abonnement Unibet Coolblue
pi_143278846
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:09 schreef borisz het volgende:
Filmpje van het jeugdjournaal :+
http://jeugdjournaal.nl/i(...)kampioen-tennis.html
Waarom geeft die gast iedereen een hand met links
pi_143279004
quote:
10s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:31 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Broer van Adeodatus en Amadeus.

Niks mis mee.
Haha, dat kan toch niet..
pi_143329556
Winst Van der Duim roept vragen op

quote:
Tennisser Antal van der Duim heeft zich maandagmiddag ten koste van landgenoot Boy Westerhof geplaatst voor de tweede ronde van het challengertoernooi in het Duitse Meerbusch. De manier waarop dat gebeurde roept in de tenniswereld behoorlijk wat vraagtekens op. Enkele bookmakers besloten de wedstrijd zelfs niet meer aan te bieden.

De 26-jarige Van der Duim versloeg zijn twee jaar oudere dubbelpartner met 4-6, 6-3, 6-3 nadat hij tegen een achterstand van 4-6 en 0-3 aankeek. Online-gokkers stellen massaal dat de wedstrijd in scène is gezet. Volgens hen zit er een lucht van matchfixing aan de partij en daarom deden zij hun beklag op social media.
Favoriet

Zelfs op het moment dat Westerhof (ATP-248) een ruime voorsprong had, werd er nog veel geld ingezet op een overwinning van Van der Duim, die opmerkelijk genoeg bij bookmaker Betfair ook bij de grote achterstand favoriet voor de zege bleef.

Bij aanvang van de derde set leverde iedere euro die werd ingezet op Van der Duim, de nummer 280 van de wereld, nog slechts een paar cent op. Waar Van der Duim een dag voor de wedstrijd volgens de bookmakers nog de underdog was, werd hij enkele uren voor de wedstrijd plots de grote favoriet.
Derde niveau

Op de wedstrijd, die op een bijbaan zonder camera's werd gespeeld, werden ongebruikelijke bedragen ingezet die niet stroken met een openingsronde van een challengertoernooi, het derde niveau op de tennistour.

Vooral op de uitkomst 2-1 in sets in het voordeel van Van der Duim werd vooraf massaal ingezet, waardoor de notering daalde tot ongebruikelijke laagte. De wedstrijd nam slechts 81 minuten in beslag. Of er een onderzoek wordt ingesteld, is vooralsnog niet bekend.
"Spelen zo vaak tegen elkaar"

Van der Duim is zich van geen kwaad bewust. "We spelen zo vaak tegen elkaar", reageert de Fries vanuit Duitsland. "We zijn van te voren niet benaderd. Of ik de verdachtmaking snap? Er wordt zo vaak wat op Twitter gezegd, vooral gescholden. Gokkers zijn gefrustreerd omdat ze geld verliezen."

"Ik speel omdat ik hoger op de ranking wil komen, niet om geld te verdienen. Ik speel ook nog niet zo lang in het challengercircuit", vervolgt Van der Duim, die naar eigen zeggen nog nooit een verzoek tot matchfixing heeft gehad.

Bron: NOS
Audio: http://nos.nl/audio/685305-van-der-duim-ontkent-matchfixing.html
pi_143337715
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 06:43 schreef Wopper1 het volgende:
Winst Van der Duim roept vragen op

[..]

Audio: http://nos.nl/audio/685305-van-der-duim-ontkent-matchfixing.html
Wat een ongelooflijke leugenaar is die kerel. Deze wedstrijd was 100% fixed. Iedereen die ook maar iets van sports betting af weet ziet dat dit totaal niet deugt. Ik voorspel einde carrière voor deze mannen want de tenniswereld gaat dit niet laten gaan. Ik hoop voor ze dat het het allemaal waard was. :')
Hier staat uiteengezet waarom dit een fix was. De markten waren overduidelijk gemanipuleerd.
Edensnator over 'n out
pi_143339169
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:37 schreef Edensnator het volgende:

[..]

Wat een ongelooflijke leugenaar is die kerel. Deze wedstrijd was 100% fixed. Iedereen die ook maar iets van sports betting af weet ziet dat dit totaal niet deugt. Ik voorspel einde carrière voor deze mannen want de tenniswereld gaat dit niet laten gaan. Ik hoop voor ze dat het het allemaal waard was. :')
Hier staat uiteengezet waarom dit een fix was. De markten waren overduidelijk gemanipuleerd.
Flink wat geld verloren op deze wedstrijd, zuurpruim ?
U MAD?
pi_143339799
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:15 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Flink wat geld verloren op deze wedstrijd, zuurpruim ?
Nee, niks. Jij denkt dat het zuivere koffie is?
Edensnator over 'n out
pi_143339867
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:34 schreef Edensnator het volgende:

[..]

Nee, niks. Jij denkt dat het zuivere koffie is?
Nee. Maar had je dan verwacht dat hij voor de media uitgebreid gaat bekennen dat hij gefixed heeft :') ?
U MAD?
pi_143339933
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:36 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Nee. Maar had je dan verwacht dat hij voor de media uitgebreid gaat bekennen dat hij gefixed heeft :') ?
Nee, maar dan is het dus een leugenaar. Het is me echt een raadsel waarom jij zo raar reageert trouwens? Maar dat zal wel aan mij liggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Edensnator op 12-08-2014 21:48:35 ]
Edensnator over 'n out
pi_143342579
Tycho Korporaal deed ook mee, helaas kwam het niet tot een wedstrijd tegen Amadatus Admiraal.
pi_143342735
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:48 schreef Dale__Cooper het volgende:
Tycho Korporaal deed ook mee, helaas kwam het niet tot een wedstrijd tegen Amadatus Admiraal.
En een Dax, Zachary, Yannick, Teis, Ole, Gooitzen etc. Echt een sport van het volk dat tennis _O-

De zoon van Jacco Eltingh, Niklas ging er overigens uit in de tweede ronde tegen Amadatus.

Alec won van de zoon van Soren Lerby in de halve finale.

Kinderen van sterren dansen op gravel, SBS 6 kom er maar in.
pi_143342895
Waar zijn de tijden dat de goede tennissers Roderik, Jan Willem en Frederik heetten en tenminste een dubbele achternaam hadden ;(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:50:00 #87
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_143349172
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:56 schreef Norrage het volgende:
Waar zijn de tijden dat de goede tennissers Roderik, Jan Willem en Frederik heetten en tenminste een dubbele achternaam hadden ;(
Het is wachten op Adeodatus Admiraal _O_
pi_143350133
quote:
10s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:31 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Broer van Adeodatus en Amadeus.

Niks mis mee.
Dit is nog echt waar ook. Dafuq.
pi_143350471
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 06:43 schreef Wopper1 het volgende:
Winst Van der Duim roept vragen op

[..]

Audio: http://nos.nl/audio/685305-van-der-duim-ontkent-matchfixing.html
Hoop dat ze een flinke schorsing krijgen. :N
pi_143352263
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:52 schreef Ericr het volgende:

[..]

En een Dax, Zachary, Yannick, Teis, Ole, Gooitzen etc. Echt een sport van het volk dat tennis _O-

De zoon van Jacco Eltingh, Niklas ging er overigens uit in de tweede ronde tegen Amadatus.

Alec won van de zoon van Soren Lerby in de halve finale.

Kinderen van sterren dansen op gravel, SBS 6 kom er maar in.
:D _O-
U MAD?
pi_143352468
van der Duim / Westerhof winnen tussen alle commotie door trouwens even met gemak hun 1e ronde in de dubbel van Meerbusch.
Tegenstander durfde niet en gaf op.
U MAD?
pi_143357884


[ Bericht 100% gewijzigd door Edensnator op 12-08-2014 21:47:40 ]
Edensnator over 'n out
pi_143360796
Morgen mag Antal het proberen tegen Mathias Bachinger.
Winnen zou de critici de mond snoeren :')
U MAD?
pi_143362264
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 23:02 schreef de_boswachter het volgende:
Morgen mag Antal het proberen tegen Mathias Bachinger.
Winnen zou de critici de mond snoeren :')
6-1 6-2 Bachinger.

Maar ik durf mijn geld er niet op in te zetten :').
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 23:53:43 #95
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_143363084
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 23:36 schreef luckass het volgende:

[..]

6-1 6-2 Bachinger.

Maar ik durf mijn geld er niet op in te zetten :').
Gewoon doen; dan lijkt het minder gefixt.
pi_143378624
quote:
'Het doorzichtigste geval van omkoping dat ik ken'

Omkoping of een gewoon een spectaculaire manier waarop dreigend verlies is omgebogen in winst? Tennissers Antal van der Duim en Boy Westerhof zijn in opspraak door de wel heel opzienbarende uitslag van een wedstrijd die ze tegen elkaar speelden. Gokkers hadden het bizar hoge bedrag van 630.000 euro ingezet op het derderangs partijtje.

Al jaren zijn ze maatjes: de twee getalenteerde tennissers Van der Duim (26) en Westerhof (28). 'Ik was 8 toen ik voor het eerst tegen hem speelde', vertelde Boy Westerhof in november in een interview aan het AD. Als kleintjes kwamen ze elkaar tegen op jeugdtoernooien in het noorden. Antal is geboren Fries. Boy is Drent. Inmiddels zijn ze 26 en 28, potige kerels van dik 1.85 meter.

Vloek en een zucht
Westerhof, die met plaats 248 hoger op de wereldranglijst staat dan Van der Duim (280), komt met 6-4 en 3-1 voor. Gek genoeg wordt er op het moment dat Westerhof die enorme voorsprong heeft, door gokkers juist geld ingezet op een overwinning voor Van der Duim. Bizar is ook dat hij bij het Britse gokbedrijf Betfair zelfs bij die mega-achterstand nóg favoriet blijft.

Plotseling slaat het spel om. In een vloek en een zucht verliest Westerhof twaalf van de dertien punten en staat hij 4-3 achter. Wat de gokkers bij Betfair al dachten, komt uit. Van der Duim wint de wedstrijd. Eindstand: 4-6, 6-3 en 6-3.

Het Nederlandse duo speelt die dag de enige wedstrijd in het enkelspel zonder camera's. Op internet kijken inmiddels tientallen tennisfreaks, statistici, gokkers en journalisten mee naar de derderangs wedstrijd. De cijfers van de wedkantoren springen wereldwijd in het oog. 'Het had alle kenmerken van omkoping', vertelt de Australische journalist Shane Jones. 'Een grote fluctuatie in prijs, een enorme ommekeer in de wedstrijd en een heel voorspelbare afloop.'

Financiële problemen
De Australiër krijgt bijval van een Zweedse tennisfreak van goksite Baseline Betting, die liever niet met zijn naam in de krant wil. 'Dit is het meest doorzichtige geval van omkoping uit mijn loopbaan.' Ian Dorward, op Twitter beter bekend als @sportdw, zet zelfs in een acht pagina's tellend epistel uiteen waarom er omkoping in het spel zou zijn bij de wedstrijd tussen het Nederlandse duo. Dorward wijst op het enorme bedrag van ruim een half miljoen pond, zo'n 630.000 euro, dat is ingezet op de wedstrijd. 'Ruim twintig keer zoveel als er normaal wordt ingezet op zo'n wedstrijd.'

Van der Duim en Westerhof lieten na afloop aan de NOS weten dat het wel vaker gebeurt dat je na een achterstand toch wint. Van der Duim: 'Het is voor ons altijd lastig tegen elkaar te spelen, omdat we goede vrienden zijn.' Volgens hem zijn de 'gokkers gefrustreerd omdat ze geld verliezen'.

Toch kampte het tennisduo al langer met financiële problemen, bekende Westerhof in november in een interview met deze krant. Zijn sponsor hield ermee op, waardoor hij zijn fulltime coach, Mark Duncker, alleen nog kon inhuren bij belangrijke toernooien. 'Anders is het financieel niet te doen voor een tennisser van mijn ranking', zei hij destijds. 'De meeste spelers gaan in december op vakantie. Dat kan ik niet, ik moet geld blijven verdienen en dus blijven tennissen. Pas als je eenmaal in de top-50 of top-100 staat, is het makkelijk geld verdienen.'

Bron: AD
pi_143380183
Bachinger - van der Duim begonnen !

Voor de zekerheid maar geprogrammerd op Centre Court :')
U MAD?
pi_143381933
Gaat um niet worden.

7-5 *2-0 Bachinger.
U MAD?
pi_143381951
Nu inzetten op Van Der Duim!!!!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_143455121
Kiki weer eerste ronde Q exit vs Barthel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')