Sinister-D- | zondag 6 juli 2014 @ 16:33 | |
Circuit information Lap data Lap length - 5.891km (3.66 miles) Race laps - 52 Race distance - 306.332km (190.346 miles) Pole position - Left-hand side of the track Lap record* - 130.874 (233.374 kph) by Fernando Alonso, 2010 Fastest lap - 129.607 (236.673 kph) by Lewis Hamilton, 2013 Maximum speed - 302kph (187.654 mph) DRS zone/s (race) - Pit straight and Hangar straight Distance from grid to turn one - 420m Car performance Full throttle - 66% Longest flat-out section - 1034m Downforce level - High Fuel use per lap - 2.8kg Time penalty per lap of fuel - 0.112s Strategy Quickest complete pit stop in 2013 - 24.092s by Red Bull 2014 prime tyre - Hard (2013: Hard) 2014 option tyre - Medium (2013: Medium) *Fastest lap set during a Grand Prix Data sources: FIA, Williams, Mercedes BBC Zaterdag: VT2: BBC 2 | 09u15 (uitzending ipv vrijdag) VT3: BBC 2 | 10u55 (live) Quali: BBC 1 | 13u05 (live) Zondag: Race: BBC 2 | zondag 30 juni | 13u00 (NL'se tijden!) Sport1 VT2: vrijdag 28 juni, 14:55 VT3: zaterdag 29 juni, 10:55 Quali : zaterdag 29 juni, 13:45 Quali samenvatting: zondag 30 juni, 13:00 Race: zondag 30 juni, 13:30 RTL (DE) Zaterdag: 12:30 Formel 1: Freies Training 13:30 Formel 1: Qualifying Zondag: 12:45 Formel 1: Countdown 14:00 Formel 1: Das Rennen 15:45 Formel 1: Siegerehrung und Highlights Streams Vrijdag 14.00 : FP2 Zaterdag 11.00 : FP3 Zaterdag 14.00 : Quali Zaterdag 14.00 : Race Continue stream Sky Sports F1 Sfeerimpressie Met dank aan Nattekat Teamviewer Livetiming Race: m53-082-489 Game on!! | ||
opreis | zondag 6 juli 2014 @ 16:34 | |
Of hij is gewoon geen goede courreur | ||
twiFight | zondag 6 juli 2014 @ 16:34 | |
Nu vind ik Jordan niet de meest snuggere presentator, maar hij voorspelde wel dat Hamilton de race kon/zou gaan winnen vandaag. | ||
Dudeweiser | zondag 6 juli 2014 @ 16:34 | |
| ||
ButtonenLiverpoolfan | zondag 6 juli 2014 @ 16:34 | |
Waar komt al dat gehaat van? | ||
Wertha | zondag 6 juli 2014 @ 16:34 | |
Oh man die Danica Patrick in de IndyCars.. dat mens was VALS zeg ik je. Brrrr. | ||
Beach | zondag 6 juli 2014 @ 16:35 | |
Moet je haar eens zien in de NASCAR. Teringslecht. | ||
opreis | zondag 6 juli 2014 @ 16:35 | |
Ik vind hem gewoon niet goed, mag toch | ||
Dudeweiser | zondag 6 juli 2014 @ 16:35 | |
Kudo's voor Bottas ook hoor, goed gedaan | ||
twiFight | zondag 6 juli 2014 @ 16:36 | |
WTF voor een kleding hebben die podiumvrouwen aan zeg | ||
ButtonenLiverpoolfan | zondag 6 juli 2014 @ 16:36 | |
Tuurlijk mag het. Gelukkig vindt McLaren dat niet | ||
JohnB52 | zondag 6 juli 2014 @ 16:36 | |
Door jouw username denk ik | ||
Mexicanobakker | zondag 6 juli 2014 @ 16:36 | |
Niet zo goed als Lewis, Alonso of Vettel en waarschijnlijk ook minder dan Rosberg en Ricciardo. Wel een van de betere. | ||
Sinister-D- | zondag 6 juli 2014 @ 16:36 | |
Van plaats 14 | ||
JohnB52 | zondag 6 juli 2014 @ 16:37 | |
Bottas 5e nu in kampioenschap | ||
ButtonenLiverpoolfan | zondag 6 juli 2014 @ 16:37 | |
Ik vind Button evengoed als Rosberg en beter dan Ricciardo. Hij is wel minder dan de 1ste 3 idd. | ||
Sinister-D- | zondag 6 juli 2014 @ 16:37 | |
Vandaar dat de geruchten rondgaan dat ze zijn contract voor 2015 aan het ontbinden zijn..... | ||
twiFight | zondag 6 juli 2014 @ 16:37 | |
Eens. Daarnaast vind ik hem naast de baan ook wel sympathiek. | ||
JohnB52 | zondag 6 juli 2014 @ 16:37 | |
Eens. Anders was ie Ricciardo wel voorbij gegaan. | ||
ButtonenLiverpoolfan | zondag 6 juli 2014 @ 16:38 | |
Dat zijn geruchten zoals je het zei. | ||
ButtonenLiverpoolfan | zondag 6 juli 2014 @ 16:38 | |
Hoe kan dat wanneer je meer dan 1 sec achter ligt? | ||
opreis | zondag 6 juli 2014 @ 16:38 | |
En Hulkenberg, Raikonen (als je afgelopen jaar niet mee telt), Bianchi misschien ook nog wel | ||
twiFight | zondag 6 juli 2014 @ 16:38 | |
Beetje loskomende frustratie-emoties bij Hamilton | ||
Weltschmerz | zondag 6 juli 2014 @ 16:39 | |
Jordan doet al 5 jaar lang elke race en chauvinistische voorspelling, dan is het wel eens raak bij de wat minder gewaagde. Hij had sowieso 50% kans. | ||
Dudeweiser | zondag 6 juli 2014 @ 16:39 | |
Button wordt ook een jaartje ouder hè. En hij heeft absoluut niet de snelste auto. | ||
Sinister-D- | zondag 6 juli 2014 @ 16:39 | |
Waar rook is, is vuur. Hamilton naar Mercedes waren ook ''maar'' geruchten die iedereen weg lachte. Gelukkig kwam dat ook nooit uit Ow wacht...... | ||
JohnB52 | zondag 6 juli 2014 @ 16:39 | |
Niet. Maar dan moet je gewoon harder rijden | ||
ButtonenLiverpoolfan | zondag 6 juli 2014 @ 16:40 | |
Met een auto dat normaal 8 tienden langzamer is? | ||
Gramulanion | zondag 6 juli 2014 @ 16:40 | |
Hamilton mag wel een keer naar de kapper. | ||
Mexicanobakker | zondag 6 juli 2014 @ 16:40 | |
Leuke teambaas maar een zeer irritante verslaggever. | ||
twiFight | zondag 6 juli 2014 @ 16:40 | |
Volgens die logica is Alonso ook een poepcoureur. Had hij die 5 mensen voor hem ook maar moeten inhalen. | ||
ButtonenLiverpoolfan | zondag 6 juli 2014 @ 16:41 | |
Alonso gaat niet van Ferrari naar McLaren. Dat is een stap omlaag, Geldt voor Hamilton ook en Vettel. McLaren heeft Hulkenberg vorig seizoen afgewezen. De enige mogelijkheid is Vandoorne. | ||
Sinister-D- | zondag 6 juli 2014 @ 16:41 | |
Idd, trap die het team uit, en zet daar McNish voor in de plaats Dan mag Jordan af en toe nog eens komen opdraven als ze eens wat nieuwtjes nodig hebben tijdens het Silly Season. | ||
twiFight | zondag 6 juli 2014 @ 16:43 | |
Liever de vrouw van Button er voor in de plaats. Ze hoeft niet eens te praten | ||
JohnB52 | zondag 6 juli 2014 @ 16:43 | |
Lees nog eens wat je hebt getypt? Dat Hamilton naar Mercedes ging LEEK ook een stap terug... | ||
ButtonenLiverpoolfan | zondag 6 juli 2014 @ 16:44 | |
McLaren gaf hem geen vrijheid en Dennis zei nog iets lelijks over hem. Geen een reden wrm Alonso, Vettel of Hamilton naar McLaren willen? | ||
JohnB52 | zondag 6 juli 2014 @ 16:44 | |
De Honda motor die er aan komt? | ||
ButtonenLiverpoolfan | zondag 6 juli 2014 @ 16:45 | |
Die misschien langzamer dan Renault en Ferrari kan zijn. Dat is al een reden om niet te komen. | ||
Sinister-D- | zondag 6 juli 2014 @ 16:45 | |
De bankrekening is een goede reden..... | ||
Sinister-D- | zondag 6 juli 2014 @ 16:46 | |
''misschien'' Als die motor sneller is, is dat wél al een reden om te gaan. | ||
ButtonenLiverpoolfan | zondag 6 juli 2014 @ 16:46 | |
Bij Mercedes verdient hij veel. Vettel en Alonso hebben ook geen hongerloontjes, | ||
ButtonenLiverpoolfan | zondag 6 juli 2014 @ 16:46 | |
Dat is geen zekerheid. De Mercedes motor is sws snel. | ||
Sinister-D- | zondag 6 juli 2014 @ 16:47 | |
En dat is een garantie dat ze bij Mclaren niet meer kunnen krijgen, omdat ze geen hongerloontjes hebben | ||
Sinister-D- | zondag 6 juli 2014 @ 16:47 | |
Jij bent wel makkelijk te trollen zeg | ||
Tarado | zondag 6 juli 2014 @ 16:47 | |
Leuke uitslag voor het kampioenschap, de rest is gewoon te langzaam | ||
Wertha | zondag 6 juli 2014 @ 16:48 | |
Ik kan me herinneren dat ze in haar IndyCar tijd een fout maakte bij het stoppen in de pitsstraat. Toen blokkeerde ze haar wielen en reed een monteur klem tussen haar bolide en de muur. Gaf ze over de boordradio de monteur nog de schuld om vervolgens maar vooral te willen weten of haar auto schade had. Totaal geen 'is he alright?' zoals je dat doorgaans toch wel door een coureur hoort vragen na zo'n incident. | ||
