abonnement Unibet Coolblue
pi_146361781
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:23 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Hihihi, het kan altijd erger dus.
Ik vraag me af of ze - het is inmiddels een puber - nog steeds voluit genoemd wil worden.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_146361845
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:24 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik vraag me af of ze - het is inmiddels een puber - nog steeds voluit genoemd wil worden.
Die A-C is een volwassen vrouw. Nouja, ze heeft die leeftijd. In haar gedrag leek ze meer op een puber...
Professioneel gifmenger.
pi_146363163
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 10:49 schreef Burdie het volgende:
In hoeverre houden jullie rekening met namen van neefjes/nichtjes van je kind?
Bijvoorbeeld: Marelize versus Lizette of Lorelei versus Leina.
(Fictieve namen, even gebaseerd op het lijstje van belle hierboven).
Zouden jullie dat een probleem vinden?
Wij hebben er een beetje rekening meegehouden. Een van de redenen dat onze zoon geen Abe ( O+ ) heet, is dat mijn zus een T.abe heeft. Met achterneefjes- en -nichtjes hebben we geen rekening gehouden. Wel met vrienden: Hidde viel af omdat de zoon van goede vrienden van ons zo heet.
pi_146363647
Ik hou er in de directe lijn wel rekening mee. Dus niet dezelfde naam als kinderen van vrienden of van mijn zusje bijvoorbeeld.
Al had de wij voor de oudste de naam Thomas en wilde mijn zusje haar zoontje als tweede naam Thomas geven, dat had ik geen probleem gevonden.
Zij wel :P
Maar wij maken alleen meisjes dus opgelost.
Mijn nichtje heeft trouwens een dochter Evy, tegen mijn oudste; Eva.
Maar we zien elkaar nooit.
De laatste keer is 3,5 jaar geleden toen ze op kraamvisite van Eva kwam. ..
ik heb er toen niet eens aan gedacht!
  donderdag 6 november 2014 @ 12:33:39 #105
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_146364026
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 10:44 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Het nadeel van zulke relatief lange namen is dat de meeste in de loop der jaren afgekort gaan worden.

Behalve dan de anna-catherina die ik ooit tegenkwam, die stond erop om bij haar volledige naam genoemd te worden. :X
Ik werd ooit door een agent telkens met mijn volledige voornaam aangesproken, tot grote hilariteit van mijn vriend :')
Ik kom uit een grote, katholieke familie dus het is echt iets in de trant van Hendrika Wilhelmina :|W
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_146436276
Ik hoorde van twee zusjes M.agalie en A.melie. Ik vind het allebei echt mooie namen, maar die combinatie -O-
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_146436492
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:16 schreef McLaura het volgende:

[..]

Anna-Catharina is iets minder erg dan de Mathilde-Hendrika die voluit benoemd moest worden :)
Ik had een F.atima-Z.ahra in de klas die perse voluit genoemd wilde worden :Y lief meisje trouwens
Kwak
pi_146437830
Mijn broertje heeft zijn zoon een naam gegeven die heel sterk op een achterneefje lijkt. Scheelt maar 1 letter, spreekt hetzelfde uit. Maar ik (en hij) hebben dat kind hooguit 3 keer gezien en hij is ondertussen ook al een jaar of eeh.... 10-13? Geen idee zelfs. Dus storend, neuh.
Ik zou zelf alleen mijn zoon nu die naam niet meer geven, en ook zijn tweede naam niet.
pi_146438038
Twee zusjes.... A.m.e.l.i.e en R.o.z.e.l.i.e... I kid you not.... Het is echt een hele lieve vriendin maar toen de tweede geboren werd had ik wel een beetje van -O-
  zaterdag 8 november 2014 @ 19:52:14 #110
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146440401
Bij ons op het KDV, geboren K.ick, broertje van N.ikki. Vind ik ook een beetje teveel van het goede idd
  zaterdag 8 november 2014 @ 19:54:46 #111
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_146440497
Ja ach, zo noemde een vriendin van me haar drie zonen C.as, S.am en M.ats. Die laatste twee zijn een tweeling. Ik was echt teleurgesteld in haar creativiteit :@
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 8 november 2014 @ 19:56:23 #112
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146440574
Ja die heb je hier ooit eerder genoemd, ik zie totaal niet wat jij ziet :+. Ik zie wel dat de klank wat gelijkend is maar vind dat hier echt niet storend of kwikkwekenkwakkerig :N
  zaterdag 8 november 2014 @ 19:57:12 #113
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_146440606
:D Echt niet?
Ik vind het echt drie precies dezelfde namen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_146441709
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 08:53 schreef Rewimo het volgende:
Ik ben xxxxx met 3 e's en een streepje op de middelste :')

Hier in DLD is mijn naam helemaal een drama want ze kennen hem alleen als jongensnaam. Ik word dus overal als Herr Rewimo aangesproken. En de verbaasde blikken als je dan zegt dat het mevrouw is _O-

Zoonlief heeft het net zo moeilijk want zijn naam kennen ze alleen met een extra i. Maar dat was in NL ook al een probleem :P
Ik was er dus heilig van overtuigd dat jij een man was :@ waarom weet ik eigenlijk ook niet..
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 8 november 2014 @ 20:30:53 #115
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_146441848
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 20:27 schreef Hilzillah het volgende:

Ik was er dus heilig van overtuigd dat jij een man was :@ waarom weet ik eigenlijk ook niet..
Zal wel door de -mo komen ;)

Maar mijn nick bestaat simpelweg uit de eerste letters van mijn namen :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_146448036
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 17:47 schreef Clubsoda het volgende:
Ik hoorde van twee zusjes M.agalie en A.melie. Ik vind het allebei echt mooie namen, maar die combinatie -O-
ik vind Magalie echt een mooie naam, maar psies die combi is de reden dat die naam een no go is. Net als Elodie.
:)
pi_146451754
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 19:54 schreef oh-oh het volgende:
Ja ach, zo noemde een vriendin van me haar drie zonen C.as, S.am en M.ats. Die laatste twee zijn een tweeling. Ik was echt teleurgesteld in haar creativiteit :@
Begrijp ik nu goed dat je het niet creatief van je vriendin vindt, dat ze drie namen bij elkaar heeft gevonden die zij beide super tof vinden. En dan ook nog laatste letter van de eerste is de eerste van de tweede waarvan de laatste de eerste van de laatste is .... stik creatief! :D

Overigens vind ik het zelf ook niet echt kwik kwek en kwak namen :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_146451814
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 18:40 schreef milka82 het volgende:
Twee zusjes.... A.m.e.l.i.e en R.o.z.e.l.i.e... I kid you not.... Het is echt een hele lieve vriendin maar toen de tweede geboren werd had ik wel een beetje van -O-
*flauw grapt* Als het een jongen was geworden hadden ze vast Bruce Lee klaar liggen als naam.

Maar misschien houden ze wel van de klank van ...lie

Ik vind het wel mooie namen, maar ik zou ze zelf ook niet bij elkaar gezocht hebben :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_146452041
Vandaag zaten we met heel het gezin (ouders, drie zussen en aanhang + kids) aan tafel en toen hadden we het even over de nieuwe aanwinst in de buik van zus no2.

Ze grapte tegen mijn neefje H.idde(4): "Ik wilde de baby eigenlijk H.idde 2 noemen."
H: :{
Oma: We hadden vandaag namen geschreven op je krijtbord voor de baby. H.idde had ook een naam opgeschreven.
H: De baby gaat Lukas heten, want dat heb ik op geschreven (en eet stug door, want daar viel niets maar dan ook niets meer over te discussiëren _O- ) O+
Mijn zus: Maar we kunnen jou ook L.ukas gaan noemen en de baby H.idde noemen.
H: }:| :{w Hij heet L.ukas en soms mag je hem L.uuk noemen }:| en ik heet gewoon H.idde en blijf H.idde heten hoor.

Luuk O+
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_146454345
:D O+ (goede keus van H btw ;))
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_146454963
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 01:11 schreef Dottey het volgende:
Vandaag zaten we met heel het gezin (ouders, drie zussen en aanhang + kids) aan tafel en toen hadden we het even over de nieuwe aanwinst in de buik van zus no2.

