abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 13 augustus 2014 @ 09:01:37 #1
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143368830
Fok team Marmotte 2013


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:

* za/zo 26/27 juli - Iets bij Kano ofzo
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ons favoriete hersteldrankje:













En soms als we het professioneel aan willen pakken:

Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_143368845
Volgens mij draai je die gewoon met schroefdraad in je crankarm hoor Kano :?

Nu begint ook wel te dagen waar ik die pedaalsleutelwaarschijnlijk voor nodig heb; weer losdraaien :')
  woensdag 13 augustus 2014 @ 09:09:40 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143368949
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 09:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Volgens mij draai je die gewoon met schroefdraad in je crankarm hoor Kano :?

Nu begint ook wel te dagen waar ik die pedaalsleutelwaarschijnlijk voor nodig heb; weer losdraaien :')
En die draai je vast met een inbus?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 09:10:02 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143368955
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_143369033
quote:
Ja, je hebt toch geen inbus nodig om het pedaal aan je crankarm te monteren?
pi_143369069
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 08:45 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik ben nog bezig om 1e week september een vakantie uit te zoeken.
Nu kan ik via een collega hierheen:
https://www.google.nl/map(...)b:0x3e58eb93f167d77c

Zuiden van de Vogezen dus. Daar kun je wel prima fietsen lijkt mij toch? Zijn hier toevallig al eens wat Fokkers geweest?

Andere opties:
https://www.eurorelais.nl(...)420&start=2014-08-30

https://www.eurorelais.nl(...)420&start=2014-08-30
M'n huisje was niet in het Zuiden, maar de tocht die we gemaakt hebben in het Zuiden was zeker prima!
  woensdag 13 augustus 2014 @ 09:19:01 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143369101
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 09:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ja, je hebt toch geen inbus nodig om het pedaal aan je crankarm te monteren?
Geen inbusbout, wel een inbussleutel. Zie je die niet in de as zitten waar het draad omheen zit?
Ik denk dat we langs elkaar praten
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_143369251
Veel pedalen hebben zowel een 6 kantige uitstulping op de as aan de buitenkant van de crank, waar een (smalle) pedaalsleutel op past, en een gat in de as voor inbus 6 of 8 mm.
Omdat pedalen soms best vast kunnen zitten, is het wel lekker om met 2 gereedschappen de kracht wat te kunnen verdelen.

Qua gereedschap:
Een waterpas en iets om mee te meten, voor bijv. afstellen van de zadelpositie, en positie van je stuur/remgrepen. Scherpe kniptang voor het inkorten van rem en schakelkabels.
En natuurlijk een lekker ruikend wasmiddeltje + polish voor je fiets!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_143369276
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 09:28 schreef Gripper het volgende:
Veel pedalen hebben zowel een 6 kantige uitstulping op de as aan de buitenkant van de crank, waar een (smalle) pedaalsleutel op past, en een gat in de as voor inbus 6 of 8 mm.
Omdat pedalen soms best vast kunnen zitten, is het wel lekker om met 2 gereedschappen de kracht wat te kunnen verdelen.

Pedaalsleutels gaan ook op de lijst dus
quote:
Qua gereedschap:
Een waterpas en iets om mee te meten, voor bijv. afstellen van de zadelpositie, en positie van je stuur/remgrepen.
Die heb ik al, maar wel handig ja.
quote:
Scherpe kniptang voor het inkorten van rem en schakelkabels.
Oeh goede!
quote:
En natuurlijk een lekker ruikend wasmiddeltje + polish voor je fiets!
  woensdag 13 augustus 2014 @ 09:31:53 #10
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143369308
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 09:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Pedaalsleutels gaan ook op de lijst dus

[..]

Die heb ik al, maar wel handig ja.

[..]

Oeh goede!

[..]



Als je een platte bek hebt knijp je je kabel plat.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_143369319
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 09:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]
Pedaalsleutels gaan ook op de lijst dus
1 is wel genoeg hoor. Alleen als je een simpel achterwiel van bijvoorbeeld een fixie of ouderwetse fiets moet (de)monteren heb je 2 smalle sleutels nodig om tegen elkaar in te kunnen draaien.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_143369435
Strava gaat mij steeds meer tegen staan.. ik weet niet waarom maar vooral dat iedereen kan zien wat ik in de week allemaal doe (net of iemand daar naar kijkt :')) in de bergen en heuvels vind ik het juist wel weer leuk om te kijken waar ik sta tov vorig jaar VAM op klimmen met vergelijkbare lengte en t.o.v. anderen. Zit er aan te denken om mijn ritten prive te maken, behalve wanneer ik in het buitenland ben..
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_143369704
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 09:37 schreef Patroon het volgende:
Strava gaat mij steeds meer tegen staan.. ik weet niet waarom maar vooral dat iedereen kan zien wat ik in de week allemaal doe (net of iemand daar naar kijkt :')) in de bergen en heuvels vind ik het juist wel weer leuk om te kijken waar ik sta tov vorig jaar VAM op klimmen met vergelijkbare lengte en t.o.v. anderen. Zit er aan te denken om mijn ritten prive te maken, behalve wanneer ik in het buitenland ben..
Hou het dan alleen bij Garmin connect (om toch het overzicht te houden van wat je allemaal hebt gedaan in een jaar) en post alleen de ritten die je leuk vindt op strava?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_143369800
Ja zoiets. Als ik een rit privé maak, zie ik hem wel als gewone rit en telt die ook mee aan de totalen die ik kan zien. Daarbij neemt veloviewer de privé ritten mee in de statistieken, waar ik best regelmatig naar kijk.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_143369819
Patroon wil voor de koers kunnen zeggen dat hij amper getraind heeft
pi_143369899
:D
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_143369921
Voor de koers zeg ik meestal dat ik wat ziekig ben geweest en daardoor niet optimaal kon trainen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_143369971
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 08:41 schreef Gripper het volgende:
Goeie vakantie zo te zien ddx! Maar toch....

Waarom ben je niet ook ff richting de echte grote cols ten oosten van Grenoble gereden? De glandon, Croix de fer, l'alpe en deux alpes...

Ik was stiekum toch benieuwd geweest naar je klimtijd op alpe D huez, mooie graadmeter of al die training van dit jaar z'n vruchten een beetje afgeworpen heeft!
Toen ik die kant op ging wel aan gedacht, maar al genoeg leuke cols en mooie omgeving om me 2 weken mee bezig te houden.
Volgende keer als ik die kant op ga zal ik wel een bekendere klim doen ;)

Ook leuk: grootste klim in m'n profile sta ik meteen 3e overall 8-)
http://www.strava.com/segments/4568234?filter=overall

[ Bericht 0% gewijzigd door ddx op 13-08-2014 10:17:38 ]
pi_143370168
Knut, heb je al aan tools voor het bottombracket gedacht? Ik vervang altijd zelf m'n trapaslagers.
pi_143370209
Ik volg wel veel anderen op Strava maar bekijk dat bijna nooit.

Vind het leuk om voor mezelf te zien hoeveel en hoe hard ik fiets. Soms even zo'n heatmapje bekijken enzo.
pi_143370345
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:13 schreef Tommeke het volgende:
Knut, heb je al aan tools voor het bottombracket gedacht? Ik vervang altijd zelf m'n trapaslagers.
Nee, maar dit zou ik wel graag willen. Zie op dat gebied echter door de bomen het bos niet meer met al die verschilende standaarden. Wat heb je daarvoor nodig?
pi_143371091
Knut-sel _O_
pi_143371299
quote:
14s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:45 schreef muzas het volgende:
Knut-sel _O_
pi_143371886
Heb je al een montagestandaard?
  woensdag 13 augustus 2014 @ 11:39:18 #25
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_143372843
Zo thuis uit Noord-Italië.
Erg mooi fietsen daar vanuit mijn standplaats. Volgens mij zijn er daar meer opties voor rondjes dan dat ik gewend was van de Franse Alpen. De afdalingen zijn wel veel bochtiger. Heerlijk gefietst dus. De tocht naar Stelvio/Gavia niet gedaan want er was genoeg te fietsen in de buurt: genoten van onder andere de Passo Manghen 23.4 km 7% en Panarotta (2 verschillende) 16.2 km 8% welke dit jaar nog in de giro zat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas ook dagen wat slechter weer gehad maar voornamelijk lekker weer.
Mijn oude Garmin horloge had wel wat kuren helaas (waarschijnlijk bij wandeltochten door de mist wat vochtig geworden, moet eigenlijk niet kunnen) dus nu aan het kijken voor fiets computer (510 of 810 iets). Mijn shimano crank loopt ook niet meer lekker, dus ook even ergens een nieuwe 10sp shimano dubbel op de kop tikken. Sommige stukken was wel wat harken met een dubbel, maar niet zo erg dat ik over ga naar compact.

ddx ook mooi gefietst zie ik en Oksel, vet zo'n 3daagse.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')