Daar stuur ik de aanmaning naar, hij is immers verantwoordelijk voor de betalingen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:19 schreef DroogDok het volgende:
Het lijkt me dat de organisatie aansprakelijk is, niet degene "die over de betalingen gaat"? Wat heb je dan aan zijn adres?
Waar heb je de rekening heen gestuurd dan?quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:21 schreef Susteren het volgende:
[..]
Daar stuur ik de aanmaning naar, hij is immers verantwoordelijk voor de betalingen.
het lijkt me dat je de stichting / bedrijf moet aanspreken, niet de boekhouder persoonlijk.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:21 schreef Susteren het volgende:
[..]
Daar stuur ik de aanmaning naar, hij is immers verantwoordelijk voor de betalingen.
De tussenpersoon, degene die mij ook de opdracht heeft geregeld.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waar heb je de rekening heen gestuurd dan?
Ik weet bij god niet hoe de structuur van die organisatie is, maar volgens mij is dat ook gewoon de organisator.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:22 schreef DroogDok het volgende:
[..]
het lijkt me dat je de stichting / bedrijf moet aanspreken, niet de boekhouder persoonlijk.
KvK?quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:24 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ik weet bij god niet hoe de structuur van die organisatie is, maar volgens mij is dat ook gewoon de organisator.
Dan moet de aanmaning daar ook heen lijkt mij, hij geeft opdracht, hij moet zorgen dat betaald wordt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:23 schreef Susteren het volgende:
[..]
De tussenpersoon, degene die mij ook de opdracht heeft geregeld.
Goed punt, maar ben tot nu toe gewend dat klanten vrijwel meteen betalen, in ieder geval binnen 14 dagen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:35 schreef eleusis het volgende:
2 weken te laat is niet zo veel, zeker in de zomervakantie.
Het hoort erbij. Gewoon een zakelijke laatste aanmaning sturen met een finale termijn, en dat je daarna administratiekosten rekent.
Als je gaat flippen komt dat niet professioneel over, misschien kom je elkaar in de toekomst weer tegen dus waarom om iets kleins al schepen verbranden.
Dan heb je lieve klanten! Sinds de crisis zie ik het zo vaak dat klanten op het allerlaatste moment betalen (andere sector natuurlijk wel). Tja, dan betaal ik dus mijn leveranciers ook weer op het laatste moment... De circle of kutheid!quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:37 schreef Susteren het volgende:
[..]
Goed punt, maar ben tot nu toe gewend dat klanten vrijwel meteen betalen, in ieder geval binnen 14 dagen.
Snap het nooit echt, als ik een product of dienst bij iemand afneem betaal ik daar ook gewoon voor, binnen de betalingstermijn.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:42 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dan heb je lieve klanten! Sinds de crisis zie ik het zo vaak dat klanten op het allerlaatste moment betalen (andere sector natuurlijk wel). Tja, dan betaal ik dus mijn leveranciers ook weer op het laatste moment... De circle of kutheid!
Het is natuurlijk (vooral met grotere bedragen) goedkoper om het later te betalen, maar zelf vind ik het gewoon belangrijk betalingstermijnen te respecteren. Ik wacht zelf ook niet graag maanden op mijn geld, waarom zouden anderen dat wel moeten denk ik dan.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:51 schreef Droopie het volgende:
Gewoon even geduld hebben, en koester je klanten die direct betalen.
Maar het is schijnbaar normaal om tegen het einde van de betalingstermijn te betalen of erna.
Ik werk bij een heel gezond bedrijf (volgens mij dan) maar bij iedere factuur die binnenkomt wordt er gezegd, die betalen we pas over 30 dagen en dan vergeten ze hem ook nog wel eens.
Ook als je niet vaker zaken wilt doen want van een agressieve benadering worden mensen vaak heel traag met betalen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:05 schreef Catch22- het volgende:
wat voor betalingstermijn heb je? En je moet wel denken om je relatie me deze klant, als je vaker zaken wil doen zal een aggresieve opstelling niet helpen.
Bedrag dient binnen 14 dagen overgemaakt te zijn.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:05 schreef Catch22- het volgende:
wat voor betalingstermijn heb je? En je moet wel denken om je relatie me deze klant, als je vaker zaken wil doen zal een aggresieve opstelling niet helpen.
Hier zou ik graag een bron van zien. Dit is namelijk niet juist....quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:06 schreef Deetch het volgende:
Incassotraject mag pas na herinnering en aanmaning dus dat heeft nu nog geen zin.
dat is echt heel kort, daar houdt toch bijna geen bedrijf zich aan?quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:07 schreef Susteren het volgende:
[..]
Bedrag dient binnen 14 dagen overgemaakt te zijn.
Is dat (aantoonbaar) afgesproken, of heb je dat alleen zo op je factuur vermeld?quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:07 schreef Susteren het volgende:
[..]
Bedrag dient binnen 14 dagen overgemaakt te zijn.
Oke bedankt voor de tips! Heb nog veel te leren.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:06 schreef Deetch het volgende:
Incassotraject mag pas na herinnering en aanmaning dus dat heeft nu nog geen zin. daarnaast is het ook onprofessioneel om direct een incassobureau in te schakelen. Zeker gezien de zomerperiode waarin betalingen soms wat op zich laten wachten.
je moet dus gewoon een herinnering sturen met finale termijn naar hetzelfde adres als waar ook je originele factuur heen is gegaan. Het prive adres van de boekhouder hebt jij niks mee nodig. Ik zou ook goed pissig worden als iemand van een bedrijf mijn prive adres geeft aan een ander.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |