Als jij niet voorover wil zitten zou ik gewoon alle 3 je keuzes afschrijven. Bij alle 3 zit je voorover, misschien heel iets minder dan op een cyclocross model, waarbij je het op kan lossen door een positievere stuurpen te monteren. En dan kan je kiezen of je diep wil zitten of niet. Bij een recht stuur valt er weinig te kiezen.quote:Op maandag 7 april 2014 11:06 schreef very het volgende:
[..]
Omdat ik niet noodgedwongen helemaal voorover gebogen hoef te zitten, en dus makkelijker een tasje of iets kan meedragen, beter overzicht heb en makkelijker bijvoorbeeld een stoepje op kan wippen
Maar...allemaal gebaseerd op vermoeden. Weten doe ik erg weinig van dit onderwerp
Ik wil best voorover zitten, maar met zo'n racestuur zit je toch nog veel verder naar voren?quote:Op maandag 7 april 2014 11:40 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Als jij niet voorover wil zitten zou ik gewoon alle 3 je keuzes afschrijven. Bij alle 3 zit je voorover, misschien heel iets minder dan op een cyclocross model, waarbij je het op kan lossen door een positievere stuurpen te monteren. En dan kan je kiezen of je diep wil zitten of niet. Bij een recht stuur valt er weinig te kiezen.
Ja klopt. Dat heb je helemaal goed.quote:Op maandag 7 april 2014 11:59 schreef very het volgende:
[..]
Ik wil best voorover zitten, maar met zo'n racestuur zit je toch nog veel verder naar voren?
[ afbeelding ]
Die is inderdaad wel diep, volgens mij is mijn Merida minder diep.quote:Op maandag 7 april 2014 11:59 schreef very het volgende:
[..]
Ik wil best voorover zitten, maar met zo'n racestuur zit je toch nog veel verder naar voren?
[ afbeelding ]
vergeet ook niet dat het zover ik het lees voornamelijk een woon-werkfiets wordt, dan zou een racefiets naar mijn idee voor de meeste mensen te spartaans zijn.quote:Op maandag 7 april 2014 13:05 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Die is inderdaad wel diep, volgens mij is mijn Merida minder diep.
Fiets er eerst eens even op voordat je het afschrijft.
Wat is er dan precies minder spartaans aan de 3 fietsen die TS voorstelt? Het enige verschil is het rechte stuur.quote:Op maandag 7 april 2014 13:10 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
vergeet ook niet dat het zover ik het lees voornamelijk een woon-werkfiets wordt, dan zou een racefiets naar mijn idee voor de meeste mensen te spartaans zijn.
Dikkere banden, manier waarop je rem- en versnellingshendels zijn bevestigd.quote:Op maandag 7 april 2014 13:14 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Wat is er dan precies minder spartaans aan de 3 fietsen die TS voorstelt? Het enige verschil is het rechte stuur.
Cyclocross zet je ook zo dikkere banden in hoor.quote:Op maandag 7 april 2014 13:19 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Dikkere banden, manier waarop je rem- en versnellingshendels zijn bevestigd.
Dat is waar, moet je alleenwel rekening houden met dat het wat duurder kan worden.quote:Op maandag 7 april 2014 13:27 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Cyclocross zet je ook zo dikkere banden in hoor.
Als ik TS hoor dat hij mee wil met vrienden die een racefiets hebben dan zal hij wel eens in de beugels zitten.quote:Op maandag 7 april 2014 14:10 schreef capricia het volgende:
Als je nooit onderin de beugels zit, waarom dan een racestuur nemen?
Ik zal het inderdaad eens proberen. Wat wel jammer is, is dat je met een proefrit maar moeilijk een echt goed gevoel krijgt van de fiets. Pas wanneer je een uur of langer fietst ga je pas een oordeel kunnen vellen, lijkt me. Kan natuurlijk wel tijdens een proefrit opeens een uur later pas terugkomen, maar een proefrit op een tweede fiets zit er dan niet meer in, gok ikquote:Op maandag 7 april 2014 14:12 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Als ik TS hoor dat hij mee wil met vrienden die een racefiets hebben dan zal hij wel eens in de beugels zitten.
Ik rij ook 90% vd. tijd op de remgrepen, maar ben bij harde wind tegen toch blij met de beugels.
Ja, jammer is dat he.quote:Op maandag 7 april 2014 14:20 schreef very het volgende:
[..]
Ik zal het inderdaad eens proberen. Wat wel jammer is, is dat je met een proefrit maar moeilijk een echt goed gevoel krijgt van de fiets. Pas wanneer je een uur of langer fietst ga je pas een oordeel kunnen vellen, lijkt me. Kan natuurlijk wel tijdens een proefrit opeens een uur later pas terugkomen, maar een proefrit op een tweede fiets zit er dan niet meer in, gok ik
Uiteraard, maar die kan nog wel even op zich laten wachtenquote:Op maandag 7 april 2014 22:08 schreef capricia het volgende:
TS, laat je weten waar je keus op gevallen is? Vind het leuk om je ervaring te lezen.
leen dan eens een racefiets van 1 van je vrienden dan kan je die houding goed uittesten.quote:Op maandag 7 april 2014 14:20 schreef very het volgende:
[..]
Ik zal het inderdaad eens proberen. Wat wel jammer is, is dat je met een proefrit maar moeilijk een echt goed gevoel krijgt van de fiets. Pas wanneer je een uur of langer fietst ga je pas een oordeel kunnen vellen, lijkt me. Kan natuurlijk wel tijdens een proefrit opeens een uur later pas terugkomen, maar een proefrit op een tweede fiets zit er dan niet meer in, gok ik
Die zijn allemaal veel kleiner dan ikquote:Op dinsdag 8 april 2014 00:06 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
leen dan eens een racefiets van 1 van je vrienden dan kan je die houding goed uittesten.
Ik denk dat je zulke wielen wel bij iedere hipster-fixed gear winkel kan kopen.quote:Op maandag 7 april 2014 23:23 schreef very het volgende:
Iemand enig idee waar ik dit soort velgen kan kopen?
En kan je een fiets ook, net als een auto, laten wrappen?
Ik heb al een tijdje gezocht, maar vooralsnog zonder resultaatquote:Op dinsdag 8 april 2014 09:11 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Ik denk dat je zulke wielen wel bij iedere hipster-fixed gear winkel kan kopen.
http://www.ebay.nl/itm/Pa(...)&hash=item20df90f7ddquote:Op dinsdag 8 april 2014 09:12 schreef very het volgende:
[..]
Ik heb al een tijdje gezocht, maar vooralsnog zonder resultaat
Ah...aerospoke ofzo heten die dingen. Thanksquote:Op dinsdag 8 april 2014 09:13 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
http://www.ebay.nl/itm/Pa(...)&hash=item20df90f7dd
Rolhoff? Zo betrouwbaar als maar kan.quote:Op zondag 6 april 2014 23:09 schreef very het volgende:
Is hier iemand die enige ervaring heeft met een interne naafversnelling?
Want het idee van een riem ipv een ketting staat me wel aan, want weinig onderhoud. Maar geen idee hoe betrouwbaar het systeem verder is
quote:Op maandag 7 april 2014 13:19 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Dikkere banden, manier waarop je rem- en versnellingshendels zijn bevestigd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |