abonnement Unibet Coolblue
pi_145920802
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 00:45 schreef MAHL het volgende:
Wat een waardeloze, saaie aflevering zeg.... Relatiestruggles :O
Je bent er hoop ik toch niet zo een die TBBT niet meer leuk vindt nu, omdat ie zich niet meer herkent in de 'nerds' nu ze vriendinnen hebben (en enigzins volwassen zijn geworden)?

Ja echt, er zijn dus TBBT-fans die hierover klagen/erdoor afhaken, las ik :') :') Dan is je leven toch wel heel kansloos en diep triest. Sowieso, als je je met iemand als Sheldon kan identificeren is er toch wel wat mis met je.
pi_145920948
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 12:58 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Je bent er hoop ik toch niet zo een die TBBT niet meer leuk vindt nu, omdat ie zich niet meer herkent in de 'nerds' nu ze vriendinnen hebben (en enigzins volwassen zijn geworden)?

Ja echt, er zijn dus TBBT-fans die hierover klagen/erdoor afhaken, las ik :') :') Dan is je leven toch wel heel kansloos en diep triest. Sowieso, als je je met iemand als Sheldon kan identificeren is er toch wel wat mis met je.
Nu is het gewoon hetzelfde zoals alle andere series :')
pi_145921637
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:04 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Nu is het gewoon hetzelfde zoals alle andere series :')
Valt mee toch? Ja, sitcoms lijken sowieso vaak allemaal een beetje op elkaar, maar types als Sheldon, Amy en Bernadette zie je in geen enkele series (vooral Sheldon).

Ik was me meer aan TBBT gaan storen als de 4 jongens na 7 jaar nog steeds alleen maar een beetje schuw op hun kamertje zaten met hun Star Wars-speeltjes, zonder enig vrouwelijk contact. Dat was nogal onrealistisch en saai geweest. Het is goed dat ze die karakters ook een beetje laten groeien. Zelfs Sheldon begint langzaam een piepklein beetje normaler te worden ;) Ook nerds worden volwassener in de loop der jaren.
pi_145921884
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 12:58 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Je bent er hoop ik toch niet zo een die TBBT niet meer leuk vindt nu, omdat ie zich niet meer herkent in de 'nerds' nu ze vriendinnen hebben (en enigzins volwassen zijn geworden)?

Ja echt, er zijn dus TBBT-fans die hierover klagen/erdoor afhaken, las ik :') :') Dan is je leven toch wel heel kansloos en diep triest. Sowieso, als je je met iemand als Sheldon kan identificeren is er toch wel wat mis met je.
Verre van. Maar het is nu gewoon een dertien in een dozijn relatie sitcom geworden, met plots die we al honderdduizend keer gezien hebben... Ik keek de serie niet omdat ik me in de personages herkende, maar omdat het gewoon een grappige serie met rare personages was.
pi_145921996
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:29 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Valt mee toch? Ja, sitcoms lijken sowieso vaak allemaal een beetje op elkaar, maar types als Sheldon, Amy en Bernadette zie je in geen enkele series (vooral Sheldon).

Ik was me meer aan TBBT gaan storen als de 4 jongens na 7 jaar nog steeds alleen maar een beetje schuw op hun kamertje zaten met hun Star Wars-speeltjes, zonder enig vrouwelijk contact. Dat was nogal onrealistisch en saai geweest. Het is goed dat ze die karakters ook een beetje laten groeien. Zelfs Sheldon begint langzaam een piepklein beetje normaler te worden ;) Ook nerds worden volwassener in de loop der jaren.
Het punt is dat het gedrag van de personages, de grappen, en de verhaallijnen steeds meer in herhaling gaan vallen. Ik kijk er nog naar omdat je de serie al vanaf het begin hebt gevolgd en omdat het nog best lekker weg kijkt, maar echt lachen doe je niet meer bij deze serie.

Het is gewoon ontzettend lastig om een comedy serie fris en vernieuwend te houden na 7 seizoenen. Maar een paar series is dat gelukt, en TBBT faalt daar tot nu toe helaas in.

Die aflevering van 13 oktober vond ik wel weer leuk, dus het is te hopen dat ze die lijn een beetje vast kunnen houden. :)
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 13:59:59 #181
300718 Kenju
Say It!!??
pi_145922313
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:29 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Valt mee toch? Ja, sitcoms lijken sowieso vaak allemaal een beetje op elkaar, maar types als Sheldon, Amy en Bernadette zie je in geen enkele series (vooral Sheldon).
Klopt, maar het zijn wel de typische relatiedynamieken waarin met elkaar niet begrijpt, de een verder wil gaan dan de ander, iemand niemand kan krijgen, de een meer overwicht heeft, etc. etc.

quote:
Ik was me meer aan TBBT gaan storen als de 4 jongens na 7 jaar nog steeds alleen maar een beetje schuw op hun kamertje zaten met hun Star Wars-speeltjes, zonder enig vrouwelijk contact. Dat was nogal onrealistisch en saai geweest. Het is goed dat ze die karakters ook een beetje laten groeien. Zelfs Sheldon begint langzaam een piepklein beetje normaler te worden ;) Ook nerds worden volwassener in de loop der jaren.
Tuurlijk moet het zich ontwikkelen en is het logisch dat als ze in de 30 zijn niet nog steeds retro games zitten te spelen. Maar dat neemt niet weg dat de serie gewoon minder leuk is. Verder kan het ook op een andere manier. Dat zag je aan de aflevering van vorige week. Juist hierin ligt de uitdaging, om iets te schrijven over 4 gasten die in-to nerd-stuff zijn.

Je ziet aan een serie als Men at Work dat je het prima over 4 gasten kan hebben die ook gewoon volwassen zijn. Het betrekken van die vrouwen als main character is gewoon een zwakte in alle gerelateerde verhaalmotieven. Ja, de rol van Penny kon ook niet zo volgehouden worden en ze willen haar natuurlijk geen kleinere rol geven. Maar dat is dus ook gewoon een zwakte in het concept. Ze zijn nu voor veilig gegaan door twee andere personages op eenzelfde niveau te zetten voor Sheldon en Howard. Met Raj weten ze ook al jaren niet wat ze ermee aan moeten.

Maar goed, wat dit betreft zijn de Lorre producties sowieso vrij zwak. Two and a Half Men werd door iedereen met Charlie Sheen zo geweldig gevonden, maar die serie herhaalde zichzelf in de laatste seizoenen ook alleen maar en Sheen hield het op basis van zijn eigen character omhoog. Dit terwijl de oudere seizoenen gewoon hilarisch zijn.

Dus wellicht dat het niet realistisch is om te verwachten dat het op niveau zou blijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kenju op 25-10-2014 14:36:03 ]
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_145922436
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:39 schreef MAHL het volgende:

[..]

Verre van. Maar het is nu gewoon een dertien in een dozijn relatie sitcom geworden, met plots die we al honderdduizend keer gezien hebben... Ik keek de serie niet omdat ik me in de personages herkende, maar omdat het gewoon een grappige serie met rare personages was.
Maar dat zegt misschien eigenlijk dat ze te lang zijn doorgegaan volgens jou (sitcoms hebben sowieso meestal wel een bepaalde houdbaarheidsdatum). Als Sheldon nog steeds precies zoals in seizoen 1 was, dan was dat wel gaan irriteren nu. En als Rasj b.v. nog steeds niet kon praten in vrouwelijk gezelschap, hij ook. Je had dus na seizoen 4 ong. of moeten stoppen, of verder gaan en de karakters mee laten groeien.

Ze kozen voor het 2e. Het is nu eenmaal zo dat mensen in de leeftijd van 28-35 vaak burgerlijker en meer 'standaard' worden, wat dat betreft is het gewoon realistisch dat de sfeer in de serie dat misschien ook meer wordt.

Ik vind dat het nog wel even door kan gaan, juist omdat de serie nu redelijk anders is dan eerst. De grappen vind ik vaak nog steeds wel aardig overigens. Hoewel het Penny - Leonard-verhaal nu wel erg vast zit. Tijd voor de bruiloft, dan kan Leonard bij Penny in gaan trekken en er een nieuw karakter in de serie komen die bij Sheldon komt wonen. Liefst een totaal ander type (een druk, populair en onvoorspelbaar iemand) waar Sheldon totaal van slag van raakt. _O- Dan kun je wel weer 1 of 2 seizoenen vooruit.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 14:12:20 #183
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_145922574
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:06 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Maar dat zegt misschien eigenlijk dat ze te lang zijn doorgegaan volgens jou (sitcoms hebben sowieso meestal wel een bepaalde houdbaarheidsdatum). Als Sheldon nog steeds precies zoals in seizoen 1 was, dan was dat wel gaan irriteren nu. En als Rasj b.v. nog steeds niet kon praten in vrouwelijk gezelschap, hij ook. Je had dus na seizoen 4 ong. of moeten stoppen, of verder gaan en de karakters mee laten groeien.

Ze kozen voor het 2e. Het is nu eenmaal zo dat mensen in de leeftijd van 28-35 vaak burgerlijker en meer 'standaard' worden, wat dat betreft is het gewoon realistisch dat de sfeer in de serie dat misschien ook meer wordt.

Ik vind dat het nog wel even door kan gaan, juist omdat de serie nu redelijk anders is dan eerst. De grappen vind ik vaak nog steeds wel aardig overigens. Hoewel het Penny - Leonard-verhaal nu wel erg vast zit. Tijd voor de bruiloft, dan kan Leonard bij Penny in gaan trekken en er een nieuw karakter in de serie komen die bij Sheldon komt wonen. Liefst een totaal ander type (een druk, populair en onvoorspelbaar iemand) waar Sheldon totaal van slag van raakt. _O- Dan kun je wel weer 1 of 2 seizoenen vooruit.
Stewie en die moeder van Howard eruit donderen en je hebt ruimte zat.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_145922800
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:44 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Het punt is dat het gedrag van de personages, de grappen, en de verhaallijnen steeds meer in herhaling gaan vallen. Ik kijk er nog naar omdat je de serie al vanaf het begin hebt gevolgd en omdat het nog best lekker weg kijkt, maar echt lachen doe je niet meer bij deze serie.
[quote]
Het is gewoon ontzettend lastig om een comedy serie fris en vernieuwend te houden na 7 seizoenen. Maar een paar series is dat gelukt,
Frasier :Y en Seinfeld.
quote:
en TBBT faalt daar tot nu toe helaas in.
Falen vind ik een groot woord, het is niet zo dat er geen veranderingen zijn geweest. Ze hebben het wel geprobeerd. Dat stukje van Sheldon deze aflevering b.v. vond ik wel mooi, dat ie zei dat ie waar ie in z'n vakgebied eerst aan de top stond, nu opnieuw moest beginnen met z'n string-theory.En natuurlijk z'n reis/crisis eind vorig seizoen.

Maar misschien is het 'decor' waar het verhaal zich afspeelt gewoon een beetje op. Wat dat betreft hadden ze misschien een dramatische wending kunnen doen afgelopen seizoen (appartementen Sheldon/Leonard/Penny fikken af), zodat ze naar een compleet nieuwe omgeving/setting moesten verhuizen. En wat ook een probleem is, is dat er in 7 seizoenen nog geen enkele hoofdrol vertrokken of dood of wat dan ook is. Alle nieuwe karakters zijn de vriendinnen van de jongens, geen andere soort mensen.
quote:
Die aflevering van 13 oktober vond ik wel weer leuk, dus het is te hopen dat ze die lijn een beetje vast kunnen houden. :)
Dat is de een na laatste toch? Waar ging ie ook weer over?
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 14:24:44 #185
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_145922902
Hoeveel leuke alternatieven zijn er momenteel dan, qua live-action sitcoms? Ook niet veel,toch? Ik kan me zo snel eigenlijk niets bedenken.
pi_145922985
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Stewie en die moeder van Howard eruit donderen en je hebt ruimte zat.
Ja idd, dat vind ik een 'verhaallijn' die ze wel mogen schrappen nu. Voor het gebrul richting Howie hebben we tegenwoordig Bernadette al. :s)

In de verhaallijn Rasj en z'n vriendin (naam even kwijt) zit nog wel potentie denk ik. Zeker gezien haar beroep.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 14:36:24 #187
300718 Kenju
Say It!!??
pi_145923215
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:24 schreef Yi-Long het volgende:
Hoeveel leuke alternatieven zijn er momenteel dan, qua live-action sitcoms? Ook niet veel,toch? Ik kan me zo snel eigenlijk niets bedenken.
Men at Work (30-er mannen dynamiek) + Silicon Valley (nerd-dynamiek, hoewel minder gericht op popcultuur en meer op het serieuze werk; is echter wel smart geschreven en grappig) zijn er twee. Carpoolers is helaas gecancelled (niet door de kwaliteit), maar dat ene seizoen is ook leuk als je het nog niet gezien hebt...
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_145923333
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:24 schreef Yi-Long het volgende:
Hoeveel leuke alternatieven zijn er momenteel dan, qua live-action sitcoms? Ook niet veel,toch? Ik kan me zo snel eigenlijk niets bedenken.
Volledig mee eens. 'About a boy', die ik wel volg al, is erg aardig. Als die seizoen 2 ook goed doorkomen, heeft die ook wel potentie voor een langer lopende serie. En ik moet Baby Daddy nog eens een keer beginnen met kijken, die loopt ook al redelijk veel seizoenen.

Maar het is vreemd dat er nauwelijks meer echt leuke sitcoms gemaakt worden. Wel veel comedy's, maar te absurdistisch om een sitcom te zijn. Ik kan echt niet lachen om series vol debielen en compleet belachelijke verhaallijnen, zoals I'ts always sunny... (volgens mij ga ik nu tegen veel schenen aan schoppen) en Workaholics. Valt me ook op dat het allemaal van die onsympathieke karakters moeten zijn in die series.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 14:40:48 #189
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_145923343
Klein zijspoortje voor de mensen die de serie nu vinden tegenvallen... IT Crowd al eens gekeken? Vele malen grappiger!
censuur :O
pi_145923556
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:36 schreef Kenju het volgende:

[..]

Men at Work (30-er mannen dynamiek)
Men at Work was op zich wel aardig idd, maar die is ook al gecanceld deze zomer.
Ik weet niet wat het is, er zijn/waren veel aardige sitcoms de laatste paar jaar, maar het is het vaak eigenlijk nét niet.

Frasier, zo'n beetje m'n all-time favourite sitcom, daar lag ik zelfs gewoon na 8 seizoenen nog vaak dubbel. En dat terwijl de karakters eigenlijk helemaal niet zoveel veranderden. Maar vreemd genoeg werkte dat juist versterkend en werd zo iemand als Niles alleen nog maar grappiger door z'n voorspelbaarheid. Maar zo'n serie als Frasier ben ik eigenlijk niet meer tegengekomen. :'( Ik kijk nu wel vaak de series omdat ik ze nou eenmaal volg, maar het echte lachen om dingen is er niet echt meer. Of word ik gewoon oud en krijg ik minder humor? :'( :P
pi_145923583
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Klein zijspoortje voor de mensen die de serie nu vinden tegenvallen... IT Crowd al eens gekeken? Vele malen grappiger!
Een seizoen van gekeken ooit, op zich wel geinig ja. Loopt dat nog?
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 14:58:28 #192
300718 Kenju
Say It!!??
pi_145923852
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:47 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Men at Work was op zich wel aardig idd, maar die is ook al gecanceld deze zomer.
O, dat wist ik niet eens. Jammer.