Ze grapte tegen mijn neefje H.idde(4): "Ik wilde de baby eigenlijk H.idde 2 noemen."
H: :{
Oma: We hadden vandaag namen geschreven op je krijtbord voor de baby. H.idde had ook een naam opgeschreven.
H: De baby gaat Lukas heten, want dat heb ik op geschreven (en eet stug door, want daar viel niets maar dan ook niets meer over te discussiëren _O- ) O+
Mijn zus: Maar we kunnen jou ook L.ukas gaan noemen en de baby H.idde noemen.
H: }:| :{w Hij heet L.ukas en soms mag je hem L.uuk noemen }:| en ik heet gewoon H.idde en blijf H.idde heten hoor.

Luuk O+
O+
Mijn nichtje vond ook dat mijn dochter Emma moest gaan heten :D

Over namen die op elkaar lijken en familie enzo gesproken trouwens.
Mijn nichtje heet L.ieke en dochter dus Elise. Lijkt op zich niet op elkaar, maar is echt tongbrekend als je ze een dag bij elkaar hebt: Liek! Uh Lies. Elieke, uh Elise :')
Had ik nooit bij stil gestaan :P vind het ook niet storend trouwens.

Vriend heeft 2 neven die hetzelfde heten. Alleen wordt de 1 de afgekorte versie genoemd. Dus Tom en Thomas zeg maar. Al spreek je de Thomas ook anders uit bij de afgekorte versie :P
  zondag 9 november 2014 @ 10:41:24 #122
426379 elamanilo
elämänilo
pi_146456274
M.agalie en A.melie
A.m.e.l.i.e en R.o.z.e.l.i.e
C.as, S.am en M.ats
etc.

Zulke combi's vind ik helemaal niet stom of gek of raar eigenlijk. Het zijn toch individuele personen die, zeker als ze iets groter worden, niet de hele tijd meer samen met siblings zullen zijn. Ik zelf zou ook liever kiezen voor namen voor mijn kinderen die ik het allermooist voor ze vind, ipv dat ik dan maar een naam niet geef omdat iemand anders hem er veel op vindt lijken.

Als ik hem er zelf teveel op vind lijken, dan is het natuurlijk een ander verhaal :) Zelf heb ik bijvoorbeeld rekening gehouden met de meisjesnaam die onze dochter heeft, toen we ook een jongensnaam uitzochten. We wilden namelijk, als het een jongen was geworden, de meisjesnaam bewaren voor een eventueel volgend kindje, omdat we die naam zo mooi vonden. We hadden bijv. op ons jongensnamenlijstje de naam Flin staan, die viel toen af omdat we dat zelf niet mooi vonden in combi met de meisjesnaam. Mochten we dan ooit een meisje krijgen na de jongen, zouden we de meisjesnaam niet meer vinden passen.

Zelf vind ik het ook niet per se leuk om een naam te geven die al in de directe omgeving voorkomt, maar die hadden we ook niet op ons lijstje. Mocht het een naam zijn waar ik zelf helemaal verliefd op ben, dan gelden bovenstaande regels en zou ik me niet laten tegenhouden. Ik was zelf ontzettend kritisch toen ik de naam voor mijn eigen kindje uitzocht, er was maren maar 2 namen (de meisjes- en jongensnaam die we hadden uitgezocht) waar ik helemaal verliefd op was. Ik zou dan echt gaan voor de naam waar ik verliefd op ben, ipv een tweede keus omdat een vriendin/kind van vriendin/neefje/oma zo heet.

Kortom, het gaat voor mij veel meer om het / mijn eigen gevoel en niet om wat een ander er wel of niet van vindt. Ik denk ook dat als het een beladen naam is, dat het voor mij ook niet zou voelen als 'de' naam, dus dat dat ook niet zo snel een issue zou zijn.

Andersom trouwens ook, als anderen zouden vinden of denken dat de naam van een tweede kindje helemaal niet bij de eerste past (zoals men eigenlijk ook vindt van namen die heel veel op elkaar lijken), daar zou ik me ook niet door laten tegenhouden. Waarom moeten namen opeens heel goed bij elkaar passen? Een vriend van mij heeft zo bijvoorbeeld twee kindjes die Joey en Sanne heten. Ook niet echt hetzelfde soort naam, maar het zijn toch ook twee losse personen!?

[ Bericht 6% gewijzigd door elamanilo op 09-11-2014 11:14:02 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 9 november 2014 @ 10:56:49 #123
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_146456536
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 18:40 schreef milka82 het volgende:
Twee zusjes.... A.m.e.l.i.e en R.o.z.e.l.i.e... I kid you not.... Het is echt een hele lieve vriendin maar toen de tweede geboren werd had ik wel een beetje van -O-
O, dan had ik eerder voor Rosalie gekozen, dan lijkt het al een stuk minder op elkaar. Min of meer :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_146456788
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 10:41 schreef elamanilo het volgende:

[..]


[..]

Zulke combi's vind ik helemaal niet stom of gek of raar eigenlijk. Het zijn toch individuele personen die, zeker als ze iets groter worden, niet de hele tijd meer samen met siblings zullen zijn. Ik zelf zou ook liever kiezen voor namen voor mijn kinderen die ik het allermooist voor ze vind, ipv dat ik dan maar een naam niet geef omdat iemand anders hem er veel op vindt lijken.

Als ik hem er zelf teveel op vind lijken, dan is het natuurlijk een ander verhaal :) Zelf heb ik bijvoorbeeld rekening gehouden met de meisjesnaam die onze dochter heeft, toen we ook een jongensnaam uitzochten. We wilden namelijk, als het een jongen was geworden, de meisjesnaam bewaren voor een eventueel volgend kindje, omdat we die naam zo mooi vonden. We hadden bijv. op ons jongensnamenlijstje de naam Flin staan, die viel toen af omdat we dat zelf niet mooi vonden in combi met de meisjesnaam. Mochten we dan ooit een meisje krijgen na de jongen, zouden we de meisjesnaam niet meer vinden passen.

Zelf vind ik het ook niet per se leuk om een naam te geven die al in de directe omgeving voorkomt, maar die hadden we ook niet op ons lijstje. Mocht het een naam zijn waar ik zelf helemaal verliefd op ben, dan gelden bovenstaande regels en zou ik me niet laten tegenhouden. Ik was zelf ontzettend kritisch toen ik de naam voor mijn eigen kindje uitzocht, er was maren maar 2 namen (de meisjes- en jongensnaam die we hadden uitgezocht) waar ik helemaal verliefd op was. Ik zou dan echt gaan voor de naam waar ik verliefd op ben, ipv een tweede keus omdat een vriendin/kind van vriendin/neefje/oma zo heet.

Kortom, het gaat voor mij veel meer om het / mijn eigen gevoel en niet om wat een ander er wel of niet van vindt. Ik denk ook dat als het een beladen naam is, dat het voor mij ook niet zou voelen als 'de' naam, dus dat dat ook niet zo snel een issue zou zijn.

Andersom trouwens ook, als anderen zouden vinden of denken dat de naam van een tweede kindje helemaal niet bij de eerste past (zoals men eigenlijk ook vindt van namen die heel veel op elkaar lijken), daar zou ik me ook niet door laten tegenhouden. Waarom moeten namen opeens heel goed bij elkaar passen? Een vriend van mij heeft zo bijvoorbeeld twee kindjes die Joey en Sanne heten. Ook niet echt hetzelfde soort naam, maar het zijn toch ook twee losse personen!?
Ik zeg toch ook niet dat het niet mag? Ik snap je punt niet zo goed. Ik vind het geen mooie combinatie, jij wel en hun ouders duidelijk ook. Iedereen post hier z'n eigen ideeën over mooie, minder mooie en bijzondere namen. Ik heb niet de illusie dat het voor anderen belangrijk is wat ik van hun lievelingsnaam vind.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 9 november 2014 @ 11:13:12 #125
426379 elamanilo
elämänilo
pi_146456828
Oh sorry, ik bedoelde het ook niet als aanval, maar ik quote die twee reacties (waaronder jouwe) waar mensen op zeiden dat ze het gekke combi's vonden om aan te geven dat ik 'in het algemeen' ook reageerde op die stelling :)

Ik zal het weghalen, excuses!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')