Je gaat dus niet zomaar remmen, maar controleer eerst of je kunt remmen (anders zorg je eerst voor meer ruimte door gas te geven, zodat je veilig kan remmen). Behalve als je echt echt moet remmen, maar dan rijdt de auto achter jou te dicht op jou en kun je inderdaad weinig doen.quote:Op woensdag 24 september 2014 15:20 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Over de afstand tussen mij en degene achter me heb ik (behalve gas geven) weinig controle over. En bij het lessen is me verteld om op de snelweg niet te remmen tenzij echt noodzakelijk.
Wanneer ik in het verkeer ben, probeer ik te lettten op de auto voor de auto voor mij. Vaak/meestal zie je de remlichten van de auto voor de auto van jouw auto, en kun je dus alvast anticiperen.quote:Of wordt het even heel kort aangaan van het remlicht niet als storend ervaren?
Dat zit denk ik bij de wat modernere auto's... Ik kan mijn CC niet pauzeren of limiteren. .quote:Op woensdag 24 september 2014 15:24 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Limiter instellen dan, dat is echt een koningsfunctie voor druk verkeer
Dattum. Kan soms ook geen kwaad ff de rem aantikkenquote:Op woensdag 24 september 2014 15:35 schreef blup het volgende:
Gewoon heel kort je rem aantikken, schrikt niemand van.
Wie daar van schrikt is het rijbewijs niet waardig.
Ik ken een auto uit 2005 die beide functies al heeft...quote:Op woensdag 24 september 2014 15:34 schreef zarGon het volgende:
Dat zit denk ik bij de wat modernere auto's... Ik kan mijn CC niet pauzeren of limiteren. .
Volgens mij werkt de koppeling intrappen ook gewoon.quote:Op woensdag 24 september 2014 15:24 schreef Deetch het volgende:
[..]
Er zit meestal gewoon een pauze knop op je CC. Hoef je niet eens te remmen.
Ik vind dat remmen om de CC uit te zetten idd irritant en heb er al meer dan eens een rare zwieper door veroorzaakt gezien.
Die rijden echt kutquote:Op woensdag 24 september 2014 16:27 schreef JDx het volgende:
Alleen hoef ik sinds kort helemaal geen gas meer te geven, heb zo'n hele lange gele auto zonder stuur
Niet bij alle auto's, in ieder geval bij Volvo hervat hij weer automatisch als je dan de koppeling los laat (natuurlijk niet als hij in neutraal staat)quote:Op woensdag 24 september 2014 16:25 schreef JDx het volgende:
[..]
Volgens mij werkt de koppeling intrappen ook gewoon.
Anyway, elke dag van Den Haag - Leiden en terug over de A4, hele snelweg op de cruise, linkerbaan pakken bij de trajectcontrole en instellen op 105.
jij remt met links?!quote:Op woensdag 24 september 2014 16:22 schreef JDx het volgende:
Ik rij van huis tot bestemming met die plusjes en minnetjes. Kan je rechtervoet gewoon op het dashboard. Lekker cruisen toch.
Dit, tenzij het echt te druk is inderaad.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:07 schreef announcement het volgende:
Ik gebruik cc ook veel binnen de bebouwde kom. Als ik langer dan 10 seconden dezelfde snelheid kan houden schakel ik m in. Hoef je ook niet steeds je teller in de gaten te houden en voorkomt flitsboetes (stille en vlotte auto waarmee je ongemerkt al snel te hard rijd). Heb vaak mn linkerhand aan het stuur en daar zit ook de bediening van de cc. Kan m dus gemakkelijk in- en uitschakelen.
2005:quote:Op woensdag 24 september 2014 15:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat zit denk ik bij de wat modernere auto's... Ik kan mijn CC niet pauzeren of limiteren. .
[ afbeelding ]
Natuurlijk werkt het wel, ligt er helemaal aan waar en hoe je rijdt. Als je elke dag in de spits rijdt tussen de files is het misschien lastig. Ik heb elke dag naar en van m'n werk cc bijna de hele rit aan staan. Ja, ik rijd in het westen/randstad, niet op een rustig weggetje ergens tussen de landerijen. Ik zou niet meer zonder cc willenquote:Op woensdag 24 september 2014 23:10 schreef devlinmr het volgende:
In NL werkt cc gewoon niet, tenzij adaptief. Maak daarom zelf altijd gebruik van de limiter.
Ken je dat stukje grond boven, onder en rechts van de Randstad? Dat is ook Nederlandquote:Op woensdag 24 september 2014 23:10 schreef devlinmr het volgende:
In NL werkt cc gewoon niet, tenzij adaptief. Maak daarom zelf altijd gebruik van de limiter.
Ik woon in de randstad en als ik hem kan gebruiken, gebruik ik hem (moet ik natuurlijk wel de wagen met CC mee hebben ). Ja, hij zit erg handig en alles zit in 1 pookje, omhoog is harder, omlaag is langzamer, pookje vooruit duwen is eraf en indrukken is limiter, die gebruik ik eigenlijk niet. Als je 10 voor 2 ofzo rijdt, dan kan je erbij zonder moeite te doen.quote:Op donderdag 25 september 2014 00:00 schreef Mano_ het volgende:
Ken je dat stukje grond boven, onder en rechts van de Randstad? Dat is ook Nederland
Ah, iets uit de VAG stal? Als je dat bovenste knopje een subtiel tikje richting OFF geeft, schakel je de cc even uit, maar floept 'ie meteen weer terug op ON. Met de knop op de zijkant kun je vervolgens weer een nieuwe snelheid instellen (SET) of de laatst gekozen snelheid hervatten (RES).quote:Op woensdag 24 september 2014 15:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat zit denk ik bij de wat modernere auto's... Ik kan mijn CC niet pauzeren of limiteren. .
[ afbeelding ]
Dat dusquote:Op donderdag 25 september 2014 07:12 schreef JDude het volgende:
[..]
Ah, iets uit de VAG stal? Als je dat bovenste knopje een subtiel tikje richting OFF geeft, schakel je de cc even uit, maar floept 'ie meteen weer terug op ON. Met de knop op de zijkant kun je vervolgens weer een nieuwe snelheid instellen (SET) of de laatst gekozen snelheid hervatten (RES).
Tenminste, op mijn auto met identieke knoppen wel .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |