Bron: http://www.welt.de/region(...)uf-Nuerburgring.htmlquote:Nürburg/Adenau (dpa/lrs) - Bei einer Touristenfahrt am Nürburgring sind am Montagabend zwei Motorsportfans aus Finnland schwer verletzt worden. Wie die Polizeiinspektion Adenau am Dienstag mitteilte, überschlug sich der Wagen gegen 18.40 Uhr auf der Nordschleife des Nürburgrings nach einem Aufprall auf die Leitplanke, fing Feuer und brannte völlig aus. Fahrer und Beifahrer konnten zwar schnell aus dem Fahrzeug befreit werden, erlitten aber schwere Verbrennungen und mussten ins Krankenhaus gebracht werden. Sie fuhren nach einem SWR-Online-Bericht einen Sportwagen mit 400 PS, der völlig zerstört wurde. Auch die Fahrbahndecke sei erheblich in Mitleidenschaft gezogen worden.
BBQ corner part deux... Lijkt mij dat de heren zich momenteel geen zorgen maken om de centen. Bijzaak.quote:
Dat hangt van jouw verzekering af. Mijn verzekering die ik had met de Porsche dekte schade op de NS en men wist overigens ook dat ik daar vaak reed. Mijn huidige verzekering dekt het volgens mij ook, maar heb ik nooit gecontroleerd. Als het risico dat je jezelf dood rijdt, of zwaar gewond je niet afschrikt, dan gaat geld dat natuurlijk ook niet doen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:28 schreef Niek. het volgende:
Ik vraag me af of de meeste (gebruikelijke) verzekeringen een dergelijk iets dekken.
Alles is mogelijk. Als er een flink oliespoor loopt kun je ook met ESP volstrekt kansloos raken. Maar het kan natuurlijk ook overmoed zijn geweest, mechanische pech, enz.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:05 schreef pvdplanet het volgende:
De bestuurder zal de ESP misschien uitgeschakeld hebben gehad?
Hmmm... Dat klinkt niet goed.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:57 schreef RolStaart-Beer het volgende:
En de ring is weer overgenomen
http://www.allgemeine-zei(...)d-pfalz_14734730.htm
Nu dus voor tweederde in Russische handen
Dit soort partijen vormen een risico.quote:
Jah, dat is geheel in lijn met de protesten vooraf ook prachtig gefaald als ik me niet vergis... je koopt een circuit, geen kermisbende.quote:Op zondag 2 november 2014 11:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dit soort partijen vormen een risico.
Dat is al gebleken toen er zonodig een pretpark van gemaakt moest worden.
Wellicht dat het zonder kermismeuk kan als ze er een groot hek omheen zetten en elke toeschouwer 15 euro entree vragen.quote:Op zondag 2 november 2014 12:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jah, dat is geheel in lijn met de protesten vooraf ook prachtig gefaald als ik me niet vergis... je koopt een circuit, geen kermisbende.
hoeveel toeschouwers moeten er wel niet komen om een extreem lang hek te bekostigen? Om maar te zwijgen over de kosten van controleurs en kaartverkopers. En hoeveel bezoekers zouden er overblijven als je ze daar voor laat betalen?quote:Op zondag 2 november 2014 13:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wellicht dat het zonder kermismeuk kan als ze er een groot hek omheen zetten en elke toeschouwer 15 euro entree vragen.
Precies, dat gaat ook niet uit.quote:Op zondag 2 november 2014 13:40 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
hoeveel toeschouwers moeten er wel niet komen om een extreem lang hek te bekostigen? Om maar te zwijgen over de kosten van controleurs en kaartverkopers. En hoeveel bezoekers zouden er overblijven als je ze daar voor laat betalen?
Hartstikke gratisquote:Op maandag 3 november 2014 19:10 schreef Oceanview het volgende:
Als je wilt gaan kijken op de Ring, kost dat dan ook geld of is dat gratis?
En wat vinden jullie goede spotplaatsen?quote:
voor de eerste keer een fijne plek. bij de waldweg is een mooi plekje ook, vooralals er op het F1 circuit ook een event is, daar heb je ook mooi zicht over. en de ingang is ook leuk, maar daar gaat het natuurlijk niet hard.quote:Op maandag 3 november 2014 19:18 schreef Oceanview het volgende:
[..]
En wat vinden jullie goede spotplaatsen?
Of youtube komt de bocht met de zandvlakte heel vaak voor, lijkt mij ook een mooie.
Adenauer Forstquote:Op maandag 3 november 2014 19:18 schreef Oceanview het volgende:
[..]
En wat vinden jullie goede spotplaatsen?
Of youtube komt de bocht met de zandvlakte heel vaak voor, lijkt mij ook een mooie.
De ingang lijkt mij alleen mooi voor het geluidquote:Op maandag 3 november 2014 19:21 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
voor de eerste keer een fijne plek. bij de waldweg is een mooi plekje ook, vooralals er op het F1 circuit ook een event is, daar heb je ook mooi zicht over. en de ingang is ook leuk, maar daar gaat het natuurlijk niet hard.
Top bedankt!quote:Op maandag 3 november 2014 19:22 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Adenauer Forst
http://www.nurburgringexp(...)leife_Adenauer_Forst
Dan nog meer succesquote:Op vrijdag 14 november 2014 16:28 schreef very het volgende:
Ik ga er waarschijnlijk de 23e heen, maar niet om over het circuit te racen maar om het mountainbikeparcour eromheen te doen
De baan zelf over (nordschleiffe + gp-circuit) ga ik ook doen, maar dat is pas in juli volgend jaar, en dat doe ik op de racefietsquote:Op vrijdag 14 november 2014 16:35 schreef bietelboer het volgende:
Met de fiets de baan over? damn, moet er niet aan denken
Daar zitten ook flinke hoogte verschillen in zeg, succes!quote:Op vrijdag 14 november 2014 16:46 schreef very het volgende:
[..]
De baan zelf over (nordschleiffe + gp-circuit) ga ik ook doen, maar dat is pas in juli volgend jaar, en dat doe ik op de racefiets
Nu ga ik het mountainbikeparcour op wat een beetje om het circuit heen ligt.
Filmpjes:
I know... 17% omhoog in sommige gevallenquote:Op vrijdag 14 november 2014 16:53 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Daar zitten ook flinke hoogte verschillen in zeg, succes!
Je start in Adenau denk ik?quote:Op vrijdag 14 november 2014 17:12 schreef very het volgende:
[..]
I know... 17% omhoog in sommige gevallen
Is leuk hoor. Gaat alleen niet zo snel (ja, in het begin wel (96 km/u geklokt op de fiets), maar vanaf ex-muhle...) natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 november 2014 16:35 schreef bietelboer het volgende:
Met de fiets de baan over? damn, moet er niet aan denken
Uitkijken dan dat hij boven aan de bult niet in die knik naar links er uit vliegt met koude bandenquote:
Holy shit, 96km/h?!quote:Op vrijdag 14 november 2014 21:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Is leuk hoor. Gaat alleen niet zo snel (ja, in het begin wel (96 km/u geklokt op de fiets), maar vanaf ex-muhle...) natuurlijk.
topic gelezen?quote:Op zaterdag 15 november 2014 10:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Uitkijken dan dat hij boven aan de bult niet in die knik naar links er uit vliegt met koude banden
En toch is dat minder spannend dan vol met de auto daar naar beneden... Terwijl je relatief gezien harder gaat.quote:
Mijne niet hoor...althans mijn MTB nietquote:Op zaterdag 15 november 2014 20:15 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
een fiets heeft smalle banden
Ben er nog nooit geweest met de fiets...dus wat handig is met parkeren en beginnen moet ik nog even uitvogelenquote:
Ik ben relatief nieuw in het mountainbiken, maar doe al wel een tijdje wielrennen, dus conditie is redelijk en kracht in benen ook wel. Desalniettemin heb ik niet al te hoge verwachtingen van mezelf en zal ik ook wel stukjes lopen hahaquote:Op zaterdag 15 november 2014 22:24 schreef daNpy het volgende:
Ik weet niet of je een regelmatige MTBer bent maar het stuk van Adenau naar Hohe Acht is veruit het aller, aller zwaarst. Dat is een lange tijd alleen maar klimmen.
Wij hebben er 2,5u over gedaan geloof ik, met een groep fiets-noobs (en mensen die alleen maar lopen omdat ze geen conditie hebben
Daarna werd het voor ons pas leuk, maar na Nürburg is het ook weer ff (lang, niet heel steil) klimmen naar Adenauer Forst. Vanaf daar weer bergaf naar Adenau.
Wel leuk om te doen. We kwamen ook anderen tegen en die dede over de complete ronde een paar uurtjes ofzo
Ja dan reken maar op flink wat pittigheid. Vooral het eerste stuk is alleen maar klimmen, en vaak meer als de baan omdat je tegen de naastgelegen berg omhoog fietst.quote:Op zaterdag 15 november 2014 22:27 schreef very het volgende:
[..]
Ik ben relatief nieuw in het mountainbiken, maar doe al wel een tijdje wielrennen, dus conditie is redelijk en kracht in benen ook wel. Desalniettemin heb ik niet al te hoge verwachtingen van mezelf en zal ik ook wel stukjes lopen haha
Elk jaar Rad am Ring, 24u race op wielrenfietsen in de VLN variant.quote:Op zaterdag 15 november 2014 22:27 schreef RolStaart-Beer het volgende:
WK wielrennen is er toch eens gehouden? Flink afzien, lijkt me
Bij rad am ring was deze dit jaar opengesteld... Weinig animo voor.quote:Op zaterdag 15 november 2014 22:33 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ze moeten eens om het extremer te maken steilstrecke open gooien voor de fietsers. Dan sloop je helemaal je benen
Jij hebt al wat ervaring daar dus?quote:Op zaterdag 15 november 2014 22:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja dan reken maar op flink wat pittigheid. Vooral het eerste stuk is alleen maar klimmen, en vaak meer als de baan omdat je tegen de naastgelegen berg omhoog fietst.
Niet zo gek als ik dit zie hahaquote:Op zaterdag 15 november 2014 22:52 schreef daNpy het volgende:
Ik met de brommer. Met 2 man erop ging ie niet meer omhoog, ook niet zig zaggend
Onderste stuk is 27%quote:Op zaterdag 15 november 2014 22:55 schreef very het volgende:
[..]
Niet zo gek als ik dit zie haha
[ afbeelding ]
Ik hoorde over hellingen van 17%
Ik geloof dat we er 6 uur over hebben gedaan als ik me het goed herinner.quote:Op zaterdag 15 november 2014 22:53 schreef very het volgende:
[..]
Jij hebt al wat ervaring daar dus?
Weet jij waar je het beste kan parkeren en beginnen? En niet omdat ik erg bang ben, maar over hoeveel klimmen hebben we het? degene met wie ik ga heeft zelf halve slicks onder zijn fiets (deze), en met flink klimmen is goed profiel wel prettig natuurlijk
Waar je het beste kan beginnen weet ik niet. Als ongeoefende fietser is het wel leuker om te starten op Brünnchen en je op te laten pikken in Adenauquote:Op zaterdag stond er wederom een rondje Ring op het programma, maar dan met de mountainbike. Keurige fietsen gehuurd, veel beter dan in de Ardennen, en op naar Bergwerk om vanuit daar gelijk op te klimmen naar Hohe Acht. Voor ons als vrijwel allemaal ongeoefende fietsers een bijzonder pittige klim met de nodige stops en stukjes lopen om omhoog te kunnen komen. In de Caroussel gestopt voor een wat langere pauze en daarna "nog een klein stukje omhoog" naar Hohe Acht. Tot aan hier vond ik het ook niet echt een succes en erg, erg zwaar.
In het traject na Hohe Acht werd dit ruimschoots goed gemaakt, toen kon de pret beginnen met afdalingen, bochtjes, los zand, gravel en toch wel zwaar zand. Uiteraard moest er hier en daar nog wat opgepept worden met "nog een klein stukje omhoog" om in Nurburg aan te komen voor een lunch. Een goede pasta naar binnen gewerkt voor de energie en weer verder... maar dat viel ff tegen
Enorm zadelpijn bij het her-opstappen na de lunch maakte de rit niet prettiger. Tussen T13 en Hatzenbach vervolgde we onze trip tot we in de Fuchsrohre weer flink omhoog mochten peddelen. Vanaf daar was het nog maar een kort stukje tot Breidscheid en hebben we een heel rondje afgelegd op het MTB-1 trail
In 1978quote:Op zaterdag 15 november 2014 22:27 schreef RolStaart-Beer het volgende:
WK wielrennen is er toch eens gehouden? Flink afzien, lijkt me
Dit jaar had ik 79,6 op de teller staan meen ik... Dat is best vlot op de racefiets. Wel echt ieder jaar een beleving, volgend jaar zeker weer .quote:Op vrijdag 14 november 2014 21:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Is leuk hoor. Gaat alleen niet zo snel (ja, in het begin wel (96 km/u geklokt op de fiets), maar vanaf ex-muhle...) natuurlijk.
Niet 97,6? Op die plek haalt iedereen wel ruim 90 als ze voluit gaan...quote:Op donderdag 18 december 2014 14:16 schreef jackson het volgende:
Dit jaar had ik 79,6 op de teller staan meen ik... Dat is best vlot op de racefiets. Wel echt ieder jaar een beleving, volgend jaar zeker weer .
Nee, ik zit op mijn teller rond de 80 daar steeds... Ik zet er niet extra voor aan overigens .quote:Op donderdag 18 december 2014 14:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet 97,6? Op die plek haalt iedereen wel ruim 90 als ze voluit gaan...
O, ok. Ja, ik wel... Eigenlijk wil ik over de 100, maar dat is mij niet gelukt.quote:Op donderdag 18 december 2014 15:57 schreef jackson het volgende:
[..]
Nee, ik zit op mijn teller rond de 80 daar steeds... Ik zet er niet extra voor aan overigens .
Ik weet dat Centraal Beheer het tegenwoordig expliciet uitsluit. Veel verzekeringen zijn er wat losser in, maar wel risicovol. Ik zou zeggen: een link naar de voorwaarden, dan kunnen we er iets over zeggen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:08 schreef NieuweNier het volgende:
Beste fokkers,
Ik zit er al tijden aan te denken een touristenfahrt op de nürburgring te doen.
Een half jaar geleden ofzo heb ik mijn verzekering opgebeld om te vragen of de touristenfahrten op de nürburgring gedekt worden. Diegene aam de telefoon zij toen van niet.
