abonnement Unibet Coolblue
pi_144786441
hoi

Ik heb al enige tijd een vriendin! om onze relatie naar een hoger niveau te brengen wil mijn vriendin overgaan op seks! Ik ben nu 23 jaar en heb het altijd vol kunnen houden om geen seks te hebben met het andere geslacht. vanuit huis ben ik gelovig opgevoed en heb dus geleerd dat seks een cadeau is voor na het huwelijk! nu was ik het hier altijd mee eens en nog steeds. toch zou ik met het meisje waar ik nu verkering mee heb seks willen maar aan de andere kant wil ik mijn principes niet overboord gooien!

wat vinden jullie hiervan en hoe zien jullie dit?
  maandag 22 september 2014 @ 13:28:25 #2
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_144786495
Je zou dus een huwelijk ingaan, en eeuwige trouw beloven (en gezien je gelovige achtergrond dit ook serieus willen volhouden) met een dame waarvan je niet eens weet of jullie het in bed wel met elkaar kunnen vinden ?
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_144786533
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:28 schreef mvdejong het volgende:
Je zou dus een huwelijk ingaan, en eeuwige trouw beloven (en gezien je gelovige achtergrond dit ook serieus willen volhouden) met een dame waarvan je niet eens weet of jullie het in bed wel met elkaar kunnen vinden ?
Dit dus.
Hier staat niets.
pi_144786540
edit: je kan ook normaal reageren en anders gewoon wegblijven

[ Bericht 73% gewijzigd door admiraal_anaal op 22-09-2014 13:30:45 ]
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_144786581
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:28 schreef mvdejong het volgende:
Je zou dus een huwelijk ingaan, en eeuwige trouw beloven (en gezien je gelovige achtergrond dit ook serieus willen volhouden) met een dame waarvan je niet eens weet of jullie het in bed wel met elkaar kunnen vinden ?
Ben ik het persoonlijk mee eens, maar TS zegt:
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:26 schreef Casanova34 het volgende:
vanuit huis ben ik gelovig opgevoed en heb dus geleerd dat seks een cadeau is voor na het huwelijk! nu was ik het hier altijd mee eens en nog steeds.
Dus in dat geval zou ik zeggen gooi je principes niet zomaar over boord want dan krijg je er later wellicht spijt van.
  maandag 22 september 2014 @ 13:32:52 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_144786612
Bovendien :
quote:
... en heb dus geleerd dat seks een cadeau is voor na het huwelijk!
Ofwel, seks wordt gebruikt om je om te kopen om een huwelijk te sluiten. Ik zou toch hopen dat je een huwelijk sluit om andere redenen dan eindelijk een keertje te kunnen neuken. Helaas werkt de controle van de geloofsgemeenschap over sex als machtsmiddel in een hoop geloven bijzonder effectief.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_144786637
Gewoon neuken man. Die god van je bestaat toch niet.

[ Bericht % gewijzigd door admiraal_anaal op 22-09-2014 13:40:33 ]
  maandag 22 september 2014 @ 13:34:50 #8
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_144786656
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:31 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ben ik het persoonlijk mee eens, maar TS zegt:

[..]

Dus in dat geval zou ik zeggen gooi je principes niet zomaar over boord want dan krijg je er later wellicht spijt van.
Ik zeg niet dat TS zijn principes zomaar overboord moet zetten, Maar het is juist goed als TS eens een serieuze afweging gaat maken over de gronden van de principes, en of sommige van de principes die hij als een grote samenhangende geloofs-brei naar binnen heeft gegoten gekregen, wel een noodzakelijk onderdeel vormen van dat geloof, of dat hij zijn geloof een keer tegen het licht houdt en nagaat welke principes daadwerkelijk een positieve bijdrage leveren.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 22 september 2014 @ 13:35:29 #9
54408 Parzival
Where it happens
pi_144786671
sex is zo'n beetje het beste wat er is in een relatie.... DOEN!.. anders krijg je later spijt dat je het maar met 1 iemand hebt gedaan..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_144786673
pi_144786689
quote:
10s.gif Op maandag 22 september 2014 13:33 schreef fratsman het volgende:
Gewoon neuken man. Die god van je bestaat toch niet.
Enige juist antwoord.
Waarom jezelf onnodig kwellen met schuldgevoel?
pi_144786695
Vorige maand was je nog met haar aan het daten. Zo lang zijn jullie dus nog niet samen.
pi_144786762
Maand samen is toch ook een heel beschaafd moment om te beginnen met neuken?
pi_144786796
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:39 schreef quinoahipster het volgende:
Maand samen is toch ook een heel beschaafd moment om te beginnen met neuken?
Als het tegen iemand zijn of haar principes in gaat zou ik er wel twee keer over nadenken.
  maandag 22 september 2014 @ 13:43:40 #15
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_144786894
Als we goed lezen dan weten we dat TS iig niet onervaren is op het gebied van seks! :7 Dat het straks zijn eerste keer met een meisje/ haar eerste keer met een jongen wordt is wat anders. :D

Ik zou zeggen; lekker wachten, je hebt nu al zo lang volgehouden. Is een beetje een klap in het gezicht naar je vorige relaties als je het nu opeens wel doet! :Y
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_144786906
Die regels/principes
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2014 13:40 schreef Dimens het volgende:

[..]

Als het tegen iemand zijn of haar principes in gaat zou ik er wel twee keer over nadenken.
Als die nou een betrouwbare bron zouden hebben tjah nu nehh.
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
pi_144786925
quote:
en heb het altijd vol kunnen houden om geen seks te hebben met het andere geslacht.
Eigen geslacht was dus geen probleem? :')
  maandag 22 september 2014 @ 13:49:26 #18
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_144787031
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2014 13:43 schreef SicSicSics het volgende:
Als we goed lezen dan weten we dat TS iig niet onervaren is op het gebied van seks! :7 Dat het straks zijn eerste keer met een meisje/ haar eerste keer met een jongen wordt is wat anders. :D

Ik zou zeggen; lekker wachten, je hebt nu al zo lang volgehouden. Is een beetje een klap in het gezicht naar je vorige relaties als je het nu opeens wel doet! :Y
Mensen kunnen natuurlijk van gedachten veranderen, daar is niks mis mee. Zolang je het maar doet omdat je het zelf wil en niet omdat anderen van je verwachten dat je van gedachten verandert.
  maandag 22 september 2014 @ 13:51:48 #19
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_144787099
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:49 schreef CherryOnTop het volgende:
Mensen kunnen natuurlijk van gedachten veranderen, daar is niks mis mee. Zolang je het maar doet omdat je het zelf wil en niet omdat anderen van je verwachten dat je van gedachten verandert.
Daar is van alles mis mee; zeker in de dogmatische setting waar TS in opgegroeid is! Daarin is doen wat je zelf wil natuurlijk ook uit den boze. :7 Mijn antwoord was ook in die strekking opgesteld. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_144787222
Gewoon doen wat goed voelt! Als jij zin hebt in seks, moet je dat niet laten omdat je bang bent voor eventuele consequenties die een onzichtbare man zou moeten uitdelen!

Belangrijkere vraag; je bent gelovig opgevoed, hou je je daar nog steeds aan? Geloof je ook nog echt in alles wat je geleerd hebt van je ouders, of twijfel je?

Jij moet voor je zelf bepalen of de manier hoe je opgevoed bent, althans met oog op religie, ook overeenkomt met de manier waarop jij in het leven staat, en uiteindelijk wil staan.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_144788636
Je ouders hebben je onzinregels aangeleerd. Gewoon seks hebben dus.
pi_144789717
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:26 schreef Casanova34 het volgende:
wat vinden jullie hiervan en hoe zien jullie dit?
Je zult zelf moeten bepalen wat je principes precies zijn.

Vindt je dat seks alleen binnen het huwelijk mag dan is de logische conclusie dat je nu geen seks met je vriendin mag hebben.

Maar misschien hecht je minder belang aan het huwelijk en gaat het je meer om een serieuze relatie.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  maandag 22 september 2014 @ 15:17:58 #23
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_144789752
SOMS, weet ik zelf niet meer hoe ik ergens uit of terecht kom.
Zo bijvoorbeeld kan ik je niet vertellen wat me bewoog om op dit topic te klikken.

Op een zo gelijke manier kwam ik op de volgende videootjes uit, ongetwijfeld van grote waarde voor mensen als jij, ik vond het wel informatief.

Ik zou de bijbel (bij de not so golden rule) hier ook maar niet volgen als ik jou was.

En een debat:
The second annual God Debate features atheist neuroscientist Sam Harris and Evangelical Christian apologist William Lane Craig.


[ Bericht 2% gewijzigd door Florentius op 22-09-2014 15:34:33 ]
pi_144790778
TS zonder hier te verzanden in klassiek bekvechten tussen atheisten en gelovigen denk ik wel dat het belangrijk is om te vragen niet of je je principes aan de kant zou moeten zetten, maar waarom je ze hebt. Hecht je er waarde aan omdat je ouders/je omgeving die principes hanteren? Of vind je het ook echt zelf beter om pas seks te hebben nadat je elkaar eeuwige trouw hebt gezworen?

Dat is een veel belangrijkere vraag dan alleen de vraag of je er nu zin in hebt. Want elk christelijk koppel heeft voor het huwelijk ook zin, dat kan ik je op een briefje geven.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  maandag 22 september 2014 @ 17:02:51 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_144793719
Tja wij kunnen je niet gaan vertellen wat je principes zouden moeten zijn. Maar een van mijn belangrijkste eigen principes is "Denk bij alles wat je doet: Wat is hier de meerwaarde van?"

Dus denk eens bij jezelf na wat voor jou nou precies de meerwaarde is om maagd te blijven. Niet omdat anderen dat voorschrijven. Maar denk je er zelf nu precies mee te bereiken?
pi_144793769
Je bent niet echt een casanova.
pi_144813781
Allemaal bedankt voor jullie serieuze reactie! Dit geeft stof tot veder nadenken. ik denk dat ik het gewoon maar een keer ga proberen en voelt het dan niet goed, dan weet ik genoeg!
  dinsdag 23 september 2014 @ 12:27:43 #28
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_144818898
Ehhhh, ik zou het wel een keer of 10 proberen voor je besluit voldoende te denken te weten,
niet maar 1 x, de eerste keer gaat snel zomaar iets te awkward om daar conclusies aan te verbinden.
pi_144822598
Hangt er ook vanaf wat voor persoon zij is; hoeveel relaties heeft zij gehad en hoeveel sekspartners heeft zij gehad. Ik denk dat zij wel seksueel actief was geweest, anders zou ze niet naar seks hunken al na 1 maand. En een ander belangrijke is ook wat voor types haar sekspartners waren en met wie deze weer seksueel actief waren.

Verder zou ik zelf geen principes overboord gooien; jezelf verraden. Je bent hoe je bent. Iemand leren kennen na 1 maand en dan seks hebben, dadelijk loop je nog viezigheden op ook. Komt deze wel/niet tot uiting, wie weet geef je het later nog door aan je vrouw ook en wat deze dan allemaal van kan krijgen.
pi_144822616


[ Bericht 100% gewijzigd door Yiwei op 23-09-2014 14:28:45 ]
  dinsdag 23 september 2014 @ 14:32:36 #31
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_144822728
Zijn het jouw principes die je overboord zou gooien of de principes van je ouders?
pi_144823707
het zijn ook wel mijn principes!
pi_144826628
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:26 schreef Casanova34 het volgende:
wat vinden jullie hiervan en hoe zien jullie dit?
Jij bent gelovig opgevoed in een wereld waar anderen dat niet zijn, dus heb je eigenlijk gelijk minder keuze.
Dat betekent dat je in een situatie kan komen waarin je concessies zal moeten doen als je iemand tegenkomt met een andere overtuiging.

Niet iedereen die seks heeft trouwt met elkaar en het kan zijn dat als je zo lult tegen over je huidige vriendin (ik ken haar niet.) dat ze de benen neemt en een ander zoekt.
Neem dit alles goed in overweging en maak een keuze.

Weet trouwens wel dat geloof en seks na het huwelijk geen garanties geven dat je ook altijd bij elkaar blijft.
Als je later eventueel gaat scheiden ben je ook geen maagd meer als je weer met iemand anders op kan starten.
  dinsdag 23 september 2014 @ 17:04:02 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_144827494
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 15:03 schreef Casanova34 het volgende:
het zijn ook wel mijn principes!
Maar welke meerwaarde denk je voor jezelf te bereiken met die principes?
pi_144827790
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar welke meerwaarde denk je voor jezelf te bereiken met die principes?
Dat ie later in de hemel komt natuurlijk.
Voor iemand die niet geloofd toch onbegrijpelijke materie.
Discussiestandpunten tussen die twee partijen gaan daarom ook vaak langs elkaar heen, zo ook in een relatie.
pi_144832221
Jou god gaat jou daar voor straffen,zwaar straffen!! Nee geintje lekker marktonderzoek doen met zo veel mogelijk vrouwen,woon ze goed uit daar leer je veel van en trouw niet met haar als ze niet van sex houdt,anders zit je aan zo'n sexloos ding vast...
pi_144837836
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 15:03 schreef Casanova34 het volgende:
het zijn ook wel mijn principes!
Anders bekeer je je tot het katholicisme :)

Kan je nog een aflaat kopen elke keer dat je geneukt hebt. En vervolgens prima trouwen en over 50 jaar zorgeloos dood gaan :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 23 september 2014 @ 23:47:38 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_144841492
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:14 schreef Werkman het volgende:

[..]

Dat ie later in de hemel komt natuurlijk.
Voor iemand die niet geloofd toch onbegrijpelijke materie.
Discussiestandpunten tussen die twee partijen gaan daarom ook vaak langs elkaar heen, zo ook in een relatie.
Ik wil het van hem zelf horen
pi_144841629
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 23:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik wil het van hem zelf horen
Allicht. Dit was ook alleen maar mijn bijdrage voor het algemeen.
Ik wil het trouwens ook van hem horen.
pi_144919568
ik vind dat de ouders tegenwoordig noch veel te weinig doen aan sexsuele voorlichting doen.ik denk dat ze der eigen daar voor schamen.
pi_144928872
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 15:03 schreef Casanova34 het volgende:
het zijn ook wel mijn principes!
Wat zijn haar principes? Is zij gelovig?
pi_144929801
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:26 schreef Casanova34 het volgende:
hoi

Ik heb al enige tijd een vriendin! om onze relatie naar een hoger niveau te brengen wil mijn vriendin overgaan op seks! Ik ben nu 23 jaar en heb het altijd vol kunnen houden om geen seks te hebben met het andere geslacht. vanuit huis ben ik gelovig opgevoed en heb dus geleerd dat seks een cadeau is voor na het huwelijk! nu was ik het hier altijd mee eens en nog steeds. toch zou ik met het meisje waar ik nu verkering mee heb seks willen maar aan de andere kant wil ik mijn principes niet overboord gooien!

wat vinden jullie hiervan en hoe zien jullie dit?
seks een cadeau is voor na het huwelijk!
whahahahaha
pi_144932366
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:34 schreef satopex het volgende:
ik vind dat de ouders tegenwoordig noch veel te weinig doen aan sexsuele voorlichting doen.ik denk dat ze der eigen daar voor schamen.
Ik denk dat jouw ouders te weinig hebben gedaan aan spelling- en grammaticale voorlichting.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_144942117
Ik zou sowieso nooit vast blijven houden aan je opvoeding, maar zelf beginnen na te denken in plaats van aan alles vast te blijven houden wat je ouders je hebben voorgeschoteld
pi_144946921
Als ik jou was zou ik me niet te stug aan dat huwelijk vasthouden. Seks lijkt me namelijk een verrot slechte reden om met iemand te trouwen.

Wachten op de ware daarentegen, dat moet je zelf weten. Hoe dan ook moet je nadenken waarom je het zou willen doen. Wil je het zelf? En zo ja, wil je het met haar? Dan lijkt het me geen probleem. Als je het vooral voor haar zou doen terwijl je zelf nog niet het idee hebt er aan toe te zijn, moet je misschien toch nog even wachten.
  zaterdag 27 september 2014 @ 02:35:04 #46
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_144947631
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:05 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik denk dat jouw ouders te weinig hebben gedaan aan spelling- en grammaticale voorlichting.
ZwartmetSuikerZwartmetSuiker heeft geen premium account

Kennis = macht
Mehhh, dat is lek als een mandje.

Wat je niet begrijpt, heb je niet in je macht.

Goethe.

[ Bericht 0% gewijzigd door Florentius op 27-09-2014 12:11:15 ]
  Hardste schreeuwer 2022 zaterdag 27 september 2014 @ 02:38:29 #47
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_144947667
Dat je twijfels hebt over je geloof overtuig door dit meisje wil al aangeven dat je echt gek op haar bent. Dat maakt haar ergens al speciaal genoeg.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_144948180
Ja joh, alsof het normaal is dat je met iedereen het bed induikt.
pi_145298913
Misschien is er nog n pastoor, kardinaal, dominee, die je ondanks je hoge leeftijd flink in je ster wil pakken. Zo krijg je meer zekerheid over wat je echt lekker vind of niet.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:52:48 #50
236046 NotYou
tigerblood
pi_145299091
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:26 schreef Casanova34 het volgende:
hoi

Ik heb al enige tijd een vriendin! om onze relatie naar een hoger niveau te brengen wil mijn vriendin overgaan op seks! Ik ben nu 23 jaar en heb het altijd vol kunnen houden om geen seks te hebben met het andere geslacht. vanuit huis ben ik gelovig opgevoed en heb dus geleerd dat seks een cadeau is voor na het huwelijk! nu was ik het hier altijd mee eens en nog steeds. toch zou ik met het meisje waar ik nu verkering mee heb seks willen maar aan de andere kant wil ik mijn principes niet overboord gooien!

wat vinden jullie hiervan en hoe zien jullie dit?
Met hetzelfde geslacht heb je wel seks gehad?
Je suis Charlie Sheen
pi_145300138
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:52 schreef NotYou het volgende:

[..]

Met hetzelfde geslacht heb je wel seks gehad?
In kerkelijke kringen is dit heel normaal hoor,zeker als ze onder de tien jaar zijn..
pi_145301209
Ik heb niet al je reacties gelezen maar uit de eerste paar kan ik opmaken dat je een maand met deze vriendin hebt? Waarschijnlijk vind je seks niet zomaar iets en wil je dat niet met zomaar iemand, is dat de rede waarom je het pas na het huwelijk wil? Als 'jullie liefde bezegeld is' dat je dan pas aan seks mag beginnen en het bij die persoon houdt.
Persoonlijk zou ik als je dit principe in eerste instantie hebt zeker langer wachten dan een maand. Ik zou sws proberen bij je principe te blijven, maar als je elkaar nou heel lang kent en je weet zeker dat ze de ware is, maar je gaat nog lang niet trouwen en wil toch een keer seks met haar, dan zou ik er pas weer over nadenken en overwegen of het het waard is. Het is een mooie gedachte natuurlijk (seks als cadeautje na het huwelijk), ik ben zelf ook gelovig, maar ik houd het zelf bij 'ik wil alleen seks met degene waarvan ik zeker weet dat het de ware is. Verder moet je het zelf beslissen natuurlijk.
Ik zou vooral langer wachten voor je overweegt je principe opzij te zetten, en zeker weten dat ze de ware is.
Rookworst zonder R is ook worst .
pi_145471812
Ik erger me echt aan die mensen die ts maar voorschrijven om maar met iedereen het bed in te duiken
pi_145475015
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 21:37 schreef 0906 het volgende:
Ik erger me echt aan die mensen die ts maar voorschrijven om maar met iedereen het bed in te duiken
Kom dan zelf met nuttiger advies, stumperd
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_145475128
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 21:37 schreef 0906 het volgende:
Ik erger me echt aan die mensen die ts maar voorschrijven om maar met iedereen het bed in te duiken
Ik lees nergens het advies dat TS met iedereen moet neuken. :')
Maar zijn eigen vriendin kan hij toch wel ff een veeg geven? :{
pi_145475135
Wachten totdat je getrouwd bent?
pi_145475245
En er dan achter komen dat er in bed geen enkele klik is?
pi_145475477
Jammer dan, regels zijn nou eenmaal regels. Waarom zou je ts dan onnodig in de problemen willen helpen door hem te verleiden aan seks voor het huwelijk te doen?
  zondag 12 oktober 2014 @ 23:09:52 #59
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_145477490
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:26 schreef Casanova34 het volgende:
hoi
Ik heb al enige tijd een vriendin! om onze relatie naar een hoger niveau te brengen wil mijn vriendin overgaan op seks! Ik ben nu 23 jaar en heb het altijd vol kunnen houden om geen seks te hebben met het andere geslacht. vanuit huis ben ik gelovig opgevoed en heb dus geleerd dat seks een cadeau is voor na het huwelijk! nu was ik het hier altijd mee eens en nog steeds. toch zou ik met het meisje waar ik nu verkering mee heb seks willen maar aan de andere kant wil ik mijn principes niet overboord gooien!
wat vinden jullie hiervan en hoe zien jullie dit?
Ik zie de Bijbel als een heel belangrijk en humaan boek, wat bijna 2000 jaar geleden geschreven is om de maatschappij zo gunstig mogelijk in te delen voor iedereen, met de middelen die 2000 jaar geleden voor handen waren.
Omdat er in die tijd geen sociale zekerheid was, en er veel kinderen nodig waren, was het belangrijk dat vrouwen thuis bleven om kinderen te baren en dat er een man was om voor hen te zorgen.
Daarom is er gesteld dat seks alleen mag als de man ook beloofd voor die vrouw en het eventuele kind te zorgen, de rest van zijn leven. Tegenwoordig is dat niet meer aan de orde/nodig, aangezien we wel sociale zekerheid, en nog belangrijker, anti-conceptie hebben. De bijbel is dus ingehaald door de maatschappij, net zoals deze dat is met betrekking tot slavernij en homoseksualiteit.
Dat betekent wat mij betreft dan niet dat je met jan en alleman kunt gaan liggen rotzooien, maar ook dat je niet hoeft te wachten tot een huwelijk. Voor mij is het belangrijk dat ik een oprechte band heb met de persoon waarmee ik de lakens deel, maar dat kan ook een (serieuze) relatie zijn van een paar maanden.

Succes met je dilemma!
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_145482464
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 22:37 schreef 0906 het volgende:
Jammer dan, regels zijn nou eenmaal regels. Waarom zou je ts dan onnodig in de problemen willen helpen door hem te verleiden aan seks voor het huwelijk te doen?
Wiens regels?
Welke problemen?
pi_145485123
vast houden aan je principes is erg belangrijk, maar daardoor loop je wel het risico dat je na je huwelijk voor verrassingen komt te staan die je van te voren had kunnen weten. Seks is best belangrijk voor een relatie, dus als dat niet goed zit en je komt daar na je huwelijk pas achter dan kan dat problemen veroorzaken.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')