Omdat de een vanuit de pits komt en het andere met sensoren op de auto te meten is, dus geen hulp van buitenaf. De teams mogen deze informatie ook niet naar het display sturen.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik vind dit ook wel van de FIA.
Het is niet OK om het via de radio te melden, maar het mag wel via het scherm op het stuur.
WTF is het verschil? Je geeft de coureur dezelfde info, alleen op een andere manier.
niet klagen gewoon doen met je ov-kaartje. Neem je direct je FOK!stok meequote:
daar is de FIA snel achter.quote:Op donderdag 11 september 2014 19:25 schreef Fer het volgende:
Komen er straks codewoorden voor FUEL MIX hoger of lager, ERS settings enz...
"Pastor, Santaclause is almost in town"quote:Op donderdag 11 september 2014 19:25 schreef Fer het volgende:
Komen er straks codewoorden voor FUEL MIX hoger of lager, ERS settings enz...
Inderdaad.quote:Op donderdag 11 september 2014 19:25 schreef Fer het volgende:
Komen er straks codewoorden voor FUEL MIX hoger of lager, ERS settings enz...
Dan blijven het instructies, dus dat mag dan ook niet meer.quote:Op donderdag 11 september 2014 19:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar is de FIA snel achter.
Alleen instructies via pitborden dus
Zeg dan:quote:Op donderdag 11 september 2014 19:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
"Pastor, Santaclause is almost in town"
"Lewis, my mom wears a red nightgown, do you copy?"
"Nico, I love to dress girly....."
Kimi please hurry, the wodka-bottles are almost empty!"
Er is niets gezegd over het gebruik van de pitbordenquote:Op donderdag 11 september 2014 19:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan blijven het instructies, dus dat mag dan ook niet meer.
Het is niet gezegd, maar als je niet over de radio mag zeggen dat de fuel mix lager moet, dan mag het ook niet via een pitbord.quote:Op donderdag 11 september 2014 19:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er is niets gezegd over het gebruik van de pitborden
Dan moet de FIA dat expliciet zeggen, anders gaan de teams het wel doenquote:Op donderdag 11 september 2014 19:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het is niet gezegd, maar als je niet over de radio mag zeggen dat de fuel mix lager moet, dan mag het ook niet via een pitbord.
Dat zullen ze wel niet doen, maar dat is juist het onlogische eraan.quote:Op donderdag 11 september 2014 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan moet de FIA dat expliciet zeggen, anders gaan de teams het wel doen
Ze blijven tever doordraven. Ze zijn in het Schumacher tijdperk een weg ingedoken omdat het niet spannend genoeg was en nu blijven ze maar doorgaan met de regels aan te passen . Eens moet het gewoon voor een paar jaar ophouden.quote:Op donderdag 11 september 2014 19:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat zullen ze wel niet doen, maar dat is juist het onlogische eraan.
Pitborden zijn al (tientallen) járen gebruikt om dergelijke boodschappen door te geven. En nu is het opeens een probleem.
Dat is Alfons; pannenkoekquote:
Vandaar dat hij het niet begrijpt. Ze gebruiken de codes voor Kimi bij Fernando.quote:
"Okay, so, Fernando is faster than you. Can you confirm that you understood that message?"quote:Op donderdag 11 september 2014 19:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Inderdaad.
Het verbod op teamorders was uiteindelijk ook niet handhaafbaar, dat krijg je hier ook mee.
Massa, pannenkoekquote:
JA WTF IK WOR NET WKAKER OP DE BANK MAN HET IS NIET KIMI!!!!!quote:
Het is maar wat je aanpassen noemt. Het is verduidelijken van bestaande regels omdat teams daarom vragen.quote:Op donderdag 11 september 2014 20:13 schreef franklop het volgende:
[..]
Ze blijven tever doordraven. Ze zijn in het Schumacher tijdperk een weg ingedoken omdat het niet spannend genoeg was en nu blijven ze maar doorgaan met de regels aan te passen . Eens moet het gewoon voor een paar jaar ophouden.
Denk als dat gebeurd, dat de populariteit ook wel weer aantrekt van de sport, aangezien iedereen dan eindelijk even de tijd heeft om aan regels te wennen.
De regel "The driver must drive the car alone and unaided." is nooit bedoeld met tips of instructies van de pits in het achterhoofd. Die is er gekomen om zaken als actieve ophanging, ABS, tractiecontrole te weren.quote:Op donderdag 11 september 2014 20:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het is maar wat je aanpassen noemt. Het is verduidelijken van bestaande regels omdat teams daarom vragen.
Gebruik van pitborden is niet illegaal. Dat wordt nu op diverse websites gezien als de manier om deze informatie door te geven.quote:Op donderdag 11 september 2014 21:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De regel "The driver must drive the car alone and unaided." is nooit bedoeld met tips of instructies van de pits in het achterhoofd. Die is er gekomen om zaken als actieve ophanging, ABS, tractiecontrole te weren.
Het is imo wel degelijk het aanpassen van de regels. Zoals ik al zei: ook een pitbord met "save fuel" zou dus nu illegaal zijn. Pff. Dat gebruikten ze al in de jaren 70. Dat is echt geen 'driver aid'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |