abonnement Unibet Coolblue
pi_148822245
quote:
14s.gif Op zondag 18 januari 2015 21:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
Maak 'm oker en zet hem tegen een grijze muur.
Ik ben voor!

Vind het juist wel mooi als zulke stukken een nieuw leven krijgen (en vind deze houtsoort zo echt lelijk..)

Hier ook nog een oud kastje dat ik ga verven, al weet ik nog niet waar in huis het straks komt. Maar eens bedenken als de ruimtes een beetje klaar zijn.
  zondag 18 januari 2015 @ 21:57:38 #277
327807 Mariposas
יה&#14
pi_148822403
Die kasten blijven qua waarde heel goed, geverfd krijg je er ook de hoofdprijs voor in een hippe meubelwinkel of webshop. Hier
gaan ze voor ¤600-¤700 weg. :o Maar het zal je uiteindelijk niet daar om gaan, het heeft ook wel wat om het jou eigen te maken. Al zou ik het zelf niet zo snel aandurven.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_148828092
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 20:48 schreef Burdie het volgende:
Bedankt voor de slinger tips :) ! Daar kan ik wel wat mee. Spees idd geen ehv ;).

Malteser, ik vind het heeeeeeeeel erg zonde als je zo'n erfstuk gaat verven :o of is het niet een antieke kast? Het wordt vast mooi hoor, maar antieke kasten zijn vaak van zichzelf al zo prachtig O+.
Ik moet donderdag wat ophalen in Eindhoven, ik kan die slinger voor je mee nemen en naar je opsturen als je wil?

Edit: misschien heb je er meer aan om te weten dat op de site van a little lovely company een flinke lijst staat waar ze die slinger nog meer verkopen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Cholula op 19-01-2015 00:47:08 ]
pi_148830660
Ik begrijp jullie argumenten om de kast in originele staat te houden, zeker liefhebbers van antiek zullen het erg zonde vinden. Ik heb het daarom ook echt uitvoerig besproken met Oma.
Ik ben de enige in de familie die de kast wil hebben. Ik vroeg Oma of ze er buikpijn van zou krijgen als ik hem ga schuren en een kleur ga geven. Oma antwoordde: "Nee, natuurlijk niet meisje. Ik zou er buikpijn van krijgen als 'ie naar vreemden zou gaan, bovendien heb ik dan helemaal geen zicht meer op wat ermee gebeurt. Veel liever geef ik hem aan jou wetende dat jij hem prachtig vindt en hem in jouw ogen nog mooier wilt gaan maken. Hoe mooi is het als de kast straks door de 6e generatie gebruikt gaat worden. Daar ben ik trots op."

Oma weet overigens nog niet dat ik (weer) zwanger ben, wel dat de wens er is.

Ik neem al jullie kleuradviezen in overweging en hoop dat ik het lef heb om een echte kleur te kiezen. Man heeft de voorkeur voor wit of mint.
  maandag 19 januari 2015 @ 08:15:40 #280
149959 SQ
snelle trees
pi_148830682
Malteser, ik zou wel overwegen om de kast te (laten) spuiten. Is wat duurder, maar geeft het mooiste resultaat en waardebehoud!
disclaimer
  maandag 19 januari 2015 @ 08:38:16 #281
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_148830893
Ik heb ook zo`n kast voor de kamer van Bep. Heb hem mint/pistachegroen geverfd. Of nee, laten verven door mijn man want ik kan dat niet zelf :P
Staat tegen een witte muur op zo`n zelfde vloer als je al hebt liggen. Oogt heel fris :)
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_148830974
quote:
2s.gif Op maandag 19 januari 2015 08:38 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik heb ook zo`n kast voor de kamer van Bep. Heb hem mint/pistachegroen geverfd. Of nee, laten verven door mijn man want ik kan dat niet zelf :P
Staat tegen een witte muur op zo`n zelfde vloer als je al hebt liggen. Oogt heel fris :)
Ah, klinkt goed! Heb je toevallig een foto van het resultaat :@?
  maandag 19 januari 2015 @ 08:48:56 #283
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_148831002
Ik heb wel een compilatiefoto waar er een stuk van opstaat :)

-weg-

[ Bericht 26% gewijzigd door De_Taartjesfee op 19-01-2015 20:12:47 ]
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_148831038
oooooh dat wordt vast onwijs mooi Malteser!! O+ geweldig! :D <3
antiek of niet, wat eerder al gezegd werd, als je hem in de staat waarin ie is niet mooi vindt dan houdt het op hè ;) En zulke geverfde kasten gaan nog steeds voor een klein vermogen van marktplaats tot webshops dus och.

Wat ga je met de rest van de kamer doen? Welke kant ga je op qua stijl zeg maar? Ga je voor retro? Strak of modern of iets anders? Ik zou daar zelf de kleur wat van laten afhangen zeg maar. Als die kast echt hét pronkstuk van de kamer moet worden zou ik hem niet in het wit doen eerlijk gezegd.
Dat mintgroen van TF is heel mooi en kan voor zowel jongen als meisje. Ik heb de kast van mijn oudste in een aquablauw geverfd, gek genoeg in een retro-kamertje is dat ook heel unisex.
:)
pi_148831172
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 08:12 schreef Malteser het volgende:
IOma antwoordde: "Nee, natuurlijk niet meisje. Ik zou er buikpijn van krijgen als 'ie naar vreemden zou gaan, bovendien heb ik dan helemaal geen zicht meer op wat ermee gebeurt. Veel liever geef ik hem aan jou wetende dat jij hem prachtig vindt en hem in jouw ogen nog mooier wilt gaan maken. Hoe mooi is het als de kast straks door de 6e generatie gebruikt gaat worden. Daar ben ik trots op."
O+ . Lieve oma.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_148831525
quote:
2s.gif Op maandag 19 januari 2015 08:48 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik heb wel een compilatiefoto waar er een stuk van opstaat :)

[ afbeelding ]
Wow, mooi! Dank voor de foto!

quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 08:52 schreef mignonne het volgende:
oooooh dat wordt vast onwijs mooi Malteser!! O+ geweldig! :D <3
antiek of niet, wat eerder al gezegd werd, als je hem in de staat waarin ie is niet mooi vindt dan houdt het op hè ;) En zulke geverfde kasten gaan nog steeds voor een klein vermogen van marktplaats tot webshops dus och.

Wat ga je met de rest van de kamer doen? Welke kant ga je op qua stijl zeg maar? Ga je voor retro? Strak of modern of iets anders? Ik zou daar zelf de kleur wat van laten afhangen zeg maar. Als die kast echt hét pronkstuk van de kamer moet worden zou ik hem niet in het wit doen eerlijk gezegd.
Dat mintgroen van TF is heel mooi en kan voor zowel jongen als meisje. Ik heb de kast van mijn oudste in een aquablauw geverfd, gek genoeg in een retro-kamertje is dat ook heel unisex.
Ik heb verder nog geen idee over de rest van de kamer. Ik dacht er aan om voor een neutraal bedje en commode te kiezen (redelijk strak), zodat de kast het pronkstuk is. Maar ik durf er nog niet echt over na te denken :@. Dat komt hopelijk nog wel....
quote:
2s.gif Op maandag 19 januari 2015 09:03 schreef Franny_G het volgende:

[..]

O+ . Lieve oma.
Het is ook echt een lieverd, mijn lieve kleine Omaatje O+.
pi_148831834
Ik begrijp beide kanten wel. Het is ook hartstikke zonde om een antiek stuk te vergerda-en, maar als je m lelijk vindt... :) Lekker doen.

Wij hebben jaren geleden deze kast van vrienden gekregen. N. gebruikt m al die tijd als opbergkast in de schuur en wilde m daar niet kwijt. :( Maar nu de dames een gezamenlijke kamer gaan krijgen, vindt ie het gelukkig ook wel leuk om m daar te zetten.




Ik twijfel nog of ie roze of mint wordt. Ik denk mint. Ik werk nu tijdelijk in een winkeltje dat enorm mooie krijtverven verkoopt. En de mint is schitterond. :9
pi_148831980
Mooie kast Spring! Daar is echt iets heel moois van de maken voor op de meidenkamer :).
  maandag 19 januari 2015 @ 09:54:43 #289
149959 SQ
snelle trees
pi_148832037
Gesso O+
disclaimer
pi_148837268
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 08:12 schreef Malteser het volgende:
Ik begrijp jullie argumenten om de kast in originele staat te houden, zeker liefhebbers van antiek zullen het erg zonde vinden. Ik heb het daarom ook echt uitvoerig besproken met Oma.
Ik ben de enige in de familie die de kast wil hebben. Ik vroeg Oma of ze er buikpijn van zou krijgen als ik hem ga schuren en een kleur ga geven. Oma antwoordde: "Nee, natuurlijk niet meisje. Ik zou er buikpijn van krijgen als 'ie naar vreemden zou gaan, bovendien heb ik dan helemaal geen zicht meer op wat ermee gebeurt. Veel liever geef ik hem aan jou wetende dat jij hem prachtig vindt en hem in jouw ogen nog mooier wilt gaan maken. Hoe mooi is het als de kast straks door de 6e generatie gebruikt gaat worden. Daar ben ik trots op."

Oma weet overigens nog niet dat ik (weer) zwanger ben, wel dat de wens er is.

Ik neem al jullie kleuradviezen in overweging en hoop dat ik het lef heb om een echte kleur te kiezen. Man heeft de voorkeur voor wit of mint.
Ik kwam deze net tegen :)


De lades zou ik dan wat neutraler houder dat no 1 erop vind ik niets maar verder erg mooi.
Op dinsdag 29 juli 2014 16:09 schreef Kutmanager het volgende:
Wat een sfeerspons.
pi_148868096
Ik ben zelf niet zo'n held met kleuren en inrichtingen, dus vroeg me af wat jullie ideeën zouden zijn. We willen graag een babykamer met mintgroen, beetje die retrokleur/vergrijsd, als thema. Nu twijfel ik of we de muur in die kleur zouden verven of dat we eerder gordijnen in die kleur ophangen (of allebei). Welke kleuren staan daar verder nog mooi bij? Ik dacht zelf aan okergeel of aubergine, maar ook weer niet te veel aubergine want het wordt een jongen, hoewel we geen stereotype jongenskamer willen. Het mag allemaal best rustig blijven. We gaan over een jaartje waarschijnlijk ook verhuizen dus ik ben niet van plan om superveel uit te geven aan de babykamer, maar gordijntjes, leuke accessoires en andere spullen hebben we toch nodig :)

Deze kleur groen, maar dan niet het behang:

Of misschien iets groener: vind ik mooi.

Verdere details: de kast en commode zijn van eikenhout, deze kleur:

En de vloer is van laminaat, deze kleur:
  dinsdag 20 januari 2015 @ 22:34:28 #292
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148892248
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 20:48 schreef Burdie het volgende:
Bedankt voor de slinger tips :) ! Daar kan ik wel wat mee. Spees idd geen ehv ;).

Beetje mosterd na de maaltijd misschien, maar ik zie nu net in de Xenosfolder van die slingers staan :D
pi_148892900
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 11:02 schreef Minarosa het volgende:
Ik ben zelf niet zo'n held met kleuren en inrichtingen, dus vroeg me af wat jullie ideeën zouden zijn. We willen graag een babykamer met mintgroen, beetje die retrokleur/vergrijsd, als thema. Nu twijfel ik of we de muur in die kleur zouden verven of dat we eerder gordijnen in die kleur ophangen (of allebei). Welke kleuren staan daar verder nog mooi bij? Ik dacht zelf aan okergeel of aubergine, maar ook weer niet te veel aubergine want het wordt een jongen, hoewel we geen stereotype jongenskamer willen. Het mag allemaal best rustig blijven. We gaan over een jaartje waarschijnlijk ook verhuizen dus ik ben niet van plan om superveel uit te geven aan de babykamer, maar gordijntjes, leuke accessoires en andere spullen hebben we toch nodig :)

Deze kleur groen, maar dan niet het behang: [ afbeelding ]

Of misschien iets groener: [ afbeelding ] vind ik mooi.

Verdere details: de kast en commode zijn van eikenhout, deze kleur: [ afbeelding ]

En de vloer is van laminaat, deze kleur: [ afbeelding ]
Heel mooi die kleur! Ik vind de kleur van die beertjes op t behang ook mooi voor gordijnen, dat trekt t meubilair er ook een beetje bij.

Of okergeel O+ idd O+
Kwak
pi_148900180
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 11:02 schreef Minarosa het volgende:
Ik ben zelf niet zo'n held met kleuren en inrichtingen, dus vroeg me af wat jullie ideeën zouden zijn. We willen graag een babykamer met mintgroen, beetje die retrokleur/vergrijsd, als thema. Nu twijfel ik of we de muur in die kleur zouden verven of dat we eerder gordijnen in die kleur ophangen (of allebei). Welke kleuren staan daar verder nog mooi bij? Ik dacht zelf aan okergeel of aubergine, maar ook weer niet te veel aubergine want het wordt een jongen, hoewel we geen stereotype jongenskamer willen. Het mag allemaal best rustig blijven. We gaan over een jaartje waarschijnlijk ook verhuizen dus ik ben niet van plan om superveel uit te geven aan de babykamer, maar gordijntjes, leuke accessoires en andere spullen hebben we toch nodig :)

Deze kleur groen, maar dan niet het behang: [ afbeelding ]

Of misschien iets groener: [ afbeelding ] vind ik mooi.

Verdere details: de kast en commode zijn van eikenhout, deze kleur: [ afbeelding ]

En de vloer is van laminaat, deze kleur: [ afbeelding ]
Wij hebben die kleur groen in onze woonkamer, gecombineerd met aubergine en okergeel. :D Goede keuze! Goud en wit staan er ook erg mooi bij.
pi_148904544
Ik gebruik voor het kiezen van kleuren vaak colors.co. Hele fijne tool!


Voorbeeld in spoiler, want beetje groot.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_148906703
Hoi,

Wie weet waar ik leuke, niet al te duur, meubelstickers kan kopen?
o ja en raamstickers.
Op deze manier wil onze dochter haar kamer opvrolijken.
Dit is voor op haar bed en kast.
Dank alvast
pi_148906845
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 08:12 schreef Malteser het volgende:
Ik begrijp jullie argumenten om de kast in originele staat te houden, zeker liefhebbers van antiek zullen het erg zonde vinden. Ik heb het daarom ook echt uitvoerig besproken met Oma.
Ik ben de enige in de familie die de kast wil hebben. Ik vroeg Oma of ze er buikpijn van zou krijgen als ik hem ga schuren en een kleur ga geven. Oma antwoordde: "Nee, natuurlijk niet meisje. Ik zou er buikpijn van krijgen als 'ie naar vreemden zou gaan, bovendien heb ik dan helemaal geen zicht meer op wat ermee gebeurt. Veel liever geef ik hem aan jou wetende dat jij hem prachtig vindt en hem in jouw ogen nog mooier wilt gaan maken. Hoe mooi is het als de kast straks door de 6e generatie gebruikt gaat worden. Daar ben ik trots op."

Oma weet overigens nog niet dat ik (weer) zwanger ben, wel dat de wens er is.

Ik neem al jullie kleuradviezen in overweging en hoop dat ik het lef heb om een echte kleur te kiezen. Man heeft de voorkeur voor wit of mint.
Dan doen. ^O^
En als SQ gelijk heeft en spuiten mooier is (ik heb daar geen idee van) dan zou ik dan ook zeker overwegen.
pi_148906943
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:22 schreef happy78 het volgende:
Hoi,

Wie weet waar ik leuke, niet al te duur, meubelstickers kan kopen?
o ja en raamstickers.
Op deze manier wil onze dochter haar kamer opvrolijken.
Dit is voor op haar bed en kast.
Dank alvast
ebay
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_148907896
Jaa, kasten pimpen, ik heb vorige week onderstaande kast voor 35 euro bij de kringloop gescoord en as we speak ligt ie hier uit elkaar om geschuurd en geverfd te worden <3

Kast:


Het wordt een lichte roze, deze kleur:


Het wordt de kast voor onze (gezamenlijke) slaapkamer. We bouwen ook een drie-persoons-bed, tzt kom ik het eindresultaat wel even showen natuurlijk :D

Gisteren heb ik ook nog een oude Sari uit India gekocht om daar de gordijnen van te maken:
pi_148908836
Dat is een mooi plan Ela! Ben heel benieuwd naar het resultaat!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')