quote:
Cool!
Ik groeide op in Spijkenisse waar ik tot 2002 woonde. Zijn we ook eens wezen kijken op een open dag/airshow daar in Rozenburg. Dat was echt kicke! Eentje had een turbine delta wing. Die haalde zo'n 2 á 300 km/h en klonk als een F16 in het voorbijgaan zo'n beetje. Mooi man.
Later toen we naar Drenthe verhuisd waren eens een Jamara Piper Cub gehaald. Ding vloog voor geen meter. Kende wel iemand van de vliegclub in de buurt van Stadskanaal, die wilde wel er wel ff naar kijken. Die kwam er ook niet verder dan een rondje op 1m hoogte mee voordat de batterij er mee nokte.
Toen was het inderdaad ook de PicooZ rage en ben ik met mini heli's begonnen. Later ook een Silverlit miniplane.
Toen ik het nest verliet en naar Wenen verhuisde nog wel wat Silverlit spul gehad. Op een eBay veiling twee vrij grote Messerschmidts ME109 (met ailerons) gewonnen (dacht ik spreid m'n kansen, wilde er maar eentje). Een keer op een veld buiten Wenen geprobeerd. Zwalkte alle kanten op en stortte neer.
Ik had altijd wat met vliegtuigen eigenlijk, maar ben me dan toch maar meer gaan interesseren voor heli's en quadcopters. Dus kwamen er een boel Chineesjes ook. Verschillende SH, Volitation, MJX enzo. Reusachtige geloof QS8005 genaamd ook. Dan kwam natuurlijk WLToys met de V911. Later nog wel een paar heli's van gehaald. Op het serieuste helimoment de Walkera tail belt driven UFLY-S. Qua TX de Turnigy 9X en later de 9XR gehaald.
Toen kwam de opmars van de quadcopters. Die had WLToys ook. Begon met de V939. Hubsan natuurlijk. UdiRC. Cheerson...
In de grote stad schieten vliegtuigjes gewoon niet op. Heli's zijn wel cool, maar quadcopters zijn veeel stabieler, en veel geschikter ook om indoors mee te vliegen als je ff 10min niks te doen zou hebben. Om aerial footage te schieten wat wezen klooien met 808 cams... Y3000 ook. Maar uiteindelijk besloten: nee, als je het wilt doen, moet je een actioncam aan een gimbal onder je quadje hebben. DJI heeft dan gewoon de sweetste all-in-one packages op de markt. Maar ja, is de investering je het waard? In principe is geld het probleem niet zo, dus: sure! Maar ja, dan heb je het opeens niet meer over speelgoed en val je ook niet meer onder de chillste regels. Mag je alleen al voor de introductiemiddag waar je informatie krijgt over het aanvragen van je toelating al 220,- EUR neertellen, gaat het richting logboeken, manuals en kentekenplaatjes. Nou ja, weet je wat. Ik houd het wel onder 250 gram dan maar.
Je kunt nog beter een vliegtuigje of heli huren en een DSLR met immense toeter erop aanschaffen. Maar ja, not the same ook natuurlijk. Kweenie. Beetje jammer.
Zou het prima vinden als er wat regeltjes waren... maar iemand die deelneemt aan het wegenverkeer moet ook proficiënt bevonden zijn en zich aan de regels houden, kan anders rekenen met flinke represailles. Maar het is wel aardig toegankelijk voor iedereen, zonder er al teveel rompslomp van te maken. Ach ja.
quote:
Damn Yankee!
Die heb ik eens op Eelde gezien/gehoord. Prachtig.
quote:
Nice collectie hoor!
quote:
Op donderdag 17 september 2015 22:43 schreef Nemephis het volgende:[..]
Ik hoorde vandeweek van mijn broertje dat Assen weer een modelvliegveld heeft, bij de TT-baan. Daar wil ik binnenkort een keertje kijken.
Goed om te weten. Volgende keer in NL maar eens een kijkje nemen.
Heb bij m'n ouders in Drenthe wel nog een NineEagles Xtra 300 staan.
quote:
De gimbal? Daar zal toch wel een systeem in zitten?
Of bedoel je het creatief mounten van de Xiaoyi sports cam met elastiekjes?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz