abonnement Unibet Coolblue
  zondag 14 september 2014 @ 18:36:43 #126
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_144521535
Ik ben de posbank opgegaan. Lekker filerijden met wielrenners/motorrijders en auto's op de bekende paden. De onbekende smalle fietspaden zaten weer vol met 60ers. Nou ja, zondags is dan ook niet de beste dag om daar te gaan fietsen.
Mooie afstanden hier weer gereden.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_144521831
Ja die oudjes op al die fietspaden ;(
Lastig andere dagen fietsen als ik van maandag tot en met vrijdag moet werken :P
pi_144522221
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 18:46 schreef Leonos het volgende:
Ja die oudjes op al die fietspaden ;(
Lastig andere dagen fietsen als ik van maandag tot en met vrijdag moet werken :P
Soooow van maandag tot vrijdag werken!!!!! Dat dit kan in Nederland :(
pi_144522273
Wat een afstanden weer mannen! _O_
pi_144522342
Grappig detail. We reden Medemblik binnen en daar was net een (elite?) koers geëindigd, dus wij het parcours over...zei de speaker, terwijl wij langs fietsten, "te laat!". Wij reageren met "ja helaas, we hadden vanuit Friesland wind tegen :P Zei de speaker "Jaja" :D

[ Bericht 7% gewijzigd door Patroon op 14-09-2014 19:14:48 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_144523095
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 18:46 schreef Leonos het volgende:
Ja die oudjes op al die fietspaden ;(
Lastig andere dagen fietsen als ik van maandag tot en met vrijdag moet werken :P
Woon-werk kan toch gewoon met de fiets?
pi_144523177
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 19:02 schreef Patroon het volgende:
Grappig detail. We reden Medemblik binnen en daar was net een (elite?) koers geëindigd, dus wij het parcours over...zei de speaker, terwijl wij langs fietsten, "te laat!". Wij reageren met "ja helaas, we hadden vanuit Friesland wind tegen :P Zei de speaker "Jaja" :D
:)
Technisch gesproken had je wind mee toch? :)
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything
pi_144523329
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 19:28 schreef forty-two het volgende:

[..]

:)
Technisch gesproken had je wind mee toch? :)
Klopt, was ook ff grapje.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_144523601
Vandaag een behekste rit door biblebelt gedaan, van te voren een rondje van net geen 140km uitgezet.
Ik was nog niet eerder in die hoek geweest dus dan is de Garmin toch wel handig. Helaas halverwege de rit gaat dat rotding van zelf uit. Dus gestopt en weer aangedaan, gaat ie 100 meter later weer uit. Vervolgens herhaalde dit zich nog een een paar keer. Daarna de hele route eruit geflikkert en geprobeerd de virtualpartner te killen (ik had het gevoel dat die te ver achter lag en dat de garmin het niet meer bij kon benen). Daarna ging het weer redelijk tot ergens voor Ede hij weer uit ging. De navigatie was iig helemaal van slag. Wel lekker de rit uitgereden maar het stuk tussen Lunteren en Renswoude miste helaas.

https://www.strava.com/activities/194351800
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything
pi_144523695
Dus geen rondje biblebelt meer doen. Waarschijnlijk zijn Garmins daar sowieso niet toegestaan. :P
pi_144524969
Ja en omdat ik de anti christ ben denk ik. :P
Je kon in die hoek wel een kanon afschieten, vrijwel geen oudjes op fietsen te vinden. Heerlijk rustig rijden.
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything
pi_144525017
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 18:46 schreef Leonos het volgende:
Ja die oudjes op al die fietspaden ;(
Lastig andere dagen fietsen als ik van maandag tot en met vrijdag moet werken :P
Wat dacht je van gillende schooljeugd op fietsen...
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything
pi_144526266
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 20:03 schreef forty-two het volgende:
Ja en omdat ik de anti christ ben denk ik. :P
Je kon in die hoek wel een kanon afschieten, vrijwel geen oudjes op fietsen te vinden. Heerlijk rustig rijden.
Vorig jaar ook zo'n soort ritje gedaan, dwars door de bible belt (naar huis vanuit hellendoorn).
Met vriendin afgesproken om ergens op een terrasje wat te gaan lunchen, komen we niets tegen wat open is?? Uiteindelijk zelfs nog om moeten rijden omdat er een pont op zondag niet in bedrijf was... :{
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  zondag 14 september 2014 @ 20:36:09 #139
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144526833
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 19:37 schreef forty-two het volgende:
Vandaag een behekste rit door biblebelt gedaan, van te voren een rondje van net geen 140km uitgezet.
Ik was nog niet eerder in die hoek geweest dus dan is de Garmin toch wel handig. Helaas halverwege de rit gaat dat rotding van zelf uit. Dus gestopt en weer aangedaan, gaat ie 100 meter later weer uit. Vervolgens herhaalde dit zich nog een een paar keer. Daarna de hele route eruit geflikkert en geprobeerd de virtualpartner te killen (ik had het gevoel dat die te ver achter lag en dat de garmin het niet meer bij kon benen). Daarna ging het weer redelijk tot ergens voor Ede hij weer uit ging. De navigatie was iig helemaal van slag. Wel lekker de rit uitgereden maar het stuk tussen Lunteren en Renswoude miste helaas.

https://www.strava.com/activities/194351800
Je moet gewoon es een fatsoenlijke navigatie kopen ipv die garmin brol.

Prijst de heer want hij is goet.
pi_144527283
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 20:36 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Je moet gewoon es een fatsoenlijke navigatie kopen ipv die garmin brol.

Prijst de heer want hij is goet.
Papieren navigatie van de Michelin. ;)
pi_144527319
Oh en dit is trouwens m`n "nieuwe" set-up met de kortere stuurpen. Volgens mij toch een heel eind richting de "standaarden", zoals o.a te zien is in het filmpje van the Global Cycling Network op Youtube. In ieder geval 100% beter dan m`n vorige setup imo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, kut kwaliteit want donker + iPhone = faal
pi_144527535
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 13:13 schreef Levitas het volgende:
Puur uit interesse vraag ik dit hoor, maar wanneer zijn jullie begonnen met het rijden van koersen, criteriums en andere wedstrijden? Meteen het eerste jaar/ jaren? Nadat je van jezelf wist dat je een bepaald niveau had? Wanneer ben je "klaar" voor een eerste koers?
Heb in juli '13 m'n racefiets gekocht en in maart '14 m'n eerste KNWU-koers gereden. Vanaf februari '14 veel trainingskoersjes gereden. Volgende andere renners had ik een goede winter gedraaid waardoor ik in het begin eigenlijk geen achterstand had. Ik heb altijd al fanatiek gesport en ben bereid daar uren in te steken.

Bij de meeste medestudenten die twijfelen of ze willen wedstrijd rijden adviseer ik om trainingskoersjes te gaan rijden en ook de regionale competities. Als dat een jaar goed gaat en ze vinden het nog leuk moeten ze kijken naar een knwu-licentie kijken en eens gaan deelnemers aan een criterium.
pi_144527596
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 20:36 schreef kaasplankje het volgende:
[Garmin verhaal]
God straft meteen :D
pi_144527632
Vandaag 140km gefietst, gemiddelde hartslag 125. Tussendoor nog een criterium gereden. Ben wel moe.
  zondag 14 september 2014 @ 20:48:55 #145
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144527750
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 20:42 schreef Levitas het volgende:
Oh en dit is trouwens m`n "nieuwe" set-up met de kortere stuurpen. Volgens mij toch een heel eind richting de "standaarden", zoals o.a te zien is in het filmpje van the Global Cycling Network op Youtube. In ieder geval 100% beter dan m`n vorige setup imo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, kut kwaliteit want donker + iPhone = faal
De ideale set up is ook een beetje persoonlijk, niet iedereen heeft dezelfde flexibiliteit in de rug. Verder ziet je positie er goed uit.
pi_144527948
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 20:48 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

De ideale set up is ook een beetje persoonlijk, niet iedereen heeft dezelfde flexibiliteit in de rug. Verder ziet je positie er goed uit.
Dat snap ik ook wel. Maar als extreme newbie heb ik de hoeken/ set-ups nagestreefd zoals die op internet vaak te vinden is. Ik krijg nog wel na ca. 2 uur wat pijn tussen de schouderbladen en nek, waarover ik weer lees dat dit door een te lange zit komt. Ik zit zelf te denken aan een ietwat minder flexibele nek. Kwestie van setup, wennen en wellicht flexibiliteit trainen? De tijd zal het leren I guess..
pi_144528158
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 20:36 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Je moet gewoon es een fatsoenlijke navigatie kopen ipv die garmin brol.

Prijst de heer want hij is goet.
Ik ga m'n 6" tomtom monteren geloof ik :P
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything
pi_144528635
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 20:45 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Heb in juli '13 m'n racefiets gekocht en in maart '14 m'n eerste KNWU-koers gereden. Vanaf februari '14 veel trainingskoersjes gereden. Volgende andere renners had ik een goede winter gedraaid waardoor ik in het begin eigenlijk geen achterstand had. Ik heb altijd al fanatiek gesport en ben bereid daar uren in te steken.

Bij de meeste medestudenten die twijfelen of ze willen wedstrijd rijden adviseer ik om trainingskoersjes te gaan rijden en ook de regionale competities. Als dat een jaar goed gaat en ze vinden het nog leuk moeten ze kijken naar een knwu-licentie kijken en eens gaan deelnemers aan een criterium.
Rijd je ook het NSK in Utrecht?
pi_144528821
Zaterdag Boogie's Extreme gereden. Was een mooie tocht door Limburg en België, wel erg jammer dat het rustig was op de 225km route, ik heb bijna alles alleen gereden.
pi_144528976
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 20:42 schreef Levitas het volgende:
Oh en dit is trouwens m`n "nieuwe" set-up met de kortere stuurpen. Volgens mij toch een heel eind richting de "standaarden", zoals o.a te zien is in het filmpje van the Global Cycling Network op Youtube. In ieder geval 100% beter dan m`n vorige setup imo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, kut kwaliteit want donker + iPhone = faal
Ziet er goed uit. Maar met sokken op je pedalen kan je niet zien of je knie wat boven de pedaal uit komt :)
Maar ik kan 't mis hebben...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')