abonnement Unibet Coolblue
pi_144305404
Hallo,

Graag zou ik een start willen maken met tekenen en/of schilderen. Persoonlijk lijkt tekenen mij laagdrempeliger en bovendien makkelijk om op te pakken, daarom neig ik al in die richting. Klopt dit volgens jullie of zien jullie dit anders?

Natuurlijk heb ik een potlood en papier nodig, maar wat voor potloden en/of papier raden jullie aan? Kortom; welke materialen zijn aanbevolen voor een beginner?
  maandag 8 september 2014 @ 14:08:52 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144310837
Leuk!
Ik heb er zelf geen verstand van dus kan je niet helpen met tips ;) maar kijk ook eens rond in deze topics voor wat informatie:
CRE / Traditioneel tekenen
CRE / Het grote schildertopic 2.0
***
  PR en moderator maandag 8 september 2014 @ 14:31:29 #3
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_144311590
Zoals mijn waarde collega zei kun je inderdaad even die topics doorspitten, daar staan altijd wel leuke dingen in en sommige users posten ook hoe ze hun werken gemaakt hebben.
Ook werkjes die je hebt gemaakt kun je daar posten, en dat hoeft helemaal geen kunstwerk te zijn, maar ook beginnend werk is daar welkom. Dan zul je ook zien dat men je tips gaat geven om je 'skills' te verbeteren :)

Echt een speciaal merk potloden of papier maakt eigenlijk niet zo veel uit, ik geef zelf meestal de voorkeur aan een beetje stevig/dik papier, hoewel dat ook gelijk een stuk duurder is.
Waar 't bij de potloden vooral aan ligt is de hardheid/zachtheid. Je kent het wel; 4H, 2H, HB, 2B, 4B, etc.
Zelf vind ik zachte potloden fijn om mee te tekenen, voor 'strakke' lijntjes gebruik ik dan HB en voor schaduwen en oppervlakken 2B of 4B. Dat kun je lekker uitvegen :)

Als je veel met 4B potloden gaat werken zorg dan wel dat je een fixeerspay oid hebt, anders blijft het uitvegen en afgeven :@

Verder is het gewoon veel uitproberen! Probeer eens dingen te tekenen die je ziet, teken de verhoudingen en schaduwen net zo lang na tot je ze goed hebt. Oefen (met behulp van websites of youtube) met perspectief en schaduwen en vormen en technieken. Er zijn een hoop tutorials te vinden!
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_144320699
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 14:08 schreef Brighteyes het volgende:
Leuk!
Ik heb er zelf geen verstand van dus kan je niet helpen met tips ;) maar kijk ook eens rond in deze topics voor wat informatie:
CRE / Traditioneel tekenen
CRE / Het grote schildertopic 2.0
Thx ga het even doorlezen ;)

quote:
14s.gif Op maandag 8 september 2014 14:31 schreef Moira. het volgende:
Zoals mijn waarde collega zei kun je inderdaad even die topics doorspitten, daar staan altijd wel leuke dingen in en sommige users posten ook hoe ze hun werken gemaakt hebben.
Ook werkjes die je hebt gemaakt kun je daar posten, en dat hoeft helemaal geen kunstwerk te zijn, maar ook beginnend werk is daar welkom. Dan zul je ook zien dat men je tips gaat geven om je 'skills' te verbeteren :)

Echt een speciaal merk potloden of papier maakt eigenlijk niet zo veel uit, ik geef zelf meestal de voorkeur aan een beetje stevig/dik papier, hoewel dat ook gelijk een stuk duurder is.
Waar 't bij de potloden vooral aan ligt is de hardheid/zachtheid. Je kent het wel; 4H, 2H, HB, 2B, 4B, etc.
Zelf vind ik zachte potloden fijn om mee te tekenen, voor 'strakke' lijntjes gebruik ik dan HB en voor schaduwen en oppervlakken 2B of 4B. Dat kun je lekker uitvegen :)

Als je veel met 4B potloden gaat werken zorg dan wel dat je een fixeerspay oid hebt, anders blijft het uitvegen en afgeven :@

Verder is het gewoon veel uitproberen! Probeer eens dingen te tekenen die je ziet, teken de verhoudingen en schaduwen net zo lang na tot je ze goed hebt. Oefen (met behulp van websites of youtube) met perspectief en schaduwen en vormen en technieken. Er zijn een hoop tutorials te vinden!
Idd, heel veel zelfs :P Heb je nog een tips wat volgens jou een goede beginners tut is?
pi_144323353
Hier staat ook nog het een en ander over beginnen:
CRE / Willen leren tekenen
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_144324798
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:32 schreef dedodo het volgende:
Hier staat ook nog het een en ander over beginnen:
CRE / Willen leren tekenen
Thx, kijk daar ook even naar ;)


Is de bovenstaande techniek moeilijk? Om dat resultaat te krijgen wel, dat snap ik :P Maar die techniek an sich? Heel apart trouwens, dat iemand zo realistisch kan tekenen/schilderen, is net een foto!
pi_144459765
En misschien een rare vraag; maar hoe scherp moet je potlood zijn? Kan er op internet weinig over vinden. Moet het echt een punt zijn, of meer een soort van kegelvorm met platte kop zodat je de zijkanten meer gebruikt?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')