abonnement Unibet Coolblue
pi_146693622
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 12:00 schreef bietelboer het volgende:

Holy shit, 96km/h?! :o
En toch is dat minder spannend dan vol met de auto daar naar beneden... Terwijl je relatief gezien harder gaat.

Het is daar natuurlijk wel breed voor een fietspad. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_146694259
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 november 2014 20:15 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

een fiets heeft smalle banden
Mijne niet hoor...althans mijn MTB niet :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 18:09 schreef daNpy het volgende:

[..]

Je start in Adenau denk ik?
Ben er nog nooit geweest met de fiets...dus wat handig is met parkeren en beginnen moet ik nog even uitvogelen :{
People assume too much.
  zaterdag 15 november 2014 @ 22:24:38 #53
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_146694395
Ik weet niet of je een regelmatige MTBer bent maar het stuk van Adenau naar Hohe Acht is veruit het aller, aller zwaarst. Dat is een lange tijd alleen maar klimmen.
Wij hebben er 2,5u over gedaan geloof ik, met een groep fiets-noobs :X (en mensen die alleen maar lopen omdat ze geen conditie hebben |:(

Daarna werd het voor ons pas leuk, maar na Nürburg is het ook weer ff (lang, niet heel steil) klimmen naar Adenauer Forst. Vanaf daar weer bergaf naar Adenau.

Wel leuk om te doen. We kwamen ook anderen tegen en die dede over de complete ronde een paar uurtjes ofzo :X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_146694492
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:24 schreef daNpy het volgende:
Ik weet niet of je een regelmatige MTBer bent maar het stuk van Adenau naar Hohe Acht is veruit het aller, aller zwaarst. Dat is een lange tijd alleen maar klimmen.
Wij hebben er 2,5u over gedaan geloof ik, met een groep fiets-noobs :X (en mensen die alleen maar lopen omdat ze geen conditie hebben |:(

Daarna werd het voor ons pas leuk, maar na Nürburg is het ook weer ff (lang, niet heel steil) klimmen naar Adenauer Forst. Vanaf daar weer bergaf naar Adenau.

Wel leuk om te doen. We kwamen ook anderen tegen en die dede over de complete ronde een paar uurtjes ofzo :X
Ik ben relatief nieuw in het mountainbiken, maar doe al wel een tijdje wielrennen, dus conditie is redelijk en kracht in benen ook wel. Desalniettemin heb ik niet al te hoge verwachtingen van mezelf en zal ik ook wel stukjes lopen haha
People assume too much.
pi_146694496
WK wielrennen is er toch eens gehouden? Flink afzien, lijkt me
  zaterdag 15 november 2014 @ 22:29:26 #56
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_146694552
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:27 schreef very het volgende:

[..]

Ik ben relatief nieuw in het mountainbiken, maar doe al wel een tijdje wielrennen, dus conditie is redelijk en kracht in benen ook wel. Desalniettemin heb ik niet al te hoge verwachtingen van mezelf en zal ik ook wel stukjes lopen haha
Ja dan reken maar op flink wat pittigheid. Vooral het eerste stuk is alleen maar klimmen, en vaak meer als de baan omdat je tegen de naastgelegen berg omhoog fietst.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 15 november 2014 @ 22:29:41 #57
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_146694566
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:27 schreef RolStaart-Beer het volgende:
WK wielrennen is er toch eens gehouden? Flink afzien, lijkt me
Elk jaar Rad am Ring, 24u race op wielrenfietsen in de VLN variant.
Collega van me heeft vorig jaar meegedaan, ook 97km/h op zijn klok gehaald en een uurtje over 1 rondje gedaan :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_146694700
Ze moeten eens om het extremer te maken steilstrecke open gooien voor de fietsers. Dan sloop je helemaal je benen 8)7
pi_146694821
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:33 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ze moeten eens om het extremer te maken steilstrecke open gooien voor de fietsers. Dan sloop je helemaal je benen 8)7
Bij rad am ring was deze dit jaar opengesteld... Weinig animo voor. ;)

Ik heb het ooit te voet gedaan. Ook pittig.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 15 november 2014 @ 22:52:33 #60
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_146695397
Ik met de brommer. Met 2 man erop ging ie niet meer omhoog, ook niet zig zaggend :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_146695442
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:29 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja dan reken maar op flink wat pittigheid. Vooral het eerste stuk is alleen maar klimmen, en vaak meer als de baan omdat je tegen de naastgelegen berg omhoog fietst.
Jij hebt al wat ervaring daar dus?
Weet jij waar je het beste kan parkeren en beginnen? En niet omdat ik erg bang ben, maar over hoeveel klimmen hebben we het? :) degene met wie ik ga heeft zelf halve slicks onder zijn fiets (deze), en met flink klimmen is goed profiel wel prettig natuurlijk
People assume too much.
pi_146695528
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:52 schreef daNpy het volgende:
Ik met de brommer. Met 2 man erop ging ie niet meer omhoog, ook niet zig zaggend :D
Niet zo gek als ik dit zie haha


Ik hoorde over hellingen van 17%
People assume too much.
pi_146695911
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:55 schreef very het volgende:

[..]

Niet zo gek als ik dit zie haha
[ afbeelding ]

Ik hoorde over hellingen van 17%
Onderste stuk is 27%
pi_146696217
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 23:04 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Onderste stuk is 27%
Dat is aardig gek
People assume too much.
  zaterdag 15 november 2014 @ 23:19:07 #65
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_146696512
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:53 schreef very het volgende:

[..]

Jij hebt al wat ervaring daar dus?
Weet jij waar je het beste kan parkeren en beginnen? En niet omdat ik erg bang ben, maar over hoeveel klimmen hebben we het? :) degene met wie ik ga heeft zelf halve slicks onder zijn fiets (deze), en met flink klimmen is goed profiel wel prettig natuurlijk
Ik geloof dat we er 6 uur over hebben gedaan als ik me het goed herinner.

Dit is wat ik er toendertijd over heb geschreven in een verslagje :P

quote:
Op zaterdag stond er wederom een rondje Ring op het programma, maar dan met de mountainbike. Keurige fietsen gehuurd, veel beter dan in de Ardennen, en op naar Bergwerk om vanuit daar gelijk op te klimmen naar Hohe Acht. Voor ons als vrijwel allemaal ongeoefende fietsers een bijzonder pittige klim met de nodige stops en stukjes lopen om omhoog te kunnen komen. In de Caroussel gestopt voor een wat langere pauze en daarna "nog een klein stukje omhoog" naar Hohe Acht. Tot aan hier vond ik het ook niet echt een succes en erg, erg zwaar.
In het traject na Hohe Acht werd dit ruimschoots goed gemaakt, toen kon de pret beginnen met afdalingen, bochtjes, los zand, gravel en toch wel zwaar zand. Uiteraard moest er hier en daar nog wat opgepept worden met "nog een klein stukje omhoog" om in Nurburg aan te komen voor een lunch. Een goede pasta naar binnen gewerkt voor de energie en weer verder... maar dat viel ff tegen :X
Enorm zadelpijn bij het her-opstappen na de lunch maakte de rit niet prettiger. Tussen T13 en Hatzenbach vervolgde we onze trip tot we in de Fuchsrohre weer flink omhoog mochten peddelen. Vanaf daar was het nog maar een kort stukje tot Breidscheid en hebben we een heel rondje afgelegd op het MTB-1 trail 8-)
Waar je het beste kan beginnen weet ik niet. Als ongeoefende fietser is het wel leuker om te starten op Brünnchen en je op te laten pikken in Adenau :P
Maar dan mis je wel een gaaf stukje Hohe Acht en Wippermann.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_146696825
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:27 schreef RolStaart-Beer het volgende:
WK wielrennen is er toch eens gehouden? Flink afzien, lijkt me
In 1978

op 7:50 Adenau.
14:13 Carrousel

Ze reden 273km. Dat is 13 rondjes?

Plaats Renner Land Tijd
1 Gerrie Knetemann Nederland 7 uur 32 min. 4 sec.
2 Francesco Moser Italie
3 Jörgen Marcussen Denemarken
4 Giuseppe Saronni Italie
5 Bernard Hinault Frankrijk
6 Joop Zoetemelk Nederland
7 Valerio Lualdi Italië
8 Herman Van Springel België
9 André Dierickx België
10 Roger De Vlaeminck België



[ Bericht 10% gewijzigd door Nieuwschierig op 15-11-2014 23:40:06 ]
Wie dit leest is gek
pi_147156663
Verdomme kikkers op de Nordschleife!

  zondag 30 november 2014 @ 20:00:19 #68
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_147158958
Hehe, lekker vertaald :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_147570176
Helaas dit weekend gesloten door de sneeuw, wel genoeg te doen...

  donderdag 18 december 2014 @ 14:16:40 #70
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_147705463
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 21:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Is leuk hoor. Gaat alleen niet zo snel (ja, in het begin wel (96 km/u geklokt op de fiets), maar vanaf ex-muhle...) natuurlijk.
Dit jaar had ik 79,6 op de teller staan meen ik... Dat is best vlot op de racefiets. Wel echt ieder jaar een beleving, volgend jaar zeker weer :D.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_147705847
quote:
14s.gif Op donderdag 18 december 2014 14:16 schreef jackson het volgende:

Dit jaar had ik 79,6 op de teller staan meen ik... Dat is best vlot op de racefiets. Wel echt ieder jaar een beleving, volgend jaar zeker weer :D.
Niet 97,6? Op die plek haalt iedereen wel ruim 90 als ze voluit gaan...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 18 december 2014 @ 15:57:28 #72
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_147708439
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 14:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Niet 97,6? Op die plek haalt iedereen wel ruim 90 als ze voluit gaan...
Nee, ik zit op mijn teller rond de 80 daar steeds... Ik zet er niet extra voor aan overigens :).
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_147708773
quote:
14s.gif Op donderdag 18 december 2014 15:57 schreef jackson het volgende:

[..]

Nee, ik zit op mijn teller rond de 80 daar steeds... Ik zet er niet extra voor aan overigens :).
O, ok. Ja, ik wel... Eigenlijk wil ik over de 100, maar dat is mij niet gelukt. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 18:08:17 #74
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149111570
Beste fokkers,

Ik zit er al tijden aan te denken een touristenfahrt op de nürburgring te doen.

Een half jaar geleden ofzo heb ik mijn verzekering opgebeld om te vragen of de touristenfahrten op de nürburgring gedekt worden. Diegene aam de telefoon zij toen van niet.

Maar, in de verzekeringspolis staat alleen dat bij wedstrijden en snelheidsritten de schade niet gedekt wordt. Bij touristenfahrten is het verboden de tijd op de nemen (dus is het geen snelheidsrit) en is er geen winnaar (dus is het geen wedstrijd). Kan ik daaruit opmaken dat ik wa verzekerd ben daar?

Ik zag in dit topic ook dat de autoverzekering van DS4 de nürburgring dekt. Is dat een speciale verzekering voor je / zijn Porsche? Of net zoiets als mijn verzekering, dat het niet uitgesloten is?

Verder vraag ik me af hoe het zit met slijtage van je auto. Overduidelijk ga ik daar niet rondracen. Dat lijkt me een buitengewoon snelle manier in de vangrail / op zijn kop te eindigen. Ik zou gewoon beheerst rijden en het circuit ervaren.

Is het dan ook zo dat na 1 a 2 rondjes je straatbanden en remmen weggesleept zijn? Ik rij (zoals iedereen eigenlijk al weet) in een diesel mondeo. Het ding stuurt voor een stationwagen geweldig, maar het is natuurlijk geen sportauto. Moet ik meteen naar de garage als ik terug in Nederland ben? Of valt de slijtage mee? Mijn auto (samen met mijn rijstijl) slijt de banden extreem snel weg. Ik zit nu aan mijn 3e set banden in ongeveer een half jaar. 1 set nieuwe zomerbanden, 1 set gebruikte zomerbanden met 6mm, en nu verslijten mijn winterbanden ook als een malle. Het is jammer als er qua kosten meteen 300 voor nieuwe banden bij komt.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 18:23:01 #75
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149111929
Jij zou toch wegblijven uit PTA?

Wanneer ga je je aan je eigen belofte houden? :W :W
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')