abonnement Unibet Coolblue
pi_140661209
quote:
11s.gif Op maandag 2 juni 2014 22:22 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik zie geen reactie staan. Is hij verwijderd? Of komt het op de mobiele versie niet goed door?

Overigens moest ik tot 3x toe voor- en nawegen -O- Bizar dat dat 7 jaar na dit onderzoek nog niet overal is opgepakt!
Hier op de iPad zie ik m ook gewoon. Strekking is dat wegen wel betrouwbaar kán zijn, maar dat je aan randvoorwaarden moet voldoen. O.a. baby inbakeren om bewegingsartefacten te voorkomen en meermaals wegen om meetfouten te ondervangen.
pi_140668633
Op borstvoeding.com staat ook een artikel van Erica Post over wegen voor en na een voeding. Wel interessant.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_140669392
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 10:15 schreef WupWup het volgende:

[..]

Hier op de iPad zie ik m ook gewoon. Strekking is dat wegen wel betrouwbaar kán zijn, maar dat je aan randvoorwaarden moet voldoen. O.a. baby inbakeren om bewegingsartefacten te voorkomen en meermaals wegen om meetfouten te ondervangen.
op de iPhone wil het niet, maar had het inmiddels wel op de laptop gelezen!

Ik stemde overigens in met wegen als dat zo uitkwam, maar no way dat ik hem ging wegen als ik hem in slaap voedde :N. Uitkomst was altijd 20-30 gram, ook na duidelijk prima drinken. Gevolg van mijn koppigheid was waarschijnlijk wel dat hij een paar keer extra voeding door een sonde heeft gehad. Maar dat ding zat er toch al in, dus ook weer geen ramp voor een kind van 1,5 jaar. Ik heb ook gekolfd zodat er bv door de sonde kon, maar de opbrengst was toch niet meer wat het geweest was na zo lang zonder kolf :D
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 3 juni 2014 @ 19:18:43 #79
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_140678100
Hallo, een vraagje van een aanstaande mama tussendoor: hebben jullie tips w.b. voedingskussen? Ik zie door de bomen het bos niet meer... ik hoor dat het ook al lekker is om mee te slapen voor de baby er is?

en w.b. flesje, ik had al begrepen dat evt 1 reserveflesje voldoende is, ik heb 3 van die medela afkolfflesjes van een collega gekregen, kan daar ook een speen op, of is dat alleen om te bewaren?

ik voel me zo'n noob... 16 september is pas de bv cursusavond van de kraamzorg, maar ik zou graag voor die tijd al t meeste in huis willen hebben (ben 22 okt uitgerekend).
Kwak
pi_140678420
Kwak, je mag mijn Hema voedingskussen wel hebben, als je wilt. Heb ik de eerste twee maanden gebruikt en is nog helemaal goed. Behalve als je liever een ander wilt natuurlijk. :) .Het is ook prettig nu al te gebruiken misschien, op de bank of in bed.

Verder had ik niets in huis, op 1 flesje na, zoogcompressen en 2 voedingsbh's.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 3 juni 2014 @ 19:25:47 #81
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140678425
Voedingskussen vond ik wel heel fijn om mee te slapen ja. Je hebt ze met 2 soorten vullingen: bolletjes en "gewoon" en het is heel persoonlijk wat je fijn vindt. Ik vond bolletjes het fijnste slapen.

Zelf alleen niet gebruikt als voedingskussen dus daar kan ik dan weer niet over meepraten.

Ik geloof dat op de Medelaflesjes wel spenen kunnen. Weet het niet helemaal zeker. Heb je anders iets van een flesje uit zo'n blije doos? Maar een flesje is ook zo bijgehaald. Als je borstvoeding wilt geven en je moet bijvoeden dan zal dat in 1e instantie toch op een andere manier dan met een flesje gebeuren (vinger- of cubvoeden). Maar ook daar heb ik weer geen verstand van want hier zijn ze met de fles begonnen.

Maw, je hebt eigenlijk geen klap aan deze post maar het komt heus allemaal goed :*
  dinsdag 3 juni 2014 @ 19:32:10 #82
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_140678654
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 19:25 schreef Kyara het volgende:
Voedingskussen vond ik wel heel fijn om mee te slapen ja. Je hebt ze met 2 soorten vullingen: bolletjes en "gewoon" en het is heel persoonlijk wat je fijn vindt. Ik vond bolletjes het fijnste slapen.

Zelf alleen niet gebruikt als voedingskussen dus daar kan ik dan weer niet over meepraten.

Ik geloof dat op de Medelaflesjes wel spenen kunnen. Weet het niet helemaal zeker. Heb je anders iets van een flesje uit zo'n blije doos? Maar een flesje is ook zo bijgehaald. Als je borstvoeding wilt geven en je moet bijvoeden dan zal dat in 1e instantie toch op een andere manier dan met een flesje gebeuren (vinger- of cubvoeden). Maar ook daar heb ik weer geen verstand van want hier zijn ze met de fles begonnen.

Maw, je hebt eigenlijk geen klap aan deze post maar het komt heus allemaal goed :*
ik moet mijn blije doos en etosdoos nog ophalen :@

heel naief misschien denk ik dat t met borstvoeding wel goed komt, mijn moeder heeft ook probleemloos gevoed, zelfs bij mij terwijl ik met een keizersnede geboren ben onder narcose en de eerste uren helemaal niet bij haar was geweest. maar goed, als t minder goed gaat is t idd makkelijk even de man naar de winkel sturen.

quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 19:25 schreef Franny_G het volgende:
Kwak, je mag mijn Hema voedingskussen wel hebben, als je wilt. Heb ik de eerste twee maanden gebruikt en is nog helemaal goed. Behalve als je liever een ander wilt natuurlijk. :) .Het is ook prettig nu al te gebruiken misschien, op de bank of in bed.

Verder had ik niets in huis, op 1 flesje na, zoogcompressen en 2 voedingsbh's.
Oh dat is heel lief! Maar ik denk na wat meer lezen dat ik misschien toch maar voor de bolletjesvulling ga... als ik t voel in de winkel en van mening verander dan PM ik je zeker!
Kwak
  dinsdag 3 juni 2014 @ 19:34:25 #83
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140678736
Lijkt me een prima instelling Kwak! Hoewel het natuurlijk geen garantie is, is er ook geen reden om aan te nemen dat het niet lukt.
pi_140679592
Ik dacht ook dat het wel goed kwam met de borstvoeding. Ik heb dan ook geen cursussen gevolgd of me zelfs maar ingelezen.. en guess what? Het kwam ook vanzelf goed! :P

Ik had flesjes (cadeautje van mijn moeder) en een kolf (gekregen) in huis. Verder niets. Zelfs geen voedingsbh of compressen.
pi_140679888
Ik heb wel een cursus gevolgd, gewoon omdat ik heel graag wilde weten hoe het werkt en mogelijke struikelblokken wilde herkennen en ondervangen. Ook hier kwam 't goed (overproductie), maar ik was en ben heel blij met de kennis die ik heb. Ik had dan ook een fles, flesvoeding, kolf (leen), beha's en compressen in huis.

Mocht je geen cursus willen doen, lees je dan in elk geval in op borstvoeding.com en laat je vriend ook lezen. Kennis is macht!

Voedingskussen gebruik ik nog steeds om zitten in bed te voeden. Niet voor Ellie, maar in m'n rug! Eentje met bolletjes, een Babylonia Form Fix.
Home is where the O+ is...
pi_140679911
Ik had ook niets in huis, maar kraamhulp had kolfset bij zich en een setje bijvoedingsartikelen. Flesje na een paar dagen gekocht wegens opstartproblemen.

Ik denk dat de calma-speen op de medelaflesjes kan? Beide medela (en werd geleverd bij mij kolf) dus klinkt logisch :P

Cursus wel gevolgd, maar realiteit bleek anders dan theorie. Helaas ging het bij mij niet vanzelf, maar het kwam toch goed!

Voedingskussen met bolletjes (van doomoo geloof ik) vond ik heerlijk om mee te slapen! Fijn ook dat hij in alle vormen geduwd kan worden. Met bv zelf heb ik hem niet veel gebruikt, ik vond de bank met leuning prettiger zitten.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 3 juni 2014 @ 20:24:51 #87
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_140680692
Oh ik ga ook naar een cursusavond van de kraamzorg hoor! En ik heb een kraambureau uitgezocht met beek ervaring met bv begeleiding enzo. :Y

Bedoelde meer dat ik me nog niet heb beziggehouden met flesjes ofzo. Kreeg alleen die andere kolfflesjes van mijn collega.

Kolven zal ik sowieso ook moeten want wil nog voeden als ik alweer moet werken.
Kwak
  dinsdag 3 juni 2014 @ 20:26:05 #88
73386 Fazz
onderweg
pi_140680754
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 10:04 schreef WupWup het volgende:
Hoe gaat het nu, Fazzoletti?

Lief dat je er naar vraagt :) Het gaat een stuk beter nu, de druk van m'n l-borst is weer weg. Ik vraag me af of het toch niet te maken heeft met het kolven dat ik vorige week heb gedaan. Vrijdagochtend heb ik voor het laatst gekolfd en sinds gisteren voelt m'n borst weer normaal; geen harde plekken en gevoeligheid meer :s)

Leuke foto Kyara!

Kwak, de Calma speen past op de medela flesjes, vorige week nog getest. Ik heb wel een voedingskussen in huis, een Mombo, maar gebruik hem eigenlijk weinig. Geen cursus oid gedaan en het gaat prima eigenlijk :)
pi_140681995
Fijn zo!

Mijn voedingskussen ligt in de kast. Al 4,5 jaar... Ik bewaar hem maar ff voor de meiden om mee te spelen. Geloof niet dat het ding hier ooit tot z'n recht zal komen. :D
Ermee slapen kon ik trouwens ook niet.elke keer dat je draait, moet heel dat ding meeverhuisd worden.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 21:19:31 #90
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140683341
Ik had er 2 :+

Hij doet nu inderdaad dienst als speelkussen :Y

En ik vond hem ook handig om bij het wankele zitten achter de kindjes te leggen voor als ze achterover kukelden.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 21:46:25 #91
30252 Soempie
Procreating
pi_140684640
Kyara, wat leuk dat je foto geplaatst is. Je had er meerdere gestuurd (of lees ik je reactie bij de foto niet goed?)? Die handjes eromheen. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 3 juni 2014 @ 21:49:06 #92
30252 Soempie
Procreating
pi_140684762
Hier is het voedingskussen pas nog ingezet tijdens een kussengevecht. :P *O*

Heb er ook mee geslapen. Dat was voor m'n bekken wel fijn. En ook even gebruikt toen M. wel kon zitten, maar ik bang was dat hij om zou vallen. En daarna bij J. in het begin veel gebruikt tijdens het voeden in de Rugbyhouding.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 3 juni 2014 @ 21:58:50 #93
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140685239
Ik had ook veel baat bij dat voedingskussen :Y Niet bij het voeden overigens, echt alleen gebruikt om mee te slapen. Bij voeden gebruikte ik gewoon de kussens van de bank.

En op de medelaflesjes passen allerlei spenen volgens mij. Tenminste, ik wissel die dingen onderling wel uit. Cheapass fles van de kruidvat, calmaspeen.... het gaat prima! Kruidvatfles past zelfs ook op de kolf :D
pi_140685608
Grappig, ik heb het voedingskussen ook echt alleen gebruikt bij het voeden. Vond het de eerste tijd echt heel fijn, bij het goed leren aanhappen etc, op bed, op de bank en bij de verschillende houdingen; vooral de rugby. Maar dus wel de goedkope Hema variant. Goed idee kwak, dat je waarschijnlijk kiest voor een betere.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 3 juni 2014 @ 22:10:09 #95
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140685863
Gewoon op de swing ja? En sluit die goed aan? Ik heb er wel eens een ziekenhuisflesje op gehad, maar toen kwam er ineens melk in het slangetje ipv in de fles -O-.

Ik vind het voedingskussen wel relaxed bij het voeden, ik leg S er op zodat ik beide handen vrij heb om te eten, puzzelen, naaien, fokken... :@ :'). Wel die met gewone vulling, het bolletjeskussen (ja ik heb er twee) staat werkeloos boven.
KuikenGuppy
  dinsdag 3 juni 2014 @ 22:14:43 #96
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140686129
Oh dat is mij nooit goed gelukt, voeden zonder handen :N behalve dan in bed, en dan ligt de onderste arm toch ook wat onhandig ;)

Ik bedenk me nu dat ik die kruidvatfles volgens mij alleen eronder hing in de tijd dat ik nog de medela symphony in de kamer had staan. Ik kan wel eens kijken of het op mijn freestyle ook past. Maar ik heb nu een shitload medelaflesjes. En de keren dat ik niet genoeg had aan 150cc zijn op 1 hand te tellen :')
  dinsdag 3 juni 2014 @ 22:17:35 #97
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140686288
Ik gooi tegenwoordig de opbrengst halverwege over in een ander bakje (daaaaag tsr!), dus een grotere fles zou fijn zijn.
KuikenGuppy
  dinsdag 3 juni 2014 @ 22:34:44 #98
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140687260
Oh nou dan zou ik het gewoon eens proberen joh! Een basic fles kost niks, en dan kijk je gewoon eerst of ie goed sluit, en als je het aandurft hang je m aan je kolfset ^O^
  woensdag 4 juni 2014 @ 18:28:33 #99
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140713132
Het werkt, heel fijn *O*.

Vraagje, ik heb voor de tweede keer in een week last van een verstopt melkkanaaltje in mijn rechter borst. Kan ik iets doen om dat te voorkomen? S is aan het stoeien met zijn ritme, wil soms 6 of soms 7 voedingen op een dag nu (was altijd 7) zou dat ermee te maken hebben? En kan ik bij minder voedingen op een dag beter de spanning af en toe weg kolven, of mijn lichaam het zelf uit laten zoeken?
KuikenGuppy
  woensdag 4 juni 2014 @ 21:00:12 #100
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140720325
Hm, ik denk eigenlijk dat je het beste S het zelf kunt laten regelen. En als je last hebt van een verstopping; meemasseren bij het drinken, onder een hete douche, warme luier erop voor het voeden... ofwel zorgen dat de borst toch zo goed mogelijk geleegd wordt.

En yay voor de grotere fles! *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')