abonnement Unibet Coolblue
pi_145978985
Selvedge / selvage? :P
pi_145979136
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:39 schreef Nezhi het volgende:
Selvedge / selvage? :P
Danku. Dat was idd wat ik mij afvroeg wat de Average Joe heeft.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  zondag 26 oktober 2014 @ 22:43:34 #78
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_145979206


Dit dus.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_145979296
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:42 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

Danku. Dat was idd wat ik mij afvroeg wat de Average Joe heeft.
Sommige wel, sommige niet. Hangt ook af van de fabric etc. De types die het wel hebben staan op de nudie's online shop ook onder 'selvage'. Ze zijn wel een stuk duurder :c

De broek die jij op Zalando wil halen heeft volgens mij geen selvage, maar er bestaat wel een Average Joe Dry Organic Selvage die dat wel heeft.

[ Bericht 7% gewijzigd door Nezhi op 26-10-2014 22:50:21 ]
  zondag 26 oktober 2014 @ 22:52:41 #80
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_145979663
Ik zou dan zelf de organic varianten vermijden en uitkijken naar de Red Selvage varianten.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_145980131
Dat zal wel flink boven mijn budget zitten, als ik er echt enorm enthousiast etc over ga worden, dan ga ik bij de tweede zeker veel meer in investeren. Is er verder iets aan de organic wat ik moet weten waardoor ie anders kan zijn dan de andere?
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  zondag 26 oktober 2014 @ 23:06:25 #82
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_145980348
Organic denim is iets lastiger te faden, waardoor het nogal een afknapper kan zijn als eerste broekje.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_145980726
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:06 schreef M1stral het volgende:
Organic denim is iets lastiger te faden, waardoor het nogal een afknapper kan zijn als eerste broekje.
'Iets'?

Nouja ben benieuwd, heb hem toch besteld, want wil al heel lang dry jeans proberen en het prijskaartje is altijd een beetje de barriere geweest, dus kijken hoe het met deze goedkope gaat en dan kan ik altijd nog lekker veel gaan investeren :)

Ik werk in een bouwmarkt, dus ga ze ook dan dragen. Het zal geheid helpen, aangezien mijn huidige jeans er ook al onder lijden :p
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_145982641
Voor zover ik weet zijn die organic dingen van nudie echt ziek moeilijk te faden :9
Maar als je vanuit een pre wash komt is het sowieso een hele verbetering.
Vandaag trouwens eerste dag zonder mijn oldblue in LA, is nu veel te lekker aan het strand :+
Helaas vlieg ik vanavond weer terug, wel naar New York wat het iets minder erg maakt
Faka G
  maandag 27 oktober 2014 @ 11:00:33 #85
247356 infp2009
More cowbell!
pi_145988686
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 21:56 schreef M1stral het volgende:

[..]

Ik zou er 50 bijleggen en een APC halen of een N&F of Nudie in de sale. Voor pak hem beet 80 euro kan je beter geen raw kopen, mits je idd zo'n Levi's STF kan scoren.

Edit: Wellicht nog Unbranded, maar via BlueOwl ofzo. Goede USA based webshop.
Unbranded beter bij Asos. Geen verzendkosten en geen gedoe met invoeren.
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_145992028
Waar koopt de gemiddelde fokker zijn/haar jeans? Altijd via inet of toch in de winkel?

Heb de laatste tijd jeans van P.M.E. gekocht maar uiteindelijk hangt m'n kont bij m'n knieën. Dus wil nu eens wat fatsoenlijks in dezelfde prijs categorie. Zat zelf aan nudie jeans te denken? Echter durf ik t niet goed om bij nudie zelf te bestellen en bij jeansonline is niet echt 'n leuk model. Iemand nog tips?
pi_145992224
Ik denk idd dat Unbranded wel echt de ideale instap-dry is. Faded snel, vaak redelijke resultaten voor weinig geld!

Plus dat selvage natuurlijk ook best wel essentieel is om iedereen te kunnen laten zien dat je binnenkort ook veel te veel geld aan denim uit zal gaan geven.
pi_145993059
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 13:08 schreef Analoog het volgende:
Ik denk idd dat Unbranded wel echt de ideale instap-dry is. Faded snel, vaak redelijke resultaten voor weinig geld!

Plus dat selvage natuurlijk ook best wel essentieel is om iedereen te kunnen laten zien dat je binnenkort ook veel te veel geld aan denim uit zal gaan geven.
Heb je voor hetzelfde geld dan niet meteen een Nudie dry? En wat zijn Twill dry jeans trouwens?

Ik zag trouwens wel bijvoorbeeld deze van Unbranded, alleen ik snap de maten niet echt. Bij beschrijving staat 34'' inside leg, en bij de matenopties zijn ze allemaal 36'' lang, terwijl ik doorgaans L32'' nodig heb.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_145993859
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 13:00 schreef Exterminator het volgende:
Waar koopt de gemiddelde fokker zijn/haar jeans? Altijd via inet of toch in de winkel?

Heb de laatste tijd jeans van P.M.E. gekocht maar uiteindelijk hangt m'n kont bij m'n knieën. Dus wil nu eens wat fatsoenlijks in dezelfde prijs categorie. Zat zelf aan nudie jeans te denken? Echter durf ik t niet goed om bij nudie zelf te bestellen en bij jeansonline is niet echt 'n leuk model. Iemand nog tips?
De dry/raw fans meestal via internet ;) Meten is weten en wij gebruiken daarvoor de BIG-methode

BIG-METHODE

Denk dat je eerst in de winkel kan passen voor je pasvorm en daarna kan je als nog beslissen om online te kopen :)

quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 13:36 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

Heb je voor hetzelfde geld dan niet meteen een Nudie dry? En wat zijn Twill dry jeans trouwens?

Ik zag trouwens wel bijvoorbeeld deze van Unbranded, alleen ik snap de maten niet echt. Bij beschrijving staat 34'' inside leg, en bij de matenopties zijn ze allemaal 36'' lang, terwijl ik doorgaans L32'' nodig heb.
Broken twill: http://www.rawrdenim.com/dictionary/b/broken-twill/

Meestal is het rond de 36inch, waardoor je moet hemmen als je jouw maat wilt hebben. Je kan dan zelf bepalen hoeveel je er af wilt halen :)
Als het unsanforized is dan kan het ook shrinken naar 34inch en dan hem je bijvoorbeeld naar 32 a 33.
We fear that which we cannot see
pi_145995616
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 14:01 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

De dry/raw fans meestal via internet ;) Meten is weten en wij gebruiken daarvoor de BIG-methode

BIG-METHODE

Denk dat je eerst in de winkel kan passen voor je pasvorm en daarna kan je als nog beslissen om online te kopen :)

[..]

Broken twill: http://www.rawrdenim.com/dictionary/b/broken-twill/

Meestal is het rond de 36inch, waardoor je moet hemmen als je jouw maat wilt hebben. Je kan dan zelf bepalen hoeveel je er af wilt halen :)
Als het unsanforized is dan kan het ook shrinken naar 34inch en dan hem je bijvoorbeeld naar 32 a 33.
Dankje. Ik zit een beetje te kijken op de site van Unbranded, zelfde prijzen als BlueOwl, en zit wel te overwegen om de UB201 Tapered te kopen. Ze doen er een gratis hem service bij, en ik draag normaal 32x32. Ik wil alleen de pijpen nog wel om kunnen slaan zodat je de selvage ook ziet en wil soms de pijpen ook nog degelijk in mijn boots kunnen doen. Wat zouden jullie mij dan aanraden om als lengtemaat over te houden?
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  maandag 27 oktober 2014 @ 15:01:29 #91
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_145995889
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:17 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Moet ik bij Average Joe dan nog rekening houden met een verschil in maat na het inweken, of is dat alleen zo bij STF van Levi's? Of doe je dat inweken überhaupt niet met Nudie? :p
Ik heb mijn Average Joe 1 maat kleiner gekocht (31 ipv 32) en hij zat vrij strak in het begin, na ongeveer 2 weken was ie zo gerekt dat het meer comfy werd.

Inderdaad wel lasting te faden. :Y Ik heb ook de organic, non selvage. 10 weken wear, maar amper spannende dingen te zien. Voorlopig blijf ik hem nog even doordragen voordat ie de was in gaat. :P
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_145996447
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 15:01 schreef CklokC het volgende:

[..]

Ik heb mijn Average Joe 1 maat kleiner gekocht (31 ipv 32) en hij zat vrij strak in het begin, na ongeveer 2 weken was ie zo gerekt dat het meer comfy werd.

Inderdaad wel lasting te faden. :Y Ik heb ook de organic, non selvage. 10 weken wear, maar amper spannende dingen te zien. Voorlopig blijf ik hem nog even doordragen voordat ie de was in gaat. :P
Spijt van je aankoop? :p En fade ie makkelijker ofzo als je hem in de was hebt gedaan?
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_145996624
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 13:36 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

Heb je voor hetzelfde geld dan niet meteen een Nudie dry? En wat zijn Twill dry jeans trouwens?

Ik zag trouwens wel bijvoorbeeld deze van Unbranded, alleen ik snap de maten niet echt. Bij beschrijving staat 34'' inside leg, en bij de matenopties zijn ze allemaal 36'' lang, terwijl ik doorgaans L32'' nodig heb.
Nudie's zijn niet per definitie beter dan Unbrandeds. Naar mijn idee ligt het redelijk dicht bij elkaar wat betreft kwaliteit. Vooral qua denim vind ik Nudie de prijs niet echt waard, als je naar de selvage lijn kijkt.

Dry's komen meestal in een langere lengtemaat. 'Hemmen' is vrij gewoon, en anders kan je 'stacken' (je broek laten vallen op je schoen) of 'cuffen' (omslaan). Ik zou een broek waarvan je nu de ideale lengte hebt opmeten op de manier zoals de winkel dat doet en hem op die maat laten hemmen. Voor cuffs kan je meestal iets van 2 a 3 inch erbij optellen
pi_145997537
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 15:21 schreef Analoog het volgende:

[..]

Nudie's zijn niet per definitie beter dan Unbrandeds. Naar mijn idee ligt het redelijk dicht bij elkaar wat betreft kwaliteit. Vooral qua denim vind ik Nudie de prijs niet echt waard, als je naar de selvage lijn kijkt.

Dry's komen meestal in een langere lengtemaat. 'Hemmen' is vrij gewoon, en anders kan je 'stacken' (je broek laten vallen op je schoen) of 'cuffen' (omslaan). Ik zou een broek waarvan je nu de ideale lengte hebt opmeten op de manier zoals de winkel dat doet en hem op die maat laten hemmen. Voor cuffs kan je meestal iets van 2 a 3 inch erbij optellen
Ik ben overtuigd. Heb de Nudie order gecanceld bij Zalando, en ga nu een Unbranded 201 bestellen. Zal helaas wel tijdje duren helemaal vanuit Canada, maarja, is niet anders. Kan ook bij Asos bestellen, maar de 201 is daar niet meer in stock.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_145998416
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 00:16 schreef Atta-boy het volgende:
Voor zover ik weet zijn die organic dingen van nudie echt ziek moeilijk te faden :9
Maar als je vanuit een pre wash komt is het sowieso een hele verbetering.
Vandaag trouwens eerste dag zonder mijn oldblue in LA, is nu veel te lekker aan het strand :+
Helaas vlieg ik vanavond weer terug, wel naar New York wat het iets minder erg maakt
Ga je nog BiG en RRL SoHo bezoeken?
  maandag 27 oktober 2014 @ 16:13:28 #96
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_145998562
quote:
14s.gif Op maandag 27 oktober 2014 16:09 schreef kipknots het volgende:

[..]

Ga je nog BiG en RRL SoHo bezoeken?
Nee joh, Mr. Biggs bar & grill in hell's kitchen bezoeken, veel belangrijker. Daar ben ik om 15.00 zat uitgekomen door pitcher consumptie bonnetjes die we kregen bij kaartjes voor een comedy club. Ik was de enige die dronk :') good times.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_145998614
En een stuk cheesecake eten bij Junior's in Brooklyn en daarna de Brooklyn bridge overrollen.
  maandag 27 oktober 2014 @ 16:16:08 #98
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_145998671
quote:
14s.gif Op maandag 27 oktober 2014 16:14 schreef kipknots het volgende:
En een stuk cheesecake eten bij Junior's in Brooklyn en daarna de Brooklyn bridge overrollen.
Het was iig een goede vakantie toen met veel random momenten. Ga sowieso nog wel een keer in de nabije toekomst. Eerst maar weer een meet overleven. :P
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_146001014
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 15:47 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

Ik ben overtuigd. Heb de Nudie order gecanceld bij Zalando, en ga nu een Unbranded 201 bestellen. Zal helaas wel tijdje duren helemaal vanuit Canada, maarja, is niet anders. Kan ook bij Asos bestellen, maar de 201 is daar niet meer in stock.
Goede keuze :) juist niet wassen!
pi_146001047
Ga ik allemaal proberen te doen :+
Ik zou idd ook eerder een unbranded nemen dan een nudie. Maar beste voor dat geld natuurlijk een indo denim :7

[ Bericht 45% gewijzigd door Atta-boy op 27-10-2014 17:33:23 ]
Faka G
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')