abonnement Unibet Coolblue
pi_144856627
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 15:20 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Over de afstand tussen mij en degene achter me heb ik (behalve gas geven) weinig controle over. En bij het lessen is me verteld om op de snelweg niet te remmen tenzij echt noodzakelijk.
Je gaat dus niet zomaar remmen, maar controleer eerst of je kunt remmen (anders zorg je eerst voor meer ruimte door gas te geven, zodat je veilig kan remmen). Behalve als je echt echt moet remmen, maar dan rijdt de auto achter jou te dicht op jou en kun je inderdaad weinig doen.

Niet lukraak remmen inderdaad, maar gas los laten. En soms kun je niet anders dan remmen, dan moet je ook gewoon remmen.

quote:
Of wordt het even heel kort aangaan van het remlicht niet als storend ervaren?
Wanneer ik in het verkeer ben, probeer ik te lettten op de auto voor de auto voor mij. Vaak/meestal zie je de remlichten van de auto voor de auto van jouw auto, en kun je dus alvast anticiperen.

Het verkeer vloeit voort, als het goed is weet je wat er om je heen gebeurt... Als er dan iemand zijn rem gebruikt weet je meestal waarom dat is en hou je je er niet zo mee bezig. Storend is het pas als er iemand is die zich ergens tussen wil mengen omdat op het nippertje een afslag te nemen...

Maar dit spreekt allemaal voor zich, gewoon uitproberen, dan kom je erachter wat het fijnst voor jou is. Als je om de minuut aan je CC zit doe je iets niet goed.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2014 15:30:58 ]
pi_144856660
Even de rem aantikken om de CC uit te zetten doe ik liever niet. Koppeling kort intrappen werkt ook, maar heeft ook niet echt de voorkeur.

Mijn huidige CC heeft een Cancel knop, volgens mij hetzelfde als wat hierboven als Pauze omschreven wordt. Werkt prima, eigenlijk geen nadelen.
Steeds het systeem weer uit en aan zetten om 'm uit te zetten zonder rem of koppeling lijkt me ook niet heel goed.

En in druk verkeer gebruik ik 'm ook niet zo vaak, alleen wanneer ik iets langzamer rij dan de rest (en dat gaat alleen als er dus niet al te langzaam gereden wordt).
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_144856799
quote:
10s.gif Op woensdag 24 september 2014 15:24 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Limiter instellen dan, dat is echt een koningsfunctie voor druk verkeer
Dat zit denk ik bij de wat modernere auto's... Ik kan mijn CC niet pauzeren of limiteren. :P.



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2014 15:34:49 ]
  woensdag 24 september 2014 @ 15:35:34 #29
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_144856835
Gewoon heel kort je rem aantikken, schrikt niemand van.
Wie daar van schrikt is het rijbewijs niet waardig.
  Moderator woensdag 24 september 2014 @ 15:43:16 #30
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_144857104
quote:
7s.gif Op woensdag 24 september 2014 15:35 schreef blup het volgende:
Gewoon heel kort je rem aantikken, schrikt niemand van.
Wie daar van schrikt is het rijbewijs niet waardig.
Dattum. Kan soms ook geen kwaad ff de rem aantikken B-)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 24 september 2014 @ 16:20:25 #31
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_144858831
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 15:34 schreef zarGon het volgende:
Dat zit denk ik bij de wat modernere auto's... Ik kan mijn CC niet pauzeren of limiteren. :P.
Ik ken een auto uit 2005 die beide functies al heeft...
Werkt net als de cruise,alleen teken is oranje ipv groen..
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_144858917
Ik rij van huis tot bestemming met die plusjes en minnetjes. Kan je rechtervoet gewoon op het dashboard. Lekker cruisen toch.
pi_144859057
quote:
3s.gif Op woensdag 24 september 2014 15:24 schreef Deetch het volgende:

[..]

Er zit meestal gewoon een pauze knop op je CC. Hoef je niet eens te remmen.

Ik vind dat remmen om de CC uit te zetten idd irritant en heb er al meer dan eens een rare zwieper door veroorzaakt gezien.
Volgens mij werkt de koppeling intrappen ook gewoon.

Anyway, elke dag van Den Haag - Leiden en terug over de A4, hele snelweg op de cruise, linkerbaan pakken bij de trajectcontrole en instellen op 105.
pi_144859163
Alleen hoef ik sinds kort helemaal geen gas meer te geven, heb zo'n hele lange gele auto zonder stuur :')
pi_144862410
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:27 schreef JDx het volgende:
Alleen hoef ik sinds kort helemaal geen gas meer te geven, heb zo'n hele lange gele auto zonder stuur :')
Die rijden echt kut
People assume too much.
pi_144862621
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:25 schreef JDx het volgende:

[..]

Volgens mij werkt de koppeling intrappen ook gewoon.

Anyway, elke dag van Den Haag - Leiden en terug over de A4, hele snelweg op de cruise, linkerbaan pakken bij de trajectcontrole en instellen op 105.
Niet bij alle auto's, in ieder geval bij Volvo hervat hij weer automatisch als je dan de koppeling los laat (natuurlijk niet als hij in neutraal staat) :)
  Moderator woensdag 24 september 2014 @ 18:05:02 #37
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_144862906
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:22 schreef JDx het volgende:
Ik rij van huis tot bestemming met die plusjes en minnetjes. Kan je rechtervoet gewoon op het dashboard. Lekker cruisen toch.
jij remt met links?!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_144862989
Ik gebruik cc ook veel binnen de bebouwde kom. Als ik langer dan 10 seconden dezelfde snelheid kan houden schakel ik m in. Hoef je ook niet steeds je teller in de gaten te houden en voorkomt flitsboetes (stille en vlotte auto waarmee je ongemerkt al snel te hard rijd). Heb vaak mn linkerhand aan het stuur en daar zit ook de bediening van de cc. Kan m dus gemakkelijk in- en uitschakelen.
pi_144864485
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 18:07 schreef announcement het volgende:
Ik gebruik cc ook veel binnen de bebouwde kom. Als ik langer dan 10 seconden dezelfde snelheid kan houden schakel ik m in. Hoef je ook niet steeds je teller in de gaten te houden en voorkomt flitsboetes (stille en vlotte auto waarmee je ongemerkt al snel te hard rijd). Heb vaak mn linkerhand aan het stuur en daar zit ook de bediening van de cc. Kan m dus gemakkelijk in- en uitschakelen.
Dit, tenzij het echt te druk is inderaad.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_144864522
Ik zet hem meestal op vmax+20/30 en dan af en toe remmen wanneer andere auto's inhalen. Dan weer op een knopje drukken en gaat hij weer naar de ingestelde snelheid. Ik gebruik het eigenlijk alleen niet wanneer het file is of wanneer ik echt hard wil rijden.
pi_144866192
Bij wat drukker verkeer gebruik ik de cc af en toe door hem even te cancellen als ik te dichtbij inloop op mn voorligger en als ie uitloopt of aan de kant gaat weer resumen.

Wat ik wel eens irritant vindt bij anderen die cc gebruiken is dat ze hem bij inhalen stug op 120 laten staan als ze iemand inhalen die 119 rijdt, waardoor het inhalen soms minuten duurt :'). Geef dan even wat gas bij om er sneller langs te gaan...
pi_144869030
En oh ja, als mensen achter je schrikken van je remlichten dan moeten ze niet kleven.
pi_144869198
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 15:34 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat zit denk ik bij de wat modernere auto's... Ik kan mijn CC niet pauzeren of limiteren. :P.

[ afbeelding ]
2005:
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  Moderator woensdag 24 september 2014 @ 20:36:59 #44
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_144869443
Pauzeren kan ik met mijn Seat Toledo wel :s)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_144877703
In NL werkt cc gewoon niet, tenzij adaptief. Maak daarom zelf altijd gebruik van de limiter.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_144879442
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 23:10 schreef devlinmr het volgende:
In NL werkt cc gewoon niet, tenzij adaptief. Maak daarom zelf altijd gebruik van de limiter.
Natuurlijk werkt het wel, ligt er helemaal aan waar en hoe je rijdt. Als je elke dag in de spits rijdt tussen de files is het misschien lastig. Ik heb elke dag naar en van m'n werk cc bijna de hele rit aan staan. Ja, ik rijd in het westen/randstad, niet op een rustig weggetje ergens tussen de landerijen. Ik zou niet meer zonder cc willen :)
  donderdag 25 september 2014 @ 00:00:12 #47
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_144879570
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 23:10 schreef devlinmr het volgende:
In NL werkt cc gewoon niet, tenzij adaptief. Maak daarom zelf altijd gebruik van de limiter.
Ken je dat stukje grond boven, onder en rechts van de Randstad? Dat is ook Nederland ;)

Buiten de spits heb ik CC bijna altijd aan staan. Gewoon goed vooruit kijken (als het goed is doe je dat sowieso wel, ongeacht CC), dan hoef je niet vaak je snelheid te veranderen.
  FOK!fotograaf donderdag 25 september 2014 @ 02:34:52 #48
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144881740
quote:
7s.gif Op donderdag 25 september 2014 00:00 schreef Mano_ het volgende:
Ken je dat stukje grond boven, onder en rechts van de Randstad? Dat is ook Nederland ;)
Ik woon in de randstad en als ik hem kan gebruiken, gebruik ik hem (moet ik natuurlijk wel de wagen met CC mee hebben :+ ). Ja, hij zit erg handig en alles zit in 1 pookje, omhoog is harder, omlaag is langzamer, pookje vooruit duwen is eraf en indrukken is limiter, die gebruik ik eigenlijk niet. Als je 10 voor 2 ofzo rijdt, dan kan je erbij zonder moeite te doen.
Ik pas hem ook best veel aan, zodra je bij inhalen ziet dat degene die jij aan het inhalen bent gas bij aan het geven is, paar km erbij tikken en je bent hem alsnog voorbij. Iemand die hem ervoor gooit? Gewoon CC eraf zonder te remmen als dat kan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 25 september 2014 @ 07:12:11 #49
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_144882075
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 15:34 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat zit denk ik bij de wat modernere auto's... Ik kan mijn CC niet pauzeren of limiteren. :P.

[ afbeelding ]
Ah, iets uit de VAG stal? Als je dat bovenste knopje een subtiel tikje richting OFF geeft, schakel je de cc even uit, maar floept 'ie meteen weer terug op ON. Met de knop op de zijkant kun je vervolgens weer een nieuwe snelheid instellen (SET) of de laatst gekozen snelheid hervatten (RES).
Tenminste, op mijn auto met identieke knoppen wel :+.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Moderator donderdag 25 september 2014 @ 08:30:13 #50
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_144882739
quote:
14s.gif Op donderdag 25 september 2014 07:12 schreef JDude het volgende:

[..]

Ah, iets uit de VAG stal? Als je dat bovenste knopje een subtiel tikje richting OFF geeft, schakel je de cc even uit, maar floept 'ie meteen weer terug op ON. Met de knop op de zijkant kun je vervolgens weer een nieuwe snelheid instellen (SET) of de laatst gekozen snelheid hervatten (RES).
Tenminste, op mijn auto met identieke knoppen wel :+.
Dat dus :s)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')