abonnement Unibet Coolblue
pi_144356347


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Salaristabel:



De Emolumententabel







Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Peterselieman, werkzaam in het noorden des lands
ErwinRommel, Erwin, oud-collega
Selestha, oud-collega
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking

pi_144356553
Dit is ook een mooie:

https://twitter.com/PostNL/status/509355216467410944

Hoeveel mensen moeten er wel geen opleiding gehad hebben en/of niet opletten voor zo'n ding in de bus komt. Lekker advies ook trouwens: gooi maar weg dan zal het wel vanzelf goed komen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 september 2014 @ 17:44:15 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144356603
Tsjonge jonge. Die dingen mogen het VBG/VBL niet verlaten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_144356639
Die heb ik er laatst ook tussen gehad, of nou ja tussen... lag bovenop een bundel. :X
Die reactie ook.. gooi maar weg :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_144356664
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 17:42 schreef bmp80 het volgende:
Dit is ook een mooie:

https://twitter.com/PostNL/status/509355216467410944

Hoeveel mensen moeten er wel geen opleiding gehad hebben en/of niet opletten voor zo'n ding in de bus komt. Lekker advies ook trouwens: gooi maar weg dan zal het wel vanzelf goed komen.
Kan je nagaan hoe het tegenwoordig is gesteld met de kennis binnen het bedrijf. De voorbereider weet niet waar die attentiekaarten voor zijn, de bezorger ruikt ook geen onraad, en de Webcare zegt "gooi maar weg"! :N

NB: De attentiekaart is dus bezorgd op het nieuwe adres van de aanvrager, dus zelfs de attentiekaart zelf wordt doorgestuurd. Dus degene die de herstelpost uitwisselt heeft ook al zitten slapen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_144356725
Ik moest toen zorgen dat ie die dag nog terug gestuurd werd met een retourenvelopje.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 9 september 2014 @ 17:59:29 #7
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144357112
Lekkere fout dus.
Die kaarten legde ik altijd boven op de gesorteerde post: meteen stickeren en weer terug doen in het bijbehorende mapje ^O^

Vandaag de route anders...logischer... gereden.
Dit is nog te doen met alleen folders, maar straks met post is het minder leuk...zo op straat te staan hersorteren in weer en wind is nu niet iets waar ik op zit te wachten ;)
De logische route is, naar zeggen, al meerdere malen doorgegeven, maar helaas.De chauffeur van de autowijk heeft er niets meer van gezegd en deed zo zijn eigen hersortering in de auto ;)

Ik rij de route wel zoals ik hem doorkrijg..

Waar is de tijd dat de postbode dit zelf nog ging voorbereiden of de postbode aan de vooksorteerder vroeg: zou jij mijn wijk op die manier willen indelen? ;)
Ja ik weet het, soms werd het een rommeltje en werd er strikt op gecontroleerd de wijk te doen zoals het op papier staat.
Doen jullie wel eens/altijd de wijk anders dan de (officiële) zet-volgorde?
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144357300
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 17:59 schreef Pietertje71 het volgende:

Doen jullie wel eens/altijd de wijk anders dan de (officiële) zet-volgorde?
Ja hoor, vooral op daldagen. Dat doe ik overigens gewoon op het depot, dus niet in weer en wind. Dan maak ik ook altijd gelijk handige bundels van het hah, dus met elastieken erom ipv die kloterige tiewraps.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 september 2014 @ 18:05:14 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144357340
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 17:59 schreef Pietertje71 het volgende:
Doen jullie wel eens/altijd de wijk anders dan de (officiële) zet-volgorde?
Ja, maar dat zijn bijvoorbeeld enkele adresjes die even omgewisseld moeten worden omdat dit de bezorger tijd scheelt, maar echt schokkende dingen zijn dat niet.

Daldagen zijn een ander verhaal. Als ik dan een wijk heb sorteer ik die eerst helemaal om. Scheelt veel tijd op straat.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_144357450
Dat 'gooi maar weg' van de klantenservice :') Ik heb die dingen ook weleens gevonden en toen in het bakje op het depot gelegd (toen waren er nog sluitritten). Later zelf een paar keer hersteld met dat mapje en de stickers erin.
  dinsdag 9 september 2014 @ 18:09:53 #11
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144357480
Dit depot is donker en erg klein(wel ruim genoeg om eventueel te gaan hersorteren). maar geen verlichting :{ 8)7 Dus als je de deur open doet, zie je nog net je postzakken staan :P
Dus dan wel in weer en wind.
Ik denk dat ik mijn headlight/zaklamp ook maar meeneem dan ;)

Overigens heb ik begrepen van mijn inleerder die soms ook de posttassen wegbracht naar diverse depots, dat er soms gewoon kleine zwarte containers waren, dus sowieso geen ruimte om de hersorteren dan alleen in de buitenlucht.
Mijn collega woont een paar minuten van huis dus die neemt de post mee naar huis om het daar te hersorteren ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144357512
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:09 schreef Pietertje71 het volgende:
die neemt de post mee naar huis om het daar te hersorteren ^O^
Raar. Is dat wel de bedoeling?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 september 2014 @ 18:11:24 #13
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144357525
Laatst was er ook een pannenkoek van een sorteerder aan het werk geweest op een vestiging verderop. Kreeg tijdens de sortering opeens allemaal post voor mensen die al verhuisd waren. Nieuwe adres stond nota bene gewoon rechts onderop de envelop geprint :')

Heb het dus maar even wat stickers geplakt en weer doorgestuurd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_144357532
Nee, mee naar huis nemen mag officieel helemaal niet.
  dinsdag 9 september 2014 @ 18:19:33 #15
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144357754
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:11 schreef Herfstblad het volgende:
Nee, mee naar huis nemen mag officieel helemaal niet.
Klopt.
Ik moet er bij zeggen: deze WIL dan de post mee naar huis nemen om te sorteren.
Deze heeft de route met post nog niet gedaan.
Ik gaf al aan dat een 'folderwijkje' makkelijker anders te doen is dan met geadresseerde post, om zomaar van de zetvolgorde af te wijken :)

quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ja, maar dat zijn bijvoorbeeld enkele adresjes die even omgewisseld moeten worden omdat dit de bezorger tijd scheelt, maar echt schokkende dingen zijn dat niet.

Daldagen zijn een ander verhaal. Als ik dan een wijk heb sorteer ik die eerst helemaal om. Scheelt veel tijd op straat.
Ik heb bijvoorbeeld een heel dorp die als je die als eerste pakt, aardig wat tijd bespaart. Op de route staat deze in het midden van de route :')
En dan nog eens de rest welke dan anders moeten.
Beetje veel, dus complete inhoud moet er uit en her-gesorteerd worden.

Het midden moet als eerste, dan een gedeelte van de eerste naar het laatste, dan daarvan weer elders en dan nog een paar adressen schuiven. Geen probleem hoor, maar om dat nu in een onverlichte kleine ruimte te doen, zie ik nog niet zo zitten :o
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144359178
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:11 schreef Peterselieman het volgende:
een pannenkoek van een sorteerder aan het werk geweest op een vestiging verderop. Kreeg tijdens de sortering opeens allemaal post voor mensen die al verhuisd waren. Nieuwe adres stond nota bene gewoon rechts onderop de envelop geprint
Heb wel eens een week lang gehad dat de verhuispost steeds terug kwam. Op een gegeven moment allemaal briefjes erbij gedaan met uitleg over de verhuizing Dat hielp gelukkig.
pi_144359200
edit
pi_144359913
Wat een figuren daar bij die Webcare. Tegen iemand die een portkaart heeft ontvangen (zonder poststuk erbij) wordt gezegd dat hij voortaan gewoon de portkaarten kan verscheuren. Ze vergeten dus te melden dat het poststuk niet altijd tegelijk met een portkaart arriveert, en dat je ook een portkaart kunt krijgen als je de AFZENDER bent van een onvoldoende gefrankeerd stuk.

En tegen iemand met een vraag over TNT zeggen ze dat TNT niet meer bestaat.

Volgens mij moet ik maar solliciteren naar een baantje bij Webcare, ik heb stellig het idee dat ik meer weet van post dan dat stelletje nakketakkers daaro.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_144360248
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat een figuren daar bij die Webcare. Tegen iemand die een portkaart heeft ontvangen (zonder poststuk erbij) wordt gezegd dat hij voortaan gewoon de portkaarten kan verscheuren. Ze vergeten dus te melden dat het poststuk niet altijd tegelijk met een portkaart arriveert, en dat je ook een portkaart kunt krijgen als je de AFZENDER bent van een onvoldoende gefrankeerd stuk.

En tegen iemand met een vraag over TNT zeggen ze dat TNT niet meer bestaat.

Volgens mij moet ik maar solliciteren naar een baantje bij Webcare, ik heb stellig het idee dat ik meer weet van post dan dat stelletje nakketakkers daaro.
QFT. Precies mijn sentiment.
pi_144360339
Ja, ik heb ook het idee dat ik meer van post afweet dan die webcare.
pi_144362730
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:11 schreef Herfstblad het volgende:
Nee, mee naar huis nemen mag officieel helemaal niet.
Stiekem toch wel eens gedaan. Werkoverleg gehad en dan staat de post al klaar.
Dan mogen we de post best meenemen, scheelt ons een uur eerder beginnen.
Die gooi leg ik dan in de auto. Thuis leg ik ze op een fijnere volgorde (daldag) en dan op de fiets bezorgen.
  dinsdag 9 september 2014 @ 20:17:18 #22
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144363211
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:08 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Stiekem toch wel eens gedaan. Werkoverleg gehad en dan staat de post al klaar.
Dan mogen we de post best meenemen, scheelt ons een uur eerder beginnen.
Die gooi leg ik dan in de auto. Thuis leg ik ze op een fijnere volgorde (daldag) en dan op de fiets bezorgen.
Deden enkele voorsorteerders die dezelfde of andere wijken bezorgden, ook. Scheelt idd qua tijd ipv op het autobedrijf wachten die het nog naar een depot moesten brengen.
Scheelde hen minimaal een uur.
Postzakken in de auto. De meesten hadden hun fiets ook nog eens bij, dus gelijk beginnen :)
Ja officieel mocht/mag het niet. Ik meen dat je dan zelf niet eens verzekerd bent of wat de gevolgen zijn als je een ongeval hebt waarbij de post ook nog eens 'beschadigd' .
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 september 2014 @ 20:50:21 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144365305
Die laatste zinnen kloppen absoluut. En als er een ongeval gebeurt dan kan het je een stevige waarschuwing of zelfs meer sores opleveren
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_144367728
goedenavond! Daar was ik weer! :D

En tijdens mijn vakantie slechts 1x een berichtje gehad of ik extra kon werken.. viel mee
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_144376606
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:11 schreef Herfstblad het volgende:
Nee, mee naar huis nemen mag officieel helemaal niet.
Binnen bepaalde grenzen mag het bij ons wel. Als je bijvoorbeeld tussen je ochtend- en middagwijk even naar huis gaat om te lunchen/toiletteren/kinderen van school te halen/postcode van herstelpost op te zoeken/etc. mag je post van de ochtendwijk tijdelijk meenemen naar huis, mits je maar zorgt dat je er dezelfde dag nog op een aanvaardbare manier vanaf komt.. Het bij je thuis laten overnachten van post is taboe.
  woensdag 10 september 2014 @ 06:00:48 #26
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144379399
Goedemorgen :)

Vandaag de route rijden/lopen zoals die gezet is ;)
Hier hoef ik dan maar 6 adressen voor om te zetten ipv een hele tas ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 10 september 2014 @ 12:58:04 #27
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_144385796
Hier als ik op piekdagen 7/8/9 tassen heb ga ik ook wel eens naar huis om wat te eten hoor, zet me kar dan gewoon voor mijn deur of ff snel binnen, mag hier wel mits je t daarna indd gewoon bezorgd.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 september 2014 @ 13:07:08 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144386041
quote:
18s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:58 schreef houdjemond het volgende:
Hier als ik op piekdagen 7/8/9 tassen heb ga ik ook wel eens naar huis om wat te eten hoor, zet me kar dan gewoon voor mijn deur of ff snel binnen, mag hier wel mits je t daarna indd gewoon bezorgd.
vroeger ook wel gedaan als mijn huis in de wijk die ik liep lag. Tijdens de loop even naar binnen om te eten en dan snel weer verder
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_144386325
Pakketbezorger in de straat. Belt aan, niemand thuis. Zet de pakjes ff voor de deur neer, loopt terug naar zijn busje. Ik denk: die pakt ff een briefje om te schrijven. Rijdt ie weg! 8)7 Tja, zo heb je je pakjes ook 'bezorgd', maar ik hoop dat de buurtgenoten hier wel ff een flinke klacht voor indienen. Hij heeft het ook niet geprobeerd bij de buren aan te bellen, en weet jij veel wat er voor waarde inzit... Was zo te zien een nieuwe bezorger, maar begint al lekker dan. En ik ga de pakjes van een ander zelf niet naar binnen halen, heb ik het straks gedaan...
pi_144386482
Ik heb altijd eten mee. Ik zorg er sowieso voor dat ik in de middagpauze, na de voorbereiding, genoeg gegeten heb. Tijdens de bestelling eet ik dan vaak ook nog iets van 3 sneetjes brood, zittend op een bankje of paaltje. Daarnaast gaan er, ongeacht temperatuur altijd 2 flesjes water mee. Bij extreme hitte wellicht nog 1 of 2 meer, maar dat komt niet zovaak voor. In totaal eet ik over de hele dag zo'n 8-10 sneetjes brood. Dat heb je ook wel nodig tijdens een complete werkdag.
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
pi_144387437
Ik eet eigenlijk vrijwel nooit wat tijdens het werk. Meestal ontbijt ik rond half zes en daarna eet ik pas weer als ik in de loop van de middag thuis kom
pi_144387507
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:17 schreef Deezertje het volgende:
Pakketbezorger in de straat. Belt aan, niemand thuis. Zet de pakjes ff voor de deur neer, loopt terug naar zijn busje. Ik denk: die pakt ff een briefje om te schrijven. Rijdt ie weg! 8)7 Tja, zo heb je je pakjes ook 'bezorgd', maar ik hoop dat de buurtgenoten hier wel ff een flinke klacht voor indienen. Hij heeft het ook niet geprobeerd bij de buren aan te bellen, en weet jij veel wat er voor waarde inzit... Was zo te zien een nieuwe bezorger, maar begint al lekker dan. En ik ga de pakjes van een ander zelf niet naar binnen halen, heb ik het straks gedaan...
het is natuurlijk mogelijk dat het gewoon afgesproken is.Mensen maken daar wel vaker afspraken over met pakketbezorgers
  woensdag 10 september 2014 @ 14:03:22 #33
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144387775
De vaste (postnl)pakketbezorger van hier weet waar die het neer kan zetten of af kan geven.
En dat is iig niet voor open en bloot bij de (voor)deur 8)7
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144387809
weet iemand hoezo je als pbz niet met de auto post mag rondbrengen? je doet toch gewoon hetzelfde, alleen dan met de auto.

hoe zit het dan precies als de overgebleven autobestellingen overgaan naar het vbg? is er dan nog een scheiding tussen chauffeurs en pbz?
  woensdag 10 september 2014 @ 14:14:41 #35
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144388124
Wat mij is verteld is dat er tussen TNT en PostNL een conflict/alleenrecht is over het bestellen van post met de auto. Deze autowijken gaan er op korte termijn uit en worden overgenomen door scooterwijken( o.a.ik ben hiervoor aangenomen).
De bestaande chauffeur wordt gevraagd of deze de autowijk willen verruilen voor de scooterwijk. In vele gevallen wil men dit niet en wordt er in overleg een passende oplossing geboden of gevraagd als in ander werk of geen werk.
overigens staat in het contract dat je gewoon postbezorger bent.
Zover ik weet heeft1 collega dit laten veranderen in ' postbezorger op de scooter'.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144388136
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:53 schreef gelestipjes het volgende:
Ik eet eigenlijk vrijwel nooit wat tijdens het werk. Meestal ontbijt ik rond half zes en daarna eet ik pas weer als ik in de loop van de middag thuis kom
Als ik dat doe word ik op een gegeven moment helemaal flauw. Ik ken ook geen andere collega's, op voorbereiders na dan, die niet tenminste een gevulde broodtrommel mee hebben.
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
pi_144388233
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:14 schreef Pietertje71 het volgende:
Wat mij is verteld is dat er tussen TNT en PostNL een conflict/alleenrecht is over het bestellen van post met de auto. Deze autowijken gaan er op korte termijn uit en worden overgenomen door scooterwijken( o.a.ik ben hiervoor aangenomen).
De bestaande chauffeur wordt gevraagd of deze de autowijk willen verruilen voor de scooterwijk. In vele gevallen wil men dit niet en wordt er in overleg een passende oplossing geboden of gevraagd als in ander werk of geen werk.
overigens staat in het contract dat je gewoon postbezorger bent.
Zover ik weet heeft1 collega dit laten veranderen in ' postbezorger op de scooter'.
Mij is verteld dat de stukken buiten de bebouwde kom straks omgezet worden in aparte langere autoroutes.
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
  woensdag 10 september 2014 @ 14:19:24 #38
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144388274
Over het wel/niet eten tijdens je ronde: Ik heb altijd een flesje water of ene koek bij.
Ik eet smorgens om 07:00uur en net voordat ik ga beginnen met de ronde.
Maar ik maak dan ook maar een in verhouding van wat ik hier soms lees, een kleine ronde van +/- 3 uurtjes.
Overigens moet ik wel opletten dat ik wat/voldoende eet, ivm een lage bloedgucosespiegel.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 10 september 2014 @ 14:20:08 #39
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144388303
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:18 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:

[..]

Mij is verteld dat de stukken buiten de bebouwde kom straks omgezet worden in aparte langere autoroutes.
Ook ik hoor diverse verhalen van anderen. Ik snap er ook niet echt meer iets van :{
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 10 september 2014 @ 14:22:15 #40
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144388370
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 september 2014 @ 14:30:45 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144388655
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:18 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:

[..]

Mij is verteld dat de stukken buiten de bebouwde kom straks omgezet worden in aparte langere autoroutes.
Een deel wordt scooterwijk en een ander deel wordt een langere autoroute. Denk dat hierbij wel gekeken is naar de afstanden tot de depots en hoe die logistiek gezien het beste bevoorraad kunnen worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 september 2014 @ 14:33:30 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144388755
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:04 schreef bikkie het volgende:
weet iemand hoezo je als pbz niet met de auto post mag rondbrengen? je doet toch gewoon hetzelfde, alleen dan met de auto.
Is vooral een verzekeringskwestie. Als postbezorger ben je niet verzekerd als je het met eigen auto bezorgt en er iets mis gaat. Als je gebruik maakt van door het bedrijf beschikbaar gestelde hulpmiddelen (denk aan karretje, fietstassen of scooter) dan wel.
quote:
hoe zit het dan precies als de overgebleven autobestellingen overgaan naar het vbg? is er dan nog een scheiding tussen chauffeurs en pbz?
ja, die scheiding is er nog gewoon
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_144388817
toch zie ik hier postbezorgers weleens voor het autobedrijf rijden. dus niet de priveauto...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 september 2014 @ 14:38:09 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144388877
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:35 schreef bikkie het volgende:
toch zie ik hier postbezorgers weleens voor het autobedrijf rijden. dus niet de priveauto...
meerdere contracten? Lokale afspraken over een andere inzet?
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 10 september 2014 @ 14:43:32 #45
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144389014
Hier postnl-medewerkers die de depots bevoorraden in een auto van een autobedrijf :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 september 2014 @ 14:47:29 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144389146
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:43 schreef Pietertje71 het volgende:
Hier postnl-medewerkers die de depots bevoorraden in een auto van een autobedrijf :)
Dat zijn chauffeurs van het autobedrijf die daarna nog een autobestelling hebben, tenzij ze met een klepper rijden. Dan spoeden ze zich terug voor de volgende lading
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 10 september 2014 @ 14:51:33 #47
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144389245
Ja postnl-medewerker met combo'tje van firma R***da ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door Pietertje71 op 10-09-2014 14:59:15 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 september 2014 @ 14:56:59 #48
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144389379
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:51 schreef Pietertje71 het volgende:
Ja gewoon met combo'tje van firma R***da ;)
Dat zou ook kunnen ja, dat ze het meer en meer uit gaan besteden. Zal me worst wezen hoe ze het willen doen, zolang mijn post maar op tijd op het depot is ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 10 september 2014 @ 14:58:54 #49
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144389438
quote:
14s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat zou ook kunnen ja, dat ze het meer en meer uit gaan besteden. Zal me worst wezen hoe ze het willen doen, zolang mijn post maar op tijd op het depot is ;)
^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 10 september 2014 @ 15:14:33 #50
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144389867
Ik krijg net met 4-wekelijks rooster binnen, en helaas (als in: ik dacht, gezien de contracturen, deze wijk in mijn eentje te mogen doen) deel ik de wijk met mijn collega die minder contracturen heeft dan ik, maar wel dezelfde 4wekelijkse uren maakt.
ik maak 9 uur per week en de week er op 6 uur (om en om met mijn collega), maar ik heb een 12uren contract. Mijn collega heeft een 6uren contract en maakt diezelfde om-en-om 6 en 9 uren.

Krijg ik nu minder uitbetaald dan mijn contract uren en mijn collega ' overuren' ?

Staat ergens in de CAO dat PostNL mij minder dan mijn contracturen mag betalen?

[ Bericht 8% gewijzigd door Pietertje71 op 10-09-2014 15:22:32 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 10 september 2014 @ 15:15:58 #51
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_144389903
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:55 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

het is natuurlijk mogelijk dat het gewoon afgesproken is.Mensen maken daar wel vaker afspraken over met pakketbezorgers
Dit.. ik heb met iemand afgesproken dat pakketjes die niet passen in de oud papier container mogen :')
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 september 2014 @ 15:25:13 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144390128
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:14 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik krijg net met 4-wekelijks rooster binnen, en helaas (als in: ik dacht, gezien de contracturen, deze wijk in mijn eentje te mogen doen) deel ik de wijk met mijn collega die minder contracturen heeft dan ik, maar wel dezelfde 4wekelijkse uren maakt.
ik maak 9 uur per week en de week er op 6 uur (om en om met mijn collega), maar ik heb een 12uren contract. Mijn collega heeft een 6uren contract en maakt diezelfde om-en-om 6 en 9 uren.

Krijg ik nu minder uitbetaald dan mijn contract uren en mijn collega ' overuren' ?

Staat ergens in de CAO dat PostNL mij minder dan mijn contracturen mag betalen?
Nee, uitbetaling van je contracturen is altijd het minimale dat je krijgt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_144390205
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:04 schreef bikkie het volgende:
weet iemand hoezo je als pbz niet met de auto post mag rondbrengen? je doet toch gewoon hetzelfde, alleen dan met de auto.

hoe zit het dan precies als de overgebleven autobestellingen overgaan naar het vbg? is er dan nog een scheiding tussen chauffeurs en pbz?
Omdat je dan dus met je eigen auto rijdt, alleen het autobedrijf heeft immers auto's, en daar vallen postbezorgers niet onder, en dan ben je niet verzekerd als er wat gebeurt
  woensdag 10 september 2014 @ 15:44:37 #54
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144390659
quote:
14s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nee, uitbetaling van je contracturen is altijd het minimale dat je krijgt
^O^
Dat klinkt iig beter ;) Ook al werk ik minder dan mijn contracturen...
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144391131
Ik heb in mijn wijk ook een adres met een briefje achter de deur: "pakjes mogen achter de grijze bak" In mijn geval heb ik meestal op woensdag pakjes voor hen en dat is net de dag dat de grijze bakken aan de weg staan. Meestal is er daar wel iemand thuis, dus dan bel ik aan. Bij regen vind ik een pakje achter de grijze bak leggen ook niet echt een optie, dus ook dan bel ik aan.

En over het eten: ik neem ook altijd een broodtrommel mee op de piekdagen. Ik word heel flauw en duizelig als ik niet om de paar uur iets eet. Meestal zoek in een bankje onderweg op of als ik heel krap in mijn tijd zit, dan eet ik mijn brood als ik van de ene naar de andere wijk fiets.
pi_144394246
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:53 schreef gelestipjes het volgende:
Ik eet eigenlijk vrijwel nooit wat tijdens het werk. Meestal ontbijt ik rond half zes en daarna eet ik pas weer als ik in de loop van de middag thuis kom
Dat zou ik niet volhouden, hoor! Ik neem standaard 4 bruine boterhammen en een banaan mee voor onderweg, anders krijg ik halverwege een hypo. ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 10 september 2014 @ 17:52:10 #57
177161 MhZero
Oet de Melderse
pi_144394443
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 17:42 schreef bmp80 het volgende:
Dit is ook een mooie:

https://twitter.com/PostNL/status/509355216467410944

Hoeveel mensen moeten er wel geen opleiding gehad hebben en/of niet opletten voor zo'n ding in de bus komt. Lekker advies ook trouwens: gooi maar weg dan zal het wel vanzelf goed komen.
Ditzelfde overkwam een collega van me. Hij had er 1 uit eindhoven tussen zitten. We werken in Venlo. Heeft wellicht tussen de machinepost gezeten en is de voorbereider niet opgevallen.

Gisteren nog een rouwkaart gevonden tussen de attentiekaarten. De dienst was al geweest. Niet goed dus.
Morge, hedde geej ouk kalde schottel?
pi_144401772
quote:
die gasten die er aan mee deden waren vast niet de meest snuggere,er wordt steeds van pb gesproken,daar geloof ik niet veel van.
pi_144401807
Hadden jullie een hoes bij jullie regenkleding zitten? Ik ben die van mij kwijt of het zat alleen bij de oude bedrijfskleding...?
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 september 2014 @ 21:46:37 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144403575
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 21:13 schreef Hoplahopla het volgende:
Hadden jullie een hoes bij jullie regenkleding zitten? Ik ben die van mij kwijt of het zat alleen bij de oude bedrijfskleding...?
Zat alleen bij de oude
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_144403794
quote:
14s.gif Op woensdag 10 september 2014 21:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zat alleen bij de oude
Zuinig weer.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_144404997
quote:
14s.gif Op woensdag 10 september 2014 21:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zat alleen bij de oude
Bij de nieuwe ook, hoor!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 september 2014 @ 22:17:57 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144405266
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 22:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bij de nieuwe ook, hoor!
oh. Dan zal het komen doordat ik die nieuwe nog niet helemaal uitgepakt heb _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_144406147
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:53 schreef gelestipjes het volgende:
Ik eet eigenlijk vrijwel nooit wat tijdens het werk. Meestal ontbijt ik rond half zes en daarna eet ik pas weer als ik in de loop van de middag thuis kom
Nee, ik eet ook eigenlijk nooit tijdens het werk. Vergeet het dan ook gewoon. In mijn fietskrat ligt nog steeds de vergeten lunch van gisteren :')

[ Bericht 11% gewijzigd door Herfstblad op 10-09-2014 22:54:19 ]
pi_144407303
Ik ben meer een sultana en koek mens. Altijd wel wat te kanen of te snoepen in me zakken. Vooral pepermunt en sultana's. Daarnaast altijd veel water bij me.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  donderdag 11 september 2014 @ 04:08:01 #66
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144411700
Mogguh op deze veelte vroege ochtend :Z
quote:
11s.gif Op woensdag 10 september 2014 22:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

oh. Dan zal het komen doordat ik die nieuwe nog niet helemaal uitgepakt heb _O-
Ik heb de mijne ook net uitgepakt, en ja: met hoes ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 23:01 schreef V__L_N het volgende:
Ik ben meer een sultana en koek mens. Altijd wel wat te kanen of te snoepen in me zakken. Vooral pepermunt en sultana's. Daarnaast altijd veel water bij me.
Sultana's en fishermanfriend/pepermunt.
Snoepen niet zo want anders kan ik elke ronde wel een kg-zak drop wegkanen..dat is niet goed ;),
Oja, en water(soms aangelengd met een beetje siroop).
En ik moet niet vergeten hondenbrokjes mee te nemen om, met toestemming van de eigenaar, vriendjes te worden met de (erf)honden in/buiten het dorp;)

[ Bericht 4% gewijzigd door Pietertje71 op 11-09-2014 04:35:47 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Moderator donderdag 11 september 2014 @ 07:07:51 #67
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_144411932
Even nog een klein stukje vanuit het nieuws item over twitter in het vorige topic.

quote:
Dank voor jullie feedback! Webcare 2.0 is sinds enkele weken gestart met als doelstelling het online imago van PostNL te verbeteren. Humor is inderdaad één van de pijlers om dit te bereiken. Jouw voorbeelden zijn inderdaad niet respectvol naar onze collega’s en dit is ook al besproken met het team!
Fijn om te lezen dat er wat met de feedback gedaan wordt. ^O^
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_144411982
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2014 07:07 schreef dud0r het volgende:
Even nog een klein stukje vanuit het nieuws item over twitter in het vorige topic.

[..]

Fijn om te lezen dat er wat met de feedback gedaan wordt. ^O^
de betrokkenen moeten voor straf 2 weken gratis 2 wijken p/d rondbrengen :)
  donderdag 11 september 2014 @ 07:21:53 #69
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144411984
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 07:21 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

de betrokkenen moeten voor straf 2 weken gratis 2 wijken p/d rondbrengen :)
:P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144412852
ik las net in de dichtbij dat alle polo's korte mouw inmiddels zijn uitgedeeld. Ik heb ze niet...
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_144417672
Post is er pas om 14:10 hier 8)7
  donderdag 11 september 2014 @ 13:04:00 #72
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_144418221
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 12:43 schreef JaqenHghar het volgende:
Post is er pas om 14:10 hier 8)7
Half 2 hiero.. zonde van je dag he :'( :'(
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_144418364
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 13:04 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Half 2 hiero.. zonde van je dag he :'( :'(
Ja en hun kennende is het er dan half 3 pas. 8)7 Hopen op een half zakje dagje.
  donderdag 11 september 2014 @ 13:09:40 #74
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_144418387
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 13:08 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Ja en hun kennende is het er dan half 3 pas. 8)7 Hopen op een half zakje dagje.
Op een donderdag, vast niet.. ik vrees hier voor weer een tas of 6
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_144418416
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 13:09 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Op een donderdag, vast niet.. ik vrees hier voor weer een tas of 6
Nouja ik zou vanavond pannekoeken voor heel wat mensen, dus het zal wel laat eten worden dan.
  donderdag 11 september 2014 @ 13:33:55 #76
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_144419121
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 13:10 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Nouja ik zou vanavond pannekoeken voor heel wat mensen, dus het zal wel laat eten worden dan.
Oeh bewaar er eentje voor mij? Ik ga eens kijken hiero.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_144421591
Hier waren ze ook later en had een tasje of 4, wat voor die wijk niet weinig is. En toch ruim binnen de tijd klaar nog, kon toch heel wat overslaan :o
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 11 september 2014 @ 16:52:55 #78
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_144425273
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:58 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier waren ze ook later en had een tasje of 4, wat voor die wijk niet weinig is. En toch ruim binnen de tijd klaar nog, kon toch heel wat overslaan :o
Ah fijne dingen!

Hier 6 volgestopte tassen, nieuwe sorteerder en dat was te merken, allemaal post voor andere wijken/dorpen en alles Door elkaar dus die heeft een mooi briefje van me ontvangen.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_144426436
Hier waren ze juist vroeg met de post. Die enveloppen van Ziggo (geloof ik) met iets diks erin waren wel irritant. Gelukkig gingen ze overal door de bus, maar hier en daar waren de bundels wat instabiel.

Deze dobbelsteen (met een papieren versie van Mens-erger-je-niet ofzo) zat erin trouwens:

Ik had hem zelf ook in de bus liggen, vandaar dat ik het weet. :P
pi_144426565
Wat heeft dat in-de-naam-van-aarde met internet/televisie te maken?
Meer spelletjes is toch juist minder tv.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_144426973
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:32 schreef V__L_N het volgende:
Wat heeft dat in-de-naam-van-aarde met internet/televisie te maken?
Meer spelletjes is toch juist minder tv.
Nou, dat je bij mens-erger-je niet een stap vooruit moet doen, en die kreet gebruiken ze ook op hun envelop "doe een stap vooruit". En op het spelbord staat "mens-erger-je-niet met onze gratis monteur".
Ja, al met al vrij onzinnig, maar goed, ze zijn wel vasthoudend daar bij ziggo. Er zit zowat iedere week wel een stapel ziggozooi tussen, en iedere keer weer in een ander model :P
pi_144427369
Drukke boel met die Ziggozooi, de Nationale Pen, de Kampioen en heel veel pakjes, die mijn voorbereider per se allemaal tussen de bundels wilde zetten, ook al leidde dat tot 20 cm dikke en scheve bundels die meteen begonnen te schuiven zodra je het elastiek er af haalde.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 11 september 2014 @ 18:37:57 #83
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144428601
ZIGGO en Mens Erger Je Niet....alleen de combinatie al,z egt al genoeg: kom bij ons en erger je niet aan de kwaliteit ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144429305
Upc is anders ook een drama.
En ze hebben allebei van die debiele reclame acties.

Zit er niet ergens een normale maatschappij voor tv denk ik dan.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_144430134
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:04 schreef V__L_N het volgende:
Upc is anders ook een drama.
En ze hebben allebei van die debiele reclame acties.

Zit er niet ergens een normale maatschappij voor tv denk ik dan.
Je kunt beter Ziggo hebben, hoor. Met UPC zit je met die Horizon-mediabox waar iedereen steen en been over klaagt. En Ziggo is geloof ik ook nog goedkoper.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_144441205


8)7
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_144443080
Bezorgers die niet nadenken he... Alsof mensen niet gaan klagen over zulke dingen. Dat soort dingen zijn altijd te traceren naar jou.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  vrijdag 12 september 2014 @ 00:41:40 #88
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_144443349
quote:
Ergens geef ik hem? wel gelijk hoor. Zulke adressen heb ik er ook tussen zitten. En dan van die 10cm busjes. Elke week weer. Vaak meerdere keren op het zelfde adres. 8)7

Vandaag was het bij mij ook feest. 7 volle tassen met idd de kampioen etc en vooral een of andere catalogus voor bedrijven. Letterlijk 2cm dik en iets groter dan a4 formaat. Spierballen jongen.

Ohja, de post kwam pas om half 3 op het depot. PostNL == NS?
  vrijdag 12 september 2014 @ 06:18:05 #89
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144445236
Mogguh :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 00:41 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Ergens geef ik hem? wel gelijk hoor. Zulke adressen heb ik er ook tussen zitten. En dan van die 10cm busjes. Elke week weer. Vaak meerdere keren op het zelfde adres. 8)7

Maar als dit vaker voorkomt op het 1 en hetzelfde adres, wordt men toch verzocht om (na rapportage/controle) de brievenbus aan te passen of een fatsoenlijke! buitenbrievenbus plaatsen?

Ik heb er in de wijk ook enkele met van die (veelte) kleine brievenbussen.
Wordt wat dan ;)

Overigens zag ik in mijn wijk dat de postbezorger het ook net zo nauw neemt met post qua formaat ala bol.com uit de buitenbrievenbus te laten steken....
Soms hebben deze mensen nog ene brievenbus in de voordeur zitten waar het wel in past....Indien dit zo is, lijkt het mij toch een kleine moeite om het even daar in te gooien ^O^

Zou postnl op die bol.com-formaten nu 'winst' maken als deze worden teruggestuurd en worden nageleverd met de pakketdienst?
Zou postnl hier de postbezorger niet op aanspreken van: joh, kijk de (buiten)brievenbus even na of deze voldoet aan de eisen?
Geef mij maar zo'n groene PVC buitenbrievenbus(zonder slotje ;) ). Daar past in de regel alles wel in tov o.a. die (namaak) gietijzeren buitenbrievenbussen of die metalen bakjes met 'voorlader' ;) :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Pietertje71 op 12-09-2014 06:29:06 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Moderator vrijdag 12 september 2014 @ 07:20:14 #90
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_144445440
Wat ik me afvraag als ik zo hier lees dat iedereen het stervensdruk had gisteren is, waarom hebben de teamleiders voorbereiden er voor gekozen om de anwb gisteren er door te doen? Hij mag de hele week bezorgd worden, staat op zaterdag in de cijfers opgenomen. Ok hij kwam binnen met bezorgkaart donderdag erop, maar ik ga er vanuit dat elke teamleider leest wanneer iets in de planning zit.
Hier was het gisteren prima te doen namelijk, en zaterdag wordt ook geen ramp met de anwb erbij.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  vrijdag 12 september 2014 @ 07:34:46 #91
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_144445528
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 06:18 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :)

[..]

Maar als dit vaker voorkomt op het 1 en hetzelfde adres, wordt men toch verzocht om (na rapportage/controle) de brievenbus aan te passen of een fatsoenlijke! buitenbrievenbus plaatsen?

Ik heb er in de wijk ook enkele met van die (veelte) kleine brievenbussen.
Wordt wat dan ;)

Overigens zag ik in mijn wijk dat de postbezorger het ook net zo nauw neemt met post qua formaat ala bol.com uit de buitenbrievenbus te laten steken....
Soms hebben deze mensen nog ene brievenbus in de voordeur zitten waar het wel in past....Indien dit zo is, lijkt het mij toch een kleine moeite om het even daar in te gooien ^O^

Zou postnl op die bol.com-formaten nu 'winst' maken als deze worden teruggestuurd en worden nageleverd met de pakketdienst?
Zou postnl hier de postbezorger niet op aanspreken van: joh, kijk de (buiten)brievenbus even na of deze voldoet aan de eisen?
Geef mij maar zo'n groene PVC buitenbrievenbus(zonder slotje ;) ). Daar past in de regel alles wel in tov o.a. die (namaak) gietijzeren buitenbrievenbussen of die metalen bakjes met 'voorlader' ;) :) [ afbeelding ]
Zou fijn zijn als daar eens wat controle op kwam. Maar moet ook eerlijk zeggen dat ik dat rooie boekje vrijwel nooit bij me heb. Anders blijf ik aan het stickeren tussendoor.

Ik bel de eerste keer netjes aan, en dan zeg ik er wat van. Meestal smijten ze de deur zsm weer dicht.
pi_144446428
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 00:41 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Ergens geef ik hem? wel gelijk hoor. Zulke adressen heb ik er ook tussen zitten. En dan van die 10cm busjes. Elke week weer. Vaak meerdere keren op het zelfde adres. 8)7
Ik geef hem gelijk vwb de ergernis, maar dat moet je dan niet op zo'n kennisgeving zetten. Wat ik doe bij adressen met veel bol.com pakjes die nooit thuis zijn en met een te kleine bus, is op het depot gelijk al de sticker erop plakken, en terug de bak in.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 06:18 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :)

[..]

Maar als dit vaker voorkomt op het 1 en hetzelfde adres, wordt men toch verzocht om (na rapportage/controle) de brievenbus aan te passen of een fatsoenlijke! buitenbrievenbus plaatsen?

Helaas is PostNL al lang geleden gestopt met het controleren of bussen aan de eisen voldoen en handhaven hierop. In mijn wijk zijn talloze adressen met bussen die veel te klein zijn, veel te ver van de openbare weg staan, een klep met een veer hebben (of twee kleppen, aan weerszijden), stugge tochtborstels, etc. Allemaal niet toegestaan. Het ergste vind ik nog wel die 8 etages tellende flat zonder bussenfront, waar de bussen gewoon in de voordeur zitten, en je dus alle galerijen moet aflopen. En de lift bevindt zich ook nog eens in een afgesloten trapportaal, zodat je via een smalle, met duivenpoep besmeurde brandtrap omhoog moet. Al diverse malen bij de TC aangekaart, wordt niets mee gedaan. :(

quote:
15s.gif Op vrijdag 12 september 2014 07:20 schreef dud0r het volgende:
Wat ik me afvraag als ik zo hier lees dat iedereen het stervensdruk had gisteren is, waarom hebben de teamleiders voorbereiden er voor gekozen om de anwb gisteren er door te doen? Hij mag de hele week bezorgd worden, staat op zaterdag in de cijfers opgenomen. Ok hij kwam binnen met bezorgkaart donderdag erop, maar ik ga er vanuit dat elke teamleider leest wanneer iets in de planning zit.
Hier was het gisteren prima te doen namelijk, en zaterdag wordt ook geen ramp met de anwb erbij.
Omdat jij een van de weinige TC's bent met planmatig inzicht?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 12 september 2014 @ 09:20:40 #93
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_144446572
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Helaas is PostNL al lang geleden gestopt met het controleren of bussen aan de eisen voldoen en handhaven hierop. In mijn wijk zijn talloze adressen met bussen die veel te klein zijn, veel te ver van de openbare weg staan, een klep met een veer hebben (of twee kleppen, aan weerszijden), stugge tochtborstels, etc. Allemaal niet toegestaan. Het ergste vind ik nog wel die 8 etages tellende flat zonder bussenfront, waar de bussen gewoon in de voordeur zitten, en je dus alle galerijen moet aflopen. En de lift bevindt zich ook nog eens in een afgesloten trapportaal, zodat je via een smalle, met duivenpoep besmeurde brandtrap omhoog moet. Al diverse malen bij de TC aangekaart, wordt niets mee gedaan. :(

Oh damn _O-
  vrijdag 12 september 2014 @ 09:35:20 #94
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144446844
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik geef hem gelijk vwb de ergernis, maar dat moet je dan niet op zo'n kennisgeving zetten. Wat ik doe bij adressen met veel bol.com pakjes die nooit thuis zijn en met een te kleine bus, is op het depot gelijk al de sticker erop plakken, en terug de bak in.
Idd! Nu staat het op papier = bewijs (kan weer gevolgen hebben voor je baan ivm gedrag)
quote:
[..]

Al diverse malen bij de TC aangekaart, wordt niets mee gedaan. :(
En dat is nu juist de reden dat bijna niemand meer iets doorgeeft/aankaart e.d., en dat de meesten als een 'zombie' hun werk doen of juist zelf (juiste/andere) handelingen doet.

quote:
[..]

Omdat jij een van de weinige TC's bent met planmatig inzicht?
^O^

[ Bericht 13% gewijzigd door Pietertje71 op 12-09-2014 09:51:56 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144447021
quote:
:')

Ergens heeft ie wel een punt.
  Moderator vrijdag 12 september 2014 @ 09:56:11 #96
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_144447198
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik geef hem gelijk vwb de ergernis, maar dat moet je dan niet op zo'n kennisgeving zetten. Wat ik doe bij adressen met veel bol.com pakjes die nooit thuis zijn en met een te kleine bus, is op het depot gelijk al de sticker erop plakken, en terug de bak in.

[..]

Helaas is PostNL al lang geleden gestopt met het controleren of bussen aan de eisen voldoen en handhaven hierop. In mijn wijk zijn talloze adressen met bussen die veel te klein zijn, veel te ver van de openbare weg staan, een klep met een veer hebben (of twee kleppen, aan weerszijden), stugge tochtborstels, etc. Allemaal niet toegestaan. Het ergste vind ik nog wel die 8 etages tellende flat zonder bussenfront, waar de bussen gewoon in de voordeur zitten, en je dus alle galerijen moet aflopen. En de lift bevindt zich ook nog eens in een afgesloten trapportaal, zodat je via een smalle, met duivenpoep besmeurde brandtrap omhoog moet. Al diverse malen bij de TC aangekaart, wordt niets mee gedaan. :(

[..]

Omdat jij een van de weinige TC's bent met planmatig inzicht?
*O* *O*
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 september 2014 @ 10:21:05 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144447715
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 september 2014 07:20 schreef dud0r het volgende:
Wat ik me afvraag als ik zo hier lees dat iedereen het stervensdruk had gisteren is, waarom hebben de teamleiders voorbereiden er voor gekozen om de anwb gisteren er door te doen? Hij mag de hele week bezorgd worden, staat op zaterdag in de cijfers opgenomen. Ok hij kwam binnen met bezorgkaart donderdag erop, maar ik ga er vanuit dat elke teamleider leest wanneer iets in de planning zit.
Hier was het gisteren prima te doen namelijk, en zaterdag wordt ook geen ramp met de anwb erbij.
Hier gooien ze de ANWB er ook altijd op zaterdagen door. Werkt prima
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_144447799
Een flat zonder brievenbussenfront lijkt me echt heel erg irritant. Ik heb er eentje, maar die hebben wel een brievenbussenfront. En het is een klein flatje, scheelt ook natuurlijk.

quote:
Die zag ik ook voorbijkomen en ik denk het ook regelmatig, maar op een briefje schrijven, zou ik dan weer nooit doen :').

Die plastic buitenbussen zijn wel ideaal. :)
Ik heb ook veel huizen met te kleine bussen en daar zijn veel mensen nooit thuis. Maar de pakketbezorger heeft ook altijd problemen om zijn pakketjes af te leveren daar. Ik kwam hem gister nog een beetje mopperend tegen, omdat er niemand thuis was.

[ Bericht 6% gewijzigd door Herfstblad op 12-09-2014 10:30:38 ]
pi_144450738
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 september 2014 07:20 schreef dud0r het volgende:
Wat ik me afvraag als ik zo hier lees dat iedereen het stervensdruk had gisteren is, waarom hebben de teamleiders voorbereiden er voor gekozen om de anwb gisteren er door te doen? Hij mag de hele week bezorgd worden, staat op zaterdag in de cijfers opgenomen. Ok hij kwam binnen met bezorgkaart donderdag erop, maar ik ga er vanuit dat elke teamleider leest wanneer iets in de planning zit.
Hier was het gisteren prima te doen namelijk, en zaterdag wordt ook geen ramp met de anwb erbij.
bij ons zat er een bezorgkaart van donderdag op, dus laten liggen tot zaterdag was geen optie. Het zou al een boel schelen als de teamleiders niet gewoon alle verloflijsten goedkeuren, maar eerst kijken of het nu wel zo handig is om tig mensen tegelijk vakantie te laten hebben
pi_144450881
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:25 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Die zag ik ook voorbijkomen en ik denk het ook regelmatig, maar op een briefje schrijven, zou ik dan weer nooit doen :').
Ja dat dus. Ik denk zoiets ook wel eens, maar dat op een kennisgeving schrijven is gewoon echt not done in mijn ogen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_144453348
Ik snap de frustratie wel, al is dit uiteraard ook geen slimme oplossing. Maar goed, blijkbaar zijn al die kleine brievenbussen ook gewoon nog te koop, want ook in nieuwbouwwijken zie je nog veel te kleine brievenbussen.
pi_144454517
Ik had vandaag nog een pakje van Bol dat niet door de bus kon trouwens. Ik moest nog even denken aan het briefje hierboven :P
Ze waren vandaag weer eens een gele kaart vergeten. Al de tweede deze week. En ze hadden ergens anders 3 straten bij elkaar gedaan. Irritant. :(
  vrijdag 12 september 2014 @ 14:12:41 #103
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_144454524
Heerlijk, mijn vaste sorteerder is weer terug, mooi weer en een klein bundeltje post. Ik klaag niet vandaag
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  Moderator vrijdag 12 september 2014 @ 14:19:41 #104
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_144454741
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:14 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

bij ons zat er een bezorgkaart van donderdag op, dus laten liggen tot zaterdag was geen optie. Het zou al een boel schelen als de teamleiders niet gewoon alle verloflijsten goedkeuren, maar eerst kijken of het nu wel zo handig is om tig mensen tegelijk vakantie te laten hebben
Die zat er overal op. In het planningsoverzicht waar de tc's in (moeten) kijken stond aangegeven dat ondanks de donderdag kaart de anwb vanaf dinsdag al bezorgd mocht worden op de piekdagen. :Y
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  vrijdag 12 september 2014 @ 14:27:19 #105
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144454951
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 14:12 schreef houdjemond het volgende:
Heerlijk, mijn vaste sorteerder is weer terug, mooi weer en een klein bundeltje post. Ik klaag niet vandaag
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 12 september 2014 @ 15:08:56 #106
177161 MhZero
Oet de Melderse
pi_144455941
quote:
Dit heb ik ooit tegen een klant gezegd. Wel een beetje op een vriendelijkere manier. Drie dagen later had ie zo'n groene bus gekocht waar alles in kan. Top!
Morge, hedde geej ouk kalde schottel?
pi_144456103
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:20 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Ja dat dus. Ik denk zoiets ook wel eens, maar dat op een kennisgeving schrijven is gewoon echt not done in mijn ogen.
Is geen porem inderdaad. Maar ben het er wel mee eens dat als je regelmatig dingetjes besteld die met de brievenbuspost komen je beter maar voor een fatsoenlijke brievenbus kunt zorgen. Is voor jezelf ook fijn om je pakketje de volgende dag op de mat te vinden zonder dat het weer langer moet duren.
  vrijdag 12 september 2014 @ 15:15:30 #108
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144456118
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 15:14 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Is geen porem inderdaad. Maar ben het er wel mee eens dat als je regelmatig dingetjes besteld die met de brievenbuspost komen je beter maar voor een fatsoenlijke brievenbus kunt zorgen. Is voor jezelf ook fijn om je pakketje gewoon de volgende dag op de mat te vinden zonder dat het weer langer moet duren.
En dan wel gaan klagen over de bezorging dat het zo lang duurt etc.... ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144456150
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 15:15 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

En dan wel gaan klagen over de bezorging dat het zo lang duurt etc.... ;)
Uiteraard :') :P
pi_144456284
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 september 2014 14:19 schreef dud0r het volgende:

[..]

Die zat er overal op. In het planningsoverzicht waar de tc's in (moeten) kijken stond aangegeven dat ondanks de donderdag kaart de anwb vanaf dinsdag al bezorgd mocht worden op de piekdagen. :Y
Tja, wij kunnen het planningsoverzicht niet zien, en die dingen zijn er op woensdag al doorgegooid bij de dagverwerking, een dag dat er geen teamcoaches aanwezig waren. En ach, ergens ook wel weer prettig, scheelt weer voor zaterdag.
pi_144456419
Heb trouwens wel eens gehoord dat als het pakketje niet past het wel 3 dagen kan duren voordat de pakketbezorger het komt aanbieden. Weet niet of het echt zo is?
pi_144456820
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 15:26 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Heb trouwens wel eens gehoord dat als het pakketje niet past het wel 3 dagen kan duren voordat de pakketbezorger het komt aanbieden. Weet niet of het echt zo is?
Ja, volgens mij wel zoiets. En langer als het weekend ertussen zit, denk ik.
pi_144457057
Ja mensen mogen best eens wat beter nadenken over hun brievenbus. En bol over hun verpakkingen :P. Maar er op een nette manier wat over zeggen is natuurlijk wel in orde :Y dat is een nette oplossing. Dit niet..

En dat kan idd lang duren.... en mensen hebben dan ook geen T&T code dus dan gaan ze bij de webcare klagen natuurlijk ;)
Had er vandaag ook eentje die niet paste, waar ze dus weer geen deurbel hadden. En volgens mij was er dus wel iemand thuis, maar hoorden ze het kloppen op de deur niet. Nou ja, pech dan.

Hier komt helaas de wat minder toffe TC weer terug, daar baal ik stiekem toch wel van. En met mij waarschijnlijk vele andere collega's ;(

[ Bericht 9% gewijzigd door VixenFromHell op 12-09-2014 16:00:00 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 12 september 2014 @ 16:14:28 #114
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_144457978
Hmm.. 9 van de 10 keer bel ik gewoon aan bij de buren met pakketjes. . MAG volgens mij niet eens maar kleine moeite in de ons kent ons wijk. .
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  vrijdag 12 september 2014 @ 16:21:44 #115
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_144458214
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En de lift bevindt zich ook nog eens in een afgesloten trapportaal, zodat je via een smalle, met duivenpoep besmeurde brandtrap omhoog moet.
Ach, een lift is ook niet alles hoor. Zo kwam ik een paar weken geleden vast te zitten in zo'n ding. Staat je volgeladen postfiets dan buiten en jij binnen te staren naar de prachtige wanden tot ze je komen bevrijden. Moest ook een wijk afbellen, want die ging ik nooit meer halen.
  vrijdag 12 september 2014 @ 16:23:24 #116
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_144458261
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 16:14 schreef houdjemond het volgende:
Hmm.. 9 van de 10 keer bel ik gewoon aan bij de buren met pakketjes. . MAG volgens mij niet eens maar kleine moeite in de ons kent ons wijk. .
Dat is juist wel de bedoeling. Procedure is: Eerst aanbellen bij de buren, en dan bij andere buren, dan pas sticker erop en in de oranje brievenbus stoppen.
pi_144459334
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 16:14 schreef houdjemond het volgende:
Hmm.. 9 van de 10 keer bel ik gewoon aan bij de buren met pakketjes. . MAG volgens mij niet eens maar kleine moeite in de ons kent ons wijk. .
Juist wel. We hebben gewoon van die bezorgbericht kaartjes waarop je kunt invullen op welk nummer het pakketje ligt.

Ik heb trouwens ook heel vaak dat er gewoon iemand thuis is.
pi_144459596
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:25 schreef Herfstblad het volgende:
Een flat zonder brievenbussenfront lijkt me echt heel erg irritant. Ik heb er eentje, maar die hebben wel een brievenbussenfront.
Que?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_144459803
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 16:21 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ach, een lift is ook niet alles hoor. Zo kwam ik een paar weken geleden vast te zitten in zo'n ding. Staat je volgeladen postfiets dan buiten en jij binnen te staren naar de prachtige wanden tot ze je komen bevrijden. Moest ook een wijk afbellen, want die ging ik nooit meer halen.
Dat heb ik ook een keer gehad, jaren terug. Plotseling stopte de lift, en het licht in de lift ging ook uit. Op de tast moest ik toen de alarmknop zoeken, maar die werkte dus ook niet. Gelukkig had m'n telefoon wel bereik, dus heb ik m'n TC gebeld, en die heeft vervolgens de huismeester van de flat ingeseind. Gelukkig heb ik geen claustrofobie ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_144459826
Hier liggen trouwens nu ook stickers waar we poststukken die open/kapot zijn gegaan weer vast/dicht kunnen plakken :) hoeft het niet allemaal meer retour naar kantoor.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_144459952
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 17:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Que?
;) Ik bedoel dus flats zonder brievenbussen beneden.
pi_144460061
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 17:22 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

;) Ik bedoel dus flats zonder brievenbussen beneden.
Dus ze hebben wel een bussenfront, maar niet beneden? :?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_144460098
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 17:17 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier liggen trouwens nu ook stickers waar we poststukken die open/kapot zijn gegaan weer vast/dicht kunnen plakken :) hoeft het niet allemaal meer retour naar kantoor.
Hebben ze ook van de grote plastic hoezen? Ik blijf maar doorgeven dat die voorbereiders niet van die dozen van bol.com e.d. aan de zijkant van een tas moeten stoppen, omdat ze dan dubbelknakken en scheuren, maar het dringt niet erg door, helaas.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 september 2014 @ 17:56:24 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144460774
Ik heb ze daar wel het liefst en als er veel pakketten zijn dan een pakjestas.

Ben benieuwd hoeveel er morgen is. Heb zelf een redelijk kleine wijk met veel stickers, dus hoop stiekem alles in een keer mee te kunnen nemen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_144461321
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 17:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dus ze hebben wel een bussenfront, maar niet beneden? :?
Nee, bij mij hebben ze er 1 beneden. Ik had het over de flat in jouw post. :) Maar ik zie dat ik het woordje beneden in mijn eigen post vergeten ben.

Ik bedoelde dus:
Een flat zonder brievenbussenfront beneden lijkt me irritant. Ik heb één flat, maar die hebben gelukkig wel een brievenbussenfront beneden
;)
pi_144461372
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 18:16 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Nee, bij mij hebben ze er 1 beneden. Ik had het over de flat in jouw post. :)
Op die manier, je formuleerde het nu een beetje onduidelijk, waardoor "eentje" leek te slaan op "flat zonder bussenfront".
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 12 september 2014 @ 18:38:54 #127
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144461850
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 17:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hebben ze ook van de grote plastic hoezen? Ik blijf maar doorgeven dat die voorbereiders niet van die dozen van bol.com e.d. aan de zijkant van een tas moeten stoppen, omdat ze dan dubbelknakken en scheuren, maar het dringt niet erg door, helaas.
Zo hadden we 4 opties wat een postbezorger met dit soort pakjes wilde: zijkant, boven op de post of onder /boven de bundel.
En soms hadden we een apart pakketjestas.
Van een TC moesten we de pakketjes boven op de bundel doen en als het niet paste, naar de zijkant wegmoffelen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Pietertje71 op 12-09-2014 18:46:11 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144462797
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 17:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hebben ze ook van de grote plastic hoezen? Ik blijf maar doorgeven dat die voorbereiders niet van die dozen van bol.com e.d. aan de zijkant van een tas moeten stoppen, omdat ze dan dubbelknakken en scheuren, maar het dringt niet erg door, helaas.
Als voorbereider doe ik ze soms wel aan de zijkant, omdat als ik ze plat wil doen ze dan knakken door het gewicht van de bundels die er nog bovenop komen (aangezien ze niet helemaal plat kunnen vanwege een te kleine tas). Meestal probeer ik ze wel bovenop te doen, dus plat, maar als het niet lukt doe ik ze aan de zijkant.

Maarja, ik zie natuurlijk ook nooit hoe de tassen (en dan vooral de inhoud) eruit zien als de postbezorgers ze krijgen.
pi_144465694
Wij krijgen vanaf gister de pakjes in aparte tassen.
Behalve de kleine pakjes, die zitten in de oranje tassen.
Ik heb wel eens tassen gehad waar 4 pakjes naast de bundels gepropt waren. Die tas kreeg ik dus helemaal niet in de fietstas. Heb het dan liever apart. Dan blijven ze ook heel, want wat ik af en toe in mijn handen krijg is echt schandalig.
pi_144469532
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 20:35 schreef swimmie86 het volgende:
Wij krijgen vanaf gister de pakjes in aparte tassen.
Behalve de kleine pakjes, die zitten in de oranje tassen.
Ik heb wel eens tassen gehad waar 4 pakjes naast de bundels gepropt waren. Die tas kreeg ik dus helemaal niet in de fietstas. Heb het dan liever apart. Dan blijven ze ook heel, want wat ik af en toe in mijn handen krijg is echt schandalig.
En hoe neem je die pakjes dan mee?
  zaterdag 13 september 2014 @ 06:52:15 #131
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144478140
Mogguh ^O^

Vandaag ronde HAH in mijn uppie doen en volgende week met post.
Samen met mijn collega om de week de di wo do en de andere week de vrij en zat.
Er is wel een kans dat ik in oktober een andere scooterwijk zou kunnen krijgen.
Dit was al zo besproken tijdens de sollicitatie.


Theoretisch zou ik op piekdagen maar 1 keer hoeven bij te laden(ik kom er dan toch langs).
Maar dat ligt ook weer aan het aantal oranje/grijze tassen, maar als dat zo blijft zoals het nu is: 1 maal herladen.
Beetje inschatten dus.
Bij minder kan ik de korte route nemen en bij meer moet ik helaas dus ook meer bijladen en de langere route nemen.
Ik kan, op een verantwoordelijke manier ^O^ , 3 tassen op de scooter meenemen: 2 in de zijtassen en eentje in de rode bak op de zitting.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 22:06 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

En hoe neem je die pakjes dan mee?
Op de pakjesdrager :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144478558
Pakjes plat in de tas doen (of beter gezegd stampen/proppen) o|O
Ik begrijp nog steeds niet hoe voorbereiders dat voor elkaar krijgen, vooral helemaal onderop in de tassen.
Feit is wel dat ik die krengen er niet op normale wijze uit kan halen.
  zaterdag 13 september 2014 @ 09:12:57 #133
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144478693
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 08:59 schreef Rafierafie het volgende:
Pakjes plat in de tas doen (of beter gezegd stampen/proppen) o|O
Ik begrijp nog steeds niet hoe voorbereiders dat voor elkaar krijgen, vooral helemaal onderop in de tassen.
Feit is wel dat ik die krengen er niet op normale wijze uit kan halen.
En horen ze dan wel/niet bij de laatste bundel?
Ik denk dat de voorbereider het juist voor de postbezorger dan 'makkelijk(er)' wil maken door het pakketje bij de bundel te houden, wellicht niet beseffende dat dit niet voor iedere bezorger zo ook geldt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Pietertje71 op 13-09-2014 09:20:12 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144478812
Ze horen wel gewoon bij de bundel waar ze op liggen. Als dat niet zo zou zijn, zou ik echt agressief worden :P
Het probleem met die plat gelegde pakjes is de post die daar nog bovenop komt. Die drukt de boel alleen maar strakker in de tassen waardoor ik mijn vingers er vaak niet eens tussen krijg om zo'n ding er uit te halen.
  zaterdag 13 september 2014 @ 09:51:27 #135
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144479097
Ja kan ik mij voorstellen.Die bol.com dingen klemmen zich precies zo 8)7
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144479166
quote:
En hoe neem je die pakjes dan mee?
Als ik een pakestas heb (vind ik persoonlijk het prettigst) dan doe ik de pakjes voor in mijn fietskrat. En als je dan het geluk hebt dat je wijk is voorbereid door iemand die dat al meer dan 35 jaar doet, dan ligt er een omgekeerde envelop tussen je bundels voor de adressen waar je een pakje moet bezorgen. Gisteren weer even die luxe mogen ervaren :-)

Pakjes tussen postbundels en/of aan de zijkanten in tassen gepropt beschadigen vaak en krijg je ook niet in je fietstassen. Wat echt vervelend is, een pakje in je laatste tas gepropt, bestemd voor een adres aan het begin van een wijk.
pi_144479378
vandaag weer de eerste werkdag na de vakantie. Gelijk 5 folders. En aan het gewicht te zien zijn het ook nog eens allemaal flutdingetjes :')

Ow en voor mn eerste wijk heb ik er zelfs 6!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_144480394
Begint al goed. Eerste bundel die ik pak, gelijk een rouwkaart die daar niet tussen hoort :')
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_144480978
Hoe zit het met gamma postnl punten? IK heb daar gistermiddag om een uur of 2-3 2 pakketjes afgeleverd maar beiden zijn vandaag niet met de bezorger mee. Hoe kan dat? Het is toch gewoon de volgende dag bezorgd normaliter?
  zaterdag 13 september 2014 @ 13:07:14 #140
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_144482254
Post is hier weer belachelijk laat.. en ik elke keer maar weer uitleggen waarom ik " zo laat " ben. Het is goed, ga t ook lekker op mn gemak lopen.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_144484242
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 22:06 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

En hoe neem je die pakjes dan mee?
In de schoudertas. Zoveel grote pakjes zijn het meestal niet. Dus dat past makkelijk.
Feit is, als de pakjes plat in de tassen zitten, dan krijg ik ze er niet uit.

En wie krijgt de schuld als de pakketjes gescheurd en verbogen afgeleverd worden. Ik dus, maar ik doe die pakjes niet zo in de tassen proppen.
pi_144484317
6HAH :r
pi_144484603
wat een kutfolders! Had er dus 6 en de grootste was de c1000 (!) En die zat, uiteraard, in het midden. Het veronica dingetje zat erbij, een minstens zo irritant ding van de lotto en dan ook nog een plastic folder van de fit for free, naast de gebruikelijk drie.

Heb t gevoel dat ik al mn nagelriemen heb opengehaald.. lekker begin na de vakantie
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_144484661
Superirritante hah vandaag, qua post was het goed te doen
pi_144484807
Grrr..... per ongeluk op de hah-planning van vorige week gekeken (3 folders toen). Vandaag gewoon 6 folders (a llemaal miniformaat, dus viel lekker tussen de bundels uit). Wij hadden ook Fit for free, Veronica,lotto, C1000, karwei en AH (in deze volgorde gestapeld). Maar het kon nog erger: toen ik thuis kwam, vond ik zelfs 7 folders in mijn brievenbus. En gelukkig vandaag maar 1 wijkje, dus lekker op mijn gemakje gelopen.
pi_144485033
Post was echt superweinig vergeleken met andere zaterdagen. Maar die HaH, man man man. Veronica mag van mij failliet gaan.
Actions speak louder than words.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 september 2014 @ 15:42:46 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144486417
Ik had 5 HAH en het was met eenmaal bijladen prima te doen. Was een vent bij een adres met een pakje verbaasd dat ik zonder kijken het pakje uit de tas haalde en wist dat het pakje voor hem was _O-
Heb hem uitgelegd dat ik al eerder gekeken had voor wie het was.

Minder was dat ik opeens een haal van een kat kreeg. Stopte post in een brievenbus toen er plots een poot van een kat naar buiten kwam. Het beest haalde met de nagels mijn vinger open. Heb de kat nog wel een tik kunnen verkopen. Is de eerste keer in al die jaren tijd dat mij zoiets overkomen is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_144486546
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:39 schreef superkimmi het volgende:
wat een kutfolders! Had er dus 6 en de grootste was de c1000 (!) En die zat, uiteraard, in het midden. Het veronica dingetje zat erbij, een minstens zo irritant ding van de lotto en dan ook nog een plastic folder van de fit for free, naast de gebruikelijk drie.

Heb t gevoel dat ik al mn nagelriemen heb opengehaald.. lekker begin na de vakantie
Hier idem dito. Qua post viel het erg mee, maar door die geile klote-hah was ik nog geen minuut sneller. Ook leuk dat tijdens het machinaal stapelen die C1000-folder regelmatig dubbelgevouwen wordt over meerdere setjes heen, zodat je 'm steeds er tussenuit moet pulken. En die tiewraps zaten er ook weer goed om heen (not), zodat sommige setjes al in de tas uit elkaar gevallen waren.

En dan kom ik thuis en lees ik op mijn Giro-afschrift dat Sandd vanaf volgende week ook alle wekelijkse afschriften gaat bezorgen. Ik denk dat ik die afschriften maar laat stopzetten: ik ga ze nog liever elke week zelf uitprinten dat dat ik die teringlijers ene cent laat verdienen aan mij. :(
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_144486559
Wij hadden weinig HAH. 3 maar hier en die vielen mee. C1000, Albert Heijn en Fit for Free. :) Post was ook weinig hier.

Volgende week op vrijdag weer een extra wijk lopen. Nog even en ik ken die wijk net zo goed als mijn vaste wijk.

Ik ben benieuwd wat voor zooi het volgende week wordt nu het plaatselijke VBG dicht is hier vanaf vandaag. Nu komt alles uit Utrecht. Als het goed is, kan ik dan wel om 11:30 beginnen. Het zal mij benieuwen.

@Peterselieman Ik heb een kat in mijn wijk die zijn poten nog weleens uit de brievenbus wil steken, al heeft ie me nog nooit geslagen :P Kattenkrabben doen zo lekker zeer altijd.
pi_144486655
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hier idem dito. Qua post viel het erg mee, maar door die geile klote-hah was ik nog geen minuut sneller. Ook leuk dat tijdens het machinaal stapelen die C1000-folder regelmatig dubbelgevouwen wordt over meerdere setjes heen, zodat je 'm steeds er tussenuit moet pulken. En die tiewraps zaten er ook weer goed om heen (not), zodat sommige setjes al in de tas uit elkaar gevallen waren.

En dan kom ik thuis en lees ik op mijn Giro-afschrift dat Sandd vanaf volgende week ook alle wekelijkse afschriften gaat bezorgen. Ik denk dat ik die afschriften maar laat stopzetten: ik ga ze nog liever elke week zelf uitprinten dat dat ik die teringlijers ene cent laat verdienen aan mij. :(
Ja die wraps waren helemaal een ramp inderdaad! Heb op depot de bundels maar even met elastieken vast gemaakt anders bleef je uitzoeken op straat
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  zaterdag 13 september 2014 @ 15:59:02 #151
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144486789
6 HAH en 2 bundels met 5 HAH(zonder Veronica(gene idee waarom!?) - 2 1/2 tas ongeveer.

Eerste keer de route vlekkeloos alleen gedaan.
Met z'n tweeën hadden we er 3uur over gedaan. Nu in mijn eentje 4 uur :@
Ben een beetje moe en hebben PBZ-arm/vinger kramp :')

Oja, wel prettig dat ik werd gebeld/berichtje heb gekregen dat de post/HAH er al lag ^O^ ...not }:|
Ben om 10:45 begonnen en was om 14:45 klaar (heen/terug rijden naar huis is +/-15 minuten per keer)

Nog een klacht aangehoord over de pakketdienst. Netjes 'afgebroken' dat je kan bellen(vond de klant geen goed idee, qua kosten en het gevoel hebben niet serieus te worden genomen gezien de klacht blijft bestaan). Gewezen op klachten via internet doorgeven webcare.
Netjes en correct afgehandeld maar het duurde wat langer want het was een leuk gesprek dus geen gesnauw ^O^

Minder leuke van de hele route was dat iemand een aan de lijn lopende rottweiler beetje vals blaffend en springend naar mij toe, lachwekkend vond }:|

[ Bericht 4% gewijzigd door Pietertje71 op 13-09-2014 16:40:37 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144486888
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:52 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Ja die wraps waren helemaal een ramp inderdaad! Heb op depot de bundels maar even met elastieken vast gemaakt anders bleef je uitzoeken op straat
Dat doe ik sowieso altijd. Op het depot de tiewraps vervangen door elastieken, de schutblaadjes weggooien, en als de folders niet van klein naar groot zitten, dan pak ik bij ieder bundeltje van onderop de folders die achter de grootste folder zitten, en leg ze bovenop. Dan zit het in 1 klap goed, en zit je onderweg ook niet met die waardeloze plastic slierten die steeds uit je tas vallen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 september 2014 @ 16:06:39 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144486984
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:49 schreef Herfstblad het volgende:

@Peterselieman Ik heb een kat in mijn wijk die zijn poten nog weleens uit de brievenbus wil steken, al heeft ie me nog nooit geslagen :P Kattenkrabben doen zo lekker zeer altijd.
Echt pijn deed het niet. Ben wel wat gewend, maar vervelend is het wel
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 13 september 2014 @ 18:12:44 #154
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144490366


Met dit weer heerlijk te doen
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 13 september 2014 @ 18:17:45 #155
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_144490474
Hier ook 6x HAH met een flink deel ervan bij wijze van spreken op confettiformaat. Posthoeveelheid juist ietwat benedengemiddeld heb ik het idee. Uiteindelijk de ronde gelopen in 2,5 uur, zo'n beetje de voorgeschreven tijd.
pi_144490545
Folderbezorger, deel van je leven ;)
pi_144490622
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 18:20 schreef Deezertje het volgende:
Folderbezorger, deel van je leven ;)
hier hebben we in principe 4 vaste hah op zaterdag en 2 vaste op dinsdag. Snap dan niet waarom de eenmalige dingen zo vaak er nog op zaterdag bij komen.
pi_144490676
Hier 3 hah, AH/Karwei/Veronica. Dat was een hendig klein kutblaadje die er steeds tussenuit viel.
En bijna overal een brief van Provincie Limburg. En dan was het nog weinig post. Twee halve tasjes, die makkelijk bij elkaar pasten.
pi_144491898
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 september 2014 18:12 schreef Pietertje71 het volgende:
[ afbeelding ]

Met dit weer heerlijk te doen [ afbeelding ]
Mooi dingetje hoor, ziet er nog redelijk nieuw uit. Bij onze scooters zijn alle windschermen (en de meeste spiegels) al lang gesneuveld.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 13 september 2014 @ 19:51:56 #160
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144493091
Heeft de nodige gebruikerssporen en vandaag met een stevige woei er toch achter gekomen dat ie soms wel erg snel inzakt...naar net boven 40 :|W

Windschermen gaan er waarschijnlijk af (ivm het vuil worden -> vermindert zicht. PostNL-besluit.
Ik heb zoiets: ik neem 'glasdoekjes' mee(ACTION) om dat scherm onderweg schoon te houden.
Sowieso neem ik het scherm al af met water en zeep/ammoniak of glasreiniger.
Allen ten voordele van je eigen en andermans veiligheid.
Doe ik met de autoruiten ook ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 september 2014 @ 19:53:46 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144493140
@Pietertje: ben benieuwd hoe alles vanaf komende week zal gaan verlopen nu alles daar over de kop gaat en routes veranderen, ook op de kasten.

Wat ik vernomen heb zal het er niet eenvoudiger op worden, ook voor de voorbereiders niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 13 september 2014 @ 19:57:00 #162
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144493232
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 september 2014 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
@Pietertje: ben benieuwd hoe alles vanaf komende week zal gaan verlopen nu alles daar over de kop gaat en routes veranderen, ook op de kasten.

Wat ik vernomen heb zal het er niet eenvoudiger op worden, ook voor de voorbereiders niet.
Vanaf volgende week komt de post iig een uur later, of ik mijn route op deze manier(meer/minder/anders) of in totaal blijf houden is ook niet zeker.
Er werd eerst gesproken over 2 man op 1 route met 1 scooter. Maar zover ik weet blijven de scooters bij elk persoon omdat men wellicht een andere route kan gaan krijgen..of juist niet...of een vliegende kiep gaat spelen.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144494274
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 19:51 schreef Pietertje71 het volgende:
Heeft de nodige gebruikerssporen en vandaag met een stevige woei er toch achter gekomen dat ie soms wel erg snel inzakt...naar net boven 40 :|W

Windschermen gaan er waarschijnlijk af (ivm het vuil worden -> vermindert zicht.
Als het echt hard waait gaat die Piaggio ook niet veel harder hoor, en dan moet je ook nog bedenken dat die tellers steevast 5 km/h of meer te hoog aangeven.

Die windschermen zien er leuk uit, maar ik vond ze nooit erg praktisch. Het grootste nadeel is dat je bij regen en tegenwind al snel geen hand voor ogen meer ziet, want er zitten geen ruitenwissers op. Er schijnt tegenwoordig overigens wel een soort waterafstotende spray te bestaan voor autoruiten, weet niet of dat ook op zo'n windscherm kan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Moderator zaterdag 13 september 2014 @ 22:34:42 #164
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_144500171
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:49 schreef Herfstblad het volgende:
Wij hadden weinig HAH. 3 maar hier en die vielen mee. C1000, Albert Heijn en Fit for Free. :) Post was ook weinig hier.

Volgende week op vrijdag weer een extra wijk lopen. Nog even en ik ken die wijk net zo goed als mijn vaste wijk.

Ik ben benieuwd wat voor zooi het volgende week wordt nu het plaatselijke VBG dicht is hier vanaf vandaag. Nu komt alles uit Utrecht. Als het goed is, kan ik dan wel om 11:30 beginnen. Het zal mij benieuwen.

@Peterselieman Ik heb een kat in mijn wijk die zijn poten nog weleens uit de brievenbus wil steken, al heeft ie me nog nooit geslagen :P Kattenkrabben doen zo lekker zeer altijd.
Wordt geen zooi. Gaat allemaal goed komen.
Welke code loop je? De 04 t/m 07 vallen straks onder mij. Als jouw wijkje daar tussen zit, ga ik er persoonlijk op letten dat het goed komt. (Als ik het niet vergeet uiteraard O-) )
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_144501067
quote:
5s.gif Op zaterdag 13 september 2014 22:34 schreef dud0r het volgende:

[..]

Wordt geen zooi. Gaat allemaal goed komen.
Welke code loop je? De 04 t/m 07 vallen straks onder mij. Als jouw wijkje daar tussen zit, ga ik er persoonlijk op letten dat het goed komt. (Als ik het niet vergeet uiteraard O-) )
;) Dan val ik dus niet onder jou (02). Wel een deel van het depot waar mijn wijk staat (07). Jij verhuist dus ook mee?

Ik ben heel benieuwd. 1 van de chauffeurs was ook al sceptisch erover :P. We gaan het zien volgende week. :)
  Moderator zaterdag 13 september 2014 @ 22:57:35 #166
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_144501224
Ik verhuis ook mee. Weet zo uit m'n hoofd niet in welke unit de 02 code valt en wie dus de verantwoordelijke tc is.
Ik ga er vanuit dat alles goed komt, het is allemaal even wennen maar het komt allemaal wel goed.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_144501262
O, ja, uiteindelijk zal het ook wel goed komen, hoor. Al zal het volgende week vast wel even wennen zijn. Ach, zolang ze er voor 12:00 zijn met de juiste post vind ik het voor nu wel goed :P
  zondag 14 september 2014 @ 07:02:47 #168
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144507899
Goedemorgen op deze zondagochtend :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 20:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Als het echt hard waait gaat die Piaggio ook niet veel harder hoor, en dan moet je ook nog bedenken dat die tellers steevast 5 km/h of meer te hoog aangeven.
Ik laat bij onderhoud er wel een een 'kitje' op zetten :P
quote:
Die windschermen zien er leuk uit, maar ik vond ze nooit erg praktisch. Het grootste nadeel is dat je bij regen en tegenwind al snel geen hand voor ogen meer ziet, want er zitten geen ruitenwissers op. Er schijnt tegenwoordig overigens wel een soort waterafstotende spray te bestaan voor autoruiten, weet niet of dat ook op zo'n windscherm kan.
Ja dat is een spray of vloeistof die ook wordt gebruikt voor helmvizieren. Deze bestaat al wat langer ^O^
Dit wordt verdeeld over het windscherm en zou, theoretisch, er voor zorgen dat de regendruppels niet hechten/beter van je windscherm afglijden.
Het proberen waard.
Ik ben van mening dat er, vooral met slecht weer, meer voor dan nadelen met een, goed onderhouden, windscherm zijn.
PostNL zal daar toch in moeten investeren, net zoals ze doen met het onderhoud van het wagenpark.
Dit zou, net zoals reservelampjes,sleutelsetje en 1 busje olie, gewoon in je 'onderhoudspakketje' moeten zitten.
Waar postnl wel aan heeft gedacht is een bandreparatiesetje in de vorm van een spuitbus, welke een kleine lekkage dicht, zodat je wel door kan gaan met je werk ;)

Ik krijg al veel reacties op de post-per -scooter. Vooral in het buitengebied denken ze met je mee: hoe moet dat dadelijk met slecht weer!?..Tja ;)
In de dorpen zelf vinden ze het wel prettig om te zien dat er niet telkens een auto de straat 'blokkeert' :P Dat zal nu, als het niet ander kan, de scooter op de stoep worden :+
Maar meestal is er wel een plekje waar ikd e scooter kan neerzetten. Ja je moet er soms even wat verder voor lopen, maar ik wil geen gezi*k hebben in 'mijn wijk' ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144508786
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 07:02 schreef Pietertje71 het volgende:
Goedemorgen op deze zondagochtend :)

[..]

Ik laat bij onderhoud er wel een een 'kitje' op zetten :P

[..]
Ik weet niet of PostNL dat goed vindt, laat staan er voor gaat betalen.
quote:
Ik ben van mening dat er, vooral met slecht weer, meer voor dan nadelen met een, goed onderhouden, windscherm zijn.
PostNL zal daar toch in moeten investeren, net zoals ze doen met het onderhoud van het wagenpark.
Punt is ook dat die windschermen er duur zijn, en als je scooter een keer omlazert (en die van mij doet dat nog al eens) is gelijk je scherm kapot.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 14 september 2014 @ 10:17:34 #170
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144508936
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 10:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik weet niet of PostNL dat goed vindt, laat staan er voor gaat betalen.
Flauw van ze -O-
Dan maar zelf de ring in uitlaat en bij de vario verwijderen :P
Tenminste als dit voor de NEOS ook geldt ;)

Nee hoor, geen gepi*l met dit (ivm verzekering e.d.), maar het zou wel fijner al zou ie meer doortrekkracht hebben. Ik ga er zelf niets aan doen. Lekker... origineel laten die dingen ^O^
quote:
[..]

Punt is ook dat die windschermen er duur zijn, en als je scooter een keer omlazert (en die van mij doet dat nog al eens) is gelijk je scherm kapot.
Het is in het dorp soms wel erg goed zoeken om de scooter ergens fatsoenlijk neer te kunnen zetten, maar net zoals op met mijn motor: die zet ik pas neer als ik er zeker van ben dat ie ook blijft staan. En anders dan maar verderop en een stukje lopen :) Ik heb ook een klein plankje bij om deze onder de standaard te kunnen leggen als de straat teveel afloopt :)
Overigens zou het wellicht een optie zijn om (valbeugels icm) een kleiner windscherm te laten monteren :)

In +/- 20 jaar nog geen motor laten omvallen *O*

Overigens: mocht je met een windscherm rijden waardoor je weinig tot niets ziet, zou ome of tante agent je kunnen bekeuren: Belemmerde bediening door windscherm/stroomlijnkap: ¤95

[ Bericht 1% gewijzigd door Pietertje71 op 14-09-2014 10:29:06 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144509049
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 10:17 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Flauw van ze -O-
Dan maar zelf de ring in uitlaat en bij de vario verwijderen :P
Tenminste als dit voor de NEOS ook geldt ;)

Nee hoor, geen gepi*l met dit (ivm verzekering e.d.), maar het zou wel fijner al zou ie meer trekkracht hebben. Ik ga er zelf niets aan doen. Lekker... origineel laten die dingen ^O^

[..]

Het is in het dorp soms wel erg goed zoeken om de scooter ergens fatsoenlijk neer te kunnen zetten, maar net zoals op met mijn motor: die zet ik pas neer als ik er zeker van ben dat ie ook blijft staan. En anders dan maar verderop en een stukje lopen :) Ik heb ook een klein plankje bij om deze onder de standaard te kunnen leggen als de straat teveel afloopt :)
Overigens zou het wellicht een optie zijn om (valbeugels icm) een kleiner windscherm te laten monteren :)
In +/- 20 jaar nog geen motor laten omvallen *O*
Hij wil bij mij vooral nog wel eens omvallen als ik 'm met lopende motor op de standaard zet. Doe ik vooral op daldagen of bij buitenwijken. Dat ding is kennelijk niet in staat om stationair constant op hetzelfde toerental te blijven draaien, soms gaat íe ineens wat harder lopen en rijd íe zo door de standaard heen. Als twee x mee terug geweest naar verschillende bromboeren, niets kunnen vinden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 14 september 2014 @ 10:36:33 #172
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144509115
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 10:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hij wil bij mij vooral nog wel eens omvallen als ik 'm met lopende motor op de standaard zet. Doe ik vooral op daldagen of bij buitenwijken. Dat ding is kennelijk niet in staat om stationair constant op hetzelfde toerental te blijven draaien, soms gaat íe ineens wat harder lopen en rijd íe zo door de standaard heen. Als twee x mee terug geweest naar verschillende bromboeren, niets kunnen vinden.
Tegenwoordig weet de moderne monteur over het algemeen het niet meer te vinden en gaat de op de voor de hand liggende onderdelen vervangen.
Carb. reinigen/vervangen, rollen versleten,valse lucht....etc,, En dat kan nog allemaal bij de ietwat oudere scootermodellen ;) Tegenwoordig is het vaak de elektronica ;)
Vervangen is vaker goedkoper(en vooral makkelijker op te verdienen) dan bovenstaande.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144509718
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 10:36 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Tegenwoordig weet de moderne monteur over het algemeen het niet meer te vinden en gaat de op de voor de hand liggende onderdelen vervangen.
Carb. reinigen/vervangen, rollen versleten,valse lucht....etc,, En dat kan nog allemaal bij de ietwat oudere scootermodellen ;) Tegenwoordig is het vaak de elektronica ;)
Vervangen is vaker goedkoper(en vooral makkelijker op te verdienen) dan bovenstaande.
Ze hebben de gaskabel bekeken, de kleppen opnieuw gesteld en zelfs de uitlaat vervangen, maar tevergeefs.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 14 september 2014 @ 11:23:00 #174
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144509769
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 11:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ze hebben de gaskabel bekeken, de kleppen opnieuw gesteld en zelfs de uitlaat vervangen, maar tevergeefs.
Optie?


;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144514052
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 september 2014 18:12 schreef Pietertje71 het volgende:
[ afbeelding ]

Met dit weer heerlijk te doen [ afbeelding ]
Is dat bakje achterop niet vervelend?
Ik doe meestal nog wat HAH onder het zadel..
  zondag 14 september 2014 @ 17:42:55 #176
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144519827
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 14:30 schreef bikkie het volgende:

[..]

Is dat bakje achterop niet vervelend?
Ik doe meestal nog wat HAH onder het zadel..
Onder het zadel heb ik eigenlijk een flesje drinken, regenjas en nog wat klein spul liggen. Bakje achterop vind ik niet zo vervelend, mits je te ver naar achteren gaat zitten ;)
In dat bakje doe ik dan de minst volle tas(sen(HAH/post).
Zover ik heb heb begrepen heb ik max.meestal 2 1/2 tas HAH en 1 1/2 tas aan post.
Ik kom voor het '2de gedeelte' van de route, langs het depot en kan, indien nodig, dan voor dat stuk van de route alles meenemen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Pietertje71 op 14-09-2014 18:19:47 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144525643
http://www.nuzakelijk.nl/(...)nog-steeds-hoog.html

weer een eentje uit het rijtje uitbuiters, boycotten maar.
  maandag 15 september 2014 @ 06:45:42 #178
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144541268
Mogguh :)

Wat ZALANDO betreft. Ik denk dat zowat elk bedrijf wel zo'n beleid heeft:presteren(hoofd boven water houden?) op korte termijn met zo min mogelijk kennis en voor zo min mogelijke kosten.
Hoewel het niet meteen is te merken, maar ook de wat hogere lagen binnen ene bedrijf zijn hier van de dupe, dus niet alleen degenen die 'onderaan de ladder staan'.
Alleen zijn bij deze laatste groep, de gevolgen eerder te zien dan bij de wat hoger gelegen 'gebieden' ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144542511
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 06:45 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :)

Wat ZALANDO betreft. Ik denk dat zowat elk bedrijf wel zo'n beleid heeft:presteren(hoofd boven water houden?) op korte termijn met zo min mogelijk kennis en voor zo min mogelijke kosten.
Hoewel het niet meteen is te merken, maar ook de wat hogere lagen binnen ene bedrijf zijn hier van de dupe, dus niet alleen degenen die 'onderaan de ladder staan'.
Alleen zijn bij deze laatste groep, de gevolgen eerder te zien dan bij de wat hoger gelegen 'gebieden' ;)
Nou, sommige bedrijven zijn hier wel extremer in dan anderen, met name bedrijven waar alles draait om het zo goedkoop mogelijk zijn. Veel te hoge targets, enorme werkdruk, en intimidatie van het personeel. Bij Aldi en Lidl is het van hetzelfde laken een pak.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 15 september 2014 @ 09:38:01 #180
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144542573
Ik denk dat er 2 'extremen' zijn: het moeten om het hoofd boven water te (kunnen)houden ivm faillissement e.d., en het willen om pure winst te willen draaien.
Beiden liggen soms ook erg dicht bij elkaar ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  maandag 15 september 2014 @ 15:19:04 #181
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144551374
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Pietertje71 op 16-09-2014 06:47:59 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 18:42:42 #183
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_144558084
quote:
Als ze dat voor elkaar krijgen dan word ik ook lid van de vakbond. :Y :')
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  maandag 15 september 2014 @ 18:45:12 #184
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144558181
quote:
10s.gif Op maandag 15 september 2014 18:42 schreef dud0r het volgende:

[..]

Als ze dat voor elkaar krijgen dan word ik ook lid van de vakbond. :Y :')
^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 16 september 2014 @ 08:49:41 #185
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144577298
Goedemorgen :)

Iedereen er klaar voor? ;)
De weersvoorspellingen zijn hier regen met kans op onweer -O-

Vandaag komt de post/HAH volgens planning een uurtje later dus dat wordt ook later thuis :(
In mijn omgeving hoor ik van bezorgers al klachten als: kinderopvang en mensen die gaan vragen/klagen waarom de post nu later is.

Ik hoop wel dat ik een belletje krijg met een schatting wanneer het autobedrijf de post op het depot levert ^O^
Ach, ik ga er wel eerder staan wachten in de hoop dat niet lang te hoeven doen ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144577311
Sommige mensen gaan bijvoorbeeld al klagen als de post om 15.00 uur wordt bezorgd in plaats van 14.00 uur.
Dat kan ik niet serieus nemen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_144577543
Ook wij kunnen pas een uur later beginnen dan normaal. Ik hoop dat ze in de praktijk toch nog een beetje bijtijds op het depot komen met alle postzakken.
pi_144578008
quote:
Ik zie het wel gebeuren hoor. Persoonlijk vind ik het een vrij bescheiden eis. :P

Op deze manier wordt het erg moeilijk om een vakbond nog serieus te nemen.
  dinsdag 16 september 2014 @ 10:53:36 #189
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144579819
Iemand al bericht gehad dat ie kan beginnen?
Ik gok het er maar op en ga zodadelijk richting depot.
Dan maar een half uur wachten.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144587777
Pff wat een zooi weer, de linda was dik en er zat weer h&m bij.. Wel weinig folders gelukkig
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_144587868
Die h&m boeken lijken wel erg vaak te komen ineens. Op zich nog wel goed te doen aangezien we maar 2 soorten hah hadden
pi_144588228
Wat een zooi hier met het nieuwe VBL. Er waren collega's die na 2 uur nog geen post hadden. :o Ik was 1 van de gelukkigen die meteen alles had.
Ik heb wel 20 minuten extra moeten wachten, omdat de HAH op het verkeerde depot stond :') Het gaat nu al lekker.

Ik had wel een lekker handige voorbereider die bol-pakketjes tussen de bundels had gestopt. Heel fijn (niet dus), vooral als bundels daardoor echt totaal niet meer handzaam zijn. Vooral niet als er ook nog H&M en Linda's in dezelfde bundel zitten.

Ik ben een beetje bang geworden voor de rest van de week :')

[ Bericht 8% gewijzigd door Herfstblad op 16-09-2014 15:37:43 ]
pi_144588575
Hoeveelheid viel mee, wel erg zware post.
Een spannende week hier. Wij krijgen donderdag te horen wie er overcompleet zijn... Komt er tussen 17 u en 19 u. een bode langs met een brief, dan is dat foute boel. Komt er geen brief, dan ben je veilig.
Ben je overcompleet, dan word je na 19 u. gebeld door je teamcoach hoe het met je gaat, of je het trekt.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_144588986
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:45 schreef KatrienDuck het volgende:
Hoeveelheid viel mee, wel erg zware post.
Een spannende week hier. Wij krijgen donderdag te horen wie er overcompleet zijn... Komt er tussen 17 u en 19 u. een bode langs met een brief, dan is dat foute boel. Komt er geen brief, dan ben je veilig.
Ben je overcompleet, dan word je na 19 u. gebeld door je teamcoach hoe het met je gaat, of je het trekt.
hoeveel uur overcompleet is er bij jullie dan?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 september 2014 @ 16:10:38 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144589338
Was wel een makje hier. Kon na de sortering mijn wijkje zelfs in een keer helemaal meenemen. Moest er wel een stukje mee fietsen, maar het scheelde dat ik niet meer langs het depot hoefde.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 16 september 2014 @ 16:45:57 #196
177161 MhZero
Oet de Melderse
pi_144590496
Een hoop vrouwenbladen vandaag. Gelukkig geen bezorging voor mij vandaag.
Morge, hedde geej ouk kalde schottel?
pi_144591276
Volgens mij was het in Leeuwarden ook te laat, mijn vriendin moest zich om 10.00 melden op het depot, ze is nu nog niet thuis (en we wonen op een kwartiertje rijden van het depot)
pi_144591917
Wat een drukte weer vandaag! Extra dikke Linda, H&M, Peter Hahn, veel zware buspakjes van van Dijk (worden de schoolboeken dit jaar per stuk bezorgd), een bijna hah brief van het Bevolkingsonderzoek, en heel veel brieven (rekeningen?) van Neckermann met een PostNL Port Betaald stempel maar een Sandd sorteercode. Eigenaardig.... En weer plenty hah. Wat was ik opgelucht toen de C1000 uit ons dorp verdween, en daarmee die eeuwige folder. Helaas (voor mij, dan) flyert opvolger Jumbo er net zo lustig op los!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 september 2014 @ 17:28:06 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144591931
quote:
13s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:08 schreef Alexxxxx het volgende:
Volgens mij was het in Leeuwarden ook te laat, mijn vriendin moest zich om 10.00 melden op het depot, ze is nu nog niet thuis (en we wonen op een kwartiertje rijden van het depot)
Ben je mooi klaar mee :X

Sowieso is die 10.00 uur uit de lucht gegrepen. Er is bijna geen depot dat zo vroeg beleverd wordt als je weet dat hier in de buurt de vroege wijken om 9.30 uur overgedragen worden aan het autobedrijf.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_144592150
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:45 schreef KatrienDuck het volgende:
Hoeveelheid viel mee, wel erg zware post.
Een spannende week hier. Wij krijgen donderdag te horen wie er overcompleet zijn... Komt er tussen 17 u en 19 u. een bode langs met een brief, dan is dat foute boel. Komt er geen brief, dan ben je veilig.
Ben je overcompleet, dan word je na 19 u. gebeld door je teamcoach hoe het met je gaat, of je het trekt.
gezien dit bericht hoef je, je geen zorgen te maken :)
http://www.nu.nl/politiek(...)extra-scheppen-.html
pi_144592247
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ben je mooi klaar mee :X

Sowieso is die 10.00 uur uit de lucht gegrepen. Er is bijna geen depot dat zo vroeg beleverd wordt als je weet dat hier in de buurt de vroege wijken om 9.30 uur overgedragen worden aan het autobedrijf.
post was er wel op tijd (ze kreeg haar brommer en kleding ook nog, eerste dag als brommeraar, vorige week gefietst vanuit een ander depot), maar haar wijk ligt dusdanig overhoop infrastructureel gezien dat het gewoon echt zo lang duurde -O-
  dinsdag 16 september 2014 @ 17:47:21 #202
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144592516
Post was hier om 12:15. Ik stond er al om 11:30.
Ik kon het allemaal meenemen (4 tassen), maar heb er lang over gedaan.
Afgelopen zaterdag 4 uur over gedaan. Nu 5 uur!!!. Niks verkeerds gedaan gewoon de route gevolgd.
Naja, niks verkeerd gedaan ...op zeker bij 3 adressen de verkeerde post binnen gegooid, en ik had mijn mapje (met excuus kaarten er in) thuis laten liggen :@
O en pakketjes ala bol.com(formaat) aan de zijkant gelegd, en aan het eind van de straat...vergeten er uit te halen |:( Dus kon ik alsnog (3x) terug ;)
1 klacht gehad van mensen die ik, per ongeluk, met HAH had overgeslagen. Excuses aangeboden en uitgelegd dat ik de route nog goed, dus beter, moet leren kennen. Men was begripvol ^O^
Het is namelijk zo dat het lijkt alsof het 1 huis is, en bij het huis staat 1 buitenbrievenbus. De ander was via een binnendoorpad te bereiken...achja ;)

Ik moet eerlijk bekennen dat ik best wel moe ben en wat was het benauwd zeg :6

[ Bericht 9% gewijzigd door Pietertje71 op 16-09-2014 18:06:52 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 16 september 2014 @ 18:04:14 #203
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144593039
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:37 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

post was er wel op tijd (ze kreeg haar brommer en kleding ook nog, eerste dag als brommeraar, vorige week gefietst vanuit een ander depot), maar haar wijk ligt dusdanig overhoop infrastructureel gezien dat het gewoon echt zo lang duurde -O-
:{

PS: privebericht naar je gestuurd :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Pietertje71 op 16-09-2014 18:12:39 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144593239
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:45 schreef KatrienDuck het volgende:
Hoeveelheid viel mee, wel erg zware post.
Een spannende week hier. Wij krijgen donderdag te horen wie er overcompleet zijn... Komt er tussen 17 u en 19 u. een bode langs met een brief, dan is dat foute boel. Komt er geen brief, dan ben je veilig.
Ben je overcompleet, dan word je na 19 u. gebeld door je teamcoach hoe het met je gaat, of je het trekt.
Wat een aparte manier...
Is dat eigenlijk al eerder gebeurd dat mensen echt overcompleet waren en weg moesten? Op de vestigingen in ZH geloof ik nog niet. alleen een hoop gedreig.
pi_144593307
Lees net een stukje over te kleine bussen/te grote pakjes op MijnPostNL, n.a.v. die hier geposte foto van die kennisgeving:

Opvallend is dat ze hier aangeven dat maar 1 op de 200 buspakjes niet door de bus kan. Daar heb ik een hard hoofd in. Ik heb wekelijks minstens 5 pakjes die niet passen, en waarvoor ik moet aanbellen. Van die 5x krijg ik zeker 3x geen gehoor, en van die 3 passen er 2 ook nog niet in de oranje bus (althans, niet zonder ze te beschadigen).

Ik bezorg geen 1000 pakjes per week, dus of ik heb een extreem lage hitrate, of de cijfers van PostNL kloppen niet.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 september 2014 @ 18:16:42 #206
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144593438
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:10 schreef Troeta het volgende:

[..]

Wat een aparte manier...
Is dat eigenlijk al eerder gebeurd dat mensen echt overcompleet waren en weg moesten? Op de vestigingen in ZH geloof ik nog niet. alleen een hoop gedreig.
Bij ons wel. Sommigen daarvan zijn ook al weer teruggekeerd, omdat ze toch nodig bleken te zijn.
Ergens in de loop van volgend jaar is de volgende ontslagronde weer
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_144593467
Die cijfers kloppen (totaal) niet. Ik heb ook meerdere pakketjes die niet passen per week. Vandaag had ik er bijvoorbeeld ook weer 1 en dat is alleen dinsdag dan. Mensen waren niet thuis, brievenbus is veel te klein.

De brieven met PostNL bovenaan en Sandd sorteercode kwam ik trouwens ook tegen.
  dinsdag 16 september 2014 @ 18:18:25 #208
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_144593500
De KPN met hun fántastische adressenbestand was ook weer heerlijk.
pi_144593563
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:18 schreef Zelva het volgende:
De KPN met hun fántastische adressenbestand was ook weer heerlijk.
Had je weer post voor garageboxen, elektriciteitshuisjes en 10 jaar geleden gesloopte adressen?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_144593798
Ik geloof ook niets van die cijfers :P

Hier niet echt een extreme hoeveelheid qua post maar idd wel flink zwaar. Toch maar het karretje gepakt voor de 2e wijk, dan maar een beetje in eigen tijd. Die fiets moet nog langer mee en volproppen met die zware zooi zou ie niet leuk vinden ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_144594044
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Bij ons wel. Sommigen daarvan zijn ook al weer teruggekeerd, omdat ze toch nodig bleken te zijn.
Ergens in de loop van volgend jaar is de volgende ontslagronde weer
Wat gebeurt er dan? die mensen krijgen geld mee en WW? En die terug gegaan zijn is dat dan met het oude contract gewoon weer of een nieuw contract?

Onvoorstelbaar toch dat een bedrijf het voor elkaar krijgt om mensen te mogen ontslaan terwijl er kanten blijven staan :(
pi_144594684
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:37 schreef Troeta het volgende:

[..]

Onvoorstelbaar toch dat een bedrijf het voor elkaar krijgt om mensen te mogen ontslaan terwijl er kanten blijven staan :(
Tja, dat er elders in Nederland wat blijft staan, daar kunnen ze natuurlijk weinig mee. Bij ons blijft bijvoorbeeld nooit wat staan en bij ons draaien mensen minuren, dan is "overcompleet" wel een soort van logisch gevolg. Zal volgend jaar als die machines op volle kracht gaan draaien wel helemaal erg worden qua aantal uren overcompleet
pi_144594925
nou hier heb ik ook echt wel meer dan 1 op de 200 die niet passen. Dat is misschien de hoeveelheid die ze terugkrijgen omdat alle pakjes waarvoor wordt aangebeld en open gedaan natuurlijk niet in die administratie terug komen. Maar dan nog sticker ik wel meer dan 1 op de 200 pakjes met te kleine brievenbus. Brievenbussen die nét iets anders zijn dan de huis-tuin-en-keuken brievenbus zijn vaak voor de bol.com pakketjes al te klein, dan gaat het om millimeters maar te klein voor een pakje is te klein.

En als h&m weer eens lekker veel in een zakje proppen krijg je het door geen enkele brievenbus, hoe groot ze ook zijn.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_144595377
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:59 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

hoeveel uur overcompleet is er bij jullie dan?
690 uur!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_144595481
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:03 schreef superkimmi het volgende:
nou hier heb ik ook echt wel meer dan 1 op de 200 die niet passen. Dat is misschien de hoeveelheid die ze terugkrijgen omdat alle pakjes waarvoor wordt aangebeld en open gedaan natuurlijk niet in die administratie terug komen. Maar dan nog sticker ik wel meer dan 1 op de 200 pakjes met te kleine brievenbus. Brievenbussen die nét iets anders zijn dan de huis-tuin-en-keuken brievenbus zijn vaak voor de bol.com pakketjes al te klein, dan gaat het om millimeters maar te klein voor een pakje is te klein.

En als h&m weer eens lekker veel in een zakje proppen krijg je het door geen enkele brievenbus, hoe groot ze ook zijn.
Dacht ik eerst ook, dus ik heb het nog eens goed herlezen, maar met die 1 op de 200 bedoelen ze echt de pakjes die niet passen en waarvoor aangebeld moet worden, dus het aantal pakjes wat uiteindelijk via de chauffeur opnieuw aangeboden moet worden zou volgens hun nog veel lager moeten liggen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:58 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Tja, dat er elders in Nederland wat blijft staan, daar kunnen ze natuurlijk weinig mee. Bij ons blijft bijvoorbeeld nooit wat staan en bij ons draaien mensen minuren, dan is "overcompleet" wel een soort van logisch gevolg. Zal volgend jaar als die machines op volle kracht gaan draaien wel helemaal erg worden qua aantal uren overcompleet
Bij ons draaien sommige fulltimers ook minuren, maar zie je dat heel veel postbezorgers (en bijklussende zdw's) juist fors in de plus staan. Dus de simpelste oplossing is dan gewoon die vtw's een extra uitvoering erbij geven.

Vwb die machines (je bedoelt de SMX neem ik aan) is het gekke dat PostNL elke keer herhaalt dat deze enkel op de sorteercentra tot overcompleet zullen leiden, en niet op de VBL's. Benieuwd hoe dat dan gaat, want wat ik ervan begrepen heb is dat die SMX een soort super-HSM is die werkelijk nagenoeg ALLE post (ook A4-formaat enveloppen, tijdschriften, etc) op loopvolgorde kan sorteren, dus wat gaan ze dan nog op die VBL's doen? Elastiekjes eromheen doen, buspakjes erbij, en that's it?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_144595488
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:10 schreef Troeta het volgende:

[..]

Wat een aparte manier...
Is dat eigenlijk al eerder gebeurd dat mensen echt overcompleet waren en weg moesten? Op de vestigingen in ZH geloof ik nog niet. alleen een hoop gedreig.
Bij ons in Assen ging de afspiegeling vorig jaar september niet door, omdat er geen uren teveel waren. Maar nu dus wel, helaas!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_144595772
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:34 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

gezien dit bericht hoef je, je geen zorgen te maken :)
http://www.nu.nl/politiek(...)extra-scheppen-.html
Kom maar op met die banen, ik ben dr klaar voor! Ik moet sowieso per 1 april opkrassen, dan loopt mijn 3de contract af.
"Everybody lies..."
House M.D.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 september 2014 @ 19:33:56 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144596315
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:37 schreef Troeta het volgende:

[..]

Wat gebeurt er dan? die mensen krijgen geld mee en WW? En die terug gegaan zijn is dat dan met het oude contract gewoon weer of een nieuw contract?
Nu is het zo dat ze tot datum x doorbetaald krijgen, een budget bij mobility en indien dat niet voldoende is dan gaan ze de WW in. Zij die terugkeren kunnen dat op hun oude contract doen. Let wel, dat gebeurt maar bij enkelen en is nog in de periode dat ze thuiszitten.
quote:
Onvoorstelbaar toch dat een bedrijf het voor elkaar krijgt om mensen te mogen ontslaan terwijl er kanten blijven staan :(
Dat heet nou mismatch van werk en contracten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_144596735
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dacht ik eerst ook, dus ik heb het nog eens goed herlezen, maar met die 1 op de 200 bedoelen ze echt de pakjes die niet passen en waarvoor aangebeld moet worden, dus het aantal pakjes wat uiteindelijk via de chauffeur opnieuw aangeboden moet worden zou volgens hun nog veel lager moeten liggen.

[..]

Bij ons draaien sommige fulltimers ook minuren, maar zie je dat heel veel postbezorgers (en bijklussende zdw's) juist fors in de plus staan. Dus de simpelste oplossing is dan gewoon die vtw's een extra uitvoering erbij geven.

Maar dan klagen de vtw's weer dat ze te lang op straat moeten lopen. En delen die al officieel als postbezorgersgebied zijn bestempeld, daar mogen vtw's officieel niet meer lopen, alleen in noodgevallen als de post anders niet weggebracht zal worden, daar horen de reeds werkzame postbezorgers het gewoon op te lossen, daarom moeten ze in postbezorgersgebieden officieel ook een bezettingsgraad van 120% hebben.
pi_144597340
Dat is hier ook postbodes die niet lopen (snap echt niet waarom niet) en postbezorgers teveel in de plus waardoor de buitenteamcoach nu weg moest. Rare dingen gebeuren er!
pi_144597411
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:43 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Maar dan klagen de vtw's weer dat ze te lang op straat moeten lopen. En delen die al officieel als postbezorgersgebied zijn bestempeld, daar mogen vtw's officieel niet meer lopen, alleen in noodgevallen als de post anders niet weggebracht zal worden, daar horen de reeds werkzame postbezorgers het gewoon op te lossen, daarom moeten ze in postbezorgersgebieden officieel ook een bezettingsgraad van 120% hebben.
Nou ja, officieel..... Officieel volgens door PostNL bedachte regels. Er is wel voldoende werk voor de vtw's alleen mag PostNL hun dit werk helaas niet laten doen omdat het in strijd is met regels die PostNL zelf bedacht heeft. En gaat het UWV mee in deze kunstgreep?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_144597516
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nou ja, officieel..... Officieel volgens door PostNL bedachte regels. Er is wel voldoende werk voor de vtw's alleen mag PostNL hun dit werk helaas niet laten doen omdat het in strijd is met regels die PostNL zelf bedacht heeft. En gaat het UWV mee in deze kunstgreep?
Ons is verteld dat het in overleg was met het uwv, en blijkbaar gaan ze er inderdaad wel in mee, anders zouden die overcompleetverklaringen ook niet worden goedgekeurd terwijl er aan de andere kant nog wel postbezorgers worden aangenomen.
pi_144598558
Wat ik gehoord heb gaan de machines lang niet alle grote poststukken sorteren, puur de post die aangeleverd worden per wijk in de "vaste" blauwe bakken bij de vos.
pi_144598676
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:22 schreef tntster het volgende:
Wat ik gehoord heb gaan de machines lang niet alle grote poststukken sorteren, puur de post die aangeleverd worden per wijk in de "vaste" blauwe bakken bij de vos.
van wat ik gehoord heb gaan die machines meer dan 90% sorteren en wordt de reject los in de tas erbij gedaan zodat bezorgers dat er zelf nog tussen kunnen stoppen.
pi_144599038
Ik had ook begrepen dat omdat de nieuwe machines zo duur zijn ze er eigenlijk te weinig van gekocht hebben om voldoende capaciteit te hebben, waardoor de 24 en 48 uurs post in 2 batches gedraaid moet worden, en het bestellen uit 2 (of 3 bundels) ook weer zijn lelijke kopje opsteekt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_144601564
ach ach...blijven ze daar nou mee komen!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 september 2014 @ 21:23:21 #227
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144601618
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik had ook begrepen dat omdat de nieuwe machines zo duur zijn ze er eigenlijk te weinig van gekocht hebben om voldoende capaciteit te hebben, waardoor de 24 en 48 uurs post in 2 batches gedraaid moet worden, en het bestellen uit 2 (of 3 bundels) ook weer zijn lelijke kopje opsteekt.
Als dat zo wordt dan haken veel mensen af lijkt me
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_144609752
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 september 2014 08:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Sommige mensen gaan bijvoorbeeld al klagen als de post om 15.00 uur wordt bezorgd in plaats van 14.00 uur.
Dat kan ik niet serieus nemen.
Iets te klagen hebben is voor veel mensen een vorm van geluk.
  woensdag 17 september 2014 @ 06:08:16 #229
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144613485
Mogguh :)

Al zeikend en zeurend je werk/dagelijkse dingen doen hoort erbij ;)

Voor vandaag weer in het t-shirtje werken want volgens het KNMI, en gezien dat het deze ochtend ook al best benauwd was:
quote:
Eerst plaatselijk mist, daarna veel zon en droog.
In de 2 dorpen waar de looproutes zijn, zet ik mijn helm altijd af(die gaat dan of in dat extra rode bakje of 1 van de zijtassen). Niet te doen met die zon/hitte.
Gelukkig rustige dorpen waar oom/tante agent alleen maar komt bij calamiteiten ;)


quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 23:36 schreef blijevis het volgende:

[..]

Iets te klagen hebben is voor veel mensen een vorm van geluk.
Niet klagen is een k*tleven hebben? ;)
Ik klaag eigenlijk elke dag wel, maar voor elk negatiefs is er wel iets positiefs..soms wil men dat niet zien...hoe moeilijk het ook is: klagen doet men eerder dan iets positief (willen) zien.
Kijk maar naar reviews (over o.a. PostNL), Je zal eerdere en klacht horen over een natte brief die bezorgd is met storm,dan een positief commentaar over de bezorger die door weer en wind net die ene voor jou belangrijke, niet goed geadresseerde, brief toch bij je weet te bezorgen ^O^

[ Bericht 6% gewijzigd door Pietertje71 op 17-09-2014 08:59:40 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144614472
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 06:08 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :)

Al zeikend en zeurend je werk/dagelijkse dingen doen hoort erbij ;)

Voor vandaag weer in het t-shirtje werken want volgens het KNMI, en gezien dat het deze ochtend ook al best benauwd was:

[..]

In de 2 dorpen waar de looproutes zijn, zet ik mijn helm altijd af(die gaat dan of in dat extra rode bakje of 1 van de zijtassen). Niet te doen met die zon/hitte.
Gelukkig rustige dorpen waar oom/tante agent alleen maar komt bij calamiteiten ;)

[..]

Niet klagen is een k*tleven hebben? ;)
Ik klaag eigenlijk elke dag wel, maar voor elk negatiefs is er wel iets positiefs..soms wil men dat niet zien...hoe moeilijk het ook is: klagen doet men eerder dan iets positief (willen) zien.
Kijk maar naar reviews (over o.a. PostNL), Je zal eerdere en klacht horen over een natte brief die bezorgd is met storm,dan een positief commentaar over de bezorger die door weer en wind net die ene voor jou belangrijke, niet goed geadresseerde brief, toch bij je weet te bezorgen ^O^
Positief zijn en complimenten geven begint bij jezelf. En het is het echt waard!

Ik ben een keer met mijn moeder naar Walibi geweest. Mijn moeder is erg slecht ter been, maar we waren de doktersverklaring vergeten. We kregen toch een gratis rolstoel en zijn de hele dag als 2 prinsessen behandeld, bij alle attracties was er goede hulp aanwezig. Dus bij het vertrekken zijn wij nog even de klantenservice ingelopen om het park een compliment te geven. De vrouw achter de balie begon zó te stralen! Ze had die hele dag al een stuk of 30 klachten gehad, en in de 5 jaar dat ze er werkte was dit pas het tweede compliment. Terwijl er natuurlijk duizenden mensen tevreden naar buiten lopen. Het was zo een kleine moeite en de mevrouw kon zo met een tien keer beter gevoel naar huis. En wij ook!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  woensdag 17 september 2014 @ 08:58:58 #231
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144614487
Maakt de dag weer goed ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 17 september 2014 @ 09:04:29 #232
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144614592
O overigens een (terechte?) klacht gehad van iemand die het niet kon waarderen dat en via de buren, over een bestraat pad, voor de voorraam werd gelopen(korter) om de post te brengen en dat het niet werd gewaardeerd de scooter via een oprit naar de buitenbrievenbus te rijden.
Mw heeft nu een lijn gespannen zodat er niet meer binnendoor over het bestraat pad kan worden gelopen
Deze mw. was hierover erg overstuur, dus beloofd dit niet meer te doen ;)

De brievenbussen staan dan op een soort dergelijke manier(foto is van internet geplukt), en daar rijd ik dus met de scooter naar toe.
Not done?

Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144614794
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:04 schreef Pietertje71 het volgende:
O overigens een (terechte?) klacht gehad van iemand die het niet kon waarderen dat en via de buren, over een bestraat pad, voor de voorraam werd gelopen(korter) om de post te brengen en dat het niet werd gewaardeerd de scooter via een oprit naar de buitenbrievenbus te rijden.
Mw heeft nu een lijn gespannen zodat er niet meer binnendoor over het bestraat pad kan worden gelopen
Deze mw. was hierover erg overstuur, dus beloofd dit niet meer te doen ;)

De brievenbussen staan dan op een soort dergelijke manier(foto is van internet geplukt), en daar rijd ik dus met de scooter naar toe.
Not done?

[ afbeelding ]
Van dat afsnijden langs het raam kan ik het mij nog voorstellen (ivm privacy), maar dat je niet over de oprijlaan naar de bus zou mogen rijden vind ik een beetje gezeur, tenzij er bijv. kinderen aan het spelen zijn of als je rakelings langs aldaar geparkeerde auto's rijdt. Want als je er mag lopen, waarom zou je er niet mogen rijden? Ze rijden er zelf ook, daar is het een oprit voor! Anders moeten ze maar een bus aan de straat plaatsen. Ik loop zelf regelmatig dit soort wijken en rij in dit soort gevallen eigenlijk altijd over de oprijlaan naar de bus, tenzij er bijv. meerdere auto's naast elkaar op geparkeerd staan, waar je maar net tussendoor kan (of, net niet). En ik heb daar nog nooit opmerkingen over gehad.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_144614831
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:25 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

van wat ik gehoord heb gaan die machines meer dan 90% sorteren en wordt de reject los in de tas erbij gedaan zodat bezorgers dat er zelf nog tussen kunnen stoppen.
Ik word nu al iedere keer helemaal gestoord van al die losse troep die erbij zit. Het gebeurt ook te vaak dat ik vergeet dat ik ook nog losse post heb voor een bepaald adres.
In sommige wijken is het zo erg dat het om complete bundels gaat die er door de pbz nog tussen moeten worden gevoegd. :N
Op depot verdeel ik nu al geregeld meer dan een volledig gevulde rode bak aan losse post over iets meer dan 20 wijken.
pi_144614982
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:17 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik word nu al iedere keer helemaal gestoord van al die losse troep die erbij zit. Het gebeurt ook te vaak dat ik vergeet dat ik ook nog losse post heb voor een bepaald adres.
In sommige wijken is het zo erg dat het om complete bundels gaat die er door de pbz nog tussen moeten worden gevoegd. :N
Op depot verdeel ik nu al geregeld meer dan een volledig gevulde rode bak aan losse post over iets meer dan 20 wijken.
Ik zou dan toch eens klagen over de slechte voorbereiding, want zoveel; reject is niet normaal. Bij ons hooguit nog 1 a 2 losse dingen per wijk. Als de postverdeler z'n werk beter doet en wat vaker uitwisselt, zijn zulke stapels echt niet nodig.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_144615010
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:04 schreef Pietertje71 het volgende:
O overigens een (terechte?) klacht gehad van iemand die het niet kon waarderen dat en via de buren, over een bestraat pad, voor de voorraam werd gelopen(korter) om de post te brengen en dat het niet werd gewaardeerd de scooter via een oprit naar de buitenbrievenbus te rijden.
Mw heeft nu een lijn gespannen zodat er niet meer binnendoor over het bestraat pad kan worden gelopen
Deze mw. was hierover erg overstuur, dus beloofd dit niet meer te doen ;)

De brievenbussen staan dan op een soort dergelijke manier(foto is van internet geplukt), en daar rijd ik dus met de scooter naar toe.
Not done?

[ afbeelding ]
Ik heb dan geen scooter, maar ik fiets als het even kan wel altijd de oprit op. Daar behoudens een persoon in vier jaar tijd nooit een opmerking over gehad. Langs de ramen lopen doe ik over het algemeen niet, zeker bij zo'n breed huis als op die foto.
pi_144615018
Wat mij opvalt aan de reacties onder dat artikel over de buspakjes is dat daar niemand twijfelt aan de stelling dat slechts 1 op 200 niet past.
Volgens mij hebben ze een nulletje te veel getypt. In theorie mag een pakje dan voldoen aan de gestelde maten, maar zo'n boterhamzakje van H&M ( :r ) mag nog zo dun zijn, als ik geen overige post voor dat adres heb, krijg ik die dingen er niet doorheen. Als ze er gewoon een kartonnetje bij zouden doen zou er geen probleem zijn.
  woensdag 17 september 2014 @ 09:27:22 #238
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144615020
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Van dat afsnijden langs het raam kan ik het mij nog voorstellen (ivm privacy), maar dat je niet over de oprijlaan naar de bus zou mogen rijden vind ik een beetje gezeur, tenzij er bijv. kinderen aan het spelen zijn of als je rakelings langs aldaar geparkeerde auto's rijdt. Want als je er mag lopen, waarom zou je er niet mogen rijden? Ze rijden er zelf ook, daar is het een oprit voor! Anders moeten ze maar een bus aan de straat plaatsen. Ik loop zelf regelmatig dit soort wijken en rij in dit soort gevallen eigenlijk altijd over de oprijlaan naar de bus, tenzij er bijv. meerdere auto's naast elkaar op geparkeerd staan, waar je maar net tussendoor kan (of, net niet). En ik heb daar nog nooit opmerkingen over gehad.
Van dat raam kan ik mij (achteraf) ook iets van voorstellen. Het is overigens het enige adres waar ik dat 1! keer heb gedaan omdat de stoep/straat bezet was met werkbusjes/steigers e.d.).


Overigens en uiteraard rijd ik dit niet op de oprit wanneer daar o.a.kinderen, huisdieren en/of auto's aanwezig zijn :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Pietertje71 op 17-09-2014 09:36:25 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144615084
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik zou dan toch eens klagen over de slechte voorbereiding, want zoveel; reject is niet normaal. Bij ons hooguit nog 1 a 2 losse dingen per wijk. Als de postverdeler z'n werk beter doet en wat vaker uitwisselt, zijn zulke stapels echt niet nodig.
Daar klagen we constant over maar in plaats van een verbetering zien we alleen maar steeds meer los spul komen. Naast de losse post uit de rode bakken die we op het depot verdelen zit er meestal ook nog wat in de tassen.
  woensdag 17 september 2014 @ 09:41:15 #240
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144615292
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:26 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Ik heb dan geen scooter, maar ik fiets als het even kan wel altijd de oprit op. Daar behoudens een persoon in vier jaar tijd nooit een opmerking over gehad. Langs de ramen lopen doe ik over het algemeen niet, zeker bij zo'n breed huis als op die foto.
Nee dat zou ik ook niet doen(mits het niet anders kan).
Dit ging ook om een klein dorptussenwoninkje :)
Het raam is denk ik 2.50mtr breed en pal daarnaast de deur.
De straat/stoep stond vol met werklui/bouwmaterialen dus om hier tussendoor te gaan manoeuvreren dacht ik: dit kan wel. Niet dus :)
Ach, beter dat ze het tegen mij zeggen als meteen in de telefoon gaan hangen ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144615311
Ik kan me voorstellen dat mensen niet willen dat je voor het raam langsloopt (schuldig ;) ), maar ik zou ook met een scooter (of fiets in mijn geval) naar zo'n brievenbus gaan, hoor.
Maar op het moment dat de bewoners klagen over langs het raam lopen, dan stop ik ermee :).

Bij 1 huis mocht het trouwens van de bewoner, omdat zijn buurman aan het begin van zijn tuin een loopplank over een kuil had liggen. Dat vond die bewoner zo gevaarlijk dat ik door de voortuin en langs het raam mocht lopen (nooit gedaan). Gelukkig is die kuil dicht nu. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Herfstblad op 17-09-2014 09:54:25 ]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 september 2014 @ 10:12:58 #242
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144615957
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 23:36 schreef blijevis het volgende:

[..]

Iets te klagen hebben is voor veel mensen een vorm van geluk.
Als een Nederlander niet klaagt is er iets goed mis
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 17 september 2014 @ 10:19:47 #243
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_144616127
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik zou dan toch eens klagen over de slechte voorbereiding, want zoveel; reject is niet normaal. Bij ons hooguit nog 1 a 2 losse dingen per wijk. Als de postverdeler z'n werk beter doet en wat vaker uitwisselt, zijn zulke stapels echt niet nodig.
Klagen over de slechte voorbereiding is geen beginnen meer aan. Daar heb je haast een dagtaak aan.
pi_144617428
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 10:19 schreef Zelva het volgende:

[..]

Klagen over de slechte voorbereiding is geen beginnen meer aan. Daar heb je haast een dagtaak aan.
Moet je gewoon elke keer een half uur uitloop schrijven tgv de slechte voorbereiding, moet je zien hoe snel ze in actie komen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_144617920
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:27 schreef Rafierafie het volgende:
In theorie mag een pakje dan voldoen aan de gestelde maten, maar zo'n boterhamzakje van H&M ( :r ) mag nog zo dun zijn, als ik geen overige post voor dat adres heb, krijg ik die dingen er niet doorheen.
Het pakketje bewegen van links naar rechts door de bus ipv duwen, dan gaat ie er bijna altijd wel doorheen.
pi_144618245
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:43 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Maar dan klagen de vtw's weer dat ze te lang op straat moeten lopen. En delen die al officieel als postbezorgersgebied zijn bestempeld, daar mogen vtw's officieel niet meer lopen, alleen in noodgevallen als de post anders niet weggebracht zal worden, daar horen de reeds werkzame postbezorgers het gewoon op te lossen, daarom moeten ze in postbezorgersgebieden officieel ook een bezettingsgraad van 120% hebben.
dit heeft natuurlijk ook een financieel plaatje, ze laten liever 2 van 3 euro rondrennen, dan een van 14 euro
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 september 2014 @ 11:48:41 #247
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144618360
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 11:44 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

dit heeft natuurlijk ook een financieel plaatje, ze laten liever 2 van 3 euro rondrennen, dan een van 14 euro
of je moet een paar manusjes van alles hebben die de openstaande gaten kunnen opvullen en in een zeer groot gebied actief zijn. Kun je met minder overbezetting toe.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_144618367
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Van dat afsnijden langs het raam kan ik het mij nog voorstellen (ivm privacy), maar dat je niet over de oprijlaan naar de bus zou mogen rijden vind ik een beetje gezeur, tenzij er bijv. kinderen aan het spelen zijn of als je rakelings langs aldaar geparkeerde auto's rijdt. Want als je er mag lopen, waarom zou je er niet mogen rijden? Ze rijden er zelf ook, daar is het een oprit voor! Anders moeten ze maar een bus aan de straat plaatsen. Ik loop zelf regelmatig dit soort wijken en rij in dit soort gevallen eigenlijk altijd over de oprijlaan naar de bus, tenzij er bijv. meerdere auto's naast elkaar op geparkeerd staan, waar je maar net tussendoor kan (of, net niet). En ik heb daar nog nooit opmerkingen over gehad.
privacy heb ik altijd lak aan, gaan ze maar onder de grond wonen, met die te korte wtr, moet je wel creatief bestellen, anders loop je namelijk op een gegeven moment gratis te werken.
pi_144618416
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:17 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik word nu al iedere keer helemaal gestoord van al die losse troep die erbij zit. Het gebeurt ook te vaak dat ik vergeet dat ik ook nog losse post heb voor een bepaald adres.
In sommige wijken is het zo erg dat het om complete bundels gaat die er door de pbz nog tussen moeten worden gevoegd. :N
Op depot verdeel ik nu al geregeld meer dan een volledig gevulde rode bak aan losse post over iets meer dan 20 wijken.
dat kan vandaag de dag niet meer, een zetje voor de orange card, zou het lekker laten liggen, en de tc moest het zelf maar eens gaan doen.
pi_144618475
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:27 schreef Rafierafie het volgende:
Wat mij opvalt aan de reacties onder dat artikel over de buspakjes is dat daar niemand twijfelt aan de stelling dat slechts 1 op 200 niet past.
Volgens mij hebben ze een nulletje te veel getypt. In theorie mag een pakje dan voldoen aan de gestelde maten, maar zo'n boterhamzakje van H&M ( :r ) mag nog zo dun zijn, als ik geen overige post voor dat adres heb, krijg ik die dingen er niet doorheen. Als ze er gewoon een kartonnetje bij zouden doen zou er geen probleem zijn.
die pakkettenzooi mag van mij(en vast nog meer mensen) wel weer naar de pakketdienst, is weer een verkapte vorm van goedkoop inzetten van de bezorging, je krijgt er namelijk niets voor.
soms ben je met 25 pakketten wel een 40 min extra(gratis ) bezig, hier wordt er geen stuiver van vergoed.
pi_144624341
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 11:44 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

dit heeft natuurlijk ook een financieel plaatje, ze laten liever 2 van 3 euro rondrennen, dan een van 14 euro
dat argument gaat hier natuurlijk niet op aangezien die vtw's hun uren wel gewoon betaald krijgen dus dan zou het goedkoper zijn om een vtw met minuren naar zo'n wijk te sturen dan een pbz extra uren te laten maken.
  woensdag 17 september 2014 @ 15:06:49 #252
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144624732
Middag :)

Het ging vandaag wel lekker :)
Hoewel enkele straten andersom gesorteerd waren(snelle kijk = van de andere kant beginnen ;) ) was het een lekkere loop/rit met alleen maar post t.o. gisteren (5uur incl HAH :r )
3uurtjes over gedaan, incl. tanken en heen/terug naar huis.
Ja zo kom je wel aan die 2 1/2 die voor deze wijk geldt. Er is denk ik toen alleen maar met post gelopen/gereden en geen HAH er bij ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144625685
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:27 schreef Rafierafie het volgende:
Wat mij opvalt aan de reacties onder dat artikel over de buspakjes is dat daar niemand twijfelt aan de stelling dat slechts 1 op 200 niet past.
Volgens mij hebben ze een nulletje te veel getypt. In theorie mag een pakje dan voldoen aan de gestelde maten, maar zo'n boterhamzakje van H&M ( :r ) mag nog zo dun zijn, als ik geen overige post voor dat adres heb, krijg ik die dingen er niet doorheen. Als ze er gewoon een kartonnetje bij zouden doen zou er geen probleem zijn.
Voor die H&M zakjes mogen ze van mij ook best iets anders verzinnen inderdaad. Zoiets zal toch ook best in een doosje zoals die van bol.com passen?
Maar ja, zal wel iets met geld temaken hebben ofzo
pi_144626454
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:04 schreef Pietertje71 het volgende:
O overigens een (terechte?) klacht gehad van iemand die het niet kon waarderen dat en via de buren, over een bestraat pad, voor de voorraam werd gelopen(korter) om de post te brengen en dat het niet werd gewaardeerd de scooter via een oprit naar de buitenbrievenbus te rijden.
Mw heeft nu een lijn gespannen zodat er niet meer binnendoor over het bestraat pad kan worden gelopen
Deze mw. was hierover erg overstuur, dus beloofd dit niet meer te doen ;)

De brievenbussen staan dan op een soort dergelijke manier(foto is van internet geplukt), en daar rijd ik dus met de scooter naar toe.
Not done?

[ afbeelding ]
Ik rijd ook gewoon het pad op in zo'n geval. Is toch weer 1x minder afstappen en brommer neerzetten.
Zolang ik er geen klachten over krijg blijf ik het uiteraard doen.
pi_144629444
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 11:50 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

dat kan vandaag de dag niet meer, een zetje voor de orange card, zou het lekker laten liggen, en de tc moest het zelf maar eens gaan doen.
Inderdaad de klant kan hier toch niets aan doen?
Gewoon normaal bestellen en een werkbriefje schrijven..uren niet betaald krijgen kan en mag nog steeds niet!
pi_144630603
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 11:44 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

dit heeft natuurlijk ook een financieel plaatje, ze laten liever 2 van 3 euro rondrennen, dan een van 14 euro
Nou, voor 3 euro vinden ze niemand, hoor! Je gaat nu uit van een postbezorger van 15, maar ken jij veel postbezorgers van die leeftijd? Die gaan liever lekker in een supermarkt werken, voor hetzelfde geld zit je dan in de winter warm en droog, en in de zomer lekker koel dankzij de airco.

Weet niet hoe het bij jullie zit, maar bij ons is de gemiddelde postbezorger een vrouw van in de 40, of ouder.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_144631149
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 11:52 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

die pakkettenzooi mag van mij(en vast nog meer mensen) wel weer naar de pakketdienst, is weer een verkapte vorm van goedkoop inzetten van de bezorging, je krijgt er namelijk niets voor.
soms ben je met 25 pakketten wel een 40 min extra(gratis ) bezig, hier wordt er geen stuiver van vergoed.
Op zich heb ik geen probleem met het feit dat we die buspakjes hebben. Het is toch werkgelegenheid. Het is alleen jammer dat het bedrijf er bij het vaststellen van de looptijden vanuit gaat dat alles door de bus kan, en dat aanbellen een zeer sporadisch gebeuren is wat slechts bij 0,5% van de pakjes zou voorkomen. Gratis werken doe ik niet: Als ik uitloop op de basistijd door grote hoeveelheden pakjes (zoals de laatste dagen met al spul van Boekhuis van Dijk) dan geef ik dat gewoon door, met een toelichting, en dan krijg ik dat betaald ook. Gebeurt dat niet, dan moet je gewoon een oranje kaart invullen, want dat hoef je niet te accepteren. We zitten hier niet bij Sandd waar je kratten vol Postcodeloterij-agenda's moet versjouwen voor 1,8 cent per stuk. Ik sprak de concurrent vanmorgen in een van mijn wijken, hij liep te schelden die man! Want in die wijk hebben ze ook nog eens van die piepkleine busjes (jaren '30 huizen), dus heel vaak pasten die agenda's niet (en dan te bedenken dat veel mensen die agenda meteen in de vuilcontainer pleuren).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_144631206
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:06 schreef Pietertje71 het volgende:
Middag :)

Het ging vandaag wel lekker :)
Hoewel enkele straten andersom gesorteerd waren(snelle kijk = van de andere kant beginnen ;) ) was het een lekkere loop/rit met alleen maar post t.o. gisteren (5uur incl HAH :r )
3uurtjes over gedaan, incl. tanken en heen/terug naar huis.
Ja zo kom je wel aan die 2 1/2 die voor deze wijk geldt. Er is denk ik toen alleen maar met post gelopen/gereden en geen HAH er bij ;)
Die 2,5 uur is natuurlijk wel gerekend vanaf het depot, en niet vanaf jouw huis. Rijtijd van je huis naar het depot is woon-werkverkeer, dat is eigen tijd.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 17 september 2014 @ 20:10:12 #259
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144635027
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Die 2,5 uur is natuurlijk wel gerekend vanaf het depot, en niet vanaf jouw huis. Rijtijd van je huis naar het depot is woon-werkverkeer, dat is eigen tijd.
Nee, volgens mijn TC moet ik de reistijd van/naar huis er bij tellen. Die schrijf ik dus.
Mijn collega woont 1 minuut van het depot, dus die heeft het makkelijker ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144635203
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 20:10 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Nee, volgens mijn TC moet ik de reistijd van/naar huis er bij tellen. Die schrijf ik dus.
Mijn collega woont 1 minuut van het depot, dus die heeft het makkelijker ;)
Nou, dan wil ik ook wel een wijkje in Friesland lopen. Elke dag 6 uur betaalde reistijd ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 17 september 2014 @ 20:17:32 #261
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144635318
Gezellig ;)

Maar het is ongeveer +10 minuten rijden naar het depot.
Tijdens de uitleg is duidelijk aangegeven dat je de tijd dat je vertrekt van huis end e tijd na de dienst moet schrijven.
Ik meen dat dit is omdat PostNL de km-vergoeding in tijd uitbetaald.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144636886
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 20:17 schreef Pietertje71 het volgende:
Gezellig ;)

Maar het is ongeveer +10 minuten rijden naar het depot.
Tijdens de uitleg is duidelijk aangegeven dat je de tijd dat je vertrekt van huis end e tijd na de dienst moet schrijven.
Ik meen dat dit is omdat PostNL de km-vergoeding in tijd uitbetaald.
Maar je betaalt de benzine toch niet zelf? Dus dan is een km vergoeding toch sowieso niet nodig?
  donderdag 18 september 2014 @ 06:10:44 #263
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144649177
Mogguh :)
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 20:53 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Maar je betaalt de benzine toch niet zelf? Dus dan is een km vergoeding toch sowieso niet nodig?
Dat klopt,de brandstof wordt betaald.
Maar ipv reiskosten(die niet onder de 5 km(was eerst 10km tot een max. van 50km als ik het goed heb) worden gegeven)), wil men, zoals ik het het begrepen, de bezorgers in deze tegemoet komen door de reistijd dat je naar en van het depot gaat, te vergoeden. Dit omdat zoals je al aangeeft, de kosten(brandstof, onderhoud, etc.) voor het vervoer al door PostNL wordt vergoed.
Ik zit 6.5km (googlemaps) van het depot af. Is ongeveer 10-15 minuten rijden(afhankelijk van de drukte etc...). In totaal maak ik +/- 48km per dag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietertje71 op 18-09-2014 08:23:42 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144650285
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 06:10 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :)

[..]

Dat klopt,de brandstof wordt betaald.
Maar ipv reiskosten(die niet onder de 5 km(was eerst 10km tot een max. van 50km als ik het goed heb) worden gegeven)), wil men, zoals ik het het begrepen, de bezorgers in deze tegemoet komen door de reistijd dat je naar en van het depot gaat, te vergoeden. Dit omdat zoals je al aangeeft, de kosten(brandstof, onderhoud, etc.) voor het vervoer al door PostNL wordt vergoed.
Ik zit 6.5km (googlemaps) van het depot af. Is ongeveer 10-15 minuten rijden(afhankelijk van de drukte etc...). In totaal maak ik +/- 48km per dag.
Even benieuwd; wat is jouw uurloon?

Ik misgun je niets, begrijp met niet verkeerd, maar ik vind het vreemd dat je in deze nieuwe functie bijna alles vergoed krijgt terwijl de "normale" postbezorger haast voor niets werkt. Dan mogen ze mijn reistijden en brandstofkosten (beter bekend als ontbijt :P) ook wel gaan vergoeden.
pi_144650869
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 06:10 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :)

[..]

Dat klopt,de brandstof wordt betaald.
Maar ipv reiskosten(die niet onder de 5 km(was eerst 10km tot een max. van 50km als ik het goed heb) worden gegeven)), wil men, zoals ik het het begrepen, de bezorgers in deze tegemoet komen door de reistijd dat je naar en van het depot gaat, te vergoeden. Dit omdat zoals je al aangeeft, de kosten(brandstof, onderhoud, etc.) voor het vervoer al door PostNL wordt vergoed.
Ik zit 6.5km (googlemaps) van het depot af. Is ongeveer 10-15 minuten rijden(afhankelijk van de drukte etc...). In totaal maak ik +/- 48km per dag.
Voor postbezorgers bestaat er sowieso niet zoiets als een reiskostenvergoeding. Wel is recent afgesproken met de OR dat postbezorgers die op verzoek van PostNL vanuit een depot lopen dat meer dan 3 km van hun huis af ligt, al het meerdere vergoed krijgen. Ze krijgen de extra reistijd dan uitbetaald als werktijd, en dat is uiteraard niet hetzelfde als een reiskostenvergoeding, alleen al omdat de laatste onbelast is. Die 3 km is, hoewel het artikel hier niet specifiek over was, naar ik aanneem wel gebaseerd op een pbz op de eigen fiets, en niet op eentje met een scooter van de zaak die íe ook mee naar huis mag nemen.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 09:01 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Even benieuwd; wat is jouw uurloon?

Ik misgun je niets, begrijp met niet verkeerd, maar ik vind het vreemd dat je in deze nieuwe functie bijna alles vergoed krijgt terwijl de "normale" postbezorger haast voor niets werkt. Dan mogen ze mijn reistijden en brandstofkosten (beter bekend als ontbijt :P) ook wel gaan vergoeden.
Er stond zelfs een artikel met foto op MijnPostNL over dit scooterwijken-inititatief. Ik heb het idee dat dit het prestigeproject is van een of andere manager, want hoewel het natuurlijk fijn is hoe Pieter en zijn collega's in de watten worden gelegd, met uitgebreide opleiding, scootercursus, "droog" oefenen, en doorbetaald woon-werkverkeer, steekt de vergoeding en de opleiding van de normaliter postbezorger hier wat karig bij af.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_144650902
Hier vandaag regen en wellicht ook onweer op de planning. Met 25 graden.
En laat ik dat nou echt niet leuk vinden omdat ik zeker 4 uur bezig ben vandaag.
Ik zal me dan maar gewoon nat laten regenen, want een regenpak heeft dan echt geen zin.
Korte broek, shirt en open schoenen, is toch zo weer droog.
  donderdag 18 september 2014 @ 10:05:39 #267
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144651359
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 09:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Voor postbezorgers bestaat er sowieso niet zoiets als een reiskostenvergoeding. Wel is recent afgesproken met de OR dat postbezorgers die op verzoek van PostNL vanuit een depot lopen dat meer dan 3 km van hun huis af ligt, al het meerdere vergoed krijgen. Ze krijgen de extra reistijd dan uitbetaald als werktijd, en dat is uiteraard niet hetzelfde als een reiskostenvergoeding, alleen al omdat de laatste onbelast is. Die 3 km is, hoewel het artikel hier niet specifiek over was, naar ik aanneem wel gebaseerd op een pbz op de eigen fiets, en niet op eentje met een scooter van de zaak die íe ook mee naar huis mag nemen.

[..]
Is eigenlijk wat ik ook al aangeef :)
Ik denk dat voor de scooterbezorger dezelfde CAO geldt als voor de auto, en deze wellicht anders is dan voor de bezorger lopend of op de fiets?

quote:
Er stond zelfs een artikel met foto op MijnPostNL over dit scooterwijken-inititatief. Ik heb het idee dat dit het prestigeproject is van een of andere manager, want hoewel het natuurlijk fijn is hoe Pieter en zijn collega's in de watten worden gelegd, met uitgebreide opleiding, scootercursus, "droog" oefenen, en doorbetaald woon-werkverkeer, steekt de vergoeding en de opleiding van de normaliter postbezorger hier wat karig bij af.
Als postbezorger krijg je vaak postzakken (en soms nog een route) in je hand geduwd en kan er net nog een 'succes he' af.
Ook ik heb dat in het verleden meegemaakt op het depot. En dat de(veelal onervaren) PBZ stressed terugkwam...als ie al terugkwam.

[ Bericht 2% gewijzigd door Pietertje71 op 18-09-2014 10:17:42 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144651723
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 10:05 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Is eigenlijk wat ik ook al aangeef :)
Ik denk dat voor de scooterbezorger dezelfde CAO geldt als voor de auto, en deze wellicht anders is dan voor de bezorger lopend of op de fiets?
Er bestaat niet zoiets als een scooterbezorger of een autobezorger. Als postbezorger val je onder de postbezorgers-CAO, De functie staat nauwkeurig omschreven in de CAO:

quote:
De taak van de postbezorger is scherp begrensd en hier vastgelegd.
# Bestellen van geadresseerde en ongeadresseerde bus- en belstukken zonder
aanvullende dienstverlening in voornamelijk woonwijken.
# De postbezorger neemt niet deel aan de voorbereiding en uiteindelijke
afhandeling, voert geen autobestelling uit en bezorgt geen stukken met
aanvullende dienstverlening. Werkzaamheden als voorsortering haal- en
brengservices en het verwerken van postbuscorrespondentie maken
evenmin deel uit van zijn taak.
# Postbezorgers worden ingezet op (brom)fiets- en voetwijken, zoals
aangegeven in de adviesaanvraag postbezorgers van 28 maart 2003 en het
naar aanleiding daarvan geformuleerde definitieve besluit van 11 juni 2003
Hieruit volgt dat een postbezorger per bromfiets onder dezelfde CAO valt, als een per fiets of te voet. Postbezorgers met een autowijk bestaan niet, omdat postbezorgers geen autobestelling mogen uitvoeren.

Jij valt dus onder dezelfde CAO als alle andere pbz's.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 18 september 2014 @ 10:48:16 #269
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144652333
Oke :)
Maar: een collega van mij heeft zijn contract waarin staat dat hij postbezorger is, om laten zetten naar postbezorger per scooter. (omdat hij op zeker geen looproute kan/wil doen).

Ik dacht wellicht een andere CAO dat daarom de vergoedingen zo verschillend zijn :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 18 september 2014 @ 11:13:55 #270
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144653020
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 09:01 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Even benieuwd; wat is jouw uurloon?
Kom ik op terug omdat ik het precieze bedrag niet weet.
quote:
Ik misgun je niets, begrijp met niet verkeerd, maar ik vind het vreemd dat je in deze nieuwe functie bijna alles vergoed krijgt terwijl de "normale" postbezorger haast voor niets werkt. Dan mogen ze mijn reistijden en brandstofkosten (beter bekend als ontbijt :P) ook wel gaan vergoeden.
Het was zo dat ik afgelopen dinsdag zelfs van PostNL een lunchpakket kreeg aangeboden.
Alleen had de chauffeur te weinig lunchpakketten meegekregen...jaja ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144654196
Hm vaag, de wijk die ik dinsdag gedaan heb en vandaag weer moet lopen heeft op donderdag een langere normtijd dan op dinsdag en zaterdag. En niet eenmalig vanwege HAH of zo :o

En kreeg net een mail dat er klachten zijn gekomen over de folderbezorging hier in de omgeving. Had dus zelf op zaterdag al een paar keer geen folders gehad, heb ik toevallig net een week geleden of zo doorgegeven, omdat het weer gebeurde. Zou me niets verbazen als het eea met elkaar te maken heeft.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_144659034
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 17:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Weet niet hoe het bij jullie zit, maar bij ons is de gemiddelde postbezorger een vrouw van in de 40, of ouder.
Hier is de gemiddelde postbezorger van dezelfde leeftijd, maar dan een man ;)

Hier waren weer niet alle wijken er op het depot, maar ik had weer geluk. Het was ook weer dezelfde postcode als dinsdag (voor het overgrote deel), lijkt wel of daar iets mis mee is of zo. :{

Ik had HAH vandaag, al ben ik ze volgens mij bij sommige mensen vergeten (en ik weet dus niet wie). Best lastig.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 september 2014 @ 15:29:45 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144660143
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 09:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Er stond zelfs een artikel met foto op MijnPostNL over dit scooterwijken-inititatief. Ik heb het idee dat dit het prestigeproject is van een of andere manager, want hoewel het natuurlijk fijn is hoe Pieter en zijn collega's in de watten worden gelegd, met uitgebreide opleiding, scootercursus, "droog" oefenen, en doorbetaald woon-werkverkeer, steekt de vergoeding en de opleiding van de normaliter postbezorger hier wat karig bij af.
Er schijnt nu in meerdere regio's al gewerkt te worden aan de uitrol van het concept. Al is het niet altijd een succes, want hoorde via via dat er gister al een bezorger in de sloot zat _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 september 2014 @ 15:30:47 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144660176
Vandaag was een makje. Was een rustige donderdag. In totaal nog geen vier tassen vol voor 2 wijken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_144660723
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 09:01 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Even benieuwd; wat is jouw uurloon?

Ik misgun je niets, begrijp met niet verkeerd, maar ik vind het vreemd dat je in deze nieuwe functie bijna alles vergoed krijgt terwijl de "normale" postbezorger haast voor niets werkt. Dan mogen ze mijn reistijden en brandstofkosten (beter bekend als ontbijt :P) ook wel gaan vergoeden.
ja omdat de rest merendeel gratis werkt, kunnen ze het rondraceproject in de lucht houden :)
pi_144660786
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 11:13 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Kom ik op terug omdat ik het precieze bedrag niet weet.

[..]

Het was zo dat ik afgelopen dinsdag zelfs van PostNL een lunchpakket kreeg aangeboden.
Alleen had de chauffeur te weinig lunchpakketten meegekregen...jaja ;)
ja dat eten is ook iets moois, met kerst loop je hier(als het tig graden vriest, zonder enige voer en drinken, meer dan 6 uur in de kou rond)en met het nieuwe project krijg je meer?
pi_144660836
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2014 15:30 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag was een makje. Was een rustige donderdag. In totaal nog geen vier tassen vol voor 2 wijken.
hier niet, weer een shitload :)
pi_144660949
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 15:49 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ja omdat de rest merendeel gratis werkt, kunnen ze het rondraceproject in de lucht houden :)
Denk maar zo: zij genieten weer minder van het voordeel van sportschool uitsparen. ;)
  Moderator donderdag 18 september 2014 @ 16:12:21 #279
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_144661476
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 14:46 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Hier is de gemiddelde postbezorger van dezelfde leeftijd, maar dan een man ;)

Hier waren weer niet alle wijken er op het depot, maar ik had weer geluk. Het was ook weer dezelfde postcode als dinsdag (voor het overgrote deel), lijkt wel of daar iets mis mee is of zo. :{

Ik had HAH vandaag, al ben ik ze volgens mij bij sommige mensen vergeten (en ik weet dus niet wie). Best lastig.
Dat heeft te maken met een miscommunicatie over de afvoer tijd. Gaat geregeld worden kan alleen even duren.
Vanochtend viel er een rode bakkenkar van de vrachtwagen. Dat was toch een partij kut. Hele wijken door elkaar. :X
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_144661585
Ik heb weinig te klagen over PostNL hoor, maar als ik de posts van Pietertje lees dan denk ik ook wel: werkt die bij hetzelfde bedrijf als ik? Of lopen ze daar 20 jaar achter? :+
pi_144661746
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:16 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik heb weinig te klagen over PostNL hoor, maar als ik de posts van Pietertje lees dan denk ik ook wel: werkt die bij hetzelfde bedrijf als ik? Of lopen ze daar 20 jaar achter? :+
;)
pi_144661817
quote:
13s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:12 schreef dud0r het volgende:

[..]

Dat heeft te maken met een miscommunicatie over de afvoer tijd. Gaat geregeld worden kan alleen even duren.
Vanochtend viel er een rode bakkenkar van de vrachtwagen. Dat was toch een partij kut. Hele wijken door elkaar. :X
ja dat ze daar nooit een praktische deksel voor ontworpen hebben,20 van die bakken door elkaar is ernstig
pi_144661890
quote:
13s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:12 schreef dud0r het volgende:

[..]

Dat heeft te maken met een miscommunicatie over de afvoer tijd. Gaat geregeld worden kan alleen even duren.
Vanochtend viel er een rode bakkenkar van de vrachtwagen. Dat was toch een partij kut. Hele wijken door elkaar. :X
Ook enig idee wanneer? :P
Ben ik even blij dat ik die postcode niet heb.
  Moderator donderdag 18 september 2014 @ 16:40:20 #284
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_144662322
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:26 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Ook enig idee wanneer? :P
Ben ik even blij dat ik die postcode niet heb.
Nee geen idee. In het ritten schema staan op de piekdagen nog twee ritten maar die hebben een andere afvoer tijd in het systeem dan wat er op de container kaart staat. :')
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_144662377
quote:
13s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:40 schreef dud0r het volgende:

[..]

Nee geen idee. In het ritten schema staan op de piekdagen nog twee ritten maar die hebben een andere afvoer tijd in het systeem dan wat er op de container kaart staat. :')
Lekker handig weer dus :P Er zijn trouwens wel meer wijken die soms later komen (ook uit andere postcodes)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 september 2014 @ 16:46:04 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144662496
quote:
13s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:40 schreef dud0r het volgende:

[..]

Nee geen idee. In het ritten schema staan op de piekdagen nog twee ritten maar die hebben een andere afvoer tijd in het systeem dan wat er op de container kaart staat. :')
Dat is heel normaal bij de post. De chaos overheerst deze weken :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_144662513
Ik had gisteren een geplette slak onderin m'n postzak. :') :'( :r
  donderdag 18 september 2014 @ 16:59:01 #288
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_144662859
Ik ben weer onder de levende hoor ( heerst een of ander virus hier.. ) dan serieus kijken of ik wel thuis was omdat het zulk mooi weer was.. lag ik daar met 38 graden koorts te spugen in bed 😢
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_144663825
quote:
13s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:40 schreef dud0r het volgende:

[..]

Nee geen idee. In het ritten schema staan op de piekdagen nog twee ritten maar die hebben een andere afvoer tijd in het systeem dan wat er op de container kaart staat. :')
VBL logica. Tijd dat ie aan de snelweg moet staan. Tijd dat de Chauffeur er vandoor gaat. En dan weet elke teamcoach ook nog eens een andere tijd te melden. Zo moesten wij in het begin een container klaar hebben om 9:30. Daarna stond er op 10.00 op de kaart en nu zelfs 10:15. 9:30 was ook wel erg vroeg voor een wijk die om 11:00 moet staan op een depot 5km van het vbl.
pi_144664229
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:46 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Ik had gisteren een geplette slak onderin m'n postzak. :') :'( :r
Slakkenpost ;)
pi_144664711
Nog een paar dagen verlof. De lijsten met openstaande wijken (per sms) zijn dramatisch, maar ze bellen me niet, ik hen ook niet.... het ZAL me verd*rie een keertje lukken, echt vakantie ;)
pi_144664844
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:05 schreef posje het volgende:
Nog een paar dagen verlof. De lijsten met openstaande wijken (per sms) zijn dramatisch, maar ze bellen me niet, ik hen ook niet.... het ZAL me verd*rie een keertje lukken, echt vakantie ;)
daarom moet je ook een 2e tel of telnr hebben, niet werken(vrij/vak) is geen overlast
pi_144665364
En ja hoor, nou is het afgeboekt van het bovenwettelijk verlof, in plaats van het nog maagdelijke wettelijk verlof van 2014. En straks verjaart alles weer.... zelfs in je vakantie moet je alles in de gaten houden en corrigeren :(
  donderdag 18 september 2014 @ 18:42:47 #294
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144665679
Nou ik heb te horen gekregen dat 1 collega het al voor gezien heeft gehouden, dus er is een open route. Mijn collega waarmee ik samen de route doe, heeft deze route toegewezen gekregen, dus dat is weer opgelost :)

De route die ik met deze collega zou delen, doe ik nu alleen, dus 5dagen per week.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:16 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik heb weinig te klagen over PostNL hoor, maar als ik de posts van Pietertje lees dan denk ik ook wel: werkt die bij hetzelfde bedrijf als ik? Of lopen ze daar 20 jaar achter? :+
Hoezo? Praat is zo 'slecht' over PostNL dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietertje71 op 18-09-2014 20:06:49 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144665684
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 17:46 schreef posje het volgende:

[..]

Slakkenpost ;)
Echt he. :')
Het was echt ranzig. Één envelop zat onder de rotzooi
pi_144665811
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:42 schreef Pietertje71 het volgende:

Hoezo? Praat is zo 'slecht' over PostNL dan?
Ik denk dat ie eerder bedoelt "20 jaar terug, toen we allemaal nog niet zo werden uitgeknepen". Want die speciale behandeling die jij blijkbaar krijgt met je scooterwijk, daar kan de rest hier nu alleen nog maar van dromen
pi_144665977
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:32 schreef posje het volgende:
En ja hoor, nou is het afgeboekt van het bovenwettelijk verlof, in plaats van het nog maagdelijke wettelijk verlof van 2014. En straks verjaart alles weer.... zelfs in je vakantie moet je alles in de gaten houden en corrigeren :(
Da's wel vreemd. Ik dacht dat daar officiële wettelijke regels voor waren. Oud verlofbudget gaat voor nieuw verlofbudget, en wettelijk gaat voor bovenwettelijk.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_144666294
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Da's wel vreemd. Ik dacht dat daar officiële wettelijke regels voor waren. Oud verlofbudget gaat voor nieuw verlofbudget, en wettelijk gaat voor bovenwettelijk.
Maar keer op keer op keer gaat er iets fout (ook bij boeken van gelopen wijken).
En anders ga ik onmiddellijk nog vier weken verlof claimen voor juli 2015, daar is dat 'verjaren' immers voor bedoeld: dat werknemers de gelegenheid krijgen het verlof op te nemen.
pi_144667284
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:59 schreef posje het volgende:

[..]

Maar keer op keer op keer gaat er iets fout (ook bij boeken van gelopen wijken).
En anders ga ik onmiddellijk nog vier weken verlof claimen voor juli 2015, daar is dat 'verjaren' immers voor bedoeld: dat werknemers de gelegenheid krijgen het verlof op te nemen.
Wat bieden we?
Eerst een tijdelijk contract. Daarna kun je in vaste dienst komen.
Je krijgt je salaris tijdens je vakantie doorbetaald (4 weken per kalenderjaar).
Vakantiegeld (8% van je brutoloon), dat krijg je uitbetaald in mei.
Als je 21 bent of ouder betalen we mee aan je pensioen.
Moet je werken, maar ben je ziek? Dan wordt je salaris doorbetaald.
Extra gewerkte uren krijg je uitbetaald. Of je spaart ze op, zodat je extra vrije dagen kunt opnemen.
Moet er iets gerepareerd worden aan je fiets? Als het voor je werk is, geeft PostNL je daar een vergoeding voor.
Je krijgt PostNL-kleding en -fietstassen van ons.
Wil je graag lang op vakantie, maar heb je niet genoeg vakantiedagen? Je mag in overleg met je leidinggevende twee weken onbetaald verlof opnemen – dan krijg je wel vrij, maar wordt je salaris niet doorbetaald.
Voor verschillende verzekeringen hoef je minder premie te betalen als je bij PostNL werkt.
Je wordt lid van de personeelsvereniging bij PostNL en krijgt hoge kortingen op evenementen, vakanties en theatervoorstellingen
pi_144669213
Zo, ik heb geen brief van een bode gehad, dus ik mag nog een half jaartje blijven tot m'n derde contract is afgelopen!
"Everybody lies..."
House M.D.
  donderdag 18 september 2014 @ 20:12:45 #301
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144669250
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:11 schreef KatrienDuck het volgende:
Zo, ik heb geen brief van een bode gehad, dus ik mag nog een half jaartje blijven tot m'n derde contract is afgelopen!
^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')