abonnement Unibet Coolblue
pi_141599069
Ik vind het feit dat hij zo bewust voor Utrecht kiest echt voor hem spreken. Wat mij betreft is hij van harte welkom.
pi_141608818
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:08 schreef zatoichi het volgende:
Ik vind het feit dat hij zo bewust voor Utrecht kiest echt voor hem spreken. Wat mij betreft is hij van harte welkom.
Eens, hij heeft het niet handig gedaan op zijn zachtst gezegd, maar het is nu aan hem om dat 'goed te maken'. Iedereen maakt wel eens fouten, hoe je daarmee omgaat is het belangrijkst. Shit happens...
  vrijdag 27 juni 2014 @ 10:51:17 #153
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_141609734
Las dat Johan Martensson op het punt staat te tekenen bij een buitenlandse club, vandaar dat Kali zijn nummer heeft gekregen denk ik dan.

Hoop voor Johan dat ie een mooie club vindt, de enige Zweed die in mijn ogen niet is mislukt.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_141610898
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 16:14 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Kom gezellig bij mij zitten op het rijtje, dan hebben we het er volgend jaar nog eens over ;)
Ik wil best bij je komen zitten hoor, maar ook jij moet toegeven dat een Kali in vorm gewoon een aanwinst is, ok hij heeft het niet helemaal handig gedaan zijn uitspraken, maar deed jij alles goed toen je zo jong was?
Als iemand jou een dikke cheque voor je neus houdt ga je ook gekke dingen doen, zo werkt het nou eenmaal in het hedendaagse leven en zeker in het voetbal van tegenwoordig.
pi_141615857
De reden dat ze Kali terug gehaald hebben zou wel eens te maken kunnen hebben dat ze van Ayoub afwillen... iemand linkte me deze site. wat er van waar is weet ik alleen niet.
http://mwnw.nl/blog/2014/(...)ht-nu-100-isis-44010
  vrijdag 27 juni 2014 @ 14:11:26 #156
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_141615890
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:10 schreef zolderraam het volgende:
De reden dat ze Kali terug gehaald hebben zou wel eens te maken kunnen hebben dat ze van Ayoub afwillen... iemand linkte me deze site. wat er van waar is weet ik alleen niet.
http://mwnw.nl/blog/2014/(...)ht-nu-100-isis-44010
Voorlopig zijn dat niet meer dan geruchten, vrij triest als je zoiets als feit presenteert op je site.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_141618596
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 11:33 schreef wortel1981 het volgende:

[..]

Ik wil best bij je komen zitten hoor, maar ook jij moet toegeven dat een Kali in vorm gewoon een aanwinst is, ok hij heeft het niet helemaal handig gedaan zijn uitspraken, maar deed jij alles goed toen je zo jong was?
Als iemand jou een dikke cheque voor je neus houdt ga je ook gekke dingen doen, zo werkt het nou eenmaal in het hedendaagse leven en zeker in het voetbal van tegenwoordig.
Lees maar wat topics terug, ben nooit fan geweest van hem. Vind het maar een beperkte en middelmatige voetballer, niet iemand die het verschil kan maken. Dan zie ik liever mannen als de Ridder bijvoorbeeld, ook niet de beste voetballer van het westelijk halfrond maar wel iemand die het team net dat zetje kan geven om beter te presteren.

Ik ben er van overtuigd dat je voor het geld wat dit kost een gelijkwaardige of betere speler had kunnen halen. Iemand die niet een dusdanige smet op het blazoen heeft.

En het excuus van het geld of de zaakwaarnemer kan ik helemaal niks mee. Vind ik een slap excuus, hij is er nog altijd zelf bij en er zijn voorbeelden te over van mislukkelingen dankzij het geld. Denk aan Drenthe bijvoorbeeld.

Nee, het is voor mij een slappe zak die het verschil niet gaat maken.

Als hij ballen heeft biedt hij publiek excuses aan tijdens de eerste thuiswedstrijd door de speaker, dat zou voor mij in ieder geval een punt zijn om de smet te laten rusten en hem een kans te geven.
pi_141618632
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:51 schreef PBateman1978 het volgende:
Las dat Johan Martensson op het punt staat te tekenen bij een buitenlandse club, vandaar dat Kali zijn nummer heeft gekregen denk ik dan.

Hoop voor Johan dat ie een mooie club vindt, de enige Zweed die in mijn ogen niet is mislukt.
Zou heel jammer zijn, vind het een speler met top mentaliteit. Is hem ook zeker gegund een mooie overstap, al zie ik niet zo snel waar hij hoger op zou komen. Denk eerder dat hij dichter bij huis wil komen.
pi_141618660
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:10 schreef zolderraam het volgende:
De reden dat ze Kali terug gehaald hebben zou wel eens te maken kunnen hebben dat ze van Ayoub afwillen... iemand linkte me deze site. wat er van waar is weet ik alleen niet.
http://mwnw.nl/blog/2014/(...)ht-nu-100-isis-44010
Ik kan mij dit heel moeilijk voorstellen. Vind het wel iemand die veel met geloof bezig zou kunnen zijn, maar zo overdreven als dit kan ik mij niet voorstellen. Daarvoor is hij toch veel te ingetogen?
  zaterdag 28 juni 2014 @ 00:44:53 #160
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_141635383
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:10 schreef zolderraam het volgende:
De reden dat ze Kali terug gehaald hebben zou wel eens te maken kunnen hebben dat ze van Ayoub afwillen... iemand linkte me deze site. wat er van waar is weet ik alleen niet.
http://mwnw.nl/blog/2014/(...)ht-nu-100-isis-44010
Wat een artikel zeg :') Elke strenge moslim blaast ook gelijk iets op :')
  dinsdag 1 juli 2014 @ 07:31:34 #162
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_141754837
Barazite tekent vandaag.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:06:06 #163
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_141756325
Of toch nog niet

quote:
Presentatie van Nacer Barazite bij FC Utrecht uitgesteld
01-07-2014
UTRECHT - De presentatie van Nacer Barazite bij FC Utrecht is dinsdagochtend op het laatste moment niet doorgegaan. Er mist nog een handtekening van zijn huidige club AS Monaco.

Het is de vraag of de presentatie van de aanvaller later vandaag wel plaatsvindt.

Barazite (24) speelt sinds 2012 voor Monaco. Eerder kwam de Arnhemmer uit voor Arsenal, Derby County, Vitesse en Austria Wien.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_141808280
Is er nog nieuws waarom Monaco nog geen handtekening wil zetten?
  woensdag 2 juli 2014 @ 10:50:41 #165
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_141808476
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 10:41 schreef zatoichi het volgende:
Is er nog nieuws waarom Monaco nog geen handtekening wil zetten?
Nope.

Presentatie schijnt nu verplaatst te zijn naar vrijdag.

edit: staat vandaag ''gewoon'' op het trainingsveld dus dan moet de handtekening zijn gezet (anders mag je niet meetrainen)

[ Bericht 11% gewijzigd door PBateman1978 op 02-07-2014 11:55:13 ]
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 2 juli 2014 @ 12:30:30 #166
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_141811341
Interview met Van Seumeren uit de VI van vandaag:

quote:
Frans van Seumeren wil weer vuurwerk zien bij FC Utrecht

FC Utrecht is afgelopen maandag vol ambities de voorbereiding op het nieuwe seizoen begonnen. Er wordt gesproken over een nieuw tijdperk, waarin aanval en attractiviteit wekelijkse ingrediënten moeten zijn in de Domstad. De hoogste tijd om met clubeigenaar Frans van Seumeren de grootse plannen te bespreken. Over chagrijn, hoop en realisme.

Hoe beleeft u het WK?

‘Ik vind het een geweldig toernooi. Via een vriend van me werd ik uitgenodigd om mee te reizen naar Brazilië. Met een groep, met allerlei jeugdvrienden uit Rhoon, hebben we fantastische weken beleefd. We zijn begonnen op Curaçao, en na een week richting Brazilië afgereisd. Kriskras door het land hebben we van alles gezien, allerlei wedstrijden bezocht, en bovenal heel veel plezier gehad. Heel mooi om mee te maken, en natuurlijk het succes van Oranje. Dat had toch niemand verwacht? Ik ook niet, in zo’n zware groep, dat kon toch niet zomaar even goed gaan. Maar ze hebben de hele wereld verrast, en vooral Nederland zelf. Heel bijzonder.’

Hoe vaak heeft u in die weken aan FC Utrecht gedacht?

‘Vrijwel dagelijks heb ik contact met Wilco van Schaik (algemeen directeur, red.) gehad. Hoewel er even niet werd gevoetbald in Nederland, was het toch een drukke periode. Jongens die gingen, nieuwe spelers, noem maar op. Het lijntje tussen Wilco en mij is zo kort, dat ik het allemaal heb meegekregen, ondanks dat ik aan de andere kant van de wereld zat.’

‘Ik ga niet roepen dat we opeens voor de titel gaan spelen, maar er gaat wel een frisse wind waaien’

Deze week begint de voorbereiding op een nieuw seizoen. Bij FC Utrecht noemen ze het nu het begin van een nieuw tijdperk. Alweer...

‘Die reactie kan ik me aan de ene kant wel voorstellen. In het verleden is hier toch wel heel vaak geroepen dat de top moest worden bestormd. En wat er dan volgde, was niet veel. Ik ga nu ook niet roepen dat FC Utrecht opeens voor de titel gaat spelen, dat zou nergens op slaan. Maar als je ziet wat er in de afgelopen maanden allemaal is gebeurd hier, dan gaat er wel een frisse wind waaien. Als mensen dat een nieuw tijdperk willen noemen, vind ik het prima. Voor mij is het gewoon een heel verstandige ontwikkeling op voetbalvlak.’

Dat was hard nodig na een dramatisch seizoen?

‘Ik heb me met grote regelmaat kapot verveeld in het stadion’

‘Zeg dat wel. Man, het was toch ook verschrikkelijk. Van het begin, die Luxemburgers, tot het einde, was het gewoon niet best. Het is de voetballerij eigen om daar dan omheen te draaien, maar laten we gewoon zeggen waar het op staat. Dat doen we allemaal bij Utrecht, past ook bij de cultuur van de stad en de regio. Iedereen heeft het toch met eigen ogen kunnen aanschouwen? Je hoeft echt niet elke week te winnen, maar als ik naar het voetballen ga, wil ik vermaakt worden. Nou, ik moet goed nadenken hoe vaak dat afgelopen seizoen het geval was. Er waren allerlei redenen voor, zoals de vele blessures van belangrijke spelers, ik geef niemand de schuld, maar ik heb me met grote regelmaat kapot verveeld in het stadion. Het voetbal was saai, en we werden zelfs weggespeeld door kleinere clubs. Dat kan niet, en zo moet je ook de huidige ontwikkelingen zien. We willen weer vuurwerk zien in Galgenwaard. En dan gaan we maar een paar keer flink op ons bek. Dat is altijd nog beter dan weer een seizoen als grijze muis, waarbij het zomaar mis kan gaan.’

U vreesde het Roda JC/NEC-scenario?

‘Dat lag hier op de loer, en dan overdrijf ik niet. Alles zat ook tegen. De voorbereiding was dramatisch, dat hebben we gewoon niet goed gedaan. We moesten na een korte zomerstop snel weer beginnen, en hadden rekening gehouden met meerdere ronden in Europa. We begonnen zo de competitie, zonder dat we tegen een sterke tegenstander hadden gespeeld. En dan al die blessures. Dat is pech, maar op een gegeven moment gaat het je wel irriteren. En waren de spelers wel fit genoeg? Je vraagt je alles af. Ze zeggen het, want de testen wezen het uit, maar als ik er op de zondagmiddag als leek naar keek, had ik gewoon mijn twijfels. Op allerlei vlakken moet het komend seizoen anders, en dat beaamt iedereen.’

Klopt het dat u Jan Wouters al in januari wilde ontslaan?

‘Onzin, absolute onzin!’

Er is intern wel over gesproken.

‘Luister, Jan is gewoon een prima vent, een prima trainer, en vergeet niet dat hij hier twee seizoenen terug een historisch succesjaar had. We hebben intern over allerlei scenario’s gesproken, open met Jan en Robbie Alflen, en kozen in januari voor een flinke investering in de selectie. Dat had in onze ogen veel meer zin dan een trainer eruit te gooien. Op dat vlak zaten de directie, de rvc en ikzelf helemaal op één lijn. Vijf spelers hebben we gehaald, en daar hebben we lijfsbehoud uiteindelijk aan te danken. Als ik zag hoe Matthieu Delpierre als centrale verdediger de boel bij elkaar wist te houden, die heeft ons er verdedigend doorheen gesleept.’

Maar na het seizoen wisten jullie niet hoe snel jullie van Wouters af moesten.

‘Zo zwart wit was het niet. Jan is door de voordeur vertrokken, krijgt alle credits voor wat hij hier heeft gepresteerd, en terecht ook. Maar van beide kanten hadden we niet meer het gevoel dat we nog een jaar door moesten gaan. Dan kan toch?’

De oplossing is inmiddels gevonden in drievoud. Robbie Alflen als hoofdtrainer, Harry van den Ham als assistent-trainer en Co Adriaanse als technisch adviseur. Dat klinkt wel heel gekunsteld.

‘Daar heb ik heel veel vertrouwen in. We moeten weer plezier hebben, aantrekkelijk voetbal spelen, en of dat nou een negende of zesde plek oplevert, dat zal me in bepaalde mate een zorg zijn. Als we maar lekker aanvallen, vol gas geven, en het publiek vermaken. Deze drie personen werken volgens die insteek. Robbie is een Utrechtse jongen, loopt hier al lang rond, en heeft in het verleden de beloften mooi voetbal laten spelen. Daar hebben we heel veel vertrouwen in. Maar zo’n jongen moet je niet in het diepe gooien, en klaar. Met Harry van den Ham hebben we een Utrechter, iemand met ervaring, die dagelijks kan sparren met Robbie. En samen hebben ze dan nog Co Adriaanse als klankbord.’

Was Adriaanse niet de eerste kandidaat om trainer te worden?

‘Dat is nooit een optie geweest, ook omdat Co al meermalen had aangegeven niet meer als hoofdtrainer op het veld te willen staan.’

Technisch adviseur blijft iets zweverigs houden.

‘Ach, of ze het nou adviseur of iets anders noemen. Het is net welk etiket je erop plakt. Voor mij is het het belangrijkste dat Co zich vol overgave met FC Utrecht gaat bezighouden. Hij gaat een rol vervullen die we hard nodig hadden. Met zijn kennis is hij van grote toegevoegde waarde voor de clubleiding, de rvc en de technische staf. Richting beide kanten kan dat zeer bruikbaar zijn. En het wordt zeker concreet. Co klankt continu met Wilco en één keer per maand is er formeel overleg. Hij zal regelmatig aanschuiven bij de vergaderingen met de rvc, en er zal een wisselwerking moeten komen. Als we negen van de tien ideeën van Co klakkeloos opzij schuiven, zal hij er weinig toekomst meer in zien. Maar andersom zullen wij ook geen speler gaan halen als hij de enige is die hem wil, terwijl de rest twijfelt. Er komt dus zeker wel wat structuur in de samenwerking, en ik heb in de laatste weken gemerkt dat Co er veel zin in heeft en er intensief mee bezig is. Die komt hier echt niet even koffiedrinken om dan weer te gaan. Iedereen die hem kent, weet dat hij zo niet in elkaar steekt. Hij is een echt voetbaldier, daar kan ik van genieten. En laten we eerlijk zijn: Wilco en ik zijn maar amateurvoetballertjes geweest. De kunde van Co, dat is iets waar wij alleen maar van kunnen leren.’

Het blijft wel schimmig wie nu het laatste woord heeft op voetbalvlak. Als het goed gaat, zal iedereen elkaar met complimenten op de schouders slaan, maar bij een mindere serie komt er een spanningsveld.

‘Dat is toch hartstikke mooi! In de voetballerij wordt zo panisch gedaan als mensen felle discussies met elkaar hebben, maar daar heb ik totaal geen moeite mee. Zolang de belangen voor alle personen hetzelfde zijn, die van FC Utrecht, dan mag het best op zijn tijd even knallen. Ik besef ook wel dat zoiets kan voorkomen met de huidige taakverdeling. Het blijven natuurlijk allemaal man-netjes, in de positieve zin van het woord. Maar Robbie zal zonder enige twijfel het laatste woord hebben op voetbalvlak. Hij is de hoofdtrainer, hij bepaalt. Als er ruis op de lijn komt, is het aan ons om die weg te nemen. En als het dan even flink tekeergaat, zal me dat een zorg zijn. Zolang FC Utrecht voorop staat, mogen ze van mij alles tegen elkaar zeggen. We hoeven geen theeclubje te worden, waarbij we elkaar continu vertellen hoe lief en goed we allemaal zijn.’

Een les van het afgelopen seizoen?

‘Het woord Differdange, ik kan het niet meer horen. Ziek werd ik ervan’

‘Misschien wel. Robbie zat in de rol van assistent en committeerde zich aan Jan. Dat is netjes, en logisch, alleen we hadden daaromheen te weinig mensen die een andere invalshoek kenbaar konden maken. Met Harry en Co nu wel. Zo moet je jezelf als club ook durven opstellen. Kijken wat er wel en niet goed gaat, en daarop inspelen. Zoals de voorbereiding, wat ik je zei. Dat heeft gewoon het hele seizoen overschaduwd. Het woord Differdange, ik kan het niet meer horen. Steeds als het over de staat van het Nederlandse voetbal ging, kwamen die duels weer voorbij. En steeds werd ik er weer ziek van.’

Het is voor u nooit een reden geweest om de geldkraan dicht te draaien?

‘Het is echt niet zo dat ik elke maand geld moet overmaken. Dat beeld bestaat nog weleens, maar dat is grote onzin. Die tijd is gelukkig geweest. We hebben daarin echt stappen gemaakt. Het afgelopen seizoen kwamen we uit op een kleine zes miljoen verlies. We hadden 5,5 miljoen verlies begroot, maar deze overschrijding is te overzien en de oorzaken zijn duidelijk. Volgend seizoen gaat dat onder de drie miljoen komen en dan richting break-even. Dat moment komt steeds dichterbij en dat was mijn opdracht aan de directie twee jaar geleden.’

Maar de gedachte dat u ooit de investeringen in de club eruit gaat halen, is allang niet meer aan de orde.

‘Investeren in een voetbalclub moet je niet doen om er rijk van te worden. Maar dat is ook nooit mijn bedoeling geweest. Daarom ben ik ook heel tevreden over de koers die de club vaart. Er lopen betrouwbare en bekwame mensen in de club rond, die elke dag keihard werken om er weer financieel bovenop te komen. Dat kan niet zo één, twee, drie, vergis je niet. Man, wat zijn hier lijken uit de kast gevallen. Het heeft nog even nodig, maar ik zie licht aan het einde van de tunnel. Nog twee jaar en dan zal de club de grote verliezen moeten hebben weggewerkt. Dat gaat lukken, daar heb ik alle vertrouwen in.’

Dat wordt al langer geroepen, maar hoe kort zit u er bovenop?

‘Ik word van alles op de hoogte gehouden, dat wil ik ook. Met Wilco heb ik dagelijks contact, ik adviseer hem en soms schuif ik aan als er overleggen zijn. Dat vind ik ook hartstikke leuk. Ik probeer ook vaak even met mogelijke nieuwe spelers te praten. Die gasten wil ik even in de ogen kijken, voelen of er een klik is. Dat vind ik heel belangrijk. Het kan natuurlijk niet altijd, omdat ik vaak in het buitenland zit, maar als ik in Nederland ben wordt dat even geregeld. En qua financiën is alles helemaal helder. Er is volop gesneden aan de kostenkant, echt elke post is bekeken en aangepakt. Ik durf wel te stellen dat we op dat vlak gewoon heel grote stappen hebben gemaakt en gaan maken. En het volgende deel is de inkomsten te laten toenemen. Dan kan je pas echt richting een gezonde positie gaan.’

Zit daar nog wel rek in?

‘De club leeft weer enorm, en dat neemt alleen maar toe. Op dit moment zijn al meer seizoenkaarten verkocht dan vorig jaar op dit tijdstip. Terwijl we destijds nog Europees voetbal zouden gaan spelen. Ik merk het ook als ik in de stad kom: veel mensen spreken me aan dat er nu echt iets gaat gebeuren. Heel langzaam komt het positieve gevoel terug. En daar kan veel meer uit worden gehaald, daar ben ik van overtuigd. Neem nou het stadion. Met verschillende partijen wordt momenteel goed overleg gevoerd hoe we de sfeer kunnen verhogen. De hoeken dichtbouwen zorgt voor één geheel, haalt de wind weg uit het stadion en zorgt voor een veel betere sfeer. Maar ook met een geheel nieuw geluidssysteem, eigen catering, stadionhuur, trainingscomplex en meer van dat soort zaken zijn we op de achtergrond druk bezig.’

En u heeft ook uw aandeel in het transferbeleid. Met Steve De Ridder en Dave Bulthuis maakt de club dit jaar weer een paar goede financiële klappers.

‘We hebben voor elke speler een prijs in gedachten. Daar denk ik ook over mee. Niet dat het dan die prijs moet zijn, maar ik geef wel mijn mening. Bij De Ridder kwam met FC Kopenhagen een club voorbij die aan die prijs wilde voldoen. Of eerlijk gezegd, ik had hem zelfs nog iets lager ingeschaald, dus dat is gewoon een goeie deal. Geldt ook voor Bulthuis (die vertrekt naar 1. FC Nürnberg, red.). Als een club zo veel geld wil betalen, dan moet je daarmee akkoord gaan. Uiteindelijk moet de club zichzelf kunnen be-druipen zonder transferinkomsten, maar voor de overbruggende periode, is het wel heel prettig. Dat ga ik niet ontkennen. Maar het is geen doel, want het voetbal moet voorop staan. En dat gebeurt ook, als je kijkt hoe we ons deze zomer versterken.’

Een club die moet vechten om gezond te worden, legt de ene na de andere speler vast.

‘Voor De Ridder en Bulthuis hebben we heel mooie transferbedragen gekregen. Daarnaast liep Jacob Mulenga uit zijn contract, nou, iedereen weet dat hij flink drukt op onze huishouding. Ook een speler als Cedric van der Gun is vertrokken. Dat zijn ontwikkelingen die financieel veel hebben opgeleverd. Dat gaf ons de ruimte om al te schakelen, voordat het seizoen begon. De kwaliteit op het veld moet wel aanwezig blijven, dat is een vereiste. Vandaar dat we spelers hebben aangetrokken, maar wel volgens onze normen. Voor Willem Janssen, Ramon Leeuwin en Ruud Boymans hebben we minimale bedragen hoeven te betalen. Danny Verbeek wordt gehuurd, Christian Kum en Anouar Kali, Nacer Barazite en het Amerikaanse talent Rubio Rubin komen transfervrij. Allemaal spelers die hier echt niet de salarissen uit het verleden gaan opstrijken.’

‘Die nieuwe spelers gaan hier echt niet de salarissen uit het verleden opstrijken’

U hebt ook uw eigen wensenlijstje. Vorig jaar zette u in de winter in op Jens Toornstra en in de zomer op Mike van Duinen. U bent slechts voor de helft geslaagd.

‘Mijn mening over Jens is bekend. Wat een topper is dat. Ik kijk ook heel graag naar Mike van Duinen, de drive die dat ventje heeft. Hij heeft een minder jaar gehad, maar ik blijf het een interessante speler vinden. Toch zal het niet snel tot een transfer komen, want ADO heeft bedragen in gedachten die wij nooit gaan betalen. In het verleden misschien wel, nu niet meer.’

Zijn er nog andere spelers die u enthousiast maken?

‘Dat mannetje van Heracles, Bryan Linssen. Ja, heerlijk voetballertje. Daar hou ik van, van die gasten die goed kunnen voetballen, maar ook negentig minuten lang gas geven.’

Hebben jullie al bij Heracles Almelo geïnformeerd?

‘Onhaalbaar. Linssen heeft nog een doorlopend contract en Heracles vraagt de hoofdprijs. Dat gaan we niet betalen. FC Utrecht doet geen gekke dingen meer, dat beginnen andere clubs ook in te zien.’

Tussen alle ambitieuze plannen door klinken hier realistische woorden.

‘FC Utrecht is een geweldige club, ik geniet nog steeds van het enthousiasme bij de mensen als het over de club gaat. Maar we laten ons niets meer aanpraten. Daarom is er ook rust in de tent, ook toen het afgelopen seizoen helemaal mis dreigde te gaan. In het verleden zouden mensen elkaar de kop inslaan, nu werd er vastgehouden aan de visie van de club. Die is nog altijd hetzelfde, en dat zal zo blijven. Alles met als doel dat ze mij over een paar jaar niet meer nodig hebben. Nou ja, alleen om mij als liefhebber en supporter te vermaken.’

‘We beseffen goed dat we het nu moeten gaan waarmaken’

Het verlengstuk van clubeigenaar Frans van Seumeren in de organisatie van FC Utrecht is algemeen directeur Wilco van Schaik (foto). Hij kreeg de harde opdracht mee om de club weer gezond te maken. Een hels karwei, maar volgens Van Seumeren is er licht aan het einde van de tunnel. Van Schaik deelt die mening en durft nog wel een stapje verder te gaan. ‘In de afgelopen jaren was het keihard werken voor iedereen. Met vrijwel voortdurend de vervelende boodschap dat er niets kon, voordat er bezuinigd en gesneden werd. We zijn er nog niet, begrijp me niet verkeerd, maar we kunnen wel langzaam opkrabbelen. Dat laat deze zomer ook wel zien. Van grote contracten uit het verleden zijn we verlost, en met een nieuw kader, en een frisse vernieuwde spelersgroep ziet de toekomst er positief uit.’

In de Domstad kennen ze inmiddels alle ambitieuze plannen van de club, en dat beseft Van Schaik. ‘Supporters mogen sceptisch zijn, zo gek is dat niet. De Challenger, de AMEV-plannen, de Phanos-ambities, toen kwam Frans, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Tot vijf keer toe is hier in het verleden geschetst dat FC Utrecht de top zou bestormen. Deze keer kiezen we voor de geleidelijke weg, maar wel met een duidelijke visie. Het gezond maken van de club staat nog altijd voorop, en dat moet lukken in 2016. Maar tot die tijd gaan we niet langer meer schaven aan de spelersbegroting. Daar hebben we voldoende mee gedaan, we willen nu de kwaliteit op het veld waarborgen. Natuurlijk, de plannen klinken heel mooi, attractief en aanvallend voetbal, maar we geloven er ook echt in. Met Co Adriaanse hebben we een van de Hollandse Meesters binnengehaald. Met zo veel kennis en ervaring, daar profiteert de hele organisatie van. Het steekt nu ook sterk in elkaar. Henny Lee die met de jeugd bezig is. Edwin de Kruijff als manager spelerszaken/scouting, Co in een adviserende rol, Robbie Alflen als veldtrainer, met Harry van den Ham als ervaren senior coach.’

Wie Van Schaik zo hoort, voorziet een seizoen waarin FC Utrecht gaat verrassen. ‘Zonder gekke dingen te roepen, mogen we best iets meer verwachten in de Galgenwaard. FC Groningen, SC Heerenveen en AZ zijn de clubs waarmee we weer de strijd moeten aangaan. Valt het de goede kant op, dan worden vijfde, maar het kan ook als het tegenzit de tiende plek zijn. Zolang de mensen maar vermaakt worden, ze goed voetbal en strijd zien. Er waait een frisse wind, dat voel je bij iedereen in en rond de club. En we beseffen goed dat we het nu moeten gaan waarmaken. Voor die verantwoordelijkheid lopen we ook niet weg. Zoals Frans het al aangaf: we zijn er nog niet, maar ik durf wel te stellen dat we de zwaarste storm hebben gehad én overleefd.’
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_141817139
Thanks voor het interview! Goed om te lezen!!
pi_141853003
Toploting voor de beker...

PSV uit
pi_141853103
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:57 schreef OmniRocket het volgende:
Toploting voor de beker...

PSV uit
0-3 appeltje eitje
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_141878821
Het artikel is natuurlijk een beetje zuur, maar de foto erbij doet natuurlijk glimlachen:



quote:
Miljoenenstrop stadion Utrecht

De gemeente Utrecht gaat vrijwel zeker voor zo’n 15 miljoen euro het schip in, nu zij af wil van de betrokkenheid bij het stadion van FC Utrecht. Volgens goed ingevoerde bronnen in het stadhuis is daarmee een poging om het stadion Galgenwaard te redden uitgelopen op een fiasco.

Een raadsmeerderheid wenst niet langer financiële bemoeienis te hebben met het noodlijdende voetbalstadion, dat al drie jaar op het randje van faillissement wankelt. De Utrechtse raad wil definitief van de slepende kwestie af, om de gemeentekas voor nieuwe financiële risico’s te behoeden. Als er nu niet wordt gebroken, dreigt de gemeente namelijk op te draaien voor toekomstige kosten, zoals die voor het onderhoud van het in 2001 in gebruik genomen stadion. Slechts een klein deel van de in 2003 verstrekte lening van 25 miljoen euro aan het stadion is terugbetaald. Galgenwaard staat nu nog voor 91 miljoen euro in het krijt bij het vastgoedbedrijf van SNS, voor 40 miljoen bij de Rabobank en 22 miljoen bij de gemeente Utrecht.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)adion_Utrecht__.html
  vrijdag 4 juli 2014 @ 08:31:40 #171
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_141878929
Duurt niet lang meer voor Van Seumeren het stadion koopt lijkt me, enige manier voor de gemeente om nog wat geld terug te zien.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_141879038
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 08:31 schreef PBateman1978 het volgende:
Duurt niet lang meer voor Van Seumeren het stadion koopt lijkt me, enige manier voor de gemeente om nog wat geld terug te zien.
Die gaat het voor een appel en een ei kopen, wedden? :)
  vrijdag 4 juli 2014 @ 08:54:38 #173
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_141879137
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 08:45 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Die gaat het voor een appel en een ei kopen, wedden? :)
Yep! Las dat ie de catering al uitgekocht heeft, komend seizoen geen Maison De Boer meer.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_141879176
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 08:54 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Yep! Las dat ie de catering al uitgekocht heeft, komend seizoen geen Maison De Boer meer.
Hopelijk betekend dat koffie die te drinken is voor een euro, dat bocht en de belachelijke wachtrijen waren we wel klaar mee.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 09:26:27 #175
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_141879567
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 08:58 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Hopelijk betekend dat koffie die te drinken is voor een euro, dat bocht en de belachelijke wachtrijen waren we wel klaar mee.
Goeie koffie zou wel fijn zijn ja. :D

Gisteren trouwens 2-4 geworden tegen Regioteam De Meern, goals van Markiet, De Kogel, Boymans en Barazite.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')