Kan je nagaan hoe het tegenwoordig is gesteld met de kennis binnen het bedrijf. De voorbereider weet niet waar die attentiekaarten voor zijn, de bezorger ruikt ook geen onraad, en de Webcare zegt "gooi maar weg"!quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:42 schreef bmp80 het volgende:
Dit is ook een mooie:
https://twitter.com/PostNL/status/509355216467410944
Hoeveel mensen moeten er wel geen opleiding gehad hebben en/of niet opletten voor zo'n ding in de bus komt. Lekker advies ook trouwens: gooi maar weg dan zal het wel vanzelf goed komen.
Ja hoor, vooral op daldagen. Dat doe ik overigens gewoon op het depot, dus niet in weer en wind. Dan maak ik ook altijd gelijk handige bundels van het hah, dus met elastieken erom ipv die kloterige tiewraps.quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:59 schreef Pietertje71 het volgende:
Doen jullie wel eens/altijd de wijk anders dan de (officiële) zet-volgorde?
Ja, maar dat zijn bijvoorbeeld enkele adresjes die even omgewisseld moeten worden omdat dit de bezorger tijd scheelt, maar echt schokkende dingen zijn dat niet.quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:59 schreef Pietertje71 het volgende:
Doen jullie wel eens/altijd de wijk anders dan de (officiële) zet-volgorde?
Raar. Is dat wel de bedoeling?quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:09 schreef Pietertje71 het volgende:
die neemt de post mee naar huis om het daar te hersorteren
Klopt.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:11 schreef Herfstblad het volgende:
Nee, mee naar huis nemen mag officieel helemaal niet.
Ik heb bijvoorbeeld een heel dorp die als je die als eerste pakt, aardig wat tijd bespaart. Op de route staat deze in het midden van de routequote:Op dinsdag 9 september 2014 18:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja, maar dat zijn bijvoorbeeld enkele adresjes die even omgewisseld moeten worden omdat dit de bezorger tijd scheelt, maar echt schokkende dingen zijn dat niet.
Daldagen zijn een ander verhaal. Als ik dan een wijk heb sorteer ik die eerst helemaal om. Scheelt veel tijd op straat.
Heb wel eens een week lang gehad dat de verhuispost steeds terug kwam. Op een gegeven moment allemaal briefjes erbij gedaan met uitleg over de verhuizing Dat hielp gelukkig.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:11 schreef Peterselieman het volgende:
een pannenkoek van een sorteerder aan het werk geweest op een vestiging verderop. Kreeg tijdens de sortering opeens allemaal post voor mensen die al verhuisd waren. Nieuwe adres stond nota bene gewoon rechts onderop de envelop geprint
QFT. Precies mijn sentiment.quote:Op dinsdag 9 september 2014 19:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat een figuren daar bij die Webcare. Tegen iemand die een portkaart heeft ontvangen (zonder poststuk erbij) wordt gezegd dat hij voortaan gewoon de portkaarten kan verscheuren. Ze vergeten dus te melden dat het poststuk niet altijd tegelijk met een portkaart arriveert, en dat je ook een portkaart kunt krijgen als je de AFZENDER bent van een onvoldoende gefrankeerd stuk.
En tegen iemand met een vraag over TNT zeggen ze dat TNT niet meer bestaat.
Volgens mij moet ik maar solliciteren naar een baantje bij Webcare, ik heb stellig het idee dat ik meer weet van post dan dat stelletje nakketakkers daaro.
Stiekem toch wel eens gedaan. Werkoverleg gehad en dan staat de post al klaar.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:11 schreef Herfstblad het volgende:
Nee, mee naar huis nemen mag officieel helemaal niet.
Deden enkele voorsorteerders die dezelfde of andere wijken bezorgden, ook. Scheelt idd qua tijd ipv op het autobedrijf wachten die het nog naar een depot moesten brengen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:08 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Stiekem toch wel eens gedaan. Werkoverleg gehad en dan staat de post al klaar.
Dan mogen we de post best meenemen, scheelt ons een uur eerder beginnen.
Die gooi leg ik dan in de auto. Thuis leg ik ze op een fijnere volgorde (daldag) en dan op de fiets bezorgen.
Binnen bepaalde grenzen mag het bij ons wel. Als je bijvoorbeeld tussen je ochtend- en middagwijk even naar huis gaat om te lunchen/toiletteren/kinderen van school te halen/postcode van herstelpost op te zoeken/etc. mag je post van de ochtendwijk tijdelijk meenemen naar huis, mits je maar zorgt dat je er dezelfde dag nog op een aanvaardbare manier vanaf komt.. Het bij je thuis laten overnachten van post is taboe.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:11 schreef Herfstblad het volgende:
Nee, mee naar huis nemen mag officieel helemaal niet.
vroeger ook wel gedaan als mijn huis in de wijk die ik liep lag. Tijdens de loop even naar binnen om te eten en dan snel weer verderquote:Op woensdag 10 september 2014 12:58 schreef houdjemond het volgende:
Hier als ik op piekdagen 7/8/9 tassen heb ga ik ook wel eens naar huis om wat te eten hoor, zet me kar dan gewoon voor mijn deur of ff snel binnen, mag hier wel mits je t daarna indd gewoon bezorgd.
het is natuurlijk mogelijk dat het gewoon afgesproken is.Mensen maken daar wel vaker afspraken over met pakketbezorgersquote:Op woensdag 10 september 2014 13:17 schreef Deezertje het volgende:
Pakketbezorger in de straat. Belt aan, niemand thuis. Zet de pakjes ff voor de deur neer, loopt terug naar zijn busje. Ik denk: die pakt ff een briefje om te schrijven. Rijdt ie weg! Tja, zo heb je je pakjes ook 'bezorgd', maar ik hoop dat de buurtgenoten hier wel ff een flinke klacht voor indienen. Hij heeft het ook niet geprobeerd bij de buren aan te bellen, en weet jij veel wat er voor waarde inzit... Was zo te zien een nieuwe bezorger, maar begint al lekker dan. En ik ga de pakjes van een ander zelf niet naar binnen halen, heb ik het straks gedaan...
Als ik dat doe word ik op een gegeven moment helemaal flauw. Ik ken ook geen andere collega's, op voorbereiders na dan, die niet tenminste een gevulde broodtrommel mee hebben.quote:Op woensdag 10 september 2014 13:53 schreef gelestipjes het volgende:
Ik eet eigenlijk vrijwel nooit wat tijdens het werk. Meestal ontbijt ik rond half zes en daarna eet ik pas weer als ik in de loop van de middag thuis kom
Mij is verteld dat de stukken buiten de bebouwde kom straks omgezet worden in aparte langere autoroutes.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:14 schreef Pietertje71 het volgende:
Wat mij is verteld is dat er tussen TNT en PostNL een conflict/alleenrecht is over het bestellen van post met de auto. Deze autowijken gaan er op korte termijn uit en worden overgenomen door scooterwijken( o.a.ik ben hiervoor aangenomen).
De bestaande chauffeur wordt gevraagd of deze de autowijk willen verruilen voor de scooterwijk. In vele gevallen wil men dit niet en wordt er in overleg een passende oplossing geboden of gevraagd als in ander werk of geen werk.
overigens staat in het contract dat je gewoon postbezorger bent.
Zover ik weet heeft1 collega dit laten veranderen in ' postbezorger op de scooter'.
Ook ik hoor diverse verhalen van anderen. Ik snap er ook niet echt meer iets vanquote:Op woensdag 10 september 2014 14:18 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Mij is verteld dat de stukken buiten de bebouwde kom straks omgezet worden in aparte langere autoroutes.
Een deel wordt scooterwijk en een ander deel wordt een langere autoroute. Denk dat hierbij wel gekeken is naar de afstanden tot de depots en hoe die logistiek gezien het beste bevoorraad kunnen worden.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:18 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Mij is verteld dat de stukken buiten de bebouwde kom straks omgezet worden in aparte langere autoroutes.
Is vooral een verzekeringskwestie. Als postbezorger ben je niet verzekerd als je het met eigen auto bezorgt en er iets mis gaat. Als je gebruik maakt van door het bedrijf beschikbaar gestelde hulpmiddelen (denk aan karretje, fietstassen of scooter) dan wel.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:04 schreef bikkie het volgende:
weet iemand hoezo je als pbz niet met de auto post mag rondbrengen? je doet toch gewoon hetzelfde, alleen dan met de auto.
ja, die scheiding is er nog gewoonquote:hoe zit het dan precies als de overgebleven autobestellingen overgaan naar het vbg? is er dan nog een scheiding tussen chauffeurs en pbz?
meerdere contracten? Lokale afspraken over een andere inzet?quote:Op woensdag 10 september 2014 14:35 schreef bikkie het volgende:
toch zie ik hier postbezorgers weleens voor het autobedrijf rijden. dus niet de priveauto...
Dat zijn chauffeurs van het autobedrijf die daarna nog een autobestelling hebben, tenzij ze met een klepper rijden. Dan spoeden ze zich terug voor de volgende ladingquote:Op woensdag 10 september 2014 14:43 schreef Pietertje71 het volgende:
Hier postnl-medewerkers die de depots bevoorraden in een auto van een autobedrijf
Dat zou ook kunnen ja, dat ze het meer en meer uit gaan besteden. Zal me worst wezen hoe ze het willen doen, zolang mijn post maar op tijd op het depot isquote:Op woensdag 10 september 2014 14:51 schreef Pietertje71 het volgende:
Ja gewoon met combo'tje van firma R***da
quote:Op woensdag 10 september 2014 14:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zou ook kunnen ja, dat ze het meer en meer uit gaan besteden. Zal me worst wezen hoe ze het willen doen, zolang mijn post maar op tijd op het depot is
Dit.. ik heb met iemand afgesproken dat pakketjes die niet passen in de oud papier container mogenquote:Op woensdag 10 september 2014 13:55 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
het is natuurlijk mogelijk dat het gewoon afgesproken is.Mensen maken daar wel vaker afspraken over met pakketbezorgers
Nee, uitbetaling van je contracturen is altijd het minimale dat je krijgtquote:Op woensdag 10 september 2014 15:14 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik krijg net met 4-wekelijks rooster binnen, en helaas (als in: ik dacht, gezien de contracturen, deze wijk in mijn eentje te mogen doen) deel ik de wijk met mijn collega die minder contracturen heeft dan ik, maar wel dezelfde 4wekelijkse uren maakt.
ik maak 9 uur per week en de week er op 6 uur (om en om met mijn collega), maar ik heb een 12uren contract. Mijn collega heeft een 6uren contract en maakt diezelfde om-en-om 6 en 9 uren.
Krijg ik nu minder uitbetaald dan mijn contract uren en mijn collega ' overuren' ?
Staat ergens in de CAO dat PostNL mij minder dan mijn contracturen mag betalen?
