abonnement Unibet Coolblue
pi_143448817
Wat gaaf die muis O+ ! Ik wil dat ook wel leren, die amigudingessen, maar het ziet er zo teeny-tiny-priegelig uit dat ik nu al vrees dat met mijn lompe vingers nooit te kunnen.
pi_143450175
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat gaaf die muis O+ ! Ik wil dat ook wel leren, die amigudingessen, maar het ziet er zo teeny-tiny-priegelig uit dat ik nu al vrees dat met mijn lompe vingers nooit te kunnen.
Dat is dat muisje ook wel, want ik heb met een naald van 1,5 mm gewerkt. Er komt dus wel wat gepriegel bij kijken, zeker bij het begin en het einde van het lijfje. Maar de technieken zelf zijn heel eenvoudig. Gewoon eens proberen! Het fijne aan de relatief kleine dingen is dat ze weinig aan materiaal kosten. :Y)

Ik zit zelf te overwegen om aan micro-crochet te beginnen!



Het enige wat me ervan weerhoudt is dat ik mezelf nu al een freak vind met dat gehaak en als ik me op micro-crochet stort is daar geen ontkennen meer aan. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_143450241
Wow.... respect, dat is echt gaaf
Wat voor garen gebruik je daarvoor? Gewoon borduurgaren of zo?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_143450292
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wow.... respect, dat is echt gaaf
Wat voor garen gebruik je daarvoor? Gewoon borduurgaren of zo?
Hier staat er uitleg bij:

"I started with a 0.6mm hook. In hindsight I should have probably started with a 1.0mm in order to ease myself into it. I've now moved on to the 0.4mm hook which I purchased from the Etsy store, Threads and Links. I crochet with common polyester sewing thread because it's cheap and strong. I have used embroidery thread and cotton thread and have found that they sometimes rip. This may be because I'm a little heavy handed."
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_143450325
Mijn vriend vindt het awesome.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:27:42 #181
382129 crew  Donna
pi_143451945
Ik ook!
pi_143452324
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hier staat er uitleg bij:

"I started with a 0.6mm hook. In hindsight I should have probably started with a 1.0mm in order to ease myself into it. I've now moved on to the 0.4mm hook which I purchased from the Etsy store, Threads and Links. I crochet with common polyester sewing thread because it's cheap and strong. I have used embroidery thread and cotton thread and have found that they sometimes rip. This may be because I'm a little heavy handed."
Dank je :D
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 20:56:32 #183
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_143458872
1 voordeel: het garen zal je de kop niet kosten... Maar wat een gepriegel Claudia, dapper als je je daaraan durft te wagen!
in de haak.
pi_143460604
Ik heb net weer een appeltasje af (dat was ooit mijn eerste project, toen voor het buurmeisje en dit keer voor mijn dochtertje). Ik moet nog een foto maken. Hierna ga ik een tas voor mijn zoontje maken, maar dan met een andere applicatie:



Als je op zoek bent naar applicaties, is deze verkoper een absolute aanrader. Ik vind haar ontwerpen vrijwel zonder uitzonderingen geweldig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_143504617
Ugh, wat was dit een rotproject:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 17 augustus 2014 @ 12:09:33 #186
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_143504785
Ziet er wel goed uit!
pi_143504808
Maar wel een heel leuk resultaat!

Is t drops Paris? Ik vind dat toch zulk rotspul om mee te werken :@ maar de kleurtjes zijn zo mooi...
Kwak
  zondag 17 augustus 2014 @ 12:22:56 #188
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_143505119
Bokito! Hij is wel leuk Claudia. Ziet er uit als heel dik garen, ribbon XL oid? Gaat wel snel, maar ik kreeg er ontzettende pijn van in mijn polsen :(
pi_143505217
Hij is wel heel leuk :Y
pi_143506020
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:10 schreef kwakz0r het volgende:
Maar wel een heel leuk resultaat!

Is t drops Paris? Ik vind dat toch zulk rotspul om mee te werken :@ maar de kleurtjes zijn zo mooi...
Ja, het is Drops Paris! Ik heb hetzelfde als jij: het garen splijt snel maar de kleuren zijn mooi. Ik ben nu zo aan het garen gewend dat ik er prima mee kan haken.

Weet jij een goed alternatief qua dikte?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_143506074
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, het is Drops Paris! Ik heb hetzelfde als jij: het garen splijt snel maar de kleuren zijn mooi. Ik ben nu zo aan het garen gewend dat ik er prima mee kan haken.

Weet jij een goed alternatief qua dikte?
Qua dikte Catania Grande. Splijt helemaal niet, maar wel stugger om mee te werken en veel minder kleuren.
pi_143506158
Ik ben er bij nader inzien ook wel blij mee. M'n vriend vindt het een geweldig ding. :') Maar het was een enorm gedoe, met name om het oranje van gezicht aan het grijs van het hoofd te naaien. Daarna bleef er een gat over en dat moest je dan weer dichthaken - ik vond het maar een vervelend patroon. Met het borstelen van het garen op het hoofd was ik bang om m'n gehele project te verpesten en het monteren van de ledematen aan het lichaam kwam wel erg nauw.

Kortom: ik ben blij dat ik ervan af ben. Op naar leukere projecten!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_143506249
quote:
14s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:00 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Qua dikte Catania Grande. Splijt helemaal niet, maar wel stugger om mee te werken en veel minder kleuren.
Ah, ga ik dan zeker eens proberen! Ik gebruik Drops Paris meestal voor projecten waarbij het niet erg is dat het garen stug is, dus het enige nadeel lijkt me de beperkte kleurenkeuze.

Ik haak trouwens steek vaker met wol. Ik heb het liefst dat m'n knuffels zacht en knuffelbaar zijn. Bij zo'n gorilla zit dat er sowieso niet in en dan is katoen de betere keuze.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_143507078
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ah, ga ik dan zeker eens proberen! Ik gebruik Drops Paris meestal voor projecten waarbij het niet erg is dat het garen stug is, dus het enige nadeel lijkt me de beperkte kleurenkeuze.

Ik haak trouwens steek vaker met wol. Ik heb het liefst dat m'n knuffels zacht en knuffelbaar zijn. Bij zo'n gorilla zit dat er sowieso niet in en dan is katoen de betere keuze.
Ik vind wol en merino ook veel fijner. Knuffels zien er ook zachter uit. Maar die kleurtjes he.... Zucht O+

Ik vind van Catania grande de kleuren zo "hard". Drops heeft dat grijzige wat ik zo mooi vind.
Kwak
pi_143507516
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:34 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik vind wol en merino ook veel fijner. Knuffels zien er ook zachter uit. Maar die kleurtjes he.... Zucht O+

Ik vind van Catania grande de kleuren zo "hard". Drops heeft dat grijzige wat ik zo mooi vind.
Ze hebben bij Grande wat kleuren toegevoegd die minder hard zijn (mint, lila, koperbruin etc). Maar het geel is inderdaad niet om aan te zien en ze hebben ook maar 1 soort roze. Maar het is even dik als Drops Paris en splijt absoluut niet.
pi_143508187
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:34 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik vind wol en merino ook veel fijner. Knuffels zien er ook zachter uit. Maar die kleurtjes he.... Zucht O+
Ik heb mijn dino met lange nek gemaakt met BC Garn Semilla. Ik vond dat fijn garen om mee te haken en de knuffel is stevig genoeg om nek en hoofd te kunnen 'dragen'. Katoen is er dus helemaal niet voor nodig en nu is de knuffel veel zachter. Ik had bovendien aan een halve bol genoeg, dus dat viel qua prijs ook wel mee. En de kleuren van dat merk zijn ook erg mooi! (Het is geen alternatief voor Drops Paris want dunner.)

Ik heb voor m'n promotie aan mensen gevraagd om wol en/of katoen en ik heb een enorme variatie aan garen gekregen. Erg leuk, want het biedt mij de gelegenheid om meer te proberen dan Drops, Phildar en Catania, waar ik nu elke keer op terugval.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_143509299
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 14:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb mijn dino met lange nek gemaakt met BC Garn Semilla. Ik vond dat fijn garen om mee te haken en de knuffel is stevig genoeg om nek en hoofd te kunnen 'dragen'. Katoen is er dus helemaal niet voor nodig en nu is de knuffel veel zachter. Ik had bovendien aan een halve bol genoeg, dus dat viel qua prijs ook wel mee. En de kleuren van dat merk zijn ook erg mooi! (Het is geen alternatief voor Drops Paris want dunner.)

Ik heb voor m'n promotie aan mensen gevraagd om wol en/of katoen en ik heb een enorme variatie aan garen gekregen. Erg leuk, want het biedt mij de gelegenheid om meer te proberen dan Drops, Phildar en Catania, waar ik nu elke keer op terugval.
oh dat ziet er mooi uit!

ik ben dol op phildar partner 3,5, drops alpaca (wel heel fijn, meer voor breien maar zo lief en zacht en pluizig), en cotton merino van drops is ook heeeel fijn spul!
Kwak
pi_143509443
Ik heb de andere dino met Drops Merino gemaakt (gekregen van miss_sly) en dat is inderdaad geweldig spul. Heel zacht en niet zo pluizig als BC Garn Semilla.

Drops Alpaca vind ik niet zo fijn voelen, kriebelig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_143509902
Tijd om te gaan naaien...heb er geen zin in, vandaar dat ik het hier even plaats, even een stok achter de deur dat ik snel het resultaat moet showen :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 17 augustus 2014 @ 14:44:24 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_143509947
Claudia, wat ben jij productief de laatste tijd zeg! Prachtig allemaal O+
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')