? Wij hebben er zo een, de maxi cosi Axiss (wmb de ideale vervolgstoel vanwege het draaien) en die kostte toen ¤169, wel in de aanbieding hoor. Vond de prijs iig goed te doen.
  woensdag 3 december 2014 @ 15:21:42 #174
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147249043
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:20 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat valt wel mee toch? Wij hebben er zo een, de maxi cosi Axiss (wmb de ideale vervolgstoel vanwege het draaien) en die kostte toen ¤169, wel in de aanbieding hoor. Vond de prijs iig goed te doen.
Dat valt idd ook mee. In Duitsland zijn ze trouwens vaak ook veel goedkoper.
KuikenGuppy
  woensdag 3 december 2014 @ 15:23:10 #175
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147249103
Ik vind dat heel veel geld, maar ik ben dan ook een enorme krent :')
Plus ik heb zelf meestal geen cent te makken
  woensdag 3 december 2014 @ 15:25:54 #176
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147249185
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:23 schreef LadyBlack het volgende:
Ik vind dat heel veel geld, maar ik ben dan ook een enorme krent :')
Plus ik heb zelf meestal geen cent te makken
Ja, het is natuurlijk alsnog veel geld hoor, absoluut. Maar in vergelijking met andere stoeltjes bedoel ik ook meer :). En in mijn auto zou ik echt niet zonder dit stoeltje kunnen, ik krijg haar met haar 14 kg inmiddels echt niet meer in een niet draaibaar stoeltje (die staat in mijn mans auto). Ze weigert er ook zelf in te klimmen tegenwoordig :')
pi_147249385
Oh ik vind dit nog redelijk goedkoop zelfs voor een autostoel, en al helemaal voor een draaibaar stoeltje :o
Wij hebben iets van Romer, niks bijzonders, en die was nog veel duurder in mijn herinnering. Ik ben echt blij dat we maar één auto hebben.

Er is trouwens een autostoeltjestopic ook.

Edit: oh hoi Gotc O+
  woensdag 3 december 2014 @ 15:35:05 #179
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147249464
quote:
Die kende ik niet, bedankt!
KuikenGuppy
pi_147249581
Mineola *;

No prob Burdie! Vond het een lastige beslissing, zoveel verschillende keuzes.. Wij zijn iig tevreden over de Tobi :)
  woensdag 3 december 2014 @ 16:13:53 #181
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_147250713
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:19 schreef Burdie het volgende:
Bij de Tobi staat dat die vanaf 9 maanden is? Ik wil kuiken iig zo lang mogelijk in de MC houden, maar hij groeit er al haast uit.
Even met quote
De groep 1 kinderstoel gaat volgens mij vooral ook vanaf 9 kg.
Anders blokkeeer dw riem niet door te weinig gewicht.
En qua uitgroeien, een kind is er pas uitgegroeid als hij met zijn oren bij de bovenkant uitsteekt.
Bungelende beentjes is geen maatgever hierbij
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_147251243
Er komt hier een tandje door. Mini bijt werkelijk overal op (houten en plastic speeltjes, stoffen speeltjes, Sophietje), maar wat is voor een baby van 4+maanden nou echt fijn om op te bijten? Van die platte "spenen" die je in de vriezer kan mikken, is dat nou fijn? Harde materialen of juist zachtere?
Tot nu toe zijn mijn knokkels favoriet, maar dat bevalt mijn vingers wat minder goed :')
  woensdag 3 december 2014 @ 17:33:53 #183
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147253206
Banaan is hier favoriet bij tandjesleed, maar ik weet niet of jouw baby daar al aan toe is?
KuikenGuppy
pi_147255319
Bijtringen? Evt die je in de koelkast kan leggen :)
pi_147257818
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:19 schreef Burdie het volgende:
Bij de Tobi staat dat die vanaf 9 maanden is? Ik wil kuiken iig zo lang mogelijk in de MC houden, maar hij groeit er al haast uit.
S ging ook met 9mnd over naar de maxi cosi tobi. De maxi cosi vond ze echt niet tof en ze was behoorlijk lang en kon zelf zitten.
Geen gehuil meer in de auto ^O^

Met 2,5jr zit ze er nog in.
  woensdag 3 december 2014 @ 19:55:29 #186
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_147258166
Over autostoeltjes: ik zou je kind meenemen om t passen/ proefzitten. Niet alle stoeltjes passen bij alle kinderen (breed/smal).

Wij hebben een maxi cosi axiss, daarin zit J. prima (dat stoeltje lijkt wat smaller), en ik vind het draaisysteem ideaal. In mijn auto de goedkopere maxi cosi priori, en daarin zit ie nu met 2 jaar eigenlijk pas lekker. Is een stuk breder, was eigenlijk wat te breed voor de smalle baby die t was. Beide stoelen hebben wel een ligstand, maar eigenlijk gebruik ik die zelden. En als je je bestuurdersstoel ver naar achteren hebt staan past ligstand op een gegeven moment ook niet meer, benen klem :(

J. is met 13 maanden overgegaan, qua lengte en gewicht mocht t, en hij vond t een stuk fijner. Wij ook, het gekrijs hield namelijk op. En als je eens per week een uur naar oma moet rijden is dat toch wel heel fijn.
pi_147258527
Banaan kan op zich, ze is 4 maanden, maar we wilden eigenlijk wachten tot 6 maanden.

We gaan idd diverse bijtringen kopen. Maar zachte? Harde? Koude?
pi_147258604
Ze vinden hier de zachtere versies fijner. Zijn gevuld met vloeistof dat koud wordt.
pi_147259710
Ik heb echt nog nooooooit gedacht: Wat zou het fijn zijn als ik nu de autostoel kon draaien! Wist niet eens dat zulke stoeltjes bestaan joh :)

Bijtringen zijn fijn ja ^O^
pi_147260850
Femke is vorige week pas overgegaan van de baby-MC naar een groep 1/2 stoeltje... Ze is nu 18,5e maand... :@ Ach, het paste nog... Maar toen we een week of 2, 3 geleden echt overgingen op een dikke winterjas werd het toch wat krapjes en zielig om haar daar nog in te frotten, dus hebben we een nieuwe stoel gekocht voor Lars, en Femke doorgeschoven naar zijn oude.

Ik heb het overigens ook nog nooit gemist dat een stoel niet kon draaien, maar waarschijnlijk is het maar waar je aan gewend bent. Zo heb ik zo'n isofix (Of hoe-heet-dat) systeem ook nooit gemist, was net zo handig met de autogordel om de MC heen slingeren, kostte amper tijd.
Maar iemand die er niet zo handig in is, of die het snel in z'n rug heeft, of die een onhandig lage auto heeft, of een combinatie van voorgaande... die zal het misschien best het geld waard vinden
pi_147260958
Wie heeft dé tip voor goede warme winterschoentjes? We hebben al vier paar staat die binnen vijf minuten uitgeschopt worden of die niet blijven zitten. Maar ze kan echt niet meer met alleen slofjes naar buiten.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  woensdag 3 december 2014 @ 21:13:16 #192
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147261116
Hoge aapies?

Hoe oud is je baby trouwens? Als ze nog voornamelijk in de wandelwagen zit is een paar wollen sokken over dr sokjes voldoende lijkt me? Dwz, als je een voetenzak hebt!
pi_147261272
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:19 schreef Burdie het volgende:
Bij de Tobi staat dat die vanaf 9 maanden is? Ik wil kuiken iig zo lang mogelijk in de MC houden, maar hij groeit er al haast uit.
We hebben de Tobi. Ze is rond een jaar in gegaan toen werd ze te groot voor de Cabrio Fix.

Ze zit nog met 3 jaar in de Tobi trouwens! hele fijne stoel vind ik het O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_147261273
Negen maanden. We zijn hard op zoek naar een voetenzak, maar ze zit tegenwoordig ook in het fietsstoeltje en dan moet ze ook wel schoenen aan.

Edit: als reactie op LB :)
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  woensdag 3 december 2014 @ 21:20:58 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147261430
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 21:09 schreef RunForrestRun het volgende:
Wie heeft dé tip voor goede warme winterschoentjes? We hebben al vier paar staat die binnen vijf minuten uitgeschopt worden of die niet blijven zitten. Maar ze kan echt niet meer met alleen slofjes naar buiten.
Loopt ze al, dat slofjes niet voldoen?
Ik maak zelf slofjes, pm maar bij interesse :).
KuikenGuppy
pi_147261496
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 21:16 schreef RunForrestRun het volgende:
Negen maanden. We zijn hard op zoek naar een voetenzak, maar ze zit tegenwoordig ook in het fietsstoeltje en dan moet ze ook wel schoenen aan.

Edit: als reactie op LB :)
Ik heb gevoerde hoge sloffen van Zeeman. Soort van cheapass Aapies, alleen krijgt hij deze niet uit :)
pi_147261823
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 21:20 schreef Burdie het volgende:

[..]

Loopt ze al, dat slofjes niet voldoen?
Ik maak zelf slofjes, pm maar bij interesse :).
Nee ze loopt nog niet. Maar slofjes leken me niet meer warm genoeg. Of kan dat nog wel, ook voor op de fiets?
Ik heb altijd interesse :)
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_147262154
Otje had een paar bontgevoerde Babypaws. O+
pi_147262692
Kaylee deed het met hoge aapies prima, ze kreeg ze niet uitgeschopt. Haar maat s zijn te koop:)
  woensdag 3 december 2014 @ 23:05:57 #200
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_147265488
Rfr, slofjes met daarover de voetflapjes van een skipak?
  donderdag 4 december 2014 @ 08:19:13 #201
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_147270418
Hier ook gevoerde hoge Aapies laarsjes. Zijn echt warmer dan de gemiddelde jongensschoen hoor, gewoon leer met een schapenwollen voering. Uit kreeg J. ze iig niet. Alle andere slofjes wel, behalve de lodger fleecesloffen, maar ik weet niet of ze die ook in grotere maten hebben.
pi_147270480
Wij hebben de Lodger slofjes in maat 6-12 maanden maar die krijgt hij wel zelf uit. Ik heb goede verhalen gehoord over de UGG slofjes maar die zijn dan weer 30 euro. Daar zit het klittenband achterop.
  donderdag 4 december 2014 @ 09:15:05 #203
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_147271181
Mijn winterjas is groot genoeg om de winter door te komen, maar hij begint wat te tochten omdat hij nu ruimte aan te onderkant heeft :P (heupmodel)

Waar haal ik nou een fijne lange positiejas die niet al te duur is, maar wel lekker warm èn lang is?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_147271212
Ik heb destijds in de uitverkoop bij de c&a gewoon een hele grote maat lange winterjas gekocht. Dat ging eigenlijk prima! Ik vind positiejassen zo duur :@
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 4 december 2014 @ 09:21:02 #205
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_147271267
Op Wehkamp zijn ze gemiddeld 80 euro, de duurste rond de 130 :o Dat ga ik dus echt niet doen voor die paar maanden. Ik ga wel voor een lange grotere dan :Y En MP nog even afspeuren.

Iemand hier toevallig een maat 42 te koop? O-)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_147271300
Cwen toch? :)
pi_147271324
quote:
5s.gif Op donderdag 4 december 2014 09:15 schreef Vlindur het volgende:
Mijn winterjas is groot genoeg om de winter door te komen, maar hij begint wat te tochten omdat hij nu ruimte aan te onderkant heeft :P (heupmodel)

Waar haal ik nou een fijne lange positiejas die niet al te duur is, maar wel lekker warm èn lang is?
Waar je ook je favoriete lange Noppiesvest vandaan hebt?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 4 december 2014 @ 09:27:09 #208
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_147271344
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 09:23 schreef GotC het volgende:
Cwen toch? :)
Heb dr gePM'd :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 4 december 2014 @ 09:27:21 #209
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_147271349
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 09:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Waar je ook je favoriete lange Noppiesvest vandaan hebt?
:D Ik dm je ff :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 4 december 2014 @ 11:50:54 #210
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_147274573


Deze heeft J. Zijn van leer geloof ik en met elastiek, dus ze blijven ook aan bij zijn hardnekkige kruippogingen. Oxxy is het merk.

Sorry voor de crappy foto, hij wilde niet stil liggen. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
  maandag 8 december 2014 @ 08:01:40 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_147383185
Ik heb M. net verschoond na een lange nacht van 12 uur en haar luier was droog :{ is dit reden tot zorg?
disclaimer
pi_147383193
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 08:01 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb M. net verschoond na een lange nacht van 12 uur en haar luier was droog :{ is dit reden tot zorg?
als ze gewoon gedronken heeft niet
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 8 december 2014 @ 08:05:00 #213
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147383199
Goeie nacht SQ!

Als de volgende flink vol is heeft ze t denk ik gewoon nog in dr blaas zitten ;) Hier is vaak de eerste ochtendluier stampvol!
  maandag 8 december 2014 @ 08:12:32 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_147383235
Nou, zo lang heeft ze niet geslapen, maar om 03:00 was ie ook nog kurkdroog ;) dus heb toen niet verschoond.
Ik kijk over een uurtje nog wel een keer... Ze is nu flink aan het ruften iig :')
disclaimer
  maandag 8 december 2014 @ 08:26:03 #215
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147383320
Oh :D

Nou, dan zou ik me nog niet teveel zorgen maken hoor. Wacht idd eerst de volgende luier maar eens af ;)
pi_147383474
Ik zou een lelijk pakje aan doen SQ, grote kans dat je straks een doorlekker hebt :')
  maandag 8 december 2014 @ 09:03:14 #217
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_147383618
Bij die luiers van tegenwoordig valt het ook niet meer op als er een klein plasje in zit, he. Of hebben je luiers zo'n plasindicator?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
  maandag 8 december 2014 @ 09:04:39 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_147383637
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 09:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Bij die luiers van tegenwoordig valt het ook niet meer op als er een klein plasje in zit, he. Of hebben je luiers zo'n plasindicator?
ik heb goed gevoeld, ik weet waar ik op moet letten, en die luier was droog ;)
disclaimer
  maandag 8 december 2014 @ 09:14:34 #219
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_147383737
Ze is gewoon nachtzindelijk, scheelt weer luiers :P
Nah als ze wel goed gedronken heeft en verder goed te pas is kan het weinig kwaad. Mijnesen deden dat ook wel eens.
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 8 december 2014 @ 09:40:31 #220
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_147384079
Is ze verder ziek/moe/hangerig/koortsig? Heeft ze overgegeven/diarree? Drinkt goed verder?
Helder en vrolijk aanwezig?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 8 december 2014 @ 09:55:41 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_147384324
Ze is verder helemaal fit en happy! En heeft uiteindelijk na 14 uur toch maar ff gepist :')
disclaimer
pi_147384414
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 11:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[ afbeelding ]

Deze heeft J. Zijn van leer geloof ik en met elastiek, dus ze blijven ook aan bij zijn hardnekkige kruippogingen. Oxxy is het merk.

Sorry voor de crappy foto, hij wilde niet stil liggen. :')
Dat zijn hier juist ook van die slofjes die binnen een minuut uit zijn. Ze trekt ze gewoon uit. Net als haar sokken trouwens. :P .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 8 december 2014 @ 10:12:37 #223
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_147384635
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 09:55 schreef Stormqueen het volgende:
Ze is verder helemaal fit en happy! En heeft uiteindelijk na 14 uur toch maar ff gepist :')
heb jij weer! Zindelijke baby. *O*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 8 december 2014 @ 10:33:34 #224
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147384996
Kuiken plast 's nachts ook nauwelijks. Lekker makkelijk voor straks ;).
KuikenGuppy
pi_147385014
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 09:55 schreef Stormqueen het volgende:
Ze is verder helemaal fit en happy! En heeft uiteindelijk na 14 uur toch maar ff gepist :')
*O* Altijd leuk, je mama op stang jagen!!
Professioneel gifmenger.
  maandag 8 december 2014 @ 13:35:32 #226
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147388903
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 10:33 schreef Burdie het volgende:
Kuiken plast 's nachts ook nauwelijks. Lekker makkelijk voor straks ;).
Zegt niet alles helaas, E had ook vaak droge luiers 's nachts, en ineens lekte ze een tijd enorm door! Nu dus voor de zekerheid maar een maatje groter in de nacht :D

quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 08:44 schreef Loj het volgende:
Ik zou een lelijk pakje aan doen SQ, grote kans dat je straks een doorlekker hebt :')

_O-
pi_147474549
Onze kleine (11 maanden) vind het af en toe leuk om keihard te gaan gillen (ik denk uit enthousiasme). Dat is op een gegeven moment wel erg irritant. Afleiden helpt soms.

Hij wordt ook minimaal één keer per nacht wakker (dan heeft hij honger). Van ons mag hij doorslapen. Dat geeft ook wat rust aan ons ;)

Nog ouders met tips?
pi_147474558
Klinkt als heel normaal babygedrag. Mijn zoon mag van mij ook doorslapen. Helaas vindt hij vaak van niet, ook met 24 maanden...
pi_147475009
Als hij wakker wordt van de honger, is 's avonds een grotere fles/toetje geven een idee?
pi_147665796
Ik ben op zoek naar een universele voetenzak voor in een buggy die lekker warm is, niet al te duur en die idealiter niet van dat regenafstotende glimspul is, maar ik vind alleen zakken van 60+ euro.

Die van de Prenatal voldoet wel aan mijn eisen, maar die is errug rood en die heeft achterop niet zo'n flap die je om het zitje schuift, dus die zakt telkens naar beneden. (http://www.prenatal.nl/sh(...)prevVisit=&id=101193). De Hema heeft alleen een denim variant en daar hou ik niet zo van :@ De buggy zelf is overigens antraciet met bordeaux versieringen.