Omdat je dan dus met je eigen auto rijdt, alleen het autobedrijf heeft immers auto's, en daar vallen postbezorgers niet onder, en dan ben je niet verzekerd als er wat gebeurtquote:Op woensdag 10 september 2014 14:04 schreef bikkie het volgende:
weet iemand hoezo je als pbz niet met de auto post mag rondbrengen? je doet toch gewoon hetzelfde, alleen dan met de auto.
hoe zit het dan precies als de overgebleven autobestellingen overgaan naar het vbg? is er dan nog een scheiding tussen chauffeurs en pbz?
quote:Op woensdag 10 september 2014 15:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, uitbetaling van je contracturen is altijd het minimale dat je krijgt
Dat zou ik niet volhouden, hoor! Ik neem standaard 4 bruine boterhammen en een banaan mee voor onderweg, anders krijg ik halverwege een hypo.quote:Op woensdag 10 september 2014 13:53 schreef gelestipjes het volgende:
Ik eet eigenlijk vrijwel nooit wat tijdens het werk. Meestal ontbijt ik rond half zes en daarna eet ik pas weer als ik in de loop van de middag thuis kom
Ditzelfde overkwam een collega van me. Hij had er 1 uit eindhoven tussen zitten. We werken in Venlo. Heeft wellicht tussen de machinepost gezeten en is de voorbereider niet opgevallen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:42 schreef bmp80 het volgende:
Dit is ook een mooie:
https://twitter.com/PostNL/status/509355216467410944
Hoeveel mensen moeten er wel geen opleiding gehad hebben en/of niet opletten voor zo'n ding in de bus komt. Lekker advies ook trouwens: gooi maar weg dan zal het wel vanzelf goed komen.
die gasten die er aan mee deden waren vast niet de meest snuggere,er wordt steeds van pb gesproken,daar geloof ik niet veel van.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:22 schreef Pietertje71 het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)tbodes-opgepakt.html
Zat alleen bij de oudequote:Op woensdag 10 september 2014 21:13 schreef Hoplahopla het volgende:
Hadden jullie een hoes bij jullie regenkleding zitten? Ik ben die van mij kwijt of het zat alleen bij de oude bedrijfskleding...?
Bij de nieuwe ook, hoor!quote:
oh. Dan zal het komen doordat ik die nieuwe nog niet helemaal uitgepakt hebquote:Op woensdag 10 september 2014 22:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij de nieuwe ook, hoor!
Nee, ik eet ook eigenlijk nooit tijdens het werk. Vergeet het dan ook gewoon. In mijn fietskrat ligt nog steeds de vergeten lunch van gisterenquote:Op woensdag 10 september 2014 13:53 schreef gelestipjes het volgende:
Ik eet eigenlijk vrijwel nooit wat tijdens het werk. Meestal ontbijt ik rond half zes en daarna eet ik pas weer als ik in de loop van de middag thuis kom
Ik heb de mijne ook net uitgepakt, en ja: met hoesquote:Op woensdag 10 september 2014 22:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
oh. Dan zal het komen doordat ik die nieuwe nog niet helemaal uitgepakt heb
Sultana's en fishermanfriend/pepermunt.quote:Op woensdag 10 september 2014 23:01 schreef V__L_N het volgende:
Ik ben meer een sultana en koek mens. Altijd wel wat te kanen of te snoepen in me zakken. Vooral pepermunt en sultana's. Daarnaast altijd veel water bij me.
Fijn om te lezen dat er wat met de feedback gedaan wordt.quote:Dank voor jullie feedback! Webcare 2.0 is sinds enkele weken gestart met als doelstelling het online imago van PostNL te verbeteren. Humor is inderdaad één van de pijlers om dit te bereiken. Jouw voorbeelden zijn inderdaad niet respectvol naar onze collega’s en dit is ook al besproken met het team!
de betrokkenen moeten voor straf 2 weken gratis 2 wijken p/d rondbrengenquote:Op donderdag 11 september 2014 07:07 schreef dud0r het volgende:
Even nog een klein stukje vanuit het nieuws item over twitter in het vorige topic.
[..]
Fijn om te lezen dat er wat met de feedback gedaan wordt.
quote:Op donderdag 11 september 2014 07:21 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
de betrokkenen moeten voor straf 2 weken gratis 2 wijken p/d rondbrengen
Half 2 hiero.. zonde van je dag hequote:
Ja en hun kennende is het er dan half 3 pas. Hopen op een half zakje dagje.quote:Op donderdag 11 september 2014 13:04 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Half 2 hiero.. zonde van je dag he
Op een donderdag, vast niet.. ik vrees hier voor weer een tas of 6quote:Op donderdag 11 september 2014 13:08 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Ja en hun kennende is het er dan half 3 pas. Hopen op een half zakje dagje.
Nouja ik zou vanavond pannekoeken voor heel wat mensen, dus het zal wel laat eten worden dan.quote:Op donderdag 11 september 2014 13:09 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Op een donderdag, vast niet.. ik vrees hier voor weer een tas of 6
Oeh bewaar er eentje voor mij? Ik ga eens kijken hiero.quote:Op donderdag 11 september 2014 13:10 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Nouja ik zou vanavond pannekoeken voor heel wat mensen, dus het zal wel laat eten worden dan.
Ah fijne dingen!quote:Op donderdag 11 september 2014 14:58 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier waren ze ook later en had een tasje of 4, wat voor die wijk niet weinig is. En toch ruim binnen de tijd klaar nog, kon toch heel wat overslaan
Nou, dat je bij mens-erger-je niet een stap vooruit moet doen, en die kreet gebruiken ze ook op hun envelop "doe een stap vooruit". En op het spelbord staat "mens-erger-je-niet met onze gratis monteur".quote:Op donderdag 11 september 2014 17:32 schreef V__L_N het volgende:
Wat heeft dat in-de-naam-van-aarde met internet/televisie te maken?
Meer spelletjes is toch juist minder tv.
Je kunt beter Ziggo hebben, hoor. Met UPC zit je met die Horizon-mediabox waar iedereen steen en been over klaagt. En Ziggo is geloof ik ook nog goedkoper.quote:Op donderdag 11 september 2014 19:04 schreef V__L_N het volgende:
Upc is anders ook een drama.
En ze hebben allebei van die debiele reclame acties.
Zit er niet ergens een normale maatschappij voor tv denk ik dan.
Ergens geef ik hem? wel gelijk hoor. Zulke adressen heb ik er ook tussen zitten. En dan van die 10cm busjes. Elke week weer. Vaak meerdere keren op het zelfde adres.quote:
Maar als dit vaker voorkomt op het 1 en hetzelfde adres, wordt men toch verzocht om (na rapportage/controle) de brievenbus aan te passen of een fatsoenlijke! buitenbrievenbus plaatsen?quote:Op vrijdag 12 september 2014 00:41 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Ergens geef ik hem? wel gelijk hoor. Zulke adressen heb ik er ook tussen zitten. En dan van die 10cm busjes. Elke week weer. Vaak meerdere keren op het zelfde adres.
Zou fijn zijn als daar eens wat controle op kwam. Maar moet ook eerlijk zeggen dat ik dat rooie boekje vrijwel nooit bij me heb. Anders blijf ik aan het stickeren tussendoor.quote:Op vrijdag 12 september 2014 06:18 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
[..]
Maar als dit vaker voorkomt op het 1 en hetzelfde adres, wordt men toch verzocht om (na rapportage/controle) de brievenbus aan te passen of een fatsoenlijke! buitenbrievenbus plaatsen?
Ik heb er in de wijk ook enkele met van die (veelte) kleine brievenbussen.
Wordt wat dan
Overigens zag ik in mijn wijk dat de postbezorger het ook net zo nauw neemt met post qua formaat ala bol.com uit de buitenbrievenbus te laten steken....
Soms hebben deze mensen nog ene brievenbus in de voordeur zitten waar het wel in past....Indien dit zo is, lijkt het mij toch een kleine moeite om het even daar in te gooien
Zou postnl op die bol.com-formaten nu 'winst' maken als deze worden teruggestuurd en worden nageleverd met de pakketdienst?
Zou postnl hier de postbezorger niet op aanspreken van: joh, kijk de (buiten)brievenbus even na of deze voldoet aan de eisen?
Geef mij maar zo'n groene PVC buitenbrievenbus(zonder slotje ). Daar past in de regel alles wel in tov o.a. die (namaak) gietijzeren buitenbrievenbussen of die metalen bakjes met 'voorlader' [ afbeelding ]
Ik geef hem gelijk vwb de ergernis, maar dat moet je dan niet op zo'n kennisgeving zetten. Wat ik doe bij adressen met veel bol.com pakjes die nooit thuis zijn en met een te kleine bus, is op het depot gelijk al de sticker erop plakken, en terug de bak in.quote:Op vrijdag 12 september 2014 00:41 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Ergens geef ik hem? wel gelijk hoor. Zulke adressen heb ik er ook tussen zitten. En dan van die 10cm busjes. Elke week weer. Vaak meerdere keren op het zelfde adres.
Helaas is PostNL al lang geleden gestopt met het controleren of bussen aan de eisen voldoen en handhaven hierop. In mijn wijk zijn talloze adressen met bussen die veel te klein zijn, veel te ver van de openbare weg staan, een klep met een veer hebben (of twee kleppen, aan weerszijden), stugge tochtborstels, etc. Allemaal niet toegestaan. Het ergste vind ik nog wel die 8 etages tellende flat zonder bussenfront, waar de bussen gewoon in de voordeur zitten, en je dus alle galerijen moet aflopen. En de lift bevindt zich ook nog eens in een afgesloten trapportaal, zodat je via een smalle, met duivenpoep besmeurde brandtrap omhoog moet. Al diverse malen bij de TC aangekaart, wordt niets mee gedaan.quote:Op vrijdag 12 september 2014 06:18 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
[..]
Maar als dit vaker voorkomt op het 1 en hetzelfde adres, wordt men toch verzocht om (na rapportage/controle) de brievenbus aan te passen of een fatsoenlijke! buitenbrievenbus plaatsen?
Omdat jij een van de weinige TC's bent met planmatig inzicht?quote:Op vrijdag 12 september 2014 07:20 schreef dud0r het volgende:
Wat ik me afvraag als ik zo hier lees dat iedereen het stervensdruk had gisteren is, waarom hebben de teamleiders voorbereiden er voor gekozen om de anwb gisteren er door te doen? Hij mag de hele week bezorgd worden, staat op zaterdag in de cijfers opgenomen. Ok hij kwam binnen met bezorgkaart donderdag erop, maar ik ga er vanuit dat elke teamleider leest wanneer iets in de planning zit.
Hier was het gisteren prima te doen namelijk, en zaterdag wordt ook geen ramp met de anwb erbij.
Oh damnquote:Op vrijdag 12 september 2014 09:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Helaas is PostNL al lang geleden gestopt met het controleren of bussen aan de eisen voldoen en handhaven hierop. In mijn wijk zijn talloze adressen met bussen die veel te klein zijn, veel te ver van de openbare weg staan, een klep met een veer hebben (of twee kleppen, aan weerszijden), stugge tochtborstels, etc. Allemaal niet toegestaan. Het ergste vind ik nog wel die 8 etages tellende flat zonder bussenfront, waar de bussen gewoon in de voordeur zitten, en je dus alle galerijen moet aflopen. En de lift bevindt zich ook nog eens in een afgesloten trapportaal, zodat je via een smalle, met duivenpoep besmeurde brandtrap omhoog moet. Al diverse malen bij de TC aangekaart, wordt niets mee gedaan.
Idd! Nu staat het op papier = bewijs (kan weer gevolgen hebben voor je baan ivm gedrag)quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik geef hem gelijk vwb de ergernis, maar dat moet je dan niet op zo'n kennisgeving zetten. Wat ik doe bij adressen met veel bol.com pakjes die nooit thuis zijn en met een te kleine bus, is op het depot gelijk al de sticker erop plakken, en terug de bak in.
En dat is nu juist de reden dat bijna niemand meer iets doorgeeft/aankaart e.d., en dat de meesten als een 'zombie' hun werk doen of juist zelf (juiste/andere) handelingen doet.quote:[..]
Al diverse malen bij de TC aangekaart, wordt niets mee gedaan.
quote:[..]
Omdat jij een van de weinige TC's bent met planmatig inzicht?
quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik geef hem gelijk vwb de ergernis, maar dat moet je dan niet op zo'n kennisgeving zetten. Wat ik doe bij adressen met veel bol.com pakjes die nooit thuis zijn en met een te kleine bus, is op het depot gelijk al de sticker erop plakken, en terug de bak in.
[..]
Helaas is PostNL al lang geleden gestopt met het controleren of bussen aan de eisen voldoen en handhaven hierop. In mijn wijk zijn talloze adressen met bussen die veel te klein zijn, veel te ver van de openbare weg staan, een klep met een veer hebben (of twee kleppen, aan weerszijden), stugge tochtborstels, etc. Allemaal niet toegestaan. Het ergste vind ik nog wel die 8 etages tellende flat zonder bussenfront, waar de bussen gewoon in de voordeur zitten, en je dus alle galerijen moet aflopen. En de lift bevindt zich ook nog eens in een afgesloten trapportaal, zodat je via een smalle, met duivenpoep besmeurde brandtrap omhoog moet. Al diverse malen bij de TC aangekaart, wordt niets mee gedaan.
[..]
Omdat jij een van de weinige TC's bent met planmatig inzicht?
Hier gooien ze de ANWB er ook altijd op zaterdagen door. Werkt primaquote:Op vrijdag 12 september 2014 07:20 schreef dud0r het volgende:
Wat ik me afvraag als ik zo hier lees dat iedereen het stervensdruk had gisteren is, waarom hebben de teamleiders voorbereiden er voor gekozen om de anwb gisteren er door te doen? Hij mag de hele week bezorgd worden, staat op zaterdag in de cijfers opgenomen. Ok hij kwam binnen met bezorgkaart donderdag erop, maar ik ga er vanuit dat elke teamleider leest wanneer iets in de planning zit.
Hier was het gisteren prima te doen namelijk, en zaterdag wordt ook geen ramp met de anwb erbij.
Die zag ik ook voorbijkomen en ik denk het ook regelmatig, maar op een briefje schrijven, zou ik dan weer nooit doen .quote:
bij ons zat er een bezorgkaart van donderdag op, dus laten liggen tot zaterdag was geen optie. Het zou al een boel schelen als de teamleiders niet gewoon alle verloflijsten goedkeuren, maar eerst kijken of het nu wel zo handig is om tig mensen tegelijk vakantie te laten hebbenquote:Op vrijdag 12 september 2014 07:20 schreef dud0r het volgende:
Wat ik me afvraag als ik zo hier lees dat iedereen het stervensdruk had gisteren is, waarom hebben de teamleiders voorbereiden er voor gekozen om de anwb gisteren er door te doen? Hij mag de hele week bezorgd worden, staat op zaterdag in de cijfers opgenomen. Ok hij kwam binnen met bezorgkaart donderdag erop, maar ik ga er vanuit dat elke teamleider leest wanneer iets in de planning zit.
Hier was het gisteren prima te doen namelijk, en zaterdag wordt ook geen ramp met de anwb erbij.
Ja dat dus. Ik denk zoiets ook wel eens, maar dat op een kennisgeving schrijven is gewoon echt not done in mijn ogen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:25 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Die zag ik ook voorbijkomen en ik denk het ook regelmatig, maar op een briefje schrijven, zou ik dan weer nooit doen .
Die zat er overal op. In het planningsoverzicht waar de tc's in (moeten) kijken stond aangegeven dat ondanks de donderdag kaart de anwb vanaf dinsdag al bezorgd mocht worden op de piekdagen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:14 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
bij ons zat er een bezorgkaart van donderdag op, dus laten liggen tot zaterdag was geen optie. Het zou al een boel schelen als de teamleiders niet gewoon alle verloflijsten goedkeuren, maar eerst kijken of het nu wel zo handig is om tig mensen tegelijk vakantie te laten hebben
quote:Op vrijdag 12 september 2014 14:12 schreef houdjemond het volgende:
Heerlijk, mijn vaste sorteerder is weer terug, mooi weer en een klein bundeltje post. Ik klaag niet vandaag
Dit heb ik ooit tegen een klant gezegd. Wel een beetje op een vriendelijkere manier. Drie dagen later had ie zo'n groene bus gekocht waar alles in kan. Top!quote:
Is geen porem inderdaad. Maar ben het er wel mee eens dat als je regelmatig dingetjes besteld die met de brievenbuspost komen je beter maar voor een fatsoenlijke brievenbus kunt zorgen. Is voor jezelf ook fijn om je pakketje de volgende dag op de mat te vinden zonder dat het weer langer moet duren.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:20 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ja dat dus. Ik denk zoiets ook wel eens, maar dat op een kennisgeving schrijven is gewoon echt not done in mijn ogen.
En dan wel gaan klagen over de bezorging dat het zo lang duurt etc....quote:Op vrijdag 12 september 2014 15:14 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Is geen porem inderdaad. Maar ben het er wel mee eens dat als je regelmatig dingetjes besteld die met de brievenbuspost komen je beter maar voor een fatsoenlijke brievenbus kunt zorgen. Is voor jezelf ook fijn om je pakketje gewoon de volgende dag op de mat te vinden zonder dat het weer langer moet duren.
Uiteraardquote:Op vrijdag 12 september 2014 15:15 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
En dan wel gaan klagen over de bezorging dat het zo lang duurt etc....
Tja, wij kunnen het planningsoverzicht niet zien, en die dingen zijn er op woensdag al doorgegooid bij de dagverwerking, een dag dat er geen teamcoaches aanwezig waren. En ach, ergens ook wel weer prettig, scheelt weer voor zaterdag.quote:Op vrijdag 12 september 2014 14:19 schreef dud0r het volgende:
[..]
Die zat er overal op. In het planningsoverzicht waar de tc's in (moeten) kijken stond aangegeven dat ondanks de donderdag kaart de anwb vanaf dinsdag al bezorgd mocht worden op de piekdagen.
Ja, volgens mij wel zoiets. En langer als het weekend ertussen zit, denk ik.quote:Op vrijdag 12 september 2014 15:26 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Heb trouwens wel eens gehoord dat als het pakketje niet past het wel 3 dagen kan duren voordat de pakketbezorger het komt aanbieden. Weet niet of het echt zo is?
Ach, een lift is ook niet alles hoor. Zo kwam ik een paar weken geleden vast te zitten in zo'n ding. Staat je volgeladen postfiets dan buiten en jij binnen te staren naar de prachtige wanden tot ze je komen bevrijden. Moest ook een wijk afbellen, want die ging ik nooit meer halen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En de lift bevindt zich ook nog eens in een afgesloten trapportaal, zodat je via een smalle, met duivenpoep besmeurde brandtrap omhoog moet.
Dat is juist wel de bedoeling. Procedure is: Eerst aanbellen bij de buren, en dan bij andere buren, dan pas sticker erop en in de oranje brievenbus stoppen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 16:14 schreef houdjemond het volgende:
Hmm.. 9 van de 10 keer bel ik gewoon aan bij de buren met pakketjes. . MAG volgens mij niet eens maar kleine moeite in de ons kent ons wijk. .
Juist wel. We hebben gewoon van die bezorgbericht kaartjes waarop je kunt invullen op welk nummer het pakketje ligt.quote:Op vrijdag 12 september 2014 16:14 schreef houdjemond het volgende:
Hmm.. 9 van de 10 keer bel ik gewoon aan bij de buren met pakketjes. . MAG volgens mij niet eens maar kleine moeite in de ons kent ons wijk. .
Que?quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:25 schreef Herfstblad het volgende:
Een flat zonder brievenbussenfront lijkt me echt heel erg irritant. Ik heb er eentje, maar die hebben wel een brievenbussenfront.
Dat heb ik ook een keer gehad, jaren terug. Plotseling stopte de lift, en het licht in de lift ging ook uit. Op de tast moest ik toen de alarmknop zoeken, maar die werkte dus ook niet. Gelukkig had m'n telefoon wel bereik, dus heb ik m'n TC gebeld, en die heeft vervolgens de huismeester van de flat ingeseind. Gelukkig heb ik geen claustrofobiequote:Op vrijdag 12 september 2014 16:21 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ach, een lift is ook niet alles hoor. Zo kwam ik een paar weken geleden vast te zitten in zo'n ding. Staat je volgeladen postfiets dan buiten en jij binnen te staren naar de prachtige wanden tot ze je komen bevrijden. Moest ook een wijk afbellen, want die ging ik nooit meer halen.
Dus ze hebben wel een bussenfront, maar niet beneden?quote:Op vrijdag 12 september 2014 17:22 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ik bedoel dus flats zonder brievenbussen beneden.
Hebben ze ook van de grote plastic hoezen? Ik blijf maar doorgeven dat die voorbereiders niet van die dozen van bol.com e.d. aan de zijkant van een tas moeten stoppen, omdat ze dan dubbelknakken en scheuren, maar het dringt niet erg door, helaas.quote:Op vrijdag 12 september 2014 17:17 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier liggen trouwens nu ook stickers waar we poststukken die open/kapot zijn gegaan weer vast/dicht kunnen plakken hoeft het niet allemaal meer retour naar kantoor.
Nee, bij mij hebben ze er 1 beneden. Ik had het over de flat in jouw post. Maar ik zie dat ik het woordje beneden in mijn eigen post vergeten ben.quote:Op vrijdag 12 september 2014 17:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dus ze hebben wel een bussenfront, maar niet beneden?
Op die manier, je formuleerde het nu een beetje onduidelijk, waardoor "eentje" leek te slaan op "flat zonder bussenfront".quote:Op vrijdag 12 september 2014 18:16 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Nee, bij mij hebben ze er 1 beneden. Ik had het over de flat in jouw post.
Zo hadden we 4 opties wat een postbezorger met dit soort pakjes wilde: zijkant, boven op de post of onder /boven de bundel.quote:Op vrijdag 12 september 2014 17:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hebben ze ook van de grote plastic hoezen? Ik blijf maar doorgeven dat die voorbereiders niet van die dozen van bol.com e.d. aan de zijkant van een tas moeten stoppen, omdat ze dan dubbelknakken en scheuren, maar het dringt niet erg door, helaas.
Als voorbereider doe ik ze soms wel aan de zijkant, omdat als ik ze plat wil doen ze dan knakken door het gewicht van de bundels die er nog bovenop komen (aangezien ze niet helemaal plat kunnen vanwege een te kleine tas). Meestal probeer ik ze wel bovenop te doen, dus plat, maar als het niet lukt doe ik ze aan de zijkant.quote:Op vrijdag 12 september 2014 17:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hebben ze ook van de grote plastic hoezen? Ik blijf maar doorgeven dat die voorbereiders niet van die dozen van bol.com e.d. aan de zijkant van een tas moeten stoppen, omdat ze dan dubbelknakken en scheuren, maar het dringt niet erg door, helaas.
En hoe neem je die pakjes dan mee?quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:35 schreef swimmie86 het volgende:
Wij krijgen vanaf gister de pakjes in aparte tassen.
Behalve de kleine pakjes, die zitten in de oranje tassen.
Ik heb wel eens tassen gehad waar 4 pakjes naast de bundels gepropt waren. Die tas kreeg ik dus helemaal niet in de fietstas. Heb het dan liever apart. Dan blijven ze ook heel, want wat ik af en toe in mijn handen krijg is echt schandalig.
Op de pakjesdragerquote:Op vrijdag 12 september 2014 22:06 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
En hoe neem je die pakjes dan mee?
En horen ze dan wel/niet bij de laatste bundel?quote:Op zaterdag 13 september 2014 08:59 schreef Rafierafie het volgende:
Pakjes plat in de tas doen (of beter gezegd stampen/proppen)
Ik begrijp nog steeds niet hoe voorbereiders dat voor elkaar krijgen, vooral helemaal onderop in de tassen.
Feit is wel dat ik die krengen er niet op normale wijze uit kan halen.
Als ik een pakestas heb (vind ik persoonlijk het prettigst) dan doe ik de pakjes voor in mijn fietskrat. En als je dan het geluk hebt dat je wijk is voorbereid door iemand die dat al meer dan 35 jaar doet, dan ligt er een omgekeerde envelop tussen je bundels voor de adressen waar je een pakje moet bezorgen. Gisteren weer even die luxe mogen ervaren :-)quote:En hoe neem je die pakjes dan mee?
In de schoudertas. Zoveel grote pakjes zijn het meestal niet. Dus dat past makkelijk.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:06 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
En hoe neem je die pakjes dan mee?
Hier idem dito. Qua post viel het erg mee, maar door die geile klote-hah was ik nog geen minuut sneller. Ook leuk dat tijdens het machinaal stapelen die C1000-folder regelmatig dubbelgevouwen wordt over meerdere setjes heen, zodat je 'm steeds er tussenuit moet pulken. En die tiewraps zaten er ook weer goed om heen (not), zodat sommige setjes al in de tas uit elkaar gevallen waren.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:39 schreef superkimmi het volgende:
wat een kutfolders! Had er dus 6 en de grootste was de c1000 (!) En die zat, uiteraard, in het midden. Het veronica dingetje zat erbij, een minstens zo irritant ding van de lotto en dan ook nog een plastic folder van de fit for free, naast de gebruikelijk drie.
Heb t gevoel dat ik al mn nagelriemen heb opengehaald.. lekker begin na de vakantie
Ja die wraps waren helemaal een ramp inderdaad! Heb op depot de bundels maar even met elastieken vast gemaakt anders bleef je uitzoeken op straatquote:Op zaterdag 13 september 2014 15:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier idem dito. Qua post viel het erg mee, maar door die geile klote-hah was ik nog geen minuut sneller. Ook leuk dat tijdens het machinaal stapelen die C1000-folder regelmatig dubbelgevouwen wordt over meerdere setjes heen, zodat je 'm steeds er tussenuit moet pulken. En die tiewraps zaten er ook weer goed om heen (not), zodat sommige setjes al in de tas uit elkaar gevallen waren.
En dan kom ik thuis en lees ik op mijn Giro-afschrift dat Sandd vanaf volgende week ook alle wekelijkse afschriften gaat bezorgen. Ik denk dat ik die afschriften maar laat stopzetten: ik ga ze nog liever elke week zelf uitprinten dat dat ik die teringlijers ene cent laat verdienen aan mij.
Dat doe ik sowieso altijd. Op het depot de tiewraps vervangen door elastieken, de schutblaadjes weggooien, en als de folders niet van klein naar groot zitten, dan pak ik bij ieder bundeltje van onderop de folders die achter de grootste folder zitten, en leg ze bovenop. Dan zit het in 1 klap goed, en zit je onderweg ook niet met die waardeloze plastic slierten die steeds uit je tas vallen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:52 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ja die wraps waren helemaal een ramp inderdaad! Heb op depot de bundels maar even met elastieken vast gemaakt anders bleef je uitzoeken op straat
Echt pijn deed het niet. Ben wel wat gewend, maar vervelend is het welquote:Op zaterdag 13 september 2014 15:49 schreef Herfstblad het volgende:
@Peterselieman Ik heb een kat in mijn wijk die zijn poten nog weleens uit de brievenbus wil steken, al heeft ie me nog nooit geslagen Kattenkrabben doen zo lekker zeer altijd.
hier hebben we in principe 4 vaste hah op zaterdag en 2 vaste op dinsdag. Snap dan niet waarom de eenmalige dingen zo vaak er nog op zaterdag bij komen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:20 schreef Deezertje het volgende:
Folderbezorger, deel van je leven
Mooi dingetje hoor, ziet er nog redelijk nieuw uit. Bij onze scooters zijn alle windschermen (en de meeste spiegels) al lang gesneuveld.quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:12 schreef Pietertje71 het volgende:
[ afbeelding ]
Met dit weer heerlijk te doen [ afbeelding ]
Vanaf volgende week komt de post iig een uur later, of ik mijn route op deze manier(meer/minder/anders) of in totaal blijf houden is ook niet zeker.quote:Op zaterdag 13 september 2014 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
@Pietertje: ben benieuwd hoe alles vanaf komende week zal gaan verlopen nu alles daar over de kop gaat en routes veranderen, ook op de kasten.
Wat ik vernomen heb zal het er niet eenvoudiger op worden, ook voor de voorbereiders niet.
Als het echt hard waait gaat die Piaggio ook niet veel harder hoor, en dan moet je ook nog bedenken dat die tellers steevast 5 km/h of meer te hoog aangeven.quote:Op zaterdag 13 september 2014 19:51 schreef Pietertje71 het volgende:
Heeft de nodige gebruikerssporen en vandaag met een stevige woei er toch achter gekomen dat ie soms wel erg snel inzakt...naar net boven 40
Windschermen gaan er waarschijnlijk af (ivm het vuil worden -> vermindert zicht.
Wordt geen zooi. Gaat allemaal goed komen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:49 schreef Herfstblad het volgende:
Wij hadden weinig HAH. 3 maar hier en die vielen mee. C1000, Albert Heijn en Fit for Free. Post was ook weinig hier.
Volgende week op vrijdag weer een extra wijk lopen. Nog even en ik ken die wijk net zo goed als mijn vaste wijk.
Ik ben benieuwd wat voor zooi het volgende week wordt nu het plaatselijke VBG dicht is hier vanaf vandaag. Nu komt alles uit Utrecht. Als het goed is, kan ik dan wel om 11:30 beginnen. Het zal mij benieuwen.
@Peterselieman Ik heb een kat in mijn wijk die zijn poten nog weleens uit de brievenbus wil steken, al heeft ie me nog nooit geslagen Kattenkrabben doen zo lekker zeer altijd.
Dan val ik dus niet onder jou (02). Wel een deel van het depot waar mijn wijk staat (07). Jij verhuist dus ook mee?quote:Op zaterdag 13 september 2014 22:34 schreef dud0r het volgende:
[..]
Wordt geen zooi. Gaat allemaal goed komen.
Welke code loop je? De 04 t/m 07 vallen straks onder mij. Als jouw wijkje daar tussen zit, ga ik er persoonlijk op letten dat het goed komt. (Als ik het niet vergeet uiteraard )
Ik laat bij onderhoud er wel een een 'kitje' op zettenquote:Op zaterdag 13 september 2014 20:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als het echt hard waait gaat die Piaggio ook niet veel harder hoor, en dan moet je ook nog bedenken dat die tellers steevast 5 km/h of meer te hoog aangeven.
Ja dat is een spray of vloeistof die ook wordt gebruikt voor helmvizieren. Deze bestaat al wat langerquote:Die windschermen zien er leuk uit, maar ik vond ze nooit erg praktisch. Het grootste nadeel is dat je bij regen en tegenwind al snel geen hand voor ogen meer ziet, want er zitten geen ruitenwissers op. Er schijnt tegenwoordig overigens wel een soort waterafstotende spray te bestaan voor autoruiten, weet niet of dat ook op zo'n windscherm kan.
Ik weet niet of PostNL dat goed vindt, laat staan er voor gaat betalen.quote:Op zondag 14 september 2014 07:02 schreef Pietertje71 het volgende:
Goedemorgen op deze zondagochtend
[..]
Ik laat bij onderhoud er wel een een 'kitje' op zetten
[..]
Punt is ook dat die windschermen er duur zijn, en als je scooter een keer omlazert (en die van mij doet dat nog al eens) is gelijk je scherm kapot.quote:Ik ben van mening dat er, vooral met slecht weer, meer voor dan nadelen met een, goed onderhouden, windscherm zijn.
PostNL zal daar toch in moeten investeren, net zoals ze doen met het onderhoud van het wagenpark.
Flauw van zequote:Op zondag 14 september 2014 10:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik weet niet of PostNL dat goed vindt, laat staan er voor gaat betalen.
Het is in het dorp soms wel erg goed zoeken om de scooter ergens fatsoenlijk neer te kunnen zetten, maar net zoals op met mijn motor: die zet ik pas neer als ik er zeker van ben dat ie ook blijft staan. En anders dan maar verderop en een stukje lopen Ik heb ook een klein plankje bij om deze onder de standaard te kunnen leggen als de straat teveel aflooptquote:[..]
Punt is ook dat die windschermen er duur zijn, en als je scooter een keer omlazert (en die van mij doet dat nog al eens) is gelijk je scherm kapot.
Hij wil bij mij vooral nog wel eens omvallen als ik 'm met lopende motor op de standaard zet. Doe ik vooral op daldagen of bij buitenwijken. Dat ding is kennelijk niet in staat om stationair constant op hetzelfde toerental te blijven draaien, soms gaat íe ineens wat harder lopen en rijd íe zo door de standaard heen. Als twee x mee terug geweest naar verschillende bromboeren, niets kunnen vinden.quote:Op zondag 14 september 2014 10:17 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Flauw van ze
Dan maar zelf de ring in uitlaat en bij de vario verwijderen
Tenminste als dit voor de NEOS ook geldt
Nee hoor, geen gepi*l met dit (ivm verzekering e.d.), maar het zou wel fijner al zou ie meer trekkracht hebben. Ik ga er zelf niets aan doen. Lekker... origineel laten die dingen
[..]
Het is in het dorp soms wel erg goed zoeken om de scooter ergens fatsoenlijk neer te kunnen zetten, maar net zoals op met mijn motor: die zet ik pas neer als ik er zeker van ben dat ie ook blijft staan. En anders dan maar verderop en een stukje lopen Ik heb ook een klein plankje bij om deze onder de standaard te kunnen leggen als de straat teveel afloopt
Overigens zou het wellicht een optie zijn om (valbeugels icm) een kleiner windscherm te laten monteren
In +/- 20 jaar nog geen motor laten omvallen
Tegenwoordig weet de moderne monteur over het algemeen het niet meer te vinden en gaat de op de voor de hand liggende onderdelen vervangen.quote:Op zondag 14 september 2014 10:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hij wil bij mij vooral nog wel eens omvallen als ik 'm met lopende motor op de standaard zet. Doe ik vooral op daldagen of bij buitenwijken. Dat ding is kennelijk niet in staat om stationair constant op hetzelfde toerental te blijven draaien, soms gaat íe ineens wat harder lopen en rijd íe zo door de standaard heen. Als twee x mee terug geweest naar verschillende bromboeren, niets kunnen vinden.
Ze hebben de gaskabel bekeken, de kleppen opnieuw gesteld en zelfs de uitlaat vervangen, maar tevergeefs.quote:Op zondag 14 september 2014 10:36 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Tegenwoordig weet de moderne monteur over het algemeen het niet meer te vinden en gaat de op de voor de hand liggende onderdelen vervangen.
Carb. reinigen/vervangen, rollen versleten,valse lucht....etc,, En dat kan nog allemaal bij de ietwat oudere scootermodellen Tegenwoordig is het vaak de elektronica
Vervangen is vaker goedkoper(en vooral makkelijker op te verdienen) dan bovenstaande.
Optie?quote:Op zondag 14 september 2014 11:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ze hebben de gaskabel bekeken, de kleppen opnieuw gesteld en zelfs de uitlaat vervangen, maar tevergeefs.
Is dat bakje achterop niet vervelend?quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:12 schreef Pietertje71 het volgende:
[ afbeelding ]
Met dit weer heerlijk te doen [ afbeelding ]
Onder het zadel heb ik eigenlijk een flesje drinken, regenjas en nog wat klein spul liggen. Bakje achterop vind ik niet zo vervelend, mits je te ver naar achteren gaat zittenquote:Op zondag 14 september 2014 14:30 schreef bikkie het volgende:
[..]
Is dat bakje achterop niet vervelend?
Ik doe meestal nog wat HAH onder het zadel..
Nou, sommige bedrijven zijn hier wel extremer in dan anderen, met name bedrijven waar alles draait om het zo goedkoop mogelijk zijn. Veel te hoge targets, enorme werkdruk, en intimidatie van het personeel. Bij Aldi en Lidl is het van hetzelfde laken een pak.quote:Op maandag 15 september 2014 06:45 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
Wat ZALANDO betreft. Ik denk dat zowat elk bedrijf wel zo'n beleid heeft:presteren(hoofd boven water houden?) op korte termijn met zo min mogelijk kennis en voor zo min mogelijke kosten.
Hoewel het niet meteen is te merken, maar ook de wat hogere lagen binnen ene bedrijf zijn hier van de dupe, dus niet alleen degenen die 'onderaan de ladder staan'.
Alleen zijn bij deze laatste groep, de gevolgen eerder te zien dan bij de wat hoger gelegen 'gebieden'
Als ze dat voor elkaar krijgen dan word ik ook lid van de vakbond.quote:Op maandag 15 september 2014 18:25 schreef ophaling10 het volgende:
http://www.nujij.nl/algem(...)-2015.29535998.lynkx
dream on fnv
quote:Op maandag 15 september 2014 18:42 schreef dud0r het volgende:
[..]
Als ze dat voor elkaar krijgen dan word ik ook lid van de vakbond.
Ik zie het wel gebeuren hoor. Persoonlijk vind ik het een vrij bescheiden eis.quote:Op maandag 15 september 2014 18:25 schreef ophaling10 het volgende:
http://www.nujij.nl/algem(...)-2015.29535998.lynkx
dream on fnv
hoeveel uur overcompleet is er bij jullie dan?quote:Op dinsdag 16 september 2014 15:45 schreef KatrienDuck het volgende:
Hoeveelheid viel mee, wel erg zware post.
Een spannende week hier. Wij krijgen donderdag te horen wie er overcompleet zijn... Komt er tussen 17 u en 19 u. een bode langs met een brief, dan is dat foute boel. Komt er geen brief, dan ben je veilig.
Ben je overcompleet, dan word je na 19 u. gebeld door je teamcoach hoe het met je gaat, of je het trekt.
Ben je mooi klaar meequote:Op dinsdag 16 september 2014 17:08 schreef Alexxxxx het volgende:
Volgens mij was het in Leeuwarden ook te laat, mijn vriendin moest zich om 10.00 melden op het depot, ze is nu nog niet thuis (en we wonen op een kwartiertje rijden van het depot)
gezien dit bericht hoef je, je geen zorgen te makenquote:Op dinsdag 16 september 2014 15:45 schreef KatrienDuck het volgende:
Hoeveelheid viel mee, wel erg zware post.
Een spannende week hier. Wij krijgen donderdag te horen wie er overcompleet zijn... Komt er tussen 17 u en 19 u. een bode langs met een brief, dan is dat foute boel. Komt er geen brief, dan ben je veilig.
Ben je overcompleet, dan word je na 19 u. gebeld door je teamcoach hoe het met je gaat, of je het trekt.
post was er wel op tijd (ze kreeg haar brommer en kleding ook nog, eerste dag als brommeraar, vorige week gefietst vanuit een ander depot), maar haar wijk ligt dusdanig overhoop infrastructureel gezien dat het gewoon echt zo lang duurdequote:Op dinsdag 16 september 2014 17:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ben je mooi klaar mee
Sowieso is die 10.00 uur uit de lucht gegrepen. Er is bijna geen depot dat zo vroeg beleverd wordt als je weet dat hier in de buurt de vroege wijken om 9.30 uur overgedragen worden aan het autobedrijf.
quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:37 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
post was er wel op tijd (ze kreeg haar brommer en kleding ook nog, eerste dag als brommeraar, vorige week gefietst vanuit een ander depot), maar haar wijk ligt dusdanig overhoop infrastructureel gezien dat het gewoon echt zo lang duurde
Wat een aparte manier...quote:Op dinsdag 16 september 2014 15:45 schreef KatrienDuck het volgende:
Hoeveelheid viel mee, wel erg zware post.
Een spannende week hier. Wij krijgen donderdag te horen wie er overcompleet zijn... Komt er tussen 17 u en 19 u. een bode langs met een brief, dan is dat foute boel. Komt er geen brief, dan ben je veilig.
Ben je overcompleet, dan word je na 19 u. gebeld door je teamcoach hoe het met je gaat, of je het trekt.
Bij ons wel. Sommigen daarvan zijn ook al weer teruggekeerd, omdat ze toch nodig bleken te zijn.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:10 schreef Troeta het volgende:
[..]
Wat een aparte manier...
Is dat eigenlijk al eerder gebeurd dat mensen echt overcompleet waren en weg moesten? Op de vestigingen in ZH geloof ik nog niet. alleen een hoop gedreig.
Had je weer post voor garageboxen, elektriciteitshuisjes en 10 jaar geleden gesloopte adressen?quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:18 schreef Zelva het volgende:
De KPN met hun fántastische adressenbestand was ook weer heerlijk.
Wat gebeurt er dan? die mensen krijgen geld mee en WW? En die terug gegaan zijn is dat dan met het oude contract gewoon weer of een nieuw contract?quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij ons wel. Sommigen daarvan zijn ook al weer teruggekeerd, omdat ze toch nodig bleken te zijn.
Ergens in de loop van volgend jaar is de volgende ontslagronde weer
Tja, dat er elders in Nederland wat blijft staan, daar kunnen ze natuurlijk weinig mee. Bij ons blijft bijvoorbeeld nooit wat staan en bij ons draaien mensen minuren, dan is "overcompleet" wel een soort van logisch gevolg. Zal volgend jaar als die machines op volle kracht gaan draaien wel helemaal erg worden qua aantal uren overcompleetquote:Op dinsdag 16 september 2014 18:37 schreef Troeta het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar toch dat een bedrijf het voor elkaar krijgt om mensen te mogen ontslaan terwijl er kanten blijven staan
690 uur!quote:Op dinsdag 16 september 2014 15:59 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
hoeveel uur overcompleet is er bij jullie dan?
Dacht ik eerst ook, dus ik heb het nog eens goed herlezen, maar met die 1 op de 200 bedoelen ze echt de pakjes die niet passen en waarvoor aangebeld moet worden, dus het aantal pakjes wat uiteindelijk via de chauffeur opnieuw aangeboden moet worden zou volgens hun nog veel lager moeten liggen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:03 schreef superkimmi het volgende:
nou hier heb ik ook echt wel meer dan 1 op de 200 die niet passen. Dat is misschien de hoeveelheid die ze terugkrijgen omdat alle pakjes waarvoor wordt aangebeld en open gedaan natuurlijk niet in die administratie terug komen. Maar dan nog sticker ik wel meer dan 1 op de 200 pakjes met te kleine brievenbus. Brievenbussen die nét iets anders zijn dan de huis-tuin-en-keuken brievenbus zijn vaak voor de bol.com pakketjes al te klein, dan gaat het om millimeters maar te klein voor een pakje is te klein.
En als h&m weer eens lekker veel in een zakje proppen krijg je het door geen enkele brievenbus, hoe groot ze ook zijn.
Bij ons draaien sommige fulltimers ook minuren, maar zie je dat heel veel postbezorgers (en bijklussende zdw's) juist fors in de plus staan. Dus de simpelste oplossing is dan gewoon die vtw's een extra uitvoering erbij geven.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:58 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Tja, dat er elders in Nederland wat blijft staan, daar kunnen ze natuurlijk weinig mee. Bij ons blijft bijvoorbeeld nooit wat staan en bij ons draaien mensen minuren, dan is "overcompleet" wel een soort van logisch gevolg. Zal volgend jaar als die machines op volle kracht gaan draaien wel helemaal erg worden qua aantal uren overcompleet
Bij ons in Assen ging de afspiegeling vorig jaar september niet door, omdat er geen uren teveel waren. Maar nu dus wel, helaas!quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:10 schreef Troeta het volgende:
[..]
Wat een aparte manier...
Is dat eigenlijk al eerder gebeurd dat mensen echt overcompleet waren en weg moesten? Op de vestigingen in ZH geloof ik nog niet. alleen een hoop gedreig.
Kom maar op met die banen, ik ben dr klaar voor! Ik moet sowieso per 1 april opkrassen, dan loopt mijn 3de contract af.quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:34 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
gezien dit bericht hoef je, je geen zorgen te maken
http://www.nu.nl/politiek(...)extra-scheppen-.html
Nu is het zo dat ze tot datum x doorbetaald krijgen, een budget bij mobility en indien dat niet voldoende is dan gaan ze de WW in. Zij die terugkeren kunnen dat op hun oude contract doen. Let wel, dat gebeurt maar bij enkelen en is nog in de periode dat ze thuiszitten.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:37 schreef Troeta het volgende:
[..]
Wat gebeurt er dan? die mensen krijgen geld mee en WW? En die terug gegaan zijn is dat dan met het oude contract gewoon weer of een nieuw contract?
Dat heet nou mismatch van werk en contracten.quote:Onvoorstelbaar toch dat een bedrijf het voor elkaar krijgt om mensen te mogen ontslaan terwijl er kanten blijven staan
Maar dan klagen de vtw's weer dat ze te lang op straat moeten lopen. En delen die al officieel als postbezorgersgebied zijn bestempeld, daar mogen vtw's officieel niet meer lopen, alleen in noodgevallen als de post anders niet weggebracht zal worden, daar horen de reeds werkzame postbezorgers het gewoon op te lossen, daarom moeten ze in postbezorgersgebieden officieel ook een bezettingsgraad van 120% hebben.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dacht ik eerst ook, dus ik heb het nog eens goed herlezen, maar met die 1 op de 200 bedoelen ze echt de pakjes die niet passen en waarvoor aangebeld moet worden, dus het aantal pakjes wat uiteindelijk via de chauffeur opnieuw aangeboden moet worden zou volgens hun nog veel lager moeten liggen.
[..]
Bij ons draaien sommige fulltimers ook minuren, maar zie je dat heel veel postbezorgers (en bijklussende zdw's) juist fors in de plus staan. Dus de simpelste oplossing is dan gewoon die vtw's een extra uitvoering erbij geven.
Nou ja, officieel..... Officieel volgens door PostNL bedachte regels. Er is wel voldoende werk voor de vtw's alleen mag PostNL hun dit werk helaas niet laten doen omdat het in strijd is met regels die PostNL zelf bedacht heeft. En gaat het UWV mee in deze kunstgreep?quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:43 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar dan klagen de vtw's weer dat ze te lang op straat moeten lopen. En delen die al officieel als postbezorgersgebied zijn bestempeld, daar mogen vtw's officieel niet meer lopen, alleen in noodgevallen als de post anders niet weggebracht zal worden, daar horen de reeds werkzame postbezorgers het gewoon op te lossen, daarom moeten ze in postbezorgersgebieden officieel ook een bezettingsgraad van 120% hebben.
Ons is verteld dat het in overleg was met het uwv, en blijkbaar gaan ze er inderdaad wel in mee, anders zouden die overcompleetverklaringen ook niet worden goedgekeurd terwijl er aan de andere kant nog wel postbezorgers worden aangenomen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nou ja, officieel..... Officieel volgens door PostNL bedachte regels. Er is wel voldoende werk voor de vtw's alleen mag PostNL hun dit werk helaas niet laten doen omdat het in strijd is met regels die PostNL zelf bedacht heeft. En gaat het UWV mee in deze kunstgreep?
van wat ik gehoord heb gaan die machines meer dan 90% sorteren en wordt de reject los in de tas erbij gedaan zodat bezorgers dat er zelf nog tussen kunnen stoppen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:22 schreef tntster het volgende:
Wat ik gehoord heb gaan de machines lang niet alle grote poststukken sorteren, puur de post die aangeleverd worden per wijk in de "vaste" blauwe bakken bij de vos.
Als dat zo wordt dan haken veel mensen af lijkt mequote:Op dinsdag 16 september 2014 20:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik had ook begrepen dat omdat de nieuwe machines zo duur zijn ze er eigenlijk te weinig van gekocht hebben om voldoende capaciteit te hebben, waardoor de 24 en 48 uurs post in 2 batches gedraaid moet worden, en het bestellen uit 2 (of 3 bundels) ook weer zijn lelijke kopje opsteekt.
Iets te klagen hebben is voor veel mensen een vorm van geluk.quote:Op dinsdag 16 september 2014 08:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Sommige mensen gaan bijvoorbeeld al klagen als de post om 15.00 uur wordt bezorgd in plaats van 14.00 uur.
Dat kan ik niet serieus nemen.
In de 2 dorpen waar de looproutes zijn, zet ik mijn helm altijd af(die gaat dan of in dat extra rode bakje of 1 van de zijtassen). Niet te doen met die zon/hitte.quote:Eerst plaatselijk mist, daarna veel zon en droog.
Niet klagen is een k*tleven hebben?quote:Op dinsdag 16 september 2014 23:36 schreef blijevis het volgende:
[..]
Iets te klagen hebben is voor veel mensen een vorm van geluk.
Positief zijn en complimenten geven begint bij jezelf. En het is het echt waard!quote:Op woensdag 17 september 2014 06:08 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
Al zeikend en zeurend je werk/dagelijkse dingen doen hoort erbij
Voor vandaag weer in het t-shirtje werken want volgens het KNMI, en gezien dat het deze ochtend ook al best benauwd was:
[..]
In de 2 dorpen waar de looproutes zijn, zet ik mijn helm altijd af(die gaat dan of in dat extra rode bakje of 1 van de zijtassen). Niet te doen met die zon/hitte.
Gelukkig rustige dorpen waar oom/tante agent alleen maar komt bij calamiteiten
[..]
Niet klagen is een k*tleven hebben?
Ik klaag eigenlijk elke dag wel, maar voor elk negatiefs is er wel iets positiefs..soms wil men dat niet zien...hoe moeilijk het ook is: klagen doet men eerder dan iets positief (willen) zien.
Kijk maar naar reviews (over o.a. PostNL), Je zal eerdere en klacht horen over een natte brief die bezorgd is met storm,dan een positief commentaar over de bezorger die door weer en wind net die ene voor jou belangrijke, niet goed geadresseerde brief, toch bij je weet te bezorgen
Van dat afsnijden langs het raam kan ik het mij nog voorstellen (ivm privacy), maar dat je niet over de oprijlaan naar de bus zou mogen rijden vind ik een beetje gezeur, tenzij er bijv. kinderen aan het spelen zijn of als je rakelings langs aldaar geparkeerde auto's rijdt. Want als je er mag lopen, waarom zou je er niet mogen rijden? Ze rijden er zelf ook, daar is het een oprit voor! Anders moeten ze maar een bus aan de straat plaatsen. Ik loop zelf regelmatig dit soort wijken en rij in dit soort gevallen eigenlijk altijd over de oprijlaan naar de bus, tenzij er bijv. meerdere auto's naast elkaar op geparkeerd staan, waar je maar net tussendoor kan (of, net niet). En ik heb daar nog nooit opmerkingen over gehad.quote:Op woensdag 17 september 2014 09:04 schreef Pietertje71 het volgende:
O overigens een (terechte?) klacht gehad van iemand die het niet kon waarderen dat en via de buren, over een bestraat pad, voor de voorraam werd gelopen(korter) om de post te brengen en dat het niet werd gewaardeerd de scooter via een oprit naar de buitenbrievenbus te rijden.
Mw heeft nu een lijn gespannen zodat er niet meer binnendoor over het bestraat pad kan worden gelopen
Deze mw. was hierover erg overstuur, dus beloofd dit niet meer te doen
De brievenbussen staan dan op een soort dergelijke manier(foto is van internet geplukt), en daar rijd ik dus met de scooter naar toe.
Not done?
[ afbeelding ]
Ik word nu al iedere keer helemaal gestoord van al die losse troep die erbij zit. Het gebeurt ook te vaak dat ik vergeet dat ik ook nog losse post heb voor een bepaald adres.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:25 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
van wat ik gehoord heb gaan die machines meer dan 90% sorteren en wordt de reject los in de tas erbij gedaan zodat bezorgers dat er zelf nog tussen kunnen stoppen.
Ik zou dan toch eens klagen over de slechte voorbereiding, want zoveel; reject is niet normaal. Bij ons hooguit nog 1 a 2 losse dingen per wijk. Als de postverdeler z'n werk beter doet en wat vaker uitwisselt, zijn zulke stapels echt niet nodig.quote:Op woensdag 17 september 2014 09:17 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik word nu al iedere keer helemaal gestoord van al die losse troep die erbij zit. Het gebeurt ook te vaak dat ik vergeet dat ik ook nog losse post heb voor een bepaald adres.
In sommige wijken is het zo erg dat het om complete bundels gaat die er door de pbz nog tussen moeten worden gevoegd.
Op depot verdeel ik nu al geregeld meer dan een volledig gevulde rode bak aan losse post over iets meer dan 20 wijken.
Ik heb dan geen scooter, maar ik fiets als het even kan wel altijd de oprit op. Daar behoudens een persoon in vier jaar tijd nooit een opmerking over gehad. Langs de ramen lopen doe ik over het algemeen niet, zeker bij zo'n breed huis als op die foto.quote:Op woensdag 17 september 2014 09:04 schreef Pietertje71 het volgende:
O overigens een (terechte?) klacht gehad van iemand die het niet kon waarderen dat en via de buren, over een bestraat pad, voor de voorraam werd gelopen(korter) om de post te brengen en dat het niet werd gewaardeerd de scooter via een oprit naar de buitenbrievenbus te rijden.
Mw heeft nu een lijn gespannen zodat er niet meer binnendoor over het bestraat pad kan worden gelopen
Deze mw. was hierover erg overstuur, dus beloofd dit niet meer te doen
De brievenbussen staan dan op een soort dergelijke manier(foto is van internet geplukt), en daar rijd ik dus met de scooter naar toe.
Not done?
[ afbeelding ]
Van dat raam kan ik mij (achteraf) ook iets van voorstellen. Het is overigens het enige adres waar ik dat 1! keer heb gedaan omdat de stoep/straat bezet was met werkbusjes/steigers e.d.).quote:Op woensdag 17 september 2014 09:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Van dat afsnijden langs het raam kan ik het mij nog voorstellen (ivm privacy), maar dat je niet over de oprijlaan naar de bus zou mogen rijden vind ik een beetje gezeur, tenzij er bijv. kinderen aan het spelen zijn of als je rakelings langs aldaar geparkeerde auto's rijdt. Want als je er mag lopen, waarom zou je er niet mogen rijden? Ze rijden er zelf ook, daar is het een oprit voor! Anders moeten ze maar een bus aan de straat plaatsen. Ik loop zelf regelmatig dit soort wijken en rij in dit soort gevallen eigenlijk altijd over de oprijlaan naar de bus, tenzij er bijv. meerdere auto's naast elkaar op geparkeerd staan, waar je maar net tussendoor kan (of, net niet). En ik heb daar nog nooit opmerkingen over gehad.
Daar klagen we constant over maar in plaats van een verbetering zien we alleen maar steeds meer los spul komen. Naast de losse post uit de rode bakken die we op het depot verdelen zit er meestal ook nog wat in de tassen.quote:Op woensdag 17 september 2014 09:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik zou dan toch eens klagen over de slechte voorbereiding, want zoveel; reject is niet normaal. Bij ons hooguit nog 1 a 2 losse dingen per wijk. Als de postverdeler z'n werk beter doet en wat vaker uitwisselt, zijn zulke stapels echt niet nodig.
Nee dat zou ik ook niet doen(mits het niet anders kan).quote:Op woensdag 17 september 2014 09:26 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ik heb dan geen scooter, maar ik fiets als het even kan wel altijd de oprit op. Daar behoudens een persoon in vier jaar tijd nooit een opmerking over gehad. Langs de ramen lopen doe ik over het algemeen niet, zeker bij zo'n breed huis als op die foto.
Als een Nederlander niet klaagt is er iets goed misquote:Op dinsdag 16 september 2014 23:36 schreef blijevis het volgende:
[..]
Iets te klagen hebben is voor veel mensen een vorm van geluk.
Klagen over de slechte voorbereiding is geen beginnen meer aan. Daar heb je haast een dagtaak aan.quote:Op woensdag 17 september 2014 09:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik zou dan toch eens klagen over de slechte voorbereiding, want zoveel; reject is niet normaal. Bij ons hooguit nog 1 a 2 losse dingen per wijk. Als de postverdeler z'n werk beter doet en wat vaker uitwisselt, zijn zulke stapels echt niet nodig.
Moet je gewoon elke keer een half uur uitloop schrijven tgv de slechte voorbereiding, moet je zien hoe snel ze in actie komen.quote:Op woensdag 17 september 2014 10:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
Klagen over de slechte voorbereiding is geen beginnen meer aan. Daar heb je haast een dagtaak aan.
Het pakketje bewegen van links naar rechts door de bus ipv duwen, dan gaat ie er bijna altijd wel doorheen.quote:Op woensdag 17 september 2014 09:27 schreef Rafierafie het volgende:
In theorie mag een pakje dan voldoen aan de gestelde maten, maar zo'n boterhamzakje van H&M ( ) mag nog zo dun zijn, als ik geen overige post voor dat adres heb, krijg ik die dingen er niet doorheen.
dit heeft natuurlijk ook een financieel plaatje, ze laten liever 2 van 3 euro rondrennen, dan een van 14 euroquote:Op dinsdag 16 september 2014 19:43 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar dan klagen de vtw's weer dat ze te lang op straat moeten lopen. En delen die al officieel als postbezorgersgebied zijn bestempeld, daar mogen vtw's officieel niet meer lopen, alleen in noodgevallen als de post anders niet weggebracht zal worden, daar horen de reeds werkzame postbezorgers het gewoon op te lossen, daarom moeten ze in postbezorgersgebieden officieel ook een bezettingsgraad van 120% hebben.
of je moet een paar manusjes van alles hebben die de openstaande gaten kunnen opvullen en in een zeer groot gebied actief zijn. Kun je met minder overbezetting toe.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:44 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dit heeft natuurlijk ook een financieel plaatje, ze laten liever 2 van 3 euro rondrennen, dan een van 14 euro
privacy heb ik altijd lak aan, gaan ze maar onder de grond wonen, met die te korte wtr, moet je wel creatief bestellen, anders loop je namelijk op een gegeven moment gratis te werken.quote:Op woensdag 17 september 2014 09:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Van dat afsnijden langs het raam kan ik het mij nog voorstellen (ivm privacy), maar dat je niet over de oprijlaan naar de bus zou mogen rijden vind ik een beetje gezeur, tenzij er bijv. kinderen aan het spelen zijn of als je rakelings langs aldaar geparkeerde auto's rijdt. Want als je er mag lopen, waarom zou je er niet mogen rijden? Ze rijden er zelf ook, daar is het een oprit voor! Anders moeten ze maar een bus aan de straat plaatsen. Ik loop zelf regelmatig dit soort wijken en rij in dit soort gevallen eigenlijk altijd over de oprijlaan naar de bus, tenzij er bijv. meerdere auto's naast elkaar op geparkeerd staan, waar je maar net tussendoor kan (of, net niet). En ik heb daar nog nooit opmerkingen over gehad.
dat kan vandaag de dag niet meer, een zetje voor de orange card, zou het lekker laten liggen, en de tc moest het zelf maar eens gaan doen.quote:Op woensdag 17 september 2014 09:17 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik word nu al iedere keer helemaal gestoord van al die losse troep die erbij zit. Het gebeurt ook te vaak dat ik vergeet dat ik ook nog losse post heb voor een bepaald adres.
In sommige wijken is het zo erg dat het om complete bundels gaat die er door de pbz nog tussen moeten worden gevoegd.
Op depot verdeel ik nu al geregeld meer dan een volledig gevulde rode bak aan losse post over iets meer dan 20 wijken.
die pakkettenzooi mag van mij(en vast nog meer mensen) wel weer naar de pakketdienst, is weer een verkapte vorm van goedkoop inzetten van de bezorging, je krijgt er namelijk niets voor.quote:Op woensdag 17 september 2014 09:27 schreef Rafierafie het volgende:
Wat mij opvalt aan de reacties onder dat artikel over de buspakjes is dat daar niemand twijfelt aan de stelling dat slechts 1 op 200 niet past.
Volgens mij hebben ze een nulletje te veel getypt. In theorie mag een pakje dan voldoen aan de gestelde maten, maar zo'n boterhamzakje van H&M ( ) mag nog zo dun zijn, als ik geen overige post voor dat adres heb, krijg ik die dingen er niet doorheen. Als ze er gewoon een kartonnetje bij zouden doen zou er geen probleem zijn.
dat argument gaat hier natuurlijk niet op aangezien die vtw's hun uren wel gewoon betaald krijgen dus dan zou het goedkoper zijn om een vtw met minuren naar zo'n wijk te sturen dan een pbz extra uren te laten maken.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:44 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dit heeft natuurlijk ook een financieel plaatje, ze laten liever 2 van 3 euro rondrennen, dan een van 14 euro
Voor die H&M zakjes mogen ze van mij ook best iets anders verzinnen inderdaad. Zoiets zal toch ook best in een doosje zoals die van bol.com passen?quote:Op woensdag 17 september 2014 09:27 schreef Rafierafie het volgende:
Wat mij opvalt aan de reacties onder dat artikel over de buspakjes is dat daar niemand twijfelt aan de stelling dat slechts 1 op 200 niet past.
Volgens mij hebben ze een nulletje te veel getypt. In theorie mag een pakje dan voldoen aan de gestelde maten, maar zo'n boterhamzakje van H&M ( ) mag nog zo dun zijn, als ik geen overige post voor dat adres heb, krijg ik die dingen er niet doorheen. Als ze er gewoon een kartonnetje bij zouden doen zou er geen probleem zijn.
Ik rijd ook gewoon het pad op in zo'n geval. Is toch weer 1x minder afstappen en brommer neerzetten.quote:Op woensdag 17 september 2014 09:04 schreef Pietertje71 het volgende:
O overigens een (terechte?) klacht gehad van iemand die het niet kon waarderen dat en via de buren, over een bestraat pad, voor de voorraam werd gelopen(korter) om de post te brengen en dat het niet werd gewaardeerd de scooter via een oprit naar de buitenbrievenbus te rijden.
Mw heeft nu een lijn gespannen zodat er niet meer binnendoor over het bestraat pad kan worden gelopen
Deze mw. was hierover erg overstuur, dus beloofd dit niet meer te doen
De brievenbussen staan dan op een soort dergelijke manier(foto is van internet geplukt), en daar rijd ik dus met de scooter naar toe.
Not done?
[ afbeelding ]
Inderdaad de klant kan hier toch niets aan doen?quote:Op woensdag 17 september 2014 11:50 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat kan vandaag de dag niet meer, een zetje voor de orange card, zou het lekker laten liggen, en de tc moest het zelf maar eens gaan doen.
Nou, voor 3 euro vinden ze niemand, hoor! Je gaat nu uit van een postbezorger van 15, maar ken jij veel postbezorgers van die leeftijd? Die gaan liever lekker in een supermarkt werken, voor hetzelfde geld zit je dan in de winter warm en droog, en in de zomer lekker koel dankzij de airco.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:44 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dit heeft natuurlijk ook een financieel plaatje, ze laten liever 2 van 3 euro rondrennen, dan een van 14 euro
Op zich heb ik geen probleem met het feit dat we die buspakjes hebben. Het is toch werkgelegenheid. Het is alleen jammer dat het bedrijf er bij het vaststellen van de looptijden vanuit gaat dat alles door de bus kan, en dat aanbellen een zeer sporadisch gebeuren is wat slechts bij 0,5% van de pakjes zou voorkomen. Gratis werken doe ik niet: Als ik uitloop op de basistijd door grote hoeveelheden pakjes (zoals de laatste dagen met al spul van Boekhuis van Dijk) dan geef ik dat gewoon door, met een toelichting, en dan krijg ik dat betaald ook. Gebeurt dat niet, dan moet je gewoon een oranje kaart invullen, want dat hoef je niet te accepteren. We zitten hier niet bij Sandd waar je kratten vol Postcodeloterij-agenda's moet versjouwen voor 1,8 cent per stuk. Ik sprak de concurrent vanmorgen in een van mijn wijken, hij liep te schelden die man! Want in die wijk hebben ze ook nog eens van die piepkleine busjes (jaren '30 huizen), dus heel vaak pasten die agenda's niet (en dan te bedenken dat veel mensen die agenda meteen in de vuilcontainer pleuren).quote:Op woensdag 17 september 2014 11:52 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
die pakkettenzooi mag van mij(en vast nog meer mensen) wel weer naar de pakketdienst, is weer een verkapte vorm van goedkoop inzetten van de bezorging, je krijgt er namelijk niets voor.
soms ben je met 25 pakketten wel een 40 min extra(gratis ) bezig, hier wordt er geen stuiver van vergoed.
Die 2,5 uur is natuurlijk wel gerekend vanaf het depot, en niet vanaf jouw huis. Rijtijd van je huis naar het depot is woon-werkverkeer, dat is eigen tijd.quote:Op woensdag 17 september 2014 15:06 schreef Pietertje71 het volgende:
Middag
Het ging vandaag wel lekker
Hoewel enkele straten andersom gesorteerd waren(snelle kijk = van de andere kant beginnen ) was het een lekkere loop/rit met alleen maar post t.o. gisteren (5uur incl HAH )
3uurtjes over gedaan, incl. tanken en heen/terug naar huis.
Ja zo kom je wel aan die 2 1/2 die voor deze wijk geldt. Er is denk ik toen alleen maar met post gelopen/gereden en geen HAH er bij
Nee, volgens mijn TC moet ik de reistijd van/naar huis er bij tellen. Die schrijf ik dus.quote:Op woensdag 17 september 2014 18:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die 2,5 uur is natuurlijk wel gerekend vanaf het depot, en niet vanaf jouw huis. Rijtijd van je huis naar het depot is woon-werkverkeer, dat is eigen tijd.
Nou, dan wil ik ook wel een wijkje in Friesland lopen. Elke dag 6 uur betaalde reistijdquote:Op woensdag 17 september 2014 20:10 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Nee, volgens mijn TC moet ik de reistijd van/naar huis er bij tellen. Die schrijf ik dus.
Mijn collega woont 1 minuut van het depot, dus die heeft het makkelijker
Maar je betaalt de benzine toch niet zelf? Dus dan is een km vergoeding toch sowieso niet nodig?quote:Op woensdag 17 september 2014 20:17 schreef Pietertje71 het volgende:
Gezellig
Maar het is ongeveer +10 minuten rijden naar het depot.
Tijdens de uitleg is duidelijk aangegeven dat je de tijd dat je vertrekt van huis end e tijd na de dienst moet schrijven.
Ik meen dat dit is omdat PostNL de km-vergoeding in tijd uitbetaald.
Dat klopt,de brandstof wordt betaald.quote:Op woensdag 17 september 2014 20:53 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar je betaalt de benzine toch niet zelf? Dus dan is een km vergoeding toch sowieso niet nodig?
Even benieuwd; wat is jouw uurloon?quote:Op donderdag 18 september 2014 06:10 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
[..]
Dat klopt,de brandstof wordt betaald.
Maar ipv reiskosten(die niet onder de 5 km(was eerst 10km tot een max. van 50km als ik het goed heb) worden gegeven)), wil men, zoals ik het het begrepen, de bezorgers in deze tegemoet komen door de reistijd dat je naar en van het depot gaat, te vergoeden. Dit omdat zoals je al aangeeft, de kosten(brandstof, onderhoud, etc.) voor het vervoer al door PostNL wordt vergoed.
Ik zit 6.5km (googlemaps) van het depot af. Is ongeveer 10-15 minuten rijden(afhankelijk van de drukte etc...). In totaal maak ik +/- 48km per dag.
Voor postbezorgers bestaat er sowieso niet zoiets als een reiskostenvergoeding. Wel is recent afgesproken met de OR dat postbezorgers die op verzoek van PostNL vanuit een depot lopen dat meer dan 3 km van hun huis af ligt, al het meerdere vergoed krijgen. Ze krijgen de extra reistijd dan uitbetaald als werktijd, en dat is uiteraard niet hetzelfde als een reiskostenvergoeding, alleen al omdat de laatste onbelast is. Die 3 km is, hoewel het artikel hier niet specifiek over was, naar ik aanneem wel gebaseerd op een pbz op de eigen fiets, en niet op eentje met een scooter van de zaak die íe ook mee naar huis mag nemen.quote:Op donderdag 18 september 2014 06:10 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
[..]
Dat klopt,de brandstof wordt betaald.
Maar ipv reiskosten(die niet onder de 5 km(was eerst 10km tot een max. van 50km als ik het goed heb) worden gegeven)), wil men, zoals ik het het begrepen, de bezorgers in deze tegemoet komen door de reistijd dat je naar en van het depot gaat, te vergoeden. Dit omdat zoals je al aangeeft, de kosten(brandstof, onderhoud, etc.) voor het vervoer al door PostNL wordt vergoed.
Ik zit 6.5km (googlemaps) van het depot af. Is ongeveer 10-15 minuten rijden(afhankelijk van de drukte etc...). In totaal maak ik +/- 48km per dag.
Er stond zelfs een artikel met foto op MijnPostNL over dit scooterwijken-inititatief. Ik heb het idee dat dit het prestigeproject is van een of andere manager, want hoewel het natuurlijk fijn is hoe Pieter en zijn collega's in de watten worden gelegd, met uitgebreide opleiding, scootercursus, "droog" oefenen, en doorbetaald woon-werkverkeer, steekt de vergoeding en de opleiding van de normaliter postbezorger hier wat karig bij af.quote:Op donderdag 18 september 2014 09:01 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Even benieuwd; wat is jouw uurloon?
Ik misgun je niets, begrijp met niet verkeerd, maar ik vind het vreemd dat je in deze nieuwe functie bijna alles vergoed krijgt terwijl de "normale" postbezorger haast voor niets werkt. Dan mogen ze mijn reistijden en brandstofkosten (beter bekend als ontbijt ) ook wel gaan vergoeden.
Is eigenlijk wat ik ook al aangeefquote:Op donderdag 18 september 2014 09:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Voor postbezorgers bestaat er sowieso niet zoiets als een reiskostenvergoeding. Wel is recent afgesproken met de OR dat postbezorgers die op verzoek van PostNL vanuit een depot lopen dat meer dan 3 km van hun huis af ligt, al het meerdere vergoed krijgen. Ze krijgen de extra reistijd dan uitbetaald als werktijd, en dat is uiteraard niet hetzelfde als een reiskostenvergoeding, alleen al omdat de laatste onbelast is. Die 3 km is, hoewel het artikel hier niet specifiek over was, naar ik aanneem wel gebaseerd op een pbz op de eigen fiets, en niet op eentje met een scooter van de zaak die íe ook mee naar huis mag nemen.
[..]
Als postbezorger krijg je vaak postzakken (en soms nog een route) in je hand geduwd en kan er net nog een 'succes he' af.quote:Er stond zelfs een artikel met foto op MijnPostNL over dit scooterwijken-inititatief. Ik heb het idee dat dit het prestigeproject is van een of andere manager, want hoewel het natuurlijk fijn is hoe Pieter en zijn collega's in de watten worden gelegd, met uitgebreide opleiding, scootercursus, "droog" oefenen, en doorbetaald woon-werkverkeer, steekt de vergoeding en de opleiding van de normaliter postbezorger hier wat karig bij af.
Er bestaat niet zoiets als een scooterbezorger of een autobezorger. Als postbezorger val je onder de postbezorgers-CAO, De functie staat nauwkeurig omschreven in de CAO:quote:Op donderdag 18 september 2014 10:05 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Is eigenlijk wat ik ook al aangeef
Ik denk dat voor de scooterbezorger dezelfde CAO geldt als voor de auto, en deze wellicht anders is dan voor de bezorger lopend of op de fiets?
Hieruit volgt dat een postbezorger per bromfiets onder dezelfde CAO valt, als een per fiets of te voet. Postbezorgers met een autowijk bestaan niet, omdat postbezorgers geen autobestelling mogen uitvoeren.quote:De taak van de postbezorger is scherp begrensd en hier vastgelegd.
# Bestellen van geadresseerde en ongeadresseerde bus- en belstukken zonder
aanvullende dienstverlening in voornamelijk woonwijken.
# De postbezorger neemt niet deel aan de voorbereiding en uiteindelijke
afhandeling, voert geen autobestelling uit en bezorgt geen stukken met
aanvullende dienstverlening. Werkzaamheden als voorsortering haal- en
brengservices en het verwerken van postbuscorrespondentie maken
evenmin deel uit van zijn taak.
# Postbezorgers worden ingezet op (brom)fiets- en voetwijken, zoals
aangegeven in de adviesaanvraag postbezorgers van 28 maart 2003 en het
naar aanleiding daarvan geformuleerde definitieve besluit van 11 juni 2003
Kom ik op terug omdat ik het precieze bedrag niet weet.quote:Op donderdag 18 september 2014 09:01 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Even benieuwd; wat is jouw uurloon?
Het was zo dat ik afgelopen dinsdag zelfs van PostNL een lunchpakket kreeg aangeboden.quote:Ik misgun je niets, begrijp met niet verkeerd, maar ik vind het vreemd dat je in deze nieuwe functie bijna alles vergoed krijgt terwijl de "normale" postbezorger haast voor niets werkt. Dan mogen ze mijn reistijden en brandstofkosten (beter bekend als ontbijt ) ook wel gaan vergoeden.
Hier is de gemiddelde postbezorger van dezelfde leeftijd, maar dan een manquote:Op woensdag 17 september 2014 17:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Weet niet hoe het bij jullie zit, maar bij ons is de gemiddelde postbezorger een vrouw van in de 40, of ouder.
Er schijnt nu in meerdere regio's al gewerkt te worden aan de uitrol van het concept. Al is het niet altijd een succes, want hoorde via via dat er gister al een bezorger in de sloot zatquote:Op donderdag 18 september 2014 09:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Er stond zelfs een artikel met foto op MijnPostNL over dit scooterwijken-inititatief. Ik heb het idee dat dit het prestigeproject is van een of andere manager, want hoewel het natuurlijk fijn is hoe Pieter en zijn collega's in de watten worden gelegd, met uitgebreide opleiding, scootercursus, "droog" oefenen, en doorbetaald woon-werkverkeer, steekt de vergoeding en de opleiding van de normaliter postbezorger hier wat karig bij af.
ja omdat de rest merendeel gratis werkt, kunnen ze het rondraceproject in de lucht houdenquote:Op donderdag 18 september 2014 09:01 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Even benieuwd; wat is jouw uurloon?
Ik misgun je niets, begrijp met niet verkeerd, maar ik vind het vreemd dat je in deze nieuwe functie bijna alles vergoed krijgt terwijl de "normale" postbezorger haast voor niets werkt. Dan mogen ze mijn reistijden en brandstofkosten (beter bekend als ontbijt ) ook wel gaan vergoeden.
ja dat eten is ook iets moois, met kerst loop je hier(als het tig graden vriest, zonder enige voer en drinken, meer dan 6 uur in de kou rond)en met het nieuwe project krijg je meer?quote:Op donderdag 18 september 2014 11:13 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Kom ik op terug omdat ik het precieze bedrag niet weet.
[..]
Het was zo dat ik afgelopen dinsdag zelfs van PostNL een lunchpakket kreeg aangeboden.
Alleen had de chauffeur te weinig lunchpakketten meegekregen...jaja
hier niet, weer een shitloadquote:Op donderdag 18 september 2014 15:30 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag was een makje. Was een rustige donderdag. In totaal nog geen vier tassen vol voor 2 wijken.
Denk maar zo: zij genieten weer minder van het voordeel van sportschool uitsparen.quote:Op donderdag 18 september 2014 15:49 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja omdat de rest merendeel gratis werkt, kunnen ze het rondraceproject in de lucht houden
Dat heeft te maken met een miscommunicatie over de afvoer tijd. Gaat geregeld worden kan alleen even duren.quote:Op donderdag 18 september 2014 14:46 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Hier is de gemiddelde postbezorger van dezelfde leeftijd, maar dan een man
Hier waren weer niet alle wijken er op het depot, maar ik had weer geluk. Het was ook weer dezelfde postcode als dinsdag (voor het overgrote deel), lijkt wel of daar iets mis mee is of zo.
Ik had HAH vandaag, al ben ik ze volgens mij bij sommige mensen vergeten (en ik weet dus niet wie). Best lastig.
quote:Op donderdag 18 september 2014 16:16 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik heb weinig te klagen over PostNL hoor, maar als ik de posts van Pietertje lees dan denk ik ook wel: werkt die bij hetzelfde bedrijf als ik? Of lopen ze daar 20 jaar achter?
ja dat ze daar nooit een praktische deksel voor ontworpen hebben,20 van die bakken door elkaar is ernstigquote:Op donderdag 18 september 2014 16:12 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met een miscommunicatie over de afvoer tijd. Gaat geregeld worden kan alleen even duren.
Vanochtend viel er een rode bakkenkar van de vrachtwagen. Dat was toch een partij kut. Hele wijken door elkaar.
Ook enig idee wanneer?quote:Op donderdag 18 september 2014 16:12 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met een miscommunicatie over de afvoer tijd. Gaat geregeld worden kan alleen even duren.
Vanochtend viel er een rode bakkenkar van de vrachtwagen. Dat was toch een partij kut. Hele wijken door elkaar.
Nee geen idee. In het ritten schema staan op de piekdagen nog twee ritten maar die hebben een andere afvoer tijd in het systeem dan wat er op de container kaart staat.quote:Op donderdag 18 september 2014 16:26 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ook enig idee wanneer?
Ben ik even blij dat ik die postcode niet heb.
Lekker handig weer dus Er zijn trouwens wel meer wijken die soms later komen (ook uit andere postcodes)quote:Op donderdag 18 september 2014 16:40 schreef dud0r het volgende:
[..]
Nee geen idee. In het ritten schema staan op de piekdagen nog twee ritten maar die hebben een andere afvoer tijd in het systeem dan wat er op de container kaart staat.
Dat is heel normaal bij de post. De chaos overheerst deze wekenquote:Op donderdag 18 september 2014 16:40 schreef dud0r het volgende:
[..]
Nee geen idee. In het ritten schema staan op de piekdagen nog twee ritten maar die hebben een andere afvoer tijd in het systeem dan wat er op de container kaart staat.
VBL logica. Tijd dat ie aan de snelweg moet staan. Tijd dat de Chauffeur er vandoor gaat. En dan weet elke teamcoach ook nog eens een andere tijd te melden. Zo moesten wij in het begin een container klaar hebben om 9:30. Daarna stond er op 10.00 op de kaart en nu zelfs 10:15. 9:30 was ook wel erg vroeg voor een wijk die om 11:00 moet staan op een depot 5km van het vbl.quote:Op donderdag 18 september 2014 16:40 schreef dud0r het volgende:
[..]
Nee geen idee. In het ritten schema staan op de piekdagen nog twee ritten maar die hebben een andere afvoer tijd in het systeem dan wat er op de container kaart staat.
Slakkenpostquote:Op donderdag 18 september 2014 16:46 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Ik had gisteren een geplette slak onderin m'n postzak.
daarom moet je ook een 2e tel of telnr hebben, niet werken(vrij/vak) is geen overlastquote:Op donderdag 18 september 2014 18:05 schreef posje het volgende:
Nog een paar dagen verlof. De lijsten met openstaande wijken (per sms) zijn dramatisch, maar ze bellen me niet, ik hen ook niet.... het ZAL me verd*rie een keertje lukken, echt vakantie
Hoezo? Praat is zo 'slecht' over PostNL dan?quote:Op donderdag 18 september 2014 16:16 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik heb weinig te klagen over PostNL hoor, maar als ik de posts van Pietertje lees dan denk ik ook wel: werkt die bij hetzelfde bedrijf als ik? Of lopen ze daar 20 jaar achter?
Ik denk dat ie eerder bedoelt "20 jaar terug, toen we allemaal nog niet zo werden uitgeknepen". Want die speciale behandeling die jij blijkbaar krijgt met je scooterwijk, daar kan de rest hier nu alleen nog maar van dromenquote:Op donderdag 18 september 2014 18:42 schreef Pietertje71 het volgende:
Hoezo? Praat is zo 'slecht' over PostNL dan?
Da's wel vreemd. Ik dacht dat daar officiële wettelijke regels voor waren. Oud verlofbudget gaat voor nieuw verlofbudget, en wettelijk gaat voor bovenwettelijk.quote:Op donderdag 18 september 2014 18:32 schreef posje het volgende:
En ja hoor, nou is het afgeboekt van het bovenwettelijk verlof, in plaats van het nog maagdelijke wettelijk verlof van 2014. En straks verjaart alles weer.... zelfs in je vakantie moet je alles in de gaten houden en corrigeren
Maar keer op keer op keer gaat er iets fout (ook bij boeken van gelopen wijken).quote:Op donderdag 18 september 2014 18:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Da's wel vreemd. Ik dacht dat daar officiële wettelijke regels voor waren. Oud verlofbudget gaat voor nieuw verlofbudget, en wettelijk gaat voor bovenwettelijk.
Wat bieden we?quote:Op donderdag 18 september 2014 18:59 schreef posje het volgende:
[..]
Maar keer op keer op keer gaat er iets fout (ook bij boeken van gelopen wijken).
En anders ga ik onmiddellijk nog vier weken verlof claimen voor juli 2015, daar is dat 'verjaren' immers voor bedoeld: dat werknemers de gelegenheid krijgen het verlof op te nemen.
quote:Op donderdag 18 september 2014 20:11 schreef KatrienDuck het volgende:
Zo, ik heb geen brief van een bode gehad, dus ik mag nog een half jaartje blijven tot m'n derde contract is afgelopen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |