abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 22 juli 2014 @ 19:03:52 #1
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_142606109
Hallo allemaal, ik ben Spongeboss,

Mijn ervaring met tarotkaarten is nog niet super, dat wil zeggen ik ben geen know it all guru. De basis heb ik wel en ik train wat bij, daarom wil ik graag ook voor jullie gewoon vragen beantwoorden die jullie hebben. R&P vragen, dat kan van alles zijn, van wat problemen die je wakker houden. Onzekerheid, of misschien vraag je je af of je op het juiste pad zit? Vragen die ik zelf heb gesteld zijn bijvoorbeeld: ‘Waarom wil ik zo graag mijn doelen verwezenlijken?’ Daar komen dan soms zeer verhelderde antwoorden uit, dus vraag je vragen. Wel wil ik even benadrukken dat hier onder een hele riedel komt waar ik uitleg wat de tarot is, lees dat aub ook even. Natuurlijk is het ook vanzelfsprekend dat de R&P regels gelden ik kan geen diagnoses stellen, ik kan niet bemiddelen in ernstige ziektes etc. Als je je niet goed voelt ga naar een huisarts, mocht je bang zijn of je schamen naar een huisarts te gaan dan mag je dat wel vragen en wie weet kunnen de kaarten daar wat inzicht in geven? Maar in principe is zelfs dat niet nodig want je hoeft je nooit maar dan ook nooit te schamen voor zoiets.

Wat is de tarot? Tarot heeft een geschiedenis als kaartspel uit 1300, later gingen mensen er de toekomst mee voorspellen en nu wordt tarot ook wereldwijd gebruikt als een gids. Wat bedoel ik met gids? Wat ik bedoel is dat men soms met een vraag zit, maar wie moet je het vragen? Of je schaamt je om over zoiets te praten? Of je bent helemaal alleen en er is niemand om iets te vragen, je beste vrienden pakken de telefoon niet op? De tarot is zo’n raad pleger een vriend die je nooit in de steek laat. Ik stel een vraag in jouw naam in dit geval en de kaarten worden dan door mij willekeurig eruit gepikt waar ik me goed bij voel, soms springt een kaart eruit alsof ze om aandacht schreeuwt, of wilt zeggen ‘Hey ik heb iets belangrijks te zeggen.’ Afijn ik neem de kaarten tot me ik bekijk ze en ik ga er proberen mening eruit te halen. Hoe uitgebreider jij je probleem omschrijft hoe meer ik kan met kaarten, omdat één kaart zoveel kan betekenen. Daarom wil ik nogmaals benadrukken ik voorspel de toekomst niet ik vraag ze een vraag en ik vraag advies. En zelfs de beste psycholoog van de wereld kan jou niet helpen als jij niets verteld over je problemen of jezelf. Met andere woorden als iemand vraagt: ‘Ga ik gelukkig worden met deze meid.’ Kan ik veel minder informatie geven bij de kaarten dan dat iemand zegt: ‘Er is wat spanning in onze relatie dit komt omdat .... gaan we hier samen uitkomen of wat moeten ik doen?’ Dan kan ik veel meer en betere adviezen geven omdat ik weet waar ik moet zoeken in de kaart. Overigens zijn de adviezen niet bindend, je hoeft ze niet te volgen, ze willen enkel wat perspectief geven. Als jij denkt ‘dom idee,’ doe het dan niet, maar denk je daar zit wat in? Tja het is aan jou!

Is het dan niet gewoon willekeurige bullshit die zo generaliserend is dat het op iedereen kan slaan?
Daar zijn de meningen het niet zo over eens, en erg verdeeld mij maakt het niet uit... De psychiater Anthony Louis vind van niet. Mocht je dit toch denken, dan is dat prima de mogelijkheid is er en het staat al duidelijk hier, dus is er geen enkele reden voor jou om het nog eens te roepen.

