abonnement Unibet Coolblue
pi_145047810
Megahoi,

Eind november ga ik een lang weekend naar Helsinki met een paar vrienden van me. Ik heb echter geen flauw idee of het een leuke stad is en waar ik moet zijn. Zijn er mensen die de stad goed kennen (bijvoorbeeld omdat ze er hebben gestudeerd of gewoond)? En met welke prijzen moet ik rekening houden? Ik hoorde dat het allemaal behoorlijk duur is. En welke dingen móet ik echt gedaan hebben?

Finland lijkt me verder een kutland vol met reserve-Russen, maar misschien valt het mee. :') Hoor er altijd slechte verhalen over van vrienden uit Scandinavië (Zweden, Noorwegen en Denemarken). Die vinden Finland helemaal niks. :+

Superdoei,

Skv.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145047988
Finland staat toch ook op het punt om geannexeerd te worden?
pi_145048064
Finnen hebben een gloepende hekel aan Russen. Ik heb wel eens gehoord dat Finnen een heel stug volk zijn en het het hoogste % zelfmoorden kent.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_145048084
Het mooiste aan Helsinki vind ik de bootverbinding naar Tallin ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_145048089
Kom maar niet, kansloze Nederlanders kunnen we hier wel missen.
pi_145048090
Mooie natuur en natuurlijk Jari Litmanen _O_
Verder weet ik weinig van Finland hoewel ik mij niet kan voorstellen dat het halve Russen zijn aangezien ze in de historie regelmatig overhoop hebben gelegen met de Russen.
pi_145048522
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:35 schreef jumala het volgende:
Kom maar niet, kansloze Nederlanders kunnen we hier wel missen.
Ik heb moeilijk veel kansen, vriend.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145048533
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:35 schreef Tja..1986 het volgende:
Mooie natuur en natuurlijk Jari Litmanen _O_
Verder weet ik weinig van Finland hoewel ik mij niet kan voorstellen dat het halve Russen zijn aangezien ze in de historie regelmatig overhoop hebben gelegen met de Russen.
Zo worden ze door Zweden en Noren aangeduid.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145048622
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:49 schreef Skv het volgende:

[..]

Zo worden ze door Zweden en Noren aangeduid.
Ja, en Nederlanders noemen Limburgers reservebelgen. Maar ik denk dat er weinig Limburgers (uit het Nederlandse deel dan) zijn die graag Belg zouden zijn.
pi_145048945
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:48 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik heb moeilijk veel kansen, vriend.
Pro-tip van iemand uit Helsinki: Kom niet in November :)
pi_145049051
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:01 schreef jumala het volgende:

[..]

Pro-tip van iemand uit Helsinki: Kom niet in November :)
Da's de enige mogelijkheid. :'). Heb er nu al zin in als ik dit zo lees. :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145049189
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:01 schreef jumala het volgende:

[..]

Pro-tip van iemand uit Helsinki: Kom niet in November :)
Jup. Erg deprimerend.

Een lang weekend is dus Helsinki highlights en misschien een dagje Talinn.

Ook geinig - ga naar een Finse achterstandswijk. Kontula ofzo.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_145049887
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:04 schreef Skv het volgende:

[..]

Da's de enige mogelijkheid. :'). Heb er nu al zin in als ik dit zo lees. :')
Yup dat wordt waarschijnlijk zelfmoord :)

Nee Helsinki/Finland is super (anders woon ik er niet)

Positieve punten:
Schoon, veilig, luchtkwaliteit, mooie natuur, goede sociale zekerheid.... Maar dit wil je waarschijnlijk niet horen...

Je komt waarschijnlijk voor de Finse vrouwen... en die zijn lekker en makkelijk aanspreekbaar.
  dinsdag 30 september 2014 @ 13:42:36 #14
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_145052353
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:28 schreef jumala het volgende:

[..]

Yup dat wordt waarschijnlijk zelfmoord :)

Nee Helsinki/Finland is super (anders woon ik er niet)

Positieve punten:
Schoon, veilig, luchtkwaliteit, mooie natuur, goede sociale zekerheid.... Maar dit wil je waarschijnlijk niet horen...

Je komt waarschijnlijk voor de Finse vrouwen... en die zijn lekker en makkelijk aanspreekbaar.
Heb gehoord dat het nergens zo makkelijk neuken is als in Finland op de wereld :9
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_145052863
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:28 schreef jumala het volgende:

[..]

Yup dat wordt waarschijnlijk zelfmoord :)

Nee Helsinki/Finland is super (anders woon ik er niet)

Positieve punten:
Schoon, veilig, luchtkwaliteit, mooie natuur, goede sociale zekerheid.... Maar dit wil je waarschijnlijk niet horen...

Je komt waarschijnlijk voor de Finse vrouwen... en die zijn lekker en makkelijk aanspreekbaar.
Nee, dat interesseert me niet zoveel (de vrouwen), ik wil gewoon een mooi weekend hebben. Wat van de stad zien, twee keer stappen en wat uit eten enzo.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 30 september 2014 @ 15:22:38 #16
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_145055438
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:58 schreef Skv het volgende:

[..]

Nee, dat interesseert me niet zoveel (de vrouwen), ik wil gewoon een mooi weekend hebben. Wat van de stad zien, twee keer stappen en wat uit eten enzo.
Gayyyy
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  dinsdag 30 september 2014 @ 15:24:13 #17
62913 Blik
The one and Only!
pi_145055511
Best een leuke stad hoor, maar november is nou niet bepaald een top tijdstip om te gaan. Lange nachten en korte dagen en het kan al echt koud zijn. Qua stappen heb ik geen idee, als ik er ben is het doordeweeks vanwege werk. Ik heb een keer doordeweeks een leuke avond gehad in de Erottajabar op de hoek met Ludviginkatu, maar dat is het dan ook qua stap-ervaring.

Wees ook bereid om je portemonnee te pakken, eten en drinken is vrij duur. Als je lekker wilt eten kan ik je restaurant Gaijin aanbevelen, of ieder ander restaurant van dezelfde eigenaar (http://www.gaijin.fi/ , de andere restaurants staan onderaan vermeldt).

Verder is een dagje Tallinn zeker een aanbeveling, en een boottochtje vanaf Helsinki rondom de omliggende eilanden is ook leuk om te doen. Qua musea is het Kiasma museum vrij goed en internationaal ook goed aangeschreven.
pi_145055889
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 september 2014 15:22 schreef corehype het volgende:

[..]

Gayyyy
Ik ben geen 16 meer en alle vier de gasten waar we mee gaan hebben al een eigen vrouwmens gebuut.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145055920
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 15:24 schreef Blik het volgende:
Best een leuke stad hoor, maar november is nou niet bepaald een top tijdstip om te gaan. Lange nachten en korte dagen en het kan al echt koud zijn. Qua stappen heb ik geen idee, als ik er ben is het doordeweeks vanwege werk. Ik heb een keer doordeweeks een leuke avond gehad in de Erottajabar op de hoek met Ludviginkatu, maar dat is het dan ook qua stap-ervaring.

Wees ook bereid om je portemonnee te pakken, eten en drinken is vrij duur. Als je lekker wilt eten kan ik je restaurant Gaijin aanbevelen, of ieder ander restaurant van dezelfde eigenaar (http://www.gaijin.fi/ , de andere restaurants staan onderaan vermeldt).

Verder is een dagje Tallinn zeker een aanbeveling, en een boottochtje vanaf Helsinki rondom de omliggende eilanden is ook leuk om te doen. Qua musea is het Kiasma museum vrij goed en internationaal ook goed aangeschreven.
Nou, dat hebben we dan weer episch geregeld. Gelukkig mag er 23kg bagage pp mee, dus ik denk dat ik een iglo en een zeehondjesjas mee ga slepen. En wodka. Veel wodka.

En bereidheid om de portemonnee te pakken: heb je een indicatie van de prijs van een biertje en een maaltijd?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 30 september 2014 @ 15:52:33 #20
62913 Blik
The one and Only!
pi_145056477
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 september 2014 15:36 schreef Skv het volgende:

[..]

Nou, dat hebben we dan weer episch geregeld. Gelukkig mag er 23kg bagage pp mee, dus ik denk dat ik een iglo en een zeehondjesjas mee ga slepen. En wodka. Veel wodka.

En bereidheid om de portemonnee te pakken: heb je een indicatie van de prijs van een biertje en een maaltijd?
Ik ben er altijd voor het werk samen met mijn baas, en dan letten we ook niet echt op de kosten. Dus helemaal zeker weet ik het ook niet. Maar 6 a 7 euro voor een groot biertje van 0,4 of 0,5 liter is geen gekke prijs op een normale locatie, in een club zal het nog wel wat duurder zijn. Verder kun je het natuurlijk heel gek maken qua eten, maar er zijn ook genoeg goedkopere opties, zoals een goede Italiaan bijvoorbeeld.

Lunchen kun je prima bij een picnic (zie je daar genoeg), en daar heb je een broodje, drankje en een snack voor 7 of 8 euro. Maar in principe zijn de prijzen allemaal wat hoger dan bijvoorbeeld Amsterdam. Dat Gaijin restaurant wat ik postte is wel echt prijzig, maar dat is dan ook wel Lekker 500 materiaal.
pi_145057162
Juist, thanks. Neem wel een paar honderd mee, hoop dat ik het ga redden. Eén van die vrienden van me studeert daar, dus ik denk dat hij op dat moment ook wel wat leuke eetopties heeft gevonden die binnen budget zijn. :7
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145058215
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 september 2014 15:36 schreef Skv het volgende:

[..]

En wodka. Veel wodka.

Dat haal je natuurlijk in Tallinn zoals alle Finnen dat doen. Slijterij ligt naast de aanmeerplek van de boot, je hoeft nieteens de stad in maar je kunt gelijk met je steekkarretje vol wodka terug de boot op ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_145058286
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:39 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Dat haal je natuurlijk in Tallinn zoals alle Finnen dat doen. Slijterij ligt naast de aanmeerplek van de boot, je hoeft nieteens de stad in maar je kunt gelijk met je steekkarretje vol wodka terug de boot op ;)
Hoe lang moet je met de boot? Lijkt me wel een geinig tochtje om eerlijk te zijn.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145061994
2 uurtjes, als ik het me goed herinner. Toen ik daar studeerde, gingen we altijd een dagje naar Tallinn als ik bezoek had. Mooi was dat... en alweer 7 jaar terug...
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  dinsdag 30 september 2014 @ 20:15:52 #25
62913 Blik
The one and Only!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')