Gebraden_Wombat | zondag 6 juli 2014 @ 16:48 | |
Hahaha zo terecht dat afzeiken van de trofeeën in de vorm van sponsorlogos. | ||
ButtonenLiverpoolfan | zondag 6 juli 2014 @ 16:49 | |
Ze kunnen gwn meer geven. Voor Alons naar Ferrari was een goede reden te bedenken. Voor Hamilton naar Mercedes idem. Hiervoor is geen goede reden te bedenken. | ||
Fir3fly | zondag 6 juli 2014 @ 16:49 | |
Qua banden een interessante race, de late stoppers hadden enorm voordeel toen bleek dat de harde band ineens zoveel sneller was en dat de banden over het algemeen de race uit konden rijden. Onder anderen Alonso en Vettel zijn daardoor een podiumplaats door de neus geboord. | ||
Breaker.Faker | zondag 6 juli 2014 @ 16:50 | |
En sport1 is gelijk gestopt met uitzenden | ||
twiFight | zondag 6 juli 2014 @ 16:52 | |
Ja, maar een post-race show kost centjes en het is niet alsof ze geld krijgen van al haar kijkers... O WACHT | ||
Sinister-D- | zondag 6 juli 2014 @ 16:52 | |
Pay-per-minute contract met de FOM. | ||
Tarado | zondag 6 juli 2014 @ 16:53 | |
Ik vraag me dan ook echt af of zo'n SKY uitzending integraal overnemen kostbaarder is dan wat ze nu doen | ||
JohnB52 | zondag 6 juli 2014 @ 16:55 | |
Het is maar de vraag OF Sky dat wil doen. | ||
Weltschmerz | zondag 6 juli 2014 @ 16:56 | |
Tot Rosberg versnellingsbakproblemen meldde liep hij met een tiende per rondje uit op Hamilton. | ||
twiFight | zondag 6 juli 2014 @ 16:56 | |
Qua productiekosten lijkt het me alleen maar goedkoper, maar daar steekt Bernies bedrijf een grote stok voor, vanwege de uitzendrechten van F1. | ||
Breaker.Faker | zondag 6 juli 2014 @ 16:56 | |
Waarom gaat BBC wel door?? En Sport1 niet waar we 15 euro per maand betalen zelf Sky kan het dus ook Sport1. Ik vindt dat zelf de voorbeschouwing matig ze kunnen eens niet ondertiteling zorgen voor de mensen die niet de Engelse goed beheersen. Sport1 moet nog veel leren. | ||
Beach | zondag 6 juli 2014 @ 16:58 | |
Maar Sky heeft met genoeg kanalen zoiets geregeld hoor. Fox, One en vast nog wel meer. | ||
Syntix | zondag 6 juli 2014 @ 16:59 | |
Williams Bottas van 14 naar 2 | ||
Geralt | zondag 6 juli 2014 @ 17:00 | |
De voorbeschouwing is ook een lachertje. Samenvatting van de kwalificatie (alsof niet iedereen die een Sport1 abo neemt die gewoon al gezien heeft ) en dan een kwartiertje voorbeschouwen. Gewoon weer met een studio erbij (Ruud kom er maar in ) en een pitreporter er weer bij | ||
Nattekat | zondag 6 juli 2014 @ 17:01 | |
Wel een beetje jammer dat Massa zo slecht wegkwam, had dubbelfeest kunnen zijn | ||
twiFight | zondag 6 juli 2014 @ 17:01 | |
Volgens mij een Ierse of Schotse zender ook met de BBC. Het heeft te maken met concurrentie, maar dat zal Sky niet boeiend want die heeft geen concurrentie met Nederland (maar Sport1 wel dus die kan die rechten afgekocht hebben!). Bovendien worden de kijkersaantallen voor Sky dan groter en moeten zij ook meer betalen voor de uitzendrechten aan Bernie. | ||
JohnB52 | zondag 6 juli 2014 @ 17:03 | |
Maar met die 300.000 abonnees zou het bedrag per maand flink omhoog gaan. | ||
Beach | zondag 6 juli 2014 @ 17:04 | |
Opa Ruud, het pitstopspel en Plooij | ||
Beach | zondag 6 juli 2014 @ 17:07 | |
voor de liefhebbers NASCAR in Daytona http://www.racefansonlytv.com/ pw=doge | ||
Meike26 | zondag 6 juli 2014 @ 17:08 | |
Nu klopt ie beter... ajb nooit meer die werkloze tandarts op tv. Wat heb ik mij altijd geërgerd aan die vent. Doen alsof hij goede maatjes was met Montoya en als de camera weg draait, zag je Montoya een keer met zijn ogen rollen 'Okeeee, dat hebben we ook weer gehad'. | ||
Geralt | zondag 6 juli 2014 @ 17:08 | |
Waar kan ik tekenen? | ||
Beach | zondag 6 juli 2014 @ 17:08 | |
Allard mag ook hoor | ||
Sinister-D- | zondag 6 juli 2014 @ 17:10 | |
Was een grapje hoor | ||
JohnB52 | zondag 6 juli 2014 @ 17:12 | |
Nee, dat is tegenwoordig een irritante man! | ||
ButtonenLiverpoolfan | zondag 6 juli 2014 @ 17:12 | |
Ik denk dat het nu duidelijk is dat Wiliams na Mercedes de beste auto hebben. | ||
Sinister-D- | zondag 6 juli 2014 @ 17:13 | |
Jack ''wad heppend'' Plooij Die kerel kent maar 3 4 zinnen in het Engels - Na een dikke blow-up: ''wad heppend?'' - ''wads jor stratedjie?'' - ''Ken joe ent onto du podejum?'' - ''taires een isju?'' [ Bericht 1% gewijzigd door Sinister-D- op 06-07-2014 17:20:53 ] | ||
Meike26 | zondag 6 juli 2014 @ 17:15 | |
Allard is ook niet meer wat het geweest is.. ik vind hem een ouwe zeur geworden. Hij spreeukt steeds vaker het woord auto uit als oto en houdt er klassieke en generaliserende denkbeelden op na als je het hebt over 24 uur van le mans en bijvoorbeeld de jongens die deze race rijden dankzij GT-Academy, wat Allard maar blijft bestempelen als 'racen in je luie stoel'. Erg jammer. Was vroeger zeker wel fan hem. Maar hij moet echt z'n oogkleppen afzetten. | ||
Beach | zondag 6 juli 2014 @ 17:16 | |
Maar m'n nostalgie | ||
Gebraden_Wombat | zondag 6 juli 2014 @ 17:16 | |
Ha achteraf hebben ze hem wel een fatsoenlijke trofee gegeven: | ||
Meike26 | zondag 6 juli 2014 @ 17:17 | |
Je vergeet de standaard vraag in bijna elk interview ; - taires een isju ? | ||
twiFight | zondag 6 juli 2014 @ 17:17 | |
Aardig mee eens. Hij kan prima op een vermakelijke manier een race vollullen, maar zijn commentaar is wat té veel overtuigd van zijn eigen gelijk. En dat eindeloze gebruik van het woord "crescendo" | ||
SiGNe | zondag 6 juli 2014 @ 17:20 | |
Daar erger ik me ook enorm aan, heb je gewonnen, krijg je een Santander-logo die al jaren hetzelfde van vorm is en 't is ook op meerdere circuits de trofee, alsof men niks beters kon verzinnen. Er zijn maar weinig bekers die echt mooi zijn, die van China vind ikzelf erg mooi, met Jade(?) ingelegd. | ||
Sinister-D- | zondag 6 juli 2014 @ 17:21 | |
Ow jah, hoe kan ik die nu vergeten Fixed | ||
Nattekat | zondag 6 juli 2014 @ 17:22 | |
Daar moest ik 3 keer over heenlezen voor ik doorhad wat er stond | ||
Breaker.Faker | zondag 6 juli 2014 @ 17:25 | |
Ik denk dat Jan Lammers wel eens een goede pitreporter kan zijn. Overal verstand van. Formule1 was ik de jaren 90 beter met de tv uitzending en met de race. | ||
Sinister-D- | zondag 6 juli 2014 @ 17:25 | |
Als je nu niet zo'n jonge Nattekitten was geweest had je Sjek Plooij wel gekend van de F1, en niet van Domino D-Day, en dan had je zijn standaard vragen ook wel onthouden inclusief descriptie | ||
Nattekat | zondag 6 juli 2014 @ 17:26 | |
Die studio heb ik gewoon meegemaakt hoor | ||
Beach | zondag 6 juli 2014 @ 17:26 | |
je vergeet nog Fietsiekella | ||
Geralt | zondag 6 juli 2014 @ 17:33 | |
In plaats van over die domme tandarts te hebben kunnen we het ook gewoon over ruudgod hebben | ||
Meike26 | zondag 6 juli 2014 @ 17:33 | |
Dat is nog niet zo erg als Van Dam's Montezoemeloo | ||
Gebraden_Wombat | zondag 6 juli 2014 @ 18:58 | |
| ||
Fer | zondag 6 juli 2014 @ 19:16 | |
Herinner me alleen die sukkels die altijd in het publiek zaten. Was ook een keer duidelijk dat de presentatie de race in een eigen hokkie keek, ipv met die paupers. En die ene keer met die Wietske die een spelletje deed, waar je een "lcd jvc speler" kon winnen. [ Bericht 8% gewijzigd door Fer op 06-07-2014 19:22:42 ] | ||
twiFight | zondag 6 juli 2014 @ 19:21 | |
Ik heb nooit iemand met een IQ hoger dan die van een wielmoer gezien in dat publiek. | ||
Meike26 | zondag 6 juli 2014 @ 19:23 | |
Zelf heb ik altijd nog wel het idee gehad om weer eens een race te kijken in een bioscoop achtige setting. Heb een half jaar geleden al gekeken voor een locatie en De Vorstin te Hilversum lijkt mij wel redelijk centraal en 'makkelijk' te organiseren. GP van Austin of Brazilië dan daar kijken ? Iemand zin om dit te organiseren/vast te zetten? Ik vond het in het verleden wel fijn om te organiseren, maar raak tegenwoordig snel het overzicht kwijt, iets met faalangst ofzo. Zover ik dus gekeken heb, zijn er niet echt kosten aan verbonden. Een groot scherm in hun café hebben ze sowieso. | ||
Gramulanion | maandag 7 juli 2014 @ 16:44 | |
| ||
Tarado | maandag 7 juli 2014 @ 18:09 | |
Benching Kimi Ben het wel met hem eens eigenlijk | ||
Wombcat | maandag 7 juli 2014 @ 18:30 | |
Ik ook wel. Zeker als Kimi idd geen trackwalks doet om te verkennen hoe het circuit erbij ligt. | ||
twiFight | maandag 7 juli 2014 @ 18:46 | |
Hmm toch ben ik het er denk ik niet mee eens. Sta mij toe het toe te lichten. Ik heb helaas geen overhead camera angle gezien, maar het leek er op (en tot nu toe wordt het bevestigd) dat Raikonnen een stuk gras meepakte om weer op de baan te komen. Ik vind het niet gevaarlijk om met hoge snelheid weer op de baan te komen. Er was ruimte zat en het veld kon hem (naast de baan rijdend) goed zien. Wat ik daarbij wel vind is dat Raikonnen daarvoor het stukje asfalt had moeten gebruiken en niet op volle snelheid had moeten afsteken. Maar als er hoge straffen gegeven gaan worden aan over gras rijden/met hoge snelheid over gras rijden/met hoge snelheid terugkomen op de baan/met hoge snelheid over asfalt naast de baan rijden gegeven gaan worden, dan moet men dit wel in een keer consequent gaan doen. Ja, er is nu discussie omdat het slecht eindigde en heel dramatisch leek. Maar acties zoals dit gebeuren regelmatig, waarbij het niet ongewoon is dat men al vliegend over een curb weer op de baan komt. Dus, niet op incidentbasis nu opeens de drama queen uit gaan hangen. Als Raikonnen alleen op P7 reed en dit moment had gehad had er geen haan naar gekraaid. | ||
Weltschmerz | maandag 7 juli 2014 @ 18:49 | |
Maakt niet uit, hij is naast de baan terechtgekomen. Dan moet je wachten tot je er veilig weer op kan. Als dat betekent dat je moet wachten tot iedereen voorbij is dan moet dat maar, als het sneller kan prima, maar 'zo min mogelijk tijd verliezen' is niet het uitgangspunt. | ||
Wombcat | maandag 7 juli 2014 @ 19:02 | |
Aan de andere kant mag je er vanuit gaan dat er naast het circuit geen greppeltjes liggen die de auto lanceren. | ||
Weltschmerz | maandag 7 juli 2014 @ 19:05 | |
Náást het circuit niet? Hoezo dat? Is dat ook gemaakt om zo hard mogelijk op te gaan voor hen die niet binnen de lijntjes kunnen blijven? | ||
Wombcat | maandag 7 juli 2014 @ 19:09 | |
Er is natuurlijk nog een verschil tussen zo hard mogelijk en zo zacht mogelijk. | ||
Weltschmerz | maandag 7 juli 2014 @ 19:14 | |
Niet relevant. Hij reed naast de baan met een snelheid waarmee hij anderen in gevaar bracht. | ||
#ANONIEM | maandag 7 juli 2014 @ 19:22 | |
Er ligt een grote plak asfalt naast het circuit. Die ligt daar zodat je toch je weg kunt vervolgen als je bocht niet haalt. Als het aldus en zodoende de bedoeling is om vanaf daar weer verder te gaan, ligt het niet voor de hand dat daartussen nog een greppel ligt die dat tot een heel gevaarlijke exercitie maakt.. | ||
Weltschmerz | maandag 7 juli 2014 @ 20:06 | |
Nou, hij ligt daar zodat je na een fout weer de baan op kunt sturen en dan je race kunt vervolgen, ipv dat er grint of gras ligt waarna je race over is. Nee, dat ligt niet voor hand. Maar het ligt ook niet voor de hand dat je daarop je race kunt vervolgen alsof het het circuit is. Uitkijken dus en het zekere voor het onzekere nemen. | ||
Wombcat | maandag 7 juli 2014 @ 20:07 | |
Precies, ze moeten gewoon stapvoets rijden naast het circuit. Als Alonso en Vettel dat gisteren nu ook gedaan hadden elke keer als ze buiten het circuit kwamen... | ||
Weltschmerz | maandag 7 juli 2014 @ 20:55 | |
Ten eerste keerden die zonder gevaar voor anderen terug binnen de lijnen, ten tweede hadden die de lijnen slechts overschreden, maar waren ze niet uit de bocht gevlogen en op de asfaltstrook naast de grasstrook beland, dus was zo snel mogelijk terugkeren naar de baan sowieso het veiligste. Ten derde was er plek zat waar Raikkonen veilig op de baan kon terugkeren, maar moest hij per se de snelst mogelijke lijn nemen, maar lette daarbij niet op want hij ging pas daar de baan waar het verharde gedeelte ophield en waar weer gras lag. Daar was gras ligt, ligt het niet voor de hand dat je er met vol gas overheen kan. En wellicht speelt ook nog mee dat Alonso en Vettel geen anderen in gevaar hebben gebracht. | ||
#ANONIEM | maandag 7 juli 2014 @ 21:05 | |
Dat is precies wat ik zei ja. Je moet je getroll wel iets minder doorzichtig maken hoor. Zo is de lol er snel af. | ||
Weltschmerz | maandag 7 juli 2014 @ 21:12 | |
Ik nou, omdat zoals jij het zegt je zou kunnen impliceren dat je je weg ook naast de baan gewoon zou mogen vervolgen. | ||
sasquatsch | maandag 7 juli 2014 @ 21:31 | |
Er ligt ook geen greppel tussen het asfalt en het circuit. Die greppel ligt tussen het gras en het circuit voorbij het asfalt. Kimi maakt de fout om een meter te ver de baan op te gaan waardoor hij over het gras en de greppel heen rijdt. Een meter eerder de baan op en er was niets aan de hand geweest. Ter verduidelijking onderstaande beelden. Het lichtgroene deel scheidt het asfalt van het circuit. Als Kimi daaroverheen het circuit opgereden zou zijn was er niets aan de hand. [ Bericht 15% gewijzigd door sasquatsch op 07-07-2014 21:43:33 ] | ||
Fer | maandag 7 juli 2014 @ 22:08 | |
Kan iemand mij nog eens de banden op dit circuit uitleggen, want ik snap er echt niets meer van. Hamilton deed zeker bijna een halve race op zijn mediums, dat was dus het zwaarste deel. Vervolgens start hij de tweede helft op hard, maar haalt met daarmee snellere tijden dan Rosberg op mediums. Tenslotte, pit hij nogmaals voor een tweede set harde banden. Waarom de eerste (zware) helft van de race afleggen op 1 set mediums en de tweede (lichtere) helft op 2 setjes harde banden? | ||
THEFXR | maandag 7 juli 2014 @ 22:16 | |
zijn rijstijl sluit beter aan op de hardere band. | ||
DutchTrain | maandag 7 juli 2014 @ 22:53 | |
Na afloop zei het Toto Wolff dat ze op safe waren gegaan met een extra stop en harde banden op het eind. Eén stop was ook heel goed mogelijk geweest, hoorde je Hamilton en Bottas meteen na de race ook tegen elkaar zeggen. De banden waren veel beter dan verwacht, maar met de gebeurtenissen van vorig jaar durfden ze ze denk ik niet helemaal op te rijden. Overigens scheelde het ook dat de herstart een rollende start op nieuwe banden was en niet op al in de kwalificatie gebruikte banden. | ||
twiFight | dinsdag 8 juli 2014 @ 01:35 | |
Niet expres aangelegd, maar ik denk niet dat je er vanuit kan gaan dat ze er niet zijn. Regenval kan best een stuk gras/modder veroorzaken en ook de supportraces kunnen voor wat 'schade' aan het gras zorgen. | ||
twiFight | dinsdag 8 juli 2014 @ 01:37 | |
Dit plaatje bevestigt voor mij dat de terugkeer met die snelheid an sich niet gevaarlijk was. Hij kreeg al alle ruimte van de anderen, zoals ook hoort in de racerij. Mijn die domme domme Kimi had gewoon over het asfalt moeten gaan en nooit een stuk gras mee moeten pakken. | ||
JohnB52 | dinsdag 8 juli 2014 @ 08:29 | |
Dan heb je 2 dingen gemist sinds vorig jaar: -vorig jaar gingen de banden niet kapot doordatze op waren, maar doordat de wang van de band te zwak was om over de scherpe curbstones te rijden. -Na Silverstone gebruikten ze andere banden. | ||
TagForce | dinsdag 8 juli 2014 @ 09:16 | |
Ik denk dat de conclusie van de actie en daaropvolgende crash simpelweg kan zijn dat het stuk asfalt daar 10 meter te kort is om veilig de baan weer op te kunnen sturen gezien de snelheid waarmee ze de bocht uit komen. Je kan wel zeggen, dan moet ie langzamer rijden, of scherper sturen, maar dat impliceert 2 andere gevaren: 1. Hij komt met een veel groter snelheidsverschil de baan weer op, wat het gevaarlijk maakt voor de achterliggers. 2. Hij komt onder een grotere hoek de baan weer op, wat er voor zorgt dat hij veel verder naar links uit komt op de racelijn, wat het natuurlijk ook weer gevaarlijker maakt. In de jaren 70, in de beginjaren van de aerodynamica in de formule 1, ontstond er een discussie over de veiligheid van de circuits, aangezien de snelheid van de auto's drastisch omhoog ging. Het antwoord van de FISA op de zorgen van de coureurs: "Dan rijden jullie toch langzamer? Als het niet veilig is volgens jullie, dan gaan jullie toch minder hard rijden?" Deze discussie is dezelfde, en slaat nergens op. Buiten dat ben ik van mening dat die asfaltstroken weg moeten en de grindbakken (in ieder geval de eerste 5 meter naast de baan) weer terug moeten, zodat niemand er ooit vol gas uit kan vliegen zonder gevolgen. | ||
twiFight | dinsdag 8 juli 2014 @ 10:44 | |
Mja lastige kwestie, want bijna alles heeft niet alleen voordelen, maar ook nadelen. Ik ben denk ik voor een kort stuk asfalt, zodat je als het nodig is even buiten de baan kan en bij een remfout niet gelijk de race eindigt. Achter dat asfalt dan een grindbak, zodat grote fuckups of compleet kansloze inhaalacties wel bestraft worden. Door dit grind zal de snelheid ook terug moeten naar 60 km/u, waardoor de coureur (wanneer die niet vastloopt) sowieso veel tijdsverlies heeft. Waarschijnlijk is het niet onverstandig om op sommige plekken een soort 'uitvalsweg' van asfalt te hebben, op plekken waar bv. regelmatig incidenten zijn. Voordelen: - coureurs kunnen iets meer 'on the edge' racen, omdat het rempunt met 5 meter missen niet gelijk einde race betekent. Ik persoonlijk ben blij dat de grindbakken teruggebracht zijn, omdat vroeger het veld regelmatig 1/3e kleiner was door autos die vast kwamen te zitten in het grind. Minder autos = minder gevechten op de baan. - door toch grind te hebben na x meter kunnen coureurs niet ongestraft de uitloopstrook gebruiken als uitgerekte track. - bij een pile up of debris op de baan kunnen achterop komende autos nog wel uitwijken, waardoor ze niet slachtoffer worden van een incident waar ze niet bij betrokken waren. Nadelen: - asfalt remt de auto meer af en is dus veiliger. Minder asfalt kan hogere impactsnelheden betekenen. - kan natuurlijk alleen op plekken waar voldoende ruimte is om beide aan te leggen | ||
Peterselieman | dinsdag 8 juli 2014 @ 10:46 | |
Je zou de grindbakken in een hoek omhoog aan kunnen leggen zodat het grind stevig afremt en voor minder gevaar zorgt | ||
Meike26 | dinsdag 8 juli 2014 @ 11:11 | |
Volgens mij was het vorig jaar dat de WTCC ergens ging racen en dat er zeer grof asfalt lag op de uitloop stroken. Dat remde sowieso al veel af + het vrat banden. Vond ik ook wel een mooi alternatief. | ||
Tarado | dinsdag 8 juli 2014 @ 11:19 | |
Als het goed afloopt wat hij deed is het geen probleem maar het liep niet goed af en dan hij is hij wel verantwoordelijk en niet een greppeltje wat er wel of niet had moeten zitten, hij komt gewoon gevaarlijk de baan weer op, nu is het Kimi en Ferrari maar als Malle Naldo was geweest hadden velen hier een andere mening gehad, die is dacht ook ik ook eens bestraft voor iets soort gelijks dus waarom Kimi niet. | ||
JohnB52 | dinsdag 8 juli 2014 @ 11:21 | |
Buiten dat ben ik van mening dat die asfaltstroken weg moeten en de grindbakken (in ieder geval de eerste 5 meter naast de baan) weer terug moeten, zodat niemand er ooit vol gas uit kan vliegen zonder gevolgen. /quote... Als je echt spectaculaire ongelukken wilt hebben, is dat inderdaad de beste oplossing. | ||
TagForce | dinsdag 8 juli 2014 @ 11:23 | |
Hij komt helemaal niet gevaarlijk weer de baan op. Hij is EN op racesnelheid, EN blijft uiterst rechts... Het enige wat deze actie gevaarlijk maakte was het feit dat het asfalt 10 meter te vroeg ophoudt, en er blijkbaar een bult in het gras ligt. Onzin... Al sinds jaar en dag worden grindbakken gebruikt om auto's af te remmen. Ja, asfalt is in sommige gevallen veiliger (bijvoorbeeld wanneer het droog is), en in sommige gevallen gevaarlijker (bijvoorbeeld wanneer het nat is en totaal niet af remt). Het enige wat er zou kunnen gebeuren is dat een auto het grind hapt en gaat rollen, maar dat gebeurde al bijna nooit bij de F1. Daar zijn de auto's te laag voor. Daarnaast remt grind in veel gevallen veel beter dan asfalt, en moeten coureurs beter uitkijken om niet naast de baan te belanden. Dat maakt dan weer dat de betere coureurs in de F1 terecht komen, en de kamikaze piloten thuis blijven. Nu doen die het in verhouden ook goed, omdat ze geen hinder ondervinden van het missen van een rempunt. [ Bericht 36% gewijzigd door TagForce op 08-07-2014 11:28:39 ] | ||
Tarado | dinsdag 8 juli 2014 @ 11:28 | |
wat een onzin, het asfalt houdt niet te vroeg op, hij rijdt te lang door en nam dus een risico, niet vergeten dat hij gewoon van de baan af was | ||
TagForce | dinsdag 8 juli 2014 @ 11:31 | |
Dan verschillen wij van mening. Mijn mening is namelijk dat dat asfalt daar ligt om zo veilig mogelijk weer op de baan te komen. Dus niet met 100km/u snelheidsverschil, en niet te veel naar links. Als dat het doel is is het asfalt dus te kort, want dat was beiden voor Kimi niet mogelijk zonder het gras mee te pakken. Maar we zien het volgend jaar wel, ik gok dat het lichtgroene strookje dan doorgetrokken is tot onder de brug. | ||
Tarado | dinsdag 8 juli 2014 @ 11:36 | |
Het asfalt ligt daar zodat coureurs die fouten maken niet meteen uit de race liggen, dat je daar dan net zo hard mag/moet als op de baan lijkt me een misverstand, hij maakt een fout en verneukt een andermans race ook nog eens en het had nog erger af kunnen lopen, dit had hij kunnen voorkomen door af te remmen en achteraan te sluiten, dat is veilig. | ||
TagForce | dinsdag 8 juli 2014 @ 11:37 | |
Maar DAT is dezelfde discussie als begin jaren ' 70... "Dan ga je langzamer rijden." Zo werkt het niet bij een snelheidssport. Als je hard kan rijden doe je het. | ||
Tarado | dinsdag 8 juli 2014 @ 11:39 | |
Hij is toch buiten de baan dan moet hij zich gewoon aanpassen | ||
TagForce | dinsdag 8 juli 2014 @ 11:42 | |
Ja, maar als er asfalt ligt is dat aanpassen dus niet nodig. DAN moet er gewoon weer grind komen te liggen. En als er toch asfalt ligt, dan moet dat op zo'n manier liggen dat je ook gewoon op gewone snelheid de baan weer veilig op kunt rijden, en dat is hier dan duidelijk niet het geval. Maar goed, wij gaan het niet eens worden. Dat kan, no problem. Dat houdt ons, en de racerij, scherp | ||
Nattekat | dinsdag 8 juli 2014 @ 11:46 | |
Kort samengevat: Kimi had gewoon eerder naar links moeten sturen in plaats van gelijk de hele uitloopstrook gebruiken (zijn fout), de re-entry op de baan is te kort waardoor het niet altijd even veilig is om de baan weer op te rijden | ||
Tarado | dinsdag 8 juli 2014 @ 11:53 | |
je moet asfalt en racetrack van elkaar scheiden, het ene is het andere niet, hij maakt gewoon 2 inschattingsfouten achter elkaar, verneukt een andermans race (en hindert nog een paar anderen). Als jij dat racen vindt, prima, ik vind het gewoon dom en wat ik al zei als het Maldonado was geweest was 99% het daar mee eens maar nu het Kimi is ligt het aan een graspolletje | ||
JohnB52 | dinsdag 8 juli 2014 @ 12:30 | |
En toen het Maldonado was die een ander er af beukte tijdens een race (Hamilton) kreeg hij wel een straf, en nu het Raikkonen is geen straf... | ||
twiFight | dinsdag 8 juli 2014 @ 12:31 | |
Het vetgedrukte is dus niet waar. Op lage snelheid remt grind nog wel af (maar asfalt ook), omdat je dan 'in het grind zakt', maar op hoge snelheid schuif je er gewoon overheen, waardoor de auto niet geremd wordt. Asfalt is daar vele malen effectiever in, maar heeft wel als nadeel dat er contact met de banden nodig is om voor die afremming te zorgen. Als je auto een paar banden kwijt is dan glij je op asfalt juist weer door. Gelukkig gebeurt dat bijna nooit op hoge snelheid (alhoewel er volgens mij wel eens zo'n geval is geweest met Hakinnen zo uit mijn hoofd?). Dat er betere coureurs in de F1 rijden met grind is mijns inziens onzin. Het blijven grotendeels dezelfde coureurs, maar rijden ze dan op 98% i.p.v. 100%. Het jammere is dat als er een keer een foutje gemaakt wordt met grind vaak de race afgelopen is voor die coureur. Dat vind ik wat zinloos voor als je één van de honderden rempunten in een race mist. Wat ik wel vind is dat coureurs wat meer aan de track limits gehouden mogen worden wanneer er geen foutjes gemaakt worden. Soms krijg ik het idee dat die witte lijnen er voor spek en bonen liggen. | ||
sasquatsch | dinsdag 8 juli 2014 @ 12:45 | |
In mijn ogen is het simpel. Als je buiten de baan komt zoals Kimi, moet je uitkijken bij het terug de baan opgaan en als je daardoor anderen hindert/raakt ben je gewoon schuldig aan het ongeluk. Zelfs als het ongeluk veroorzaakt wordt door zoiets als een greppeltje op de rand van het asfalt of het gras, wat je niet gezien hebt. De manier waarop hij daar dus de baan opging was unsafe. Dus een straf vind ik wel op zijn plaats. Een raceban zoals Will Buxton voorstelt is dan weer wat overdreven, maar een 5/10 plaatsen grid penalty kan ik uitstekend mee leven. | ||
twiFight | dinsdag 8 juli 2014 @ 13:23 | |
Mee eens. | ||
Weltschmerz | dinsdag 8 juli 2014 @ 15:59 | |
Waarschijnlijk omdat de auto's die wel op de baan wisten te blijven zich daar positioneren voor de bocht, waardoor hij gewoon ouderwets door kan stampen. Maar ja, het is aan hem om de veilige terugkeer te kiezen, en dan moet je niet vol gas over het gras gaan. | ||
twiFight | dinsdag 8 juli 2014 @ 17:03 | |
Nou, je ziet de lijn die ze rijden voor de bocht aan de auto's daarvoor. Twee gaan al duidelijk aan de kant en Kobayashi wil ook al meer naar links. Voor de race vind ik het persoonlijk goed dat hij door kan blijven gaan en ook nog op snelheid zich in het veld zou kunnen vechten. Hij had echter nooit over het gras mogen gaan en mag van mij daar ook wel een gridstraf voor krijgen (zelf zou ik 5 posities doen). Overigens, mocht hij het wel gehaald hebben, had hij misschien nog mensen voorbij moeten laten gaan, want hij zou er wel tijdsvoordeel van gehad kunnen hebben. | ||
Weltschmerz | dinsdag 8 juli 2014 @ 17:22 | |
Als anderen voor je aan de kant moeten ben je natuurlijk al verkeerd bezig, en zich in het veld vechten is helemaal uit den boze. Dat zei ik in eerste instantie ook, maar het is echt een dwaze actie waarvoor een weekendje straf ook niet misplaatst is. Juist omdat hij, net als enkelen hier, doet alsof het racen gewoon doorgaat als je buiten de baan bent beland. | ||
Geralt | dinsdag 8 juli 2014 @ 20:37 | |
Lijkt mij hetzelfde als een remfoutje maken, dat doen die knakkers ook nog wel eens en ja ook wereldkampioenen. Metertje eerder terug op de baan en er was niets aan de hand geweest, maar dat zag ik tijdens de race al. | ||
Bluurgh | dinsdag 8 juli 2014 @ 20:56 | |
Is het hele asfalt gebeuren niet begonnen door oa. het ongeluk van Diniz in Duitsland '99, die over de kop sloeg en door het gras gleed, waarbij de rollbar brak en hij met z'n hoofd over het gras schraapte. En de Nederlandse coureur die (ook rond die tijd) in een lagere klasse hetzelfde meemaakte in de grindbak, waardoor hij nu verlamd is. Dat ze er daarna achterkwamen dat auto's minder snel crashten, langer in de race bleven en de sponsoren langer de tijd kregen om evt in beeld te blijven is een ander verhaal.. [ Bericht 40% gewijzigd door Bluurgh op 08-07-2014 21:02:28 ] | ||
Fer | dinsdag 8 juli 2014 @ 21:08 | |
Een meter grof asfalt na de curb is dus best een goed idee of die curb zo hoog maken, dat je er echt niet overheen wilt treden. | ||
twiFight | dinsdag 8 juli 2014 @ 21:57 | |
Daarover verschillen wij van mening. Afgezien van het lapje gras was het terugkeren op de baan hier prima veilig te doen en dan heb ik liever dat ze doorracen. Uiteraard is het niet de bedoeling buiten de baan te gaan om meer snelheid te halen, maar daarvoor bestaan al een regel (4 banden buiten de baan = plek teruggeven). Het verschilt natuurlijk wel per plek, qua snelheid en qua drukte op de baan of het te doen is, maar als het te doen is dan heb ik liever dat ze doorracen. Zoals ik eerder al zei: als ze zwaar gaan straffen dan moeten ze dat in alle situaties doen. Niet alleen hier omdat het zo dramatisch leek en Massa de race niet uit kon rijden. Er zijn in de afgelopen paar jaren tientallen momenten geweest waar dit gebeurde, alleen omdat er nu een crash was is het opeens ongehoord. Als hij de controle niet verloren had dan was hier niet langer dan 2 minuten over gepraat. | ||
Automatic_Rock | woensdag 9 juli 2014 @ 08:49 | |
Als het nu Maldonado was ipv Raikonnen dan was de hel losgebroken. Raikonnen maakte gewoon een inschattingsfout en kwam daardoor gevaarlijk terug de baan op. Een straf was op z'n plek geweest, maar is niet gegeven. Klaar dus | ||
JohnB52 | woensdag 9 juli 2014 @ 09:46 | |
Sterker nog. Tijdens GP van Europa 2012 kwam Maldonado ook "unsafe" de baan weer op, en kreeg daarvoor wel een straf. Wel degelijk met 2 maten gemeten. | ||
Weltschmerz | woensdag 9 juli 2014 @ 10:53 | |
Buiten de baan is er geen race. De volgorde is dan ook: uit de bocht vliegen - terugkeren op de baan - doorracen, en niet eerst doorracen en dan terugkeren op de baan. Eenmaal buiten de baan heeft veiligheid absolute voorrang op snelheid, en hebben coureurs binnen de baan voorrang op de uit de bochtvliegers. De regelhandhaving mag sowieso consequenter. Dit soort momenten heb ik niet veel gezien, maar het gaat erom dat het de coureur is die moet zorgen dat hij veilig terugkeert op de baan, bij zo'n crash was dat duidelijk niet het geval. Het is in zo'n situatie helemaal niet raar dat een coureur moet wachten tot het hele treintje voorbij is, het is niet zo dat de coureurs op de baan moeten ritsen. 2 jaar geleden of zo was er nog een gespinde coureur die met een halve donut de auto weer goed zette om zijn race te vervolgen, maar die bracht daarmee een ander in gevaar. Hij had gewoon moeten wachten tot die voorbij was. Die heeft toen een S&G of 10 plaatsen gekregen, zoiets. Dat vind ik qua regels dan de meest vergelijkbare zaak, al was de situatie totaal anders. | ||
sasquatsch | woensdag 9 juli 2014 @ 14:12 | |
Charlie Whiting vindt dat Kimi een 'vermaning' moet krijgen
| ||
Nattekat | woensdag 9 juli 2014 @ 14:14 | |
Om vervolgens van achteren genomen te worden met 100km/h verschil, puik idee | ||
Weltschmerz | woensdag 9 juli 2014 @ 14:21 | |
Nee, dan moet hij wachten tot die auto voorbij is. | ||
Nattekat | woensdag 9 juli 2014 @ 14:27 | |
Stilstaan naast de baan? Dit gebeurt bijna elke race, een incident kan altijd gebeuren, gewoon verdergaan. | ||
twiFight | woensdag 9 juli 2014 @ 14:56 | |
Ze kunnen toch makkelijk een of meerdere punten geven op zijn 'rij'bewijs? Dit is echt weer zo'n besluiteloos iets van de FIA. Nu gaat hij niet vrijuit, maar hij krijgt ook geen straf, waardoor hij in feite dus wel vrijuit gaat. | ||
Weltschmerz | woensdag 9 juli 2014 @ 15:05 | |
DAt zien we toch wel vaker? Degene die spint staat even stil tot er 3 auto's gepasseerd zijn, en gaat dan pas weer de baan op. Dat is 'gewoon' verder gaan. | ||
Nattekat | woensdag 9 juli 2014 @ 15:13 | |
Brilliant argument weer, top! Denk je dat coureurs die midden op de baan de verkeerde kant opkijken niet even in hun billen knijpen? Denk je dat het niet levensgevaarlijk is om vlak naast de baan, waar ze met 200 voorbij komen even rustig te gaan staan wachten? Kimi heeft het gewoon prima gedaan, gewoon met een slechte afloop. Wat jij hier allemaal loopt te verkondigen gaat helemaal nergens over, anders ga je de coureurs ook even zeggen dat ze naast de baan moeten gaan wachten tot de rest voorbij is als ze tijdens de start rechtoor schieten. | ||
Weltschmerz | woensdag 9 juli 2014 @ 15:40 | |
Jawel, maar het is het veiligst om dan even stil te blijven staan tot er niks aankomt, dus blijven ze even met hun billen knijpen. Nee. hij reed 30 meter verderop, weinig kans dat er daar een auto er op dat rechte stuk vanaf vliegt en hem raakt. Dat klopt niet helemaal met elkaar. Ze moeten een plekje vinden om er veilig tussen te kunnen schuiven, en zonder de coureurs die wel binnen de baan wisten te blijven van hun lijn af te dwingen. Dat laatste komt niet zo heel precies in de praktijk, maar de veiligheid wel. Wat is nou je punt eigenlijk? Heeft de coureur die uit de baan is gevlogen het recht om weer de baan op te komen op de manier zoals hem het beste uitkomt? | ||
Tarado | woensdag 9 juli 2014 @ 16:01 | |
Komt hij er goed vanaf, maar goed zo werkt het nu eenmaal | ||
JohnB52 | woensdag 9 juli 2014 @ 17:16 | |
Pastor Maldonado And Lewis Hamilton crash Valenci…: Hier heeft Maldonado wel een straf voor gekregen, dus Raikkonen had dat ook moeten krijgen... | ||
Nattekat | woensdag 9 juli 2014 @ 17:19 | |
Dat is niet vergelijkbaar. Als Kimi de controle niet had verloren moest hij ook een straf krijgen dus? | ||
Fiorano | woensdag 9 juli 2014 @ 17:22 | |
Compleet andere situatie, dat was echt kansloos Lewis naar buiten drukken. Nu was het niet handig wat Kimi deed maar niet vergelijkbaar. | ||
Fer | woensdag 9 juli 2014 @ 17:29 | |
En het was Maldonado | ||
sasquatsch | woensdag 9 juli 2014 @ 17:34 | |
Grotendeels ben ik het eens met Weltschmerz. Kimi had iets rustiger de baan op moeten rijden (over het asfalt) in plaats van vol gas over het gras. De auto's die hem de baan zien opkomen geven hem de ruimte wel zoals te zien is op de bovenste foto van mijn eerdere post. Hoeft Kimi niet stil te staan en is er niets aan de hand, behalve dat hij een paar plaatsen verliest. En alleen om dat tegen te gaan nam hij het risico vol gas over het gras te gaan en dat mag best bestraft worden. | ||
sasquatsch | woensdag 9 juli 2014 @ 17:39 | |
Onzin. Maldonado veroorzaakte ook een ongeluk. Imho volledig vergelijkbaar. Zonder in te houden de baan oprijden en anderen daarmee van de baan rijden. Als je van de baan raakt en weer de baan op gaat ben je altijd fout als je anderen daarbij raakt, ongeacht of het komt doordat je de controle over de wagen verliest of niet. Veroorzaak je geen ongeluk hoef je niet bestraft te worden, maar mag je er wel op gewezen worden. Veroorzaak je wel een ongeluk moet je gewoon bestraft worden. | ||
Fiorano | woensdag 9 juli 2014 @ 18:26 | |
Leal mist trouwens op 0,46 km na het benodigd aantal kilometers voor z'n super licentie . Reed vandaag 51 rondjes in de Caterham. Hij heeft het dus juist wel gehaald... [ Bericht 27% gewijzigd door Fiorano op 09-07-2014 18:29:52 (:') voor mezelf... ) ] | ||
TheFreshPrince | woensdag 9 juli 2014 @ 18:28 | |
Al had ik de auto moeten duwen... | ||
Fiorano | woensdag 9 juli 2014 @ 18:29 | |
Ik lees het verkeerd trouwens, hij heeft 300.46 km gelezen en heeft dus het genoeg. | ||
Sinister-D- | vrijdag 11 juli 2014 @ 14:10 | |
Amateur beelden van Kimi zijn bots.. Chilton ook eventjes vies mazzel gehad met die band | ||
twiFight | vrijdag 11 juli 2014 @ 15:21 | |
Ik weet niet waarom, maar op amateurbeelden vind ik het er heel anders uitzien. Je ziet trouwens erg goed bij Massa (0:18) hoe snel zo'n auto afremt op het asfalt (mits de banden contact hebben). | ||
sasquatsch | vrijdag 18 juli 2014 @ 11:54 | |
Tijden eerste vrije training GP van Duitsland:
| ||
twiFight | vrijdag 18 juli 2014 @ 12:39 | |
Het is eigenlijk toch ook knotsgek dat over een afstand maar meerdere kilometers er een verschil tussen zit die 5 keer korter is dan het knipperen met je ogen. Gaat echt helemaal nergens meer over | ||
Sinister-D- | vrijdag 18 juli 2014 @ 14:33 | |
Vuur uit Koba's uitlaat, en de doemp onder de engine cover vandaan. En de 2de Caterham voor FP2 ligt er dus ook alweer uit | ||
Sinister-D- | vrijdag 18 juli 2014 @ 15:32 | |
Haha. Veel te zonnig om binnen F1 te zitten loeren als een zombie? | ||
sasquatsch | vrijdag 18 juli 2014 @ 15:59 | |
Tijden VT 2
| ||
Fiorano | vrijdag 18 juli 2014 @ 17:22 | |
Geralt | vrijdag 18 juli 2014 @ 17:23 | |
! | ||
JohnB52 | vrijdag 18 juli 2014 @ 17:26 | |
Geen fric en die Sauber direct op p11? | ||
sasquatsch | vrijdag 18 juli 2014 @ 17:33 | |
Het zit dicht bij elkaar. Maar Gutierrez staat op zijn vertrouwde plek op 1 seconde van Sutil terwijl VdG er slechts 0,2 seconde vanaf zat. | ||
ColtZ40 | vrijdag 18 juli 2014 @ 18:03 | |
Haha, vd garde is langzamer dan een meisje. | ||
Geralt | vrijdag 18 juli 2014 @ 18:05 | |
De Q is toch gewoon om 2 uur morgen toch? | ||
Wombcat | vrijdag 18 juli 2014 @ 18:05 | |
Nee, zondag 10 uur. | ||
Geralt | vrijdag 18 juli 2014 @ 18:06 | |
Ok bedankt! | ||
twiFight | vrijdag 18 juli 2014 @ 18:29 | |
Omdat ik ook tv gidsen niet vertrouw kijk ik voor de vt, qual en racetijden altijd gewoon op formula1.com (zet je geluid wel even zacht). Blijft toch het betrouwbaarst. | ||
sasquatsch | vrijdag 18 juli 2014 @ 18:35 | |
Die dan ook in een betere wagen rijdt en het niet slecht doet door slechts 0,2 seconde van Massa te zitten. | ||
Mexicanobakker | vrijdag 18 juli 2014 @ 18:48 | |
Straf slaat niet echt ergens op. Maldonado is een malle kloot, maar dit had geen straf moeten zijn | ||
Fer | vrijdag 18 juli 2014 @ 19:08 | |
Dat meisje is allang 30 hoor en waarschijnlijk te laat om nog een f1 loopbaan te starten, maar ze is wel lekker snel ja. | ||
sasquatsch | vrijdag 18 juli 2014 @ 19:36 | |
Natuurlijk wel. Maldonado rijdt de baan op zonder te kijken. Deze is zelfs nog erger dan die van Raikkonen. Raikkonen verloor de macht over de wagen. Malle Donna reed bewust zo de baan op terwijl Lewis daar reed. | ||
Mexicanobakker | vrijdag 18 juli 2014 @ 19:46 | |
Hamilton duwt m naar buiten daar, en Maldonado leek nooit volledig buiten de baan vanuit dat camerastandpunt | ||
JohnB52 | vrijdag 18 juli 2014 @ 19:48 | |
Raikkonen reed redelijk bewust de baan weer op. Imho. | ||
ColtZ40 | vrijdag 18 juli 2014 @ 20:41 | |
Ja, wat moet hij naast de baan blijven doen.. | ||
Nattekat | vrijdag 18 juli 2014 @ 21:17 | |
Iets wat een paar hier inderdaad vinden | ||
#ANONIEM | vrijdag 18 juli 2014 @ 22:22 | |
Gaat die discussie nou al twee weken door? Jullie hebben echt geen reet te doen he? | ||
Fer | vrijdag 18 juli 2014 @ 22:40 | |
HELP, zondag ga ik op vakantie. Hoe kan ik de race nou kijken, ben dan wel onderweg in Duitsland, maar het is vast niet te zien met Duitse Digitenne.. | ||
JohnB52 | vrijdag 18 juli 2014 @ 22:40 | |
Maldonado ook. | ||
Peterselieman | vrijdag 18 juli 2014 @ 22:45 | |
Misschien staat het in een van de kroegen op | ||
ColtZ40 | vrijdag 18 juli 2014 @ 23:21 | |
Vast wel. Ik heb ooit in Zwitserland met digitenne F1 gekeken op RTL. Sterker nog, boven op een berg in een huisje met 1 zonnepaneel en een accu. Na de race hadden we geen elektra meer. | ||
Nattekat | vrijdag 18 juli 2014 @ 23:24 | |
Het is FOK! | ||
Weltschmerz | zaterdag 19 juli 2014 @ 10:10 | |
Wachten op een moment of een plek dat hij weer veilig de baan op kan. | ||
Geralt | zaterdag 19 juli 2014 @ 10:22 | |
Als die greppel daar niet lag was het perfectly safe om daar en met die snelheid terug de baan op te rijden | ||
Geralt | zaterdag 19 juli 2014 @ 10:23 | |
Maargoed, waarschijnlijk had ie voor de GP waar iedereen de baan afloopt/fietst gewoon zin in een ijsje. Of een fles wodka. En dat dus niet gedaan. Of gewoon niet gezien van te voren. | ||
Geralt | zaterdag 19 juli 2014 @ 10:23 | |
Waarom niet, de pruus zend het toch gewoon uit of zit het daar inmiddels ook achter de decoder? | ||
Fer | zaterdag 19 juli 2014 @ 10:39 | |
Pruus? Ik dacht RTL Television, maar is dat te ontvangen met een FTA setje? | ||
Geralt | zaterdag 19 juli 2014 @ 10:41 | |
Ow ik heb geen idee eigenlijk. Misschien gewoon in een kroeg kijken waar tv is | ||
Sinister-D- | zaterdag 19 juli 2014 @ 10:42 | |
Pruus>Pruis>Duits | ||
Fer | zaterdag 19 juli 2014 @ 10:43 | |
Tja, dan moet ik dus stoppen om de race te kijken. Is ook een optie, maar dan duurt weer langer voor ik op de eindbestemming ben. | ||
JohnB52 | zaterdag 19 juli 2014 @ 10:45 | |
Voor de liefhebbers: vt3 begint zo | ||
Wertha | zaterdag 19 juli 2014 @ 11:03 | |
Die gast heeft hem al de nodige tijd meegemaakt en denkt: laat die Australiër maar even gek doen... even tanden op mekaar en het is zo weer voorbij... en doorrrrr.. | ||
Weltschmerz | zaterdag 19 juli 2014 @ 11:19 | |
Die greppel lag daar wel. Als daar de baan lag was het ook helemaal veilig daar door te racen, maar die lag daar niet want hij was uit de baan gevlogen. | ||
Tarado | zaterdag 19 juli 2014 @ 11:22 | |
Nu we het toch nog over die race hebben
| ||
JohnB52 | zaterdag 19 juli 2014 @ 11:46 | |
Ze hebben t over Verstjeppen op Sky | ||
Fer | zaterdag 19 juli 2014 @ 11:55 | |
Williams nr2 team dit weekend? | ||
Sinister-D- | zaterdag 19 juli 2014 @ 11:57 | |
Button problemen met de remmen(balans) Das een primeur _! | ||
Fer | zaterdag 19 juli 2014 @ 11:59 | |
Arm Redbull, eerst die EBD weg, nu FRIC en de motor is ook nog steeds prut. Van top naar flop in een half jaar. | ||
sasquatsch | zaterdag 19 juli 2014 @ 12:00 | |
Gras is nooit safe met die snelheid. Hij had met minder snelheid een paar meter eerder de baan op moeten gaan over het asfalt. Whiting vond trouwens ook dat Kimi een waarschuwing had moeten krijgen. | ||
sasquatsch | zaterdag 19 juli 2014 @ 12:02 | |
Zonder FRIC zouden ze meer voordeel moeten hebben van de 'flexibele' neus, waardoor ze nog steeds met een lagere rijhoogte zouden kunnen rijden dan de rest. | ||
Syntix | zaterdag 19 juli 2014 @ 12:30 | |
Alweer Alhoewel Alonso het ook niet verkeerd doet. | ||
Sinister-D- | zaterdag 19 juli 2014 @ 13:23 | |
Hey, Ted Kravitz heeft Christijan Albers ook al gevonden voor een interview -=edit=- hij is er wel wat grijzer op geworden | ||
Beach | zaterdag 19 juli 2014 @ 13:33 | |
nog behoefte aan stream? | ||
Nattekat | zaterdag 19 juli 2014 @ 13:57 | |
Wegens enorme hitte in de kamer waarin mijn computer zich bevindt, geen LT. Morgen moet ik weken tijdens de race dus voorspel ik ook weinig. | ||
Karstman | zaterdag 19 juli 2014 @ 13:57 | |
Met dit weer is het af en toe geen straf om even binnen achter de ventilator te zitten kijken. | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 juli 2014 @ 13:58 | |
Vandaag maar even puur via stream de quali kijken ivm TDF. Morgen is de etappe gelukkig weinig boeiend dus dan ga ik wel de TV aan zetten | ||
Maver24 | zaterdag 19 juli 2014 @ 13:59 | |
Commentaar Olav Mol weggevallen | ||
axel_moonshine | zaterdag 19 juli 2014 @ 13:59 | |
lekker rustig.. | ||
Gramulanion | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:00 | |
| ||
Nattekat | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:01 | |
Olav Mol, ben je daar? | ||
Zorro | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:01 | |
Bedenk nu eens wat je hier bij zou kunnen zeggen en dat een uur lang. Dan is het best knap wat Olav doet | ||
Beach | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:02 | |
niet sky kijken | ||
Gramulanion | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:03 | |
De stroom is uitgevallen. | ||
Maver24 | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:04 | |
hahaha stroom is uitgevallen. AMATEURS !! | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:04 | |
Zou ik wel kunnen | ||
Zorro | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:04 | |
Ja zet die tekst ook over de posities heen, erg handig | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:08 | |
Dit wordt gewoon Sauber, Caterham, Marussia exit. | ||
ElmarO | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:09 | |
Hoogstwaarschijnlijk wel, al kan Bianchi misschien nog voor een kleine verrassing zorgen. | ||
Syntix | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:09 | |
Nette tijd van Bottas op de softs. | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:10 | |
Bianchi is wel goed zeg. | ||
Fiorano | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:10 | |
Langleve RTL Deutschland | ||
Gramulanion | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:10 | |
SOOOOOOWWW Hamilton | ||
ElmarO | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:10 | |
Hamilton | ||
Zorro | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:10 | |
Mexicanobakker | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:10 | |
Hamilton | ||
Maver24 | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:10 | |
WOW Hamilton | ||
Sinister-D- | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:11 | |
Hamilton | ||
Fiorano | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:11 | |
Hamilton! Rode vlag! | ||
Nieuwschierig | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:11 | |
mooie schuiver | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:11 | |
Manager weer verpest hoor | ||
Doevelaer | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:11 | |
Doei Ham | ||
Beach | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:11 | |
ham | ||
Zorro | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:11 | |
Einde kwali, 17 op zijn best Edit: 16. | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:11 | |
Op Sky ook eea aan geluidsproblemen | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:12 | |
dat was wel een megaklapper hoor | ||
Sinister-D- | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:12 | |
neuh hoor..... | ||
Wombcat | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:12 | |
Probleem met de remmen zei Halimlton? | ||
axel_moonshine | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:12 | |
ja idd :-( | ||
JohnB52 | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:12 | |
Geen achterremmen? | ||
Beach | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:13 | |
Kan ik mooi koffie zetten nu. | ||
Gramulanion | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:13 | |
Olav | ||
Nober | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:13 | |
Rosberg wint dus en Hamilton eindigt als tweede. Wel een mooie pirouette. | ||
Syntix | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:13 | |
16e voor Hamilton, hammer time dus morgen Williams gaan gewoon weer voor top 3 | ||
Doevelaer | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:13 | |
Rare klapper wel | ||
JohnB52 | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:13 | |
Koffie? Met dit weer? Tijd voor bier. | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:14 | |
Ik zeg nooit meer dat het een saaie straightforward sessie wordt | ||
Weltschmerz | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:14 | |
Zover zitten Bottas en Massa niet van het tempo af. | ||
Karstman | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:14 | |
Iets met de remmen, rechtsachter leek te klappen en linksvoor te blokkeren... | ||
Doevelaer | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:15 | |
Inderdaad. Was ook te zien aan de baan v.d. auto. Die draaide vrij 'spontaan' om z'n as. Alsof 'ie weggeslingerd werd. | ||
JohnB52 | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:17 | |
Rosberg mag nog wel even doorgassen! Ziet er naar uit dat de vangrail deze X sneller gerepareerd hebben dan in Silverstone! Lekker veel toeschouwers op de tribunes | ||
Fir3fly | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:17 | |
Maar Hamilton die in de eerste paar ronden het hele veld inhaalt kan nog best leuk zijn om naar te kijken. | ||
Weltschmerz | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:18 | |
Ben nog niet 100% overtuigd dat het de remmen waren en niet de remmer. | ||
Fer | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:19 | |
Wat doet Hamilton morgen, lange eerste stint op primes of snelle korte op options. Kan dit Fric zijn, mindere gewichtverdeling op de banden? | ||
Scrutinizer | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:20 | |
Ik vind het wel tof dat die Williams van dit jaar het zo goed doet, een mooi jaar voor Bottas. Vraag me overigens wel af of Lotus er volgend jaar nog bij is als het zo doorgaat. | ||
Fiorano | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:20 | |
Schijfje rechtsvoor explodeerde denk ik. Kwam net een duidelijke slomo voorbij op de Duitser recht van voren. Plofje zwarte rook en het was het enigste wiel wat niet blokkeerde. | ||
Karstman | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:21 | |
leek het wel op, niet rechtsachter watr ik eerst dacht | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:22 | |
Die remmen zijn wel een issue bij Mercedes hoor.. | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:22 | |
Natte kat. Waar is die teamviewer? | ||
Zorro | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:22 | |
off track Rosberg | ||
Zorro | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:22 | |
Verdampt door de hitte. | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:23 | |
Mag je hier wel off track? | ||
Wombcat | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:24 | |
Ja, volgens Whiting hier geen voordeel. | ||
Beach | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:24 | |
of je leest even terug | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:24 | |
Ik heb het niet gevonden... | ||
Zorro | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:24 | |
Tijd blijft nog steeds staan. Zal wel goed zijn. Vreemd. | ||
Fiorano | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:25 | |
Ericsson geen eens naar buiten | ||
Zorro | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:25 | |
Dat is tenminste duidelijk. Op sommige plekken niet maar op andere wel. Daar kan je wat mee. | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:25 | |
had problemen | ||
Beach | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:25 | |
Sutil | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:25 | |
wordt Lotus ipv Sauber hier dus | ||
ElmarO | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:26 | |
Had motorproblemen, als ik het goed heb. | ||
Nober | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:26 | |
30 seconden over 52 rondes en een pitstop minder is best veel. | ||
Fiorano | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:27 | |
Joh. | ||
Sinister-D- | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:27 | |
Hydraulisch probleem....
| ||
Zorro | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:27 | |
Force India relaxed naar de volgende ronde | ||
Weltschmerz | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:28 | |
Door het veld gaan kost ook tijd en slijtage. | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:28 | |
Bianchi verslaat op een droge baan zowaar een coureur van een ander team. | ||
opreis | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:29 | |
Wanneer mag GvdG op Sutil zn plek? | ||
Nober | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:29 | |
Wist niet dat ze moeite hadden met Q1. | ||
Fiorano | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:30 | |
Is er al een Duitsland OP? | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:30 | |
nee | ||
Beach | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:30 | |
Ik neem aan dat jij er nu aan werkt. | ||
Nattekat | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:30 | |
| ||
Fiorano | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:31 | |
Nope | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:31 | |
Oke | ||
Fiorano | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:32 | |
Bianchi trouwens sneller dan Malledonna | ||
Gebraden_Wombat | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:34 | |
Heeft Rosberg nog steeds een ander merk remmen dan Hamilton? | ||
Beach | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:41 | |
Rosberg heeft Brembo en die van Hamilton zijn gemaakt door AnsaldoBreda. | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:42 | |
was jullie beeld ook weg? | ||
Fir3fly | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:42 | |
Sky commentatoren Vettel weer aan het afzeiken... zet ie de derde tijd neer . | ||
ElmarO | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:44 | |
Nee, had gewoon beeld. Serves them right. | ||
Beach | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:44 | |
waar is perez | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:44 | |
Waar is Checo? | ||
Sinister-D- | zaterdag 19 juli 2014 @ 14:47 | |
Dicht..... |