abonnement Unibet Coolblue
pi_139378224
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 13:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan ben ik erg blij met de regeling van mijn school nu :')
Gewoon een normaal rooster, maar dan voor elk examenvak een dubbel blokuur (4u op rij dus). Dan krijg je nog wat uitleg en kan je examens maken. Daarnaast krijg je 's ochtens koffie en thee en daarna nog een keer thee :)
Oh chill

Wij kregen dat alleen bij het echte examen. Dan ging de conciërge onder het examen iedereen bij langs om te vragen wat ze wilden hebben en werd dat later langsgebracht :D
pi_139378271
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:31 schreef Aardappeltaart het volgende:
Drie dagen lang thuis, twee examens per dag maken als voorbereiding. Als het cijfer me aanstaat ben ik tevreden. Daarna écht vakantie houden. Ontspannen de examens in lijkt me gunstiger dan onvoorbereid. Bèta- en taalexamens zijn toch vooral inzicht en opzoeken. Zitten jullie diehard in de boeken?
Ik zou die taalvakken gewoon laten zitten. Aan bijvoorbeeld je niveau Engels kun je nu toch niks meer veranderen. Gewoon lekker met leervakken bezig gaan.
pi_139378424
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:15 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ik zou die taalvakken gewoon laten zitten. Aan bijvoorbeeld je niveau Engels kun je nu toch niks meer veranderen. Gewoon lekker met leervakken bezig gaan.
Klopt, maar bepaalde vraagstellingen zijn typisch. Ik kwam er bijvoorbeeld bij Duits achter dat ze tegenwoordig (in de les vooral geoefend met examens tot 2009) ook juist/onjuist vragen hebben waar alles 'onjuist' is en er dus vier keer onzin staat die van geen afstand lijkt op wat er in de alinea staat. Het is een kwestie van oefenen en een warming-up. Ik maak van elk vak één examen. Dan weet ik hoe ik met tijdsmanagement zit en wat ik ongeveer waard ben. Echte leervakken heb ik toch niet en ik ga überhaupt niet meer echt leren.
pi_139378606
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:20 schreef Aardappeltaart het volgende:

[..]

Klopt, maar bepaalde vraagstellingen zijn typisch. Ik kwam er bijvoorbeeld bij Duits achter dat ze tegenwoordig (in de les vooral geoefend met examens tot 2009) ook juist/onjuist vragen hebben waar alles 'onjuist' is en er dus vier keer onzin staat die van geen afstand lijkt op wat er in de alinea staat. Het is een kwestie van oefenen en een warming-up. Ik maak van elk vak één examen. Dan weet ik hoe ik met tijdsmanagement zit en wat ik ongeveer waard ben. Echte leervakken heb ik toch niet en ik ga überhaupt niet meer echt leren.
Mijn ervaring is dat je niet uit moet gaan van reeksen aan antwoorden die daarom misschien wel niet kunnen kloppen (vb. als je vijf keer achter elkaar B opschrijft). Gewoon opschrijven wat je denkt dat goed is en niet in het hoofd van de makers willen gaan kruipen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2014 16:25:50 ]
pi_139378673
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:25 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat je niet uit moet gaan van reeksen aan antwoorden die daarom misschien wel niet kunnen kloppen (vb. als je vijf keer achter elkaar B opschrijft). Gewoon opschrijven wat je denkt dat goed is en niet in het hoofd van de makers gaan willen kruipen.
Klopt. Waar ik bij taalvakken en bij biologie vaak mee zit is hoeveel stappen ik moet doordenken. Verder denken dan de instinker zegmaar. Als ik dan bij alle onderdelen van een vraag 'onjuist' wil opschrijven, ga ik me toch afvragen of die beweringen enigsinds cryptisch of impliciet op de alinea slaan.
pi_139379242
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:27 schreef Aardappeltaart het volgende:

[..]

Klopt. Waar ik bij taalvakken en bij biologie vaak mee zit is hoeveel stappen ik moet doordenken. Verder denken dan de instinker zegmaar. Als ik dan bij alle onderdelen van een vraag 'onjuist' wil opschrijven, ga ik me toch afvragen of die beweringen enigsinds cryptisch of impliciet op de alinea slaan.
Ja, de twijfel slaat altijd toe. Soms moet je het maar gewoon voor lief nemen wat je ingeving is en verder gaan want de tijd dringt.

Je kan altijd als je klaar bent dat soort vragen nogmaals gaan uitzoeken. Bio had ik niet dus hoe die examens eruit zien weet ik eigenlijk niet.
pi_139433047
www.olo.twenteacademy.nl

deze site is briljant waarom kende ik die niet eerder? :'(

jammer dat voor mij alleen wisa bio en sk erop staat maar de uitleg is echt goed.
pi_139453043
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 22:20 schreef mapima het volgende:
www.olo.twenteacademy.nl

deze site is briljant waarom kende ik die niet eerder? :'(

jammer dat voor mij alleen wisa bio en sk erop staat maar de uitleg is echt goed.
Er zijn vast wel meer van dit soort sites

Er was ook zo'n geschiedenisleraar die allemaal filmpjes over de examenonderwerpen had gemaakt en op youtube gezet
pi_139453809
Joost van oort JORT
pi_139453857
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 15:35 schreef ibri het volgende:
Joost van oort JORT
Die inderdaad ;) Ik heb toen al z'n filmpjes bekeken; een leuke manier om je examen (mede) voor te bereiden

http://www.youtube.com/user/JORTgeschiedenis

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2014 15:37:37 ]
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:51:01 #136
381482 Plamboom
Exotische Struik
pi_139467390
Ik moet eigenlijk ook leren maar ik ben nu Harry Potter aan het kijken op veronica :')
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 mei 2014 @ 21:53:22 #137
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_139467518
Ik heb nog helemaal niet geleerd :')

Heb enkel de trainingen van school gehad, gelukkig gaan de proefexamens goed :)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_139468642
Na 8 uur leer ik sowieso niet meer, fitness of filmpje kijken.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 14:09:22 #139
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_139487128
Ik moet ook nog beginnen met (fatsoenlijk) te leren. Had eerst geschiedenis gedaan maar aangezien we dat pas de tweede maandag hebben doe ik dat wel in het weekend vantevoren, vind ik toch niet zo heel moeilijk. Ik maak me vooral druk om economie, ik weet niet hoe ik het beste kan beginnen met leren. ;(
pi_139487782
Wat sta je voor je SE? Maak eerst een examen uit 2010 of later (niet eerder want toen waren de examens nog anders). Kijk het na zodat je kunt zien wat je fout hebt gedaan en waar je nog aan moet werken. Lees alles nog een keertje door en maak weer een examen! Enzovoort.

Persoonlijk maak ik mij ernstige zorgen om M&O. Ik sta er een 6.5 voor maar toch begrijp ik niks van de helft van de examenvragen. Jammer dat bij M&O de schooltoetsen bijna niet aansluiten op de eindexamens.
pi_139488523
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 14:28 schreef FIGHTME100 het volgende:
Wat sta je voor je SE? Maak eerst een examen uit 2010 of later (niet eerder want toen waren de examens nog anders). Kijk het na zodat je kunt zien wat je fout hebt gedaan en waar je nog aan moet werken. Lees alles nog een keertje door en maak weer een examen! Enzovoort.

Persoonlijk maak ik mij ernstige zorgen om M&O. Ik sta er een 6.5 voor maar toch begrijp ik niks van de helft van de examenvragen. Jammer dat bij M&O de schooltoetsen bijna niet aansluiten op de eindexamens.
Ik sta een 7,9 voor M&O en vind de examens ook wel een stuk lastiger dan mijn SE ik haal nu telkens tussen de 6,5-7.
Echter raad ik je wel aan om de laatste examens te maken deze sluiten meer aan bij de stof die er bij ons behandeld is. Een examen van 2007 oid. is niet echt relevant meer zoals je al meldde.
pi_139488971
Ik had eigenlijk lyceo training moeten doen. Ik vraag me af of 10 dagen wel genoeg is om alles te gaan snappen. (en ik heb nog nooit langer dan 4 uur per dag geleerd) Ik moet natuurlijk ook voor andere vakken leren...

[ Bericht 0% gewijzigd door FIGHTME100 op 02-05-2014 15:06:53 ]
  vrijdag 2 mei 2014 @ 15:47:50 #143
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_139490687
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 15:01 schreef FIGHTME100 het volgende:
Ik had eigenlijk lyceo training moeten doen. Ik vraag me af of 10 dagen wel genoeg is om alles te gaan snappen. (en ik heb nog nooit langer dan 4 uur per dag geleerd) Ik moet natuurlijk ook voor andere vakken leren...
Ik sta voor SE Economie een 6.6 Dus in principe moet het wel lukken, ik ben tevreden met een 6 voor economie op mijn eindlijst, want ik vind het echt een moeilijk vak.
Ik denk dat 10 dagen genoeg moet zijn. Ik heb ook nog niet veel gedaan. Vanaf morgen ga ik echt veel leren voor economie en m&o. Vind ik toch de twee moeilijkste vakken.

Heb er vertrouwen in! ;)
  zaterdag 3 mei 2014 @ 15:36:55 #144
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_139521951
Ik kan het nergens duidelijk vinden, hoeveel onvoldoendes mag je nou op je examens halen?
Ik weet dat je maar 1x een 5 voor wiakunde, engels of nederlands mag halen en dat alles 5,5 gemiddeld moet zijn.
pi_139535761
iemand bestandje dat ik voor mo in mijn rekenmachine kan poppen? zelf geen zin om aandacht aan mijn examen te besteden.
pi_139535983
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 22:18 schreef romanv het volgende:
iemand bestandje dat ik voor mo in mijn rekenmachine kan poppen? zelf geen zin om aandacht aan mijn examen te besteden.
Goede insteek :')
pi_139536141
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 22:24 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Goede insteek :')
Je hoort als moderator de kandidaten te steunen, dus als ze geen zin in hebben, moet je ze steunen. :)
pi_139536227
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 22:18 schreef romanv het volgende:
iemand bestandje dat ik voor mo in mijn rekenmachine kan poppen? zelf geen zin om aandacht aan mijn examen te besteden.
:')

Ik zoek ook zo'n bestandje, alleen al omdat ik zelf nooit goede samenvattingen/spiekbriefjes kan maken.
pi_139536394
naja ik wil er morgen wel eentje maken voor havo
Als iemand anders nou bijvoorbeeld voor wi b die exacte waarde van cos/sin en afgeleide cos sin maakt etc. En misschien sk hoewel ik daar alleen ph en molair h+ berekenen kan verzinnen atm.
  zaterdag 3 mei 2014 @ 22:47:57 #150
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_139536770
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 15:37 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Die inderdaad ;) Ik heb toen al z'n filmpjes bekeken; een leuke manier om je examen (mede) voor te bereiden

http://www.youtube.com/user/JORTgeschiedenis
Heb ik vorig jaar ook gebruikt, prima ondersteuning ^O^
Smile like you mean it
www.wefut.com
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')