Maar, in de verzekeringspolis staat alleen dat bij wedstrijden en snelheidsritten de schade niet gedekt wordt. Bij touristenfahrten is het verboden de tijd op de nemen (dus is het geen snelheidsrit) en is er geen winnaar (dus is het geen wedstrijd). Kan ik daaruit opmaken dat ik wa verzekerd ben daar?
Dat laatste. Ik was toen verzekerd bij VVAA (waar overigens niet iedereen verzekerd kan zijn). Dure verzekering, maar ze maakten in ieder geval geen probleem van rijden op de Ring.quote:Ik zag in dit topic ook dat de autoverzekering van DS4 de nürburgring dekt. Is dat een speciale verzekering voor je / zijn Porsche? Of net zoiets als mijn verzekering, dat het niet uitgesloten is?
Ik moet altijd een beetje lachen om mensen die claimen in een dagje daar banden op te roken. Die doen het er dan om, of ze verzinnen het ter plekke. Ik reed er echt heel veel ronden met r-compound. Ik rij daar zeer snel rond, dus het is geen kwestie van niet hard genoeg gaan. Wat ik niet deed was zoveel mogelijk dwars gaan. Dan gaan de banden natuurlijk wel snel.quote:Verder vraag ik me af hoe het zit met slijtage van je auto. Overduidelijk ga ik daar niet rondracen. Dat lijkt me een buitengewoon snelle manier in de vangrail / op zijn kop te eindigen. Ik zou gewoon beheerst rijden en het circuit ervaren.
Is het dan ook zo dat na 1 a 2 rondjes je straatbanden en remmen weggesleept zijn? Ik rij (zoals iedereen eigenlijk al weet) in een diesel mondeo. Het ding stuurt voor een stationwagen geweldig, maar het is natuurlijk geen sportauto. Moet ik meteen naar de garage als ik terug in Nederland ben? Of valt de slijtage mee? Mijn auto (samen met mijn rijstijl) slijt de banden extreem snel weg. Ik zit nu aan mijn 3e set banden in ongeveer een half jaar. 1 set nieuwe zomerbanden, 1 set gebruikte zomerbanden met 6mm, en nu verslijten mijn winterbanden ook als een malle. Het is jammer als er qua kosten meteen 300 voor nieuwe banden bij komt.
Ik had inderdaad op Google gezocht, en er kwamen uitsluitingen voor de ANWB en Centraal Beheer verzekering.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:25 schreef DS4 het volgende:
Ik weet dat Centraal Beheer het tegenwoordig expliciet uitsluit. Veel verzekeringen zijn er wat losser in, maar wel risicovol. Ik zo u zeggen: een link naar de voorwaarden, dan kunnen we er iets over zeggen.
Wauw, dat is wel vrij schandalig. Maar het lijkt me dat wanneer de schades echt hoog zijn je via een rechtzaak je gelijk wel kan krijgen toch? Ik bedoel als je het contract gewoon in je handen hebt dat het niet uitgesloten is...quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:25 schreef DS4 het volgende:
Bedenk overigens wel dat er gevallen zijn van dat het gedekt was, maar de verzekering de verzekerde persoon er wel uit flikkerde vanwege de claim.
Een beetje off-topic, maar geinig dat de VVAA bij jou een dure verzekering is. Toen ik aan het prijs-vergelijken was, waren ze de helft van de prijs van mijn huidige (op de VVAA na goedkoopste) verzekering. Alleen ik werk niet in de zorg. Dus kan er geen gebruik van makenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:25 schreef DS4 het volgende:
Dat laatste. Ik was toen verzekerd bij VVAA (waar overigens niet iedereen verzekerd kan zijn). Dure verzekering, maar ze maakten in ieder geval geen probleem van rijden op de Ring.
Kijk dat is goed nieuws. Ik hoef dus niet direct afscheid te nemen van mijn vrij dure Conti's, Het is TOTAAL niet mijn plan dwars te gaan.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:25 schreef DS4 het volgende:
Ik moet altijd een beetje lachen om mensen die claimen in een dagje daar banden op te roken. Die doen het er dan om, of ze verzinnen het ter plekke. Ik reed er echt heel veel ronden met r-compound. Ik rij daar zeer snel rond, dus het is geen kwestie van niet hard genoeg gaan. Wat ik niet deed was zoveel mogelijk dwars gaan. Dan gaan de banden natuurlijk wel snel.
De Nordschleife is gewoon voor banden en remmen niet het meest zware circuit. Dan kun je beter naar Spa...
Ik denk dat je met het "niet te gek doen" de vinger op de zere plek legt. Een eerste ronde (of tientallen daarna trouwens) om de nürburgring rij je lijkt me niet heel hard. Dan is het meer het circuit leren kennen en ervoor zorgen dat je rechts blijft en anderen zo min mogelijk hindert.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:25 schreef DS4 het volgende:
Als jij er met verstand rondjes draait en niet te gek doet zal de auto het best kunnen hebben. Alleen: de zwakke plekken van de auto, inclusief onderhoudsachterstand, vallen wel op. Maar ook daar geldt: hoe normaler jij rijdt, hoe minder snel het een probleem vormt.
Zorg iig voor goede remvloeistof, voldoende vlees op de blokken en dat de schijven dik genoeg zijn. Remmen moeten het iig blijven doen. Door je remmen heen trappen op de Ring is heel naar. De vangrail is nl. in heel veel gevallen heel dichtbij.
Haha van die RX8 remmen wist ik niet, maar zo'n ignis is dus inderdaad zeker niet alleen een boodschappen wagentje.quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:59 schreef pvdplanet het volgende:
Ignisjes zijn niet voor niets ingezet in rally's en de remsysteem op zich is fantastisch: bijten als een gek en veel gevoel.
De achterremmen zijn hetzelfde als die van de RX8.
Maar sportief rijden op de weg is iets anders dan het circuit
Alleen zitten er op een Ignis rally 4 pots remtangen voorop en dubbelzuigers achter.quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:59 schreef pvdplanet het volgende:
Ignisjes zijn niet voor niets ingezet in rally's en de remsysteem op zich is fantastisch: bijten als een gek en veel gevoel.
De achterremmen zijn hetzelfde als die van de RX8.
Maar sportief rijden op de weg is iets anders dan het circuit
quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:59 schreef pvdplanet het volgende:
Ignisjes zijn niet voor niets ingezet in rally's en de remsysteem op zich is fantastisch: bijten als een gek en veel gevoel.
De achterremmen zijn hetzelfde als die van de RX8.
quote:Op woensdag 28 januari 2015 18:05 schreef pvdplanet het volgende:
De Ignis Sport heeft ABS, 109pk op 910 kilo, 253mm schijven voor en 258mm achter
Remmen: Blue Print (o.a. af fabriek op Honda/Lexus)
Auto's zijn vergelijkbaar, de MX-5 doet 11 ronden achter elkaar zonder fading en de Ignis begint na 1 ronde al te stinken.
Bron: http://rally.hu/cikk.php?id=26413quote:remmen:
Voorzijde: Brembo / φ300mm (gravel) φ355mm (asfalt)
Achter: Brembo / φ278mm
remklauw
Voorzijde: Brembo / 4-zuiger
Achter: Brembo / 2-zuiger
Misschien niet het meest zware, en het zal ook aan je ervarenheid liggen, maar je remmen krijgen het aardig voor hun kiezen daar hoorquote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:25 schreef DS4 het volgende:
De Nordschleife is gewoon voor remmen niet het meest zware circuit.
Zwaarder dan in het verkeer ja...quote:Op donderdag 29 januari 2015 11:21 schreef very het volgende:
Misschien niet het meest zware, en het zal ook aan je ervarenheid liggen, maar je remmen krijgen het aardig voor hun kiezen daar hoor
Klopt idd, je mag zelfs geen grotere blokken monteren (mocht dat passen)quote:Op donderdag 29 januari 2015 11:02 schreef pvdplanet het volgende:
Je vergeet Groep N waar alleen de remblokken en remleidingen zelf mogen worden gekozen
[ afbeelding ]
Remvloeistof mag dan weer wel.quote:Op donderdag 29 januari 2015 16:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Klopt idd, je mag zelfs geen grotere blokken monteren (mocht dat passen)
Ik denk niet dat dat een probleem is eigenlijk.quote:
Een goede remvloeistof kan weldegelijk schelen. Ik heb altijd SRF erin.quote:Op donderdag 29 januari 2015 16:46 schreef daNpy het volgende:
Ik denk niet dat dat een probleem is eigenlijk.
Gebruik zelf ook gewoon DOT4 in de Golf en die remmen worden ook 500 graden
Ja, geen olie van de action natuurlijkquote:Op donderdag 29 januari 2015 16:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een goede remvloeistof kan weldegelijk schelen. Ik heb altijd SRF erin.
SRF is ook wel weer het andere uiterste. Maar het gaat om zulke kleine hoeveelheden dat het natuurlijk geen drol uitmaakt. Gewoon ieder jaar verversen en het zal daar iig nooit aan liggen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 17:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, geen olie van de action natuurlijk
Lijkt mij inderdaad ook ja... Ben dit jaar wel van plan weer een aantal keer te gaan.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:56 schreef daNpy het volgende:
@Jackson: ik vermoed dat de agenda simpelweg nog niet verder is ingevuld
Say what? Ik rij ook in een hoerensloep van een mondeo, maar ik herken absoluut niet hetgene wat jij zegt over je idiote bandenslijtage, banden slijten wel wat harder dan een licht bakkie want de auto weegt aardig veel, ik zou je auto eens goed laten uitlijnen!quote:Is het dan ook zo dat na 1 a 2 rondjes je straatbanden en remmen weggesleept zijn? Ik rij (zoals iedereen eigenlijk al weet) in een diesel mondeo. Het ding stuurt voor een stationwagen geweldig, maar het is natuurlijk geen sportauto. Moet ik meteen naar de garage als ik terug in Nederland ben? Of valt de slijtage mee? Mijn auto (samen met mijn rijstijl) slijt de banden extreem snel weg. Ik zit nu aan mijn 3e set banden in ongeveer een half jaar. 1 set nieuwe zomerbanden, 1 set gebruikte zomerbanden met 6mm, en nu verslijten mijn winterbanden ook als een malle. Het is jammer als er qua kosten meteen 300 voor nieuwe banden bij komt.
Bij? Ben ook aan het kijken voor een andere verzekeraarquote:Op donderdag 19 februari 2015 07:32 schreef pvdplanet het volgende:
De Bmw is per 1 maart verzekerd bij een andere maatschappij aangezien de voorwaarden dubieus waren ivm rijden op de ring.
Het is een paar Euro duurder maar geeft tenminste gemoedsrust. Alleen 'officiele wedstrijden' worden nu uitgesloten van vergoeding.
Een van de 'prijsbrekers' via Independer. De grote maatschappijen en dan vooral CB hebben veel te veel uitzonderingsclausules.quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:40 schreef Andyy het volgende:
[..]
Bij? Ben ook aan het kijken voor een andere verzekeraar
Dat is vast ook een motorrijder want die gaan daar stug rechtuit als ze in de stress vergeten door de bocht te kijken,quote:Op zondag 22 maart 2015 19:40 schreef pvdplanet het volgende:
Huurauto's.. dat wordt dokken
Lucky driver
Nordschleife 22 03 2015 - Almost BIG Crash BMW 3 Coupe - LUCKY DRIVER - Touristenfahrten Nürburgring
Vroeger was alles mooierquote:Op maandag 23 maart 2015 19:02 schreef Nieuwschierig het volgende:
Zo zonder vangrails heeft de courreur veel meer uitzicht. Ook door de bochten.
quote:De Britse Nissan-rijder Jann Mardenborough is met zijn Nissan GT-R in het publiek terecht gekomen tijdens de eerste manche van de Duitse VLN op de beruchte Nürburgring, bekend van het ongeval in 1976 met Niki Lauda. Hoewel het om een circuitrace gaat, waar het publiek duidelijk afgescheiden van het circuit staat, vloog de Nissan GT-R om onduidelijke redenen over de hekken. De rijder zelf is niet gewond, maar in het publiek is de balans dramatisch met minstens één dode -sommige bronnen melden er al twee- en vier zwaargewonden. De Brit deelde de wagen onder meer met onze landgenoot Wolfgang Reip. De race is afgelast en de politie heeft de omloop afgesloten.
De VLN is een kampioenschap dat alleen op de Nürburgring wordt verreden, met GT-wagens. Ook Laurens Vanthoor en Maxime Martin, twee landgenoten, verschenen er aan de start.
Volgens mij mist er niks, de onderplaat aan de voorzijde sluit aan op de bumper, voor zover ik kan zien?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 23:14 schreef Anne het volgende:
Ik heb het filmpje nu wel honderd keer gekeken ongeveer, maar mist ie niet ook een stuk bumper aan de onderkant al, voordat de wind eronder slaat (en waardoor dit dus ook wat eerder zal gebeuren) ?
Sommige mensen kunnen echt niet filmen.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:03 schreef daNpy het volgende:
Andere hoek.
Bumperlip bij deze is zwart, niet wit/grijs
Slachtoffer schijnt een 49 jarige NLer te zijn.
http://www.dumpert.nl/med(...)ash_nurburgring.htmlquote:Op maandag 30 maart 2015 15:42 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Sommige mensen kunnen echt niet filmen.
Heftig hoor.. Met name dat laatste shot, waar je de auto ziet liggen.quote:Op woensdag 1 april 2015 19:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
http://www.dumpert.nl/med(...)ash_nurburgring.html
Jup it ain't prettyquote:Op woensdag 1 april 2015 21:35 schreef Anne het volgende:
[..]
Heftig hoor.. Met name dat laatste shot, waar je de auto ziet liggen.
Wat een ...quote:
Ja, maar je weet het nooit hè? Ongelukjes zit altijd in een klein hoekje Als dat gebeurt heb ik echt een super groot probleemquote:Op dinsdag 29 september 2015 11:40 schreef Alexxxxx het volgende:
gewoon geen schade rijden dan. Toen ik de ring op was deed ik dat op een doordeweekse ochtend, bijna geen verkeer. En geen onnodige risico's nemen, als je een kwartier over je rondje ring doet heb je er alleen maar extra lang van genoten toch?
En dat heeft allemaal helemaal niks met dit ongeval te maken.quote:Op zondag 24 juli 2016 00:16 schreef Nieuwschierig het volgende:
Blijkbaar in de beruchte Forth Left knik van Kesselchen.
Berucht omdat die meestal met de hoogst mogelijke snelheid die er in een auto zit genomen wordt maar waar bij een slippertje een enorm geweldadige stuiterspin tussen de 2 vangrals onstaat.
Godskolere zeg...daar is niet veel meer van over.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 23:04 schreef Alexxxxx het volgende:
Twee doden en een aantal marshalls gewond
Wat betreft die marshall mee eens,de rest van je post vind ik wat maf om het mild uit te drukken.quote:Op zondag 24 juli 2016 11:42 schreef buzz1291 het volgende:
Nog niks van op YouTube te vinden. Dat van die Marshalls is heel triest. Die gasten in die auto gingen voor een Darwin award.
Sad but true. Gele vlag negeren en vol gas doorjagen.quote:Op zondag 24 juli 2016 12:04 schreef Charged het volgende:
[..]
Wat betreft die marshall mee eens,de rest van je post vind ik wat maf om het mild uit te drukken.
Er is meer info betreffende het ongeval dus..dan moet ik mijn excuses maken voor mijn vorige comment,quote:Op zondag 24 juli 2016 13:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Sad but true. Gele vlag negeren en vol gas doorjagen.
Touristenfahrten is al jaren niet leuk meer (dankzij zulke acties), en ook al jaren geen "toeristen" fahrten meer.
en het geldverdienen model van de AGquote:Op zondag 24 juli 2016 13:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Sad but true. Gele vlag negeren en vol gas doorjagen.
Touristenfahrten is al jaren niet leuk meer (dankzij zulke acties), en ook al jaren geen "toeristen" fahrten meer.
Ondanks de hoge prijzen denken mensen nog steeds dat er een trofee te winnen valt tijdens TF.quote:
Hoe is dit ongeval gebeurt?quote:Op zondag 24 juli 2016 10:49 schreef daNpy het volgende:
[..]
En dat heeft allemaal helemaal niks met dit ongeval te maken.
Waarom zou ik dat aan jou uitleggen, jij weet het toch al?quote:
Ik wens je Freude am Fahrenquote:Op zondag 24 juli 2016 18:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat aan jou uitleggen, jij weet het toch al?
Ziet daar van alles voorbij komen, gare busjes van de lokale stucadoor, gezinsauto's met kinderen zonder helm achterin (maar pa wel), is een leuk dagje uit hoor!quote:Op maandag 25 juli 2016 22:41 schreef boegschroef het volgende:
Afgaande op de foto is de wagen ook niet echt veilig voor dit soort banen, gewone stoelen, gewone gordels, geen rolkooi...
Ik snap niet zo goed waarom ze zo'n auto's toelaten...
Wat een kletskoek. Geen slachtoffer van de omstandigheden, ze reden gewoon te hard. Als je niet tijdig kunt stoppen, dan rij je te hard - zo simpel is het.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:38 schreef pvdplanet het volgende:
Die gasten in de Civic reden 'normaal', ook te zien in het filmpje van EMS op Youtube van 23 juli.
Gewoon slachtoffer van de omstandigheden, geen duidelijk signalen langs de baan en de sowieso hoge snelheid die iedereen daar rijdt (ook de 'toeristen')
Een gozer was 3 minuten eerder ook bijna tegen de Streckensicherungsauto gereden omdat de gasten te druk waren met onderdelen rapen ipv terug te lopen en te vlaggenquote:Leute das war ein Absicherungsfehler der Streckensicherung ! Sonst wäre das nie passiert.
Hartmut und ich waren live dabei.... Wir waren Ersthelfer
Es hat halt alles schlechte zusammen gepasst (Regen, Geschwindigkeit, Stelle wo das Stressi Auto stand usw)
In jouw quote zeggen ze ook dat het lag aan de snelheid (en aan de regen).quote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:16 schreef pvdplanet het volgende:
Lees dit dan
[..]
Een gozer was 3 minuten eerder ook bijna tegen de Streckensicherungsauto gereden omdat de gasten te druk waren met onderdelen rapen ipv terug te lopen en te vlaggen
Geen Engelsen gezien dan? Die zijn vaak vele malen erger. Al heb je er inderdaad genoeg die zich de nieuwe Max Verstappen wanen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 17:07 schreef Catch_me het volgende:
Laatst hier geweest met m'n ZZR1400. Viel me op dat vooral de nederlanders waardeloze lijnen rijden en ver boven hun kunnen rijden, levensgevaarlijk. De meeste van deze paupers reden dan ook nog eens in van die afgetrapte bmw's of volkswagens. Heb er ook nog eentje tegen de vangrail zien staan met z'n petje op.
Dat gaat niet echt werken op de Ring, dan zou je overal max 50 of 70 moeten gaan rijdenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:22 schreef k_man het volgende:
Je moet gewoon zorgen dat je te allen tijde tijdig kunt stoppen.
Ja, dus?quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:14 schreef RiKe het volgende:
[..]
Dat gaat niet echt werken op de Ring, dan zou je overal max 50 of 70 moeten gaan rijden
Dan is heel de charme van de Ring weg, mensen gaan er juist heen om harder te rijden als op de gemiddelde binnenweg.quote:
Er wordt toch altijd geclaimd dat de Ring openbare weg is en geen circuit? ik mag hopen dat je niet met deze houding de weg op gaat.quote:Op zondag 7 augustus 2016 21:12 schreef RiKe het volgende:
[..]
Dan is heel de charme van de Ring weg, mensen gaan er juist heen om harder te rijden als op de gemiddelde binnenweg.
We waren er niet bij, maar als er inderdaad meer gelet werd op het onderdelen rapen dan om het waarschuwen van mensen die aan komen rijden lijkt mij dat een operationele fout, en niet een fout van een bezoeker.
De Ring staat in de boeken als een stuk Duitse autobahn, een tolweg zonder snelheidslimiet.quote:Op zondag 7 augustus 2016 21:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Er wordt toch altijd geclaimd dat de Ring openbare weg is en geen circuit? ik mag hopen dat je niet met deze houding de weg op gaat.
Jij rijdt op de Autobahn ook met snelheden waarbij je weet dat je nooit veilig zult kunnen stoppen? Lekkere jongen ben je dan...quote:Op zondag 7 augustus 2016 21:35 schreef RiKe het volgende:
[..]
De Ring staat in de boeken als een stuk Duitse autobahn, een tolweg zonder snelheidslimiet.
Dat is HEEL wat anders dan zeg, de A2 bij Utrecht
Als je 50 door een normale straat rijdt en er steekt ineens een kind over van achter een auto kan je ook niet op tijd stoppen.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:23 schreef k_man het volgende:
[..]
Jij rijdt op de Autobahn ook met snelheden waarbij je weet dat je nooit veilig zult kunnen stoppen? Lekkere jongen ben je dan...
Op een circuit kun je alleen hard rijden wanneer het daadwerkelijk als circuit in gebruik is. Niet als het is opengesteld voor iedereen die betaalt en je na iedere blinde bocht kunt stuiten op een slome Astra met caravan, een touringcar of zelfs een stilstaande auto - om wat voor reden dan ook. Het is niet voor niets voor 'toeristen'.
Uh-huh. Dus dan hoef je nergens meer rekening mee te houden, want risico's kun je toch nooit helemaal uitsluiten? Waarom rij je dan nog 50 en geen 100?quote:Op maandag 8 augustus 2016 18:46 schreef RiKe het volgende:
[..]
Als je 50 door een normale straat rijdt en er steekt ineens een kind over van achter een auto kan je ook niet op tijd stoppen.
Klets niet zo.
Als je op de manier zoals jij beschrijft auto zou moeten gaan rijden dan gaat niemand harder dan stapvoets.
Fietsen, lopen, auto rijden, overal zit een risico aan vast.
nogal wiedes, het was oldtimer grandprix weekendquote:Op maandag 15 augustus 2016 14:18 schreef Rainesz het volgende:
Ik was er gisteren weer even.
Veel klassiekers in de ochtend.
Ferrari Dino 246 GTS.
[ afbeelding ]
Hij ging gewoon tijdens de normale TF over de baan lol.quote:Op maandag 15 augustus 2016 17:22 schreef lipje het volgende:
[..]
nogal wiedes, het was oldtimer grandprix weekend
Ik wil het laatste weekend (12&13 november) gaan, maar die vrijdag 11 november heb ik al vrij dus dacht ik ook die vrijdag te gaan. Er zijn dan alleen geen Touristenfahrten, weet jij wat er dan te beleven is? Zijn ze dan bijvoorbeeld nog aan het testen met prototypes?quote:Op donderdag 18 augustus 2016 12:22 schreef pvdplanet het volgende:
45 ronden in juni gereden, juli & augustus slaan we over.
4 september weer die kant op
Maar wat houdt dat in? Is die dan helemaal gesloten?quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 12:07 schreef pvdplanet het volgende:
http://www.nuerburgring.d(...)fo/events-dates.html
niks op de 11e
Er is altijd wel wat te beleven. Kan zijn dat ie dan gehuurd is voor tests, maar veel vaker nog rijtrainingen en dergelijke.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 16:43 schreef Quattroporte47 het volgende:
[..]
Maar wat houdt dat in? Is die dan helemaal gesloten?
R.I.P. voor je nabestaandenquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:55 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb afgelopen weekend voor m'n verjaardag 2 rondjes gekregen dus ik het voorjaar die kant eens op
Ik ben er nog nooit geweest (sowieso nooit op een circuit trouwens ) en ik heb het ook nooit gereden in een game oid, dus ik ga tegen die tijd eerst eens wat YouTube-filmpjes kijken om me voor te bereiden
Ik heb verder ook geen tweede auto ofzo, dus ik ga met mijn gewone daily rondjes rijden en die wil ik nog wel langer blijven gebruiken, dus ik zal sowieso niet voluit gaan trouwens
Gewoon lekker cruise control op 80 tochquote:
Ik ben afgelopen weekend in ieder geval niet het circuit op geweestquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:59 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Gewoon lekker cruise control op 80 toch
Leanin' to the side but you can't speed throughquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:59 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Gewoon lekker cruise control op 80 toch
Het seizoen is 11 maart al begonnen. Ik ga zelf van 5 t/m 8 mei en ergens in augustus een weekend. Verder mss nog wat losse dagen.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 14:06 schreef RingBewoner het volgende:
Het seizoen gaat (bijna) weer beginnen.
Laatste weekend van april ga ik die kant weer op voor een weekendje. Meer mensen die heen gaan dan?
Ja, de ring is af en toe al open maar het zijn dan vaak maar een paar uurtjes. Echt volle dagen open duurt nog even.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 14:10 schreef Archie het volgende:
[..]
Het seizoen is 11 maart al begonnen. Ik ga zelf van 5 t/m 8 mei en ergens in augustus een weekend. Verder mss nog wat losse dagen.
Ik rijd zelf. Kom er inmiddels sinds 200 bijna elk jaar een aantal keren.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 14:23 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ja, de ring is af en toe al open maar het zijn dan vaak maar een paar uurtjes. Echt volle dagen open duurt nog even.
Ga je heen om zelf te rijden of alleen kijken?
Mijn eerste bezoek zal ergens in '08 of '09 zijn geweest. Ben toen een aantal jaar op rij geweest en dit wordt het eerste bezoek sinds '14 denk ik. Of ik zelf ga rijden weet ik niet, eerst maar eens beslissen welke auto ik mee wil .quote:Op vrijdag 31 maart 2017 15:20 schreef Archie het volgende:
[..]
Ik rijd zelf. Kom er inmiddels sinds 200 bijna elk jaar een aantal keren.
Dat is langer dan ik , kom er vanaf 1998, helaas nooit zelf rijdendquote:Op vrijdag 31 maart 2017 15:20 schreef Archie het volgende:
[..]
Ik rijd zelf. Kom er inmiddels sinds 200 bijna elk jaar een aantal keren.
quote:Op maandag 17 oktober 2016 13:19 schreef de_boswachter het volgende:
Hoe gaat het over het algemeen met de Nurburgring ? Nog steeds op randje faillisement ?
Gaat prima sinds in Ruusische handen. Wordt geinvesteerd (nieuw asfalt, veiligheidshekken) en alles loopt gesmeerder.quote:
Leuke foto's.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 23:04 schreef daNpy het volgende:
Afgelopen weekend naar Duitsland geweest. Vrijdag voorbereiding VLN, zaterdag VLN (2e in de klasse geworden). Op zondag de daily maar eens uitgelaten op de Ring. Na 4 jaar in bezit en bezoeken aan diverse circuits (al dan niet als slepert) ook maar eens eróp gereden
Lekker rustig aan gedaan, was niet erg druk nog. 's Middags wel, maar toen we waren we alweer bij de CTT training op de GP
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oops, ik bedoelde 2007quote:Op vrijdag 31 maart 2017 15:23 schreef jackson het volgende:
[..]
Dat is langer dan ik , kom er vanaf 1998, helaas nooit zelf rijdend
Dit jaar ook weer van plan een keer die kant op te gaan, even wachten op het goede weer.
Alle drie delen, maar wat ik niet snap, waarom zijn ze niet meteen op die vogels gestapt om naar mount doom te vliegen?quote:Op donderdag 13 april 2017 12:46 schreef RingBewoner het volgende:
Iemand die film over de ring al gezien?
Dat was de eerste die ik zag en toen ben ik gestopt. Want dit is gewoon problemen opzoeken om nog een film te kunnen maken.quote:Op donderdag 13 april 2017 12:54 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Alle drie delen, maar wat ik niet snap, waarom zijn ze niet meteen op die vogels gestapt om naar mount doom te vliegen?
Moet je wel even volledig quoten en de titel meenemen.quote:Op donderdag 13 april 2017 12:54 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Alle drie delen, maar wat ik niet snap, waarom zijn ze niet meteen op die vogels gestapt om naar mount doom te vliegen?
