abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 6 juni 2014 @ 22:32:27 #176
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_140792713
Ze is bijna 6 maandjes, maar even lekker afkoelen in het zwembad dat ik nog moet opzetten kan ze best. Verder gaan we denk ik veel wandelen..
Be happy with the little things in life
  zaterdag 7 juni 2014 @ 07:56:09 #177
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_140799851
Dobbey, wat ontzettend k*t! Je werk leek echt super meegaand in alles. En nu ineens dit. Ik mag toch hopen dat het niks te maken heeft met het hele traject waar je in zit? Sterkte in ieder geval :*

Droomvrouwtje, wat heerlijk dat je daar zo van kunt genieten. Ik ben emotioneel gezien niet in staat om zulke dingen te doen zonder dat het extreem pijn doet van binnen. Knap dat je er op die manier toch iets moois uit weet te halen! :*

Klums, hoe gaat het? :*

Andere dames? :*
  zaterdag 7 juni 2014 @ 16:39:01 #178
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_140809078
Het duurde ook even hoor voordat ik dat kon, maar nu. Ik voel me zo vereerd en ik ben ook onwijs blij en dankbaar dat ik die mogelijkheid ook krijg van hun. Ik kan me nu al verheugen als ze groter is en dan komt logeren en dan kamperen in de tuin O+ Dat soort dingetjes en ik hoop natuurlijk dat we haar ook een speelmaatje kunnen geven. Er zit dan wel sowieso een jaar tussen maar dat mag denk ik de pret niet drukken, mijn beste vriendinnetje vroeger was ook ouder dan mij.
Be happy with the little things in life
pi_140919491
Zo, ik heb een nieuw plan van aanpak.

Eerst HSG.
Iemand ervaring mee? Pijnlijk?

Dan menopur spuiten en IUI.
Is menopur een beetje makkelijk te mengen en spuiten?
pi_140927318
Hej dames, na een tijdje lurken (durfde niet zo goed mee te posten ivm pas kort bezig in traject) ben ik nu een icsi-succesverhaal. Ik wilde jullie toch nog een dikke knuffel sturen, het is zó iets heftigs als de intense wens zo moeilijk of niet vervuld kan worden... Dappere dames zijn jullie allemaal!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_140928629
Gefeliciteerd JM! Succesverhalen horen we ook graag. *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 16:50 schreef Arja het volgende:

Eerst HSG.
Iemand ervaring mee? Pijnlijk?

Wisselt enorm, ik vond hem enorm pijnlijk, anderen hier zijn er fluitend doorheen gefietst.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 20:52:05 #182
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_140928735
Arja, fijn dat er een plan van aanpak is! Ik heb in december een hsg gehad en vond het heel erg meevallen. Ik heb me heel erg gefocust op het ontspannen tijdens het onderzoek, met name van onderen. Mijn man stond naast me en ik hield zijn hand vast zodat ik kon knijpen als ik wilde. Niet nodig gehad uiteindelijk. Ik had erna eigenlijk meer last ervan. Flinke buikkrampen. Vergelijkbaar met een menstruatiegevoel.

Lief jufmariska voor de support.

Wij hebben bericht gehad dat ons ziekenhuis geen zomersluiting en ook geen wachttijden heeft. Zou dus betekenen dat komende zomer waarschijnlijk wel gaat lukken. Op zich goed nieuws dus.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 22:05:53 #183
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_140933057
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 16:50 schreef Arja het volgende:
Zo, ik heb een nieuw plan van aanpak.

Eerst HSG.
Iemand ervaring mee? Pijnlijk?

