abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:35:29 #51
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_143973602
@Mula; Dat verkouden zijn heeft mijn vrouw ook regelmatig met de chemo's... of hoesten etc. Leuk van die verstandskies er bij, al zakt dat hoop ik vlot weg. Hier voel ik dat af en toe en na een weekje laat ie weer maanden niets van zich horen. Leuk dat je naar Las Vegas gaat! Ben er 2x geweest, ga er graag nog een keer heen. Welk hotel verblijven jullie?

@Gia; Het kost idd veel tijd wat ik ook om mij heen hoor. Maar laatste behandeling.. zou dat de bestraling zijn of daarna nog de herceptin om de 3 weken voor 13x? Gevolgd dan door hormoontherapie, maar dat is thuis pillen slikken...

@Mthld; hopelijk krimpt ie goed, zodat je huid weer dicht kan groeien. Als hij door de TAC heen groeit, is het echt bijzonder agressief, niet normaal meer!

Hier is het nog een beetje aankijken wat de 'nieuwe' chemo doet (taxol / herceptin)... qua eten heeft ze weinig zin, gevoelige huid, zere ogen, droge lippen, hoofdpijn af en toe, bloedlink als in chagrijnig. Is mijn zwager van 40 van de week ook nog opgenomen ivm hartritmestoornis, heeft meteen een pacemaker aangemeten gekregen. Verder een buurvrouw bij mijn moeder in de straat die longkanker heeft, maar wat al uitgezaaid is tot haar hersenen. Kwamen ze pas achter dat ze kanker had toen het dus al in haar hersenen zat, lekker op tijd daar bij de dokter. Die wordt dus niet eens behandeld... ik snap niet hoe ze dat over het hoofd hebben kunnen zien, ze is de laatste tijd geregeld bij de dokter geweest met klachten. Soms is het net of het goede leven niet meer bestaat en gaat alles helemaal fout.
pi_144074137
Zag net vooraankondiging van documentaire vanavond op 2 over borstkanker: Wakker in boze droom
Edit:
http://www.npo.nl/artikelen/2doc-wakker-worden-in-een-boze-droom
20.25 uur
  maandag 1 september 2014 @ 20:32:08 #53
3542 Gia
User under construction
pi_144076130
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:35 schreef JK het volgende:
Verder een buurvrouw bij mijn moeder in de straat die longkanker heeft, maar wat al uitgezaaid is tot haar hersenen. Kwamen ze pas achter dat ze kanker had toen het dus al in haar hersenen zat, lekker op tijd daar bij de dokter. Die wordt dus niet eens behandeld... ik snap niet hoe ze dat over het hoofd hebben kunnen zien, ze is de laatste tijd geregeld bij de dokter geweest met klachten. Soms is het net of het goede leven niet meer bestaat en gaat alles helemaal fout.
Je moet echt heel mondig zijn en je niet af laten schepen.
Heb dat meegemaakt met mijn hart. Poten zo dik als een olifant, terwijl ik echt hele dunne enkeltjes heb, maar niet aan mijn hart denken. Ik was 35, dus dat was vergezocht. Pilletje zus, pilletje zo. Misschien is het de lever, of gewoon het warme weer.
Ik heb na 3 weken rondstrompelen met 2 oedeembenen een verwijzing gevraagd voor een internist.
Ik mocht meteen 2 weken blijven.

Toen ik dus, drie jaar geleden, met dat moeilijk te voelen knobbeltje kwam, dacht de dokter ook dat het waarschijnlijk niets was, maar mocht ik toch een mammo laten maken.

Maar goed, dokters moeten afgaan op de klachten en hun ervaring. En kanker geeft vaak geen tot weinig klachten, tot het te laat is.

Fokster Loedertje kreeg de diagnose en was na een paar maanden al overleden.

Het is gewoon een kutziekte.
  † In Memoriam † dinsdag 2 september 2014 @ 17:43:08 #54
427752 Mthld
pi_144106548
Kom ook weer even klagen hoor.

Of het de chemo is, of de pijnstillers, of de combinatie, dat weet ik niet, maar ik voel me al een paar dagen echt misselijk (zondag zelfs overgegeven). Steeds als ik denk, ik lust wel wat, komt er weer een golf misselijkheid en eet ik dus maar niks. Kopje bouillon gehad net, verder nergens zin in (ik blijf wel goed drinken). Ik hou wel op rare plekken vocht vast (niet alleen voeten/enkels maar ook een enorme bult op de ribbenkast net onder de 'zieke' borst) maar ik plas gewoon goed en heb geen hartklachten verder dus dat is dan maar weer een van de vele vervelende bijkomstigheden waar ik zolang het duurt mee moet leren leven.

Word wel moe van het gesleep met die absorbtieverbanden, ik moet om de paar dagen weer bij de apotheek een enorme doos ophalen en het vliegt er doorheen met drie keer per dag wisselen.

En de thuiszorg... spreek je af dat ze tussen tien en half elf komen, zit je dus braaf vanaf kwart voor tien frisgedouchet en met ontblote borst te wachten zodat ze meteen kunnen beginnen met plakken, komt er om kwart over elf eindelijk iemand. Hallo, zonder beha of iets rondlopen doet pijn en dan laat je me gewoon anderhalf uur zo zitten! Of andersom, staat ze ineens om half tien al voor de deur en heb je dus nog niet eens kunnen douchen 'ja ik ben een beetje vroeg'. Tja en als er dan zo'n dame op je zit te wachten dan ga je natuurlijk niet op je dooie gemak rustig alle oude rommel voorzichtig afspoelen, maar trek je de oude verbanden er net iets te snel af waardoor alles weer lekker openspringt. Grrr.

Ondertussen lijkt de borst wel iets platter te worden en er komt ook iedere dag een beetje minder bloed uit bij het wisselen (nog wel heel veel wondvocht) dus er is nog wel iets positiefs te melden.
  dinsdag 2 september 2014 @ 18:52:08 #55
3542 Gia
User under construction
pi_144108587
Kun je die verbanden niet beter zelf verwisselen?

Overigens, ik weet niet of je van zoet houdt, Wherter's Echte smaken prima gedurende de chemo. Dat is wmb ongeveer het enige wat niet anders smaakte. En daar kun je zo lekker lang mee doen.
  † In Memoriam † dinsdag 2 september 2014 @ 19:03:44 #56
240917 Mula
pi_144109027
Heb je pillen tegen misselijkheid? Mochten die niet genoeg helpen, dan gewoon het ziekenhuis opbellen en kijken of ze iets anders voor je hebben!

Ik at apenkoppen tijdens de chemo. Smaakten ook altijd! :)
  † In Memoriam † dinsdag 2 september 2014 @ 20:10:33 #57
427752 Mthld
pi_144111899
Natuurlijk kan ik beter zelf wisselen, dat doe ik ook drie keer per dag, maar het ziekenhuis wil per se dat er af en toe iemand naar de wond kijkt zodat die aan de bel kan trekken mocht het toch ineens een stuk slechter gaan (het idee was oorspronkelijk dat de confrontatie met de wond te belastend zou zijn maar dat is natuurlijk onzin aangezien ik toch ook zelf moet douchen en 's middags en 's avonds verband vervangen en dan zie ik 'm ook). Dat snap ik ook wel maar het blijft toch heel onaangenaam dat je steeds maar moet wachten en ondertussen gewoon echt niks kan doen (kan geen t-shirt aan ofzo want die zou dan weer aan de wond gaan plakken) behalve stilzitten en een boek lezen. Ik heb het afplakbezoek al teruggebracht van iedere dag inclusief de weekenden tot drie keer per week. Als ik nog eens lang moet wachten doe ik het gewoon zelf, moeten ze zich maar aan de planning houden of even bellen.

Ik heb wel maagbeschermers (pantoprazol) maar da's meer tegen maagzweren en -bloedingen geloof ik, volgens de bijsluiter kan je ook daar misselijk van worden. Ik ben niet zo'n zoetekauw en bovendien vegetarier dus de meeste snoepjes zijn niks voor mij (gelatine) maar ik zal wel eens wat proberen. Vanavond wel een paar stukken pizza op dus we gaan vooruit.
pi_144112728
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 20:10 schreef Mthld het volgende:

Ik heb wel maagbeschermers (pantoprazol) maar da's meer tegen maagzweren en -bloedingen geloof ik, volgens de bijsluiter kan je ook daar misselijk van worden. Ik ben niet zo'n zoetekauw en bovendien vegetarier dus de meeste snoepjes zijn niks voor mij (gelatine) maar ik zal wel eens wat proberen. Vanavond wel een paar stukken pizza op dus we gaan vooruit.
Vegetarische snoepjes, gewoon bij AH Te koop
http://goodygoodstuff.com/nl/
  † In Memoriam † woensdag 3 september 2014 @ 11:16:42 #59
240917 Mula
pi_144129648
Ik heb morgen een ctscan om te bekijken hoe het er voor staat met mijn ingewanden. Stiekem toch best spannend. :o
  † In Memoriam † woensdag 3 september 2014 @ 21:33:49 #60
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_144150274
Lieve Mula, sterkte met de CT scan. Ik hoop dat het een relatief gunstige uitslag zal zijn :*
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 3 september 2014 @ 21:43:18 #61
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_144150773
Ik ga hard duimen morgen Mula!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Jubileum moderator woensdag 3 september 2014 @ 22:17:56 #63
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_144152489
Ik ga aan je denken Mula, succes!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_144160325
Mula, fingers crossed hier! :*
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  † In Memoriam † donderdag 4 september 2014 @ 09:52:06 #65
240917 Mula
pi_144161540
Bedankt! :)

Wat een rotdag. Ik zou deze week bijkomen van de chemo, koffer inpakken en een beetje uitrusten enzo. Nou moet ineens a la minute die scan. Dr heeft niet aangegeven dat ik op vakantie ga en nou vond radiologie dat de orders vd dokter gevolgd moeten worden en moet de scan dus nog deze week. Paar uur niet eten, minimaal 2 uur in het ziekenhuis hangen, half nl doorrijden om uberhaupt in het ziekenhuis te komen en daarnaast is mn familie in de stress geschoten over de scan. En ik nu dus ook. Kan het niet gewoon al morgen zijn ofzo? :{
  donderdag 4 september 2014 @ 10:52:15 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144162925
:{ Wat stom zeg, dan idd zo ineens hals over kop... Kan me voorstellen dat je daar ineens spontaan nerveus van wordt. :Y :*

Enneh... ik hou me aanbevolen voor Vegas tips. ;) Ik ga in October een paar dagen voor een werk-iets! :Y
***
  donderdag 4 september 2014 @ 18:15:16 #67
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_144175536
Lekker geregeld dan...

Vegas ben ik 2x geweest, dus als je vragen hebt.. niet dat ik alles weet, maar vast wel iets. :)

2e van de 12 taxols en herceptin zit er in, maar mijn vrouw heeft behoorlijk pijn in de mond, thv onderlip als je die naar beneden trekt, het stuk tandvlees onder de voorste tanden onder. Iemand nog tips? Het is geen aft. Ze gebruikt al elmex mondwater zonder alcohol, kamille thee, zout water spoelen en heeft wel aftspul.

Ik was vd week behoorlijk kwaad van frustratie over van alles, echt niet te genieten. Middagje vrijgenomen na de chemodag om ff te relaxen. Hoe doen jullie partners dat? Online volgens mij voor partners van bk-patienten weinig te vinden, af en toe vind ik wat.
  donderdag 4 september 2014 @ 19:33:42 #68
3542 Gia
User under construction
pi_144178140
Mijn man was op de automatische piloot. Ikzelf ook.
Het is niet te zeggen hoe je het moet doen, het móet gewoon.
Gelukkig heb ik al grote kinderen, maar de jongste was toen net 17 en heeft het er heel moeilijk mee gehad. Vooral omdat het een binnenvetter is. En dan komt het er op een verkeerde manier uit.

Wat ik wel heel erg voel is dat ik nu, 2 jaar na de laatste chemo, en behoorlijk aangesterkt, me vrijwel nergens meer druk over maak. Lekker 'onbezorgd' genieten van het leven.
Het voelt een beetje als een reset. Heel raar.
  † In Memoriam † vrijdag 5 september 2014 @ 08:48:02 #69
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_144193211
JK mijn man is tijdens mijn ziekte naar een praatgroep van het plaatselijke inloophuis geweest. Dat was speciaal voor partners van mensen met kanker. We gingen allebei heel verschillend om met mijn borstkanker, binnen onze relatie was de balans weg omdat we op dat moment veel meer in de verzorger/zieke rol zaten dan man/vrouw. Hij heeft er echt wat aan gehad om deel te nemen aan die groep.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  vrijdag 5 september 2014 @ 21:33:44 #70
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_144218458
Gia, ik ben zeker geen binnenvetter. Daarnaast zeg ik ook wat ik denk, neem geen blad voor de mond om mijn ongezouten mening te geven en daarmee wil ik nog wel eens mensen kwetsen, die wat benauwder leven. Dus ik gooi het er wel uit wat ik denk, maar afgelopen week was alles even teveel.
Gelukkig leef je nu 'onbezorgd', idd nergens druk om maken wat echt niet nodig is.

Slaapmeisje; misschien is dat nog wel een keer aardig om te doen. Maar online heb je voor vrouwen met bk hier en daar fora, kunnen veel bespreken, maar de gedeeltes van de partners zijn zo goed als leeg, heel apart. Als je bijv bij De Amazones op het forum kijkt, heb je enorm veel topics, maar het gedeelte voor partners van is nog leger dan mijn koelkast. Al hoewel, die laatste zit nu wel aardig vol. :+

Afgelopen week was echt een opstapeling van frustraties, ook dingen die geen fluit met bk te maken hebben. Maar goed, het is weekend, ik ben weer relaxt en dinsdag weer de volgende taxol. Bij mijn vrouw nog steeds een pijnlijke mond... hoop niet dat dat nog 10 weken aan zal houden.
  † In Memoriam † maandag 8 september 2014 @ 10:26:31 #71
427752 Mthld
pi_144304965
Ik heb ook een extra ingelaste ctscan maar ik pak dat anders aan. :P Gisterochtend opgestaan met wat vage pijnklachten in mijn rechterschouder, wat in de loop van de dag erger werd met steken in mijn ribbenkast en benauwdheid. Om 2200 kon ik nauwelijks nog ademhalen dus toch maar eens huisartsenpost gebeld. Kom maar langs. Longen geluisterd, temp 38.2 maar wel 6 paracetamol op dus zonder de paracetamol zou het waarschijnlijk koorts zijn geweest. Vermoeden longontsteking of longembolie, ga maar naar eerste hulp ziekenhuis. Bloedonderzoek, longfoto, hartfilmpje. Ja blijft u vannacht maar hier dan doen we morgenochtend ctscan. Voor nu stollingsremmer en antibiotica.

Dus ik lig 'lekker' in het ziekenhuis nu, afwachten wat ze verder nog van plan zijn vandaag. De medicijnuitdeelmevrouw had het in ieder geval al over de medicijnlijst van vanavond :( dus geen idee hoe lang ze me willen houden. Ik voel me al wat beter, heb minder pijn en kan beter ademhalen. Ctscan is in ieder geval achter de rug.
pi_144305535
Oh Mthld wat klote! Hopelijk mag je snel weer naar huis! :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_144310300
Vervelend weer Mthld! Hopelijk knap je snel op en mag je naar huis :)

Zijn mensen hier bekend met deze artikelen, en wat denken jullie ervan?

http://xandernieuws.punt.(...)apie-kanker-versnelt

http://www.telegraaf.nl/b(...)tm_campaign=facebook
pi_144310881
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 10:26 schreef Mthld het volgende:
Ik heb ook een extra ingelaste ctscan maar ik pak dat anders aan. :P Gisterochtend opgestaan met wat vage pijnklachten in mijn rechterschouder, wat in de loop van de dag erger werd met steken in mijn ribbenkast en benauwdheid. Om 2200 kon ik nauwelijks nog ademhalen dus toch maar eens huisartsenpost gebeld. Kom maar langs. Longen geluisterd, temp 38.2 maar wel 6 paracetamol op dus zonder de paracetamol zou het waarschijnlijk koorts zijn geweest. Vermoeden longontsteking of longembolie, ga maar naar eerste hulp ziekenhuis. Bloedonderzoek, longfoto, hartfilmpje. Ja blijft u vannacht maar hier dan doen we morgenochtend ctscan. Voor nu stollingsremmer en antibiotica.

Dus ik lig 'lekker' in het ziekenhuis nu, afwachten wat ze verder nog van plan zijn vandaag. De medicijnuitdeelmevrouw had het in ieder geval al over de medicijnlijst van vanavond :( dus geen idee hoe lang ze me willen houden. Ik voel me al wat beter, heb minder pijn en kan beter ademhalen. Ctscan is in ieder geval achter de rug.
*ontlurkt*

Balen dat je moest worden opgenomen! Hopelijk mag je snel weer naar huis.
Wat betreft de thuiszorg: ik werk er zelf en wat wij doen in zulke gevallen is op de dag zelf opbellen hoe laat we komen. Want het is gewoon intzettend vervelend om lang te moeten wachten als cliënt zijnde. Maar onze routes zijn soms onvoorspelbaar (of collega's lezen niet goed }:| ) waardoor tijdsafspraken niet altijd haalbaar zijn.
Half uurtje vooraf (of hoeveel tijd jij nodig hebt om te douchen) bellen werkt voor beide partijen vaak een stuk relaxeter. Stel het eens voor bij je EVV-er.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  † In Memoriam † maandag 8 september 2014 @ 14:28:04 #75
240917 Mula
pi_144311461
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 10:26 schreef Mthld het volgende:
Ik heb ook een extra ingelaste ctscan
Na-aper! :P Je hebt het na-apen trouwens nog niet helemaal onder de knie hoor... Mijn hotel heeft palmbomen, een zwembad, een Dennys om de hoek en ligt vlak bij Hollywood. Dat hotel van jou is toch wat minder! :P ;)

Ik hoop dat ze snel erachter komen wat er is en dat je snel weer naar huis mag mthld!

Hier alles goed. Vakantie aan het vieren. Mijn oedeem ging prima tijdens de vlucht, maar is een beetje ontploft door de warmte hier. Arm valt mee, maar mijn hand is enorm dik. Ik trek de warmte een stuk beter dan de warmte in Nederland, maar het is wel gedoe om mijn hoofdhuid uit de zon te houden. Maar goed, het is niet anders! ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')