quote:
Frasier, zo'n beetje m'n all-time favourite sitcom, daar lag ik zelfs gewoon na 8 seizoenen nog vaak dubbel. En dat terwijl de karakters eigenlijk helemaal niet zoveel veranderden. Maar vreemd genoeg werkte dat juist versterkend en werd zo iemand als Niles alleen nog maar grappiger door z'n voorspelbaarheid. Maar zo'n serie als Frasier ben ik eigenlijk niet meer tegengekomen.
Klopt. Maar dit was natuurlijk een van die zeldzame series. Niet alleen doordat het zo grappig was, maar ook omdat het gewoon slim geschreven was. Dan heb je vaak geen characterdevelopment nodig. Je zou zelfs kunnen zeggen dat wanneer je dat doet, eigenlijk het concept van de serie veranderd wordt; per definitie.

Wanneer het concept klopt kun je door blijven gaan en kan er allerlei kanten mee op. TBBT is dan ook niet meer dezelfde serie als in het begin.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  † In Memoriam † zaterdag 25 oktober 2014 @ 15:28:03 #193
240917 Mula
pi_145924680
-nevermind-

[ Bericht 98% gewijzigd door Mula op 25-10-2014 15:33:08 (Hoort hier niet) ]
pi_145924960
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:58 schreef Kenju het volgende:

[..]

O, dat wist ik niet eens. Jammer.

[..]

Klopt. Maar dit was natuurlijk een van die zeldzame series. Niet alleen doordat het zo grappig was, maar ook omdat het gewoon slim geschreven was.
Klopt. Qua subtiele maar hele goede kruisreferenties en verwijzingen de hele show door. Zonder dat het te rommelig of lastig te volgen wordt. Echt werkelijk alles klopte gewoon aan die serie.

Vooral Frasier was een enorm sterk en uitgediept karakter: aan de ene klant slim en nogal een snob soms, maar aan de andere kant onzeker en altijd stoeiend met z'n geweten. Voor mij soms herkenbaar :+
quote:
Dan heb je vaak geen characterdevelopment nodig. Je zou zelfs kunnen zeggen dat wanneer je dat doet, eigenlijk het concept van de serie veranderd wordt; per definitie.
De relatie Niles - Daphne was wel een heel mooie characterdevelopment (van zowel Niles als Daphne). Zo ontzettend knap dat ze het gewoon 6 seizoenen ofzo hebben laten duren voordat hun verhaallijn echt begon, zonder dat het ook maar een beetje irritant was dat het zo extreem lang duurde voordat Niles de stap durfde te zetten. En toen ze eenmaal wat hadden was het nog steeds leuk.

Maar goed, beetje offtopic dit :P
quote:
Wanneer het concept klopt kun je door blijven gaan en kan er allerlei kanten mee op. TBBT is dan ook niet meer dezelfde serie als in het begin.
Nou ja, het concept 'nerds raken bevriend met meisje' is natuurlijk wel een keer op. Ze zijn nu meer naar het concept: 'nerds bereiken hun dertiger jaren, worden wat volwassener en zijn allemaal aan hun eerste echte relatie begonnen nu". In principe had je daar meer uit kunnen halen in mijn ogen.
pi_145925337
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:48 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Een seizoen van gekeken ooit, op zich wel geinig ja. Loopt dat nog?
Nee. Er zijn 4 seizoenen gemaakt en een losse slotaflevering. (Wel hoge kwaliteit over het algemeen.)
pi_146117476
Kaley Cuoco-Sweeting Gets A Star on the Hollywood Walk of Fame

:')
pi_146117738
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 16:45 schreef Geo4kant het volgende:
Kaley Cuoco-Sweeting Gets A Star on the Hollywood Walk of Fame

:')

Met foto :D
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_146117756
Ze geven die sterren echt weg bij een pak cornflakes tegenwoordig hè..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_146117770
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 16:52 schreef Karstman het volgende:
[ afbeelding ]
Met foto :D
:r
pi_146117792
quote:
99s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 16:53 schreef CrashO het volgende:

[..]

:r
ja ik heb ze flateuzer gezien :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')