Dan menopur spuiten en IUI.
Is menopur een beetje makkelijk te mengen en spuiten?
Ja menopur is heel goed te doen. Ook als je meerdere moet spuiten heb je maar 1 watertje nodig. En de naaldjes zijn veel fijner dan bijvoorbeeld decapeptyl.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_140933383
+1 op wat Tico zegt.
pi_140957723
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 16:39 schreef droomvrouwtje het volgende:
Het duurde ook even hoor voordat ik dat kon, maar nu. Ik voel me zo vereerd en ik ben ook onwijs blij en dankbaar dat ik die mogelijkheid ook krijg van hun. Ik kan me nu al verheugen als ze groter is en dan komt logeren en dan kamperen in de tuin O+ Dat soort dingetjes en ik hoop natuurlijk dat we haar ook een speelmaatje kunnen geven. Er zit dan wel sowieso een jaar tussen maar dat mag denk ik de pret niet drukken, mijn beste vriendinnetje vroeger was ook ouder dan mij.
Door mn gelurk in andere topics weet ik nu ook dat je dan ook wel echt een heel tof mooi petekind hebt... ;)
S. 2014
J. 2016
  woensdag 11 juni 2014 @ 19:43:14 #186
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_140964322
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Door mn gelurk in andere topics weet ik nu ook dat je dan ook wel echt een heel tof mooi petekind hebt... ;)
Dankjewel :* ze is ook zo leuk O+ We hebben het echt heerlijk gehad de afgelopen dagen. De volgende keer als ze komt logeren is man er ook bij hij is namelijk haar peetoom. Zo lief ook hoe ze zo gefocust op hem kan zijn, maar blijven lachen tot dat hij haar ziet en dan tegen haar begint te lachen en te praten. O+
Be happy with the little things in life
  donderdag 12 juni 2014 @ 10:06:15 #187
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_140982555
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 07:56 schreef Frummeltje86 het volgende:
Dobbey, wat ontzettend k*t! Je werk leek echt super meegaand in alles. En nu ineens dit. Ik mag toch hopen dat het niks te maken heeft met het hele traject waar je in zit? Sterkte in ieder geval :*

Het heeft echt niets te maken met de kinderwens. Ik ben er gister nog even geweest en mijn chef gaf nogmaals aan dat hij er absoluut niet achter staat maar dat hij is overruled door het MT. Mijn functie komt te vervallen en er komt een combinatie calculator/inkoper. Aangezien ik van calculatie geen brood heb gegeten konden ze met mij dus geen kant uit. Mijn chef heeft wel mijn nummer want, net als ik, heeft hij het vermoeden dat alles zwaar in het honderd gaat lopen en in dat geval gaat hij er alles aan doen om me weer terug te krijgen.


@Arja ik zat inderdaad in de ziektewet maar had detacheringscontracten voor 3 mnd vandaar dat ze me er wel zo uit konden doen. Ik ben nu nog gewoon in de ziektewet via het uitzendbureau en blijf dat voorlopig ook.


Ondertussen maak ik me geen zorgen meer. Heb al een andere baan aangeboden gekregen voor als ik straks uitbehandeld ben. Ik doe vrijwilligerswerk bij een bewindvoersdster/budgetcoach etc en ze gaf al maanden aan me graag te willen hebben. We zijn nu aan het kijken hoe of wat maar zeer waarschijnlijk ga ik in september starten met een deeltijdstudie sociaal pedagogisch dienstverlening en maatschappelijk nog iets... Best dubieus omdat ik nu zelf bij de psych loop hahaha. De opleiding is dan niet voor maatschappelijk werk maar om cliënten te begeleiden (financieel) die onder bewindvoering staan (reclassering etc) of een pgb hebben. Iets wat super interessant is maar waar ik niet aan wilde omdat ik een baan had. (Studeren en ander werk is eng :D )

Hier gaat het ondertussen de goede kant uit. De ongesteldheid is over en de hormonen daarvan zijn weg dus ik ben weer iets meer de oude ik. Morgenmiddag heb ik de intake en ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Volgende week ga ik bellen naar het Zwolle voor een afspraak met de gyn voor de donor en ons zodat wij en zij kunnen gaan nadenken over wat te gaan doen. De ergste klap is over, al zullen er nog wel wat volgen, dus we zien het allemaal wat zonniger in.

Voor een ieder die het nodig heeft een dikke :* en een knuffel en ik draai weer ff op de achtergrond mee.
  donderdag 12 juni 2014 @ 18:27:13 #188
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_140997541
Wat een gedoe zeg, wel fijn dat je chef zo achter je staat.
''fijn'' dat de hormonen weer een beetje normaal zijn en je weer je zelf voelt. Dikke knuf

Arja, wat is de reden dat ze eerst een HSG gaan doen?? Verder geen ervaring mee.

Frummel, fijn dat er geen wachtlijst is, hopelijk zit het lekker mee en kan je in de vakantie al aan de slag

Hier een wazig verhaal, ik had gisteren ongesteld moeten worden, ik ben normaal echt klokslag, van het weekend al duidelijk tekenen dat het er aan kwam, bruin/roze afscheiding, gisteren werd ik wakker met flinke buikpijn en bloedverlies (niet veel maar het was helder rood) dus ik wist wel hoe laat het was, maar daarna niks noppes nada, ben toen met pijnstillers terug naar bed gegaan en toen ik wakker werd was alles weg, geen buikpijn geen bloedverlies. En vandaag ook helemaal niks, maar omdat ik weer aan de pil wil/moet is een menstruatie natuurlijk wel zo handig. Het enige waar ik last van heb is pijnlijke tetten. Ik heb ook geen gevoel meer dat ik uberhaupt nog ongesteld ga worden. Dus maar voor de zekerheid er een testje tegen aan gegooid (de kans is nihil natuurlijk) en zoals verwacht omo-wit. Echt al die maanden ben ik zo netjes op tijd en juist nu gooit mijn lijf roet in het eten. Stom gedoe ook...
Zo dat moest ik even kwijt :)
Be happy with the little things in life
pi_141011002
Dobbey, fijn dat het de goede kant op gaat.

Dv: irritant als je lijf ineens dwars ligt.

De HSG is standaard. Heb 7 rondes hormonen gehad, zonder zwangerschap tot gevolg. Voor ze dan IUI doen, willen ze eerst zeker weten of de eileiders niet verstopt zijn etc.
  maandag 16 juni 2014 @ 10:48:43 #190
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_141144416
http://www.nu.nl/gezondhe(...)wangerschap-ivf.html


Test voorspelt kans op zwangerschap na ivf


Onderzoekers van het Erasmus MC hebben ontdekt hoe ze kunnen voorspellen welke vrouwen wel en welke niet zwanger zullen worden na een ivf-behandeling.


Foto: ANP

Door bepaalde bacteriën te meten in de urine of de vagina kan met 96 procent zekerheid worden voorspeld of een ivf-poging binnen een jaar succesvol zal zijn.

Door deze ontdekking hoeven vrouwen in de toekomst niet meer onnodig een ivf-behandeling te ondergaan en kunnen miljoenen euros worden bespaard. Bij ivf wordt een eicel buiten de baarmoeder (bijvoorbeeld in een reageerbuis) bevrucht en plaatsen artsen het embryo daarna in de baarmoeder.


De kans dat een vrouw bij een zon ivf-poging zwanger raakt is rond de 30 procent. Tot nu toe was niet duidelijk waarom 7 van de 10 vrouwen na ivf niet in verwachting raakte.

Bij toeval ontdekten de onderzoekers dat de aanwezigheid van bepaalde bacteriën in de urinewegen en de vagina hierbij een grote rol spelen.


Urineweginfecties


Aanvankelijk wilden de onderzoekers slechts weten waarom sommige kinderen last hebben van terugkerende urineweginfecties. Daarvoor werd bij deze kinderen gekeken of en welke bacteriën zij in hun blaas hadden.

Vervolgens wilden de onderzoekers weten hoe deze bacteriën zich zouden gaan gedragen als de situatie van de gastheer drastisch zou veranderen. Ze zochten een groep proefpersonen van wie ze zeker wisten dat de situatie in hun lichaam een grote verandering zou ondergaan.


Microbioom


"Bij vrouwen die zwanger worden verandert er veel. Het immuunsysteem verandert, maar bijvoorbeeld ook de zuurgraad van de urine", zegt onderzoeksleider Dik Kok, onderzoeker urologie aan het Erasmus MC. Er is urine verzameld van 82 vrouwen die aan het begin stonden van een ivf-traject waarin promovendus Delshad Maghdid veranderingen in de bacteriepopulatie, ook wel het microbioom genoemd, heeft onderzocht.

Het microbioom verandert sterk tijdens zwangerschap. Het gehalte aan Lactobacillus neemt af en in plaats daarvan komt veelal Staphylococcus. Op basis van de aanwezigheid van vier bacteriesoorten, Lactobacillus, Staphylococcus, E-coli en Bacillus in het uro-genitaal gebied is met 96 procent zekerheid te voorspellen dat een vrouw niet zwanger zal worden na ivf.

Het is belangrijk om te beseffen dat die bacteriën zich niet bevinden op de plek waar het embryo moet gaan innestelen en dat ze dat innestelingsproces ook niet actief beïnvloeden. Het is niet zo dat een ivf-poging zal mislukken omdat er bepaalde bacteriën aanwezig zijn. Het is wel zo dat de aanwezigheid van bepaalde bacteriën aangeeft welke overlevingskans de vrouw het embryo zal aanbieden. De onderzoekers denken dat de samenstelling van het microbioom iets zegt over de ontvankelijkheid van het baarmoederslijmvlies waarin het embryo zich na de bevruchting moet nestelen.


Stress besparen


Kok: "Een ivf-traject is zeer belastend. De test kan vrouwen en hun partners veel stress besparen. Een aantal vrouwen die niet zwanger zijn geraakt na ivf zegt achteraf dat ze er nooit aan zouden zijn begonnen als ze hadden geweten hoe zwaar het psychisch zou zijn. Daarnaast kan de test miljoenen euros aan onnodige zorgkosten per jaar besparen. In Nederland worden de eerste drie ivf-pogingen vergoed uit het basispakket. Als je op voorhand weet bij welke vrouwen op dat moment een poging zinloos lijkt, hoef je geen onnodige ivf-behandelingen te doen."
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_141156383
Zo, HSG overleefd.
De eerste foto was perfect, alles zag er goed uit.
Na half uur controle foto en toen bleek dat er nog vocht was achtergebleven. Kan eventueel verkleving zijn van mijn blinde darm operatie, maar het kan ook niks zijn.
Heb voor de zekerheid antibiotica gekregen om infectie tegen te gaan.

Ze gaan de foto nog in het team bespreken en dan heb ik 3 juli weer een afspraak met uitleg over IUI
  maandag 16 juni 2014 @ 19:25:17 #192
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_141164279
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:41 schreef Arja het volgende:
Zo, HSG overleefd.
De eerste foto was perfect, alles zag er goed uit.
Na half uur controle foto en toen bleek dat er nog vocht was achtergebleven. Kan eventueel verkleving zijn van mijn blinde darm operatie, maar het kan ook niks zijn.
Heb voor de zekerheid antibiotica gekregen om infectie tegen te gaan.

Ze gaan de foto nog in het team bespreken en dan heb ik 3 juli weer een afspraak met uitleg over IUI
Fijn dat je het nu achter de rug hebt. Is het je mee of tegen gevallen?


Hier heb ik vandaag een afspraak gemaakt voor het evaluatie gesprek. 21 augusutus gaan we maar eens kijken hoe en wat er eventueel anders kan voor onze donor en dan maar eens kijken of we de laatste poging in gaan.
  maandag 16 juni 2014 @ 20:40:40 #193
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_141169550
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:25 schreef dobbey het volgende:

[..]

Fijn dat je het nu achter de rug hebt. Is het je mee of tegen gevallen?


Hier heb ik vandaag een afspraak gemaakt voor het evaluatie gesprek. 21 augusutus gaan we maar eens kijken hoe en wat er eventueel anders kan voor onze donor en dan maar eens kijken of we de laatste poging in gaan.
Je gaat wel met dezelfde donor door, ondanks dat je weet dat je dan nog maar 1 kans hebt en er niets overblijft voor de de vriezer?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_141171479
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:48 schreef Ticootje het volgende:
http://www.nu.nl/gezondhe(...)wangerschap-ivf.html

Test voorspelt kans op zwangerschap na ivf

Onderzoekers van het Erasmus MC hebben ontdekt hoe ze kunnen voorspellen welke vrouwen wel en welke niet zwanger zullen worden na een ivf-behandeling.

Foto: ANP

Door bepaalde bacteriën te meten in de urine of de vagina kan met 96 procent zekerheid worden voorspeld of een ivf-poging binnen een jaar succesvol zal zijn.

Door deze ontdekking hoeven vrouwen in de toekomst niet meer onnodig een ivf-behandeling te ondergaan en kunnen miljoenen euros worden bespaard. Bij ivf wordt een eicel buiten de baarmoeder (bijvoorbeeld in een reageerbuis) bevrucht en plaatsen artsen het embryo daarna in de baarmoeder.

De kans dat een vrouw bij een zon ivf-poging zwanger raakt is rond de 30 procent. Tot nu toe was niet duidelijk waarom 7 van de 10 vrouwen na ivf niet in verwachting raakte.

Bij toeval ontdekten de onderzoekers dat de aanwezigheid van bepaalde bacteriën in de urinewegen en de vagina hierbij een grote rol spelen.

Urineweginfecties

Aanvankelijk wilden de onderzoekers slechts weten waarom sommige kinderen last hebben van terugkerende urineweginfecties. Daarvoor werd bij deze kinderen gekeken of en welke bacteriën zij in hun blaas hadden.

Vervolgens wilden de onderzoekers weten hoe deze bacteriën zich zouden gaan gedragen als de situatie van de gastheer drastisch zou veranderen. Ze zochten een groep proefpersonen van wie ze zeker wisten dat de situatie in hun lichaam een grote verandering zou ondergaan.

Microbioom

"Bij vrouwen die zwanger worden verandert er veel. Het immuunsysteem verandert, maar bijvoorbeeld ook de zuurgraad van de urine", zegt onderzoeksleider Dik Kok, onderzoeker urologie aan het Erasmus MC. Er is urine verzameld van 82 vrouwen die aan het begin stonden van een ivf-traject waarin promovendus Delshad Maghdid veranderingen in de bacteriepopulatie, ook wel het microbioom genoemd, heeft onderzocht.

Het microbioom verandert sterk tijdens zwangerschap. Het gehalte aan Lactobacillus neemt af en in plaats daarvan komt veelal Staphylococcus. Op basis van de aanwezigheid van vier bacteriesoorten, Lactobacillus, Staphylococcus, E-coli en Bacillus in het uro-genitaal gebied is met 96 procent zekerheid te voorspellen dat een vrouw niet zwanger zal worden na ivf.

Het is belangrijk om te beseffen dat die bacteriën zich niet bevinden op de plek waar het embryo moet gaan innestelen en dat ze dat innestelingsproces ook niet actief beïnvloeden. Het is niet zo dat een ivf-poging zal mislukken omdat er bepaalde bacteriën aanwezig zijn. Het is wel zo dat de aanwezigheid van bepaalde bacteriën aangeeft welke overlevingskans de vrouw het embryo zal aanbieden. De onderzoekers denken dat de samenstelling van het microbioom iets zegt over de ontvankelijkheid van het baarmoederslijmvlies waarin het embryo zich na de bevruchting moet nestelen.

Stress besparen

Kok: "Een ivf-traject is zeer belastend. De test kan vrouwen en hun partners veel stress besparen. Een aantal vrouwen die niet zwanger zijn geraakt na ivf zegt achteraf dat ze er nooit aan zouden zijn begonnen als ze hadden geweten hoe zwaar het psychisch zou zijn. Daarnaast kan de test miljoenen euros aan onnodige zorgkosten per jaar besparen. In Nederland worden de eerste drie ivf-pogingen vergoed uit het basispakket. Als je op voorhand weet bij welke vrouwen op dat moment een poging zinloos lijkt, hoef je geen onnodige ivf-behandelingen te doen."

Bijzonder.... ben benieuwd of ze nou dan ook aan de slag gaan om die waardes te kunnen manipuleren/bewerken zodat de vrouwen bij wie het dus kennelijk kansloos is, te verbeteren in kansrijk.
pi_141171542
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je gaat wel met dezelfde donor door, ondanks dat je weet dat je dan nog maar 1 kans hebt en er niets overblijft voor de de vriezer?
Ze heeft toch uberhaupt nog maar 1 kans? Ook met een andere donor blijft het de laatste ivf-poging. En waarom zou er niks overblijven?
pi_141171707
Oh sorry Ticootje, lijkt een beetje basherig misschien, is niet zo bedoeld!

Spannend Dobbey.
Arja, fijn dat het meeviel! *O* ben benieuwd of de IUI nu een betere kans maakt! Zou wel fijn zijn.

Hier weer vol aan de spuit :D Nog effe dan weer op zoek naar follikels... Hopelijk reageren ze wat beter met een hogere dosis Gonal.
pi_141177024
Dobbey: ik vond het pijnlijk en heb wel een traantje gelaten, maar ook weer niet ondraaglijk. Heb wel nog steeds buikpijn.

Hoe is het met je? Goed om even pauze te hebben?

Lijn: ik vroeg me hetzelfde af bij het artikel van Tico. De toon van het artikel is om die vrouwen gewoon af te schrijven en "de stress te besparen", in plaats van kijken hoe de zuurgraad verbeterd kan worden.

Succes met spuiten!
  maandag 16 juni 2014 @ 22:17:02 #198
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_141177163
quote:
11s.gif Op maandag 16 juni 2014 21:01 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Ze heeft toch uberhaupt nog maar 1 kans? Ook met een andere donor blijft het de laatste ivf-poging. En waarom zou er niks overblijven?
Ik bedoel meer, als je weet dat de kwaliteit van de oogst niet dusdanig is, zodat je nog maar 1 terugplaatsing hebt, zou je dan niet liever naar een donor opzoek met meer kansen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_141177460
Maar dat is toch heel lastig te bepalen van tevoren? Ik had telkens zomaar 20 eitjes maar ik heb nog nooit iets in de vriezer gehad.

En ik denk dat artsen ook niet van tevoren kunnen gokken wat het succespercentage is toch?
  maandag 16 juni 2014 @ 22:23:14 #200
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_141177551
@tico, maar de kwaliteit van die oogst zegt niks over een volgende poging met dezelfde of andere donor. Maar dat is iets volgens mij wat je wel kan aankaarten bij de gyn, is het zinvol om dezelfde donor te hebben of zoeken naar een andere. Puur afgaan op eigen ervaring (zonder donor) qua opbrengst, zou ik bij dezelfde donor blijven.

Wat Nikki dus zegt, ik had de eerste poging niks om in te vriezen en een tp van een matig embryo, de 2e keer had ik een top kwaliteit embryo voor verse tp en 2 cryos die na ontdooien ook nog steeds van top kwaliteit waren


Dat artikel had ik van de week ook gelezen, ik vraag me dan idd wel af, gaan die vrouwen helemaal geen ivf meer doen? Of is er een mogelijkheid om te zorgen dat het lichaam wel in balans is
Be happy with the little things in life
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')