Jij hebt al wat ervaring daar dus?quote:Op zaterdag 15 november 2014 22:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja dan reken maar op flink wat pittigheid. Vooral het eerste stuk is alleen maar klimmen, en vaak meer als de baan omdat je tegen de naastgelegen berg omhoog fietst.
Niet zo gek als ik dit zie hahaquote:Op zaterdag 15 november 2014 22:52 schreef daNpy het volgende:
Ik met de brommer. Met 2 man erop ging ie niet meer omhoog, ook niet zig zaggend
Onderste stuk is 27%quote:Op zaterdag 15 november 2014 22:55 schreef very het volgende:
[..]
Niet zo gek als ik dit zie haha
[ afbeelding ]
Ik hoorde over hellingen van 17%
Ik geloof dat we er 6 uur over hebben gedaan als ik me het goed herinner.quote:Op zaterdag 15 november 2014 22:53 schreef very het volgende:
[..]
Jij hebt al wat ervaring daar dus?
Weet jij waar je het beste kan parkeren en beginnen? En niet omdat ik erg bang ben, maar over hoeveel klimmen hebben we het? degene met wie ik ga heeft zelf halve slicks onder zijn fiets (deze), en met flink klimmen is goed profiel wel prettig natuurlijk
Waar je het beste kan beginnen weet ik niet. Als ongeoefende fietser is het wel leuker om te starten op Brünnchen en je op te laten pikken in Adenauquote:Op zaterdag stond er wederom een rondje Ring op het programma, maar dan met de mountainbike. Keurige fietsen gehuurd, veel beter dan in de Ardennen, en op naar Bergwerk om vanuit daar gelijk op te klimmen naar Hohe Acht. Voor ons als vrijwel allemaal ongeoefende fietsers een bijzonder pittige klim met de nodige stops en stukjes lopen om omhoog te kunnen komen. In de Caroussel gestopt voor een wat langere pauze en daarna "nog een klein stukje omhoog" naar Hohe Acht. Tot aan hier vond ik het ook niet echt een succes en erg, erg zwaar.
In het traject na Hohe Acht werd dit ruimschoots goed gemaakt, toen kon de pret beginnen met afdalingen, bochtjes, los zand, gravel en toch wel zwaar zand. Uiteraard moest er hier en daar nog wat opgepept worden met "nog een klein stukje omhoog" om in Nurburg aan te komen voor een lunch. Een goede pasta naar binnen gewerkt voor de energie en weer verder... maar dat viel ff tegen
Enorm zadelpijn bij het her-opstappen na de lunch maakte de rit niet prettiger. Tussen T13 en Hatzenbach vervolgde we onze trip tot we in de Fuchsrohre weer flink omhoog mochten peddelen. Vanaf daar was het nog maar een kort stukje tot Breidscheid en hebben we een heel rondje afgelegd op het MTB-1 trail
In 1978quote:Op zaterdag 15 november 2014 22:27 schreef RolStaart-Beer het volgende:
WK wielrennen is er toch eens gehouden? Flink afzien, lijkt me
Dit jaar had ik 79,6 op de teller staan meen ik... Dat is best vlot op de racefiets. Wel echt ieder jaar een beleving, volgend jaar zeker weer .quote:Op vrijdag 14 november 2014 21:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Is leuk hoor. Gaat alleen niet zo snel (ja, in het begin wel (96 km/u geklokt op de fiets), maar vanaf ex-muhle...) natuurlijk.
Niet 97,6? Op die plek haalt iedereen wel ruim 90 als ze voluit gaan...quote:Op donderdag 18 december 2014 14:16 schreef jackson het volgende:
Dit jaar had ik 79,6 op de teller staan meen ik... Dat is best vlot op de racefiets. Wel echt ieder jaar een beleving, volgend jaar zeker weer .
Nee, ik zit op mijn teller rond de 80 daar steeds... Ik zet er niet extra voor aan overigens .quote:Op donderdag 18 december 2014 14:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet 97,6? Op die plek haalt iedereen wel ruim 90 als ze voluit gaan...