Dit is ook een Dailyquote:Op vrijdag 31 maart 2017 23:04 schreef daNpy het volgende:
Afgelopen weekend naar Duitsland geweest. Vrijdag voorbereiding VLN, zaterdag VLN (2e in de klasse geworden). Op zondag de daily maar eens uitgelaten op de Ring. Na 4 jaar in bezit en bezoeken aan diverse circuits (al dan niet als slepert) ook maar eens eróp gereden
Lekker rustig aan gedaan, was niet erg druk nog. 's Middags wel, maar toen we waren we alweer bij de CTT training op de GP
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 13 april 2017 14:22 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Dit is ook een Daily
[ afbeelding ]
Lijkt me tof om daarmee de ring te ronden
Gewoon de Pagani's en Lambo's helemaal zoek rijden met dat dingquote:Op donderdag 13 april 2017 14:44 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik kreeg deze mee van de Iveco dealer om te testen, maar toen hij de foto's van de Ring zag werd ie toch wel wat zenuwachtig
Inderdaad, toen ik de traumahelikopter zag vliegen vreesde ik al het ergste. Toen werd opgeroepen dat de baan voor de rest van de dag dichtbleef weet je al hoe laat het is... Dit was nota bene zijn laatste dag hier, dinsdag zou hij voorgoed naar Spanje verhuizen, na 16 jaar volgas met motoren over de ring te hebben gereden.quote:Op maandag 15 mei 2017 12:05 schreef pvdplanet het volgende:
Er is helaas gisteren iemand geschept nadat hij stilviel op een onoverzichtelijk punt (bovenaan Mutkurve) en het overige verkeer wilde waarschuwen. Hij heeft het niet overleefd
Die BMW is wel de allermooiste versie M5 in de allermooiste kleurquote:Op maandag 15 mei 2017 07:38 schreef Jism het volgende:
We zijn vorig jaar geweest met 4 man en 2 auto's. Een RS4 B5 (van mij) en een E39 M5. Was erg gaaf. Het was de eerste keer op een ring uberhaubt voor mij, ik ben 6x in totaal geweest. De eerste drie keren gewoon rustig aan gedaan, lekker de baan verkennen (tip: ga altijd vroeg, lekker rustig).
Toen ik thuis kwam ontdekte ik pas dat ik kromme remmen had onder m'n auto. Trillen bij remmen zeg maar. Maar voor de rest was alles goed gegaan aan mijn kant.
Actiefoto:
[ afbeelding ]
Je merkt heel gauw dat de standaard audi remmen onder een RS onderbemeten zijn, zeker op een ring. Je vergt gewoon veel meer van die dingen dan dat je ooit op de normale baan zou moeten doen.
Hier was nog een actievideo van ons
Ik was de passagier... Ging niet helemaal goed geloof ik. Auto is allang weer gefixed en rijdt. De kosten aan de baan waren 1300 euro, de kosten aan de auto een 5000 euro. Ondanks alles een enorm gave dag gehad. We gaan deze zomer weer.
Auto's zijn ook zo fragiel als wat. Een kleine frontale tik en alles ligt direct in de kreukels.
Beter dat dan roken voor hij de baan op gaat, mag toch hopen dat ie dat niet doet O.oquote:Op maandag 15 mei 2017 21:13 schreef Quattroporte47 het volgende:
De bestuurder van de 918 die er gister was, was trouwens aardig pissed dat de ring de rest van de dag dicht was. Hij heeft geen rondje erop kunnen rijden. Toen ging hij maar hasj roken op de parkeerplaats van Tankstelle
Ik ben persoonlijk niet zo van BMW, dat ding is wel vreselijk snel ook, instant respons zodra je het gas inbeukt, maar in verhouding met een audi rijdt een E39 onwijs nerveus. Zeker als ie achter uitbreekt.quote:Op maandag 15 mei 2017 16:55 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Die BMW is wel de allermooiste versie M5 in de allermooiste kleur
quote:
Ik heb zelf echt niets met Audi en vind de RS een vlotte gezinswagen, de M5 is gewoon een geile pornomachine.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 13:12 schreef Jism het volgende:
[..]
Half internet staat vol met die auto inmiddels. Ding krijgt nog meer aandacht dan de mijnes.
Hij is stock. De eigenaar onderhoud mijn auto namelijk. Los van het onderhoud dat ie ermee heeft gehad een relatief rappe bak. Hij denkt er wel aan om een compressor te gaan installeren. Upgrade van 10k maar wel een enorme bak koppel erbij.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 13:13 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik heb zelf echt niets met Audi en vind de RS een vlotte gezinswagen, de M5 is gewoon een geile pornomachine.
Deze is overigens wel iets te tuned. Stock is goed.
Wij hebben de auto gehuurd bij RSR Nürburg en daar hebben we 250 euro betaald voor 4 rondjes, excl. toegangskaartjes en benzine. Een toegangskaartje is 29 euro per ronde geloof ik en we hadden na 4 rondjes en wat rondrijden zo'n kwart tank verbruikt als ik het me goed herinner?quote:Op woensdag 17 mei 2017 19:03 schreef joppie_saus het volgende:
Wat kost dat nou, zo'n Clio huren? En wat zijn de voorwaarden qua eigen risico en schade? Ben je überhaupt ergens voor verzekerd met zo'n huurauto of niet?
10k eigen risico op de Ring. Nee, bedankt.quote:Op donderdag 18 mei 2017 08:26 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Wij hebben de auto gehuurd bij RSR Nürburg en daar hebben we 250 euro betaald voor 4 rondjes, excl. toegangskaartjes en benzine. Een toegangskaartje is 29 euro per ronde geloof ik en we hadden na 4 rondjes en wat rondrijden zo'n kwart tank verbruikt als ik het me goed herinner?
Hoe dat met de verzekering en zo zit weet ik niet helemaal, maar dat kun je checken op hun website
Heftigquote:Op zaterdag 20 mei 2017 18:29 schreef joppie_saus het volgende:
Weer twee doden vandaag. BMW M3 11 keer over de kop geslagen.
Dat is EMS toch?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:19 schreef pvdplanet het volgende:
Erich Müller stond bij Aremberg, 100% zeker dat hij de 2e camera op Schwedenkreuz gericht heeft.
Verdomd gevaarlijk stuk, wanneer leert men het eens?
Wat niet?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:33 schreef PluggieOD het volgende:
Vreemdste is altijd dat je het niet mocht vermelden. Ik deed dat altijd wel.
Voorlichting.
Facebook pagina Stateside Super Cars heeft twee foto's online gezet. Vooralsnog geen filmpjes. Mja, moet je dat willen?quote:
Dan kunnen de g-krachten inderdaad heel snel dodelijk zijn ja.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 23:20 schreef joppie_saus het volgende:
Als je goed hard rijdt en over de kop slaat krijg je behoorlijk wat G-krachten op je af.
Rij je zo voorzichtig moet je nog een nieuwe bumper kopenquote:
Dat is trouwens echt wel een Peugeot, geen Renaultquote:
!quote:
Mooi man!! goeie prestatie geleverdquote:
Thanksquote:Op zaterdag 3 juni 2017 00:14 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Mooi man!! goeie prestatie geleverd
Meer foto's zijn er vast wel, maar ik heb ze nog niet echt opgezocht. Meeste staan op Facebook eigenlijk en natuurlijk van de bekende fotograven/media.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 06:51 schreef Charged het volgende:
Mooi verhaal,leuk geschreven!
Heb je meer foto's?
Uhm er staan wel wat verslagen van vorige trackdays (met eigen auto) op diverse foraquote:Op zaterdag 3 juni 2017 08:30 schreef lipje het volgende:
Tof zo'n ervaring
Krijgen we vaker een verslag van jouw race dagen?
Het dak is aardig plat anders, de bestuurder zelf geeft aan dat zijn bijrijder het overleefd zou hebben als ze een helm hadden gedragen.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 23:08 schreef Geralt het volgende:
Foto's zien er op zich niet zo heel spannend uit. Gordel niet om gehad?
yepquote:Op woensdag 28 juni 2017 10:43 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik zie dat er een nieuw systeem is gekomen om toegang te krijgen tot het circuit, middels een app. Ik heb nog van die chipkaartachtige dingen, gekregen voor m'n verjaardag afgelopen oktober. Kan ik die nog gewoon gebruiken?