Hoe stel ik een goeie vraag?
Stel jezelf eerst even voor, dat kan zijn ‘Hallo ik ben Spongeboss’ in mijn geval, dat is al genoeg. Als je meer informatie wilt geven mag dat allemaal, vertel ook wat over je situatie zodat ik weet waar in de kaart ik moet zoeken. Anders moet ik alles opnoemen wat de kaart zou ‘kunnen’ betekenen, ik zit namelijk niet naast je en kan niet steeds vragen stellen bij de kaarten. Als ik niet zoveel betekenissen hoef te geven van wat ‘zou’ kunnen zijn kan ik meer lezingen doen en dus meer mensen helpen. Weet je niet zeker of je vraag goed is, dan stuur je een dm.

Hoe ga ik te werk?
Ik heb twee paar decks,
Een zen deck dat vooral gebaseerd is op het hier en nu, deze is heel mooi voor zelf reflectie.
Rider waite, een standaard tarot deck en het deck dat de meeste lezers gebruiken.

Wat ik dus niet doe: Toekomst voorspelling ook is dit geen wedstrijd voor mij om te zien of ik alle pijltjes in de roos gooi, ik kan ergens naast zitten. Maar goed het is gratis en tot nu toe heb ik heel vaak gehad dat ik in de goeie richting zit.

[ Bericht 23% gewijzigd door Re op 02-08-2014 12:50:27 ]
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 19:05:44 #2
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_142606175
quote:
Simpel vertel me wat over jezelf kort, het mag zo kort als mijn introductie van hallo ik ben spongeboss. Hoe meer je me vertelt hoe meer ik je kan helpen met de kaarten interpreteren.
Ik interpreteer dit als een kut topic. En dat zonder kaarten.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  dinsdag 22 juli 2014 @ 19:06:17 #3
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_142606201
quote:
Mijn tarot methode werkt meer als in ik ga kaarten trekken en zal ze je uitleggen en kijken of we er inzichten of nieuwe perspectieven uit kunnen krijgen
Ben je goed in he, trekken.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_142606217
Kheb al tijden geen puf, hang maar de hele dag op de bank. Geen zin om naar buiten te gaan. Wat doe ik er aan???
Intentionally left blank.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 19:07:08 #5
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_142606242
quote:
Voorbeeld van vraag: Ik had ruzie met mijn vriendin wat moet ik nu doen/komt het nog goed?
etc zulke vragen zijn allemaal prima.
Het goed maken en dan komt het goed. En let wel, weer zonder kaarten los ik het op.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  dinsdag 22 juli 2014 @ 19:07:54 #6
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_142606270
quote:
Mocht je zin hebben te trollen pak quote deze op en plak hem in klb of maak een klachten topic over mij, maar ga niet hier zitten te trollen waar ik serieus lezingen voor mensen ga doen. Ik dank jullie hiervoor.
Oh sorry, ik kwam nu pas bij dit stukje aan, nog veel succes!
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  dinsdag 22 juli 2014 @ 19:08:12 #7
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_142606285
Ik had geen ruzie met mijn vriendin. Wat moet ik nu doen?
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  dinsdag 22 juli 2014 @ 19:11:26 #8
383931 Partypoeper
0979856467553765708
pi_142606428
hallon hoe ziet mijn toekomst eruit?

gr gr
pi_142606431
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 19:08 schreef Klokov het volgende:
Ik had geen ruzie met mijn vriendin. Wat moet ik nu doen?
Slaan natuurlijk en terugsturen naar de keuken.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 19:15:34 #10
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_142606607
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 19:06 schreef wwwever het volgende:
Kheb al tijden geen puf, hang maar de hele dag op de bank. Geen zin om naar buiten te gaan. Wat doe ik er aan???
Grappig ik trok als eerste kaart de zon, dat kan betekenen dat je voorheen een betere tijd hebt gehad, meer energie. Het kan zelfs betekenen dat het gewoon super warm is. Of misschien voel je je wel negatief en verbloem je je negativiteit door gelukkig te lijken aan de oppervlakte? De tweede kaart is een 10 van wanden/batons

De tien van wanden betekend vaak een situatie van veel druk en stress. Het lijkt allemaal erg veel, het kan ook zijn dat je misschien problemen op je rug mee draagt?
Het advies of de boodschap van deze kaart is probeer het niet alleen op te lossen zoek iemand om je te helpen, het kan ook betekenen dat je misschien iets met iemand moet doen dan kom je misschien wel buiten en is er meer energie? Aan de andere kant kan de kaart ook negativiteit en een gevoel van hopeloosheid betekenen als dat het geval is ga naar een dokter.

derde kaart de duivel.
Leugens en jezelf voor de gek houden, misschien zit je vast in een slecht patroon waar je gewoon lekker op de bank ligt zodat je niet veel hoeft, of misschien voelt het fijner dan eens op te staan en iets te doen met tegenzin. Er is iets uit de balans en misschien moet je die weer herpakken. De duivel is vooral een kaart van plezier maken en gewoon nergens een fuck om geven de plichten of de afwas.

Ik had graag je feedback gehad, als je dit zinnig vond - bedankt!
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 19:16:51 #11
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_142606654
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 19:15 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Grappig ik trok als eerste kaart de zon, dat kan betekenen dat je voorheen een betere tijd hebt gehad, meer energie. Het kan zelfs betekenen dat het gewoon super warm is. Of misschien voel je je wel negatief en verbloem je je negativiteit door gelukkig te lijken aan de oppervlakte? De tweede kaart is een 10 van wanden/batons

De tien van wanden betekend vaak een situatie van veel druk en stress. Het lijkt allemaal erg veel, het kan ook zijn dat je misschien problemen op je rug mee draagt? [ afbeelding ]
Het advies of de boodschap van deze kaart is probeer het niet alleen op te lossen zoek iemand om je te helpen, het kan ook betekenen dat je misschien iets met iemand moet doen dan kom je misschien wel buiten en is er meer energie? Aan de andere kant kan de kaart ook negativiteit en een gevoel van hopeloosheid betekenen als dat het geval is ga naar een dokter.

derde kaart de duivel.
Leugens en jezelf voor de gek houden, misschien zit je vast in een slecht patroon waar je gewoon lekker op de bank ligt zodat je niet veel hoeft, of misschien voelt het fijner dan eens op te staan en iets te doen met tegenzin. Er is iets uit de balans en misschien moet je die weer herpakken. De duivel is vooral een kaart van plezier maken en gewoon nergens een fuck om geven de plichten of de afwas.

Ik had graag je feedback gehad, als je dit zinnig vond - bedankt!
! :') Hoeveel nachten astrotv heb je hiervoor moeten kijken? _O-
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_142606857
Verkeerde subforum?
pi_142606872
Hoi ik ben LookAtMe 21 jaar, OP niet gelezen want tl;dr dus misschien vertel ik iets niet voor een lezing. Ben lui, zit elke dag de hele dag achter de computer. Behalve als ik naar school ga of ga zuipen.
It's not too late to change your hikikomori ways!
  dinsdag 22 juli 2014 @ 19:26:12 #14
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_142606982
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 19:23 schreef LookAtMe het volgende:
Hoi ik ben LookAtMe 21 jaar, OP niet gelezen want tl;dr dus misschien vertel ik iets niet voor een lezing. Ben lui, zit elke dag de hele dag achter de computer. Behalve als ik naar school ga of ga zuipen.
Als je op niet leest waarom zou ik moeite doen jou te helpen wees respectvol of kijk naar de lezing wwwever die had hetzelfde probleem iedere lezing is echter anders. Maar als jij te lui bent de op te lezen zul je het daarmee moeten doen. Want als ik voor jou kaarten ga leggen en mijn uitleg is 3zinnen te lang is het al tldr.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_142607075
Wordt 90 Klose duurder de komende weken?
  dinsdag 22 juli 2014 @ 19:28:39 #16
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_142607093
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 19:28 schreef Toefjes het volgende:
Wordt 90 Klose duurder de komende weken?
Nogmaals ik kan niet in de toekomst kijken, helaas kan ik je hier niet mee helpen.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 19:43:51 #17
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_142607754
Hoi, ik ben Cue en 28. Wat staat er in de kaarten voor mij?
  dinsdag 22 juli 2014 @ 19:45:15 #18
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_142607821
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 19:43 schreef Cue_ het volgende:
Hoi, ik ben Cue en 28. Wat staat er in de kaarten voor mij?
Heeft Cue, een specifieke vraag dat zou fijner werken zijn, zo niet laat het me weten dan trek ik gewoon drie kaarten en zullen we ons laten verassen.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 19:48:41 #19
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_142607977
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 19:45 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Heeft Cue, een specifieke vraag dat zou fijner werken zijn, zo niet laat het me weten dan trek ik gewoon drie kaarten en zullen we ons laten verassen.
Doe maar eerst algemeen. Wie weet wat voor vervolg vraag erdoor komt :)
  dinsdag 22 juli 2014 @ 19:49:09 #20
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_142608000
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 19:48 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Doe maar eerst algemeen. Wie weet wat voor vervolg vraag erdoor komt :)
Het is erg moeilijk zonder vraag maar ik zal een poging wagen.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 20:11:47 #21
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_142608979
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 19:48 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Doe maar eerst algemeen. Wie weet wat voor vervolg vraag erdoor komt :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 19:48 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Doe maar eerst algemeen. Wie weet wat voor vervolg vraag erdoor komt :)
Ok ik had wat problemen maar hier komt de lezing (ik voel me wel niet zo goed bij deze zonet wat ruzie gehad hier waardoor er wat negatieve energie is, als dit totaal niet bij je past moet je het me laten weten dan grijp ik een ander deck, deze heeft misschien teveel negatieve energie meegekregen nu.)

7 van bekers/cups beginnen we mee.
Deze kaart gaat vooral om dagdromen of gedachten die van hot naar her springen. Misschien dat je wat herkent dat je vaak dagdroomt, misschien een beetje moeite met richten op de realiteit, misschien heeft iemand onwerkelijke verwachtingen van je? Of jijzelf, het is lastig te zeggen zonder een probleem te hebben. Misschien dat je bezig bent met iets waarin je veel fantaseert?

The magician / de magiër
Een kaart van energie en verlangen, maar ook van een gladde tong. Maar belangrijker deze kaart kan iets nieuws beteken of weergeven, een nieuwe visie, een oplossing voor iets. Het is een moeilijke kaart om te begrijpen maar het gaat vooral om een nieuw begin, een begin dat sterk staat.

XVI de toren.
Een kaart van veranderingen de funderingen alles waar we in geloven stort en keldert ineen. Het kan een revolutie betekenen of een nieuwe perceptie, een situatie die totaal veranderd, of het wakker worden van een dagdroom. De toren kan echter ook betekenen dat als je een muur om jezelf hebt gebouwd deze misschien kapot gaat. Als ik de drie kaarten bij elkaar zou pakken zou je haast het verhaaltje kunnen maken van een dagdromer die aan iets groots begint maar dat daarna erg fout uitpakt. Maar nogmaals je hebt geen vraag en ik zit een beetje met negatieve energie. Ik zal sowieso van deck veranderen.

Weet niet of je hier ook maar iets van herkent, het is lastig zonder aanknopingspunt/vraag. Als je denkt hier herken ik niets van zal ik mezelf wreken met mijn vaste deck.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_142608989
Waarom is dit gratis? Zo verziek je de markt voor de echt Tarotkaart lezer.
pi_142609584
Hallo ik ben deviezeman.

Hoe zijn m'n tarotkansen mbt het meisje dat in m'n hoofd zit?

Of...

Hoe is het met mijn gezondheid volgens de tarotkaarten? (deze valt denk ik onder de vragen die je niet wilt doen)

Of...

Heb ik de juiste beslissingen gemaakt de afgelopen 2 maanden?

Je mag kiezen welke je kiest
  dinsdag 22 juli 2014 @ 20:41:13 #24
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_142610320
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 20:25 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Hallo ik ben deviezeman.

Heb ik de juiste beslissingen gemaakt de afgelopen 2 maanden?

Je mag kiezen welke je kiest
Hallo deviezeman:

Vrij interessant was het de afgelopen 2 maanden het doel om gezonder te leven? Of om meer te sparen etc?
1 Ridder van de pentakels.
Ridder van de pentakels is vooral een teken van rust en geduld stabiel en weloverwogen. Veilig en gegrond, het enige waar je voor moet uitkijken is dat de ridder niet vol passie zit. Hij kan namelijk te gegrond worden en stijfkoppig of zelfs lui worden.

2 Pentacles II
Een man die jongleert met twee ballen, hij probeert ze in balans te houden terwijl hij op een been staan. Kan het zijn dat je qua keuzes dan een keuze hebt gemaakt? Heb je nog moeite met een keuze te maken en doe je een beetje van beide? De boodschap hier is dat als je genoeg kennis hebt om een keuze te maken je dat beter kan doen, je kan beter niet blijven jongleren omdat je je energie niet definitief in een ding wilt steken of bang bent dat te doen.

3 Koning van zwaarden
De koning van zwaarden is een rationeel man, die soms hevige kritiek kan geven tegen mensen. Hij kan koud staan tegenover anderen.. Een strategisch denker zeer goed in analytisch zijn etc, erg streng. Misschien dat er zo iemand in je leven is, misschien dat je voor een baan of opleiding gaat war je analytisch moet doen. Of misschien teruggaande op de vorige kaarten dat je moeite hebt met keuzes maken omdat je alles te rationeel wilt benaderen?

Als we de kaarten bij elkaar optellen ben je goed bezig, maar moet je vooral doorzetten en niet te gauw opgeven of dingen uitstellen. Ik zeg niet dat je dat doet maar dat lijkt het thema te zijn van de kaarten.

Kun je me laten weten als het goed of slecht was? Ik ben ook nog maar aan het trainen en ben benieuwd of je er iets aan gehad hebt.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_142610434
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 20:41 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Hallo deviezeman:

Vrij interessant was het de afgelopen 2 maanden het doel om gezonder te leven? Of om meer te sparen etc?
1 Ridder van de pentakels.
Ridder van de pentakels is vooral een teken van rust en geduld stabiel en weloverwogen. Veilig en gegrond, het enige waar je voor moet uitkijken is dat de ridder niet vol passie zit. Hij kan namelijk te gegrond worden en stijfkoppig of zelfs lui worden.

2 Pentacles II
Een man die jongleert met twee ballen, hij probeert ze in balans te houden terwijl hij op een been staan. Kan het zijn dat je qua keuzes dan een keuze hebt gemaakt? Heb je nog moeite met een keuze te maken en doe je een beetje van beide? De boodschap hier is dat als je genoeg kennis hebt om een keuze te maken je dat beter kan doen, je kan beter niet blijven jongleren omdat je je energie niet definitief in een ding wilt steken of bang bent dat te doen.

3 Koning van zwaarden
De koning van zwaarden is een rationeel man, die soms hevige kritiek kan geven tegen mensen. Hij kan koud staan tegenover anderen.. Een strategisch denker zeer goed in analytisch zijn etc, erg streng. Misschien dat er zo iemand in je leven is, misschien dat je voor een baan of opleiding gaat war je analytisch moet doen. Of misschien teruggaande op de vorige kaarten dat je moeite hebt met keuzes maken omdat je alles te rationeel wilt benaderen?

Als we de kaarten bij elkaar optellen ben je goed bezig, maar moet je vooral doorzetten en niet te gauw opgeven of dingen uitstellen. Ik zeg niet dat je dat doet maar dat lijkt het thema te zijn van de kaarten.

Kun je me laten weten als het goed of slecht was? Ik ben ook nog maar aan het trainen en ben benieuwd of je er iets aan gehad hebt.
Het is goed, en het is ook nog wel vrij op mezelf en wat ik me af vroeg van toepassing moet ik zeggen... Dus dat is wel grappig! :)

Al moet ik zeggen dat ik sceptisch ben in dergelijke dingen omdat de omschrijvingen wel heel algemeen zijn dus ze kunnen altijd wel op IETS van toepassing zijn.

Alsnog bedankt en leuk topic! :D

En het had betrekking op een persoonlijk iets, m'n ex en ook wel met gezondheid en gezonder leven. :D

[ Bericht 2% gewijzigd door DEVIEZEMAN. op 22-07-2014 22:46:01 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')