abonnement Unibet Coolblue
pi_145600616
Antwoorden voor Kris

Nieuws:
Uitzending RTL Late Night 1-10
Uitzending Vermist 23-9
Kaart van Baru (voormalige gids uit Boquete, via WS)
• NB: De taalschool van Lisanne en Kris is niet Habla Ya, maar Spanish by the river. (met dank aan Gorraay)
• Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum: deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4 - deel 5 - deel 6

Overzichtskaart (bij benadering) waarmee mogelijk (delen van) de route mee te herleiden zijn- (Geruisloos, 28-9)
http://i7.minus.com/iKBFk3lc2ENPk.jpg

Belgegevens telefoon (Geruisloos 15-10) :


Uitgebreide video door de ouders van Kris

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris


Vondsten en coördinaten in Google Maps
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - update 4-10
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto's van de wandeling:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Analyses van de foto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overzicht en analyses van de telefoongegevens:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwslinks:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kaarten en luchtfoto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vondsten Lisanne en Kris:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoekacties:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Algemene foto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flora, fauna, klimaat, zon en maan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatie op video:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatieve posts:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reisverslagen, vermissingen, criminaliteit en overige info:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_145600727
De meest eerlijke en neutrale naam voor dit topic.

Kan iemand mij helpen aan deze vragen?

Tijdlijn:
maandag 31 maart
• Ze zouden deze dag met hun vrijwilligerswerk beginnen, tot grote frustratie van vooral Lisanne wordt dat een week uitgesteld
• De meiden boeken tours bij gids Feliciano (voor woensdag 2 april aardbeienfarm en zaterdag 5 april zware trektocht naar de vulkaan Baru (3475 m))

Vragen:
-Kan iemand mij de bron geven dat Kris en Lisanne op 31 maart deze tours boekten?
Kan hem namelijk niet vinden.

-Wisten Kris en Lisanne hun ouders/vrienden op 31 maart al dat ze deze tours gingen doen?

- Waarom kan ik niks vinden over "Finca las Princesas"?
  donderdag 16 oktober 2014 @ 13:06:43 #3
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145600900
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 13:00 schreef jackie12 het volgende:
De meest eerlijke en neutrale naam voor dit topic.

Kan iemand mij helpen aan deze vragen?

Tijdlijn:
maandag 31 maart
• Ze zouden deze dag met hun vrijwilligerswerk beginnen, tot grote frustratie van vooral Lisanne wordt dat een week uitgesteld
• De meiden boeken tours bij gids Feliciano (voor woensdag 2 april aardbeienfarm en zaterdag 5 april zware trektocht naar de vulkaan Baru (3475 m))

Vragen:
-Kan iemand mij de bron geven dat Kris en Lisanne op 31 maart deze tours boekten?
Kan hem namelijk niet vinden.

-Wisten Kris en Lisanne hun ouders/vrienden op 31 maart al dat ze deze tours gingen doen?

- Waarom kan ik niks vinden over "Finca las Princesas"?
"Princesas" zou een verkeerd begrepen/verstaan "fresas" (aardbeien) kunnen zijn (ik roep maar wat :)).
Ik kan me ook niet herinneren ooit een bron te hebben gezien voor het verhaal dat de meiden een gids voor de Pianista hebben proberen te boeken, maar dat er geen gids beschikbaar was.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_145601239
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 12:55 schreef jackie12 het volgende:

Nee dat is ie ook niet. Hij (en zijn team) hebben ook niks gevonden.
Maar het ging ook niet om resten. Het ging om de plek van de nachtfoto's
Hij en zijn team waren de degenen die de eerste resten hebben gevonden (schoen+bot van Lisanne),
voor zover ik weet / me kan herinneren.
pi_145601288
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 13:06 schreef Gorraay het volgende:

[..]

"Princesas" zou een verkeerd begrepen/verstaan "fresas" (aardbeien) kunnen zijn (ik roep maar wat :)).
Ik kan me ook niet herinneren ooit een bron te hebben gezien voor het verhaal dat de meiden een gids voor de Pianista hebben proberen te boeken, maar dat er geen gids beschikbaar was.
In de video op Answers for Kris staat zelfs in beeld dat ze die hadden geboekt "Finca las Princesas" maar via google niks te vinden.
En je hebt gelijk ik kan me "geen gids beschikbaar" alleen maar herinneren vanuit de Op tijdlijn.
Niet via een bron.

Ik vraag mij af of het mogelijk is dat K en L niet op 31 maart de excursies boekten maar op 1 april toen Feliciano bij de taalschool kwam.
Want waarom zou Eileen die ook pas een paar dagen in Boquete was en volgens mij ook gewoon een leerling spaans excursies gaan boeken? Iets wat K en L denk ik zelf ook prima kunnen.
pi_145601304
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 13:17 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Hij en zijn team waren de degenen die de eerste resten hebben gevonden (schoen+bot van Lisanne),
voor zover ik weet / me kan herinneren.
Was ook cynisch bedoeld :)
pi_145601874
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_145602651
quote:
Wat vind je er zo goed aan?

Lees eens vanaf de "reconstructie en tijdlijn vermissing" tot 40 regels naar beneden" 1 april 1400 uur" .
Hoe vaak kun je jezelf als schrijver van zo'n stuk jezelf tegenspreken.

Lachwekkend gewoon

[ Bericht 14% gewijzigd door jackie12 op 16-10-2014 14:12:42 ]
pi_145603514
quote:
in het artikel wordt nog gesproken over de taalschool Habla Ya, wat natuurlijk niet klopt.
pi_145603853
Verder is mij opgevallen hier dat Gorraay en Grijzemassa de mening zijn toegedaan dat zij beter werk afleveren als beroepsprofessionals. Ik dat heuglijk en FANTASTISCH nieuws. Ik ben net als zijzelf ook onder de indruk van wat er naar voren wordt gebracht, dus wmb..... KUDO's all around the place !! (no kidding)

Mijn vraag aan hen is nu:

Zijn jullie nu ook mans en mens genoeg, om al jullie bevindingen door te mailen naar:

info@answersforkris.com

met in de aanhef: Beste Nikki, hierbij zou ik heel graag het onderzoeksteam een hart onder de riem willen steken door onze naspeurings resultaten van de afgelopen 6 maanden met hen te willen delen. Hopelijk enz.

Laten jullie het even aan ons FOKkers weten?
pi_145604433
Jackie12: ik heb een kaartje gevonden waar "Princesa" op staat. Zie onder "Ubicacion"

http://www.boquetetreetrek.com/mapaampliado02.php

[ Bericht 29% gewijzigd door Poekje01 op 16-10-2014 15:13:25 ]
pi_145604564
http://www.tripadvisor.nl(...)iriqui_Province.html

Het is de koffieshop voor het Princesa Janca finca, gelegen op de Ave. Buenos Aires bij Palo Alto ( dicht bij Il Pianista).
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_145604806
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 15:02 schreef Lutalo het volgende:
http://www.tripadvisor.nl(...)iriqui_Province.html

Het is de koffieshop voor het Princesa Janca finca, gelegen op de Ave. Buenos Aires bij Palo Alto ( dicht bij Il Pianista).
dit staat er te lezen:

Allereerst is cafetaria Princesa Janca niet een restaurant. Het is de koffieshop voor het Princesa Janca finca, gelegen op de Ave. Buenos Aires bij Palo Alto ( dicht bij Il Pianista). We stopten bij als we de Ave. Buenos Aires loop waren

oh, dubbel eigenlijk.
pi_145605203
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 01:21 schreef jackie12 het volgende:
Alle gekheid op een stokje:
Als ik Kris haar vader zou zijn en ik zou de financieele mogelijkheid hebben dan zou ik

1- 100.000 euro beloning uitloven aan diegene die weet wat er met kris en Lisanne is gebeurd
(bij de vorige 30.000 was het een beloning voor de tip diegene die kris en Lisanne (levend) terug zou brengen)
Deze persoon anonimiteit garanderen

2- De beste (en waarschijnlijkst duurste) prive-detective inhuren in Panama die alle getuigen gaat horen en een duidelijke en betrouwbare tijdlijn maakt.

3- Alle fokkers uitnodigen voor een 2 daags durende bijeenkomst waar alle klonen trollen en echte mensen hun meningen, bevindingen en ideeen kunnen ventileren.
Baadt het niet schaadt het niet.
Kosten: 15 x een Van der Valk overnachting plus het afhuren van een klein zaaltje.
Voor het idee valt zeker wat te zeggen: in plaats van je suf te zoeken naar een speld (informatie) in een hooiberg (talloze mogelijke mensen die iets weten), hang je er een sterke magneet boven (aantrekkingskracht van de beloning). Zeker in het geval van criminelen die iets weten.

Toch zie ik een paar bezwaren:

1: Voor geld zijn veel mensen (criminelen? een concurrerende privé-detective?) ook bereid om iets te fabriceren. Tot een misdrijf aan toe, dat niet gepleegd is. Voorbeeld: crimineel X heeft bezittingen van de onlangs omgekomen crimineel Y. Waaronder een horloge met een kapotgemaakte defecte sluiting. Waarvan het alarm gezet wordt staat op tijden dat er belpogingen gedaan zijn. Die meneer X gaat, voorzien van getuigen, als gelukszoeker het bos in, en ineens horen ze dat alarm afgaan. "Lo and behold! Dat horloge ken ik! En ik dacht nog wel dat het grootspraak was, wat Y me allemaal vertelde.". Maak het verhaal af, kleur de plaatjes en win een iPad.
Het ergste dat X kan overkomen, is dat er echt bewijs komt van een ander misdrijf. En hij oplichting aan z'n broek krijgt, wat dan niet te bewijzen is (Y is immers niet meer, en X heeft het van Y). Maar als er geen derden betrokken zijn, komt dat bewijs er niet, en heeft Y de meiden omgebracht.

2: Anonimiteit garanderen: Wie zo'n beloning krijgt, gaat dat geld uitgeven. Die blijft dus niet anoniem. Of de dader kan wel raden wie het geweest moet zijn. Daarmee wordt diegene een schietschijf (in het geval van een gewetenloos misdrijf). Dan moet de beloning een veelvoud zijn (een miljoen of meer), en de tipgever een compleet nieuwe identiteit krijgen in een ander land.

3: Als er geen overtuigend verhaal komt, blijf je zitten met twee mogelijkheden:

• Niemand durft het te vertellen, ook niet voor de beloning.
• Er is nies te vertellen, want er was niemand bij betrokken.

[ Bericht 1% gewijzigd door JustinCase op 16-10-2014 15:32:12 ]
pi_145605246
Gorraay ( en anderen) heb je deze topo kaart al ooit gezien? Hij heet Map Culebra Trail El Pianista El Norteno, en komt van Baru op WS. Je moet links even op Sendero El Pianista klikken, zodat alles verschijnt.

http://www.bing.com/maps/(...)DED!2151&form=LMLTCC

of alle afstanden en hoogteverschillen etc kloppen kan ik je niet zeggen, maar wellicht kun je eea. met jouw laatste kaart vergelijken? Ik zou trouwens overal 3 poppetjes tekenen. In de jungle/bos wordt een minimale groepsgrootte van 3 geadviseerd.
pi_145605380
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 15:02 schreef Lutalo het volgende:
http://www.tripadvisor.nl(...)iriqui_Province.html

Het is de koffieshop voor het Princesa Janca finca, gelegen op de Ave. Buenos Aires bij Palo Alto ( dicht bij Il Pianista).
deze vond ik ook maar ik kan me niet voorstellen dat ze een gids meenemen naar een cafe.
Ik denk dat die van Poekje01 klopt. Evenwel bedankt!
pi_145605666
Geen idee of dit al eens voorbij is gekomen, maar dit is een 360 graden foto van de start van de Pianista trail.
pi_145605767
Cabacera de Culebra: cabacera. = begin van de rivier. Daar is de rugzak gevonden.
Een schoen 3 km stroomopwaarts.

http://s1371.photobucket.(...)zps36250d4d.jpg.html

[ Bericht 48% gewijzigd door Poekje01 op 16-10-2014 15:46:18 ]
pi_145605908
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 15:35 schreef Geruisloos het volgende:
Geen idee of dit al eens voorbij is gekomen, maar dit is een 360 graden foto van de start van de Pianista trail.
Ah, er is ook een schaduw van de fotograaf te zien, kunnen we nog iets met een tijd, is dat ergens te achterhalen, ter vergelijking met die Quedebra foto van K., of is dat nu niet meer van belang?
pi_145606525
quote:
3: Als er geen overtuigend verhaal komt, blijf je zitten met twee mogelijkheden:

• Niemand durft het te vertellen, ook niet voor de beloning.
• Er is nies te vertellen, want er was niemand bij betrokken.
Of mogelijkheid 3 : Er was maar 1 dader die het vertikt (ook niet voor een dikke beloning) om zichzelf te verraden.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 16:03:15 #22
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145606557
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 14:06 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Wat vind je er zo goed aan?

Lees eens vanaf de "reconstructie en tijdlijn vermissing" tot 40 regels naar beneden" 1 april 1400 uur" .
Hoe vaak kun je jezelf als schrijver van zo'n stuk jezelf tegenspreken.

Lachwekkend gewoon
Het is niet helemaal up to date met alle details, maar in grote lijnen vind ik het wel een goede samenvatting.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 16:07:59 #23
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145606681
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 15:23 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Voor het idee valt zeker wat te zeggen: in plaats van je suf te zoeken naar een speld (informatie) in een hooiberg (talloze mogelijke mensen die iets weten), hang je er een sterke magneet boven (aantrekkingskracht van de beloning). Zeker in het geval van criminelen die iets weten.

Toch zie ik een paar bezwaren:

1: Voor geld zijn veel mensen (criminelen? een concurrerende privé-detective?) ook bereid om iets te fabriceren. Tot een misdrijf aan toe, dat niet gepleegd is. Voorbeeld: crimineel X heeft bezittingen van de onlangs omgekomen crimineel Y. Waaronder een horloge met een kapotgemaakte defecte sluiting. Waarvan het alarm gezet wordt staat op tijden dat er belpogingen gedaan zijn. Die meneer X gaat, voorzien van getuigen, als gelukszoeker het bos in, en ineens horen ze dat alarm afgaan. "Lo and behold! Dat horloge ken ik! En ik dacht nog wel dat het grootspraak was, wat Y me allemaal vertelde.". Maak het verhaal af, kleur de plaatjes en win een iPad.
Het ergste dat X kan overkomen, is dat er echt bewijs komt van een ander misdrijf. En hij oplichting aan z'n broek krijgt, wat dan niet te bewijzen is (Y is immers niet meer, en X heeft het van Y). Maar als er geen derden betrokken zijn, komt dat bewijs er niet, en heeft Y de meiden omgebracht.

2: Anonimiteit garanderen: Wie zo'n beloning krijgt, gaat dat geld uitgeven. Die blijft dus niet anoniem. Of de dader kan wel raden wie het geweest moet zijn. Daarmee wordt diegene een schietschijf (in het geval van een gewetenloos misdrijf). Dan moet de beloning een veelvoud zijn (een miljoen of meer), en de tipgever een compleet nieuwe identiteit krijgen in een ander land.

3: Als er geen overtuigend verhaal komt, blijf je zitten met twee mogelijkheden:

• Niemand durft het te vertellen, ook niet voor de beloning.
• Er is nies te vertellen, want er was niemand bij betrokken.
Inderdaad. De zaak "Joran van der Sloot" toont aan dat je sommige mensen alles kunt laten beweren, zolang je maar genoeg geld geeft.

Bewijzen leveren daarentegen is geheel andere koek. En daar ging het nu juist om in het voorstel van Geruisloos. Geen bladiebla van Steffens en co. Geen belachelijke rechtszaken van Arrochia en co.

Maar wel gewoon grondig en structureel zoeken naar bewijsmateriaal. Dat is niet goedkoop natuurlijk, maar voor een bedrag van naar schatting tussen ¤50.000 en ¤70.000 zal er wel het een en ander gevonden kunnen worden.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 16:10:34 #24
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145606761
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 13:00 schreef jackie12 het volgende:
De meest eerlijke en neutrale naam voor dit topic.
Maar wel erg saai :O
pi_145607034
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 15:28 schreef jackie12 het volgende:

[..]

deze vond ik ook maar ik kan me niet voorstellen dat ze een gids meenemen naar een cafe.
Ik denk dat die van Poekje01 klopt. Evenwel bedankt!
Maar wat is dat van Poekje dan?
Is het niet hetzelfde? Een koffieplantage (met café)?
(of verkeerd verstaan en zoals eerder genoemd die aardbeien(fresas) farm)
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')