abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 31 mei 2014 @ 17:34:18 #1
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_140573542


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Salaristabel:



De Emolumententabel







Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Peterselieman, werkzaam in het noorden des lands
ErwinRommel, Erwin, oud-collega
Selestha, oud-collega
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander

T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  zaterdag 31 mei 2014 @ 17:34:40 #2
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_140573553
Sorry voor de bijster stomme TT.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_140573630
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 17:32 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Mind you, tis me 2de werkdag alleen :') kan wel janken om eerlijk te zijn.
Hoeveel uur stond er voor die wijk joh? :{
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_140573638
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 17:34 schreef houdjemond het volgende:
Sorry voor de bijster stomme TT.
BOEIEND!
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  zaterdag 31 mei 2014 @ 17:39:59 #5
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_140573663
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 17:38 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Hoeveel uur stond er voor die wijk joh? :{
2/2.5 .. ik heb er een dikke 5 uur over gedaan.. me pa was zo lief om alles in de auto te gooien en hier neer te zetten ( loop in mijn eigen buurt zeg maar ) anders had t 4x naar depot geworden..

Moet kar, tassen en restje hah nog terugbrengen maar eerst ff een biertje voor de schrik hoor..
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 mei 2014 @ 17:40:42 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140573681
Dat is wel een heel erg groot verschil ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_140573707
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 17:39 schreef houdjemond het volgende:

[..]

2/2.5 .. ik heb er een dikke 5 uur over gedaan.. me pa was zo lief om alles in de auto te gooien en hier neer te zetten ( loop in mijn eigen buurt zeg maar ) anders had t 4x naar depot geworden..

Moet kar, tassen en restje hah nog terugbrengen maar eerst ff een biertje voor de schrik hoor..
Ik hoop dat je teamleider een beetje schappelijk is en je de uren zonder morren toekent. Voor een beginner is zoveel post weglopen een behoorlijke prestatie in zo'n korte tijd.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  zaterdag 31 mei 2014 @ 17:41:38 #8
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_140573712
quote:
11s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is wel een heel erg groot verschil ...
Ik had 10 tassen, ipv van de gebruikelijke 2-3-4 :')
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_140573716
quote:
11s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is wel een heel erg groot verschil ...
Vind ik ook. Was de post blijven staan ofzo... ?
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  zaterdag 31 mei 2014 @ 17:42:30 #10
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_140573730
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 17:41 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Ik hoop dat je teamleider een beetje schappelijk is en je de uren zonder morren toekent. Voor een beginner is zoveel post weglopen een behoorlijke prestatie in zo'n korte tijd.
Ik ga hem zo ook even een mailtje sturen.
As said is het normaal 3/4 tassen en dan ben ik ruim binnen die 3 uur klaar..
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  zaterdag 31 mei 2014 @ 17:43:50 #11
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_140573757
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 17:41 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Vind ik ook. Was de post blijven staan ofzo... ?
Ik denk het.. de rest had echt niet zoveel.. reminds me ik had gisteren bijna geen post.. misschien ergens iets misgegaan..
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 mei 2014 @ 17:44:30 #12
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140573770
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 17:41 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Ik hoop dat je teamleider een beetje schappelijk is en je de uren zonder morren toekent. Voor een beginner is zoveel post weglopen een behoorlijke prestatie in zo'n korte tijd.
Precies. Ik ben een ervaren kracht, maar met tien tassen zou ik ook flink veel werk hebben. Iig een stuk meer dan die twee tot 2,5 uur die voor zou staan. Hangt wel een beetje van de wijk af natuurlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 31 mei 2014 @ 17:45:36 #13
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_140573790
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 17:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Precies. Ik ben een ervaren kracht, maar met tien tassen zou ik ook flink veel werk hebben. Iig een stuk meer dan die twee tot 2,5 uur die voor zou staan. Hangt wel een beetje van de wijk af natuurlijk
Tis een grote woonwijk dus alles wel lekker dichtbij elkaar, alleen met allemaal van die hofjes en tussenstukjes.
Heb de mazzel dat ik hier woon en alles ken..
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_140574019
Ik weet dat 1 collega in extreme gevallen wel eens 10 tassen voor zijn wijk heeft (wijk van 3 uur ). Komt ongeveer 3 tot 4 keer per jaar voor. Is een wijk met normaal 4 tot 7 tassen (post en hah bij elkaar opgeteld).

Hier werd gezegd dat het vandaag druk zou worden, maar alleen de NUON gidsen en nog een paar verdwaalde Margrieten zaten er extra bij. Vond het een aantal weken terug met de stempassen een stuk drukker. Sommige middag-wijken waren wel een uur vertraagd in de voorbereiding volgens een sms'je dat we binnen kregen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 mei 2014 @ 17:55:33 #15
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140574033
Dat is wel lekker. Ik moet altijd afwachten of ik een wijk heb en zo ja welke. Zo leer je wel heel wat buurten kennen. Na een keertje een wijkje gedaan te hebben kan ik wel ongeveer vertellen hoe het loopt :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_140574563
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 17:41 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Ik had 10 tassen, ipv van de gebruikelijke 2-3-4 :')
Geen piekdag gedaan ofzo woensdag? Is wel heel erg uitzondering iig zoiets, maar erg rot als dat op 1 van je eerste dagen gebeurt. Ik deed er trouwens op de eerste dagen ook wel gruwelijk lang over ;)

Op zich kun je nog wel met wat creatief inpakken redelijk wat mee nemen in 1x met een kar. Meeste wat ik meegesleept heb was volgens mij 7 tassen. De tassen aan de kar vol, tas er bovenop, tas aan het hendeltje waar je het handvat mee kan verstellen en nog wat bundels HAH onderop de kar en op andere plekken er tussen gestopt. En de tassen dan met de riemen vast zetten zodat er niks uit valt :P
Dan is het in het begin wel wat zwaarder om te duwen maar je hoeft iig niet tig keer terug. Dat heb ik dan liever :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_140574605
Wow,10 tassen! Dat heb ik volgens mij 1 keer gehad, kerst 2011 :') Daar ben ik ook zeker langer mee bezig dan met 2.5 uur.
Ik heb er op mijn eerste werkdag alleen trouwens 6 uur er over gedaan (met 1 keer HAH (Gamma) en 5-7 grijze tassen geloof ik). Dus het valt best mee op zich. :')
Zaten er trouwens Kampioenen enzo bij? Dan heb ik namelijk ook altijd veel meer zakken dan normaal.

Hier was het niet druk trouwens, 3 oranje tassen en 1 tas HAH. Die dingen van Anna van Toor waren wel allemaal ondersteboven in de bundels gezet door de machine. Handig :P

Nu een week vakantie *O*
pi_140574864
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 17:43 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Ik denk het.. de rest had echt niet zoveel.. reminds me ik had gisteren bijna geen post.. misschien ergens iets misgegaan..
Maar gisteren was ook een daldag, dus dat je toen bijna geen post had is op zich niet bijzonder. Verder is het moeilijk te zeggen of het normaal is, dat ligt maar net aan je wijk. Als het een wijk is met veel bedrijven die toevallig net allemaal zo'n dikke catalogus krijgen met kantoorspul en zo, dan kom je natuurlijk al snel aan aardig wat tassen.
Wat voor bijzonders zat erbij?
pi_140574998
Hm, 10 tassen is wel veel, maar toch ook weer niet zo uitzonderlijk, aangezien het incl. hah is? Of woon ik gewoon in een gebied met veel post of zo? :P Kan me nog herinneren dat er hier vorig jaar wel bepaalde wijken waren met 18 tassen inclusief hah. En er zijn geregeld wijken die 8/9/10 tassen hebben inclusief hah.
Het is alleen wel uitzonderlijk als je er normaal maar 2 of 3 hebt ja. En die 2 of 3 is ook inclusief hah? Want dat is dan wel erg weinig voor een grote woonwijk
pi_140575030
Hier zijn 10 tassen ook niet echt heel vreemd. Paar wijken vandaag hadden ook 8+ tassen en bakken tot aan het plafond.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 18:50:11 #21
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_140575343
Hmm.. ik stuur gewoon een mailtje naar mijn TC en dan laat ik het jullie horen..

Bijzonders, ermh zo'n dik golfblad formaatje oude wehkamp, kampioen, de happinez ( wat een boekwerk is dat dan) nuon..
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  zaterdag 31 mei 2014 @ 18:55:20 #22
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_140575475
Oh, en ik weet dat het geen excuus is maar ik ben een opdondertje van 1.58 en net 50 kilo :') .
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_140575482
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 17:39 schreef houdjemond het volgende:

[..]

2/2.5 .. ik heb er een dikke 5 uur over gedaan.. me pa was zo lief om alles in de auto te gooien en hier neer te zetten ( loop in mijn eigen buurt zeg maar ) anders had t 4x naar depot geworden..

Moet kar, tassen en restje hah nog terugbrengen maar eerst ff een biertje voor de schrik hoor..
Ik kan mij dit zo goed voorstellen he.
De 2de dag dat ik alleen liep was ook uitgerekend zo'n belachelijk drukke dag met veel hah. Had geloof ik een stuk of 8 tassen. Ook zeker 5 uur mee bezig geweest.
Op het laatst moest ik nog terug naar het depot voor een laatste tas hah... was het hek van het terrein dicht. :')
Dus ik met de pest in m'n lijf de tc bellen, die het gelukkig begreep. Heb m'n laatste gewone post bezorgd en die laatste tas hah de volgende dag alsnog gedaan.

Wat was dat verschrikkelijk zeg. Ik heb gejankt, ik zat op het randje van hyperventileren en kon die nacht niet meer slapen. Oh ja... En ik heb een blauwe teennagel opgelopen die nog niet genezen is. :')
(als ik dit nu zo opschrijf kan ik er best om lachen, maar toen echt totaal niet :') )

Je hebt gewoon pech gehad. Niks aan te doen. :)
  zaterdag 31 mei 2014 @ 19:04:33 #24
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_140575701
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 18:55 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Ik kan mij dit zo goed voorstellen he.
De 2de dag dat ik alleen liep was ook uitgerekend zo'n belachelijk drukke dag met veel hah. Had geloof ik een stuk of 8 tassen. Ook zeker 5 uur mee bezig geweest.
Op het laatst moest ik nog terug naar het depot voor een laatste tas hah... was het hek van het terrein dicht. :')
Dus ik met de pest in m'n lijf de tc bellen, die het gelukkig begreep. Heb m'n laatste gewone post bezorgd en die laatste tas hah de volgende dag alsnog gedaan.

Wat was dat verschrikkelijk zeg. Ik heb gejankt, ik zat op het randje van hyperventileren en kon die nacht niet meer slapen. Oh ja... En ik heb een blauwe teennagel opgelopen die nog niet genezen is. :')
(als ik dit nu zo opschrijf kan ik er best om lachen, maar toen echt totaal niet :') )

Je hebt gewoon pech gehad. Niks aan te doen. :)
Aawhgosh :( janken stond me ook nader dan het lachen hoor, me arme voetjes...

Mag ik vragen hoelang je nu al voor postNL werkt?
Het is dat ik een doorbijtertje ben en niet houd van opgeven maar op een gegeven moment had ik echt zoiets van, ik lijk wel gek..
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_140575986
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 19:04 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Aawhgosh :( janken stond me ook nader dan het lachen hoor, me arme voetjes...

Mag ik vragen hoelang je nu al voor postNL werkt?
Het is dat ik een doorbijtertje ben en niet houd van opgeven maar op een gegeven moment had ik echt zoiets van, ik lijk wel gek..
Ongeveer 3 maanden. :)
Ja, snap ik. Komt echt wel goed hoor. 10 tassen is gewoon echt heel veel. Je hebt net als ik gewoon pech dat je precies op je 2de dag zo'n gekkenhuis meemaakt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')