abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:49:37 #1
6941 APK
Factual, I think.
pi_143096164
Vorig deel

Geselecteerde Thailand Links

TAT officiële website van het Thaise toeristenbureau.
Unseen Thailand met festivals, bestemmingen en hotels.
Thailand Travel Pro de beste reisbestemmingen fraai belicht.
TravelFish planning en nieuws updates voor reizigers.
Tasty Thailand culinair, cultuur, entertainment, praktische tips en meer.
Bangkok Rumours met alle activiteiten en nog veel meer.
Bangkok Shopping boodschappen doen en funshopping in Bangkok.
Thailand Startpagina met links naar de locale startpagina's.
TeakDoor het forum met inside informatie van de expats.
ThaiVisa het expatforum waar je de ervaringsdeskundigen vindt.
Stickman Bangkok voor als je wilt weten wat anderen niet weten.
Thailand Musings mijmeringen en gebabbel over Thailand.
DateInAsia waar romantiek geen grenzen kent en huwelijken ontstaan.
Thai Language paradijs voor taalliefhebbers en woordjes om te leren.
Bicycle Thailand vakantieplanning voor echte fietsliefhebbers.
Sports Thailand waar we actief en sportief op vakantie gaan.
Thaizer - Do's and Don'ts niet onbelangrijk: de locale gedragsregels.
WorldNomads de gevaren en irritaties om rekening mee te houden.
Sifaa door een Nederlander die in Thailand woont, dagelijks leuke updates.

Voor Thailand heb je geen visum nodig voor de eerste 30 dagen, alleen een paspoort wat minimaal nog 6 maanden geldig is. Daarna zijn er diverse opties om te verlengen. In het vliegtuig krijg je een Arrival Card om in te vullen meer heb je niet nodig. Weet je al dat je langer wilt blijven dan 30 dagen bel dan even met het Thai Consulate in Amsterdam voor actuele informatie.

Wel of geen vaccinaties daarover verschillen de meningen, het is in elk geval een vrije keuze. Tenzij je bijvoorbeeld als vrijwilliger met zieke mensen of dieren gaat werken of als je rechtstreeks uit een risicoland komt. Raadpleeg in dat geval de actuele informatie van een vaccinatiebureau en lees andere gezondheid gerelateerde informatie.

Bij aankomst op Bangkok Airport loop door naar buiten naar de lange rij taxi's waarvan je de voorste neemt. Een Thaise taxichauffeur is doorgaans vriendelijk en praatgraag maar let erop dat hij voor vertrek de meter aanzet. Het ritje van het vliegveld naar Bangkok kost 250-350Baht niet meer. Laat je in je jetlag niet meenemen door zo'n vriendelijke taxi lokker die jou 'wil helpen' en je koffers dragen. Als je op safe wilt spelen neem dan een officiële Airport Taxi via de balie in de aankomsthal. Als je houdt van moeilijk doen dan kun je ook de bus nemen en 2 Euro besparen alleen heb je dan in de stad alsnog een taxi nodig om bij je bestemming te komen. Ook de Airport Link is een optie.

_______________________________________________________________________________

Verantwoorde Olifant Projecten
Waar de gerespecteerde slurfgasten meer aandacht verdienen.

Baan Chang Elephantpark
Elephant Nature Park
Bring the Elephant Home
Chang Thai
Elephant Soraida

Vergeet alsjeblieft de commerciële olifant parken die (van jouw geld) vette commissies aan de taxiventjes betalen en waar het walgelijke martelen van babyolifantjes nog in stand gehouden wordt als zijnde 'traditie' en de dieren alleen maar worden uitgebuit voor geld. Laat je taxivent nooit bepalen naar welk olifantenpark je wilt gaan, en beter laat die gasten sowieso nooit voor jou bepalen waar je heen moet, al proberen ze het wel om je bij allerlei flauwe en irritante tourist traps (zoals zijde, zilverwerk of handwerk shops) te dumpen in ruil voor commissies tot wel 1.000B. Vergeet ook de walgelijke 'monkyschools' waar zielige aapjes aan dikke kettingen kunstjes moeten doen etc.


_______________________________________________________________________________

(paar bezienswaardigheden in Krabi en het zuiden toegevoegd)

Toeristische hotspots

• Khao San Road, Rattanakosin (backpackerswalhalla) (link)
• Democracy Monument en Sanam Luang, Rattanakosin ('s avonds bewonderen en soort vlooienmarkt)
• Fietstocht door Bangkok (link)
• Gele tramachtige toeristenkarretjes door Rattanakosin, vanaf Sanam Luang(gratis in het weekend)
• Lumphini Park, Downtown
• Lumpinee Stadium, Downtown (Thai boxing)
• MBK Shopping Center, Downtown
• Siam Center, Downtown
• Siam Square, Downtown (o.a. Siam Paragon)
• Suan-Lum Night Bazaar, Downtown
• Jim Thompson House, Downtown (traditioneel Thais huis, link)
• Chatuchak Weekend Market, Noord (alleen leuk in het weekend)
• IT City, Pantip (goedkoop IT spullen shoppen)
• Pahurat, Rattanakosin (Indiatown, alleen leuk als je de Indische levensstijl wil zien of Indisch wil eten. Voor de rest is er weinig te koop, behalve veel Bollywood VCDs en stoffen)
• Patpong Night Market, Patpong
• Royal Palace en Wat Phra Kaeo, Rattanakosin
• Wat Pho, Rattanakosin (grootste liggende boeddha)
• Yaowarat, Rattanakosin (Chinatown)
• Wat Arun, Thonburi (Kan je beklimmen voor 50 baht, neem de ferry bij Wat Pho)

• King Rama II Park en typisch Thaise huizen, Amphawa
• Amphawa Floating Market, Amphawa
• Ayutthaya (groot complex van ruïnes, met fiets of brommer het beste te bezichtigen)
• Damnern Saduak Floating Market, Damnern Saduak
• Hua Hin (rustige badplaats)
• River Kwai Spoorbrug, Kanchanaburi
• Grotten, jungle en watervallen, Kanchanaburi
• Grotten, Keang Lawa
• Grote Boeddha, Phra Phutthabat
• Apentempel, Prang Sam Yot
• Watervallen, Sai Yok
• Sukhothai (imposant complex van tempelruines, huurfietsen)
• Yant-tattoo laten zetten in de Band Phra-tempel, Nakhon Chai Si district, Nakhon Pathom Province

• Koh Chang (fraai natuurreservaat, toeristischer dan vroeger)
• Koh Kut (exotische witte stranden, heerlijk wandelen)
• Koh Mak (heerlijk wandelen en leuke barretjes)
• Koh Samet (witte stranden, wandelen, leuke barretjes)
• Pattaya (hoeren m/f, a-gogo shows, travestie cabaret, toeristisch strandvertier)
• Ban Saree (aardig en rustig strandje 15km voorbij Pattaya)

• Zomerresidentie Mae Sot, Bang Pna
• Wat Phra That Tempel, Chiang Mai
• Nijverheidsfabriekjes, Chiang Mai
• Orchideënfarm, Chiang Mai
• Thaise kookles, Chiang Mai
• Markt, Lampang
• Olifantenkamp
• Longneck-stam, Mae Hong Son
• Trekking
• Heetwaterbronnen, Mae Sot
• Pai (ooit een hippiedorpje, nu duur juppendorp)
• Vissengrot, Tham Pla

• Zijde-industrie, Chonnabot
• Pottenbakkerij, Dan Kwian
• Khao Yai National Park (olifanten, tijgers, slangen etc. Tevens kun je zwemmen in de waterval van "The Beach")
• Middelgrote studentenstad, Khon Kaen
• Hoogste boeddabeeld, Roi Et
• Beeldentuin, Sala Kaew Kuw (bij Nong Khai)
• Apenbos, Udon Thani
• Phimai Historical Park, Phimai

• Koh Phi Phi (eiland waar film "The Beach" is opgenomen)
• Koh Phan Gan (partyeiland met Full Moon Party)
• Koh Samui (toeristeneiland met strand, monky business en kokosplantage)
• Koh Tao (duiken en snorkelen)
• Krabi (strand en watersporten)
• Tijgertempel, Krabi
• Phra Nang Grot en Railay Beach, Krabi
• Emerald Pool (Sra Morakot, natuurlijke warmwaterbronnen), Krabi
• Khao Sok National Park (jungle, watervallen, boottochten op een stuwmeer)
• Phuket (toeristeneiland, met Patong Beach)
• Spabronnen, Ranong


Hoppa, en hier weer verder :)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:52:00 #2
6941 APK
Factual, I think.
pi_143096237
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 09:49 schreef Scarface150993 het volgende:

Het geld dat ik nodig heb vanaf het vliegveld is (100 euro is wel genoeg voor 2p toch?):
- Vervoer naar/in Bangkok
- Evt.wat te eten en drinken
- Hostel tussen de 2-7 euro voor 2 personen (is mijn doel)
- Beetje extra geld voor het geval dat.

Een hostel voor ¤2 is wel erg optimistisch hoor :o
Of heel vies :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:32:42 #3
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_143099746
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:52 schreef APK het volgende:

[..]

Een hostel voor ¤2 is wel erg optimistisch hoor :o
Of heel vies :+
Toch heb ik vroeger, ik denk rond 2001 (?) wel geslapen hoor voor 70 THB per persoon in een dorm kamer... Maar ik weet eerlijk niet wat de prijzen zijn voor een hedendaags dergelijk verblijf, alhoewel je goedkope 2 persoonskamers nog steeds moet kunnen vinden tussen de 300-500 THB in Bangkok, maar of die nog aan mijn kwaliteitseisen voldoen betwijfel ik ten zeerste....

Volgens booking.com is de goedkoopste hedendaagse dorm 3 euro per persoon per nacht, zo'n 120 THB...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_143105707
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:32 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Toch heb ik vroeger, ik denk rond 2001 (?) wel geslapen hoor voor 70 THB per persoon in een dorm kamer... Maar ik weet eerlijk niet wat de prijzen zijn voor een hedendaags dergelijk verblijf, alhoewel je goedkope 2 persoonskamers nog steeds moet kunnen vinden tussen de 300-500 THB in Bangkok, maar of die nog aan mijn kwaliteitseisen voldoen betwijfel ik ten zeerste....

Volgens booking.com is de goedkoopste hedendaagse dorm 3 euro per persoon per nacht, zo'n 120 THB...
Ik ga sowieso niet slapen in een dorm. Ik neem gewoon de goedkoopste slaapkamer voor rond de 300TBH voor met zijn tweetjes. Het hoeft ook niet kwalitatief te zijn als het maar geen ramp is.
pi_143127260
Hallo, ik zelf jongen 14 jaar, vind reizen erg leuk. Dit jaar naar Tenerife geweest. Mijn ouders zeiden dat de vakantie ongeveer rond de 4000 euro heeft gekost. De vliegtickets waren 1200 (4 man), prive huis 1300, auto 250 en verder all uitstapjes. De uitstapjes waren btw nogal duur. Je betaalt 35 euro pp voor een dierentuin, voor een waterpark 50 euro pp (wel met bijgekocht fast pass bandje) enz. Mij vraag is nou: ik zelf hou erg veel van reizen en wil graag ver. (in Europa hebben we al best veel landen gezien) Voor de mensen die naar Thailand hebben gereist of er ervaring mee hebben: hoe veel geld ben je ongeveer kwijt met rondtrekken in Thailand, 2 weken, 4 personen. Ben hier nogal benieuwd naar. Niet dat ik nu al de volgende vakantie aan het plannen ben, maar gewoon wat info. Ik hoop dat we voor de volgende vakantie weer vroeg boeken. (Rond januari) Ik zelf vind de voorpret erg leuk! Sorry voor de vele informatie, hopelijk kan iemand me een schatting geven. Alvast bedankt. Groeten, Lars
pi_143127423
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:14 schreef larsvh12 het volgende:
Hallo, ik zelf jongen 14 jaar, vind reizen erg leuk. Dit jaar naar Tenerife geweest. Mijn ouders zeiden dat de vakantie ongeveer rond de 4000 euro heeft gekost. De vliegtickets waren 1200 (4 man), prive huis 1300, auto 250 en verder all uitstapjes. De uitstapjes waren btw nogal duur. Je betaalt 35 euro pp voor een dierentuin, voor een waterpark 50 euro pp (wel met bijgekocht fast pass bandje) enz. Mij vraag is nou: ik zelf hou erg veel van reizen en wil graag ver. (in Europa hebben we al best veel landen gezien) Voor de mensen die naar Thailand hebben gereist of er ervaring mee hebben: hoe veel geld ben je ongeveer kwijt met rondtrekken in Thailand, 2 weken, 4 personen. Ben hier nogal benieuwd naar. Niet dat ik nu al de volgende vakantie aan het plannen ben, maar gewoon wat info. Ik hoop dat we voor de volgende vakantie weer vroeg boeken. (Rond januari) Ik zelf vind de voorpret erg leuk! Sorry voor de vele informatie, hopelijk kan iemand me een schatting geven. Alvast bedankt. Groeten, Lars
Ben je al in Orlando geweest?

TRV / In de herfstvakantie naar Orlando of New york. Wat is leuker

_O-
pi_143128051
Niet grappig dit. Dit keer heb ik wel samen met mijn ouders alles geregeld en het was een supervakantie op Tenerife. Deze vraag betekent niet dat ik naar Thailand moet, maar gewoon een schatting omdat ik zelf echt geen idee heb.
pi_143128961
De teller voor ons staat nu op ongeveer 3800 euro voor 3 personen, 3 weken rondreizen door Thailand. Hiervan is de grootste kostenpost de vlucht erheen/terug (1771 euro)

Alleen voor de laatste 2/3 dagen bangkok moeten we nog een hotel boeken, en er is nog een keer dat we een ferry moeten boeken naar Koh Samui.

Voor de rest zitten hier alle vluchten in (zowel naar Thailand en terug, als twee enkele binnenlandse vluchten in), en alle ferrys, privé-minivans naar de verschillende bestemmingen in dit reisschema:



Meeste hotel/resortovernachtingen kosten gemiddeld 28 euro p.p. voor die periode.

om je een beetje een idee te geven.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_143142238
Dan heb je een goedkope vlucht, 590 pp. Maar ik denk idd dat de vlucht een grote kost is. Dus 2 weken in juli zeg maar met 4 moet met 4000/4500 wel lukken, en ook nog wat kunnen doen natuurlijk. Ik oriënteer maar even, niet dat ik al echte plannen heb om te gaan. Die maken we meestal pas einde van het jaar ong.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:49:00 #10
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_143144709
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:54 schreef larsvh12 het volgende:
Dan heb je een goedkope vlucht, 590 pp. Maar ik denk idd dat de vlucht een grote kost is. Dus 2 weken in juli zeg maar met 4 moet met 4000/4500 wel lukken, en ook nog wat kunnen doen natuurlijk. Ik oriënteer maar even, niet dat ik al echte plannen heb om te gaan. Die maken we meestal pas einde van het jaar ong.
Ja hoor, als jij met je familie in een hostel wil gaan zitten, elke avond bij de food stalls wil gaan eten, twee weken lang boeken wil lezen op het strand en alle binnenlandse vluchten links wil laten liggen, dan moet dat voor dat budget prima lukken!
pi_143145156
Njah ik hoef gelukkig geen hotels enzo te betalen dus dat scheelt wel gelukkig :P
pi_143159486
quote:
6s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:49 schreef babette21 het volgende:

[..]

Ja hoor, als jij met je familie in een hostel wil gaan zitten, elke avond bij de food stalls wil gaan eten, twee weken lang boeken wil lezen op het strand en alle binnenlandse vluchten links wil laten liggen, dan moet dat voor dat budget prima lukken!
Dat willen we dus niet. Binnenlandse vluchten hoeven natuurlijk niet persee(??) Maar ik was gewoon nieuwschierig dusja.
pi_143159527
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:06 schreef larsvh12 het volgende:

[..]

Dat willen we dus niet. Binnenlandse vluchten hoeven natuurlijk niet persee(??) Maar ik was gewoon nieuwschierig dusja.
Misschien toch maar Orlando dan.
pi_143160678
Binnenlandse vluchten lijken me juist wel handig als je alles toch al in 2 weken wil stoppen. Tenzij je een 7-10-urige treinreis niet erg vindt en dat als een attractie op zich ziet natuurlijk.

Afhankelijk van de maatschappij vallen die vluchten ook wel mee. Van Bangkok naar Krabi waren we 35 euro pp kwijt met Air Asia.

Terug van Koh Samui naar Bangkok was alweer pittiger a 125 euro pp, maar dat komt omdat het per se via Bangkok Airways moest.

Maar goed, dat is alweer het einde van de vakantie, en hadden niet zoveel om eerst weer de ferry terug te moeten en van daaruit naar het volgende vliegveld. :P
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 12:51:24 #15
62913 Blik
The one and Only!
pi_143160793
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:54 schreef larsvh12 het volgende:
Dan heb je een goedkope vlucht, 590 pp. Maar ik denk idd dat de vlucht een grote kost is. Dus 2 weken in juli zeg maar met 4 moet met 4000/4500 wel lukken, en ook nog wat kunnen doen natuurlijk. Ik oriënteer maar even, niet dat ik al echte plannen heb om te gaan. Die maken we meestal pas einde van het jaar ong.
Reken op 2500 euro voor de tickets, 1200 euro voor verblijfskosten (voor 2 weken, wel gerekend op 2 kamer) en nog eens 1500 voor de andere kosten. Reken op 5000-5500 euro. Dat lijkt me een aardige schatting
  donderdag 7 augustus 2014 @ 12:52:18 #16
62913 Blik
The one and Only!
pi_143160812
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:06 schreef larsvh12 het volgende:

[..]

Dat willen we dus niet. Binnenlandse vluchten hoeven natuurlijk niet persee(??) Maar ik was gewoon nieuwschierig dusja.
Met 2 weken lijkt me dat een must, of je moet vanuit Chiang Mai 2x 8 uur in een bus willen zitten om naar het Zuiden te komen
  donderdag 7 augustus 2014 @ 12:58:16 #17
62913 Blik
The one and Only!
pi_143161031
quote:
6s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:49 schreef babette21 het volgende:

[..]

Ja hoor, als jij met je familie in een hostel wil gaan zitten, elke avond bij de food stalls wil gaan eten, twee weken lang boeken wil lezen op het strand en alle binnenlandse vluchten links wil laten liggen, dan moet dat voor dat budget prima lukken!
Het gaat hier om 2 weken, 4000-4500 is misschien aan de lage kant, maar 1000 euro erbij en het moet best lukken
pi_143161155
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Het gaat hier om 2 weken, 4000-4500 is misschien aan de lage kant, maar 1000 euro erbij en het moet best lukken
Het gaat hier om een jongen van 12 die blij mag zijn als zn pa en ma hem weer meenemen naar Tenerife.

:')
  donderdag 7 augustus 2014 @ 13:04:43 #19
62913 Blik
The one and Only!
pi_143161238
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 13:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Het gaat hier om een jongen van 12 die blij mag zijn als zn pa en ma hem weer meenemen naar Tenerife.

:')
Dat weet ik, ken alle topics van onze Lars :D

Maar we kunnen die jongen toch een beetje helpen, misschien gaat die volgend jaar wel naar Thailand omdat we hem zo goed geholpen hebben. :P
pi_143162260
Mijn planning voor mijn vakantie is

- Aankomst in bangkok > 2 dagen in Nakhorn Pathom
- Vliegtuig naar Chiang Mai +- 5 dagen in chiang mai
- vliegtuig naar een strand maar ik weet nog niet welke ;( tips zijn welkom maar liefst geen krabi ofzo) 2 a 3 dagen
- door naar Nakhorn Pathom voor de rest in nakhorn pathom en bangkok te besteden

enige tips voor een toppie strand. Ik hoorde al sa med maar daar ben ik al vrij vaak geweest dus ik zoek iets vergelijkbaar leuks :P
pi_143162521
@ Flammie
aantal jaar geleden naar Koh Samui geweest
erg genoten wellicht iets voor je om te bezoeken
pi_143162864
Nog nooit geweest inderdaad :P Ga Sa Mui eens voorstellen :)
pi_143166137
Ko Phi Phi kan ook, dan vlieg je wel naar Krabi en dan pak je daar de ferry. Zo doen wij het tenminste (en later gaan we overigens ook nog naar Koh Samui.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_143168065
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:52 schreef Blik het volgende:

[..]

Met 2 weken lijkt me dat een must, of je moet vanuit Chiang Mai 2x 8 uur in een bus willen zitten om naar het Zuiden te komen
Een sleepingbus scheelt hotelkosten :)
  donderdag 7 augustus 2014 @ 20:10:02 #25
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_143174953
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Het gaat hier om 2 weken, 4000-4500 is misschien aan de lage kant, maar 1000 euro erbij en het moet best lukken
Voor backpackers ja, gezinnen leggen de lat vaak toch wat hoger. En alles keer vier, dat tikt hard aan hoor!
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 09:23:46 #26
62913 Blik
The one and Only!
pi_143191166
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 20:10 schreef babette21 het volgende:

[..]

Voor backpackers ja, gezinnen leggen de lat vaak toch wat hoger. En alles keer vier, dat tikt hard aan hoor!
Ik was met mijn vriendin nog geen 3000 euro kwijt voor 5 weken Thailand, 4000 is dan echt een enorm budget. Doe er 1000 euro bij en je kunt overal als god in frankrijk leven met je gezin
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 09:24:07 #27
62913 Blik
The one and Only!
pi_143191174
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 16:23 schreef Tarbot het volgende:

[..]

Een sleepingbus scheelt hotelkosten :)
Ja, leuk als backpacker maar niet met je gezin met 2 kinderen
pi_143191338
True, ik ken je groepsamenstelling niet :)

Finnair tickets zijn nu 560 eur voor december.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 09:47:14 #29
62913 Blik
The one and Only!
pi_143191549
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 09:34 schreef Tarbot het volgende:
True, ik ken je groepsamenstelling niet :)

Finnair tickets zijn nu 560 eur voor december.
Het is niet voor mij, zie de post van larsvh ergens bovenin het topic. En het gaat over de zomervakantie
pi_143192045
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:52 schreef Blik het volgende:

[..]

Met 2 weken lijkt me dat een must, of je moet vanuit Chiang Mai 2x 8 uur in een bus willen zitten om naar het Zuiden te komen
2x 8 uur? Maak er maar minimaal 2x12 van :D En dan heb je het nog niet eens over de ferry gehad als je naar de eilanden wil.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_143192414
tsja het is toch iets waar je stil bij staat, maar Thailand is ongeveer net zo groot als Frankrijk.

Dus je bent gewoon flink wat onderweg, van plek naar plek. Daarom zou ik wat sneller een binnenlandse vlucht pakken als je grotere afstanden moet overbruggen, want daarna ben je er idd nog niet. Vanuit Surat Thani is het geloof ik nog eens 1,5 uur naar de pier, en dan ben je nog 2 uur (?) onderweg met de Ferry naar Koh Samui, als je daarheen wil bijv.

(dit is ook de reden waarom we op de terugweg toch maar direct vanaf Koh Samui terugvliegen naar Bangkok, geen zin om weer de ferry, bus, en daar een vliegtuig te pakken).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_143192653
Een bustrip van zuiden naar noorden is ook best leuk. Zie je wat van het landschap en snuif je ook de cultuur op bij de busstops :)
pi_143192760
Na 2x 12 uur in een bus zitten ben je wel zo compleet vercracked als maar kan, daar helpt geen bucket red bull samsong meer aan ;)

En zoveel valt er ook weer niet te zien 's nachts.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_143192814
Jawel, de TV die keihard aanstaat en niet zachter word gezet. Na een uur aandringen wordt het zachter gezet om vervolgens na 15 minuten weer op oude niveau gezet te worden. Vermoedelijk om de chauffeur wakker te houden :P
pi_143192887
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 10:49 schreef Ener-G het volgende:
Na 2x 12 uur in een bus zitten ben je wel zo compleet vercracked als maar kan, daar helpt geen bucket red bull samsong meer aan ;)

En zoveel valt er ook weer niet te zien 's nachts.
Het enige land waar ik tot nu toe een sleeperbus zou aanraden is Japan. Dat was dikke prima. Voor de rest is het altijd hels.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 10:52 schreef Tarbot het volgende:
Jawel, de TV die keihard aanstaat en niet zachter word gezet. Na een uur aandringen wordt het zachter gezet om vervolgens na 15 minuten weer op oude niveau gezet te worden. Vermoedelijk om de chauffeur wakker te houden :P
Ach, die hebben zoveel speed op dat ze 3 keer heen en weer rijden voor ze uberhaupt aan slaap beginnen te denken :P
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 12:25:02 #36
62913 Blik
The one and Only!
pi_143195516
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 10:45 schreef Tarbot het volgende:
Een bustrip van zuiden naar noorden is ook best leuk. Zie je wat van het landschap en snuif je ook de cultuur op bij de busstops :)
Als backpacker en je moet op je centen letten, ja.

Als gezin dat met kinderen reist, nee.
pi_143198215
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 10:52 schreef Tarbot het volgende:
Jawel, de TV die keihard aanstaat en niet zachter word gezet. Na een uur aandringen wordt het zachter gezet om vervolgens na 15 minuten weer op oude niveau gezet te worden. Vermoedelijk om de chauffeur wakker te houden :P
Ja en om 6:00 als de lichten aangaan krijg je van die zeurderige muziek :')
pi_143199789
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:46 schreef Flammie het volgende:

[..]

Ja en om 6:00 als de lichten aangaan krijg je van die zeurderige muziek :')
Zeurderige muziek? Dunno, maar je kan vergif op nemen dat het altijd over de liefde gaat.
pi_143200121
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:46 schreef Flammie het volgende:

[..]

Ja en om 6:00 als de lichten aangaan krijg je van die zeurderige muziek :')
Of Hannah Montana
pi_143201750
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 14:33 schreef Tarbot het volgende:

[..]

Zeurderige muziek? Dunno, maar je kan vergif op nemen dat het altijd over de liefde gaat.
Het gaat ook altijd over liefde als ik zo naar die liedjes luister :') Heel drammerig en cliche.
pi_143208892
Thailand O+ ik ben er echt verliefd op geworden.
pi_143230197
Jongens ik bedenk me net dat ik een vraagje heb :P

Ik ga met mijn vriendin een scooter huren, wij willen dan gewoon met zijn 2en op een scooter. Zij heeft namelijk geen rijbewijs. Hoe kan dit handig gedaan worden met backpack op (voor het geval wij ze even niet kunnen achterlaten ergens). Ik dacht aan door mijn backpack aan de voorkant op te doen, zodat mijn vriendin nog achterop kan met haar backpack op de rug.

Is dit handig?
pi_143231092
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:42 schreef Scarface150993 het volgende:
Jongens ik bedenk me net dat ik een vraagje heb :P

Ik ga met mijn vriendin een scooter huren, wij willen dan gewoon met zijn 2en op een scooter. Zij heeft namelijk geen rijbewijs. Hoe kan dit handig gedaan worden met backpack op (voor het geval wij ze even niet kunnen achterlaten ergens). Ik dacht aan door mijn backpack aan de voorkant op te doen, zodat mijn vriendin nog achterop kan met haar backpack op de rug.

Is dit handig?
Nee :P Sturen zal dan toch problematisch worden, veilig lijkt het me sowieso niet. Tas achterlaten moet vast wel ergens kunnen.
Too much is never enough!
pi_143231860
Als je in Nederland minder dan 10.0000km op een scooter hebt gereden, moet je niet denken dat je wel effe in Thailand kan rijden. Veel toeristen maken die fout. Op een rustig eiland is minder gevaarlijk dan in de stad, maar de wegen zijn veeeel slechter, andere verkeersregels en je moet links rijden.

Als buitenlander zal je snel de schuld krijgen als er iets gebeurd, zelfs als je blijft kijken naar een ongeluk is de kans er dat ze de farang de schuld geven. Ze denken dat je toch geld genoeg hebt en/of een goede reisverzekering hebt. Neem in ieder geval je internationaal (motor-)rijbewijs mee. Het zijn daar geen afgevoerde scootertjes, maar minimaal 125cc (dus motors volgens Nederlandse wetgeving). En als je alcohol gaat drinken en gaat rijden, (volgens mij doet iedereen dat daar) en er gebeurd je iets, is de vakantiepret snel voorbij.

Een boete voor zonder helm rijden kost je 500 baht. Een goedkope helm in Thaise winkel kost je 1000 baht, al zijn dat geen Europees goedgekeurde helmen, maar zo'n pispot op je kop geeft weinig bescherming, al is het natuurlijk wel lekker zonder helm met 35graden.

En een backpack voorop je stuur hangen lijkt me ook niet erg handig. Sowieso met 2 personen en 2 volle tassen op een scooter gaan backpacken door Thailand, vereist toch wel de nodige rij-ervaring. Beter je koffers in hotel achterlaten en vanuit daar een dag de scooter huren. Zoveel fietsen als dat wij in Nederland hebben, hebben ze daar scooters.

Ik zie je daar al rondrijden, alleen dan in Thailand:
Daar waar de nood het hoogst is, treft men een camera
pi_143232085
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 15:07 schreef Sjeenkske het volgende:
Als je in Nederland minder dan 10.0000km op een scooter hebt gereden, moet je niet denken dat je wel effe in Thailand kan rijden. Veel toeristen maken die fout. Op een rustig eiland is minder gevaarlijk dan in de stad, maar de wegen zijn veeeel slechter, andere verkeersregels en je moet links rijden.

Als buitenlander zal je snel de schuld krijgen als er iets gebeurd, zelfs als je blijft kijken naar een ongeluk is de kans er dat ze de farang de schuld geven. Ze denken dat je toch geld genoeg hebt en/of een goede reisverzekering hebt. Neem in ieder geval je internationaal (motor-)rijbewijs mee. Het zijn daar geen afgevoerde scootertjes, maar minimaal 125cc (dus motors volgens Nederlandse wetgeving). En als je alcohol gaat drinken en gaat rijden, (volgens mij doet iedereen dat daar) en er gebeurd je iets, is de vakantiepret snel voorbij.

Een boete voor zonder helm rijden kost je 500 baht. Een goedkope helm in Thaise winkel kost je 1000 baht, al zijn dat geen Europees goedgekeurde helmen, maar zo'n pispot op je kop geeft weinig bescherming, al is het natuurlijk wel lekker zonder helm met 35graden.

En een backpack voorop je stuur hangen lijkt me ook niet erg handig. Sowieso met 2 personen en 2 volle tassen op een scooter gaan backpacken door Thailand, vereist toch wel de nodige rij-ervaring. Beter je koffers in hotel achterlaten en vanuit daar een dag de scooter huren. Zoveel fietsen als dat wij in Nederland hebben, hebben ze daar scooters.

Ik zie je daar al rondrijden, alleen dan in Thailand:
Dankjewel voor de tips jongens, ik had eerst ook bedacht om niet met de scooter te gaan in Thailand (maar gewoon fietsen). Ik heb mij bedacht omdat, het mij toch tof lijkt om met zo'n ding door Chiang Mai voornamelijk pai te reizen.

Daar lijkt het mij ook wat rustiger en minder chaotische. Heeft iemand ervaring met scooter rijden en de gevaren daar, evt tips? Ik dacht dat je wel een helm zou krijgen waar je de scooter huurt en is een scooterrijbewijs/autorijbewijs genoeg?
pi_143233235
Meer info over scooter huren in Thailand: http://www.thailandblog.n(...)oter-huren-thailand/

En als je dan toch gaat scooter rijden in Chiang Mai, ga dan naar Pai (762 bochten).
Grappig reisverslagje:
http://whatsdavedoing.com(...)lds-slowest-scooter/

Over de prijsverschillen tussen Thailand en Nederland kun je zien via: http://www.numbeo.com/cos(...)&displayCurrency=EUR

En voor prijsindicatie voor taxi's in Thailand: http://www.worldtaximeter.com
Taxi starttarief is 35 baht en 11 baht per KM. Laat ook altijd de meter aanzetten, anders betaal je altijd te veel!
Daar waar de nood het hoogst is, treft men een camera
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 17:15:43 #47
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_143234772
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 15:21 schreef Scarface150993 het volgende:

[..]

Dankjewel voor de tips jongens, ik had eerst ook bedacht om niet met de scooter te gaan in Thailand (maar gewoon fietsen). Ik heb mij bedacht omdat, het mij toch tof lijkt om met zo'n ding door Chiang Mai voornamelijk pai te reizen.

Daar lijkt het mij ook wat rustiger en minder chaotische. Heeft iemand ervaring met scooter rijden en de gevaren daar, evt tips? Ik dacht dat je wel een helm zou krijgen waar je de scooter huurt en is een scooterrijbewijs/autorijbewijs genoeg?
Je vriendin kan overigens ook gewoon een brommer huren zonder rijbewijs, ik heb nog nimmer mijn rijbewijs hoeven tonen. Een brommer wordt per passagier bij de verhuur gegeven, nou ja helm, stuk plastic op je kop die nul veiligheid geeft, maar dit terzijde.

Echt rondreizen met een brommer heb ik niet gedaan, wel een paar meerdaagse tochten met beperkte bagage, maar het is niet echt fijn om hele lange stukken met de brommer over de snelwegen te rijden, je bent veroordeeld tot de vluchtstrook met steeds voorbij razende vrachtwagens of op de verkeerde weghelft (!) tegemoetkomend verkeer.
Voor lange stukken zou ik toch een bus nemen.

Een brommer op zich is natuurlijk niet alleen maar kommer en kwel, om in Chiang Mai bijvoorbeeld Doi Suthep (en eventueel de hill tribe dorpjes) te bezoeken is de brommer prima. Ik zie altijd de positieve backpackers met een fiets e.e.a. doen heuveltje op, maar dat raad ik toch niet aan in het warme Thaise klimaat. In de stad van Chiang Mai is het wel druk, zeker bij de stoplichten, maar op de heuvels is het prima te doen, ook vanaf Chiang Rai om bijvoorbeeld de Bermuda driehoek te bezoeken kan een brommer prima als vervoermiddel gebruikt worden, want die wegen zijn over het algemeen wel rustig, bedenk alleen wel dat je niet tegen de weer elementen (zon of juist regen) beschermd bent.....

Last but not least, zorg ervoor dat je wel financieel in staat bent eventuele schade aan de brommer te kunnen vergoeden of bij een ongeluk, want daarvoor ben je inderdaad wel verantwoordelijk, tip is om altijd bij het wegrijden in het bijzijn van de verhuurder een foto van de brommer te maken, dit kan misverstanden later vermijden, al gebied eerlijkheid te zeggen dat ik nog nooit een issue heb gehad.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_143237458
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 17:15 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je vriendin kan overigens ook gewoon een brommer huren zonder rijbewijs, ik heb nog nimmer mijn rijbewijs hoeven tonen. Een brommer wordt per passagier bij de verhuur gegeven, nou ja helm, stuk plastic op je kop die nul veiligheid geeft, maar dit terzijde.

Echt rondreizen met een brommer heb ik niet gedaan, wel een paar meerdaagse tochten met beperkte bagage, maar het is niet echt fijn om hele lange stukken met de brommer over de snelwegen te rijden, je bent veroordeeld tot de vluchtstrook met steeds voorbij razende vrachtwagens of op de verkeerde weghelft (!) tegemoetkomend verkeer.
Voor lange stukken zou ik toch een bus nemen.

Een brommer op zich is natuurlijk niet alleen maar kommer en kwel, om in Chiang Mai bijvoorbeeld Doi Suthep (en eventueel de hill tribe dorpjes) te bezoeken is de brommer prima. Ik zie altijd de positieve backpackers met een fiets e.e.a. doen heuveltje op, maar dat raad ik toch niet aan in het warme Thaise klimaat. In de stad van Chiang Mai is het wel druk, zeker bij de stoplichten, maar op de heuvels is het prima te doen, ook vanaf Chiang Rai om bijvoorbeeld de Bermuda driehoek te bezoeken kan een brommer prima als vervoermiddel gebruikt worden, want die wegen zijn over het algemeen wel rustig, bedenk alleen wel dat je niet tegen de weer elementen (zon of juist regen) beschermd bent.....

Last but not least, zorg ervoor dat je wel financieel in staat bent eventuele schade aan de brommer te kunnen vergoeden of bij een ongeluk, want daarvoor ben je inderdaad wel verantwoordelijk, tip is om altijd bij het wegrijden in het bijzijn van de verhuurder een foto van de brommer te maken, dit kan misverstanden later vermijden, al gebied eerlijkheid te zeggen dat ik nog nooit een issue heb gehad.
Oke oke.. handige tips! Ik wil met de scooter niet reizen, ik wel hoogstens wat gebieden verkennen rondom pai of chiang mai. Ik ga het risico niet nemen, om mijn vriendin een scooter te laten huren zonder rijbewijs (ze kan ook niet goed rijden/ geen ervaring).

Hoezo word een scooter per passagier verhuurd, als ik een scooter huur weten zij toch niet of ik er alleen op ga of met 2 personen.
pi_143237803
Het gebied is eigenlijk best mooi om te verkennen met een scooter of semi automaat.
Maar omdat je de drukte in Chiang Mai en de heuvelachtige route niet gewend ben zou je wat meer ervaring moeten hebben.
Misschien kan je een meerdaagse tour boeken naar oa Doi Inthanon, Mae Hong Son, Pai etc
pi_143244845
Bedankt voor alle tips, ik hou het denk ik toch maar bij een fiets :P
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 23:26:26 #51
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_143246389
Met name op Koh Tao opvallend veel toeristen in het verband/met krukken gezien. Ik dacht meteen aan duikongevallen maar bleken stuk voor stuk scooter ongelukken; hellingen en onverharde wegen, in combinatie met slippers en korte broeken, zijn duidelijk niet voor iedereen weggelegd! :')
pi_143246430
Zonde om niet ergens een scooter te pakken en paar dagen mee rond te trekken. Stuk voor stuk mooiste ervaringen van al m'n vakanties/reizen.

Ja, genoeg horrorverhalen over slechte wegen, stelende verhuurders of corrupte politie, maar zulke verhalen heb je ook over de bus waar je dan maar instapt.
pi_143252736
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 23:26 schreef babette21 het volgende:
Met name op Koh Tao opvallend veel toeristen in het verband/met krukken gezien. Ik dacht meteen aan duikongevallen maar bleken stuk voor stuk scooter ongelukken; hellingen en onverharde wegen, in combinatie met slippers en korte broeken, zijn duidelijk niet voor iedereen weggelegd! :')
Volgens mij moet je heel goed je best doen om zo gewond te raken met duiken :P

Scooter huren heb ik alleen in Pai gedaan, daar vond ik het echt goed te doen. Chiang Mai had ik niet graag op zo'n ding willen rond rijden, was me toch iets te druk rondom de binnenwegen. In Pai was het echt wel een meerwaarde.
Too much is never enough!
  zondag 10 augustus 2014 @ 11:33:56 #54
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_143254570
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 19:00 schreef Scarface150993 het volgende:

[..]

Oke oke.. handige tips! Ik wil met de scooter niet reizen, ik wel hoogstens wat gebieden verkennen rondom pai of chiang mai. Ik ga het risico niet nemen, om mijn vriendin een scooter te laten huren zonder rijbewijs (ze kan ook niet goed rijden/ geen ervaring).

Hoezo word een scooter per passagier verhuurd, als ik een scooter huur weten zij toch niet of ik er alleen op ga of met 2 personen.
Ik bedoelde dat er per passagier een helm wordt gegeven bij de verhuur.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 19:13 schreef gijsman het volgende:
Het gebied is eigenlijk best mooi om te verkennen met een scooter of semi automaat.
Maar omdat je de drukte in Chiang Mai en de heuvelachtige route niet gewend ben zou je wat meer ervaring moeten hebben.
Misschien kan je een meerdaagse tour boeken naar oa Doi Inthanon, Mae Hong Son, Pai etc
Als je een automatisch schakelende brommer neemt dan is juist Chiang Mai nog wel een goed punt om een brommer voor het eerst te huren, ergens moet je toch voor het eerst rijden, en wellicht dat Koh Chang nog beter is, maar daar zijn ook heuvels... Qua verkeer, zeker buiten Chiang Mai, is het goed te doen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 22:43 schreef Scarface150993 het volgende:
Bedankt voor alle tips, ik hou het denk ik toch maar bij een fiets :P
Klinkt veilig die fiets, totdat je op de grote doorgaande weg in Chiang Mai als fietser, waar je nog minder bent dan een brommer in het verkeer, de weg wordt afgedrukt door een vrachtwagen of zelfs de voorbijrazende thai op een brommer...
Of dat de remmen van die fiets naar het beneden rijden van de berg na het bezoeken van Doi Suthep toch niet zo goed blijken te werken...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 10 augustus 2014 @ 17:00:59 #55
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_143267298
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 09:11 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Volgens mij moet je heel goed je best doen om zo gewond te raken met duiken :P
Haha ja dat weet ik nu ook (al maakt duiken er vaak ook niet knapper op), maar toen ik daar aankwam moest ik het allemaal nog ervaren. M'n hele mindset was op duiken gericht, ik dacht totaal niet aan die brommers/scooters. :')
pi_143268003
Haha Doi Suthep op de fiets, fanatiekelingen..

Zelf ook op de fiets nietsvermoedend de superhighway op gereden trouwens, dat was wel even spannend.

Op de toeristische eilanden zie je veel toeristen met straattattoos en verband idd. Combinatie van niet kunnen rijden, drank/drugs, en de verraderlijke plekken zand beneden aan een helling, net als je op snelheid bent. Als je dan remt met je voorrem ben je de sigaar.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  zondag 10 augustus 2014 @ 17:46:35 #57
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_143269202
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:17 schreef Ener-G het volgende:
Haha Doi Suthep op de fiets, fanatiekelingen..
Ik ben daar wezen downhillen. Leek me wel makkelijk, hoefde ik alleen maar naar beneden - hoe naief, bleek hartstikke pittig. :D :') Maar wel een aanrader, was een leuke dag!
pi_143295315
Thanx voor de scootertips!

Ik heb nog een vraagje, ik heb een horloge. Ziet er best duur uit met lerenband en deels goud gekleurd. Het is alleen niet zo'n heel dure horloge. Toch ben ik bang dat ze in Thailand het wel daarvoor aangezien zou kunnen worden. Ik wil een horloge mee (deze is lekker waterdicht) en dan weet ik altijd hoe laat het is. Is het handig om deze mee te nemen, ik zou ook niet weten waar ik anders aan een horloge moet komen die waterdicht is en niet te duur...

Het gaat om deze.
pi_143295379
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 11:15 schreef Scarface150993 het volgende:
Thanx voor de scootertips!

Ik heb nog een vraagje, ik heb een horloge. Ziet er best duur uit met lerenband en deels goud gekleurd. Het is alleen niet zo'n heel dure horloge. Toch ben ik bang dat ze in Thailand het wel daarvoor aangezien zou kunnen worden. Ik wil een horloge mee (deze is lekker waterdicht) en dan weet ik altijd hoe laat het is. Is het handig om deze mee te nemen, ik zou ook niet weten waar ik anders aan een horloge moet komen die waterdicht is en niet te duur...

Het gaat om deze.
Hoezo is het niet handig om deze mee te nemen ?
pi_143295426
Dacht dat ik ergens had gelezen, dat het niet handig is om dure spullen (best duur voor een thai toch?) mee te nemen. Je kan bestolen worden en dit horloge betekent best veel voor me.
pi_143295614
Neem het niet mee. Alles wat blinkt kan uit je handen gerukt worden.
Zelfs meegemaakt dat ze een ketting van mijn nek weg probeerde te trekken. Terwijl ik op de scooter zat achterop. Tijdens het rijden.
pi_143296017
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 11:15 schreef Scarface150993 het volgende:
Thanx voor de scootertips!

Ik heb nog een vraagje, ik heb een horloge. Ziet er best duur uit met lerenband en deels goud gekleurd. Het is alleen niet zo'n heel dure horloge. Toch ben ik bang dat ze in Thailand het wel daarvoor aangezien zou kunnen worden. Ik wil een horloge mee (deze is lekker waterdicht) en dan weet ik altijd hoe laat het is. Is het handig om deze mee te nemen, ik zou ook niet weten waar ik anders aan een horloge moet komen die waterdicht is en niet te duur...

Het gaat om deze.
http://kijkshop.nl/product/119697/casio-horloge/

:7
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_143296852
Ik zou echt geen horloge dragen op vakantie. En zeker niet naar Thailand waar het altijd zonnig is buiten het regenseizoen. Een arm met een horloge afdruk is niet zo mooi vind ik :)
  maandag 11 augustus 2014 @ 13:41:04 #64
62913 Blik
The one and Only!
pi_143299724
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 11:19 schreef Scarface150993 het volgende:
Dacht dat ik ergens had gelezen, dat het niet handig is om dure spullen (best duur voor een thai toch?) mee te nemen. Je kan bestolen worden en dit horloge betekent best veel voor me.
Dus je camera, telefoon en evt tablet/laptop ook maar thuislaten dan? En je backpack ook?

Ik vind dat altijd een beetje overdreven, zolang je er niet mee te koop loopt valt dat allemaal best mee. Alleen een ketting of horloge zit nou eenmaal altijd in het zicht. Los daarvan kun je je afvragen of het fijn is om een horloge te dragen op vakantie
pi_143300202
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:41 schreef Blik het volgende:

[..]

Dus je camera, telefoon en evt tablet/laptop ook maar thuislaten dan? En je backpack ook?

Ik vind dat altijd een beetje overdreven, zolang je er niet mee te koop loopt valt dat allemaal best mee. Alleen een ketting of horloge zit nou eenmaal altijd in het zicht. Los daarvan kun je je afvragen of het fijn is om een horloge te dragen op vakantie
Ja zoals je zelf zegt een horloge is altijd in het zicht. Het inderdaad onhandig dat mijn pols niet mee gaat zonnen, maar dat vind ik niet zo erg.

Hoe kan ik anders weten hoe laat het is, lijkt me toch belangrijk om af en toe te kunnen kijken hoe laat het is (ivm vertrektijden etc)?
pi_143300273
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:54 schreef Scarface150993 het volgende:

[..]

Ja zoals je zelf zegt een horloge is altijd in het zicht. Het inderdaad onhandig dat mijn pols niet mee gaat zonnen, maar dat vind ik niet zo erg.

Hoe kan ik anders weten hoe laat het is, lijkt me toch belangrijk om af en toe te kunnen kijken hoe laat het is (ivm vertrektijden etc)?
Telefoon? Stationsklok?

Sowieso kom je toch niet te laat aangezien alles daar minstens een uur later vertrekt.
  maandag 11 augustus 2014 @ 14:02:12 #67
62913 Blik
The one and Only!
pi_143300469
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:54 schreef Scarface150993 het volgende:

[..]

Ja zoals je zelf zegt een horloge is altijd in het zicht. Het inderdaad onhandig dat mijn pols niet mee gaat zonnen, maar dat vind ik niet zo erg.

Hoe kan ik anders weten hoe laat het is, lijkt me toch belangrijk om af en toe te kunnen kijken hoe laat het is (ivm vertrektijden etc)?
Zoals knut hierboven zegt, telefoon? Die heb je meestal toch bij je

Verder heb je geen tijd nodig, gewoon eten en drinken wanneer je zelf wilt, het is vakantie.
pi_143300671
Ja jullie hebben gelijk. Telefoon neem ik niet zo vaak mee, maar vooruit op de momenten dat ik tijd nodig heb zal ik hem wel bij me hebben.

Iemand verder nog tips voor het handig inpakken/sorteren van Backpack. Ik maak al gebruik van wat tasjes en toilettasjes..

Ik vertrek overmorgen :P
pi_143303411
Geen dikke/herfst kleding meenemen, geen spijkerbroek. Alleen luchtige kleding.
Rol je kleren op. Bijvoorbeeld doe een aantal shirts, broekjes op elkaar in een sealbag en rol het op. Scheel veel ruimte. Zo'n sealbag waar de lucht uit gaat. Twee van zulke rollen met kleding is voldoende. Houdt je nog ruimte over voor souveniers en zo. :)
pi_143303543
En neem vooral niet teveel kleding mee. Elk hostel heeft wel een laundry service en anders zit er wel eentje om de hoek.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_143303548
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:22 schreef Tarbot het volgende:
Geen dikke/herfst kleding meenemen, geen spijkerbroek. Alleen luchtige kleding.
Rol je kleren op. Bijvoorbeeld doe een aantal shirts, broekjes op elkaar in een sealbag en rol het op. Scheel veel ruimte. Zo'n sealbag waar de lucht uit gaat. Twee van zulke rollen met kleding is voldoende. Houdt je nog ruimte over voor souveniers en zo. :)
Mwa, zou wel een trui en wat warmere broek meenemen, al is het alleen maar om zo'n busrit met de airco op standje noordpool te overleven :')
pi_143303674
Helemaal als je ook nog een paar dagen gaat jungletrekken in de bergen/heuvels bij Chiang Mai is een trui wel aan te raden ja. ('s nachts is het daar teringkoud, graadje of 0 a 4)

Sowieso een of twee lange broeken mee (geen jeans). Vinden de monniken in de tempels ook wel relaxed.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_143303769
Een trui en een warme broek kan.
Maar je kan ook twee luchtige langmouw shirts dragen en een luchtige afritsbroek. En volgens mij krijg je een deken mee voor op de busrit. Daar overleef je standje noordpool wel mee :)
De trui en warme broek trek je incidenteel aan wil ik zeggen. Zonde om die de hele reis mee te zeulen.
Probeer 8kg mee te nemen max :P Ik had vorige x 12kg en er kan bij nader inzien echt wel 4kg aan spijkerbroek, dikke pully en jas weg.
pi_143303851
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:33 schreef Tarbot het volgende:
Een trui en een warme broek kan.
Maar je kan ook twee luchtige langmouw shirts dragen en een luchtige afritsbroek. En volgens mij krijg je een deken mee voor op de busrit. Daar overleef je standje noordpool wel mee :)
De trui en warme broek trek je incidenteel aan wil ik zeggen. Zonde om die de hele reis mee te zeulen.
Probeer 8kg mee te nemen max :P Ik had vorige x 12kg en er kan bij nader inzien echt wel 4kg aan spijkerbroek, dikke pully en jas weg.
Die dekens in de bus krijg je luizen van :{
  maandag 11 augustus 2014 @ 15:37:58 #75
62913 Blik
The one and Only!
pi_143303957
1 fleecejack en een afritsbroek zou voldoende moeten zijn. Gebruik evt. Een handdoek als deken in de bus. Afritsbroek vnl voor in de tempels
pi_143304252
Ik heb
- 4 shirts
- 1 vest
- 1 dunne trui.
- 1 losse/dunne broek (slapen/wandelen)
- 1 normale broek voor nationalparks en chiangmai
- 1 korte broek met zakken (wandelen)
- 1 zwembroek (zwemmen/wandelen)

Mijn vriendin iets meer, die moet gewoon wat dingen meenemen :X
pi_143304261
Neem kleding mee voor 3 dagen. Kleding is daar echt spotgoedkoop. Voor bijvoorbeeld 4 euro heb je leuke T-shirts (kopie) op de Thaise markten. Fijn om daar aan te doen en leuk als souvinir als je weer terug bent in Nederland. De regels bij de douane rondom nep-kleding markt zijn pas aangepast, je mag dus zoveel meenemen als dat je wilt. Alleen sieraden en horloges mag je maximaal 3 dezelfde meenemen (meer dan 3 wordt gezien als handel). Haal altijd nieuwe spulletjes uit de verpakking anders moet je er belasting over betalen bij de douane.

En voor het Thaise eten adviseer ik je op Youtube eens te kijken naar de filmpjes van Mark Wiens. In Thailand hebben de straatkraampjes vaker nog lekkerder eten als dat je in een 5 sterren hotel of restaurant te eten krijgt. Al moet je wel weten waar je moet zijn, kijk waar veel Thai eten, daar moet je zijn! :)

Lekkerste Pad Thai in Bangkok

Alle Thai street foods - afspeellijst! Aroy mak mak
http://www.youtube.com/playlist?list=PL74612B0AE252BF41
Daar waar de nood het hoogst is, treft men een camera
  maandag 11 augustus 2014 @ 18:53:23 #78
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_143310275
Kleding voor 3 dagen meenemen is wel heel overdreven weinig (tenzij je de hele tijd wil shoppen/wassen), zo zwaar zijn shirtjes enzo nou ook weer niet :')

De zwaarste kleren heb je in het vliegtuig aan, vergeet niet dat je die later nog in je tas kwijt moet (ik kies meestal voor een oude trui die ik bij aankomst weg kan gooien, scheelt weer sjouwen). Schoenen kun je later aan je tas knopen, dus dat is geen ruimte, alleen gewicht.

Verder mbt gewicht: zwaarste dingen altijd onderin de tas, dat is beter voor je rug.
  maandag 11 augustus 2014 @ 18:56:56 #79
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_143310418
Oh en belangrijkste reden voor lange mouwen/lange broek is bescherming tegen insecten! In bepaalde gebieden kan het zelfs overdag beter zijn om voor lange mouwen te gaan, een dun overhemd is dan gezien de warmte vaak prettiger dan een longsleeve oiv.
pi_143312331
Die Thaise keuken, zeker als ik die filmpjes zie, kan ik echt naar uitkijken :D

tot mijn schaamte moet ik bekennen dat het aantal keren dat ik Thais heb gegeten op een hand te tellen is, er zit hier niet echt superveel in de buurt en als je uit eten gaat is er bijna niemand die Thais voorstelt.

Maar dat ziet er enorm goed uit. Ben wel benieuwd hoe ik het ga verdragen qua pittig eten, ik houd enorm van zeer pittig eten, kan er ook wel redelijk goed tegen als ik het eet, maar de volgende dag kan ik er wel eens 'last' van hebben if you know what I mean :P

alles wat ik er over lees zal het daar nog erger zijn ivm ook andere bacterieën e.d. Nouja we zullen het wel ziet.

'Pet nit noy' dan maar in het begin, geloof ik he :P
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  maandag 11 augustus 2014 @ 19:50:25 #81
62913 Blik
The one and Only!
pi_143312563
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:53 schreef babette21 het volgende:

Verder mbt gewicht: zwaarste dingen altijd onderin de tas, dat is beter voor je rug.
Fout, zwaarste dingen juist in het midden zo dicht mogelijk tegen je rug aan. Dan heb je er het minste last van en is je backpack het meest in balans (niet dat dat iets uitmaakt als je gaat backpacken in Thailand,maar voor het idee)
  maandag 11 augustus 2014 @ 20:14:30 #82
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_143313748
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:50 schreef Blik het volgende:

[..]

Fout, zwaarste dingen juist in het midden zo dicht mogelijk tegen je rug aan. Dan heb je er het minste last van en is je backpack het meest in balans (niet dat dat iets uitmaakt als je gaat backpacken in Thailand,maar voor het idee)
Heulemaal niet fout, het midden is al te hoog, en hoe hoger hoe meer die gaat hellen. Zo dicht mogelijk tegen je rug aan klopt, maar dan wel in de onderste helft van je tas (en dus rug).
pi_143314961




Zwaartepunt lijk je idd niet te laag willen hebben juist

meer
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  maandag 11 augustus 2014 @ 20:40:00 #84
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_143315115
Dit gaat een beetje naar een off-topic discussie zo, maar ik heb nu eenmaal graag gelijk ( :@ :') ) : deze afbeeldingen geven allebei verkeerd advies, zwaartepunt moet echt tussen heupen en schouderbladen zitten, wat neerkomt op de onderste helft van je tas (aangezien die niet op je kont hangt).
pi_143315455
Ik wil je best geloven, maar zolang dat op je woord moet zonder bronnen erbij te geven, dan wordt dat lastig (ík ben nu eenmaal skeptisch ;) ). Iets alleen claimen en dat blijven herhalen maakt het nog niet waar ;)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  maandag 11 augustus 2014 @ 20:46:19 #86
62913 Blik
The one and Only!
pi_143315457
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:40 schreef babette21 het volgende:
Dit gaat een beetje naar een off-topic discussie zo, maar ik heb nu eenmaal graag gelijk ( :@ :') ) : deze afbeeldingen geven allebei verkeerd advies, zwaartepunt moet echt tussen heupen en schouderbladen zitten, wat neerkomt op de onderste helft van je tas (aangezien die niet op je kont hangt).
Dus je wilt zeggen dat jij gelijk hebt en al die zgn expert-sites niet?
  maandag 11 augustus 2014 @ 20:54:32 #87
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_143315857
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:46 schreef Blik het volgende:

[..]

Dus je wilt zeggen dat jij gelijk hebt en al die zgn expert-sites niet?
Ja. Er zijn namelijk net zoveel "expert-sites" die het tegendeel aangeven. Dus aan die informatie heb je geen drol. Dus moet je zelf blijven nadenken, over zwaartepunten enzo. Maar goed, bronnen dus:



http://www.wandelkrant.nl(...)n-van-de-rugzak.html

en deze (maar die weigert dienst dus doe maar copy/paste): http://hike.equipment/hiking-backpack/

Genoeg zo?

[ Bericht 1% gewijzigd door babette21 op 11-08-2014 21:02:04 ]
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:03:17 #88
62913 Blik
The one and Only!
pi_143316269
quote:
10s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:54 schreef babette21 het volgende:

[..]

Ja. Er zijn namelijk net zoveel "expert-sites" die het tegendeel aangeven. Dus aan die informatie heb je geen drol. Dus moet je zelf blijven nadenken, over zwaartepunten enzo. Maar goed, bronnen dus:

[ afbeelding ]

http://www.wandelkrant.nl(...)n-van-de-rugzak.html

en deze (maar die wijgert dienst dus doe maar copy/paste): http://hike.equipment/hiking-backpack/

Genoeg zo?
Het zal aan mij liggen, maar ik zie dus echt nul verschil tussen het plaatje wat jijhier post en Lunatic hierboven. Beide plaatjes zeggen dat je het zware spul zoveel mogelijk in het midden van je tas tegen je rug aan moet inpakken.

Punt is gewoon dat je niet je toilettas in het onderste vak moet doen, maar in het hoofdvak in het midden van je tas.
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:07:33 #89
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_143316474
Het verschil zit 'm in de hoogte tot waar het zware spul doorloopt, dat komt in zijn voorbeelden tot (flink) boven de schouders uit, terwijl het hooguit tot de schouders mag komen. Als het gewicht daar boven komt dan ga je hellen (naar achteren, en om dat weer te compenseren naar voren), en dat geeft rugklachten.
pi_143317777
quote:
7s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:07 schreef babette21 het volgende:
Het verschil zit 'm in de hoogte tot waar het zware spul doorloopt, dat komt in zijn voorbeelden tot (flink) boven de schouders uit, terwijl het hooguit tot de schouders mag komen. Als het gewicht daar boven komt dan ga je hellen (naar achteren, en om dat weer te compenseren naar voren), en dat geeft rugklachten.


Je zegt eerst letterlijk dat t onderin moet en komt vervolgens met plaatjes waar t in t midden zit :?
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:39:56 #91
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_143318181
Onderin als in de onderste helft (doorstapelend tot de schouders) versus de bovenste helft.

(Hé, ik probeer alleen maar advies te geven (wat heus wel ergens op gebaseerd is, maar desondanks direct als 'fout' bestempeld wordt), jullie hoeven het niet aan te nemen...)
pi_143318423
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:39 schreef babette21 het volgende:
Onderin als in de onderste helft (doorstapelend tot de schouders) versus de bovenste helft.

(Hé, ik probeer alleen maar advies te geven (wat heus wel ergens op gebaseerd is, maar desondanks direct als 'fout' bestempeld wordt), jullie hoeven het niet aan te nemen...)
"Het midden is al te hoog"

Uh, oké.
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:51:34 #93
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_143318801
Als je in het midden van de totale lengte van de tas, wat in de afbeelding hierboven de hoogte is van de linkerbovenhoek van het frame, begint met stapelen, dan kom je te hoog uit. Dus je begint laag met stapelen en komt in totaal niet boven de schouder uit. Ik weet niet wat daar zo moeilijk aan is om te begrijpen.

En nu hou ik er verder over op.
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:23:57 #94
62913 Blik
The one and Only!
pi_143320401
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:51 schreef babette21 het volgende:
Als je in het midden van de totale lengte van de tas, wat in de afbeelding hierboven de hoogte is van de linkerbovenhoek van het frame, begint met stapelen, dan kom je te hoog uit. Dus je begint laag met stapelen en komt in totaal niet boven de schouder uit. Ik weet niet wat daar zo moeilijk aan is om te begrijpen.

En nu hou ik er verder over op.
Maar ik niet, het begon namelijk met dat je zegt dat zware dingen onderin de tas moeten. Dat je daarmee misschien wat anders mee bedoelt dan wat je daadwerkelijk zegt kunnen wij niet ruiken. Punt is dat dat gewoon onjuist is, en dat blijkt ook uit alle plaatjes die o.a. door jou gepost zijn.
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:37:33 #95
327807 Mariposas
יה&#14
pi_143321155
Ik moet eerlijk zeggen dat ik alles er altijdmaar gewoon in gooi. :') heb de backpack te leen, is een ding uit 1997? En groot en met frame. Hoe ik het ook in pak, het is log en zwaar, voornamelijk door het frame heb ik het idee. Een verschrikkelijk ding eigenlijk, maar ja, voor 3 weken... Maar misschien ga ik toch nog ff snel op marktplaats kijken, want ik zou veel beter af zijn met een kleinere backpack.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:48:43 #96
6941 APK
Factual, I think.
pi_143321701
Wat een voorpret weer allemaal :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_143326774
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:44 schreef LuNaTiC het volgende:
'Pet nit noy' dan maar in het begin, geloof ik he :P
Peet nit noy betekent beetje pittig, dan is het nog steeds erg pittig voor ons Europees slok en darmkanaal. Beter zeg je Mai Pet (niet pittig), dan zullen nog steeds je smaakpupillen in de fik staan!

Hier nog een leuke top 25 voor in Bangkok:


[ Bericht 8% gewijzigd door Sjeenkske op 12-08-2014 00:51:18 ]
Daar waar de nood het hoogst is, treft men een camera
pi_143331020
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:37 schreef Mariposas het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik alles er altijdmaar gewoon in gooi. :') heb de backpack te leen, is een ding uit 1997? En groot en met frame. Hoe ik het ook in pak, het is log en zwaar, voornamelijk door het frame heb ik het idee. Een verschrikkelijk ding eigenlijk, maar ja, voor 3 weken... Maar misschien ga ik toch nog ff snel op marktplaats kijken, want ik zou veel beter af zijn met een kleinere backpack.
Voor Thailand boeit de kwaliteit van je backpack niet zo, daar loop je normaliter alleen maar mee rond als je uit je tuktuk/taxi/bus van en naar je ho(s)tel verplaatst. Voor de tourtjes ben je beter af met een kleine daypack.

Een litertje of 50 is zat, en zelfs dan moet je nog uitkijken dat je hem niet volgooit, zoals ik zat mensen heb zien doen met 70+ liter tassen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_143331287
Dat wordt voor mij ook nog de uitdaging, heb een 70+10 ltr backpack kunnen lenen van iemand, en dat is aan de ene kant wel lekker wat je kwijt kunt, aan de andere kant wil ik hem ook niet compleet volstouwen.

Aan de andere kant zie ik soms ook wel erg minimale lijstjes qua kleding langskomen... ik weet wel dat je bijna overal dingen kunt laten wassen, maar toch. Misschien een mooie middenweg vinden ;)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_143331440
https://medium.com/@sofauxboho/pack-like-a-nerd-2157aa39738f

Voor de rest had ik de laatste keer qua kleding een trui, 5 shirtjes/overhemden, een longsleeve, 2 driekwart broeken en 2 lange broeken mee. (en een zwembroek ;)) Een paar hoge leren Palladiums (waterdicht, voor de jungle tourtjes), 3 paar sokken en een paar slippers. Zat nog net onder de 10 kilo met m'n 'grote' backpack. Daypack was 3,5 :) Want een gedeelte van die kleding plus mn schoenen had ik aan in het vliegtuig.

Zo'n 70+10 kun je hopelijk wel helemaal plat trekken met de compressiestraps, hij hoeft niet vol. Dat is het moeilijkste, zo'n ding pleur je de eerste keer altijd helemaal vol. Het beste is om niet naar je tas te kijken, maar eens op te stapelen wat je nou echt nodig hebt, kleding om 4-5 dagen te overbruggen, en wat ondergoed betreft speel ik persoonlijk liever op safe (zie de link) en hou 10 dagen aan. Dan is zo'n 80 liter backpack zware overkill.

Al hou je wel lekker veel ruimte over voor souvenirs op de terugweg :P
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_143333493
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Die dekens in de bus krijg je luizen van :{
vandaar dat het zo jeukte :D
en ik maar denken dat ik het komt omdat ik niet gedouched had die dag.
pi_143334352
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:02 schreef Ener-G het volgende:
https://medium.com/@sofauxboho/pack-like-a-nerd-2157aa39738f

Voor de rest had ik de laatste keer qua kleding een trui, 5 shirtjes/overhemden, een longsleeve, 2 driekwart broeken en 2 lange broeken mee. (en een zwembroek ;)) Een paar hoge leren Palladiums (waterdicht, voor de jungle tourtjes), 3 paar sokken en een paar slippers. Zat nog net onder de 10 kilo met m'n 'grote' backpack. Daypack was 3,5 :) Want een gedeelte van die kleding plus mn schoenen had ik aan in het vliegtuig.

Zo'n 70+10 kun je hopelijk wel helemaal plat trekken met de compressiestraps, hij hoeft niet vol. Dat is het moeilijkste, zo'n ding pleur je de eerste keer altijd helemaal vol. Het beste is om niet naar je tas te kijken, maar eens op te stapelen wat je nou echt nodig hebt, kleding om 4-5 dagen te overbruggen, en wat ondergoed betreft speel ik persoonlijk liever op safe (zie de link) en hou 10 dagen aan. Dan is zo'n 80 liter backpack zware overkill.

Al hou je wel lekker veel ruimte over voor souvenirs op de terugweg :P
Ja ik neig een beetje naar het meenemen voor schone kleding waarbij ik 5-6 dagen vooruit kan, en daarna maar wassen. Qua ondergoed en t-shirts iets meer dan dat (ik zweet snel, en we gaan 's avonds ook wel vaak stappen, dus wel fijn en fris als je daar wat ruimer in zit).

Twee korte broeken en een zwembroek moet wel voldoende zijn. Spijkerbroek heb ik al aan in het vliegtuig, misschien nog 1 extra meenemen in de tas. Ook heb ik een broek met afritsbare pijpen voor in de jungle, maar dat is van dat lichtere stof. Sokken, wandelsokken, maar verder loop je veel op slippers.

Verder nog (strand)handdoek mee, misschien nog een extra voor in de jungle (werd iig aangeraden), heb bloedzuigersokken gescoord. misschien nog iets van een longsleeve shirt ook wel handig.

Wandel(berg)schoenen mee voor in de jungle, heb al sneakers aan in het vliegtuig en zat nog te twijfelen voor een extra paar sneakers, maar dat is dan misschien wat overkill. Waterschoenen, maar die zijn licht.

Dan kunnen we wel wassen op Koh Phi Phi, Phuket en op Koh Samui, en dan moeten we het wel kunnen redden.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_143337298
Het lijkt me veel. Maar op hoeveel kg zit je nu?
pi_143337777
Ik zou de sneakers dan lekker thuis laten, de laatste keer dat ik in thailand was heb ik met uitzondering van mn jungle trek alleen maar op slippers gelopen. Ook wel prettig als je een keer een tempel bezoekt of bij iemand thuis komt, en sommige barretjes. Sta je tenminste niet elke keer met je schoenen te hannessen bij de drempel :p

Spijkerbroek is ook niet handig, veel te warm en droogt niet als ie nat wordt.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_143337897
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:39 schreef Ener-G het volgende:
Ik zou de sneakers dan lekker thuis laten, de laatste keer dat ik in thailand was heb ik met uitzondering van mn jungle trek alleen maar op slippers gelopen. Ook wel prettig als je een keer een tempel bezoekt of bij iemand thuis komt, en sommige barretjes. Sta je tenminste niet elke keer met je schoenen te hannessen bij de drempel :p
Mja, maar we zijn ook van plan wat gelegenheden aan te doen 's avonds waarbij dichte schoenen en lange broek wel delegelijk tot de dresscode behoren (http://www.aboveeleven.com/ bv). Dus dan vind ik het wel handig ze te hebben ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:25 schreef Tarbot het volgende:
Het lijkt me veel. Maar op hoeveel kg zit je nu?
geen idee, ik vlieg pas de 23e weg, heb nog niet 'proefgepakt' ofzo :)

(en ik neem jullie adviezen overigens zeker van harte en in overweging - ik ga zeker nog even 'proefpakken' en kijken hoever ik dan kom, en wat ik evt nog kan droppen).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_143338026
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:42 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Mja, maar we zijn ook van plan wat gelegenheden aan te doen 's avonds waarbij dichte schoenen en lange broek wel delegelijk tot de dresscode behoren (http://www.aboveeleven.com/ bv). Dus dan vind ik het wel handig ze te hebben ;)

[..]
Ah, bergschoenen aan dus ;) then again, een paar canvas sneakers (allstars of skateschoenen) is ook weer niet zo bulky.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:46:53 #107
62913 Blik
The one and Only!
pi_143338045
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:59 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Ja ik neig een beetje naar het meenemen voor schone kleding waarbij ik 5-6 dagen vooruit kan, en daarna maar wassen. Qua ondergoed en t-shirts iets meer dan dat (ik zweet snel, en we gaan 's avonds ook wel vaak stappen, dus wel fijn en fris als je daar wat ruimer in zit).

Twee korte broeken en een zwembroek moet wel voldoende zijn. Spijkerbroek heb ik al aan in het vliegtuig, misschien nog 1 extra meenemen in de tas. Ook heb ik een broek met afritsbare pijpen voor in de jungle, maar dat is van dat lichtere stof. Sokken, wandelsokken, maar verder loop je veel op slippers.

Verder nog (strand)handdoek mee, misschien nog een extra voor in de jungle (werd iig aangeraden), heb bloedzuigersokken gescoord. misschien nog iets van een longsleeve shirt ook wel handig.

Wandel(berg)schoenen mee voor in de jungle, heb al sneakers aan in het vliegtuig en zat nog te twijfelen voor een extra paar sneakers, maar dat is dan misschien wat overkill. Waterschoenen, maar die zijn licht.

Dan kunnen we wel wassen op Koh Phi Phi, Phuket en op Koh Samui, en dan moeten we het wel kunnen redden.
Dit lijkt me ook veel

Ik kan me werkelijk waar geen enkele plek bedenken in Thailand waar je blij wordt met een spijkerbroek aan, laat staan 2. Ik zou die allebei niet meenemen. Juist die afritsbroek is ideaal, want licht en snel droog. Ik zou die ook aandoen in het vliegtuig. Eventueel zou ik zelfs overwegen om nog een 2de aan te schaffen.

Dan je schoenen. Ik zou slippers meenemen en sneakers óf wandelschoenen. Niet allebei, in de praktijk zul je alleen tijdens een trekking schoenen aandoen en voor de rest kun je alles op je slippers doen. Doe daarbij dan hooguit 2 paar sokken en dan zou voldoende moeten zijn. Is er een specifieke reden waarom je waterschoenen meeneemt?

Handdoek, in ieder ho(s)tel zijn er in principe handdoeken, dus daarvoor heb je het eigenlijk niet nodig. Je zou dan een groot en zwaar strandlaken mee kunnen nemen voor je dagen op het strand. Maar een veel beter alternatief is lokaal een sarong-achtige doek kopen.

edit: Ik lees dat je spijkerbroek nodig hebt om ergens binnen te komen. Dan zou ik 1 spijkerbroek meenemen en 1 paar sneakers. Eventueel de wandelschoenen thuislaten dan.
pi_143338218
Afritsbroeken :X :N :r
pi_143338378
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:46 schreef Blik het volgende:

[..]

Dit lijkt me ook veel

Ik kan me werkelijk waar geen enkele plek bedenken in Thailand waar je blij wordt met een spijkerbroek aan, laat staan 2. Ik zou die allebei niet meenemen. Juist die afritsbroek is ideaal, want licht en snel droog. Ik zou die ook aandoen in het vliegtuig. Eventueel zou ik zelfs overwegen om nog een 2de aan te schaffen.

Mja zoals ik al zei we gaan ook veel stappen 's avonds, ik weet niet hoe het normaal daar gaat en of dat iedereen dan nog uitgaat in zijn korte broek, maar de enige andere lange broek die ik meeneem is echt zo'n outdoor-broek voor de jungle; nu ben ik misschien niet zo'n erge fashionista maar ik wil toch ook wel een béétje wat hippers aan dan zo'n outdoo-broek. Hoe jullie alles beredeneren is wel überpraktisch maar ik vraag me af of jullie daar dan rekening mee houden?

quote:
Dan je schoenen. Ik zou slippers meenemen en sneakers óf wandelschoenen. Niet allebei, in de praktijk zul je alleen tijdens een trekking schoenen aandoen en voor de rest kun je alles op je slippers doen. Doe daarbij dan hooguit 2 paar sokken en dan zou voldoende moeten zijn. Is er een specifieke reden waarom je waterschoenen meeneemt?
We gaan een jungletocht doen van 4 dagen, daarbij werd aangeraden om waterschoenen mee et nemen, zo gaan we tuben op zo'n zwembad van de rivier, en dat bleek dan wel handig te zijn. Geen must overigens, maar zoveel neemt het ook niet in...

Slippers nemen sowieso geen ruimte in en weegt geen drol, die sneakers kan ik sowieso al aan op de heenweg, die bergschoenen vind ik dan toch wel handig voor een paar uur durende trektocht in de jungle (mijn sneakers hebben dan ook bijna geen profiel en lijkt me dus niet heel fijn). En wederom voor het stappen, kan niet altijd op slippers en lijkt me ook niet echt fijn in een discotheek.

quote:
Handdoek, in ieder ho(s)tel zijn er in principe handdoeken, dus daarvoor heb je het eigenlijk niet nodig. Je zou dan een groot en zwaar strandlaken mee kunnen nemen voor je dagen op het strand. Maar een veel beter alternatief is lokaal een sarong-achtige doek kopen.
Dat is nog te overwegen inderdaad... maar íets waar je op kunt liggen op het strand lijkt me iig wel handig ;)

quote:
edit: Ik lees dat je spijkerbroek nodig hebt om ergens binnen te komen. Dan zou ik 1 spijkerbroek meenemen en 1 paar sneakers. Eventueel de wandelschoenen thuislaten dan.
noted ;)

quote:
13s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Afritsbroeken :X :N :r
Ik heb er nooit een in mijn leven gekocht of gedragen, het is ook alleen maar omdat het me praktisch lijkt in de jungle... of heeft jouw haat tot afritsbroeken een diepere achtergrond... trauma uit je jeugd?
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_143338465
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:54 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

[..]

Ik heb er nooit een in mijn leven gekocht of gedragen, het is ook alleen maar omdat het me praktisch lijkt in de jungle... of heeft jouw haat tot afritsbroeken een diepere achtergrond... trauma uit je jeugd?
Wut :') :?
pi_143338527
Geen idee, het is maar een vraag...
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:59:46 #112
62913 Blik
The one and Only!
pi_143338546
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:54 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Mja zoals ik al zei we gaan ook veel stappen 's avonds, ik weet niet hoe het normaal daar gaat en of dat iedereen dan nog uitgaat in zijn korte broek, maar de enige andere lange broek die ik meeneem is echt zo'n outdoor-broek voor de jungle; nu ben ik misschien niet zo'n erge fashionista maar ik wil toch ook wel een béétje wat hippers aan dan zo'n outdoo-broek. Hoe jullie alles beredeneren is wel überpraktisch maar ik vraag me af of jullie daar dan rekening mee houden?

[..]
Ik heb ook aardig wat avondjes rondgebracht op Khao San road, en de meesten hebben dan gewoon een korte broek aan en slippers. Maar als je naar wat exclusievers wil op Sukhumvit dan is een spijkerbroek prima. Bedenk je alleen wel dat je je ook 's avonds nog kapotzweet als je buiten zit/loopt.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:00:31 #113
62913 Blik
The one and Only!
pi_143338576
quote:
13s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Afritsbroeken :X :N :r
Uberhandig voor als je tempels gaat bezoeken. Even de lange pijpen aanritsen en na het bezoek weer eraf.
pi_143338815
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:59 schreef LuNaTiC het volgende:
Geen idee, het is maar een vraag...
Ik snap persoonlijk niet hoe je van afritsbroeken de sprong naar jeugdtraumas maakt, maar dat zal wel aan mij liggen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:00 schreef Blik het volgende:

[..]

Uberhandig voor als je tempels gaat bezoeken. Even de lange pijpen aanritsen en na het bezoek weer eraf.
Als ik weet dat ik tempels ga bezoeken trek ik gewoon lange linnen broek aan. Is niet eens warmer. En vaak liggen er ook wel doeken of zelfs broeken om even aan te trekken.
pi_143338926
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:00 schreef Blik het volgende:

[..]

Uberhandig voor als je tempels gaat bezoeken. Even de lange pijpen aanritsen en na het bezoek weer eraf.
Ik had gewoon lange broeken aan van dunne stof. Even oprollen en tadaa korte broek.
Geen geklooi met ritsen, en je mist de dork-factor van zo'n afritsbroek idd ;)

Als je naar de locals kijkt loopt iedereen daar ook in lange broeken trouwens.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:16:20 #116
62913 Blik
The one and Only!
pi_143339205
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:08 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Ik had gewoon lange broeken aan van dunne stof. Even oprollen en tadaa korte broek.
Geen geklooi met ritsen, en je mist de dork-factor van zo'n afritsbroek idd ;)

Als je naar de locals kijkt loopt iedereen daar ook in lange broeken trouwens.
Ik vind een opgerolde broek voor de rest van de dag minstens net zo "dorky" als een afritsbroek. Ik heb gewoon een afritsbroek wat gewoon een zeer fatsoenlijke korte broek is zonder de lange pijpen (mijn modebewuste kritische vriendin vind het tenminste geen probleem als ik die broek aanheb).

En de locals zijn gewend aan tropische hitte, die doen al een winterjas aan bij 15-20 graden. Dus het is logisch dat die lange broeken aan hebben
pi_143339263
Ik draag een afritsbroek puur voor de vele zakken die die broeken hebben. In sommige situaties kan het een daybag schelen. Het is mij om het even of het een lange broek of korte broek is. Maar soms is een lange broek handig, zoals in tempels. Dan liever twee afritsbroeken meenemen dan 1 korte broek en 1 lange broek.
pi_143340097
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:16 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik vind een opgerolde broek voor de rest van de dag minstens net zo "dorky" als een afritsbroek. Ik heb gewoon een afritsbroek wat gewoon een zeer fatsoenlijke korte broek is zonder de lange pijpen (mijn modebewuste kritische vriendin vind het tenminste geen probleem als ik die broek aanheb).

En de locals zijn gewend aan tropische hitte, die doen al een winterjas aan bij 15-20 graden. Dus het is logisch dat die lange broeken aan hebben
Note de ";)".

Als toerist zie je er per definitie uit als toerist en maakt het eigenlijk niet uit wat je aantrekt, als het maar geen wifebeater is met een daisy duke, zoals sommige (meestal engelse/australische) gasten :X En dan ook doodleuk mee tempels in baggeren :r

Het scheelt wel of je een spijkerbroek aan trekt of eentje van dunne stof trouwens, lange broekspijpen zijn vooral 's avonds erg fijn vanwege de muggen en als je 90 rijdt op een scootertje is iets warmers ook wel prettig :P
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:39:21 #119
327807 Mariposas
יה&#14
pi_143351436
Als je geen afritsbroek wilt maar wel een beetje modieuze lange broek zou ik voor een chino broek gaan. Uiteraard niet voor in de jungle, of hij mag kapot/vies worden. Ik als vrouw moet niet denken aan het idee van een spijkerbroek daar dragen, maar ik draag strakke/aansluitende broeken, voor mannen voelt het wellicht anders.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_143376123
Zit nu in vertrekhal van schiphol, eerste Backpack reis. Tussenstoppie in kiev, daarna Bangkok. Yeauhiee

Bedankt iedereen voor jullie tips!
pi_143376270
Veel plezier, ik kom je achterna over anderhalve week :P
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_143382970
Ik wacht je op pikkie
  woensdag 13 augustus 2014 @ 18:38:57 #123
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_143386073
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:00 schreef Blik het volgende:

[..]

Uberhandig voor als je tempels gaat bezoeken. Even de lange pijpen aanritsen en na het bezoek weer eraf.
Ja, en dan weer verder in je korte broek, formaat voetbalbroek 1988. Ziet er toch niet uit die afritsbroeken. En kneiterduur als je een goede kwaliteit Fall Raven koopt terwijl er genoeg superdunne longpants voor een prikkie te koop zijn.

BTW, prima weertje hier alleen voor die rooftop bar uitjes zou ik maar een plan B bedenken want iedere avond komt er wel een plens naar beneden.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_143388262
Ahja, wat kunnen we zo'n beetje verwachten qua temperaturen en regenbuien? Zijn ze hevig en hoe lang duren ze gemiddeld, met welke frequentie? Of is daar niet echt een pijl op te trekken?
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:30:28 #125
62913 Blik
The one and Only!
pi_143404133
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:38 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ja, en dan weer verder in je korte broek, formaat voetbalbroek 1988. Ziet er toch niet uit die afritsbroeken. En kneiterduur als je een goede kwaliteit Fall Raven koopt terwijl er genoeg superdunne longpants voor een prikkie te koop zijn.

Wanneer is de laatste keer dat jij een afritsbroek hebt gezien? Ik heb gewoon een zeer fatsoenlijke afritsbroek van volgens mij Wildebeast die er prima uitziet als korte broek. Ik zou die echter nooit een dag als lange broek dragen, dat ziet er dan weer niet uit
pi_143404698
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:38 schreef LuNaTiC het volgende:
Ahja, wat kunnen we zo'n beetje verwachten qua temperaturen en regenbuien? Zijn ze hevig en hoe lang duren ze gemiddeld, met welke frequentie? Of is daar niet echt een pijl op te trekken?
Meestal in de namiddag, en het is kraan aan en kraan uit, knoepelhard in ieder geval :P
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  donderdag 14 augustus 2014 @ 12:06:48 #127
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_143408130
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:30 schreef Blik het volgende:

[..]

Wanneer is de laatste keer dat jij een afritsbroek hebt gezien? Ik heb gewoon een zeer fatsoenlijke afritsbroek van volgens mij Wildebeast die er prima uitziet als korte broek. Ik zou die echter nooit een dag als lange broek dragen, dat ziet er dan weer niet uit
Ik zie ze nog iedere dag hier. Zo ook vandaag weer toen ik het onzalige idee had om Sukhumvit Rd weer eens te bezoeken en dan zie je ook in Terminal 21 die toeristen weer lopen. Man man, geen porum. Mijn laatste Fall Raven dateert van een jaar of 7 geleden denk ik en het korte gedeelte daarvan komt halverwege je bovenbeen. Nooit als korte broek gedragendus. Tegenwordig beperk ik me tot flinterdunne katoenenbroeken en een enkele chino.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 14 augustus 2014 @ 12:09:19 #128
62913 Blik
The one and Only!
pi_143408207
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:06 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik zie ze nog iedere dag hier. Zo ook vandaag weer toen ik het onzalige idee had om Sukhumvit Rd weer eens te bezoeken en dan zie je ook in Terminal 21 die toeristen weer lopen. Man man, geen porum. Mijn laatste Fall Raven dateert van een jaar of 7 geleden denk ik en het korte gedeelte daarvan komt halverwege je bovenbeen. Nooit als korte broek gedragendus. Tegenwordig beperk ik me tot flinterdunne katoenenbroeken en een enkele chino.
gek, mijne komt gewoon tot mijn knie, geen gekke zakken, goede pasvorm. Draag hem regelmatig als korte broek, ook gewoon thuis
  donderdag 14 augustus 2014 @ 12:13:42 #129
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_143408368
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:38 schreef LuNaTiC het volgende:
Ahja, wat kunnen we zo'n beetje verwachten qua temperaturen en regenbuien? Zijn ze hevig en hoe lang duren ze gemiddeld, met welke frequentie? Of is daar niet echt een pijl op te trekken?
Klimaat is op dit moment zelfs in BKK prima. Weinig zon maar met de luchtvochtigheid valt het ook wel mee. Ik denk iets van 32-34 graden. maar iedere dag wel een zeer plaatselijke bui. Gisterenavond geen spatje maar wel de hele avond weerlichten en donderen, dus zal het ergens in BKK best wel geregend hebben. Niet echt een peil op te trekken dus.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_143412226
Net terug :)!

Rondje Bangkok - Sihanoukville - Phnom Penh - Siem Reap - Chiang Mai - Pai - Chiang Mai - Bangkok gedaan in 3 weken per backpack. Als iemand nog reisadvies wilt over dit stukkie gil maar even :)!

Kan alles aanraden behalve Sihanoukville :).
pi_143412279
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:15 schreef runaway het volgende:
Net terug :)!

Rondje Bangkok - Sihanoukville - Phnom Penh - Siem Reap - Chiang Mai - Pai - Chiang Mai - Bangkok gedaan in 3 weken per backpack. Als iemand nog reisadvies wilt over dit stukkie gil maar even :)!

Kan alles aanraden behalve Sihanoukville :).
Je moet ook niet naar shianoukville gaan maar naar de eilandjes voor de kust daar. Al zal t weer nu ook niet hebben meegeholpen waarschijnlijk.
pi_143412322
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Je moet ook niet naar shianoukville gaan maar naar de eilandjes voor de kust daar. Al zal t weer nu ook niet hebben meegeholpen waarschijnlijk.
Ik weet niet, kon mn draai daar niet vinden (UK-ers,groepjes, drank, weinig authenticiteit) dus na 1,5 dag (wel dagtochtje snorkelen gedaan, was leuk!) snel naar Phnom Penh :)!
pi_143412446
Iemand enig idee waar je in Bangkok het liefst in de buurt van khao san Rd voor goede prijs tickets van boeken voor richting phuket. Iemand tips voor deze reis? Ben van plan daar te gaan eilandhoppen.
pi_143412806
Wil je per se via OV dan?

Wij hebben hier alvast een binnenlandse vlucht geboekt vanuit Bangkok. Wel richting Krabi dan, maar had net zo goed Phuket kunnen zijn. Kostte maar iets van 35e pp... Verder zou ik het niet weten :P

zie bijv http://www.skyscanner.nl/(...)stus-2014.html?rtn=0 (als je zaterdag zou vliegen)

[ Bericht 28% gewijzigd door LuNaTiC op 14-08-2014 15:14:06 ]
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_143415681
Ja ik wil zo goedkoop mogelijk. Is boeken bij je hostel handiger dan die tours hops op straat.
pi_143417148
Ontloopt elkaar niet veel. Maar niet verkeerd om overal na te gaan wat de prijzen zijn.

Ik zou vliegen van vanuit Bangkok naar Phucket. En vanuit daar eilandhoppen met ferrys. Het scheelt je tijd.
pi_143417318
Ik persoonlijk ook, tenzij je het de reistijd waard vindt (omdat er onderweg genoeg te zien is oid).

Ik kan niet in je portemonnee kijken en alles zo goedkoop mogelijk willen doen, is natuurlijk financieel gezien slim en misschien ook wel uitdagend, aan de andere kant vraag ik me af of je voor die 35-40 nog echt verder wil besparen, aangezien me dat al spotgoedkoop lijkt. Maar goed, ieder zijn voorkeur uiteraard :)

Ik besteed liever de gewonnen tijd op het eiland dan al die uren in een bus of trein te zitten. Dat is me die paar tientjes echt wel waard.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_143422896
Ik vind de prijzen voor vliegen naar phuket toch iets te duur. Ik ga liever in de nacht met de bus waarin ik kan slapen.

Ik ben trouwens toch al van plan om met de vliegtuig van phuket naar Chiang mai te gaan. En vanuit Chiang mai met de trein naar Bangkok om de treinreis mee te maken.
pi_143424338
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:54 schreef Scarface150993 het volgende:
Ja ik wil zo goedkoop mogelijk. Is boeken bij je hostel handiger dan die tours hops op straat.
Mijn ervaring is dat boeken bij van die reiskantoortjes goedkoper is dan de prijzen die je thuis op internet vindt. Zeker de moeite waard om er een paar in te lopen.

Edit: en ik denk dat slapen in de bus nog vies tegen gaat vallen :') _O-
pi_143437121
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat boeken bij van die reiskantoortjes goedkoper is dan de prijzen die je thuis op internet vindt. Zeker de moeite waard om er een paar in te lopen.

Edit: en ik denk dat slapen in de bus nog vies tegen gaat vallen :') _O-
Hahaha ah nee thuis heb ik niks geboekt. En slapen zal vast ook tegen vallen. Maar ik probeer het gewoon.
pi_143451659
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 03:50 schreef Scarface150993 het volgende:

[..]

Hahaha ah nee thuis heb ik niks geboekt. En slapen zal vast ook tegen vallen. Maar ik probeer het gewoon.
Ik dacht ook probeer gewoon. En heb zelfs een iets luxere bus genomen. Waarbij rugleuning wat meer naar achteren kan. Maar dat is niet het punt. Ik slaap zelfs beter in een cityhopper met veel turbulentie dan in zo'n thaise bus. Die gasten sporen echt niet. Racen als een gek. En soms denk ik dat ze aan de speed zijn, of gewoon slaap hebben en tegen de slaap proberen te vechten om bij eerstvolgende busstop te komen. Je wordt heen en weer geslingerd.

Om maar niet te spreken over het gejammer van de video de hele nacht. Gaat niet uit, omdat je blijkbaar letterlijk voor een discotheekbus hebt betaald.
pi_143511652
in november zal ik naar thailand gaan, wat anbevelen jullie voor de 6 van november...Yi Peng 2014(http://festivalasia.net/f(...)ntern-Festival-.html) of Full Moon Party (http://fullmoonparty-thailand.com/schedules.html)?
pi_143514725
Ik heb ze beide niet meegemaakt, maar als ik het zo lees en wat ik heb gehoord van de full moon party zijn beide feesten niet echt met elkaar te vergelijken... Het zal er dus een beetje vanaf hangen waar je van houdt.

Zelf gaan we iig de full moon party, omdat we van grote feesten en stappen houden, en verschillende soorten muziek.

Die andere lijkt me ook wel mooi maar ziet er wat traditioneler uit.

Het lijkt er iets meer op dat het zich verhoudt (als we dan toch een analogie moeten verzinnen) als een soort van dancevalley vs de festiviteiten en het feesten op bv koningsdag.

(mensen die wel daadwerkelijk bij (een van) de feesten zijn geweest, correct me if I'm wrong, ik ga nu puur op de beschrijvingen af en wat ik op youtube heb gezien :P
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_143519263
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 17:18 schreef Tarbot het volgende:

[..]
En soms denk ik dat ze aan de speed zijn
Yabba. Sommigen zijn echt zo leip als een deur, echt al dagen wakker en totaal paranoïde. Heb ook in zo'n open taxi gezeten op koh lanta waarbij de chauffeur constant dingen ontweek die er niet waren en wartaal aan t praten was.

Snap echt niet dat mensen in een nachtbus gaan zitten als je voor 50 extra kan vliegen.

Kijk btw ook uit voor de nachtbus scam.
pi_143519562
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:37 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Yabba. Sommigen zijn echt zo leip als een deur, echt al dagen wakker en totaal paranoïde. Heb ook in zo'n open taxi gezeten op koh lanta waarbij de chauffeur constant dingen ontweek die er niet waren en wartaal aan t praten was.

Snap echt niet dat mensen in een nachtbus gaan zitten als je voor 50 extra kan vliegen.

Kijk btw ook uit voor de nachtbus scam.
De ene nachtbus is de andere niet.

In Thailand overigens nooit een nachtbus gepakt, wel bijvoorbeeld in Laos. Echt ideaal was dat. Heerlijk rustig kunnen slapen in mijn bedje in de bus. 's Avonds laat gaan, in de ochtend fris na ontbijt op bed door kunnen gaan. Geen verloren tijd en kostte nauwelijks wat.
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:23:28 #146
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_143521389
quote:
7s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

De ene nachtbus is de andere niet.

In Thailand overigens nooit een nachtbus gepakt, wel bijvoorbeeld in Laos. Echt ideaal was dat. Heerlijk rustig kunnen slapen in mijn bedje in de bus. 's Avonds laat gaan, in de ochtend fris na ontbijt op bed door kunnen gaan. Geen verloren tijd en kostte nauwelijks wat.
Na een busrit van Rayong naar Chiang Mai plechtig mezelf beloofd dat ik nooit, maar dan ook nimmer maar dan ook never nooit meer lange afstanden met een bus ga afleggen, niet in Azie, niet in Europa.
Want allemaal leuk en aardig, standje airco op -18, beperkt aantal x stoppen zodat echt benen strekken er niet in zit en als je niet moet plassen bij de stop maar bij vertrek wel, succes de komende 4 uur...

Ik begrijp de gedachte natuurlijk wel als backpacker, een nacht in een bus spaart een overnachting uit en daardoor hou je wat meer budget over.
Maar als reguliere toerist, zeker nu ook nog met Lion Air Thailand zijn de vluchten naar bepaalde bestemmingen dusdanig goedkoop, zelfs Air Asia moet zitplaatsen dumpen relatief kort voor vertrek is vliegen eigenlijk de enige verstandige optie voor lange afstanden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 18 augustus 2014 @ 05:00:03 #147
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_143542253
Mijn enige lange busreis ooit in Thailand was van Hua Hin naar Hat Yai, ouch, en dat alleen omdat ik geen trek had om eerst weer terug te reizen naar BKK. was wel een 24 p VIP bus. Stervenskoud en 10 uur in die bus. Werd overigens een bus trip van 19 uur in totaal voordat we in Penang aankwamen. Eens maar nooit meer. Maar van backpackers on a budget begrijp ik het wel al hoef je het voor de charme niet te doen. En het risico van een ongeval met zo'n Kho San Rd tourbus is nogal aanwezig als je die ziet scheuren soms. Vliegen dus als het budget het toelaat.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_143542570
Laatste nachtbus die ik in Thailand heb genomen belandde in de berm, lichtelijk hellend maar gelukkig niet gekanteld... de spiegel moesten ze een paar 100meter terug in het struikgewas op zoeken en de bus uit de berm getakeld.
pi_143583770
We zaten in een bus van Chumpon naar BKK. Vond het niet tegen vallen eigenlijk. Was weliswaar overdag, misschien dat dat het verschil maakt.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:19:48 #150
62913 Blik
The one and Only!
pi_143584237
Ik heb ook nooit een nachtbus gepakt in Thailand, wel de trein. Dat is overigens best prima.

Ik heb wel nachtbussen gepakt in Vietnam, en als de verhalen zo lees zit er weinig verschil tussen de bussen in Thailand en Vietnam. Wellicht dat de bussen in Thailand wat luxer zijn. Maar de rijstijl van die bussen is lomp, je slaapt weinig en een aanrader is het niet te noemen.
pi_143589837
Heb de nachtbus gepakt tussen BKK en Koh Samui. Deze waren echt flink wat luxer dan de bussen in Vietnam, alleen in Vietnam had ik echt een "bed" en in Thailand waren het gewoon stoelen die wel vrij ver naar achteren konden. Slapen doe je toch amper in die dingen door de koud en de rijstijl.

Oja en in Vietnam vonden de locals het leuk om mn telefoon en geld mee te nemen in de nachtbus, in Thailand niet:)
pi_143590091
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:57 schreef Mr.West het volgende:
in Thailand niet:)
Terwijl Thailand er bekend om staat. Dat ze zich zelfs op laten sluiten in het ruim. Met name op de route naar de eilanden.

En hoe kunnen de locals je geld en foon meenemen? Die draag je in zo een bus toch wel heel dicht op je?
pi_143590563
Ja klopt meestal wel. Maar deze keer was ik zo moe van de dagen ervoor( Kerst in Sihanoukville), dat ik vrijwel meteen toen ik de bus instapte in slaap viel. M'n tas lag tussen mn benen onder de dekens en snachts hebben mensen daar blijkbaar in zitten zoeken naar spullen. Gelukkig hadden ze mijn creditcard en pinpasje er mooi in laten zitten...
pi_143593702
Dat kon ook de persoon achter je of voor je zijn geweest. Toeristen of locals die je bestelen.
Wat voor telefoon was het?

Voor mijn volgende trip naar Thailand ga ik een china phone halen. Lekker dual sim en voor weinig. Groot genoeg om tablet en dure phone thuis te laten. Telefoon, paspoort, geld, pasjes in zo'n tasje die je om je nek hangt. Onder je tshirt plaatsen, trainingsjack dichtritsen, deken om je heen wrappen. Zo kijken wie dan bij je belangrijke spullen kan komen.
pi_143594718
In Vietnam parkeren ze doodleuk het gangpad vol met locals, aangezien de nachtbussen daar ook meteen bijverdienen als pakketpost dienst en dorpsbus. Alles van waarde moet je echt op je lichaam zelf dragen, of sla om het uur een flesje red bull achterover. :+

Als je je daypack tussen je benen hebt liggen kan je er nog een (regen)hoes omheen doen zodat ze niet zomaar bij de ritsen kunnen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 19:47:11 #156
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_143601929
Op zich zal in een bus wanneer je spullen dicht bij je draagt in Azië niet specifiek hiernaar gezocht worden, het gaat vooral om de gelegenheid.

In al mijn jaren als backpacker slechts 2x bestolen, 1 maal in Indonesie met de bus van Pontianak naar Jakarta, dat is een uurtje of 50 en in de laatste 2 uur toen ik even mijn walkman liet liggen om naar de WC te gaan was ie kennelijk weggepakt, niet gemerkt en aan de rest van de spullen heeft men niet gezeten, het was echt een gelegenheidsmoment.

Ook een keer in een trein in Australië, een Aboriginal vond mijn minidisk kennelijk zo leuk dat ie hem wilde hebben toen ik even 1 minuut wegliep en deze in het vakje van de stoel voor mij opborg, helaas voor hem had een Nederlandse Australische oma het gezien, maar ik kreeg net voor de politie kwam de minidisk terug, wat mij verzekerde van een (valse) aanklacht voor discriminatie omdat ik de Aboriginal vals zou hebben beschuldigd.. Mooi opgelost, ik vergeet nooit meer dat het eerste wat de agent vroeg wanneer ik uit Australië zou vertrekken, en met het horen van de datum mijn 'verhoor' plande na mijn vertrek. Geen opsporingsmelding in het systeem want men weet ook wel dat die aanklacht nooit doorgezet ging worden.

Moraal van het verhaal is dat vooral de gelegenheid en de wetenschap dat er iets te halen valt op een gemakkelijke manier dat men wel eens wil toeslaan. Nooit openlijk geld tellen wanneer je in een vervoermiddel zit en deze opbergen in een tas wat men ziet en deze dan ergens onbeschermd laten wanneer je even van je plek afgaat, zeker bij lange reizen in een vliegtuig, bus of trein komt het toch wel voor dat je op moet staan voor de WC of wat dan ook. (Alhoewel ik mijn Samsung Tab gewoon in het voorvak laat liggen in een vliegtuig gaat mijn Iphone altijd met mij mee).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_143716003
Ik kan volgend jaar alleen in de augustus maand naar Thailand, welk gebied kan ik dan het best bezoeken. Een buitje af en toe is niet erg maar als de hele vakantie op die manier 'in het water valt' zou dat jammer zijn. Ik weet dat de maand niet echt ideaal is over het algemeen..
pi_143808218
Ben net terug van Koh Phi Phi en het was geweldig. Zonnig, sfeertje alles was perfect. Was van plan 2 dagen te blijven maar het werden er al gauw vijf. Ik snap dus niks over alle slechte adviezen over deze streek in augustus.

Ik zit nu in surat thani te wachten op de bus. Ben onderweg naar chiang mai. Iemand nog tips over chiang mai over leuke dingen die er te doen zijn. Ben avontuurlijk, wil goedkoop en heb niks met tempels.
pi_143808750
Als je niet naar Doi Suthep zelf wil kan je er op zich wel heen fietsen ;P

En haal een fruit shake bij de Funky Dog cafe.

Maar als ik jou was; Boek dan een 3-4 dagen jungle tourtje door de heuvels ten noorden van Chiang Mai :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_143808918
Hahaha thanx.

Ik vraag mij trouwens af of ik straks de dagtrein van Bangkok naar chiang mai ook van te voren moet boeken. Ik kom namelijk morgen ochtend aan in Bangkok om 6 uur en wil gelijk door met trein naar chiang mai.
pi_143809006
Hangt er vanaf wat voor klasse je wil. Beste klasse is de minst brakke :P en ook het snelst volgeboekt.

Treintickets kun je overigens het beste bij het treinstation zelf kopen, als je het bij een kantoortje of hostel probeert krijg je 9 van de 10 keer te horen dat de trein niet rijdt en willen ze je een busrit aansmeren.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_143810028
Treinen zitten wel eens vol op feestdagen. Heb ooit de nachttrein gepakt naar Chiang Mai op een of andere Buddha-dag. Ze hadden alleen nog maar kaarten voor de laagste klasse. Uiteindelijk ter plekke in de trein update geregeld met conducteur. De handdoeken hadden ook 2 plaatsen gekregen in een betere klasse. Blij dat ik die toen had gekregen. Was een drama geweest op die harde stoeltjes anders, waarbij je knieën tegen die van een Thai zitten omdat je te groot bent. :')

Een andere keer had ik iets van 5 uur vertraging. Moet kunnen. :9

Die jungle-tour waar Ener-G het over heeft heb ik ook gedaan. Ik vond het een hele toffe ervaring.
pi_143810334
Welke klasse is dan het meest aangeraden, ik wil ook niet teveel betalen en ben ook niet zo veeleisend. Zou alleen niet zo graag 10 uur op houte bankjes zitten.
pi_143811808
10? Maak er maar minimaal 12 van, dat ding heeft ook overdag standaard vertraging. Dan zijn houten bankjes echt niet leuk meer. Evenals het gebrek aan airco.

Hou ook rekening mee met een elke stop een nieuwe lading verkopers/bedelaars/dieven in de lagere klasses trouwens.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  maandag 25 augustus 2014 @ 14:31:01 #165
327807 Mariposas
יה&#14
pi_143813317
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 20:11 schreef Marsupilamie het volgende:
Ik kan volgend jaar alleen in de augustus maand naar Thailand, welk gebied kan ik dan het best bezoeken. Een buitje af en toe is niet erg maar als de hele vakantie op die manier 'in het water valt' zou dat jammer zijn. Ik weet dat de maand niet echt ideaal is over het algemeen..
Als het goed is de eilanden rond Koh Samui, Koh Phangan. Wij gaan volgende week drie weken, en september schijnt over het algemeen nog ongunstiger te zijn dan augustus. Maar ik hoor al van meer mensen, o.a. de poster onder je, dat het eigenlijk wel meevalt, dat regenseizoen. Al zal je natuurlijk net zien... 8-)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_143831409
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 11:36 schreef Scarface150993 het volgende:
Ben net terug van Koh Phi Phi en het was geweldig. Zonnig, sfeertje alles was perfect. Was van plan 2 dagen te blijven maar het werden er al gauw vijf. Ik snap dus niks over alle slechte adviezen over deze streek in augustus.

Ik zit nu in surat thani te wachten op de bus. Ben onderweg naar chiang mai. Iemand nog tips over chiang mai over leuke dingen die er te doen zijn. Ben avontuurlijk, wil goedkoop en heb niks met tempels.
Jungle trekking!!
pi_143906792
Ja kut trein was het sloom. Fucking moeilijk was het om met het openbare vervoer op het treinstation in Bangkok te komen. En er was helemaal niet zo veel te zien onderweg. Nooit meer een trein.

Heb een trekking gedaan in khao sok en dat was een en al Rushen door de jungle echt drie keer niks. Ik zou hier in Chiang mai bij een van de dicht bij gelegen parken met een mountainbike doorheen willen touren zonder gids. Is dat mogelijk en handig?
pi_143912067
Ik denk niet dat het handig is om zonder gids zo'n park in te gaan, maar weet het niet zeker.

In mijn ervaring is een jungle trekking in Chiang Mai wel heel tof en zeker het geld waard.
pi_143913655
Iemand ervaring met taxi over grotere afstanden? Hoeveel zou je zo'n beetje per uur reistijd kunnen afspreken? Gaat om BKK - Trat, vluchttijden sluiten niet lekker aan en geen zin in bus.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 13:27:24 #170
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_143914020
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Iemand ervaring met taxi over grotere afstanden? Hoeveel zou je zo'n beetje per uur reistijd kunnen afspreken? Gaat om BKK - Trat, vluchttijden sluiten niet lekker aan en geen zin in bus.
Wanneer je dat op Suvarnabhumi probeert, betaal je de hoofdprijs en willen ze gerust 4000 Bt hebben. Maar het probleem is dat veel taxi's om 15:00 uur ingeleverd worden voor de volgende verhuur shift. De meeste kans maak je wanneer je op BKK de shuttle bus naar het busstation op BKK neemt. Dat is naast die taxi parking. Daar staan er altijd een paar honderd taxi's niks te doen.

2 uur met de taxi naar Kanchanaburi ooit eens gedeald voor 1000 bt. Trat moet in 3,5 uur kunnen dus met een beetje onderhandelen zou het voor 2000 Bt moeten kunnen, max 2500 Bt denk ik. Maar vraag dat uiteraard niet aan een groep hangende taxi chauffeurs want die willen voor elkaar geen lost of face.

En weet dat die landingsstrip, want een vliegveld kun je het niet noemen, in Trat zoiets van 40 km buiten de stad ligt en je daar voor een Songtaw ritje ook de hoofdprijs moet betalen, net zoals van Trat naar de pier voor de ferry naar Koh Chang. Succes!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_143914555
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Iemand ervaring met taxi over grotere afstanden? Hoeveel zou je zo'n beetje per uur reistijd kunnen afspreken? Gaat om BKK - Trat, vluchttijden sluiten niet lekker aan en geen zin in bus.
Zoals hierboven gezegd, mijd vooral groepjes taxichauffeurs en drukke plaatsen. Je kunt ook gewoon een taxi aanhouden ergens, grote kans dat dat makkelijker gaat. Wij betaalden bij Chiang mai naar een lokaal dorpje 1,5 uur weg 700 baht door het op die manier te doen (en wij waren met zijn tweeën, helemaal dus geen geld).
  donderdag 28 augustus 2014 @ 13:50:44 #172
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_143914838
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:43 schreef Ansu het volgende:

[..]

Zoals hierboven gezegd, mijd vooral groepjes taxichauffeurs en drukke plaatsen. Je kunt ook gewoon een taxi aanhouden ergens, grote kans dat dat makkelijker gaat. Wij betaalden bij Chiang mai naar een lokaal dorpje 1,5 uur weg 700 baht door het op die manier te doen (en wij waren met zijn tweeën, helemaal dus geen geld).
Chiang Mai zal wel anders werken dan in Bangkok waar heel veel taxi's voor een periode van 12 uur gehuurd worden. Dus moet je geluk hebben dat je een eigen rijder aan de haak slaat.Er is een tijd geweest dat je de eigen rijders aan de enkele kleur taxi's kon herkennen. Maar ik geloof dat dat systeem een beetje vervaagd is.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_143915086
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:27 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Wanneer je dat op Suvarnabhumi probeert, betaal je de hoofdprijs en willen ze gerust 4000 Bt hebben. Maar het probleem is dat veel taxi's om 15:00 uur ingeleverd worden voor de volgende verhuur shift. De meeste kans maak je wanneer je op BKK de shuttle bus naar het busstation op BKK neemt. Dat is naast die taxi parking. Daar staan er altijd een paar honderd taxi's niks te doen.

2 uur met de taxi naar Kanchanaburi ooit eens gedeald voor 1000 bt. Trat moet in 3,5 uur kunnen dus met een beetje onderhandelen zou het voor 2000 Bt moeten kunnen, max 2500 Bt denk ik. Maar vraag dat uiteraard niet aan een groep hangende taxi chauffeurs want die willen voor elkaar geen lost of face.

En weet dat die landingsstrip, want een vliegveld kun je het niet noemen, in Trat zoiets van 40 km buiten de stad ligt en je daar voor een Songtaw ritje ook de hoofdprijs moet betalen, net zoals van Trat naar de pier voor de ferry naar Koh Chang. Succes!
Bedankt. Misschien bij dat uitlaadpunt wachten tot er zo'n witte taxi aan komt zetten?
  donderdag 28 augustus 2014 @ 14:11:17 #174
62913 Blik
The one and Only!
pi_143915400
Kun je niet gewoon een lokaal bureautje benaderen via mail, en vragen of ze dat vervoer kunnen regelen. Betaal je misschien iets meer, maar dan hoef je niet moeilijk te doen met locatie vinden, taxi vinden die het wil doen, onderhandelen zonder onderhandelingspositie, etc.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 17:42:55 #175
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_143921621
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 14:11 schreef Blik het volgende:
Kun je niet gewoon een lokaal bureautje benaderen via mail, en vragen of ze dat vervoer kunnen regelen. Betaal je misschien iets meer, maar dan hoef je niet moeilijk te doen met locatie vinden, taxi vinden die het wil doen, onderhandelen zonder onderhandelingspositie, etc.
Eens, een snorder wil je nog wel eens benaderen als je bijvoorbeeld op de begane grond naar de parkeergarage loopt, die kunnen zelf of kennen iemand vast wel die aan jouw wensen voor een ritje kunnen voldoen, maar je moet ook maar net geluk hebben dat je net iemand treft die zo'n lange rit wil.

De prijs voor Trat zal toch wel in de 3000+ THB categorie liggen, want in Trat gaat deze taxichauffeur of snorder niet iemand mee terug kunnen nemen (dat zal de lokale taxi maffia aldaar niet accepteren, en al doen ze dat wel, dan houdt de taxichauffeur hier niet veel aan over, taxi loopt niet op water dus zal je moeten betalen voor de heen en terugreis. Naar Rayong vanaf Bangkok is het 2000 THB, Trat is toch wel een flink stuk verder.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_143924489
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:50 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Chiang Mai zal wel anders werken dan in Bangkok waar heel veel taxi's voor een periode van 12 uur gehuurd worden. Dus moet je geluk hebben dat je een eigen rijder aan de haak slaat.Er is een tijd geweest dat je de eigen rijders aan de enkele kleur taxi's kon herkennen. Maar ik geloof dat dat systeem een beetje vervaagd is.
Die zijn er vrijwel niet meer. Ben de afgelopen maanden vijf keer in Bangkok en je moet heeeeeel hard zoeken...

Er zitten wel super veel van die travelagents idd, ook soms via hostels. Dan kun je het iig plannen. Skip wel koh san road voor dat soort dingen (en vergelijk het een beetje)
pi_143928114
Weet iemand of Thai Airways op zijn Boeing 777 wifi heeft ?
  donderdag 28 augustus 2014 @ 20:37:15 #178
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_143928964
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 20:19 schreef Troonwoord het volgende:
Weet iemand of Thai Airways op zijn Boeing 777 wifi heeft ?
Ja dat weet ik. Nee geen wifi.

Alleen in de A380 en sommige A330 toestellen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 31 augustus 2014 @ 13:41:56 #179
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_144020156
quote:
Knut, nog wat info voor je eventuele taxi naar Trat. Ik was deze week een paar dagen in Hua Hin (225 km van BKK) en de officiele taxi prijs naar Suvarnabhumi is 1600Bt. Staat gewoon op straat geadverteerd en is met een Meter Taxi. van BKK naar Trat is < 300 km. Dus kun je ongeveer bepalen wat het zou mogen kosten en wat redelijk is.

En ja, die taxi's rijden niet op water maar wel op LPG van 12 Bt per liter.......... Succes!

Wat je met die witte taxi's bedoelt weet ik niet, maar de gratis shuttle bus naar het busstation vertrekt vanaf deur 1 of 3 Groundfloor. Die taxi wachtplaats is net voor het busstation, dus ff 50 meter terug lopen in de aanrijrichting zeg maar.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 31 augustus 2014 @ 18:01:32 #180
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_144029897
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:41 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Knut, nog wat info voor je eventuele taxi naar Trat. Ik was deze week een paar dagen in Hua Hin (225 km van BKK) en de officiele taxi prijs naar Suvarnabhumi is 1600Bt. Staat gewoon op straat geadverteerd en is met een Meter Taxi. van BKK naar Trat is < 300 km. Dus kun je ongeveer bepalen wat het zou mogen kosten en wat redelijk is.

En ja, die taxi's rijden niet op water maar wel op LPG van 12 Bt per liter.......... Succes!

Wat je met die witte taxi's bedoelt weet ik niet, maar de gratis shuttle bus naar het busstation vertrekt vanaf deur 1 of 3 Groundfloor. Die taxi wachtplaats is net voor het busstation, dus ff 50 meter terug lopen in de aanrijrichting zeg maar.
Nu kom ik nooit in Hua Hin, maar ik zou mij zo kunnen voorstellen dat deze geadverteerde prijs niet de prijs is welke de chauffeur ontvangt, dat zal minder dan de helft zijn, maar wat wel genoeg zal zijn voor de LPG kosten terug naar Bangkok.
Ik schat in dat er in Hua Hin, populair onder de Thaise bevolking zelf, op zich nog wel wat retour passagiers te vinden zijn waardoor de terugreis relatief goedkoop kan worden aangeboden.

Ik kan mij niet voorstellen dat in Trat er ook een levendige handel is voor de meter taxi's om passagiers terug naar Bangkok te vervoeren, derhalve zal de prijs voor een ritje naar Trat ook inclusief de retourprijs moeten zijn.
Niet voor niets is een enkele reis naar Rayong ook 2000 THB, want daar bestaat ook geen levendige handel voor retour passagiers. Nu helemaal niet meer nu de grote bussen zijn vervangen voor de minibus varianten welke toch relatief snel rijden en ook wat frequenter vertrekken...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 1 september 2014 @ 21:24:27 #181
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_144078611
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:01 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Niet voor niets is een enkele reis naar Rayong ook 2000 THB, want daar bestaat ook geen levendige handel voor retour passagiers.
Maakt niets uit, je hebt gewoon teveel betaald voor die 150 km. Taxi huur is 600 bt per shift van 12 uur. 600 km is 60 ltr LPG á 12.99 = 780 Bt. Gemiddelde taxi driver verdient netto iets meer dan 400 Bt per dag excl. tip. En Thais tippen niet. Lijkt me dus een kwestie van de juiste driver op het juiste tijdstip tegen komen die 1000 bt in z'n shift wil verdienen. Maar het tijdstip is dan dus alles bepalend.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_144110253
Ik ga vanaf oktober tot en met 24 januari naar zuid-oost azie. Ik begin in Thailand en ga daarna naar Cambodja, Vietnam en Laos. Nu wil ik graag vanuit Laos naar Thailand rond de 23e december, zodat ik kerst en oud en nieuw met familie kan vieren. Nu hoorde ik dat je maar 15 dagen een visum krijgt als je via het land binnen komt. Ik kan dan dus niet tot 24 januari blijven in Thailand, terwijl ik wel terugvlieg vanuit Bangkok. Wat kan ik dan het beste doen?
  dinsdag 2 september 2014 @ 20:45:47 #183
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_144113363
Visa aanvragen? *click*
  dinsdag 2 september 2014 @ 21:02:55 #184
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_144114122
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:32 schreef TommyJohnson het volgende:
Ik ga vanaf oktober tot en met 24 januari naar zuid-oost azie. Ik begin in Thailand en ga daarna naar Cambodja, Vietnam en Laos. Nu wil ik graag vanuit Laos naar Thailand rond de 23e december, zodat ik kerst en oud en nieuw met familie kan vieren. Nu hoorde ik dat je maar 15 dagen een visum krijgt als je via het land binnen komt. Ik kan dan dus niet tot 24 januari blijven in Thailand, terwijl ik wel terugvlieg vanuit Bangkok. Wat kan ik dan het beste doen?
Honderd euro reserveren voor een dag retourtje DMK-KUL, of je reis andersom plannen en op 24/12 PNH-DMK vliegen, dan red je het ook net niet maar tik je 500 Bt voor 1 dag overstay af bij vertrek.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_144544415
http://www.nationmultimed(...)oh-Tao-30243300.html

Nu weet ik dat dit overal kan gebeuren, maar toen ik daar was vond ik het echt zo'n laid back paradijsje, kan me moeilijk voorstellen dat dit daar kon gebeuren, jammer hoor.
pi_144545995
quote:
15s.gif Op maandag 15 september 2014 11:08 schreef Xlarge het volgende:
http://www.nationmultimed(...)oh-Tao-30243300.html

Nu weet ik dat dit overal kan gebeuren, maar toen ik daar was vond ik het echt zo'n laid back paradijsje, kan me moeilijk voorstellen dat dit daar kon gebeuren, jammer hoor.
Er gebeurt daar genoeg wat de media nooit haalt..

Het gerucht is dat de vriend van de vermoorde vrouw is opgepakt en de moorden uit jaloersheid zijn gepleegd.
pi_144555855
It really hits home... :( Vond Kao Tao ook een vredig eilandje in vergelijking tot; Koh Phi Phi, Koh Phangan, Koh Samui etc, wat allemaal overbevolkt was met toeristen, feestjes en criminelen!

Er gebeuren inderdaad een hoop gare dingen in Thailand. Ken zelf meerdere 'focked up' verhalen van oude mede-reizigers. En bijna allemaal door de (tyfus) alcohol en drugs!
  maandag 15 september 2014 @ 19:20:29 #188
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_144559502
Een vroegere buurman was degene die voor de Duitse ambassade in BKK overledenen repatrieerde. Inmiddels werkt hij voor een bedrijf wat daarin gespecialiseerd is. En hij heeft heel, heel veel werk.
  maandag 15 september 2014 @ 19:23:30 #189
6941 APK
Factual, I think.
pi_144559627
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:20 schreef Gaoxing het volgende:

Een vroegere buurman was degene die voor de Duitse ambassade in BKK overledenen repatrieerde. Inmiddels werkt hij voor een bedrijf wat daarin gespecialiseerd is. En hij heeft heel, heel veel werk.
Intrigerende niche :+
Maar denk je dat het aantal gevallen in Thailand relatief hoger ligt dan in bv Spanje, waar ook veel Nederlanders wonen en op vakantie gaan?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 15 september 2014 @ 19:40:05 #190
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_144560366
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:23 schreef APK het volgende:
Intrigerende niche :+
Maar denk je dat het aantal gevallen in Thailand relatief hoger ligt dan in bv Spanje, waar ook veel Nederlanders wonen en op vakantie gaan?
Waarschijnlijk heb je in Spanje wat meer bejaarden die natuurlijk aan hun eind komen :P

Ik weet het niet, ik heb nooit de Spaanse kranten dagelijks bijgehouden, itt de Thaise, en daar staan wel erg veel opvallende ongelukken in, nog afgezien van de duidelijke moordpartijen. We hadden een periode van buitenlandse mannen, meestal Brits, die over balkons kukelden. Meestal in Patthaya. En dan minstens eens per week he. En ja, van bovengenoemde buurman ken ik ook verhalen. Vaak mannen die met een lieve Thaise waren getrouwd en nét een leuk huisje up-country voor ze hadden neergezet. En die dan, zonder enige waarschuwing, opeens dood waren.
pi_144561158
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 17:36 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
It really hits home... :( Vond Kao Tao ook een vredig eilandje in vergelijking tot; Koh Phi Phi, Koh Phangan, Koh Samui etc, wat allemaal overbevolkt was met toeristen, feestjes en criminelen!

Er gebeuren inderdaad een hoop gare dingen in Thailand. Ken zelf meerdere 'focked up' verhalen van oude mede-reizigers. En bijna allemaal door de (tyfus) alcohol en drugs!
Koh Phangan in het zuiden is berucht inderdaad; toen we met de jaarwisseling op Haad Rin zaten met nog 100.000 man is er in ieder geval een Engelsman doodgeschoten, zag ik diverse mensen weggedragen worden of wegstrompelen door zwaar vuurwerk. Een van de personeelsleden van het resort waar we zaten was in zijn buik gestoken met een kapotte fles en zijn collega had een arm en een enkel in het verband.
Dat resort zat in het noorden helemaal aan het eind van de beschaving en was stukken relaxter dan het zuiden, vergelijkbaar met Koh Tao. Echt een paradijsje :)
Een Ier die er half woonde en werkte als brommerreparateur vertelde dat ie uberhaupt niet in het zuiden kwam als het niet nodig was, hij vond het verkeer veel te link.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_144562044
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 19:56 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Koh Phangan in het zuiden is berucht inderdaad; toen we met de jaarwisseling op Haad Rin zaten met nog 100.000 man is er in ieder geval een Engelsman doodgeschoten, zag ik diverse mensen weggedragen worden of wegstrompelen door zwaar vuurwerk. Een van de personeelsleden van het resort waar we zaten was in zijn buik gestoken met een kapotte fles en zijn collega had een arm en een enkel in het verband.
Dat resort zat in het noorden helemaal aan het eind van de beschaving en was stukken relaxter dan het zuiden, vergelijkbaar met Koh Tao. Echt een paradijsje :)
Een Ier die er half woonde en werkte als brommerreparateur vertelde dat ie uberhaupt niet in het zuiden kwam als het niet nodig was, hij vond het verkeer veel te link.
Ik heb 1 week overnacht in de resort van Cliff, een ouwe Britse viespeuk met zijn veels te jonge Thaise vrouw. Aardige kerel...
pi_144590564
Ik vertrek begin oktober voor 3,5 maanden naar Zuid-oost azie. Ik begin in Bangkok. Is het de moeite waard om van Bangkok naar Chiangmai te reizen en dan weer terug naar Bangkok om dan naar Cambodja te gaan? Of is het makkelijker om vanuit Bangkok direct naar Cambodja te gaan en dan uiteindelijk van Laos, via Chiangmai naar Bangkok?
pi_144590865
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:47 schreef TommyJohnson het volgende:
Ik vertrek begin oktober voor 3,5 maanden naar Zuid-oost azie. Ik begin in Bangkok. Is het de moeite waard om van Bangkok naar Chiangmai te reizen en dan weer terug naar Bangkok om dan naar Cambodja te gaan? Of is het makkelijker om vanuit Bangkok direct naar Cambodja te gaan en dan uiteindelijk van Laos, via Chiangmai naar Bangkok?
De route overland van Laos naar Chiangmai is iig wel vrij heftig volgens mij. Ik kwam in Luang Namtha mensen tegen die al 20 uur in de bus hadden gezeten vanaf chiang mai en die moesten dus nog een uur of 12 naar luang prabang.

Even op en neer vanuit bangkok is dan toch wel wat minder heftig.
pi_144592286
Het is makkelijker om via het noordoosten in Laos te komen, of je wil perse bij Huay xai de grens over.
Van Vientiane naar Luang Prabang duurt inderdaad erg lang omdat de "hoofdroute" door de bergen gaat.
  dinsdag 16 september 2014 @ 19:32:54 #196
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_144596261
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:47 schreef TommyJohnson het volgende:
Ik vertrek begin oktober voor 3,5 maanden naar Zuid-oost azie. Ik begin in Bangkok. Is het de moeite waard om van Bangkok naar Chiangmai te reizen en dan weer terug naar Bangkok om dan naar Cambodja te gaan? Of is het makkelijker om vanuit Bangkok direct naar Cambodja te gaan en dan uiteindelijk van Laos, via Chiangmai naar Bangkok?
Voor honderd dollar kun je ook vliegen van LPQ naar CMX. Maar in het noorden alleen naar Chiang Mai, of toch een roadtrip naar het meest laidback stadje in Thailand, Mae Hong Son? Als je het niet doet, mis je wat.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_144813885
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 19:56 schreef Ener-G het volgende:
Dat resort zat in het noorden helemaal aan het eind van de beschaving en was stukken relaxter dan het zuiden, vergelijkbaar met Koh Tao. Echt een paradijsje :)
Koh Tao is inmiddels ook van dat imago af nu er 2 Britten zijn vermoord op het eiland. Bizar dat je deze opmerking maakt op de dag dat dit heeft plaats gevonden.
pi_144813970
Die opmerking was onder andere naar aanleiding van de dood van die twee Britten. Wat een onderlinge relationele ruzie bleek te zijn.
Ondanks die twee doden is het er nog steeds een (duik)paradijs en niet te vergelijken met het zuiden van Koh Phangan. Het is echt niet zo dat als je er nu heen gaat, Koh Tao inmiddels een sodom en gomorra is en je automatisch vermoord wordt hoor..
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_144814114
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 09:08 schreef Ener-G het volgende:
Die opmerking was onder andere naar aanleiding van de dood van die twee Britten. Wat een onderlinge relationele ruzie bleek te zijn.
Ondanks die twee doden is het er nog steeds een (duik)paradijs en niet te vergelijken met het zuiden van Koh Phangan. Het is echt niet zo dat als je er nu heen gaat, Koh Tao inmiddels een sodom en gomorra is en je automatisch vermoord wordt hoor..
Een onderlinge relationele ruzie en toen hebben ze elkaar vermoord? :D

Juist ja.
pi_144814140
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 09:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Een onderlinge relationele ruzie en toen hebben ze elkaar vermoord? :D

Juist ja.
quote:
Het gerucht is dat de vriend van de vermoorde vrouw is opgepakt en de moorden uit jaloersheid zijn gepleegd.
Als ze elkaar omgelegd hebben zou ik dat ook wel knap vinden ja.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_144814175
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 09:20 schreef Ener-G het volgende:

[..]

[..]

Als ze elkaar omgelegd hebben zou ik dat ook wel knap vinden ja.
Dat is oud nieuws, ze zijn ondertussen op zoek naar 2 aziaten. Een thai en een gastarbeider uit Myanmar. O.a. al spermasporen gevonden op slachtoffer.

Andere slachtoffer was haar vakantieliefde.
pi_144814244
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 09:08 schreef Ener-G het volgende:
Die opmerking was onder andere naar aanleiding van de dood van die twee Britten. Wat een onderlinge relationele ruzie bleek te zijn.
Ondanks die twee doden is het er nog steeds een (duik)paradijs en niet te vergelijken met het zuiden van Koh Phangan. Het is echt niet zo dat als je er nu heen gaat, Koh Tao inmiddels een sodom en gomorra is en je automatisch vermoord wordt hoor..
Nee klopt, maar het feit blijft wel dat met de toenemende stroom toeristen spanningen sneller kunnen oplopen. Daarnaast is 90% van de werkende bevolking op de eilanden van Burmese afkomst en die zijn in mijn ervaring ook niet de meest vriendelijke mensen in de omgang (wellicht omdat het gastarbeiders zijn en illegaal resideren wat automatisch een soort stress met zich meebrengt).
pi_144814378
Ach toen wij op Koh Phangan op Haad Rin waren tijdens de jaarwisseling eind 2012 is er honderd meter verder een Brit doodgeschoten in een vuurgevecht tussen twee thaise bendes..

Op Koh Phangan zal dat nog erger worden zodra het vliegveld af is vrees ik. De noordelijke helft en de wat onbegaanbaardere stukken in het oosten waren nog erg rustig.

Je merkt inderdaad wel goed dat de sfeer in de toeristische gebieden compleet anders is dan in de binnenlanden een stukje verder van de gebaande paden, of zodra je ergens komt waar Thai zijn die minder te maken hebben met toeristen. Die behandelen je veel vriendelijker (en omgekeerd waarschijnlijk ook). Als je elke dag met lompe engelsen/aussies te maken hebt stompt het vanzelf af.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_144814801
welke eilanden zijn nu nog niet zo toeristisch?
pi_144830054
Heb zin in Gai Yang
pi_144915268
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 09:51 schreef Marsupilamie het volgende:
welke eilanden zijn nu nog niet zo toeristisch?
Ko Ngai
Ko Muk
Ko Libong
Ko Lanta
pi_144919060
Lanta is inmiddels ook wel aardig toeristisch, maar vooral populair bij scandinavische gezinnen die hun resort niet uit komen. Vergeleken met Phi Phi of Samui/Phangan nog wel wat rustiger, al zal de rondweg inmiddels wel volledig geasfalteerd zijn. Toen ik er was een paar jaar geleden kon je in het zuiden nog de jungle in een stukje doorrijden in de prut nadat de weg ophield, dat was echt een godvergeten eind van de beschaving :+

En Long Beach was wel surrealistisch in low season, 8 kilometer strand met alleen een paar zwerfhonden en koeien. Dat zal nu inmiddels wel volgestampt zijn met resorts.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  vrijdag 26 september 2014 @ 11:39:18 #208
62913 Blik
The one and Only!
pi_144919712
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:18 schreef Ener-G het volgende:

En Long Beach was wel surrealistisch in low season, 8 kilometer strand met alleen een paar zwerfhonden en koeien. Dat zal nu inmiddels wel volgestampt zijn met resorts.
Ik ben wat dat betreft wel benieuwd hoe Koh Chang er nu uitziet, 10 jaar geleden was het er nog redelijk rustig maar werd er al wel volop gebouwd. Dat zal nu ook wel helemaal volstaan
pi_144951507
THAI laat nu toe 30kg checked baggage in plaats van 20KG voor ecomomy.

http://www.thaiairways.co(...)etail/extra_bag.page?
  zaterdag 27 september 2014 @ 13:02:53 #210
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_144952681
na lang wikken en wegen, wat doe ik volgend jaar met vakantie heb ik de knoop doorgehakt: Ik ga backpacken in Thailand! Aangezien mijn overuren op het werk het toelaat en mijn bankrekening ook wil ik tussen de 4-6 weken gaan backpacken.

Ik denk dat ik ga beginnen in Bangkok, verder ga ik nog uitpluizen.

Ik ga alleen backpacken op de bonnefooi. Zie wel waar ik slaap etc.

De reisperiode zal zijn ergens tussen januari en maart.

Als eerste vraag: hoelang verblijven in Bangkok? Wat is er allemaal te zien?

En waar kan je het goedkoopste een ticket boeken? En wat moet ik ongeveer rekenen voor een ticket in deze periode?
  zaterdag 27 september 2014 @ 15:25:21 #211
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_144956217
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 12:15 schreef Troonwoord het volgende:
THAI laat nu toe 30kg checked baggage in plaats van 20KG voor ecomomy.

http://www.thaiairways.co(...)etail/extra_bag.page?
Leuk bedacht van Thai Airways, maar na Malaysia Airlines zal er bij Thai toch nog echte herstructurering moeten plaatsvinden om uiteindelijk het hoofd boven water te houden. Deze 'geste' klinkt als een goede stap in de richting, maar de vraag is of dit de loadfactoren van de vliegtuigen zal verhogen, en het antwoord daarop is negatief, het enige wat je hiermee bereikt is dat wellicht de yield (opbrengst per verkochte vliegtuigstoel) wat hoger kan worden omdat door de premium tarieven welke Thai Airways hanteert ook een bepaald publiek aantrekt welke door deze 'geste' Thai Airways zal overwegen.

Probleem bij Thai is echter dat de loadfactoren dusdanig dramatisch zijn in bijna alle richtingen waar men heen vliegt dat er eerst wat gedaan moet worden aan de prijs zodat je 60% naar 90% gevulde vliegtuigen gaat en daarna gaat werken om de yields omhoog te krijgen. (Want het is beter om 360 van de 400 stoelen te verkopen tegen 100 euro dan 240 van de 400 stoelen te verkopen voor 125 euro).
Dat is overigens niet gemakkelijk met (Thai) Air Asia (X) of Scoot van deze wereld welke juist op prijs concurreren, derhalve is een herstructurering noodzakelijk zodat men zich wat meer toelegt op enkele winstgevende bestemmingen dan als een kip zonder kop op alle markten wilt blijven meedoen zonder duidelijke visie.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_144957031
Leuk ook, 30 kilo maar in de praktijk is dat way overkill, de meesten sjouwen zich al een breuk aan 20. En je mag bijbetalen als je ook nog lokaal wil vliegen met een andere maatschappij.

Wel handig als je die ene marmeren boeddha mee terug wil als souvenir :P
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  zaterdag 27 september 2014 @ 16:30:31 #213
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_144957495
Zaak bij Thai ligt natuurlijk heel wat complexer met een historie van corrupte politici en t/m de verre achterneven daarvan die zonder een bahtje te betalen de business class vulden. Dat zal nu echt wel minder zijn waardoor de yield automatisch omhoog gaat en wellicht de loadfactor wat gedaald is. Maar voor een bepaalde upper class blijft het een premium maatschappij die je kiest als je in luxe denkt naar Thailand te vliegen. 555555.

Allemaal noodsprongen die gedoemd zijn te mislukken zoals nu al met Thai Smile. Veel te duur in vergelijk met AirAsia of Nokair. Alle Thaise maatschappijen zijn op concurrerende routes goedkoper dan Thai. Al moet ik erbij zeggen dat ze heel vaak voor de homemarket best wel goedkope, voor ons dan, pakagedeals in de aanbieding hebben.

Maar geloof me, die maatschappij gaat nooit failliet, no loss of face!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 27 september 2014 @ 18:03:40 #214
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_144959912
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 16:30 schreef buzz1291 het volgende:
Zaak bij Thai ligt natuurlijk heel wat complexer met een historie van corrupte politici en t/m de verre achterneven daarvan die zonder een bahtje te betalen de business class vulden. Dat zal nu echt wel minder zijn waardoor de yield automatisch omhoog gaat en wellicht de loadfactor wat gedaald is. Maar voor een bepaalde upper class blijft het een premium maatschappij die je kiest als je in luxe denkt naar Thailand te vliegen. 555555.

Allemaal noodsprongen die gedoemd zijn te mislukken zoals nu al met Thai Smile. Veel te duur in vergelijk met AirAsia of Nokair. Alle Thaise maatschappijen zijn op concurrerende routes goedkoper dan Thai. Al moet ik erbij zeggen dat ze heel vaak voor de homemarket best wel goedkope, voor ons dan, pakagedeals in de aanbieding hebben.

Maar geloof me, die maatschappij gaat nooit failliet, no loss of face!
Zonder dit topic te veel willen kapen over luchtvaartgeneuzel, failliet gaan van Thai, dat ligt inderdaad niet in de lijn der verwachting, maar een grondige herstructurering, nog meer dan nu al aangekondigd zal echt gaan (moeten) plaatsvinden.
Want Thai maakt op dit moment op nagenoeg geen enkele markt winst en met de belabberde loadfactoren, zeker ook in economy classe, zal ook de Thaise overheid niet oneindig geld willen pompen want ook deze zijn kwetsbaar door de huidige politieke onstabiele situatie zeker de arme Thai zal dat niet accepteren.

Op zich zou een goede aanbieding van Thai mij wel kunnen overhalen om met ze te gaan vliegen :)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_145038817
Ah, het Thailand-topic. Die zocht ik. Want ik ga deze kerstvakantie twee weken naar Thailand. Leuk! Ook mijn eerste keer buiten Europa. Dus ben benieuwd! Het lijkt me een heel mooi en afwisselend land. Zou het liefst vooral niet-toeristische plekken bezoeken.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_145047211
http://nos.nl/op3/artikel(...)is-toeristenvee.html
Ipv polsbandje geen visa on arrival meer, maar algehele visumplicht met registratie zoals men in Rusland doet
pi_145049885
25 oktober is het weer zover _O_ 3 weken vakantie

En waarschijnlijk eind volgend jaar weer voor vast ivm bedrijf/werk _O_

Ik weet overigens nog steeds niet naar welk eiland/strand ik ga :P
  dinsdag 30 september 2014 @ 19:37:35 #218
6941 APK
Factual, I think.
pi_145064731
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:28 schreef Flammie het volgende:
25 oktober is het weer zover _O_ 3 weken vakantie

En waarschijnlijk eind volgend jaar weer voor vast ivm bedrijf/werk _O_

Ik weet overigens nog steeds niet naar welk eiland/strand ik ga :P
Laat even weten of je een polsbandje moet dragen :')
Ik ben tegen :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_145076588
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 19:37 schreef APK het volgende:

[..]

Laat even weten of je een polsbandje moet dragen :')
Ik ben tegen :+
lol :P
Wat een idee weer. Oh kijk die gast heeft een polsbandje... GELDDD!!!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:31:38 #220
412566 Lucy-D
dont worry be happy
pi_145119032
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 13:02 schreef egelhond het volgende:
na lang wikken en wegen, wat doe ik volgend jaar met vakantie heb ik de knoop doorgehakt: Ik ga backpacken in Thailand! Aangezien mijn overuren op het werk het toelaat en mijn bankrekening ook wil ik tussen de 4-6 weken gaan backpacken.

Ik denk dat ik ga beginnen in Bangkok, verder ga ik nog uitpluizen.

Ik ga alleen backpacken op de bonnefooi. Zie wel waar ik slaap etc.

De reisperiode zal zijn ergens tussen januari en maart.

Als eerste vraag: hoelang verblijven in Bangkok? Wat is er allemaal te zien?

En waar kan je het goedkoopste een ticket boeken? En wat moet ik ongeveer rekenen voor een ticket in deze periode?
Zelf deze zomer een maand in Thailand rondgereisd met een goede vriend. aangekomen in bangkok en 2 nachten op koh san road doorgebracht ( de bekende backpackers straat). Daarna al snel verder gegaan.

Bangkok heeft genoeg te bieden, maar het is wel een grote chaotische stad waar je na een maand de weg nog niet weet. met de achterliggende gedachte dat als we naar huis gaan we nog in bangkok komen zijn we dus snel verder gegaan. Uiteindelijk in Bangkok niet veel bekeken. Wel de Grand palace ( die ligt dicht bij koh san road),de ping pong show ( als je nieuwsgierig bent) en het alledaagse wat je ziet, de kleine dingen dat is mooi om mee te maken. Achteraf had ik nog wel meer willen zien zoals bijv. China town, maar heb er ook echt geen spijt van dat ik bij bangkok niet echt ben gaan sightseeing. De fietstocht door bangkok opgezet door een nederlander wordt door veel mensen aangeraden en zal denk ik wel een mooie manier zijn om een beter wegwijs te worden.

Verder is het natuurlijk persoonlijk. ga je alleen, houd je van cultuur, lekker stappen, georganiseerd of zelfstandig. mijn grootste tip is uiteindelijk ook. Zorg dat je weet wat de mogelijkheden zijn, maar plan verder niet te veel. zo heb je lekker de vrijheid, maar weet je wel als je ergens bent wat er te doen is zodat je dat niet hoeft uit te zoeken.

Over je ticket, ik ging in juli augustus dus dan zijn de tickets wel wat duurder. ik betaalde 730,- excl. annuleringsverzekering van 120,-. In die periode dat jij gaat zijn de tickets vaak wel goedkoper denk aan 600,- excl. annulering. houd ook aanbiedingen in de gaten. ik kom ze nog wel is tegen dus ze zijn er wel.

Verder als er vragen zijn stel ze gerust. Ik ben net terug dus van de plekken waar ik ben geweest is de informatie wel up to date.
pi_145123103
Zoals het klokje Thais tikt, tikt het nergens!

Ting Tong - Ping Pong
Daar waar de nood het hoogst is, treft men een camera
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:38:34 #222
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_145215764
Aangezien ik nogal veel overuren heb en ik die op moet gaan maken heb ik besloten te gaan backpacken in jan/feb/mrt 2015.
Ik ben bekend met reizen, oa rondreizen gemaakt in usa en canada, maar backpacken word mijn eerste keer en ook eerste keer Azie. Ik ga btw alleen op pad.

Ik wil beginnen in Bangkok en van daaruit naar het noorden Chiang Mai.
Natuurlijk wil ik oa Bridge over River Kwai bezoeken maar ook een jungletocht doen in chiang mai.
Wat raden jullie aan tussen bangkok en chiang mai ?
De gouden driehoek wil ik ook gaan bezoeken.

Van daaruit eventueel naar Laos en van daaruit naar Phuket om eiland te gaan hoppen.
Of vanuit Chiang Mai naar Phuket. Wat zouden jullie doen?
Wat en hoelang zouden jullie Laos eventueel aandoen en wat zijn jullie tips?

Nu wil ik niets gaan plannen, maar in grote lijnen kunnen jullie me vertellen hoe een beetje een relaxt schema eruit zou zien?
Hoeveel dagen zou ik erover moeten gaan doen om eilandjes te hoppen?
Ik wil gaan duiken, snorkelen, relaxen, feesten ( party's op Koh Phanang )

Koh Phanang... de party's, is daar elke dag wat te doen? En zijn de gewone feesten er ook elke dag of zijn t echt alleen de half moon/ full moon party's die echt vet zijn?

Ik ga eventueel een 60 dagen visum aanvragen, dan hoef ik nergens naar te kijken.
En zou ik dit allemaal kunnen redden in 6 weken?
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:53:44 #223
412566 Lucy-D
dont worry be happy
pi_145250578
@egelhond

Zelf mijn padi open water gehaald in Koh Tao. waren we 4 dagen voor kwijt. Wel aan te raden een dag eerder aan te komen i.v.m. dat je de 1e dag al vroeg begint. ( denk aan voorlichting, les, training en het duiken zelf natuurlijk). wij waren er in totaal 6 dagen, van daar uit gingen we naar Koh pangan voor de full moon. De dag ervoor was een jungle party wat ook echt vet was. Je hoeft je niet druk te maken dat je feesten te kort komt. Elke toeristische plek heeft mooie feesten met een top sfeer. dag na de full moon (na 2 uur slaap) de boot gepakt naar koh Samui om een dag later het vliegtuig te pakken naar chiang mai.

Chiang mai kan je jungle trekkings doen, zip linen door de jungle wat ik zelf gedaan heb en heel leuk was en andere activiteiten, maar de stad zelf is niet veel aan. We zijn daarom ook best snel door gegaan naar Pai dat ligt iets noordelijker en is een klein dorpje tussen de bergen. Wel met veel toeristen, maar als nog klein. Daar hebben we echt gerelaxt. Mooi uitzicht, relaxte mensen en sfeer, veel natuur en zelf hebben we 4 nachten geslapen in een boomhut voor ¤5,- p.p. per nacht. natuurlijk zijn er de nodige party's.

of 6 weken genoeg is om ook naar Laos te gaan? Ik denk van niet. Wij waren er 4 weken en zijn bijv. niet in phuket of koh pi pi en die eilandjes bij de west kust geweest. Iets wat ook tijd kost is het reizen zelf. Al is een stad verder 4 uur rijden. Je bent ook nog tijd kwijt aan vervoer regelen, rijden naar busstation, wachten, kans op vertraging ben je aangekomen moet je nieuwe slaapplek vinden en daar ook even wegwijs worden. niet dat ik het vervelend vond.

Mijn hoogte punten;

de thaise cultuur
Duiken
Nachtleven
Pai -
olifanten rijden
zelf een jungle ingetrokken
scooter huren en eiland/stad/ omgeving verkennen.
pi_145252385
Van Bangkok naar het noorden:

Zorg ervoor dat je in een weekend in Bangkok bent om de Chatuchak markt te bezoeken.
Verder Ayutthaya tempels en ruïnes of Sukhotai eveneens tempels maar in betere staat.
Chiangmai of Chiangrai en omgeving.. Huur een brommer om de drukte van Chiangmai te ontvluchten.
Tip: bezoek de tempel op Doi Suthep voor mooi uitzicht over Chiangmai.
Pai, Mae Hong Son en omgeving zijn zeker het bezoeken waard, waar je kan raften of jungle trekking.
In Kanchanaburi is er naast de spoorlijn en de musea nog genoeg te zien.
Naar het zuiden, Hua hin is een drukke badplaats met een mooi langgerekt strand.
Over de eilanden kan ik niet veel kwijt, behalve dat Ko-lanta in vergelijking met de andere eilanden veel rustiger is.
  maandag 6 oktober 2014 @ 15:16:05 #225
412566 Lucy-D
dont worry be happy
pi_145255186
ben zelf ook in Hua Hin geweest, en vond het niet veel bijzonders. een rustig thais stadje, veel resorts, maar was toen ik er was heel rustig. Het strand is wel heel groot, maar doordat het bewolkt was, niet echt van kunnen genieten. Was wel mijn 1e stad na bangkok dus de rust en de kennismaking met de Thai maakte het wel leuk. Achteraf gezien had ik het wel willen overslaan. omdat wat ze te bieden hebben op andere plekken beter is, maar dat is mijn persoonlijke mening en ervaring ;)
pi_145313617
Ik ben van plan om over een paar maanden alleen naar Thailand te gaan voor drie weken, dus ik ben nu een beetje aan het uitzoeken wat ik wil gaan doen. Ik heb nog nooit alleen gereisd, dus ik vraag me af of ik beter een groepsreis kan doen, of een individuele reis. Het fijne van een groepsreis is dat alles al geregeld is, maar het grote nadeel is dat je vast zit aan de groep. Wat me wel trekt aan een individuele reis is dat je zelf beslist wat je gaat doen, maar ik ben best wel onwetend qua hoe je alles voor jezelf moet regelen. Misschien kan ik hier wat extra informatie daarover inwinnen.

Het leukste lijkt me om in hostels te slapen, zodat je ook andere backpackers ontmoet waarmee je eventueel samen wat kan ondernemen. Bovendien zijn hotels voor 1 persoon relatief erg duur. Hotels kan je vanuit hier wel boeken online, maar hostels volgens mij niet. Hoe vind je daar ter plekke hostels? Loop je daar gewoon tegenaan omdat er zo veel van zijn?
En qua reizen door het land, is het makkelijk om daar ter plekke trein/ferry/vliegtickets te kopen en dan bij aankomst weer een hostel te vinden?
pi_145317911
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 22:31 schreef thenxero het volgende:
Ik ben van plan om over een paar maanden alleen naar Thailand te gaan voor drie weken, dus ik ben nu een beetje aan het uitzoeken wat ik wil gaan doen. Ik heb nog nooit alleen gereisd, dus ik vraag me af of ik beter een groepsreis kan doen, of een individuele reis. Het fijne van een groepsreis is dat alles al geregeld is, maar het grote nadeel is dat je vast zit aan de groep. Wat me wel trekt aan een individuele reis is dat je zelf beslist wat je gaat doen, maar ik ben best wel onwetend qua hoe je alles voor jezelf moet regelen. Misschien kan ik hier wat extra informatie daarover inwinnen.

Het leukste lijkt me om in hostels te slapen, zodat je ook andere backpackers ontmoet waarmee je eventueel samen wat kan ondernemen. Bovendien zijn hotels voor 1 persoon relatief erg duur. Hotels kan je vanuit hier wel boeken online, maar hostels volgens mij niet. Hoe vind je daar ter plekke hostels? Loop je daar gewoon tegenaan omdat er zo veel van zijn?
En qua reizen door het land, is het makkelijk om daar ter plekke trein/ferry/vliegtickets te kopen en dan bij aankomst weer een hostel te vinden?
Is het de eerste keer dat je naar Azië gaat? zo ja dan zou Kuala Lumpur of Singapore geschikter zijn om je solo reiservaring te starten.
Maar toch wat tips
Wat wil je precies zien? wil je liever de eilanden af? of wil je ook een beetje cultuur snuiven ten noorden van Bangkok? Zoals tempels bezoeken of een jungle trekking
Qua verblijf..Reisbureaus en Hostelworld rekenen bijna altijd een extra toeslag als je alleen reist, op booking.com of expedia is dit niet het geval.
Daarnaast zijn tripadvisor de gidsen lonely planet en roughguides bijna onmisbaar als je een hotel zoekt.
Maar vanwege de hectiek en de hitte is het na een lange vlucht aan te raden om je eerste hotel in bangkok van te voren te boeken.
Trein en bus kaarten regel dit enkel bij het station om scams te voorkomen.
Je bent niet de enige die alleen reist, andere reizigers die je tegen komt kunnen je altijd voorzien van tips en advies.

[ Bericht 0% gewijzigd door gijsman op 08-10-2014 00:12:39 ]
pi_145323584
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 00:07 schreef gijsman het volgende:

[..]

Is het de eerste keer dat je naar Azië gaat? zo ja dan zou Kuala Lumpur of Singapore geschikter zijn om je solo reiservaring te starten.
Maar toch wat tips
Wat wil je precies zien? wil je liever de eilanden af? of wil je ook een beetje cultuur snuiven ten noorden van Bangkok? Zoals tempels bezoeken of een jungle trekking
Qua verblijf..Reisbureaus en Hostelworld rekenen bijna altijd een extra toeslag als je alleen reist, op booking.com of expedia is dit niet het geval.
Daarnaast zijn tripadvisor de gidsen lonely planet en roughguides bijna onmisbaar als je een hotel zoekt.
Maar vanwege de hectiek en de hitte is het na een lange vlucht aan te raden om je eerste hotel in bangkok van te voren te boeken.
Trein en bus kaarten regel dit enkel bij het station om scams te voorkomen.
Je bent niet de enige die alleen reist, andere reizigers die je tegen komt kunnen je altijd voorzien van tips en advies.
Ja, het is mijn eerste keer in Azië. Waarom zou je Kuala Lumpur aanraden?

Ik ga sowieso van te voren een hotel in Bangkok boeken, maar de vraag is hoe ik dan van daaruit in hostels terecht kom, want die kan je online niet/nauwelijks boeken. Ik wil strand/relaxen combineren met een beetje cultuur, maar ik moet nog kijken wat dan een leuke route is.
pi_145323621
Opzich is het voor de eerste nacht(en) wel prettig om alvast onderdak te fixen.
In elk hotel en hostel zit een kantoortje waar je dat soort dingen ter plekke kan regelen. No worries :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_145323640
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:06 schreef Ener-G het volgende:
Opzich is het voor de eerste nacht(en) wel prettig om alvast onderdak te fixen.
In elk hotel en hostel zit een kantoortje waar je dat soort dingen ter plekke kan regelen. No worries :)
En die hostels weet je te vinden met zo'n Lonely Planet gids bijvoorbeeld?
pi_145323790
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:06 schreef thenxero het volgende:

[..]

En die hostels weet je te vinden met zo'n Lonely Planet gids bijvoorbeeld?
Lonely Planet, Tripadvisor, verhalen van andere reizigers of gewoon op de bonnefooi. In Thailand en zeker in de kustgebieden hoef je je daar absoluut geen zorgen over te maken.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_145323824
Yep. Of nog beter, pak de Rough Guide, die is iets minder bevooroordeeld. Al is het met die gidsjes altijd wel zo dat je met restaurantjes gewoon in de tent ernaast moet gaan zitten, waar het minder druk is en de prijzen een stuk lager :P

Als je je eerste hotel op of nabij de beruchte Khao San road hebt zitten loop je er vanzelf tegenaan.

Zelf hadden we ons eerste nachtje hotel na aankomst in Bangkok geregeld via booking.com.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_145324295
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:06 schreef thenxero het volgende:

[..]

En die hostels weet je te vinden met zo'n Lonely Planet gids bijvoorbeeld?
Hostelbookers/hostelworld is ook altijd een prima site

Voor Bangkok raad ik iedereen altijd NapPark aan. Wat duurder dan de rest in Bangkok (10-12 euro voor een nacht). Maar chille sfeer, dicht bij Khao San Road maar toch net ver genoeg om er geen last van te hebben, en heerlijke ontbijtjes.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 8 oktober 2014 @ 11:49:55 #234
62913 Blik
The one and Only!
pi_145324715
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:33 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Hostelbookers/hostelworld is ook altijd een prima site

Voor Bangkok raad ik iedereen altijd NapPark aan. Wat duurder dan de rest in Bangkok (10-12 euro voor een nacht). Maar chille sfeer, dicht bij Khao San Road maar toch net ver genoeg om er geen last van te hebben, en heerlijke ontbijtjes.
Om die reden raad ik altijd New Siam Guesthouse aan. Wat verder weg van Khao San rd, schone kamers, prima ontbijt, supermarktje erbij voor snacks en drinken, zit zelfs een zwembad bij één van de 4 guesthouses
pi_145325169
Ik wilde Kuala Lumpur aanraden omdat het in tegenstelling tot Bangkok niet meteen overweldigend overkomt.
Omdat het toch je eerste keer in Azië is
Kijk ook eens op het Lonely Planet forum https://www.lonelyplanet.com/thorntree/forums/asia-thailand
pi_145326147
Bedankt voor de tips allemaal!

Ik denk dat ik inderdaad van te voren een hotel/guesthouse ga boeken bij Khao San. Dan kan je daar kennelijk vrij makkelijk wat trips boeken naar andere delen van Thailand. Misschien ontmoet je daar ook wat mensen om samen mee te reizen. Klinkt leuk :) !

Ik denk dat ik maar snel een ticket ga boeken ;)
  woensdag 8 oktober 2014 @ 13:25:52 #237
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_145327499
Via booking.com kun je ook gemakkelijk (en voldoende) hostels boeken hoor. Je moet alleen bij je zoekopdracht aangeven dat je ook hostel/dorm opties wil zien.

Thailand is prima te doen als eerste reis alleen. Ja het is druk maar vooral (ook) met toeristen waardoor de tips je om de oren vliegen en alles eenvoudig geregeld kan worden.
Ik zou beginnen met het noorden (Chiang Mai, evt via Ayutthaya). Gewoon met de trein; in Bangkok taxi nemen naar centraal station en daar een kaartje kopen, kind kan de was doen. Als je geen tempel, jungle, etc. meer kunt zien terug treinen of vliegtuig pakken naar het zuiden; chillen, feesten, duiken etc. op de eilanden.
pi_145327617
Reisbureautjes rond en op Khao san road hebben een bedenkelijke reputatie als het gaat om het boeken van trips.
Het beste is eigenlijk om naar bus of trein station te gaan om daar je tickets te boeken.
pi_145327978
Een van de meest gebruikte scams is inderdaad dat je bij het bureautje in je hostel een treinticket probeert te boeken, en ze dan komen met het lulverhaal dat de trein niet rijdt, maar toevallig hebben ze nog wel (nacht)bustickets voor je.

Treintickets bij het station zelf in Bangkok kopen dus.

Overigens reed de trein vorig jaar daadwerkelijk een paar weken niet omdat er ergens een brug was ingestort oid. O-)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_145330004
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:25 schreef babette21 het volgende:
Via booking.com kun je ook gemakkelijk (en voldoende) hostels boeken hoor. Je moet alleen bij je zoekopdracht aangeven dat je ook hostel/dorm opties wil zien.

Thailand is prima te doen als eerste reis alleen. Ja het is druk maar vooral (ook) met toeristen waardoor de tips je om de oren vliegen en alles eenvoudig geregeld kan worden.
Ik zou beginnen met het noorden (Chiang Mai, evt via Ayutthaya). Gewoon met de trein; in Bangkok taxi nemen naar centraal station en daar een kaartje kopen, kind kan de was doen. Als je geen tempel, jungle, etc. meer kunt zien terug treinen of vliegtuig pakken naar het zuiden; chillen, feesten, duiken etc. op de eilanden.
Aha! Die hostel optie had ik niet gezien. Het lijkt me dan ook wel makkelijk om je volgende hostel online te boeken vanuit je huidige hostel. Op die manier ben je flexibeler dan dat je alles van te voren boekt. Is dat een goed idee?

Klinkt trouwens als een leuke trip, eerst naar het noorden en daarna relaxen in het zuiden :) !

quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:29 schreef gijsman het volgende:
Reisbureautjes rond en op Khao san road hebben een bedenkelijke reputatie als het gaat om het boeken van trips.
Het beste is eigenlijk om naar bus of trein station te gaan om daar je tickets te boeken.
OK, thanks
  woensdag 8 oktober 2014 @ 14:54:20 #241
412566 Lucy-D
dont worry be happy
pi_145330701
Hostels vinden is echt geen probleem. Thailand is een heel toeristisch land. 10 maanden geleden had ik de knoop doorgehakt om met een goede vriend naar Thailand te gaan en het was echt een top vakantie.

Hostels kan je altijd binnen lopen en zo nu en dan is er 1 vol, maar dan ga je naar de volgende.
ik lande s 'avonds in bangkok en direct taxi gepakt naar koh san road. daar hostel gevonden zonder te boeken. wij waren met zijn 2en dus dan slaag je wel wat sneller, maar alleen ook zeer goed te doen( meerdere alleen reizigers gesproken). maar voor de 1e nacht snap ik dat je vooruit boekt.

reizen ook niks mee, weinig vertraging gehad en bussen en treinen rijden meerdere keren per dag. zoals al eerder genoemd. haal trein ticket bij het treinstation en voor bus geldt hetzelfde. Scheelt gewoon een tussen persoon die er een euro meer om vraagt. logisch dat zij het doen, maar aangezien je redelijk vaak de bus/tuktuk/ trein gaat pakken blijft het niet bij die ene euro.

Verdere vragen stel ze. ik ben net terug en ben blij als ik iemand kan helpen. maar maak je niet druk om het land die vakantie komt wel goed.
pi_145332479
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 14:54 schreef Lucy-D het volgende:
Hostels vinden is echt geen probleem. Thailand is een heel toeristisch land. 10 maanden geleden had ik de knoop doorgehakt om met een goede vriend naar Thailand te gaan en het was echt een top vakantie.

Hostels kan je altijd binnen lopen en zo nu en dan is er 1 vol, maar dan ga je naar de volgende.
ik lande s 'avonds in bangkok en direct taxi gepakt naar koh san road. daar hostel gevonden zonder te boeken. wij waren met zijn 2en dus dan slaag je wel wat sneller, maar alleen ook zeer goed te doen( meerdere alleen reizigers gesproken). maar voor de 1e nacht snap ik dat je vooruit boekt.

reizen ook niks mee, weinig vertraging gehad en bussen en treinen rijden meerdere keren per dag. zoals al eerder genoemd. haal trein ticket bij het treinstation en voor bus geldt hetzelfde. Scheelt gewoon een tussen persoon die er een euro meer om vraagt. logisch dat zij het doen, maar aangezien je redelijk vaak de bus/tuktuk/ trein gaat pakken blijft het niet bij die ene euro.

Verdere vragen stel ze. ik ben net terug en ben blij als ik iemand kan helpen. maar maak je niet druk om het land die vakantie komt wel goed.
Fijn om te lezen :) !

Waar ben je zelf geweest?

Ik vroeg me ook af wat ik het beste kan doen qua geld. Het schijnt dat je op veel plekken wel cash kunt pinnen uit een ATM, maar het lijkt me wel verstandig om iets achter de hand te hebben als dat niet kan, zoals een credit card. Via mijn bank (ING) kan je wel makkelijk een credit card aanvragen, maar dat is een master card en geen visa card. Ik las ergens dat visa veel vaker gebruikt wordt. Maar een Visa card aanvragen is weer meer gedoe. Wat is wijsheid? ;)
  woensdag 8 oktober 2014 @ 15:51:31 #243
62913 Blik
The one and Only!
pi_145332691
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:45 schreef thenxero het volgende:

[..]

Fijn om te lezen :) !

Waar ben je zelf geweest?

Ik vroeg me ook af wat ik het beste kan doen qua geld. Het schijnt dat je op veel plekken wel cash kunt pinnen uit een ATM, maar het lijkt me wel verstandig om iets achter de hand te hebben als dat niet kan, zoals een credit card. Via mijn bank (ING) kan je wel makkelijk een credit card aanvragen, maar dat is een master card en geen visa card. Ik las ergens dat visa veel vaker gebruikt wordt. Maar een Visa card aanvragen is weer meer gedoe. Wat is wijsheid? ;)
Thailand heeft op bijna iedere straathoek een ATM staan, veel meer dan bijvoorbeeld in Nederland, echt geen enkel probleem. Gewoon bij aankomst pinnen op het vliegveld en je kunt er direct tegenaan.
pi_145332798
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:51 schreef Blik het volgende:

[..]

Thailand heeft op bijna iedere straathoek een ATM staan, veel meer dan bijvoorbeeld in Nederland, echt geen enkel probleem. Gewoon bij aankomst pinnen op het vliegveld en je kunt er direct tegenaan.
Oke, maar stel dat je pasje wordt ingeslikt of je raakt het kwijt... toch wel handig om iets als backup te hebben.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 15:54:36 #245
62913 Blik
The one and Only!
pi_145332825
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:54 schreef thenxero het volgende:

[..]

Oke, maar stel dat je pasje wordt ingeslikt of je raakt het kwijt... toch wel handig om iets als backup te hebben.
dan voldoet een mastercard prima
pi_145332826
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:45 schreef thenxero het volgende:

[..]

Fijn om te lezen :) !

Waar ben je zelf geweest?

Ik vroeg me ook af wat ik het beste kan doen qua geld. Het schijnt dat je op veel plekken wel cash kunt pinnen uit een ATM, maar het lijkt me wel verstandig om iets achter de hand te hebben als dat niet kan, zoals een credit card. Via mijn bank (ING) kan je wel makkelijk een credit card aanvragen, maar dat is een master card en geen visa card. Ik las ergens dat visa veel vaker gebruikt wordt. Maar een Visa card aanvragen is weer meer gedoe. Wat is wijsheid? ;)
Check wel even wat de maximale limiet van je pas is om te voorkomen dat je iedere keer de transactiefee van 150 baht moet betalen voor kleine opnamen. Daarnaast moet je sommige passen unlocken voor gebruik in Azie (ABN-Amro). Creditcard bij de hand hebben is sowieso handig als je hotels of binnenlandse vluchten wilt boeken.
pi_145332934
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:54 schreef Blik het volgende:

[..]

dan voldoet een mastercard prima
oke :)
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:54 schreef happinessfordogs het volgende:

[..]

Check wel even wat de maximale limiet van je pas is om te voorkomen dat je iedere keer de transactiefee van 150 baht moet betalen voor kleine opnamen. Daarnaast moet je sommige passen unlocken voor gebruik in Azie (ABN-Amro). Creditcard bij de hand hebben is sowieso handig als je hotels of binnenlandse vluchten wilt boeken.
Je bedoelt dat je het beste altijd maximaal kan pinnen? Van dat unlocken weet ik inderdaad :) .
  woensdag 8 oktober 2014 @ 15:59:00 #248
412566 Lucy-D
dont worry be happy
pi_145332982
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:45 schreef thenxero het volgende:

[..]

Fijn om te lezen :) !

Waar ben je zelf geweest?

Ik vroeg me ook af wat ik het beste kan doen qua geld. Het schijnt dat je op veel plekken wel cash kunt pinnen uit een ATM, maar het lijkt me wel verstandig om iets achter de hand te hebben als dat niet kan, zoals een credit card. Via mijn bank (ING) kan je wel makkelijk een credit card aanvragen, maar dat is een master card en geen visa card. Ik las ergens dat visa veel vaker gebruikt wordt. Maar een Visa card aanvragen is weer meer gedoe. Wat is wijsheid? ;)
bangkok -> zuiden -> noorden -> bangkok.

volgorde van mijn steden/eilanden ( in 4 weken tijd )

bangkok
Hua Hin
Chumpon
Koh Tao (eiland)
Koh Phangan (eiland)
Koh Samui (eiland) binnenlandse vlucht gepakt naar
Chiang Mai
Pai
Ayuthaya
Bangkok

Kan over deze plekken gerust wat vertellen als je wil ;)

Over je credit card.
zelf al die tijd makkelijk zonder credit card gekund. wij waren met zijn 2en, maar het is niet zo geweest dat ik niet kon pinnen en dat ik van mijn maat geld moest lenen of zo en ook niet andersom.
. Alsnog snap ik dat je er 1 wil mee nemen. Dan zal de Mastercard wel goed zijn, vaak genoeg zien staan.
pi_145333072
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:57 schreef thenxero het volgende:
Je bedoelt dat je het beste altijd maximaal kan pinnen? Van dat unlocken weet ik inderdaad :) .
Iedere keer 20000 baht inderdaad, als je er comfortabel mee over straat durft.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 16:04:40 #250
62913 Blik
The one and Only!
pi_145333189
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:59 schreef Lucy-D het volgende:

[..]

bangkok -> zuiden -> noorden -> bangkok.

volgorde van mijn steden/eilanden ( in 4 weken tijd )

bangkok
Hua Hin
Chumpon
Koh Tao (eiland)
Koh Phangan (eiland)
Koh Samui (eiland) binnenlandse vlucht gepakt naar
Chiang Mai
Pai
Ayuthaya
Bangkok

Kan over deze plekken gerust wat vertellen als je wil ;)

Over je credit card.
zelf al die tijd makkelijk zonder credit card gekund. wij waren met zijn 2en, maar het is niet zo geweest dat ik niet kon pinnen en dat ik van mijn maat geld moest lenen of zo en ook niet andersom.
. Alsnog snap ik dat je er 1 wil mee nemen. Dan zal de Mastercard wel goed zijn, vaak genoeg zien staan.
NIet dat het mij veel uitmaakt, maar had je niet liever willen eindigen met de eilanden?
  woensdag 8 oktober 2014 @ 16:05:22 #251
412566 Lucy-D
dont worry be happy
pi_145333216
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:01 schreef happinessfordogs het volgende:

[..]

Iedere keer 20000 baht inderdaad, als je er comfortabel mee over straat durft.
Zelf vaak 4000 of 8000 gepind. Er staan zoveel A.T.M.'s. Als je weer verder reist is 10.000 baht meer dan zat haha ;)
pi_145333235
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:01 schreef happinessfordogs het volgende:

[..]

Iedere keer 20000 baht inderdaad, als je er comfortabel mee over straat durft.
Beter pin je 19000, zodat je niet steeds de seveneleven in moet voor een flesje water om je grote geld stuk te slaan.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  woensdag 8 oktober 2014 @ 16:09:49 #253
412566 Lucy-D
dont worry be happy
pi_145333353
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:04 schreef Blik het volgende:

[..]

NIet dat het mij veel uitmaakt, maar had je niet liever willen eindigen met de eilanden?
Veel mensen gaan eerst naar het Noorden en dan naar het Zuiden. Zelf had ik echt geen voorkeur. Viel mij tijdens de vakantie op dat velen in het Noorden beginnen. Snap dat je waarschijnlijk de laatste dagen lekker wil relaxen op de eilanden.
tenminste dat is de insteek lijkt mij ??????

uiteindelijk super relaxte laatste dagen gehad in Pai voor dat ik weer terug ging naar Bangkok dus in mijn geval was het goed zo.
pi_145333358
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:05 schreef Lucy-D het volgende:

[..]

Zelf vaak 4000 of 8000 gepind. Er staan zoveel A.T.M.'s. Als je weer verder reist is 10.000 baht meer dan zat haha ;)
Het gaat erom de impact van de 150 baht transactiefee te minimaliseren. Natuurlijk, het is geen werelds bedrag maar als je gaat reizen on the cheap dan is 150 baht toch weer de kosten van een dagje in een dorm.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:06 schreef Ener-G het volgende:
Beter pin je 19000, zodat je niet steeds de seveneleven in moet voor een flesje water om je grote geld stuk te slaan.
Ik heb deze tip inderdaad vaker gelezen. Krijg je dan helemaal geen 1000 baht briefjes meer als je 19+k pint?
  woensdag 8 oktober 2014 @ 16:12:16 #255
412566 Lucy-D
dont worry be happy
pi_145333425
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:09 schreef happinessfordogs het volgende:

[..]

Het gaat erom de impact van de 150 baht transactiefee te minimaliseren. Natuurlijk, het is geen werelds bedrag maar als je gaat reizen on the cheap dan is 150 baht toch weer de kosten van een dagje in een dorm.

[..]

Ik heb deze tip inderdaad vaker gelezen. Krijg je dan helemaal geen 1000 baht briefjes meer als je 19+k pint?
daar heb je gelijk in. Ik moest bij elke transactie 4.,50,- bij betalen. en na bijv. 10x pinnen ¤45,- dan heb je alweer 4 x avond eten bij elkaar
pi_145333571
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:09 schreef happinessfordogs het volgende:

[..]

Het gaat erom de impact van de 150 baht transactiefee te minimaliseren. Natuurlijk, het is geen werelds bedrag maar als je gaat reizen on the cheap dan is 150 baht toch weer de kosten van een dagje in een dorm.

[..]

Ik heb deze tip inderdaad vaker gelezen. Krijg je dan helemaal geen 1000 baht briefjes meer als je 19+k pint?
Hm ik ben in de war met vietnam, daar was het 2 miljoen pin limit :P

In Thailand pinden we altijd 1900 baht in plaats van 2000. Anders kreeg je geheid 2 1000 baht briefjes en dat is gaar als je dan iets wil afrekenen op straat wat 120 baht is.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  woensdag 8 oktober 2014 @ 16:19:57 #257
412566 Lucy-D
dont worry be happy
pi_145333671
haha standaard even bij de Seven Eleven wisselen. iets wat voor de duidelijk nooit een probleem is hoor. Overal staan seven elevens bijna net zo veel als ATMS.
pi_145334081
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:16 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Hm ik ben in de war met vietnam, daar was het 2 miljoen pin limit :P

In Thailand pinden we altijd 1900 baht in plaats van 2000. Anders kreeg je geheid 2 1000 baht briefjes en dat is gaar als je dan iets wil afrekenen op straat wat 120 baht is.
dat is een dure bezigheid geworden dan. 1900 bath per keer + pinkosten... zonde van het geld.

en ik vond juist dat duizendjes goed gewisseld werden. Alleen de taxichauffeur zei dat ie het niet kon wisselen, verder geen enkel probleem gehad
  woensdag 8 oktober 2014 @ 16:55:29 #259
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_145334798
Ik was vorig jaar inderdaad de lul met die trein; niet goed opgelet in Bangkok en pas in Ayuthaya ontdekt dat ie niet verder ging. Toen maar minibusje teruggepakt en gevlogen naar CM want geen zin in de nachtbus. Soms even balen als zoiets gebeurd maar het geeft ook aan dat de oplossingen voor het oprapen liggen.

Creditcard mee op reis is altijd handig. Reis al 12 jaar met mastercard, nooit problemen mee gehad. Kosten van de ATM kunnen per bank verschillen. Ben nu in Cambodja en daar is pinnen bij de Canadian Bank bijvoorbeeld gratis. Maar weet even niet meer hoe dat in Thailand zat.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 18:28:50 #260
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_145337659
:) Over het pinnen.

Mocht je tijd zat hebben in Bangkok en kosten willen besparen op het pinnen dan kan je bij de CITI bank pinnen, daar wordt nog geen 150 THB opnamekosten in rekening gebracht, de CITI bank zit naast Terminal 21 en bij het Silom Station van de BTS. Verder nergens.

Al moet worden gezegd dat het wisselen van contant geld een betere wisselkoers geeft bij de wisselkantoortjes dan de pinkoers die je krijgt. Maar om met al te veel contant geld rond te lopen is ook weer zo wat.

Daarnaast kan het verstandig zijn om bij de Rabobank een totaalpakket af te sluiten omdat je dan ook bij het pinnen in niet Eurolanden geen transactiekosten in Nederland van 2,25 euro (of welk tarief de NL bank heeft) hoeft te betalen. Dit totaalpakket kost 3,75 per maand maar als je 4x per jaar in een niet euroland pint dan is dit al goedkoper dan een pakket van een andere bank.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 18:37:10 #261
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_145337874
Volgens mij is het nu 180 baht lokale transactie kosten en geen 150 baht. Zelfs Aeon ATM's zijn overstag gegaan. Citibank is inderdaad nog de enige zonder lokale transactiekosten. Ik zal vrijdag eens kijken als ik in S31 logeer en vast wel in Terminal 21 zal komen.

Maar de beste wisselkoersen krijg je toch op een Visa Gold card wanneer je een credit saldo hebt. 0,75% boven de mid-rate, daar kan geen ene NL bank tegenop.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_145337983
Volgens mij toen wij er waren hoefde die transaction fee nog niet, iig niet op de plekken waar wij waren. Dat zullen ze inmiddels wel rap dichtgetimmerd hebben, en 180 baht per transaction, goeiemorgen zeg :-o
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  woensdag 8 oktober 2014 @ 18:44:42 #263
6941 APK
Factual, I think.
pi_145338069
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:37 schreef buzz1291 het volgende:
Volgens mij is het nu 180 baht lokale transactie kosten en geen 150 baht. Zelfs Aeon ATM's zijn overstag gegaan. Citibank is inderdaad nog de enige zonder lokale transactiekosten. Ik zal vrijdag eens kijken als ik in S31 logeer en vast wel in Terminal 21 zal komen.

Maar de beste wisselkoersen krijg je toch op een Visa Gold card wanneer je een credit saldo hebt. 0,75% boven de mid-rate, daar kan geen ene NL bank tegenop.
Wat doet de baht nu lokaal?
Iets van 41 voor een euro? :{
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 8 oktober 2014 @ 19:00:29 #264
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_145338518
Ik kan trouwens iedereen aanraden om een kookcursus bij een kookschool te doen. Was echt super leuk om te doen, sowieso het een en ander geleerd over de groenten, fruit en kruiden die je in veel Thaise gerechten tegenkomt. Ik had van te voren niet gedacht dat we een kookcursus zouden doen, maar door al het lekkere eten ontstond het idee. Had ook niet gedacht dat het zo leuk zou zijn. Wij kregen trouwens ook goede tips voor alternatieve ingrediënten zodat je de gerechten ook met AH producten kan maken. In mijn woonplaats een Aziatische supermarkt dus dat is helemaal mooi.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 8 oktober 2014 @ 20:46:00 #265
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_145343195
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:44 schreef APK het volgende:

[..]

Wat doet de baht nu lokaal?
Iets van 41 voor een euro? :{
Nu wel, hij was daar zelfs wat onder.

quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:37 schreef buzz1291 het volgende:
Volgens mij is het nu 180 baht lokale transactie kosten en geen 150 baht.
Dat heb ik ook ergens gelezen, zelf kom ik daar niet achter, want ik zal nimmer bij een bank pinnen welke deze kosten berekend, ik geeft de voorkeur aan contant wisselen in combinatie met de CITI bank voor de korte periode dat ik er ben. Contante euro's leveren bij de wisselkantoren van de niet banken zo 0,5 tot 1 THB per euro meer op.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 21:54:57 #266
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_145346912
Eiland hoppen... ik vlieg waarschijnlijk vanuit Chiang Mai naar Phuket of Krabi. Van daaruit wil ik eiland hoppen. Ik wil snorkelen, rotsduiken en wat er ook allemaal te doen valt.

Wat raden jullie aan om te beginnen, Krabi of Phuket en welke eilanden zijn de moeite in die omgeving?

Als laatste ga ik naar Koh Tao om te duiken, Koh Phangang om te feesten en naar Koh Samui om van daaruit terug naar bangkok te vliegen.
pi_145346932
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:00 schreef Mariposas het volgende:
Ik kan trouwens iedereen aanraden om een kookcursus bij een kookschool te doen. Was echt super leuk om te doen, sowieso het een en ander geleerd over de groenten, fruit en kruiden die je in veel Thaise gerechten tegenkomt. Ik had van te voren niet gedacht dat we een kookcursus zouden doen, maar door al het lekkere eten ontstond het idee. Had ook niet gedacht dat het zo leuk zou zijn. Wij kregen trouwens ook goede tips voor alternatieve ingrediënten zodat je de gerechten ook met AH producten kan maken. In mijn woonplaats een Aziatische supermarkt dus dat is helemaal mooi.
Zeker een aanrader, die hadden we in Chiang Mai gedaan. Als je dan ook nog een jungle trek doet waarbij je door de aardappelvelden en andere ingredienten loopt, en de markt meepakt heb je het hele traject tot aan je bord gehad :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  woensdag 8 oktober 2014 @ 22:17:25 #268
6941 APK
Factual, I think.
pi_145348131
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:46 schreef ozzietukker het volgende:

Nu wel, hij was daar zelfs wat onder.
Ik heb door de jaren heen zowel 50 als 39 baht per euro meegemaakt, scheelt toch :+
Hoewel het mijn uitgavenpatroon niet echt verandert...
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 9 oktober 2014 @ 09:38:04 #269
412566 Lucy-D
dont worry be happy
pi_145355450
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:54 schreef egelhond het volgende:
Eiland hoppen... ik vlieg waarschijnlijk vanuit Chiang Mai naar Phuket of Krabi. Van daaruit wil ik eiland hoppen. Ik wil snorkelen, rotsduiken en wat er ook allemaal te doen valt.

Wat raden jullie aan om te beginnen, Krabi of Phuket en welke eilanden zijn de moeite in die omgeving?

Als laatste ga ik naar Koh Tao om te duiken, Koh Phangang om te feesten en naar Koh Samui om van daaruit terug naar bangkok te vliegen.
Phuket en de eilanden in de buurt ben ik niet bekend mee. Wel heb ik ook gedoken in Koh Tao er zitten daar veel duikscholen en de meeste zijn goed hoor. enigste wat ik je echt wil aanraden is dat bij Koh Tao kom je aan bij een haventje en daar zitten ook de meeste duikscholen, hostels en winkels. Daar is het dus het drukst. maar wij hadden gewoon in bangkok het duiken met verblijf geboekt en we kwamen bij duikschool Buddha view terecht dit zat aan een ander strand in het zuiden ( het haventje zit in het westen best dichtbij hoor). Het mooie was dat het strand waar wij zaten echt veel mooier was. niet volgebouwd. Lekker rustig blauw water. echt super mooi. en er zaten 2/3 barretjes aan het strand waar het altijd gezellig was. alleen niet als er een feest op het eiland was, want daar gaat iedereen dan heen natuurlijk.

Het duiken en feesten zal op Koh Tao wel goed komen, maar ik vond het strand waar we zaten vele malen mooier en tropische. wij zaten dus bij buddha view, er naast zat nog een duikschool, seven eleven, kappertje enz: , maar verder ook niet echt veel. bij het haventje zaten tientallen duikscholen dus veel toeristische. het is maar wat je wil.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 16:17:16 #270
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_145366956
Mae Hat, bij de haven, is niet het grootst/drukst, dat is Sairee (in het noorden). Laat je inderdaad niet gek maken op de pier, bekijk van te voren waar je wilt verblijven en ga van daaruit op zoek naar een duikschool die bij je past (sfeer, groot of klein, vertrek vanaf strand of haven, padi of ssi, enz.). Je kunt overal binnenlopen met je vragen. Prijsverschil is er nauwelijks, wel bieden veel scholen korting op verblijf; als je dat wilt dan maakt het natuurlijk wel uit waar je wel en niet wilt verblijven.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 17:00:47 #271
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_145368290
Ik heb nu dus de definitieve datums dat ik vrij ben. Kan dus gaan boeken.

Nu is er een hele leuke aanbieding. 474 euro retour via Kiev (Ukraine International Airlines met korte tussenstop )

Mijn vraag: is dit verstandig na wat er gebeurd is en het gedoe met rusland in die regio te vliegen?
Of heb je hier totaal geen last van.

Via China Airlines is 130 euro duurder. KLM is zelfs 180 euro duurder. ( wel beide rechtstreeks )
pi_145368670
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:00 schreef Mariposas het volgende:
Ik kan trouwens iedereen aanraden om een kookcursus bij een kookschool te doen. Was echt super leuk om te doen, sowieso het een en ander geleerd over de groenten, fruit en kruiden die je in veel Thaise gerechten tegenkomt. Ik had van te voren niet gedacht dat we een kookcursus zouden doen, maar door al het lekkere eten ontstond het idee. Had ook niet gedacht dat het zo leuk zou zijn. Wij kregen trouwens ook goede tips voor alternatieve ingrediënten zodat je de gerechten ook met AH producten kan maken. In mijn woonplaats een Aziatische supermarkt dus dat is helemaal mooi.
Superleuk idee! Denk dat ik dat ook ga doen!
  donderdag 9 oktober 2014 @ 17:26:51 #273
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_145369142
quote:
14s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 17:14 schreef thenxero het volgende:
[..]
Superleuk idee! Denk dat ik dat ook ga doen!
Ik heb 'r al een paar keer gespamd: de kookschool van Poo is bijzonder de moeite waard. Ze is ermee begonnen toen ze in de crisis van 2008 gewoon onvoldoende verkocht in haar langs-de-straat-eetstalletje. Ze woonde in de grootste achterbuurt van Bangkok, Klong Toey slum, en daar is ze haar kookschooltje begonnen, aanvankelijk in haar eigen mini-keukentje. Haar kooklessen hebben 3 kanten: ze neemt je mee naar een van de grootste markten van BKK om je de ingrediënten (en veel meer) te laten zien, ze leert je koken, en ondertussen zie je ook hoe dat gedeelte van de stad en het Thaise leven eruit ziet.

Het eten is eenvoudig te maken en bijzonder smakelijk. En Poo zelf is gewoon vreselijk tof. Met het geld wat ze overhoudt - en begrijp me goed, het is nog steeds geen vetpot en ze werkt 16 uur per dag - bouwt ze niet alleen een beter leven voor haar zoons, maar ook voor de mensen om haar heen. Ze is zelf al veel mini-projectjes begonnen, neemt mensen aan die kwetsbaar zijn en helpt met grotere projecten zoals een coffeeshop (nee, niet volgens de Nederlandse definitie :P ) waar zwakkeren werkervaring kunnen opdoen.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 06:35:51 #274
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_145385196
Oh ja, Poo is van dat boek met die onfortuinlijke titel. _O-
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:01:18 #275
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_145386179
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 06:35 schreef Mariposas het volgende:
Oh ja, Poo is van dat boek met die onfortuinlijke titel. _O-
[ afbeelding ]
Ze heeft ook schorten: "I cooked with Poo..... and I liked it" :)
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 17:49:47 #276
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_145402229
Ticket geboekt! 18 januari tot 4 maart ben ik in Thailand! Nu even overwegen om stukje Laos mee te pikken of gewoon een 60 dagen visum te regelen. Wat zouden jullie doen?
pi_145413743
Weet iemand wat de status is van het vliegveld van Koh Phangan. Kan nergens op internet een recent bericht vinden. Volgens mij was het plan dat deze begin 2015 opengaat. Maar zal vast wel uitlopen. Ik hoop volgend jaar zomer vanaf KP naar BKK terug te kunnen vliegen.
pi_145414958
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 17:49 schreef egelhond het volgende:
Ticket geboekt! 18 januari tot 4 maart ben ik in Thailand! Nu even overwegen om stukje Laos mee te pikken of gewoon een 60 dagen visum te regelen. Wat zouden jullie doen?
Laos <3
pi_145416109
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 17:49 schreef egelhond het volgende:
Ticket geboekt! 18 januari tot 4 maart ben ik in Thailand! Nu even overwegen om stukje Laos mee te pikken of gewoon een 60 dagen visum te regelen. Wat zouden jullie doen?
Meeste mensen doen "heel" Thailand, (dwz Bangkok, het Noorden (Chiang Mai) en de eilanden in het zuiden) in een week of 2/3, dus anderhalve maand is wel aan de lange kant, dus dan zou ik ook even een buurland als Cambodja of Laos meepakken.

quote:
0s.gif [quote]0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 22:33 schreef Heufje het volgende:
Weet iemand wat de status is van het vliegveld van Koh Phangan. Kan nergens op internet een recent bericht vinden. Volgens mij was het plan dat deze begin 2015 opengaat. Maar zal vast wel uitlopen. Ik hoop volgend jaar zomer vanaf KP naar BKK terug te kunnen vliegen.
Geen idee wat de status is, maar vind het zelf een beetje nutteloos om daar een vliegveld te bouwen. Je bent met de boot in 30 min. op Ko Samui, op een pier vlakbij het vliegveld van Ko Samui.

[ Bericht 0% gewijzigd door prt1 op 10-10-2014 23:31:12 ]
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:02:06 #280
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_145430057
Hoe is de verbinding tussen Koh Tao, Koh Phangan en Koh Samui?

Als ik van Krabi richting daar naartoe ga wat is het makkelijkste manier om waar naartoe te reizen?

Ik ben 25 februari voor de Half Moon party op Koh Phangan.

4 maart vlieg ik weer naar huis vanuit Bangkok.

Hoe zouden jullie de 3 eilanden in mijn schema zetten?

Voorbeel: 21 tm 24 febr. Koh Tao, 25 tm 27 febr. Koh Phangan, 27 tm 2 mrt Koh Samui, reis naar bangkok.

Zouden jullie vanuit Koh Samui het vliegtuig nemen naar bangkok?
Misschien kan ik de laatste dag 's morgens het vliegtuig van Koh Samui nemen en dan gelijk via airport terug naar nederland.

Ervaringen?
pi_145430950
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 16:02 schreef egelhond het volgende:
Hoe is de verbinding tussen Koh Tao, Koh Phangan en Koh Samui?
Als ik van Krabi richting daar naartoe ga wat is het makkelijkste manier om waar naartoe te reizen?
Ik ben 25 februari voor de Half Moon party op Koh Phangan.
4 maart vlieg ik weer naar huis vanuit Bangkok.
Hoe zouden jullie de 3 eilanden in mijn schema zetten?
Voorbeel: 21 tm 24 febr. Koh Tao, 25 tm 27 febr. Koh Phangan, 27 tm 2 mrt Koh Samui, reis naar bangkok.
Zouden jullie vanuit Koh Samui het vliegtuig nemen naar bangkok?
Misschien kan ik de laatste dag 's morgens het vliegtuig van Koh Samui nemen en dan gelijk via airport terug naar nederland.
Ervaringen?
Geen ervaring tussen Krabi en Suratthani maar als je beetje gaat zoeken zal je erachter komen dat er genoeg bussen rijden tussen die 2 plaatsen al dan niet gecombineerd met een boot kaart.
De verbindingen tussen de eilanden zelf zijn goed.
Voorbeeld: http://www.lomprayah.com/E/booking_buffet_1.aspx
  zondag 12 oktober 2014 @ 03:35:22 #282
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_145447258
Van Krabi met de bus naar Suratthani, vandaar met de gammele nachtboot naar Koh Tao (geen echte aanrader heb ik gehoord, wel goedkoop en efficiënt) of met de boot naar Samui (uurtje of twee denk ik?) en een andere boot naar Koh Tao (2 uur). Als je voor je open water (in de volksmond: padi) wilt gaan zou ik je schema wel naar voren halen en zorgen dat je minimaal 5 dagen op Koh Tao bent - wat geen straf is!
Boot van Koh Pagnang naar Samui is maar een half uurtje, busjes naar het vliegveld staan klaar bij de pier. Afhankelijk bij welke pier je stopt is het een half uur tot een uur rijden naar het vliegveld. De combi boot-taxibusje-binnenlandse vlucht-vlucht naar NL is goed te doen (je kan vanaf Koh Tao binnen 24 uur thuis zijn!), er gaan veel vluchten van Samui naar Bangkok dus altijd wel eentje die een uur of twee voor je volgende vlucht aankomt. Wel op tijd achter de tickets aangaan want de goedkoopste zijn altijd in no time uitverkocht!
pi_145450654
Tussen die eilanden en Suratthani zou ik gewoon de catamaran van Lomprayah pakken. Veel sneller, veiliger, en om de prijs hoef je het niet te doen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_145510896
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 23:24 schreef prt1 het volgende:

[..]
Geen idee wat de status is, maar vind het zelf een beetje nutteloos om daar een vliegveld te bouwen. Je bent met de boot in 30 min. op Ko Samui, op een pier vlakbij het vliegveld van Ko Samui.
Vliegen vanaf Koh Samui vind ik echt veel te duur. Ik hoop dat het vanaf KP een stuk goedkoper wordt. Maar zal ook vast wel niet!
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:58:33 #285
62913 Blik
The one and Only!
pi_145531684
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 17:49 schreef egelhond het volgende:
Ticket geboekt! 18 januari tot 4 maart ben ik in Thailand! Nu even overwegen om stukje Laos mee te pikken of gewoon een 60 dagen visum te regelen. Wat zouden jullie doen?
Zou op zeker even een uitstapje maken naar Cambodja voor Angkor Wat en Pnomh Penh/The Killing Fields. Kost een weekje.
pi_145533007
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 17:49 schreef egelhond het volgende:
Ticket geboekt! 18 januari tot 4 maart ben ik in Thailand! Nu even overwegen om stukje Laos mee te pikken of gewoon een 60 dagen visum te regelen. Wat zouden jullie doen?
Visumregels zijn zodanig aangepast dat je 60 dagen in Thailand kunt verblijven zonder vooraf een visum te regelen. Na 30 dagen moet je wel even verlengen bij Thai immigration maar dat zou eventueel ook kunnen door naar Laos te gaan.

  dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:05:54 #287
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_145534288
Maar dan moet je Laos (of welk buurland dan ook) wel echt bezoeken, visa runs mogen sinds augustus niet meer.
pi_145535318
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 16:05 schreef babette21 het volgende:
Maar dan moet je Laos (of welk buurland dan ook) wel echt bezoeken, visa runs mogen sinds augustus niet meer.
Je kunt toch in Thailand naar de dichtstbijzijnde Thai Immigration gaan en daar verlengen of is dat ook afgeschaft?
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:13:28 #289
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_145536672
Dat kan eenmalig. Dus als je aan 60 dagen genoeg hebt dan kun je daarvoor kiezen (als je een visa on arrival van 30 dagen hebt; dus aankomst via luchthaven, niet over land) dan kun je daarvoor kiezen ipv een toeristenvisa van 1 entry (60 dagen, 30 euro) aan te vragen. Je moet je dan alleen wel realiseren dat je dat vlak voor dag 30 móet regelen en bedenken of je daar zin in hebt of niet. Is bijv. minder grappig als je net dan in de middle of nowhere zit.
pi_145538362
Zo, ticket geboekt :7
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:08:47 #291
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_145546326
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 14:58 schreef Blik het volgende:
[..]
Zou op zeker even een uitstapje maken naar Cambodja voor Angkor Wat en Pnomh Penh/The Killing Fields. Kost een weekje.
Maar laat alle beelden daar svp dan wel staan... Ook al vind je persoonlijk dat er eentje niet helemaal bijhoort...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:35:22 #292
62913 Blik
The one and Only!
pi_145547724
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:08 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Maar laat alle beelden daar svp dan wel staan... Ook al vind je persoonlijk dat er eentje niet helemaal bijhoort...
Kon ze niks aan doen, het werd haar zo ingefluisterd :D
pi_145568776
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 16:02 schreef egelhond het volgende:
Hoe is de verbinding tussen Koh Tao, Koh Phangan en Koh Samui?
Als ik van Krabi richting daar naartoe ga wat is het makkelijkste manier om waar naartoe te reizen?
Ik ben 25 februari voor de Half Moon party op Koh Phangan.
4 maart vlieg ik weer naar huis vanuit Bangkok.
Hoe zouden jullie de 3 eilanden in mijn schema zetten?
Voorbeel: 21 tm 24 febr. Koh Tao, 25 tm 27 febr. Koh Phangan, 27 tm 2 mrt Koh Samui, reis naar bangkok.
Zouden jullie vanuit Koh Samui het vliegtuig nemen naar bangkok?
Misschien kan ik de laatste dag 's morgens het vliegtuig van Koh Samui nemen en dan gelijk via airport terug naar nederland.
Ervaringen?
Persoonlijk vond ik Samui niet echt geweldig, beetje het familie eiland van de 3.. Ik zou er zeker geen 4 dagen voor uit trekken. Meer tijd op Koh Phangan / Koh Tao is een beter idee imo. Als je toch naar de halfmoon gaat kan je er net zo goed nog een dagje Eden aan vastplakken. ;) Wil je gaan duiken op Koh Tao? Als je je OW wilt halen ben je sowieso 3-3.5 dag bezig.

Afhankelijk van je vlucht kan je in één keer van Koh Tao naar Bangkok. De laatste keer ben ik 's ochtends om 10 uur op de boot gestapt, 's avonds om 10 uur op het vliegveld aangekomen en in één keer door naar NL. Het is een verrot lange reis, maar je kan wel een extra dag op één van de eilanden blijven.
pi_145688045
Het is dan wel het thailand topic maar ik hoop dat ik hier ook met meer algemene ZO Azie vragen terecht kan.
Ik wil graag een maand of 4 naar ZO Azie (thailand/laos/cambodja/vietnam/maleisie/singapore) ik heb niet echt een datum dat ik weer per ce terug hoef te zijn. Wat raden jullie aan
-Enkeltje of retourtje? (gaat dat me veel schelen in kosten/levert krijg ik daar problemen mee met visums?)
  zondag 19 oktober 2014 @ 06:13:57 #295
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_145691765
Die vraag komt regelmatig voorbij. Het levert je financieel volgens mij niets op. Soms zelfs het tegenovergestelde. Ja, het kan je problemen opleveren. Officieel mag de luchtvaartmaatschappij je niet eens meenemen die kant op, en dan moet je vervolgens immigratie nog door. Sommigen lullen zich eruit door aan te geven met de bus verder te gaan naar bv Cambodja, maar het blijft tegen de regels, een risico, en een vreselijk a-relaxed begin van je vakantie.
  zondag 19 oktober 2014 @ 11:09:19 #296
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_145693467
Ik heb me helemaal verdiept in Thailand. Het volgende kan ik je meegeven:

Een ticket enkel boeken is veel duurder. Bv klm kost een enkeltje 18 januari 720 euro. Boek je 4 maart apart kost het ook weer 720 euro. Boek je heen en terug kost het je gewoon samen 720 euro.

Dus mijn raad: Boek heen en terug. Mocht je dan je vertrekdatum willen verzetten dan zal dat wat kosten met zich meebrengen.

Ben je langer dan 30 dagen in Thailand, dan moet je kunnen laten zien dat je thailand binnen die dagen verlaat ( kan zowel bij KLM als in Bangkok bij aankomst problemen opleveren).

Hiervoor heb ik een goedkope en makkelijke oplossing:

Ik heb via expedia en ticket geboekt van Phuket naar Kuala Lumpur. Deze met een annuleringsverzekering van 9 euro.
Nou ik kan mooi laten zien dat ik thailand uitga dus geen problemen met vertrek en aankomst.
In thailand doe ik de boeking annuleren, kost me totaal 9 euro.
Kan je de grens overgaan wanneer je wilt binnen die 30 dagen. Kom je later terug in thailand krijg je weer opnieuw visum voor 15 dagen ( via grens ) of 30 dagen ( via vliegtuig).
  zondag 19 oktober 2014 @ 11:21:47 #297
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_145693679
Je kunt natuurlijk ook gewoon naar KL gaan :D
  zondag 19 oktober 2014 @ 11:35:39 #298
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_145693915
Ik ben nu op enkele reis in ZOA, kwam Cambodja gelukkig zonder gedoe binnen, maar had wel mijn Thailand visa achter de hand mochten ze moeilijk hadden willen doen. Twee enkele tickets is in verhouding duurder maar geeft wel alle vrijheid (niet alleen qua tijd maar ook qua bestemming, ik zit niet aan een eindpunt vast waar ik of moet eindigen of op het laatst nog heen moet vliegen). Als dat je allemaal niet uitmaakt, ja dan is een retour handiger.
  zondag 19 oktober 2014 @ 12:04:21 #299
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_145694488
Wat is jullie ervaring met tickets kopen voor de nachttrein (Bangkok naar Chumpon) op de dag zelf, kort van tevoren? Eén van mijn opties om (vanaf Laos) die kant op te gaan is vliegen naar Bangkok waar ik dan in de middag aankom, genoeg tijd om de trein van 19.30 te halen. Maar als ik dan geen kaartje weet te bemachtigen zit ik een nacht in Bangkok en daar heb ik niet zo'n zin in... Of zijn tickets ook online te reserveren?

Edit: heb toch goedkope vliegtickets gevonden, dus vraag is niet meer relevant!

[ Bericht 9% gewijzigd door babette21 op 19-10-2014 13:05:56 ]
pi_145883495
Morgen vertrekt het vliegtuig weer. _O_
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:15:25 #301
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_145892057
En als je dan toch rondreist, is een open jaw vaker nog veel goedkoper. Zelfs bij KLM is een combi van b.v AMS-BKK en KUL-AMS minstens 100 euro goedkoper dan een een retourtje AMS-BKK. Singapore is daar ook een alternatief voor sinds je heel goedkoop een enkeltje DMK-SIN kan kopen bij Scoot, meestal goedkoper dan AirAsia.

En mijn vliegtuig gaat morgen ook weer, maar dan wel richting huis!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')