abonnement Unibet Coolblue
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 25 april 2014 @ 12:07:40 #151
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_139246873
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 25 april 2014 @ 12:49:39 #152
14505 OProg
A Life in Music
pi_139248044
"Anti-dopingprogramma Rio wordt niet zo goed als Londen"

Als atleet in Brazilië kan je in eigen land dus lekker los gaan.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 26 april 2014 @ 09:54:12 #153
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_139272817
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_139273230
quote:
Toekomst van het wielrennen
Kroon kijkt tegenwoordig veel anders tegen het wielrennen aan dan vroeger. De sport is veel veranderd. “Een paar jaar terug waren er zoveel verhalen en roddels. Dan werd die gepakt en dan reed een andere weer heel hard, maar die bleek dan weer positief te zijn. Op een gegeven moment word je er als renner ook paranoia van. Maar dat is nu allemaal geen issue meer. Er wordt nu zoveel gecontroleerd dat je er vanuit kan gaan dat het grootste deel van het peloton schoon is. Dat is fantastisch en heel fijn om mee te maken.”
Natuurlijk Karsten, natuurlijk.
  zaterdag 26 april 2014 @ 10:59:19 #155
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_139273859
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 april 2014 10:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Natuurlijk Karsten, natuurlijk.
rijden wel net zo hard of harder dan Lance vroeger :D
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 26 april 2014 @ 12:14:53 #156
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_139275471
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 27 april 2014 @ 21:29:01 #157
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_139320242
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 27 april 2014 @ 22:59:19 #158
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_139325868
Resultaten van Tikhon en Ostapchuk officieel geschrapt:
http://www.iaaf.org/news/(...)chuk-results-annulle
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_139338344
foto: Sirotti

Het gebruik van de krachtige pijnstiller Tramadol is gemeengoed bij Team Sky. Dat vertelt oud-renner Michael Barry in de Britse krant The Times. De Canadees reed tussen 2010 en 2012 voor de Britse formatie en zag zijn ploeggenoten het middel veelvuldig gebruiken.

De krachtige, morfineachtige pijnstiller is niet verboden, maar werkt volgens Barry prestatie bevorderend. “Ik gebruikte Tramadol bij Sky”, vertelt hij. “Ik heb nooit gezien dat het tijdens training werd gebruikt, alleen in wedstrijden. Daar heb ik Sky-renners het meerdere malen zien gebruiken,” geeft hij aan. “De effecten zijn snel merkbaar. Door Tramadol voelde ik mij euforisch, maar het is ook lastig om je te focussen. De pijn in je benen verdwijnt en je kan daardoor harder trappen. Toen ik gevallen was in de Tour gebruikte ik het, maar na vier dagen ben ik gestopt. Het zorgt ervoor dat je verder kan gaan dan je limiet,” aldus Barry, die later deze week met zijn biografie komt. De oud-renner was een van de kroongetuigen in het USADA-onderzoek naar Lance Armstrong.

Het gebruik van de pijnstiller is een veelbesproken onderwerp in het peloton. Lotto-ploegdokter Jan Mathieu noemde het als oorzaak van de vele valpartijen dit voorjaar. Het MPCC (Mouvement pour un cyclisme crédible) probeert bij het WADA Tramadol op de dopinglijst te krijgen. De aangesloten ploegen hebben afgesproken om het medicijn niet te gebruiken. Team Sky behoort daar niet toe, al gaf de ploeg vorig jaar wel aan een verbod te steunen.
  maandag 28 april 2014 @ 13:24:51 #160
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_139338563
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 13:17 schreef Chiappucci het volgende:
foto: Sirotti

Het gebruik van de krachtige pijnstiller Tramadol is gemeengoed bij Team Sky. Dat vertelt oud-renner Michael Barry in de Britse krant The Times. De Canadees reed tussen 2010 en 2012 voor de Britse formatie en zag zijn ploeggenoten het middel veelvuldig gebruiken.

De krachtige, morfineachtige pijnstiller is niet verboden, maar werkt volgens Barry prestatie bevorderend. “Ik gebruikte Tramadol bij Sky”, vertelt hij. “Ik heb nooit gezien dat het tijdens training werd gebruikt, alleen in wedstrijden. Daar heb ik Sky-renners het meerdere malen zien gebruiken,” geeft hij aan. “De effecten zijn snel merkbaar. Door Tramadol voelde ik mij euforisch, maar het is ook lastig om je te focussen. De pijn in je benen verdwijnt en je kan daardoor harder trappen. Toen ik gevallen was in de Tour gebruikte ik het, maar na vier dagen ben ik gestopt. Het zorgt ervoor dat je verder kan gaan dan je limiet,” aldus Barry, die later deze week met zijn biografie komt. De oud-renner was een van de kroongetuigen in het USADA-onderzoek naar Lance Armstrong.

Het gebruik van de pijnstiller is een veelbesproken onderwerp in het peloton. Lotto-ploegdokter Jan Mathieu noemde het als oorzaak van de vele valpartijen dit voorjaar. Het MPCC (Mouvement pour un cyclisme crédible) probeert bij het WADA Tramadol op de dopinglijst te krijgen. De aangesloten ploegen hebben afgesproken om het medicijn niet te gebruiken. Team Sky behoort daar niet toe, al gaf de ploeg vorig jaar wel aan een verbod te steunen.
Ah, motief detected.
  maandag 28 april 2014 @ 13:27:23 #161
14505 OProg
A Life in Music
pi_139338649
quote:
US Postal Service
T-Mobile Team
Team Sky
Zijn ploegen zullen uiteindelijk om meerdere redenen een illuster rijtje vormen. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_139338735
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 13:17 schreef Chiappucci het volgende:
foto: Sirotti

Het gebruik van de krachtige pijnstiller Tramadol is gemeengoed bij Team Sky. Dat vertelt oud-renner Michael Barry in de Britse krant The Times. De Canadees reed tussen 2010 en 2012 voor de Britse formatie en zag zijn ploeggenoten het middel veelvuldig gebruiken.

De krachtige, morfineachtige pijnstiller is niet verboden, maar werkt volgens Barry prestatie bevorderend. “Ik gebruikte Tramadol bij Sky”, vertelt hij. “Ik heb nooit gezien dat het tijdens training werd gebruikt, alleen in wedstrijden. Daar heb ik Sky-renners het meerdere malen zien gebruiken,” geeft hij aan. “De effecten zijn snel merkbaar. Door Tramadol voelde ik mij euforisch, maar het is ook lastig om je te focussen. De pijn in je benen verdwijnt en je kan daardoor harder trappen. Toen ik gevallen was in de Tour gebruikte ik het, maar na vier dagen ben ik gestopt. Het zorgt ervoor dat je verder kan gaan dan je limiet,” aldus Barry, die later deze week met zijn biografie komt. De oud-renner was een van de kroongetuigen in het USADA-onderzoek naar Lance Armstrong.

Het gebruik van de pijnstiller is een veelbesproken onderwerp in het peloton. Lotto-ploegdokter Jan Mathieu noemde het als oorzaak van de vele valpartijen dit voorjaar. Het MPCC (Mouvement pour un cyclisme crédible) probeert bij het WADA Tramadol op de dopinglijst te krijgen. De aangesloten ploegen hebben afgesproken om het medicijn niet te gebruiken. Team Sky behoort daar niet toe, al gaf de ploeg vorig jaar wel aan een verbod te steunen.
Daar maakt Sky zelf ook geen geheim van, want volgens mij heeft een teamarts van Sky een tijd geleden zelf al geroepen dat hij Tramadol voorschrijft zo nu en dan.
Daar zijn ze zeker dit seizoen mee gestopt, gezien de hoeveelheid pijntjes die er heersen daar.
In the coolest little capital of the world
  maandag 28 april 2014 @ 13:38:53 #163
40566 Ericr
Livewrong
pi_139339008
Wel goed spul dat Tramadol eigenlijk, ga je op je bek heb je gelijk genoeg pijnstillers in je lijf om er niks van te voelen. Blijft vreemd dat zulke zware middelen toegestaan zijn in de koers, zeker middelen die verslavend kunnen zijn zouden gewoon altijd verboden moeten zijn.
  maandag 28 april 2014 @ 14:24:14 #164
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_139340394
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 13:38 schreef Ericr het volgende:
Wel goed spul dat Tramadol eigenlijk, ga je op je bek heb je gelijk genoeg pijnstillers in je lijf om er niks van te voelen. Blijft vreemd dat zulke zware middelen toegestaan zijn in de koers, zeker middelen die verslavend kunnen zijn zouden gewoon altijd verboden moeten zijn.
Zo zie je maar dat WADA ook grote steken laat vallen, als je hier in NL crepeert kan je een paracetemollentje krijgen, thats it
  maandag 28 april 2014 @ 14:25:55 #165
40566 Ericr
Livewrong
pi_139340453
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 14:24 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Zo zie je maar dat WADA ook grote steken laat vallen, als je hier in NL crepeert kan je een paracetemollentje krijgen, thats it
Mwoaah, in Nederland wordt Tramadol ook vaak genoeg voorgeschreven, zeker bij zware pijnklachten. Alleen bij langdurige pijn is het gewoon een te gevaarlijk middel omdat je verslaafd raakt.
  maandag 28 april 2014 @ 14:26:36 #166
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_139340478
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 14:25 schreef Ericr het volgende:

[..]

Mwoaah, in Nederland wordt Tramadol ook vaak genoeg voorgeschreven, zeker bij zware pijnklachten. Alleen bij langdurige pijn is het gewoon een te gevaarlijk middel omdat je verslaafd raakt.
ik neem aan in het zkh en niet door de huisarts?
pi_139340635
Sergio Henao mag weer rijden, gaat ook in de Tour starten (goedmakertje van Sky misschien?).
  maandag 28 april 2014 @ 14:31:21 #168
40566 Ericr
Livewrong
pi_139340645
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 14:26 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik neem aan in het zkh en niet door de huisarts?
Nee, je krijgt het niet zomaar natuurlijk. Loop een hernia op zou ik zeggen, dan heb je zo wat doosjes te pakken.
  maandag 28 april 2014 @ 14:34:17 #169
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_139340748
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 14:31 schreef Ericr het volgende:

[..]

Nee, je krijgt het niet zomaar natuurlijk. Loop een hernia op zou ik zeggen, dan heb je zo wat doosjes te pakken.
een maat van me heeft hernia gehad, gewoon paracetamol gekregen
  maandag 28 april 2014 @ 14:34:40 #170
14505 OProg
A Life in Music
pi_139340762
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 14:26 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik neem aan in het zkh en niet door de huisarts?
Ik constateer als ik wat rondzoek dat huisartsen het ook voorschrijven.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_139341409
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 14:31 schreef Panthera. het volgende:
Sergio Henao mag weer rijden, gaat ook in de Tour starten (goedmakertje van Sky misschien?).
Zijn de resultaten ook bekend gemaakt van hun 'onderzoek'? Of hebben ze de dosissen zo aangepast dat ze er nu op vertrouwen dat UCI-tests hem niet meer gaan pakken?
Jack does it in real time...
  maandag 28 april 2014 @ 15:18:55 #172
14505 OProg
A Life in Music
pi_139342230
quote:
10s.gif Op maandag 28 april 2014 14:54 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Zijn de resultaten ook bekend gemaakt van hun 'onderzoek'? Of hebben ze de dosissen zo aangepast dat ze er nu op vertrouwen dat UCI-tests hem niet meer gaan pakken?
Ze zijn nog bezig met de reden die za hebben te onderbouwen met resultaten.

quote:
Volgens Henao zijn de afwijkingen te wijten aan zijn verblijf op grote hoogte. “We voeren op dit moment meerdere tests uit”, vertelt hij aan Colombiaanse media. “Ik train op dit moment alsof ik in competitie ben en reis één keer in de twee weken naar Bogota om mij te laten testen. Op deze manier proberen we inzicht te krijgen in de effecten van het leven op grote hoogte op het lichaam van een atleet zoals ik. Ik ga ervan uit dat alles in orde komt zodat ik de competitie weer kan hervatten in de Ronde van Zwitserland.”
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_139344219
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 14:31 schreef Panthera. het volgende:
Sergio Henao mag weer rijden, gaat ook in de Tour starten (goedmakertje van Sky misschien?).
Dat was voor het seizoen al de bedoeling. Met de problemen van Porte waardoor die van Giro naar Tour doorschoof had Henao misschien als kopman uitgespeeld kunnen worden in de Giro, maar dat lijkt me nu niet verstandig.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 28 april 2014 @ 19:22:52 #174
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_139349622
Dopingzondaar moet wereldtitel afstaan aan mede-dopeur

Kogelslingeren _O_ :')

Mijn excuses als het niet overzichtelijk genoeg is, maar het is wel zo'n ongelooflijke bende met wie er nou wel en niet geschorst is en welke uitslagen dan wel en niet geschrapt zijn etc 8)7
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 28 april 2014 @ 23:07:00 #175
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_139359375
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 19:22 schreef heywoodu het volgende:
Dopingzondaar moet wereldtitel afstaan aan mede-dopeur

Kogelslingeren _O_ :')

Mijn excuses als het niet overzichtelijk genoeg is, maar het is wel zo'n ongelooflijke bende met wie er nou wel en niet geschorst is en welke uitslagen dan wel en niet geschrapt zijn etc 8)7
Fok, voor de eckte onderzoeksjournalistiek _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')