abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144191440
Hoi :W

Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke nieuwe hobby en ik kom er niet om te beslissen of ik wil gaan lezen of wil gaan tekenen. Beide keren heb ik nog nooit echt gedaan maar lijkt mij wel leuk. Op het moment kan ik maar in 1 van deze 2 hobbys investeren en kleuren lijkt mij eigenlijk het leukst, omdat je daar je creatieve kant in kwijt kunt en het ook goedkoper is volgens mij.

Na het zien van deze tekening wil ik al helemaal graag tekenen :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu is het zo dat ik niet weet welke materialen ik allemaal nodig heb, want ik wil natuurlijk wel goede spulletjes hebben ^O^

Ik zelf zat zo op bol te kijken en dacht aan deze artikelen:
Colour Schetsboek 29 x 42 Cm
Bruynzeel Designbox - 12 Grafiet Potloden
Bruynzeel mXz Blik 12 Triple Soft Feel Kleurpotloden - Zwart
Bruynzeel Mxz Blik - 24 Kleurpotloden

Maar ik heb er verder helemaal geen verstand van! Zijn dit goeie spulletjes om te kopen en hiermee een kleine collectie op te bouwen? :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bedankt alvast en voor het lezen natuurlijk *O*
pi_144191464
Pro markers. Daar is het waarschijnlijk mee ingekleurd, alleen gebruiken op markerpapier anders is je stift zo leeg.
pi_144191466
Heb je wel een beetje talent met tekenen?
Anders kun je beter maar gaan lezen.
  vrijdag 5 september 2014 @ 01:49:02 #4
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_144191595
Hoi Synthia (is dat je naam?)

Als je zoiets wil gaan bereiken dan moet je gewoon heel veel oefenen. Dat is eigenlijk het belangrijkste. Oefening baart kunst. :)

Verder kan je veel opdoen uit tutorials op youtube en websites als http://www.dragoart.com/

Oh en die spulletjes zijn prima hoor, succes

[ Bericht 4% gewijzigd door richolio op 05-09-2014 01:55:38 ]
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 5 september 2014 @ 05:12:59 #5
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_144192166
Wat kan je al met alleen een simpel potlood??

Ik wil ook graag tekenen maar als ik zie wat ik met een simpele pen of potlood teken denkik ook al snel "laat maar".
Natuurlijk kan je het wel trainen maar het moet ook wel in je zitten denk ik.

Heb je een scanner en kan je misschien een tekening die je gemaakt hebt inscannen (overigens ook een handige manier om tekenigen in te kleuren of naderhand te bewerken (al is een tekentablet dan wel handig)
pi_144192484
Waarom al die spullen? Begin eerst dan gewoon met een simpel potlood. Daarmee kun je als je talent hebt echt al heel wat bereiken.
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_144195466
Zo'n doosje van 12 grafietpotloden is prima en goed betaalbaar, een (kneed)gum en doezelaar zijn ook handig en kosten ook niet veel.
Papier zou ik eerst beginnen op goedkoper papier aangezien het veel oefenen is en zeker in het begin zal veel niet worden zoals je zou willen.
In plaats van de 12 potloden kun je ook bij de bruna of iets dergelijks een hard, hb en zachtpotlood halen, daarmee kom je ook ver.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_144221254
Ik zou zelfs de potloden achterwege laten en meteen met een pen te beginnen. Je moet aanleren dat je zo min mogelijk fouten maakt, en met een potlood kun je fouten weggummen, dus het wordt je ''vergeven'', dit kan dan weer fout gaan als je met stift, verf of wat dan ook gaat werken. Ik heb gemerkt dat mensen die met potlood tekenen, vaak onzekere lijnen neerzetten.

Begin dus met een simpel bic pennetje, vergeet het personen tekenen en wat dan ook, en ga eens kubussen, balletjes en simpele vormen tekenen met verschillende belichting. Kijk om je heen, ga letten op hoe kleuren en schaduwen werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')