abonnement Unibet Coolblue
pi_138190153
Cancelen omdat je überhaupt geen zin meer hebt om te spelen vind ik iets anders dan je speeldate op het laatste moment inruilen voor een ander. Dan vind ik fatsoenlijke omgangsvormen toch wel zwaarder wegen. :)
  woensdag 26 maart 2014 @ 13:37:42 #202
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_138190191
Daar heb je 'n punt! Dat is inderdaad wel behoorlijk lomp.
in de haak.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 maart 2014 @ 13:38:42 #203
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138190220
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:36 schreef trui het volgende:

[..]

Bedankt voor het plaatje. Ik heb geen idee wat ik zelf precies doe, maar dat ik ze niet perfect ´neutraal´ neerzet staat volgens mij wel vast.
proneren is een volkomen normaal verschijnsel om de klap op te vangen. Het kan eventueel problemen opleveren als je te ver (over) proneert.
  woensdag 26 maart 2014 @ 14:49:00 #204
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138192343
Mijn oudste heeft eigenlijk bijna iedere dag wel een speelafspraakje.
Als kinderen een ander kind teleurstellen of niet meer willen dan maken we een nieuwe afspraak.
alle ouders werken er wel aan mee. Tot nu toe geen issues gehad.
Ouders zeggen ook eigenlijk zelden nee als ze horen dat het om haar gaat :D
Haar reputatie is dat ze altijd erg lief, rustig en makkelijk is O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138192506
L mag van mij één keer per week spelen. In de praktijk is dat twee keer. :P

De pest is alleen dat niemand bij elkaar in de buurt woont. Een meisje waarmee ze regelmatig speelt woont 20 km bij ons vandaan. :X
  woensdag 26 maart 2014 @ 14:59:46 #206
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138192718
Van mij mag ze altijd wel spelen ze is echt heel sociaal en ik zou haar echt ongelukkig maken als we dat teveel beperken. Er zijn ook genoeg momenten dat ze er voor kiest dat ze thuis wil zijn voor de baby ofzo. Het voordeel van ons dorp is wel dat de ze allemaal in de buurt wonen max 15 a 20 minuten lopen bij ons vandaan wonen. En de ouders die verder wonen die brengen dan ook thuis *O*
Ik heb daarom ook een duokinderwagen gekocht want de middelste is vaak te moe om heen en weer te lopen van en naar alles. :D en hem dragen lukt mij echt niet meer -O-
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 26 maart 2014 @ 15:03:03 #207
37295 Luigi
mario pls
pi_138192834
Ha, speeldates :D. Soms vragen wij ons op woensdagmiddag af óf we wel een kind hebben dus. :'). Vanmiddag is ze ook gelijk met een vriendin mee gegaan en de afgelopen woensdagen is ze met d'r grote liefde hele middagen buiten geweest. En net stond er weer een hele club aan de deur om d'r op te halen, moest ze dus helaas teleurstellen... Fijn dat ze er niet buiten valt, lijkt me lastig als dat zo is. Maar voor zover ik kan inschatten gebeurt dat maar weinig in deze klas, gelukkig.
pi_138192910
Met 'speeldate' bedoel ik klasgenootjes trouwens, niet de dorpsgenootjes. Daar speelt ze mee op de dagen dat ze geen speeldate heeft. :P
pi_138192969
L's dorpsgenootjes zitten dus niet bij r in de klas. De dorpsschool hier is voor het laatste jaar open en er zitten totaal nog acht kinderen op. Wij hebben L direct al naar een andere school gedaan.
  woensdag 26 maart 2014 @ 15:35:13 #210
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138193730
Bij ons vallen er wel kindjes buiten maar de juf vertelde mij laatst dat mijn dame die kinderen opvangt en koppelt aan andere kinderen en bewust de outsiders bij dingen betrekt.

Ben benieuwd hoe het in de toekomst gaat met vriendinnen enzo.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 26 maart 2014 @ 15:35:32 #211
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138193738
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 15:08 schreef -Spring het volgende:
L's dorpsgenootjes zitten dus niet bij r in de klas. De dorpsschool hier is voor het laatste jaar open en er zitten totaal nog acht kinderen op. Wij hebben L direct al naar een andere school gedaan.
Slim!
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 26 maart 2014 @ 15:36:14 #212
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_138193754
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 15:08 schreef -Spring het volgende:
L's dorpsgenootjes zitten dus niet bij r in de klas. De dorpsschool hier is voor het laatste jaar open en er zitten totaal nog acht kinderen op. Wij hebben L direct al naar een andere school gedaan.
dat is wel jammer zeg. Van het sluiten van het dorpschooltje.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 26 maart 2014 @ 17:59:25 #213
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_138198424
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 09:48 schreef -Spring het volgende:

[..]

Toevallig vanmorgen op de radio een kerel die promoveert op dit onderwerp. In zn proefschrift schrijft ie dat goede hardloopschoenen in geen enkel opzicht blessures voorkomen. Hij stelt zelfs dat de kans bestaat dat ze blessures in de hand werken omdat mensen hiermee sneller hun grenzen overschrijden ('ik heb toch goede schoenen').
Ik heb laatst een boek gelezen dat dit idd ook zegt. Als je barefoot gaat lopen heb je zelfs minder kans op blessures. Je schijnt dan een compleet andere looptechniek toe te gaan passen waardoor je idd beter loopt en minder kans hebt op blessures. Dan is het helemaal niet slecht voor knieeen en enkels enzo.

En toch denk ik dat je beter op goede hardloopschoenen kan lopen dan op slechte. ;)

Ik heb strontmazzel gehad overigens, ooit een standaard paar asics uit het rek gepakt en daar 2 jaar prima op gelopen zonder ook maar een pijntje. En dat met flink overgewicht ook nog eens. :Y
***
  † In Memoriam † woensdag 26 maart 2014 @ 18:08:40 #214
37843 lady-wrb
kortaf
pi_138198695
ik moet er toch niet aan denken om blootsvoets te gaan lopen buiten. (al loop ik binnenshuis en vaak ook in de tuin het liefst op blote voeten. (alleen als ik weer eens in een naaktslak heb gestaan is dat weer even over :X :r )
  † In Memoriam † woensdag 26 maart 2014 @ 18:09:52 #215
37843 lady-wrb
kortaf
pi_138198737
we hadden trouwens vandaag wel ontzettend lekkere pasta :~
die verse pasta van appie is echt niet vervelend :)
  woensdag 26 maart 2014 @ 18:39:00 #216
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_138199650
Ik loop zó graag op blote voeten maar met m`n doorgezakte kenkels kan ik dat niet meer. Verplicht op birkenstocks :{
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_138199916
Ik loop in de zomer het liefst op blote voeten. .

Weet niet wat ik vandaag gedaan heb maar ik verrot van de pijn in mijn rug. Kan niet op mijn linkerbeen staan/lopen..
Hoop dat het morgen weer over is.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 26 maart 2014 @ 19:03:52 #218
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138200440
Ik loop thuis altijd op blote voeten ook in de winter.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 26 maart 2014 @ 20:16:38 #219
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_138203698
Oe op blote voeten lopen O+ ik doe thuis niet anders.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_138219800
Net gelezen op Nu.nl

quote:
Hardloopschoenen voorkomen geen hardloopblessures
Er is geen wetenschappelijk bewijs dat goede hardloopschoenen blessures voorkomen.

Dit blijkt uit het proefschrift van sportarts Steef Bredeweg van het Universitair Medisch Centrum Groningen.

Uit zijn onderzoek blijkt verder dat er slechts twee factoren zijn die het risico op een blessure aantoonbaar vergroten: overbelasting en een eerdere blessure.

Asymmetrisch bewegen blijkt geen risicofactor te zijn voor blessures. Ook programma’s waarbij beginnende lopers eerst wennen aan de schokbeweging van hardlopen of variaties in de duur van een voorbereidingsprogramma bij beginnende lopers, bleken geen verschillen in het aantal blessures te geven.

In Nederland lopen zo’n 2,5 miljoen mensen regelmatig hard, en dat aantal is groeiende. Een mooie ontwikkeling, vindt Bredeweg: "Hardlopen past goed in een gezonde leefstijl. Mensen die drie keer per week in totaal twee uur lopen, leven gemiddeld zes jaar langer."

Maar ook hardloopblessures komen veel voor. De meeste overbelastingsblessures in het hardlopen ontstaan ten gevolge van trainingsfouten; te ver, te snel en te vaak.

Sinds het begin van de hardloopgolf in de jaren tachtig tot op heden is het aantal blessures hoog en ongeveer gelijk gebleven. Bredeweg onderzocht enkele risicofactoren bij het ontstaan van hardloopblessures en het effect van meerdere methoden om hardloopblessures te voorkómen.

Misleiding

Uit de studie van Bredeweg blijkt dat er in de wetenschappelijke literatuur geen bewijs is dat goede hardloopschoenen blessures voorkomen.

Volgens Bredeweg hebben fabrikanten van hardloopschoenen consumenten dan ook misleid met hun gezondheidsclaims: "Goede hardloopschoenen voorkomen geen blessures. Zij bieden slechts een schijnzekerheid waardoor blessures juist in de hand gewerkt worden."

Bredeweg bestudeerde ook het effect van een negen weken durend voorbereidingsprogramma voor beginnende lopers om hardloopblessures te voorkomen.

Lang is gedacht dat beginnende lopers die nog niet eerder een sport met schokbelasting hadden beoefend, een grotere kans op hardloopblessures hebben. Een specifiek programma waarmee zij via wandel- en huppeloefeningen aan de schokbewegingen konden wennen, liet echter geen verschil zien in het aantal blessures.

Asymmetrie

Asymmetrie wordt vaak gezien als een mogelijke risicofactor voor hardloopblessures. Een asymmetrie tussen linker- en rechterbeen zou er voor kunnen zorgen dat het ene been aan meer belasting blootstaat dan het andere, waardoor het ene been gevoeliger is voor overbelastingblessures.

De resultaten van het onderzoek van Bredeweg laten echter zien dat asymmetrie tijdens het hardlopen heel normaal is en dat de mate van asymmetrie geen effect heeft op het ontstaan van blessures.

Meer onderzoek

Bredeweg vergelijkt de vraag naar het ontstaan van hardloopblessures met de zoektocht naar de Heilige Graal. Volgens hem zijn er slechts twee aantoonbare risicofactoren, namelijk overbelasting en een eerdere blessure. Hij pleit voor meer onderzoek om hardloopblessures te voorkomen.

"Het gaat daarbij vooral om onderzoek naar omstandigheden en voorwaarden waaronder een beginnende hardloper een nieuwe stap in zijn trainingsschema kan maken. Als we meer weten over het effect van bijvoorbeeld spierpijn en het algemene gevoel na inspanningen, kunnen we hen in de toekomst beter adviseren om de hardloopsport veilig en verantwoord te blijven beoefenen", aldus de arts.

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 27 maart 2014 @ 11:03:17 #221
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138220508
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 10:35 schreef Vicky het volgende:
Net gelezen op Nu.nl

[..]

Dat is dat stuk van wat eerder aangehaald werd :Y

Maar ik denk echt dat Swets gelijk heeft, en dat je naar je lichaam moet luisteren, rustigaan opbouwen en rust in achtnemen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 27 maart 2014 @ 11:46:24 #222
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_138221572
Jup! Fully agree! :Y

Ik had vorige week nog een discussie met iemand over het doen van een warming up voor het hardlopen.
Toen keek ik echt :? Want bijvoorbeeld voor een softbal wedstrijd of training moesten we altijd een rondje hardlopen om het veld (of 2) als warming-up.
En eigenlijk zeg je dan dat je voordat je dat gaat doen ook nog eens een warming up moet doen.

Ik ben helemaal voor warming ups bij high impact sporten zoals sprinten etc. Maar het hobbeltempo waarop ik hardloop (wat overigens op goede dagen toch nog steeds wel bij de 10km p u komt) is al zo traag, de enige warming up die je daar nog voor kan doen is een stuk wandelen. :+ :Y)
***
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 27 maart 2014 @ 11:51:09 #223
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138221697
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:46 schreef Brighteyes het volgende:
Jup! Fully agree! :Y

Ik had vorige week nog een discussie met iemand over het doen van een warming up voor het hardlopen.
Toen keek ik echt :? Want bijvoorbeeld voor een softbal wedstrijd of training moesten we altijd een rondje hardlopen om het veld (of 2) als warming-up.
En eigenlijk zeg je dan dat je voordat je dat gaat doen ook nog eens een warming up moet doen.

Ik ben helemaal voor warming ups bij high impact sporten zoals sprinten etc. Maar het hobbeltempo waarop ik hardloop (wat overigens op goede dagen toch nog steeds wel bij de 10km p u komt) is al zo traag, de enige warming up die je daar nog voor kan doen is een stuk wandelen. :+ :Y)
Bij de hockey warming up ja, als we met de groep lopen ook, maar als ik alleen loop, wandel ik stevig door tot de GPS t doet en dan lekker aan de gang
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Moderator donderdag 27 maart 2014 @ 12:11:52 #224
5428 crew  miss_sly
pi_138222256
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:46 schreef Brighteyes het volgende:
Jup! Fully agree! :Y

Ik had vorige week nog een discussie met iemand over het doen van een warming up voor het hardlopen.
Toen keek ik echt :? Want bijvoorbeeld voor een softbal wedstrijd of training moesten we altijd een rondje hardlopen om het veld (of 2) als warming-up.
En eigenlijk zeg je dan dat je voordat je dat gaat doen ook nog eens een warming up moet doen.

Ik ben helemaal voor warming ups bij high impact sporten zoals sprinten etc. Maar het hobbeltempo waarop ik hardloop (wat overigens op goede dagen toch nog steeds wel bij de 10km p u komt) is al zo traag, de enige warming up die je daar nog voor kan doen is een stuk wandelen. :+ :Y)
Dat doe ik dus, ik wandel een stukje in een stevig tempo voor ik echt ga lopen. Prima warming up.
En soms kom ik thuis uit mijn werk, op de fiets, pleur mijn fiets in de schuur, doe mijn spullen aan en vertrek. Dan begin ik meteen, want dan ben ik al wel warm van het fietsen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_138222696
God, wat krijg ik toch de zenuwen van Breaking Bad. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')