O, ok. Ja, ik wel... Eigenlijk wil ik over de 100, maar dat is mij niet gelukt.quote:Op donderdag 18 december 2014 15:57 schreef jackson het volgende:
[..]
Nee, ik zit op mijn teller rond de 80 daar steeds... Ik zet er niet extra voor aan overigens .
Ik weet dat Centraal Beheer het tegenwoordig expliciet uitsluit. Veel verzekeringen zijn er wat losser in, maar wel risicovol. Ik zou zeggen: een link naar de voorwaarden, dan kunnen we er iets over zeggen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:08 schreef NieuweNier het volgende:
Beste fokkers,
Ik zit er al tijden aan te denken een touristenfahrt op de nürburgring te doen.
Een half jaar geleden ofzo heb ik mijn verzekering opgebeld om te vragen of de touristenfahrten op de nürburgring gedekt worden. Diegene aam de telefoon zij toen van niet.
Maar, in de verzekeringspolis staat alleen dat bij wedstrijden en snelheidsritten de schade niet gedekt wordt. Bij touristenfahrten is het verboden de tijd op de nemen (dus is het geen snelheidsrit) en is er geen winnaar (dus is het geen wedstrijd). Kan ik daaruit opmaken dat ik wa verzekerd ben daar?
Dat laatste. Ik was toen verzekerd bij VVAA (waar overigens niet iedereen verzekerd kan zijn). Dure verzekering, maar ze maakten in ieder geval geen probleem van rijden op de Ring.quote:Ik zag in dit topic ook dat de autoverzekering van DS4 de nürburgring dekt. Is dat een speciale verzekering voor je / zijn Porsche? Of net zoiets als mijn verzekering, dat het niet uitgesloten is?
Ik moet altijd een beetje lachen om mensen die claimen in een dagje daar banden op te roken. Die doen het er dan om, of ze verzinnen het ter plekke. Ik reed er echt heel veel ronden met r-compound. Ik rij daar zeer snel rond, dus het is geen kwestie van niet hard genoeg gaan. Wat ik niet deed was zoveel mogelijk dwars gaan. Dan gaan de banden natuurlijk wel snel.quote:Verder vraag ik me af hoe het zit met slijtage van je auto. Overduidelijk ga ik daar niet rondracen. Dat lijkt me een buitengewoon snelle manier in de vangrail / op zijn kop te eindigen. Ik zou gewoon beheerst rijden en het circuit ervaren.
Is het dan ook zo dat na 1 a 2 rondjes je straatbanden en remmen weggesleept zijn? Ik rij (zoals iedereen eigenlijk al weet) in een diesel mondeo. Het ding stuurt voor een stationwagen geweldig, maar het is natuurlijk geen sportauto. Moet ik meteen naar de garage als ik terug in Nederland ben? Of valt de slijtage mee? Mijn auto (samen met mijn rijstijl) slijt de banden extreem snel weg. Ik zit nu aan mijn 3e set banden in ongeveer een half jaar. 1 set nieuwe zomerbanden, 1 set gebruikte zomerbanden met 6mm, en nu verslijten mijn winterbanden ook als een malle. Het is jammer als er qua kosten meteen 300 voor nieuwe banden bij komt.
Ik had inderdaad op Google gezocht, en er kwamen uitsluitingen voor de ANWB en Centraal Beheer verzekering.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:25 schreef DS4 het volgende:
Ik weet dat Centraal Beheer het tegenwoordig expliciet uitsluit. Veel verzekeringen zijn er wat losser in, maar wel risicovol. Ik zo u zeggen: een link naar de voorwaarden, dan kunnen we er iets over zeggen.
Wauw, dat is wel vrij schandalig. Maar het lijkt me dat wanneer de schades echt hoog zijn je via een rechtzaak je gelijk wel kan krijgen toch? Ik bedoel als je het contract gewoon in je handen hebt dat het niet uitgesloten is...quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:25 schreef DS4 het volgende:
Bedenk overigens wel dat er gevallen zijn van dat het gedekt was, maar de verzekering de verzekerde persoon er wel uit flikkerde vanwege de claim.
Een beetje off-topic, maar geinig dat de VVAA bij jou een dure verzekering is. Toen ik aan het prijs-vergelijken was, waren ze de helft van de prijs van mijn huidige (op de VVAA na goedkoopste) verzekering. Alleen ik werk niet in de zorg. Dus kan er geen gebruik van makenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:25 schreef DS4 het volgende:
Dat laatste. Ik was toen verzekerd bij VVAA (waar overigens niet iedereen verzekerd kan zijn). Dure verzekering, maar ze maakten in ieder geval geen probleem van rijden op de Ring.
Kijk dat is goed nieuws. Ik hoef dus niet direct afscheid te nemen van mijn vrij dure Conti's, Het is TOTAAL niet mijn plan dwars te gaan.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:25 schreef DS4 het volgende:
Ik moet altijd een beetje lachen om mensen die claimen in een dagje daar banden op te roken. Die doen het er dan om, of ze verzinnen het ter plekke. Ik reed er echt heel veel ronden met r-compound. Ik rij daar zeer snel rond, dus het is geen kwestie van niet hard genoeg gaan. Wat ik niet deed was zoveel mogelijk dwars gaan. Dan gaan de banden natuurlijk wel snel.
De Nordschleife is gewoon voor banden en remmen niet het meest zware circuit. Dan kun je beter naar Spa...
Ik denk dat je met het "niet te gek doen" de vinger op de zere plek legt. Een eerste ronde (of tientallen daarna trouwens) om de nürburgring rij je lijkt me niet heel hard. Dan is het meer het circuit leren kennen en ervoor zorgen dat je rechts blijft en anderen zo min mogelijk hindert.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:25 schreef DS4 het volgende:
Als jij er met verstand rondjes draait en niet te gek doet zal de auto het best kunnen hebben. Alleen: de zwakke plekken van de auto, inclusief onderhoudsachterstand, vallen wel op. Maar ook daar geldt: hoe normaler jij rijdt, hoe minder snel het een probleem vormt.
Zorg iig voor goede remvloeistof, voldoende vlees op de blokken en dat de schijven dik genoeg zijn. Remmen moeten het iig blijven doen. Door je remmen heen trappen op de Ring is heel naar. De vangrail is nl. in heel veel gevallen heel dichtbij.
Haha van die RX8 remmen wist ik niet, maar zo'n ignis is dus inderdaad zeker niet alleen een boodschappen wagentje.quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:59 schreef pvdplanet het volgende:
Ignisjes zijn niet voor niets ingezet in rally's en de remsysteem op zich is fantastisch: bijten als een gek en veel gevoel.
De achterremmen zijn hetzelfde als die van de RX8.
Maar sportief rijden op de weg is iets anders dan het circuit
Alleen zitten er op een Ignis rally 4 pots remtangen voorop en dubbelzuigers achter.quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:59 schreef pvdplanet het volgende:
Ignisjes zijn niet voor niets ingezet in rally's en de remsysteem op zich is fantastisch: bijten als een gek en veel gevoel.
De achterremmen zijn hetzelfde als die van de RX8.
Maar sportief rijden op de weg is iets anders dan het circuit
quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:59 schreef pvdplanet het volgende:
Ignisjes zijn niet voor niets ingezet in rally's en de remsysteem op zich is fantastisch: bijten als een gek en veel gevoel.
De achterremmen zijn hetzelfde als die van de RX8.
quote:Op woensdag 28 januari 2015 18:05 schreef pvdplanet het volgende:
De Ignis Sport heeft ABS, 109pk op 910 kilo, 253mm schijven voor en 258mm achter
Remmen: Blue Print (o.a. af fabriek op Honda/Lexus)
Auto's zijn vergelijkbaar, de MX-5 doet 11 ronden achter elkaar zonder fading en de Ignis begint na 1 ronde al te stinken.
Bron: http://rally.hu/cikk.php?id=26413quote:remmen:
Voorzijde: Brembo / φ300mm (gravel) φ355mm (asfalt)
Achter: Brembo / φ278mm
remklauw
Voorzijde: Brembo / 4-zuiger
Achter: Brembo / 2-zuiger
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |