abonnement Unibet Coolblue
pi_146695442
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:29 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja dan reken maar op flink wat pittigheid. Vooral het eerste stuk is alleen maar klimmen, en vaak meer als de baan omdat je tegen de naastgelegen berg omhoog fietst.
Jij hebt al wat ervaring daar dus?
Weet jij waar je het beste kan parkeren en beginnen? En niet omdat ik erg bang ben, maar over hoeveel klimmen hebben we het? :) degene met wie ik ga heeft zelf halve slicks onder zijn fiets (deze), en met flink klimmen is goed profiel wel prettig natuurlijk
People assume too much.
pi_146695528
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:52 schreef daNpy het volgende:
Ik met de brommer. Met 2 man erop ging ie niet meer omhoog, ook niet zig zaggend :D
Niet zo gek als ik dit zie haha


Ik hoorde over hellingen van 17%
People assume too much.
pi_146695911
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:55 schreef very het volgende:

[..]

Niet zo gek als ik dit zie haha
[ afbeelding ]

Ik hoorde over hellingen van 17%
Onderste stuk is 27%
pi_146696217
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 23:04 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Onderste stuk is 27%
Dat is aardig gek
People assume too much.
  zaterdag 15 november 2014 @ 23:19:07 #65
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_146696512
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:53 schreef very het volgende:

[..]

Jij hebt al wat ervaring daar dus?
Weet jij waar je het beste kan parkeren en beginnen? En niet omdat ik erg bang ben, maar over hoeveel klimmen hebben we het? :) degene met wie ik ga heeft zelf halve slicks onder zijn fiets (deze), en met flink klimmen is goed profiel wel prettig natuurlijk
Ik geloof dat we er 6 uur over hebben gedaan als ik me het goed herinner.

Dit is wat ik er toendertijd over heb geschreven in een verslagje :P

quote:
Op zaterdag stond er wederom een rondje Ring op het programma, maar dan met de mountainbike. Keurige fietsen gehuurd, veel beter dan in de Ardennen, en op naar Bergwerk om vanuit daar gelijk op te klimmen naar Hohe Acht. Voor ons als vrijwel allemaal ongeoefende fietsers een bijzonder pittige klim met de nodige stops en stukjes lopen om omhoog te kunnen komen. In de Caroussel gestopt voor een wat langere pauze en daarna "nog een klein stukje omhoog" naar Hohe Acht. Tot aan hier vond ik het ook niet echt een succes en erg, erg zwaar.
In het traject na Hohe Acht werd dit ruimschoots goed gemaakt, toen kon de pret beginnen met afdalingen, bochtjes, los zand, gravel en toch wel zwaar zand. Uiteraard moest er hier en daar nog wat opgepept worden met "nog een klein stukje omhoog" om in Nurburg aan te komen voor een lunch. Een goede pasta naar binnen gewerkt voor de energie en weer verder... maar dat viel ff tegen :X
Enorm zadelpijn bij het her-opstappen na de lunch maakte de rit niet prettiger. Tussen T13 en Hatzenbach vervolgde we onze trip tot we in de Fuchsrohre weer flink omhoog mochten peddelen. Vanaf daar was het nog maar een kort stukje tot Breidscheid en hebben we een heel rondje afgelegd op het MTB-1 trail 8-)
Waar je het beste kan beginnen weet ik niet. Als ongeoefende fietser is het wel leuker om te starten op Brünnchen en je op te laten pikken in Adenau :P
Maar dan mis je wel een gaaf stukje Hohe Acht en Wippermann.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_146696825
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:27 schreef RolStaart-Beer het volgende:
WK wielrennen is er toch eens gehouden? Flink afzien, lijkt me
In 1978

op 7:50 Adenau.
14:13 Carrousel

Ze reden 273km. Dat is 13 rondjes?

Plaats Renner Land Tijd
1 Gerrie Knetemann Nederland 7 uur 32 min. 4 sec.
2 Francesco Moser Italie
3 Jörgen Marcussen Denemarken
4 Giuseppe Saronni Italie
5 Bernard Hinault Frankrijk
6 Joop Zoetemelk Nederland
7 Valerio Lualdi Italië
8 Herman Van Springel België
9 André Dierickx België
10 Roger De Vlaeminck België



[ Bericht 10% gewijzigd door Nieuwschierig op 15-11-2014 23:40:06 ]
Wie dit leest is gek
pi_147156663
Verdomme kikkers op de Nordschleife!

  zondag 30 november 2014 @ 20:00:19 #68
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_147158958
Hehe, lekker vertaald :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_147570176
Helaas dit weekend gesloten door de sneeuw, wel genoeg te doen...

  donderdag 18 december 2014 @ 14:16:40 #70
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_147705463
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 21:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Is leuk hoor. Gaat alleen niet zo snel (ja, in het begin wel (96 km/u geklokt op de fiets), maar vanaf ex-muhle...) natuurlijk.
Dit jaar had ik 79,6 op de teller staan meen ik... Dat is best vlot op de racefiets. Wel echt ieder jaar een beleving, volgend jaar zeker weer :D.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_147705847
quote:
14s.gif Op donderdag 18 december 2014 14:16 schreef jackson het volgende:

Dit jaar had ik 79,6 op de teller staan meen ik... Dat is best vlot op de racefiets. Wel echt ieder jaar een beleving, volgend jaar zeker weer :D.
Niet 97,6? Op die plek haalt iedereen wel ruim 90 als ze voluit gaan...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 18 december 2014 @ 15:57:28 #72
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_147708439
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 14:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Niet 97,6? Op die plek haalt iedereen wel ruim 90 als ze voluit gaan...
Nee, ik zit op mijn teller rond de 80 daar steeds... Ik zet er niet extra voor aan overigens :).
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_147708773
quote:
14s.gif Op donderdag 18 december 2014 15:57 schreef jackson het volgende:

[..]

Nee, ik zit op mijn teller rond de 80 daar steeds... Ik zet er niet extra voor aan overigens :).
O, ok. Ja, ik wel... Eigenlijk wil ik over de 100, maar dat is mij niet gelukt. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 18:08:17 #74
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149111570
Beste fokkers,

Ik zit er al tijden aan te denken een touristenfahrt op de nürburgring te doen.

Een half jaar geleden ofzo heb ik mijn verzekering opgebeld om te vragen of de touristenfahrten op de nürburgring gedekt worden. Diegene aam de telefoon zij toen van niet.

Maar, in de verzekeringspolis staat alleen dat bij wedstrijden en snelheidsritten de schade niet gedekt wordt. Bij touristenfahrten is het verboden de tijd op de nemen (dus is het geen snelheidsrit) en is er geen winnaar (dus is het geen wedstrijd). Kan ik daaruit opmaken dat ik wa verzekerd ben daar?

Ik zag in dit topic ook dat de autoverzekering van DS4 de nürburgring dekt. Is dat een speciale verzekering voor je / zijn Porsche? Of net zoiets als mijn verzekering, dat het niet uitgesloten is?

Verder vraag ik me af hoe het zit met slijtage van je auto. Overduidelijk ga ik daar niet rondracen. Dat lijkt me een buitengewoon snelle manier in de vangrail / op zijn kop te eindigen. Ik zou gewoon beheerst rijden en het circuit ervaren.

Is het dan ook zo dat na 1 a 2 rondjes je straatbanden en remmen weggesleept zijn? Ik rij (zoals iedereen eigenlijk al weet) in een diesel mondeo. Het ding stuurt voor een stationwagen geweldig, maar het is natuurlijk geen sportauto. Moet ik meteen naar de garage als ik terug in Nederland ben? Of valt de slijtage mee? Mijn auto (samen met mijn rijstijl) slijt de banden extreem snel weg. Ik zit nu aan mijn 3e set banden in ongeveer een half jaar. 1 set nieuwe zomerbanden, 1 set gebruikte zomerbanden met 6mm, en nu verslijten mijn winterbanden ook als een malle. Het is jammer als er qua kosten meteen 300 voor nieuwe banden bij komt.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 18:23:01 #75
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149111929
Jij zou toch wegblijven uit PTA?

Wanneer ga je je aan je eigen belofte houden? :W :W
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_149112002
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:08 schreef NieuweNier het volgende:
Beste fokkers,

Ik zit er al tijden aan te denken een touristenfahrt op de nürburgring te doen.

Een half jaar geleden ofzo heb ik mijn verzekering opgebeld om te vragen of de touristenfahrten op de nürburgring gedekt worden. Diegene aam de telefoon zij toen van niet.

Maar, in de verzekeringspolis staat alleen dat bij wedstrijden en snelheidsritten de schade niet gedekt wordt. Bij touristenfahrten is het verboden de tijd op de nemen (dus is het geen snelheidsrit) en is er geen winnaar (dus is het geen wedstrijd). Kan ik daaruit opmaken dat ik wa verzekerd ben daar?
Ik weet dat Centraal Beheer het tegenwoordig expliciet uitsluit. Veel verzekeringen zijn er wat losser in, maar wel risicovol. Ik zou zeggen: een link naar de voorwaarden, dan kunnen we er iets over zeggen.

Bedenk overigens wel dat er gevallen zijn van dat het gedekt was, maar de verzekering de verzekerde persoon er wel uit flikkerde vanwege de claim.

quote:
Ik zag in dit topic ook dat de autoverzekering van DS4 de nürburgring dekt. Is dat een speciale verzekering voor je / zijn Porsche? Of net zoiets als mijn verzekering, dat het niet uitgesloten is?
Dat laatste. Ik was toen verzekerd bij VVAA (waar overigens niet iedereen verzekerd kan zijn). Dure verzekering, maar ze maakten in ieder geval geen probleem van rijden op de Ring.

quote:
Verder vraag ik me af hoe het zit met slijtage van je auto. Overduidelijk ga ik daar niet rondracen. Dat lijkt me een buitengewoon snelle manier in de vangrail / op zijn kop te eindigen. Ik zou gewoon beheerst rijden en het circuit ervaren.

Is het dan ook zo dat na 1 a 2 rondjes je straatbanden en remmen weggesleept zijn? Ik rij (zoals iedereen eigenlijk al weet) in een diesel mondeo. Het ding stuurt voor een stationwagen geweldig, maar het is natuurlijk geen sportauto. Moet ik meteen naar de garage als ik terug in Nederland ben? Of valt de slijtage mee? Mijn auto (samen met mijn rijstijl) slijt de banden extreem snel weg. Ik zit nu aan mijn 3e set banden in ongeveer een half jaar. 1 set nieuwe zomerbanden, 1 set gebruikte zomerbanden met 6mm, en nu verslijten mijn winterbanden ook als een malle. Het is jammer als er qua kosten meteen 300 voor nieuwe banden bij komt.
Ik moet altijd een beetje lachen om mensen die claimen in een dagje daar banden op te roken. Die doen het er dan om, of ze verzinnen het ter plekke. Ik reed er echt heel veel ronden met r-compound. Ik rij daar zeer snel rond, dus het is geen kwestie van niet hard genoeg gaan. Wat ik niet deed was zoveel mogelijk dwars gaan. Dan gaan de banden natuurlijk wel snel.

De Nordschleife is gewoon voor banden en remmen niet het meest zware circuit. Dan kun je beter naar Spa... ;)

Als jij er met verstand rondjes draait en niet te gek doet zal de auto het best kunnen hebben. Alleen: de zwakke plekken van de auto, inclusief onderhoudsachterstand, vallen wel op. Maar ook daar geldt: hoe normaler jij rijdt, hoe minder snel het een probleem vormt.

Zorg iig voor goede remvloeistof, voldoende vlees op de blokken en dat de schijven dik genoeg zijn. Remmen moeten het iig blijven doen. Door je remmen heen trappen op de Ring is heel naar. De vangrail is nl. in heel veel gevallen heel dichtbij.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 20:23:03 #77
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149116011
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:25 schreef DS4 het volgende:
Ik weet dat Centraal Beheer het tegenwoordig expliciet uitsluit. Veel verzekeringen zijn er wat losser in, maar wel risicovol. Ik zo u zeggen: een link naar de voorwaarden, dan kunnen we er iets over zeggen.

Ik had inderdaad op Google gezocht, en er kwamen uitsluitingen voor de ANWB en Centraal Beheer verzekering.

Ik heb het een beetje vreemd gedaan via een tussenpersoon, dat was voor mij het goedkoopste. Op de website zie ik drie polissen:
http://ikrijverzekerd.nl/(...)-Personenauto-WA.pdf
http://ikrijverzekerd.nl/(...)-Personenauto-WA.pdf
http://www.ikrijverzekerd(...)ering-RV-0413-01.pdf

Ik heb eigenlijk geen idee welke voor mij van toepassing is :') , maar bij geen van de drie zie ik een clausule waarmee touristenfahrten uitgesloten worden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:25 schreef DS4 het volgende:
Bedenk overigens wel dat er gevallen zijn van dat het gedekt was, maar de verzekering de verzekerde persoon er wel uit flikkerde vanwege de claim.

Wauw, dat is wel vrij schandalig. Maar het lijkt me dat wanneer de schades echt hoog zijn je via een rechtzaak je gelijk wel kan krijgen toch? Ik bedoel als je het contract gewoon in je handen hebt dat het niet uitgesloten is...

Voor kleine zaken onder de ¤3000 zal ik het zowiezo uit eigen zak moeten betalen. Achteruit gaan in schadevrije jaren is als jongere niet goedkoop. Een maat had in mijn auto schade gereden aan een andere auto en wilde het via mijn verzekering regelen. Mijn huidige verzekering zou de maandpremie met ¤200 per maand omhoog gooien. Jaren lang. Andere verzekeraars zouden me überhaupt niet meer willen verzekeren. (Ze waren trouwens onwijs sportief. Ze hebben me heel vriendelijk te woord gestaan, en wilden met een tussenoplossing komen dat zij het voorschoten en ik het later binnen een jaar terug betaalde. Heel meelevend en meedenkend.)

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:25 schreef DS4 het volgende:
Dat laatste. Ik was toen verzekerd bij VVAA (waar overigens niet iedereen verzekerd kan zijn). Dure verzekering, maar ze maakten in ieder geval geen probleem van rijden op de Ring.

Een beetje off-topic, maar geinig dat de VVAA bij jou een dure verzekering is. Toen ik aan het prijs-vergelijken was, waren ze de helft van de prijs van mijn huidige (op de VVAA na goedkoopste) verzekering. Alleen ik werk niet in de zorg. Dus kan er geen gebruik van maken :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:25 schreef DS4 het volgende:
Ik moet altijd een beetje lachen om mensen die claimen in een dagje daar banden op te roken. Die doen het er dan om, of ze verzinnen het ter plekke. Ik reed er echt heel veel ronden met r-compound. Ik rij daar zeer snel rond, dus het is geen kwestie van niet hard genoeg gaan. Wat ik niet deed was zoveel mogelijk dwars gaan. Dan gaan de banden natuurlijk wel snel.

De Nordschleife is gewoon voor banden en remmen niet het meest zware circuit. Dan kun je beter naar Spa...
Kijk dat is goed nieuws. Ik hoef dus niet direct afscheid te nemen van mijn vrij dure Conti's, :) Het is TOTAAL niet mijn plan dwars te gaan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:25 schreef DS4 het volgende:
Als jij er met verstand rondjes draait en niet te gek doet zal de auto het best kunnen hebben. Alleen: de zwakke plekken van de auto, inclusief onderhoudsachterstand, vallen wel op. Maar ook daar geldt: hoe normaler jij rijdt, hoe minder snel het een probleem vormt.

Zorg iig voor goede remvloeistof, voldoende vlees op de blokken en dat de schijven dik genoeg zijn. Remmen moeten het iig blijven doen. Door je remmen heen trappen op de Ring is heel naar. De vangrail is nl. in heel veel gevallen heel dichtbij.
Ik denk dat je met het "niet te gek doen" de vinger op de zere plek legt. Een eerste ronde (of tientallen daarna trouwens) om de nürburgring rij je lijkt me niet heel hard. Dan is het meer het circuit leren kennen en ervoor zorgen dat je rechts blijft en anderen zo min mogelijk hindert.

Het lijkt me dat een turbo ofzo eerder boem doet als je constant volgas rijdt op de autobahn, topsnelheid, of telkens accelereren en remmen.

Remmen en vloeistoffen ga ik uiteraard laten nakijken door een professional. Vloeistoffen lijken me ook gewoon extreem belangrijk te laten checken. Een vloeistof lek is op de a2 niet heel dramatisch, maar op de nürburgring kan het de dood zijn van een motorrijder. Dat wil ik niet op mijn geweten hebben...
pi_149130028
Ben net toevallig de remmen rondom in de Ignis aan het vernieuwen. Had alles vorig jaar al compleet vervangen met OEM spul, daarna een aantal rondjes op de Ring gereden.

Ondanks het lage gewicht van de auto de schijven toen helaas krom gereden, wat nu op winterbanden en bij koude pas echt merkbaar is: de auto trekt alle kanten op bij hard remmen en de abs weet er geen raad mee.



Flinke kostenpost die eigenlijk niet nodig was geweest. Overigens gaan er nu wel schijven op die beter tegen hitte kunnen, maar de Ring zal de auto niet meer zien.

Als je als een tourist rijdt zal het overigens allemaal wel meevallen
  woensdag 28 januari 2015 @ 15:49:56 #79
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149140798
Toch knap dat remblokken scheef af kunnen slijten.
Dan weet je meteen dat zo'n boodschappen wagentje van poppenspul is gemaakt en sportief rijden dus al out of the question is :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 28 januari 2015 @ 16:56:59 #80
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149142798
Ik vind het eigenlijk best krom (pun intended) dat de remmen van je auto zo extreem krom kunnen trekken door normaal gebruik. Normaal gebruik als in je hebt ermee geremd maar niet na 5 rondjes de handrem erop gezet ofzo.

Bij een Alto oid zou je zoiets nog kunnen verwachten, maar voor de rest maakt Suzuki goede auto's. Dynamische auto's, aangepast voor de Europese markt en wegen.

Wanneer ik hard een bergpas naar beneden rij, is het hard remmen voor de bocht, en vol gas wanneer je eruit komt. En dat eindeloos herhalen. Dat lijkt me hetzelfde soort rem patroon als op de nürburgring, vol gas, vol remmen, vol gas, vol remmen, en zo door. De snelheden zijn natuurlijk minder hoog maar de koeling dus ook minder sterk. Het lijkt me redelijk vergelijkbaar. Heel iets anders ook dus dan je remmen continu een klein beetje ingedrukt houden op een berg afwaartse snelweg.

Je remmen worden dan natuurlijk heet. De velgen van mijn auto zijn dan oncomfortabel om aan te raken. De remmen zullen echt fatsoenlijk heet zijn. Maar er is niet snel fade in de remmen, en de schijven trekken niet krom.

Ik vind dat een auto dat aan moet kunnen. Natuurlijk slijt je je remblokken en banden sneller weg, en is je brandstof verbruik een minder dan een vierde van wat je verbruikt op de a2. Maar remmen horen niet krom te trekken en banden horen egaal te slijten...

(Het is wel kut trouwens om eerst van zo'n bergpas af te scheuren en dan gezellig voor een rood stoplicht te staan, op een helling, waardoor je je handrem toch moer gebruiken)
pi_149142876
Ignisjes zijn niet voor niets ingezet in rally's en de remsysteem op zich is fantastisch: bijten als een gek en veel gevoel.
De achterremmen zijn hetzelfde als die van de RX8.

Maar sportief rijden op de weg is iets anders dan het circuit
  woensdag 28 januari 2015 @ 17:11:16 #82
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149143180
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 16:59 schreef pvdplanet het volgende:
Ignisjes zijn niet voor niets ingezet in rally's en de remsysteem op zich is fantastisch: bijten als een gek en veel gevoel.
De achterremmen zijn hetzelfde als die van de RX8.

Maar sportief rijden op de weg is iets anders dan het circuit
Haha van die RX8 remmen wist ik niet, maar zo'n ignis is dus inderdaad zeker niet alleen een boodschappen wagentje.

De nürburgring lijkt me eigenlijk ook niet heel rem intesief. Veel hoge snelheid stukken waar de remmen weer kunnen koelen.

Maar onafhankelijk daarvan is het toch weird dat de remmen krom trekken voordat ze gaan faden? Als ik mijn auto een tijdje misbruik komt er een moment waarop de remmen minder effectief worden. Eerst moet je steeds harder trappen, en na een tijdje blokkeren de wielen niet meer goed. Gewoon voetje op de vloer zo hard als je kan duwen en de abs gaat niet los. Dat is mijn teken van "oh shit beter even rustig doen". Dat is trouwens bij de meeste auto's zo.

Als het dan weer koelt (wat verassend lang duurt) is alles terug naar normaal. Het lijkt me toch dat er een soort marge is ingebouwd in de remmen? Dat ze niet na 1 keer koken naar de klote zijn?

Ik heb trouwens nooit langer dan een uur achter elkaar zo gereden. Misschien dat daardoor die ignis op zijn gat gegaan is...
  woensdag 28 januari 2015 @ 18:02:11 #83
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149144578
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 16:59 schreef pvdplanet het volgende:
Ignisjes zijn niet voor niets ingezet in rally's en de remsysteem op zich is fantastisch: bijten als een gek en veel gevoel.
De achterremmen zijn hetzelfde als die van de RX8.

Maar sportief rijden op de weg is iets anders dan het circuit
Alleen zitten er op een Ignis rally 4 pots remtangen voorop en dubbelzuigers achter.
Of dacht je echt dat ze in het rally kampioenschap met stock tangen en blokken reden?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_149144660
De Ignis Sport heeft ABS, 109pk op 910 kilo, 253mm schijven voor en 258mm achter
Remmen: Blue Print (o.a. af fabriek op Honda/Lexus)

De MX-5 NB 1.6 heeft ABS, 110pk op 965 kilo, 255mm voor en 251mm achter
Remmen: Mintex grooved + Mintex blokken



Auto's zijn vergelijkbaar, de MX-5 doet 11 ronden achter elkaar zonder fading en de Ignis begint na 1 ronde al te stinken.

Met dit in het achterhoofd lijkt het mij dat standaard remmen niet geschikt zijn voor circuitgebruik. De set van de Ignis was zelfs duurder dan die van de MX-5 en Blue Print is van de Febi-Bilstein groep, dat is echt geen troep.

De gegroefde remmen voeren de hitte gewoon beter af en de blokken zijn beter bestand tegen langdurig misbruik. Ze bijten wat minder op de openbare weg maar heb daar verder geen last van.

De Subaru (is weg) en BMW hebben ook gegroefde remmen, daar nooit problemen mee gehad.



  woensdag 28 januari 2015 @ 18:11:37 #85
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149144804
Geheel off topic, maar die ignis lijkt me dan eigenlijk best een geinig bakje.

109 pk op 910 kilo is best netjes voor dat caliber auto. Beter dan de meeste nieuwe kleine auto's en lease hokken.
pi_149145002
Was rond 2005 de goedkoopste nieuwe GTI in Nederland. Het motortje (1.5 VVTi) trekt vanaf stationair als een gekke en bij 4500 gaat de nokkenas op scherp en krijg je nog een klein schopje in de rug (Recaro stoelen standaard)
Rijdt gemiddeld 1 op 15.5 maar er moet wel 98 in.

Nadeel: geen tractie bij nat weer en je zit nogal hoog op de bok. De onderdelen zijn wel lastig te vinden of er moet speciaal spul in (Iridium bougies a 30 euro per stuk)

Deze komt uit Duitsland, ze vroegen 5750 en we hebben er 4100 uit onderhandeld. De remmen waren op (vandaar de nieuwe destijds) en er zaten geen boekjes bij.

  woensdag 28 januari 2015 @ 18:19:45 #87
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149145038
Gaat lekker dat editten van een post :?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 28 januari 2015 @ 18:20:49 #88
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149145075
Gaat lekker dat editten van een post :?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 28 januari 2015 @ 18:23:56 #89
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149145167
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 16:59 schreef pvdplanet het volgende:
Ignisjes zijn niet voor niets ingezet in rally's en de remsysteem op zich is fantastisch: bijten als een gek en veel gevoel.
De achterremmen zijn hetzelfde als die van de RX8.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 18:05 schreef pvdplanet het volgende:
De Ignis Sport heeft ABS, 109pk op 910 kilo, 253mm schijven voor en 258mm achter
Remmen: Blue Print (o.a. af fabriek op Honda/Lexus)

Auto's zijn vergelijkbaar, de MX-5 doet 11 ronden achter elkaar zonder fading en de Ignis begint na 1 ronde al te stinken.
quote:
remmen:
Voorzijde: Brembo / φ300mm (gravel) φ355mm (asfalt)
Achter: Brembo / φ278mm
remklauw
Voorzijde: Brembo / 4-zuiger
Achter: Brembo / 2-zuiger
Bron: http://rally.hu/cikk.php?id=26413
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_149164670
Je vergeet Groep N waar alleen de remblokken en remleidingen zelf mogen worden gekozen

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')