abonnement Unibet Coolblue
pi_143967323



danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland.
fokplaat.jpg DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant.


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.

  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:49:47 #2
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143968044
hop hop, ander plaatje :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:50:51 #3
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143968118
Hij heeft het te druk met Grolsch denk ik :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:51:33 #4
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143968156
vuile zoeperd :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143968218
Wie kan me helpen aan afbeeldingen / video's van een kolenwagon zoals NS Cargo die vandaag de dag gebruikt? Die wagons voor steenkool die naar elektriciteitscentrales gaan.
Buitenkant, maar zeer zeker ook de binnenzijde. Hoe werkt zo'n ding? Hoe worden de kolen gelost?
pi_143968238
De NS gebruikt geen kolenwagons.
Bier.
pi_143968249
En NS Cargo bestaat niet.
Bier.
pi_143968301
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En NS Cargo bestaat niet.
Correct me if I'm wrong ;)
pi_143968336
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:52 schreef beerten het volgende:
Wie kan me helpen aan afbeeldingen / video's van een kolenwagon zoals NS Cargo die vandaag de dag gebruikt? Die wagons voor steenkool die naar elektriciteitscentrales gaan.
Buitenkant, maar zeer zeker ook de binnenzijde. Hoe werkt zo'n ding? Hoe worden de kolen gelost?
Het zijn onderlossers. Dus ze zetten gewoon kleppen open waardoor de meuk naar buiten stroomt als ze boven een losput staan. Fcs, Fccs en Falns zijn veelgebruikte kolenwagons.
Bier.
pi_143968542
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het zijn onderlossers. Dus ze zetten gewoon kleppen open waardoor de meuk naar buiten stroomt als ze boven een losput staan. Fcs, Fccs en Falns zijn veelgebruikte kolenwagons.
Thnx! Een aanknopingspunt. Ik ga zoeken!
  Redactie Sport vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:59:01 #11
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143968554
Aangezien b2py het niet doet hierbij maar een plaatje met frontseinen, vorige maand gemaakt in Lille:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:00:36 #12
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143968651
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:59 schreef dennistd het volgende:
Aangezien b2py het niet doet hierbij maar een plaatje met frontseinen, vorige maand gemaakt in Lille:
[ afbeelding ]
mooie borstelwagen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_143968720
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mooie borstelwagen :P
Uit zijn krachten gegroeide Zamboni :D
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:03:55 #14
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143968837
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Fcs, Fccs en Falns zijn veelgebruikte kolenwagons.
Rolandrail. Wegwezen jullie voor ik spontane oogbalebola krijg :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143968918
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Rolandrail. Wegwezen jullie voor ik spontane oogbalebola krijg :P
Roland keurt mijn account maar niet goed :D
Bier.
  Redactie Sport vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:05:43 #16
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143968921
Hier nog wat Fccppss'en voor je:

Overigens een klassiek exemplaar van een fotowolk...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:05:52 #17
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_143968933
quote:
Ziet er toch wel héél goed uit zo als hij stilstaat. O+
zoals gebruikelijk. :')
pi_143969145
quote:
17s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:05 schreef boriq het volgende:

[..]

Ziet er toch wel héél goed uit zo als hij stilstaat. O+
zoals gebruikelijk. :')
[jambers]Hier zien we een TRAXX in zijn natuurlijke toestand. Hij staat stil totdat er niets belangrijks meer te doen is en zet zich dan moeizaam in beweging. Let ook op het enkele sein waarmee dit prachtige exemplaar aangeeft dat het zich in rusttoestand bevindt.
Mocht het enkele DC-concurrenten tegenkomen in de buurt van een grens, dan zal het proberen de ander zoveel mogelijk te hinderen door de boel stil te leggen. Zijn eigenaren zijn zich hiervan ten zeerste bewust maar vinden het circuskarakter belangrijker dan een functionele verbinding[/jambers]
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:30:09 #19
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143970221
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

[jambers]Hier zien we een TRAXX in zijn natuurlijke toestand. Hij staat stil totdat er niets belangrijks meer te doen is en zet zich dan moeizaam in beweging. Let ook op het enkele sein waarmee dit prachtige exemplaar aangeeft dat het zich in rusttoestand bevindt.
Mocht het enkele DC-concurrenten tegenkomen in de buurt van een grens, dan zal het proberen de ander zoveel mogelijk te hinderen door de boel stil te leggen. Zijn eigenaren zijn zich hiervan ten zeerste bewust maar vinden het circuskarakter belangrijker dan een functionele verbinding[/jambers]
[EO] Deze locomotieven van het type Taurus, kwamen in het jaar 2001 voor het eerst op de baan. Oorspronkelijk waren ze bedoeld voor de goederendienst, maar toen, als gevolg van de economische crisis, de vraag naar goederen volledig inzakte, werden deze krachtpatsers meer en meer ingezet voor de reizigersdienst. [/EO]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143970486
quote:
12s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[EO] Deze locomotieven van het type Taurus, kwamen in het jaar 2001 voor het eerst op de baan. Oorspronkelijk waren ze bedoeld voor de goederendienst, maar toen, als gevolg van de economische crisis, de vraag naar goederen volledig inzakte, werden deze krachtpatsers meer en meer ingezet voor de reizigersdienst. [/EO]
Ik hoor het hem zo zeggen :D En ook in de stemmen van kwik/kwek/kwak want dat is dezelfde man herpaderp.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:35:58 #21
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143970551
Ja goed he :D Ik ook :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143971817
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:53 schreef b2py het volgende:
Sinds wanneer is de "Valleilijn" een vervoerder?

[ afbeelding ]
Ja Connexxion hanteert dat echt als merknaam daar :') Het ziet er niet uit maar ja het is herkenbaar hè..
pi_143971840
quote:
12s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[EO] Deze locomotieven van het type Taurus, kwamen in het jaar 2001 voor het eerst op de baan. Oorspronkelijk waren ze bedoeld voor de goederendienst, maar toen, als gevolg van de economische crisis, de vraag naar goederen volledig inzakte, werden deze krachtpatsers meer en meer ingezet voor de reizigersdienst. [/EO]
_O- _O_

Zit nu zelf ook even die aflevering te bekijken. Schitterend hoe de dingen daar lekker om dingen heen worden gedraaid die niet helemaal stroken met het EO-wereldbeeld "In Amsterdam zie je de dingen waar Nederland bekend om staat" ... "Kaas en tulpen!". :')

[ Bericht 15% gewijzigd door Sandrvich op 29-08-2014 23:08:53 ]
pi_143972094
NS verdoezelt veiligheidsincidenten.

http://www.voorbeterov.nl/page9.php
pi_143973838
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:07 schreef DriekOplopers het volgende:
NS verdoezelt veiligheidsincidenten.

http://www.voorbeterov.nl/page9.php
Nee dit mag je echt niet zeggen nadat je al jaren aan het zeiken bent over te stringente veiligheidsmaatregelen. Wat wil je nou? :(
Bier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')