Iemand een tip?
pi_147665871
Een wallaboo voetenzak via marktplaats ofzo?

Ik was er enorm fan van, het was echt een gouden koop voor ons en voor een volgend kind koop ik er direct weer eentje. Je hebt ze in afmeting maxi-cosi/kinderwagen en in buggy-afmeting. Gaat heel lang mee, kan (met beleid) in de wasmachine en is heerlijk warm. In diverse kleurtjes.
:)
pi_147666093




De grote heeft een trekkoord zodat je de capuchon dicht kunt trekken en de flap zitten knoopjes op zodat je hem hoger of lager dicht kunt doen :)
:)
pi_147666109
oh ik zie nu dat de bovenste nog de maxi-cosi versie is haha :D nouja same difference.
:)
pi_147666561
Wallaboo O+ Heerlijk spul. De buggy variant is wel ¤ 89, dus iets boven het budget van Dot ;)

Wij hebben de voetenzak die bij de wandelwagen hoort. Misschien is dat een optie Dot?
pi_147666666
Ja, maar MP is wel een optie idd! Vooral als het in de was kan :@

Het is een Safety 1st buggy, dus volgens mij heeft die niet echt een bijbehorende voetenzak. Voor de wandelwagen hebben we idd een matchende, maar ik vind de wandelwagen echt een onding dat in de weg staat en waar ik vanaf wil, vandaar de buggy :) De zak die daarbij hoort vind ik een viezig ding, want die kan dus niet in de was en ik krijg niet alles eruit met de hand (is een tweedehandsje).
  woensdag 17 december 2014 @ 12:35:51 #236
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_147666680
Ik heb destijds voor een tientje een wallaboo van marktplaats gehaald voor J. dus als je geen bezwaar hebt tegen tweedehands is dat zeker een leuke optie?
pi_147666813
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 12:30 schreef GotC het volgende:
Wallaboo O+ Heerlijk spul. De buggy variant is wel ¤ 89, dus iets boven het budget van Dot ;)

Wij hebben de voetenzak die bij de wandelwagen hoort. Misschien is dat een optie Dot?
Nee maar daarom zei ik dus via MP :D ik heb ze destijds ook niet nieuw gekocht. Die kleine heb ik geloof ik voor 10 of 15 gehaald en een grote buggy voetenzak heb ik destijds voor 30,- gekocht van iemand die hem nooit gebruikt had want "ze vond het toch niet zo haar ding" :D
:)
pi_147666823
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 12:35 schreef Dot. het volgende:
Ja, maar MP is wel een optie idd! Vooral als het in de was kan :@

Het is een Safety 1st buggy, dus volgens mij heeft die niet echt een bijbehorende voetenzak. Voor de wandelwagen hebben we idd een matchende, maar ik vind de wandelwagen echt een onding dat in de weg staat en waar ik vanaf wil, vandaar de buggy :) De zak die daarbij hoort vind ik een viezig ding, want die kan dus niet in de was en ik krijg niet alles eruit met de hand (is een tweedehandsje).
Idd gewoon op MP kijken, Wallaboo's zijn goed wasbaar :Y!

En ja, dan snap ik dat je idd een andere wil :P

T. wordt al bijna te groot voor z'n voetenzak :{ Had niet verwacht dat dat nu al zou gebeuren.
pi_147666830
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 12:40 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nee maar daarom zei ik dus via MP :D ik heb ze destijds ook niet nieuw gekocht. Die kleine heb ik geloof ik voor 10 of 15 gehaald en een grote buggy voetenzak heb ik destijds voor 30,- gekocht van iemand die hem nooit gebruikt had want "ze vond het toch niet zo haar ding" :D
Gekke mensen O+ Godda love 'em!
pi_147666900
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 12:41 schreef GotC het volgende:

[..]

Idd gewoon op MP kijken, Wallaboo's zijn goed wasbaar :Y!

En ja, dan snap ik dat je idd een andere wil :P

T. wordt al bijna te groot voor z'n voetenzak :{ Had niet verwacht dat dat nu al zou gebeuren.
Maar toch niet voor de buggy-variant al te groot? :o ik vond die echt huge! A. heeft er heel lang ingezeten en E. ook.

En ja echt hè, gekke mensen die in een opwelling van alles kopen en dan denken NAH... toch maar niet :P
:)
pi_147666968
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 12:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

Maar toch niet voor de buggy-variant al te groot? :o ik vond die echt huge! A. heeft er heel lang ingezeten en E. ook.

En ja echt hè, gekke mensen die in een opwelling van alles kopen en dan denken NAH... toch maar niet :P
Mja, voor de voetenzak die bij de wagen hoort wel -O- Zit tegen de onderkant v/d zak..
Maarrrrrr die is iets kleiner dan de Wallaboo: lb 85x50 cm. Wallaboo is 100x48.
Eindelijk een excuus om de grotere Wallaboo te kopen!
  woensdag 17 december 2014 @ 12:53:44 #242
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147667091
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 12:35 schreef Dot. het volgende:
Ja, maar MP is wel een optie idd! Vooral als het in de was kan :@

Het is een Safety 1st buggy, dus volgens mij heeft die niet echt een bijbehorende voetenzak. Voor de wandelwagen hebben we idd een matchende, maar ik vind de wandelwagen echt een onding dat in de weg staat en waar ik vanaf wil, vandaar de buggy :) De zak die daarbij hoort vind ik een viezig ding, want die kan dus niet in de was en ik krijg niet alles eruit met de hand (is een tweedehandsje).
Ik zou 'm gewoon in de was gooien, misschien kan het toch :P.
KuikenGuppy
pi_147667150
Oi, die Wallaboo's zijn mooi! En niet zo duur. (vergeleken met wat er hier verkocht wordt. Menig kind ligt in een donzen slaapzak-ding à 150 euro. Of meer :X )
Maar hoe houdt ie het in echte kou denken jullie, -5 tot -10 enzo?
pi_147667256
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 12:56 schreef Roomsnoes het volgende:
Oi, die Wallaboo's zijn mooi! En niet zo duur. (vergeleken met wat er hier verkocht wordt. Menig kind ligt in een donzen slaapzak-ding à 150 euro. Of meer :X )
Maar hoe houdt ie het in echte kou denken jullie, -5 tot -10 enzo?
hmm lastig te zeggen. De rits is niet helemaal waterdicht/tochtvrij lijkt me, voor zover ik me herinner was die niet dichtgecoat iig. En de zak is wel heerlijk warm hier maar hoe hij bij jou zou zijn? In combinatie met een pak tegen de kou zou ik het wel doen denk k maar geen idee hoe het is met alleen een jasje.
:)
pi_147667909
Oh de Wallaboo is er ook in een grote versie :o O+ ! Ik heb nu de kleine (overgenomen van aapieannie :D ) en die bevalt zo goed dat ik er nog één ga kopen! Ik ben 'm nu steeds aan het overpakken van de maxicosi naar de kinderwagen en weer terug, dan kan ik net zo goed een tweede voor weinig van MP afplukken.

Room, ik zou haar dan een skipakje aantrekken en dan in de Wallaboo, dat moet toch warm genoeg zijn bij -5 tot -10? Met alleen een jasje en slofjes was het hier prima toen het rond het vriespunt was.
pi_147668110
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 13:30 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh de Wallaboo is er ook in een grote versie :o O+ ! Ik heb nu de kleine (overgenomen van aapieannie :D ) en die bevalt zo goed dat ik er nog één ga kopen! Ik ben 'm nu steeds aan het overpakken van de maxicosi naar de kinderwagen en weer terug, dan kan ik net zo goed een tweede voor weinig van MP afplukken.

Room, ik zou haar dan een skipakje aantrekken en dan in de Wallaboo, dat moet toch warm genoeg zijn bij -5 tot -10? Met alleen een jasje en slofjes was het hier prima toen het rond het vriespunt was.
Fijn dat hij zo goed bevalt!!
pi_147668195
Ze ligt nu in zo'n ding, dons en wol, met skipakje er in (-6 nu). Maar deze is eigenlijk voor de autostoel, maar ik heb em dus in de wagenbak gefrot. Maar mijn mini is niet meer zo mini en groeit er bijna uit. Maar een maat groter voor in de wagen kost 250 euro :'(
Maar in januari ben ik in NL dus dan ga ikw el even bij een babypark achtige zaak langs om te kijken. Het moet wel waterafstotend en winddicht zijn nml.
pi_147668870
pfoe wat een prijzen zeg!! :o

Ik denk eerlijk gezegd dat een wallaboo minder geschikt is dan. Hij is van buiten van suede en hoewel hij volgens mij licht gecoat is en wel tegen een klein beetje regen en sneeuw enzo kan, is ie toch niet zo geschikt voor heel veel vocht. Hij wordt er niet mooier van zeg maar.
Voor het Nederlandse weer op/net onder het vriespunt is die zak prima geschikt maar voor het Noorse weer zou ik het echt niet durven zeggen.

Gebruik jij trouwens iets van wollen ondergoed voor je mini? Schiet me ineens te binnen :D
:)
pi_147668969
Ik denk dat we iets gaan zoeken met een meer afstotend laagje idd. Even in NL kijken als we daar zijn, anders kan ik altijd nog hier iets kopen, tweedehands ofzo. maar dan nog over de 100E :X

Nou, we hebben wel wollen ondergoed gehad, maar ik vond dat ze het er te warm in kreeg. Dus nu een katoenen romper m lange mouwen, vestje, maillot en broekje, en dan zo'n lindexpakje in de donzen zak. Meer dan warm genoeg.
Noren zijn nogal bang om kou de lijden dus die gaanliever voor 4 lagen wol en fleece. Binnen :P
pi_147669181
hahahahaha binnen :') :D
:)
  woensdag 17 december 2014 @ 15:52:04 #251
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147672153
Twee nitwit vragen:
Wanneer gaan kinderen van 2 naar 1 slaapje overdag?
En wanneer heeft een kind een hoofdkussen nodig in bed?
KuikenGuppy
  woensdag 17 december 2014 @ 15:53:15 #252
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147672191
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:52 schreef Burdie het volgende:
Twee nitwit vragen:
Wanneer gaan kinderen van 2 naar 1 slaapje overdag?
En wanneer heeft een kind een hoofdkussen nodig in bed?
Wanneer ze daaraan toe zijn :P. Mijn dochter ging met 15 maanden over naar 1 slaapje.

Hoofdkussen nodig, volgens mij echt nog laaaaang niet. E heeft nu sinds een maand of 4 een hoofdkussen. Ze is bijna 29 maanden.
pi_147672649
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:52 schreef Burdie het volgende:
Twee nitwit vragen:
Wanneer gaan kinderen van 2 naar 1 slaapje overdag?
En wanneer heeft een kind een hoofdkussen nodig in bed?
Voorlopig nog niet
en
Voorlopig nog niet

:+

Ik weet het eerlijk gezegd niet meer. Het ging in mijn herinnering ook wat grillig dat ze een poosje die slaapjes opschoven naar onhandige tijden zo rond 6 uur ofzo het tweede slaapje, en dan vervolgens tot 11 uur wakker zijn na dat slaapje :') Toen hebben wij zelf op een bepaald moment besloten om dat 2e slaapje iets te rekken mbv uitgebreid avond/badritueel en dan om 7 uur voor de nacht naar bed. Ging goed. Maar geen idee meer hoe oud ze toen waren.

Hoofdkussen, ik heb er op een bepaald moment eentje gekocht omdat dat leuker stond bij het dekbedovertrek :') maar toen was oudste ruim 3 of bijna 4. Jongste heeft een paar maanden terug een eigen kussen gekregen.
:)
pi_147672714
Stip heeft soms nu al maar een slaapje. Vaak is dat als hij pas rond 12 uur er voor de eerste keer in ligt, omdat hij lekker aan het spelen is. Zolang hij niet moe is leg ik hem niet in bed eigenlijk....
pi_147672721
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:06 schreef mignonne het volgende:
Wanneer gaan kinderen van 2 naar 1 slaapje overdag?
Dat verschilt zo enorm per kind....
En bij Luc een tijd lang zelfs per dag. De ene dag 1 slaapje, de andere dag 2.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  woensdag 17 december 2014 @ 16:10:04 #256
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_147672754
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:52 schreef Burdie het volgende:
Twee nitwit vragen:
Wanneer gaan kinderen van 2 naar 1 slaapje overdag?
En wanneer heeft een kind een hoofdkussen nodig in bed?
Sil ging pas een maand of 4-5 geleden terug naar 1 slaap per dag (die is nu 25 maanden). Maar Saar van Coco volgens mij weer veel vroeger, misschien wel een half jaar eerder. Niet te zeggen!
pi_147672844
Hier rond de 12/13 maanden over naar 1 slaapje, maar dat is volgens mij behoorlijk aan de vroege kant. Hoofdkussen heeft peuter nog niet met 2,5 jaar. Ik denk zodra hij over is naar een peuterbed, binnen nu en een half jaar.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 17 december 2014 @ 16:15:16 #258
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147672885
Ik vroeg het me vooral af he, het 'nog lang niet' antwoord van mignonne had ik zelf ook al wel bedacht ;) bedankt weer!
KuikenGuppy
pi_147672910
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:15 schreef Burdie het volgende:
Ik vroeg het me vooral af he, het 'nog lang niet' antwoord van mignonne had ik zelf ook al wel bedacht ;) bedankt weer!
t was maar een garp :o ;(
:)
pi_147672921
Djenna was ruim een jaar toen we naar 1 slaapje gingen. En een kussen kreeg ze toen ze in het peuterbedje ging. Eerst een klein sierkussentje. Tegenwoordig net zo eentje ald papa en mama
pi_147672925
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:08 schreef Skoap het volgende:

[..]

Dat verschilt zo enorm per kind....
En bij Luc een tijd lang zelfs per dag. De ene dag 1 slaapje, de andere dag 2.
ho komt mijn naam nou weer bij deze quote? :o _O-

deden mijnes nog maar een slaapje ;(
:)
  woensdag 17 december 2014 @ 16:16:51 #262
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147672930
quote:
10s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

t was maar een garp :o ;(
Op zich wel een kloppende garp :+
KuikenGuppy
  woensdag 17 december 2014 @ 16:17:34 #263
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147672948
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:16 schreef Twinkle20 het volgende:
Djenna was ruim een jaar toen we naar 1 slaapje gingen. En een kussen kreeg ze toen ze in het peuterbedje ging. Eerst een klein sierkussentje. Tegenwoordig net zo eentje ald papa en mama
Ik slaap nog met mijn babykussentje :@ O+
KuikenGuppy
pi_147672971
T. doet nu de ene dag 2 slaapjes, andere dag 1 slaapje. Ik prefereer 2 slaapjes, needless to say :+
pi_147673148
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

ho komt mijn naam nou weer bij deze quote? :o _O-

deden mijnes nog maar een slaapje ;(
:o :?
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_147673156
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:18 schreef GotC het volgende:
T. doet nu de ene dag 2 slaapjes, andere dag 1 slaapje. Ik prefereer 2 slaapjes, needless to say :+
Ik ben zo "bang" dat die van mij binnenkort niet meer slaapt overdag...
Op het KDV slaapt hij al helemaal niet meer :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
  woensdag 17 december 2014 @ 16:30:12 #267
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147673219
E slaapt nu idd al niet meer Skoap, heeft voor- en nadelen :+. Als ze wel slaapt overdag, slaapt ze in de avond pas rond 9 en dat trekt ze dan de volgende dag niet... Heel irritante fase dit :')
pi_147673290
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:30 schreef Tante_Soesa het volgende:
E slaapt nu idd al niet meer Skoap, heeft voor- en nadelen :+. Als ze wel slaapt overdag, slaapt ze in de avond pas rond 9 en dat trekt ze dan de volgende dag niet... Heel irritante fase dit :')
Ohja, dat gedoe met overdag minder gaan slapen.. De mijne was in die tijd 's avonds te moe om te eten en te hongerig om te slapen. |:(
Professioneel gifmenger.
pi_147673371
Ik verheug me er nu al op O+
  woensdag 17 december 2014 @ 16:37:51 #270
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147673405
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:33 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ohja, dat gedoe met overdag minder gaan slapen.. De mijne was in die tijd 's avonds te moe om te eten en te hongerig om te slapen. |:(
Dat heeft kuiken soms nu al als hij per ongeluk een slaapje heeft overgeslagen... Dan hengelen we er maar een bord pap in :').
KuikenGuppy
  woensdag 17 december 2014 @ 16:38:43 #271
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147673428
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:33 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ohja, dat gedoe met overdag minder gaan slapen.. De mijne was in die tijd 's avonds te moe om te eten en te hongerig om te slapen. |:(
Ze is nu vooral rond een.uur of 2 iets.minder gezellig ( :') ).

Ik vond trouwens 1 slaapje echt ideaal, veel tijd om dingen te doen en ze sliep makkelijk 3 uur dus ook veel rust voor mij :P
pi_147673549
Ik kom even binnenvallen hier met een vraag. Mijn zoon van tien maanden eet heel goed, maar drinkt de opvolgmelk nog maar nauwelijks. Paar slokken en dan vindt ie het goed.
Maak nu smorgens ipv een boterham en halve fles opvolgmelk pap met opvolgmelk. Dan zit er een volle fles in zeg maar.
Maar verder drinkt ie de opvolgmelk nauwelijks. Wat zal ik doen, toch even contact met consultatiebureau? Hij lijkt het gewoon niet lekker te vinden. Thee of diksap wel, dus hoef niet bang te zijn dat hij te weinig binnenkrijgt. :)
  woensdag 17 december 2014 @ 16:45:37 #273
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147673612
Nouja, op die leeftijd hebben ze nog 500ml zuivel nodig en thee en diksap zijn dat natuurlijk niet. Wat geef je nog meer overdag? Je zou yoghurt kunnen geven bij het avondeten. Vindt hij nummer 1 wel lekker? Of een ander merk?
KuikenGuppy
pi_147673665
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:30 schreef Tante_Soesa het volgende:
E slaapt nu idd al niet meer Skoap, heeft voor- en nadelen :+. Als ze wel slaapt overdag, slaapt ze in de avond pas rond 9 en dat trekt ze dan de volgende dag niet... Heel irritante fase dit :')
Herkenning!!! Het uurtje rust overdag is zo fijn, ook voor het humeur van peuter.. Maar pas om 21.30 uur naar bed 's avonds is ook niet alles :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147673762
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:45 schreef Burdie het volgende:
Nouja, op die leeftijd hebben ze nog 500ml zuivel nodig en thee en diksap zijn dat natuurlijk niet. Wat geef je nog meer overdag? Je zou yoghurt kunnen geven bij het avondeten. Vindt hij nummer 1 wel lekker? Of een ander merk?
Ja, ik bedoel te weinig vocht. :)
Andere voedingsstoffen kan hij dan te kort komen ja. Toetjes is ie dol op.
Merk is hetzelfde wat we al die tijd al hebben gebruikt.

Dank je voor je antwoord, ga voor de zekerheid toch maar even bellen morgen. :)
pi_147673848
Wat Burdie zegt, gewoon ervoor zorgen dat je baby nog wel genoeg zuivel binnenkrijgt.
Onze zoon dronk ook geen opvolgmelk meer vanaf 10mnd ongeveer. Wij pikten dat op door pap met opvolgmelk te maken, yoghurt/kwark te geven en soya/geiten/wat-dan-ook-melk bij de lunch :).
pi_147674024
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:52 schreef Burdie het volgende:
Twee nitwit vragen:
Wanneer gaan kinderen van 2 naar 1 slaapje overdag?
En wanneer heeft een kind een hoofdkussen nodig in bed?
Mijn oudste met bijna 2. En mijn 2 jongsten met bijna 1.

(allemaal tegelijk dus, heel praktisch)
pi_147674327
:o We zitten hier nog op -meestal- 3 slaapjes zelfs!
pi_147675093
Hier met 16 maanden van 2 naar 1, en vanaf 22 a 23 maanden van 1 naar om de dag 1. Best jammer soms. :+
pi_147675184
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:38 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik vond trouwens 1 slaapje echt ideaal, veel tijd om dingen te doen en ze sliep makkelijk 3 uur dus ook veel rust voor mij
+1 echt heerlijk :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_147677210
Ik weet het niet meer precies wanneer ze van 2 naar 1 slaapjes ging
Nu tegenwoordig doet ze 1 slaapje van ongeveer drie kwartier. En dan half 7 gaat ze naar bed voor de nacht. Tot de volgende ochtend tussen 6 - 7 uur
pi_147677404
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 17:34 schreef Olf het volgende:
Hier met 16 maanden van 2 naar 1, en vanaf 22 a 23 maanden van 1 naar om de dag 1. Best jammer soms. :+
Dit ongeveer...
Vooral dat laatste is ook zo..
Beetje rot, want hij redt het eigenlijk niet op 1 slaapje :')
  woensdag 17 december 2014 @ 19:03:46 #283
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_147677698
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:38 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik vond trouwens 1 slaapje echt ideaal, veel tijd om dingen te doen en ze sliep makkelijk 3 uur dus ook veel rust voor mij :P
Oh, als J. dat ook eens deed... Max. 1.5 uur hier, 3 uur doet ie alleen sporadisch bij oma :(
pi_147679122
Djen gaat hier rond 13 uur slapen en dan slaapt ze meestal tot 15/16 uur .. en dan om 19 uur weer de nacht in. Als ze 'vermaakt' wordt door andere kinderen kan ze een dag prima zonder slaap. Maar zo hier thuis lukt dat haar nog niet. Maar het is nu 19.40 en ze zit nog hele verhalen te vertellen tegen Mickey Mouse :') ... Maar haar hier thuis zonder slaapje laten doen wil nog niet .. want dan is ze rond 15/16 uur stikchagrijnig,
  woensdag 17 december 2014 @ 19:41:25 #285
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147679123
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 19:03 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Oh, als J. dat ook eens deed... Max. 1.5 uur hier, 3 uur doet ie alleen sporadisch bij oma :(
Mja, wat apart is dat toch he. Baby S slaapt op het KDV superlang en heel makkelijk in haar bedje. Thuis slaapt ze maar kort en gaat het iets minder makkelijk :').

Het gekke was, vond ik, dat het echt letterlijk van de een op de andere dag over was met overdag slapen. Ze is niet gaan minderen ofzo maar wilde ineens niet meer slapen. En als ze dan wel sliep was het s avonds feest :+. Eigenlijk redt ze het ook niet hoor, zonder slaap overdag maarja... Lang leve de tv :')
pi_147679215
Het verschilt ook zo per kind..
De oudste ging net 18 maand naar 1 slaapje, en met 3,5 niks meer.
De jongste ging met 10 maand naar 1 slaapje en met 2 al geen middagslaap meer.
Maar ik ken ze ook die op de basisschool nog middagdutje nodig had, en eentje die met een jaar al niet meer overdag sliep.. Gewoon kijken wat werkt ;)

Kussen was het advies tig jaar terug met 2-4 jaar. Hier begonnen ze rond de 2 op een knuffel te slapen, sindsdien ook een kussen dus..

Opvolgmelk wilde ook niet zo bij de jongste. Ik gaf dan maar 4x100cc met 10 maand. En hopen dat hij de helft opdronk. Maar verder at hij prima, dus hoefde niet te panieken (van mezelf of het cb).
pi_147710010
Babyn00bvraag:
Ik wil straks graag onze baby in een co-sleeper. Hebben we dan eigenlijk ook een wieg nodig? Of kan ik dat misschien ook af met zo'n rieten wiegje (Mozes mandje idee)?
  donderdag 18 december 2014 @ 16:52:36 #288
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147710064
Nee hoor een wieg is dan niet nodig. (of hormonaal moet dat voelen als een must :D )

Wij gebruiken in ieder geval alleen de cosleeper :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 18 december 2014 @ 16:54:08 #289
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_147710105
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:50 schreef Cholula het volgende:
Babyn00bvraag:
Ik wil straks graag onze baby in een co-sleeper. Hebben we dan eigenlijk ook een wieg nodig? Of kan ik dat misschien ook af met zo'n rieten wiegje (Mozes mandje idee)?
Een cosleeper vervangt een wieg :) . Jullie baby zal dan de eerste tijd in de cosleeper doorbrengen en daarna verkassen naar het ledikantje. :)
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_147710113
Ik zou niet weten waarom je dan een wieg nodig zou hebben eigenlijk. Hij slaapt toch vanaf begin af aan in cosleeper (of op jou ;) ). Dan heb je geen wieg nodig lijkt me.
  donderdag 18 december 2014 @ 17:03:45 #291
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147710366
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:54 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Een cosleeper vervangt een wieg :) . Jullie baby zal dan de eerste tijd in de cosleeper doorbrengen en daarna verkassen naar het ledikantje. :)
Of je maakt of koopt een grotere co-sleeper dat kan ook natuurlijk :D
Onze bijna 1 jarige slaapt nogsteeds in zijn co-sleeper.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 18 december 2014 @ 17:10:59 #292
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_147710593
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 17:03 schreef Moppert het volgende:

[..]

Of je maakt of koopt een grotere co-sleeper dat kan ook natuurlijk :D
Onze bijna 1 jarige slaapt nogsteeds in zijn co-sleeper.
Ook een optie.

Of je koopt niks! De wieg is hier leeg omdat meneer met matras en al tussen ons in ligt :'). Meeveren heet dat toch? }:|
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_147711036
Zo zat ik dus ook al te denken, maar ik begon te twijfelen. Co-sleeper zonder wieg it is!
pi_148347319
Dames, vraagje. Binnenkort wordt kind 6 maanden wat betekend dat ik haar vast voedsel ga geven (doe ik al, maar niet zo frequent). Hoe zien jullie voedingsschema's eruit voor een 6 maanden oude baby? Of hoe zagen ze eruit?

Ik lees op verschillende sites dat je moet beginnen met pap. Denk dat dat een beetje drama wordt, want dat blieft ze niet. Kan je ook anders de dag beginnen?
pi_148347383
Pap? Dat ken ik niet als eerste hapje advies. Meestal wordt er groente geroepen. Mijn oudste is begonnen met appel en mn jongste weet ik niet meer :@ Qua schema: als ze wakker is als ik eet, dan eet baby ook. Verder bleef ik gewoon voeden op verzoek, want dat is voorlopig nog waar ze op leven. Bijvoeding is maar extra.
  maandag 5 januari 2015 @ 09:25:57 #296
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_148347398
Ik denk dat Sun bedoelt dat de dag begint met pap ipv dat pap het eerste hapje is. Wij hebben nooit pap gegeven, gewoon een fles totdat ze een maand of 8 was denk ik, toen een broodje met een fles. Ging prima.
pi_148347418
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 09:24 schreef WupWup het volgende:
Pap? Dat ken ik niet als eerste hapje advies. Meestal wordt er groente geroepen. Mijn oudste is begonnen met appel en mn jongste weet ik niet meer :@ Qua schema: als ze wakker is als ik eet, dan eet baby ook. Verder bleef ik gewoon voeden op verzoek, want dat is voorlopig nog waar ze op leven. Bijvoeding is maar extra.
Ik dacht dat vanaf 6 maanden bijvoeding er echt bijhoorde? Dus in principe kunnen ze ook alleen melk krijgen dan?
  maandag 5 januari 2015 @ 09:31:14 #298
73386 Fazz
onderweg
pi_148347459
Over pap gesproken :7 , wat is eigenlijk een pap-fles? Granen die je mengt met fv ofzo of is het een apart soort poeder? :?

En dames die bv geven, geven jullie ook pap of is dat iets wat vooral aan fv kindjes gegeven wordt? :?
pi_148347464
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 09:25 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik denk dat Sun bedoelt dat de dag begint met pap ipv dat pap het eerste hapje is. Wij hebben nooit pap gegeven, gewoon een fles totdat ze een maand of 8 was denk ik, toen een broodje met een fles. Ging prima.
Ja inderdaad :Y

Pfoe, ik merk dat ik het toch best lastig vind (zie met nieuwe dingen altijd beren op de weg, heel irritant).
pi_148347743
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 09:25 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik denk dat Sun bedoelt dat de dag begint met pap ipv dat pap het eerste hapje is. Wij hebben nooit pap gegeven, gewoon een fles totdat ze een maand of 8 was denk ik, toen een broodje met een fles. Ging prima.
Oh! :@ solly.
Ik heb wel pap staan, maar pak het eigenlijk nooit. We ontbijten met brood. Baby begon met broodkorst, vanaf een maand of 7? werd dat een stuk brood, vanaf een maand of acht brood met roomboter en sinds 9 maanden af en toe belegd met roomkaas of avocado ofzo.
pi_148347771
Zo na 6 maand ontstaat er bij de babies een fase waarin ze heel graag dingen in hun mond stoppen en er wat mee doen (kauwen/sabbelen/what ever) Ontvankelijke periode dus om nieuwe smaken te introduceren. Maar, rond 1 jaar zouden kindjes nog 2/3 van hun dagelijkse behoefte uit melk moeten krijgen, en 1/3 dus uit vaste voeding.

En pap deed ik na 1 jaar, omdat ze dan op een gegeven moment meer honger hadden 's ochtends dan met borst gestild kon worden. Boterhammetje met een fles zit hetzelfde in he.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')