Als de Nürburgring en/of Nordschleife niet specifiek is uitgesloten ben je gewoon verzekerd.quote:Op maandag 21 augustus 2017 15:34 schreef Benoves het volgende:
Hallo allen,
Ik had de vraag ook al gesteld in het F1 forum, het advies was om het hier te vragen.
Ik ben vlakbij de Nordschleife, als je de ring op gaat ben je dan verzekerd? Ik heb mijn verzekering gebeld (Interpolis) en deze gaf aan dat als het als circuit aangeduid wordt, ik niet verzekerd ben. Volgens mij is het gewoon een tolweg met gewone verkeerdsregels (enkel eenrichtingsverkeer zonder snelheidsbeperking). Is er iemand hier die daar toevallig meer over weet?
Vrgr
Als je een blauwe Skoda metNL platen ziet ff zwaaienquote:Op maandag 21 augustus 2017 15:34 schreef Benoves het volgende:
Hallo allen,
Ik had de vraag ook al gesteld in het F1 forum, het advies was om het hier te vragen.
Ik ben vlakbij de Nordschleife, als je de ring op gaat ben je dan verzekerd? Ik heb mijn verzekering gebeld (Interpolis) en deze gaf aan dat als het als circuit aangeduid wordt, ik niet verzekerd ben. Volgens mij is het gewoon een tolweg met gewone verkeerdsregels (enkel eenrichtingsverkeer zonder snelheidsbeperking). Is er iemand hier die daar toevallig meer over weet?
Vrgr
Ik heb je gisteren niet gezien, maar ga vandaag weer heen. Tot vanavondquote:Op maandag 21 augustus 2017 20:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Als je een blauwe Skoda metNL platen ziet ff zwaaien
Klopt, CrashO had mij hier ook al op gewezen. Ik ga binnenkort maar weer heen en hierbij een goede circuitverzekering afsluiten. Heb geen zin om nu overhaaste dingen te doen en straks voor een miljoen aan auto's Total loss te rijden :pquote:Op maandag 21 augustus 2017 20:42 schreef pvdplanet het volgende:
Interpolis:
Wanneer is schade door de auto niet verzekerd?
De auto doet mee aan een wedstrijd.
• Bijvoorbeeld een snelheidsrit.
• Bijvoorbeeld een behendigheidsrit of training hiervoor.
– Wel verzekerd bij een instructeur met het diploma Wrm (Wet rijonderricht motorrijtuigen).
De auto rijdt op een circuit.
• Bijvoorbeeld op de Nürburgring.
You're f##ked
Je aansprakelijkheidsverzekering is nog wel gewoon geldig volgens mij, dus tenzij je zelf die dikke bakken mee neemt zal je niet snel voor een miljoen aan auto's total loss rijdenquote:Op dinsdag 22 augustus 2017 15:32 schreef Benoves het volgende:
[..]
Klopt, CrashO had mij hier ook al op gewezen. Ik ga binnenkort maar weer heen en hierbij een goede circuitverzekering afsluiten. Heb geen zin om nu overhaaste dingen te doen en straks voor een miljoen aan auto's Total loss te rijden :p
Alsnog bedankt voor de moeite. Wel een sensatie wat ik daar gezien heb gister! Helaas gebeurde er vrij snel een ongeluk waardoor de baan de rest van de avond gesloten was
Oh echt? Dus stel ik koop een straatlegale 'raceauto' van ¤5.000, dan kan het mij hoogstens ¤5.000 + kosten voor herstel aan vangrail, safety car, sluitingsuren en sleepwagen kosten? Of zijn zelfs die kosten nog steeds gedekt en blijft mijn eigen schade over?quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 19:41 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Je aansprakelijkheidsverzekering is nog wel gewoon geldig volgens mij, dus tenzij je zelf die dikke bakken mee neemt zal je niet snel voor een miljoen aan auto's total loss rijden
Schade aan de baan wordt niet vergoed. Of schade aan een andere auto wel vergoed wordt weet ik niet maar het lijkt me van niet eigenlijk.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 22:35 schreef Benoves het volgende:
[..]
Oh echt? Dus stel ik koop een straatlegale 'raceauto' van ¤5.000, dan kan het mij hoogstens ¤5.000 + kosten voor herstel aan vangrail, safety car, sluitingsuren en sleepwagen kosten? Of zijn zelfs die kosten nog steeds gedekt en blijft mijn eigen schade over?
De cayman gt4's rijden hier rond alsof je ze bij een pakje sigaretten krijgt bij de Primera. Ik heb een +- 210 pk sterke Audi A4 station dus denk dat ik links en rechts voorbij gereden wordt en Mn halve broek volschijt Vandaar dat ik goed voorbereid op weg wil.
Oh dan heb ik jou en je vriendin voorbij zien rijden toen we aan een ijsje zaten in Adenauquote:Op dinsdag 22 augustus 2017 22:35 schreef Benoves het volgende:
[..]
Ik heb een +- 210 pk sterke Audi A4 station
Haha, en ik de hele avond maar tevergeefs zoeken naar een blauwe Skoda met NL nummerplaten Wij die berg naar de adenauer forst naar boven lopen, omdat het verboden is voor voertuigen daar. Kun je daar boven gewoon parkeren Komen wij aan met onze vouwstoeltjes, eten, drinken en zweet op de voorhoofdquote:Op woensdag 23 augustus 2017 07:37 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Oh dan heb ik jou en je vriendin voorbij zien rijden toen we aan een ijsje zaten in Adenau
Oke bedankt, als ik thuis ben duik ik er even wat dieper in.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 22:43 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Schade aan de baan wordt niet vergoed. Of schade aan een andere auto wel vergoed wordt weet ik niet maar het lijkt me van niet eigenlijk.
Ik had zelf ook al wat verder gelezen er zit wat verschil tussen een trackday of de touristenfahrten. Bij de trackdays ga je er mee akkoord dat schade altijd eigen risico is, dus ook als iemand tegen jou aanrijdt hoeft hij dit niet te vergoeden. Bij touristenfahrten is er wel aansprakelijkheid en zal de veroorzakende partij moeten betalen. Je verzekering kan dit oppakken maar zal dit vervolgens op jou verhalen, zelfs de speciale track verzekeringen betalen enkel schade aan eigen auto + baan en niet de schade aan andere auto's voor zover ik gezien heb.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 09:52 schreef Benoves het volgende:
[..]
Oke bedankt, als ik thuis ben duik ik er even wat dieper in.
Leuker is als je met je 200pk bak ingehaald wordt door een corsa uit 1987.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 12:24 schreef pvdplanet het volgende:
Je verstand gebruiken, dat is belangrijk. Een stationwagen is geen GT3, zo lang je geen Schumacher probeert te zijn zal het wel loslopen
Mn naam staat erop, dat maakt het al wat makkelijker Vandaag hebben we je niet gezien.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 09:52 schreef Benoves het volgende:
[..]
Haha, en ik de hele avond maar tevergeefs zoeken naar een blauwe Skoda met NL nummerplaten Wij die berg naar de adenauer forst naar boven lopen, omdat het verboden is voor voertuigen daar. Kun je daar boven gewoon parkeren Komen wij aan met onze vouwstoeltjes, eten, drinken en zweet op de voorhoofd
Kan ik bevestigen, had geluk dat ik me keurig aan de snelheid hieldquote:Op woensdag 23 augustus 2017 13:39 schreef Archie het volgende:
Voor de mensen die de komende weken nog gaan:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |