abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 13 september 2014 @ 16:01:03 #226
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_144486844
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:56 schreef JenHermes het volgende:

[..]

Wat een kolder. Een iPhone 4S, 5C en een 5 krijg je gewoon gratis bij je abonnement, maandelijks betaal je een paar tientjes aan abonnementskosten. Daarnaast is een iPhone allang geen luxe product meer zoals dat een aantal jaar geleden was. Daar waar een aantal jaar geleden idd de meer bedeelde personen een iPhone had, heeft nu vrijwel iedereen er een. Het is een beetje een mode geworden, net zoals de nokia 3310.
De maandelijkse kosten om een 5c gratis te krijgen zijn relatief hoog. Hoger dan bij een Samsung. Een iPhone is gewoon duurder geworden.

Ik ontken verder niet dat veel mensen is een iPhone hebben maar 'arme' mensen hebben nu relatief minder vaak een iPhone dan vroeger. De iPhone is alleen maar exclusiever geworden.

[ Bericht 1% gewijzigd door TC03 op 13-09-2014 16:19:46 ]
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_144487411
Persoonlijk lijkt me een beetje onzinnig om een discussie te houden over welk massa-consumptie artikel nou 'exclusiever' is.
pi_144487535
Zo irritant.

Tijdens het bellen druk ik, terwijl ik de iPhone tegen mijn oor houdt, met de zijkant van mijn gezicht tegen de mute
Waardoor mijn gesprekspartner mij niet meer hoort.
Touchscreens :r
pi_144487678
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 16:25 schreef BlauweSporttas het volgende:
Zo irritant.

Tijdens het bellen druk ik, terwijl ik de iPhone tegen mijn oor houdt, met de zijkant van mijn gezicht tegen de mute
Waardoor mijn gesprekspartner mij niet meer hoort.
Touchscreens :r
Doet je proximitysensor het nog wel? Die zit er op om dat soort dingen te voorkomen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2014 16:30:36 ]
pi_144487685
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 16:25 schreef BlauweSporttas het volgende:
Zo irritant.

Tijdens het bellen druk ik, terwijl ik de iPhone tegen mijn oor houdt, met de zijkant van mijn gezicht tegen de mute
Waardoor mijn gesprekspartner mij niet meer hoort.
Touchscreens :r
Dan doe je toch echt iets fout. Als je de speaker tegen je oor houdt, gaat het scherm vanzelf uit om dit soort dingen te voorkomen.
  zaterdag 13 september 2014 @ 16:32:30 #231
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_144487759
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 16:20 schreef Dutchguy het volgende:
Persoonlijk lijkt me een beetje onzinnig om een discussie te houden over welk massa-consumptie artikel nou 'exclusiever' is.
Dan reageer je niet.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 13 september 2014 @ 16:32:46 #232
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_144487766
Scherm door een Turk laten vervangen zeker?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_144487838
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 16:32 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dan reageer je niet.
Volgens mij zit ik nog altijd zelf achter het stuur.
pi_144488496
quote:
Nou, ben helemaal om. Ik haal gelijk een Android!
pi_144488674
quote:
Grootste zit 'm in het verschil dat iPhones over 3 jaar nog vlotjes draaien en android-toestellen in de la liggen of zo traag als dikke stront zijn geworden.
pi_144488727
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:09 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Grootste zit 'm in het verschil dat iPhones over 3 jaar nog vlotjes draaien en android-toestellen in de la liggen of nog steeds zo traag als dikke stront zijn geworden.
Fixed
  zaterdag 13 september 2014 @ 17:18:14 #237
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_144488776
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:16 schreef Dimens het volgende:

[..]

Fixed
ik kom van een 5 en heb nu een oneplus. Kan niet zeggen dat die oneplus trager of in stabieler is. Die tijden zijn wel voorbij.

En deze telefoon kost 300 euro. De vergelijkbare iPhone is doezend euro. Heb je alleen een betere camera.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_144488808
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:18 schreef Catch22- het volgende:

[..]

ik kom van een 5 en heb nu een oneplus. Kan niet zeggen dat die oneplus trager of in stabieler is. Die tijden zijn wel voorbij.

En deze telefoon kost 300 euro. De vergelijkbare iPhone is doezend euro. Heb je alleen een betere camera.
Jij bent gewoon een vieze verrader.
pi_144488880
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:16 schreef Dimens het volgende:

[..]

Fixed
Zoals Catch22- al zei absoluut nergens op gebaseerd. Een beetje hedendaags Android-toestel is niks mis mee. En dan heb ik het niet over een Samsung Galaxy Fame of Samsung Galaxy S5 maar een Moto G, HTC One (M8) of bovengenoemde OnePlus One.
pi_144488926
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:18 schreef Catch22- het volgende:

[..]

ik kom van een 5 en heb nu een oneplus. Kan niet zeggen dat die oneplus trager of in stabieler is. Die tijden zijn wel voorbij.

En deze telefoon kost 300 euro. De vergelijkbare iPhone is doezend euro. Heb je alleen een betere camera.
..en een beter scherm, betere bouwkwaliteit, betere ondersteuning, stabieler OS, betere allround gebruikservaring.

Toch jammer dat er zo'n inhoudelijke discussie gevoerd kan worden en er vervolgens toch weer terug wordt gegrepen naar "maar de specs zijn hetzelfde!"
pi_144489034
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:22 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

..en een beter scherm, betere bouwkwaliteit, betere ondersteuning, stabieler OS, betere allround gebruikservaring.

Toch jammer dat er zo'n inhoudelijke discussie gevoerd kan worden en er vervolgens toch weer terug wordt gegrepen naar "maar de specs zijn hetzelfde!"
Ik ga er van uit dat je zelf (nog?) geen OnePlus One in je handen hebt gehad. De gebruikerservaring laat op sommige vlakken wat steekjes vallen maar a) op andere punten steekt die met kop en schouders boven de iPhone uit en b) waar er ruimte voor verbetering is wordt dit achteraf ook gedaan m.b.v. software-updates.

Wat dacht je bijvoorbeeld van de tap-to-wake en andere gesture-functionaliteit?

Ook over de bouwkwaliteit en ondersteuning (tientallen stable custom ROMs en regelmatige officiële updates) zul je je verbazen.

[ Bericht 3% gewijzigd door J.Appleseed op 13-09-2014 17:30:27 ]
pi_144489219
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:25 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Ik ga er van uit dat je zelf (nog?) geen OnePlus One in je handen hebt gehad.
Jawel. Mooi toestel, misschien wel mijn favoriete Android toestel. Uitstekende specs, en voor de prijs is het een no brainer. Maar beweren dat de camera het enige is wat de iPhone van de OPO onderscheidt, is wel heel erg kort door de bocht.
quote:
De gebruikerservaring laat op sommige vlakken wat steekjes vallen maar a) op andere punten steekt die met kop en schouders boven de iPhone uit en b) waar er ruimte voor verbetering is wordt dit achteraf ook gedaan m.b.v. software-updates.

Wat dacht je bijvoorbeeld van de tap-to-wake en andere gesture-functionaliteit?
Ik heb dat op mijn Nokia toestellen gehad en maakte er nauwelijks gebruik van. Het is mooi als je er waarde aan hecht, maar een dergelijke functionaliteit is geen doorslaggevend argument voor overall gebruikerservaring.
quote:
Ook over de bouwkwaliteit en ondersteuning (tientallen stable custom ROMs) zul je je verbazen.
Nog wel, ja. Maar de iPhone krijgt over drie jaar nog updates, wanneer de OPO al lang is afgeschreven. En de ondersteuning kun je uiteraard rekken door aan de slag te gaan met custom roms. Maar dat is niet echt voor de doorsnee gebruiker weg gelegd, he?

Niets ten nadele van de OPO, hoor. Als ik een Android-toestel zou nemen, zou ik absoluut daarvoor gaan.
  zaterdag 13 september 2014 @ 17:32:23 #243
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_144489271
Ik heb tot nu toe altijd Android toestellen gehad, maar geen een daarvan heeft de contractduur ruimschoots overleefd. Na twee jaar merk je toch echt wel dat het toestel vaker crasht of dat apps blijven hangen, etc. Ook de batterij gaat hard achteruit na anderhalf jaar. Als ik dan collega's nog een iPhone 4 zie gebruiken, dan vind ik de meerprijs van een iPhone niet erg.
  zaterdag 13 september 2014 @ 17:34:42 #244
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_144489347
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:22 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

..en een beter scherm, betere bouwkwaliteit, betere ondersteuning, stabieler OS, betere allround gebruikservaring.

Toch jammer dat er zo'n inhoudelijke discussie gevoerd kan worden en er vervolgens toch weer terug wordt gegrepen naar "maar de specs zijn hetzelfde!"
heb je er wel eens in je handen gehad?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_144489441
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:34 schreef Catch22- het volgende:

[..]

heb je er wel eens in je handen gehad?
Heb ik deze vraag niet net ook al beantwoord?
pi_144489444
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:30 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Jawel. Mooi toestel, misschien wel mijn favoriete Android toestel. Uitstekende specs, en voor de prijs is het een no brainer. Maar beweren dat de camera het enige is wat de iPhone van de OPO onderscheidt, is wel heel erg kort door de bocht.

[..]

Ik heb dat op mijn Nokia toestellen gehad en maakte er nauwelijks gebruik van. Het is mooi als je er waarde aan hecht, maar een dergelijke functionaliteit is geen doorslaggevend argument voor overall gebruikerservaring.

[..]

Nog wel, ja. Maar de iPhone krijgt over drie jaar nog updates, wanneer de OPO al lang is afgeschreven. En de ondersteuning kun je uiteraard rekken door aan de slag te gaan met custom roms. Maar dat is niet echt voor de doorsnee gebruiker weg gelegd, he?

Niets ten nadele van de OPO, hoor. Als ik een Android-toestel zou nemen, zou ik absoluut daarvoor gaan.
Je hebt overduidelijk niet door voor welk soort gebruiker de OnePlus One is gemaakt. De OnePlus One komt standaard met CyanogenMod software. CyanogenMod is al een hele poos de grootste custom ROM voor Android en zorgt ervoor dat de originele Samsung GALAXY S uit 2010 of zelfs de HTC HD2 uit 2009 van de allernieuwste Android-versie wordt voorzien. Ik denk dat je er dus van uit mag gaan dat dit toestel nog een jaar of 4 à 5 van regelmatige software-updates wordt voorzien (al dan niet vanuit OnePlus zelf).

Het gebruiken van custom ROMs wordt door OnePlus zelfs erkend danwel aangemoedigd (je bent je garantie niet kwijt wanneer je een custom ROM draait op je telefoon) en op hun forums hebben ze een hele subsectie gewijd aan custom ROMs).

En je hebt gelijk; natuurlijk is die gesture-functionaliteit alleen geen maatstaaf voor de algemene gebruikerservaring, maar dan heb ik het ook nog niet gehad over bijvoorbeeld Privacy Guard, waarmee je elke app individuele bevoegdheden kunt geven (bijvoorbeeld kun je Facebook de mogelijkheid tot het lezen van je contactpersonenlijst ontzeggen), of het kiezen tussen hardware en softwareknoppen. Ik kan bezig blijven, maar mijn oorspronkelijke punt staat: het is echt niet zo dat de iPhone uiteindelijk een betere gebruikerservaring heeft want je zult zien dat elk platform danwel toestel zijn voor- en nadelen heeft (en deze ook per invididu verschillen), hoe duur of goedkoop de hardware ook mag zijn.
pi_144489519
We hoeven nu toch niet een discussie te gaan voeren voor wie de OPO bedoeld is? Immers, het argument wordt constant aangehaald dat de OPO precies hetzelfde biedt als de iPhone voor een derde van de prijs. Dat argument gaat alleen maar op als beide toestellen voor dezelfde gebruiker interessant zijn.

En nogmaals: ik ben erg enthousiast over de OPO. Maar de iPhone sluit simpelweg beter aan op mijn gebruik en wensen. En ik ben bereid daar de (eigenlijk belachelijke) premium voor te betalen.
pi_144489561
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:39 schreef Splackavellie02 het volgende:
We hoeven nu toch niet een discussie te gaan voeren voor wie de OPO bedoeld is? Immers, het argument wordt constant aangehaald dat de OPO precies hetzelfde biedt als de iPhone voor een derde van de prijs. Dat argument gaat alleen maar op als beide toestellen voor dezelfde gebruiker interessant zijn.
Uiteraard niet -- en ik heb ook nooit gezegd dat de OnePlus One op dat gebied kan concurreren met de iPhone (of dat dat überhaupt de bedoeling is). Zoals ik en jij allebei aangeven zijn die toestellen voor compleet andere mensen bedoeld. Punt is alleen dat elk platform danwel toestel zijn voor- en nadelen heeft ;)
pi_144489591
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:40 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Uiteraard niet -- en ik heb ook nooit gezegd dat de OnePlus One op dat gebied kan concurreren met de iPhone (of dat dat überhaupt de bedoeling is). Zoals ik en jij allebei aangeven zijn die toestellen voor compleet andere mensen bedoeld. Punt is alleen dat elk platform danwel toestel zijn voor- en nadelen heeft ;)
Dat ben ik helemaal met je eens.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 13 september 2014 @ 17:46:13 #250
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_144489733
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 16:01 schreef TC03 het volgende:

[..]

De maandelijkse kosten om een 5c gratis te krijgen zijn relatief hoog. Hoger dan bij een Samsung. Een iPhone is gewoon duurder geworden.

Ik ontken verder niet dat veel mensen is een iPhone hebben maar 'arme' mensen hebben nu relatief minder vaak een iPhone dan vroeger. De iPhone is alleen maar exclusiever geworden.
iphone exclusiever daar vergis je je in.
Als ik zie wat voor mensen wij ondersteunen met een ipad of iphone. Die izij echt steeds laagdrempeler geworden voor de gebruikers.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')