abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 16 juli 2014 @ 10:07:59 #251
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_142353614
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2014 08:34 schreef Kreator het volgende:
Best leuk, een aquarium voor buiten. 8-).

http://www.affinitypools.co.uk/products/
Ja wel tof hoor :o Maar zullen vast errrrrug duur zijn :D
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Official ESF Kreviewer woensdag 16 juli 2014 @ 11:25:39 #252
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142355550
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:07 schreef senesta het volgende:

[..]

Ja wel tof hoor :o Maar zullen vast errrrrug duur zijn :D
Zag in de VS iemand dit voor 80$ kopen en in een review in Engeland was het 350 pond. Dus tja, 1 vd 3.
pi_142419362
Meh, dilemma. :')

Ik heb echt een gigantische vissenkom weten te bemachtigen (werd anders weggegooid van werk). Heb altijd aquaria gehad, nooit een kom want die dingen zijn klein en je kunt er niets in kwijt van filter en zuurstof. Deze heeft echter een royaal formaat en daarom het kriebelt toch om hem in gebruik te nemen. Hij heeft echt voldoende zwemruimte voor een kleine vis.

Welke kleine vis kan in een vissenkom? Ik wil er wel gewoon een bruisblok in hangen, dan maar een lelijk pijpje dat uit de bak kom komt. Oppervlaktehappen kan ik echt niet aanzien. :')

Of zal ik het maar beperken tot enkel garnaaltjes?

quote:
Inrichting aquarium en vissenkom
Alle spullen zijn aangeschaft. Nu is het tijd om het vissenverblijf in te richten, zodat ze straks lekker kunnen zwemmen. Zet eerst de kom of het aquarium neer op de plek waar het komt te staan, wanneer het gevuld is met water is deze namelijk moeilijk te verplaatsen. Zorg dat dit een rustige plek is en waar geen zonlicht van buiten naar binnen schijnt.
Vul een emmer met lauw water en voeg de juiste hoeveelheid watervoorbereider toe.
Dan begint u met het wassen van de stenen. Zorg dat al het vuil uit de stenen gespoeld wordt. De gewassen stenen legt u op de bodem van de kom of het aquarium. Het beeldje wat u heeft gekocht kunt u nu op de stenen leggen. Vul de kom of het aquarium tot de helft met het water uit de emmer. Haal het loodje van de planten af en poot de planten tussen het grind. Ook de nep planten kunt u in het grind stoppen. Vul het aquarium of de kom nu verder met het water uit de emmer.
Heeft u een aquarium, dan kunt u nu het binnenfilter op de juiste plek hangen. Zorg dat het filter net onder het water oppervlak hangt. Nu mag u het filter aansluiten. Let op! Wanneer het filter aan staat, mag u hem niet uit het water halen. Hier gaat het binnenfilter kapot van. Eerst de stekker uit het stopcontact en vervolgens pas het filter uit de bak verwijderen.
Bij de vissenkom kunt u nu de zuurstofsteen uit de verpakking halen en op de bodem leggen.
Leg de zak met vissen op het water. Laat de vissen een half uur wennen aan hun nieuwe opgeven en de watertemperatuur. Vervolgens kunt u de zak rustig open knippen en de vissen vrij laten.

Ik haal dit net van een site af, is toch om te janken dat je die vissen zo in het kraanwater kunt mieteren volgens hun. :')

Zijn er filters voor viskommen?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2014 22:36:00 ]
pi_142426218
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 22:31 schreef Myrr het volgende:
Meh, dilemma. :')

Ik heb echt een gigantische vissenkom weten te bemachtigen (werd anders weggegooid van werk). Heb altijd aquaria gehad, nooit een kom want die dingen zijn klein en je kunt er niets in kwijt van filter en zuurstof. Deze heeft echter een royaal formaat en daarom het kriebelt toch om hem in gebruik te nemen. Hij heeft echt voldoende zwemruimte voor een kleine vis.

Welke kleine vis kan in een vissenkom? Ik wil er wel gewoon een bruisblok in hangen, dan maar een lelijk pijpje dat uit de bak kom komt. Oppervlaktehappen kan ik echt niet aanzien. :')

Of zal ik het maar beperken tot enkel garnaaltjes?

[..]

Ik haal dit net van een site af, is toch om te janken dat je die vissen zo in het kraanwater kunt mieteren volgens hun. :')

Zijn er filters voor viskommen?
Weg gooien. Iets anders kan ik niet bedenken, kleute kommen. :( Serieus. Ga zelfs eens een hele dag door zo'n kom kijken, gek wordt je. Sowieso kan je nooit dat kleine oppervlak compenseren dmw zuurstof, laat staan een biotoopje maken, Echt, doe iedereen een plezier en gooi die kom in de glasbak.
pi_142457540
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 00:44 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Weg gooien. Iets anders kan ik niet bedenken, kleute kommen. :( Serieus. Ga zelfs eens een hele dag door zo'n kom kijken, gek wordt je. Sowieso kan je nooit dat kleine oppervlak compenseren dmw zuurstof, laat staan een biotoopje maken, Echt, doe iedereen een plezier en gooi die kom in de glasbak.
Oh, ik zie dat ik bij de post daarna niet op enter gedrukt heb. :')

Was er zelf ook al wel heel snel uit dat vissen niet kunnen in een kom. Veel te sneu, ik wil m'n Jewel terug! ;(

Maar garnalen kunnen prima en dan zal die bak er vast ook wel heel snel achteraan komen. :9~
pi_142459531
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:07 schreef senesta het volgende:

[..]

Ja wel tof hoor :o Maar zullen vast errrrrug duur zijn :D
Oh daar zat ik ook net aan te denken. Alleen dan de verkoop bakken van de intratuin hiervoor de goudvissen. Die heeft hele grote zwarte bakken op de vloer staan met 1 glazen voorkant. Kun je prima als binnen en buiten aquarium gebruiken. Gaat gok ik zo'n 1a2000 liter in.
Zal eens vragen waar die bakken besteld zijn. Zit mooi weggewerkt filter achter in de achterwand. Mooie grote kubus :9~ O+
pi_142719801
Vraagje, ben op zoek naar een aquarium met speciale afmeting. Breedt tussen de 80 en 100cm, hoogte 30. tot 50 cm en diepte maximaal 25 cm. De bak mag dus hoog en lang zijn, maar niet te breed. Iemand een tip waar ik een dergelijk gevormd aquarium kan kopen? Thx!
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
pi_142727821
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 15:11 schreef webbyplus het volgende:
Vraagje, ben op zoek naar een aquarium met speciale afmeting. Breedt tussen de 80 en 100cm, hoogte 30. tot 50 cm en diepte maximaal 25 cm. De bak mag dus hoog en lang zijn, maar niet te breed. Iemand een tip waar ik een dergelijk gevormd aquarium kan kopen? Thx!
Laten maken door een bouwer. Zulke maten zijn niet standaard dus nauwelijks tot niet te vinden 2ehands of in de winkel op de hoek. Verder moet je jezelf afvragen of je dit wil..met 25cm breedte kan je vrij weinig. Meestal alleen geaccepteerd als opfok bak en verre van ideaal om in te richten. Waar wil je de bak voor gebruiken?
pi_142783493
Er komen twee axolotls in.. 25 is idd niet breed, vandaar dat ik in de lengte veel ruimte wil hebben
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
pi_142861453
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 17:41 schreef webbyplus het volgende:
Er komen twee axolotls in.. 25 is idd niet breed, vandaar dat ik in de lengte veel ruimte wil hebben
Die kunnen toch tot 30cm lang worden? Dan is 25cm wel erg weinig om te keren dus 50cm diepte heb je wel nodig en dat kan je niet compenseren met lengte.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 00:53:36 #261
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_142979003
Na hele lange tijd zonder aquarium ga ik ook weer beginnen met mijn langgekoesterde hobby :)

Viavia heb ik een Juwel Vision 260 weten te bemachtigen en ben voornemens om hier een Zuid-Amerikaanse biotoop van te gaan maken.

Het aquarium zoals ik hem kreeg:



Nu met een andere achterwand (Juwel Cliff Dark) en filterzand van Wildkamp (0.40-0.80 gemengd met 0.71-1.25 mm)



De standaard filterpomp van Juwel gaat naar de schroot en heeft plaats gemaakt voor iets stevigers, namelijk de TetraTec EX-1200



Qua beplanting heb ik gekozen voor een complete set :)

Dit aquarium heeft een breedte van 121 cm en het was oorspronkelijk m'n bedoeling om een koppeltje maanvissen te nemen, tezamen met een schooltje van 4 á 5 discussen, maar de meningen zijn nogal verdeeld over het houden van deze twee cichliden, met name vanwege het temperatuurverschil.
Discussen voelen zich namelijk het prettigst vanaf ongeveer 28 graden, terwijl dat voor de maanvis eigenlijk het maximum blijkt te zijn.

Daarover zit ik dus nog een beetje in dubio, maar ik denk dat ik de maanvissen dan toch maar weg laat.
De komende dagen ga ik de bak verder vullen met het filterzand wat ik eerst nog 3 tot 4 keer spoel i.v.m. de troebelheid om vervolgens de bak eerst te vullen met een derde leidingwater en vervolgens met tweederde osmosewater.

Ik zou graag willen weten of jullie nog tips hebben voor wat betreft het opstarten van de bak en dan met name waterverbeteraars e.d.
Voedingsbodem schijnt niet nodig te zijn, maar ik heb begrepen dat ik vanwege de planten o.a. ijzer nodig heb (voor b.v. de Alternanthera Reineckii, oftewel Papegaaiblad).

Meer foto's komen zeer binnenkort ^O^
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
pi_142985963
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 00:53 schreef Papabear het volgende:
Na hele lange tijd zonder aquarium ga ik ook weer beginnen met mijn langgekoesterde hobby :)

Viavia heb ik een Juwel Vision 260 weten te bemachtigen en ben voornemens om hier een Zuid-Amerikaanse biotoop van te gaan maken.

Het aquarium zoals ik hem kreeg:

[ afbeelding ]

Nu met een andere achterwand (Juwel Cliff Dark) en filterzand van Wildkamp (0.40-0.80 gemengd met 0.71-1.25 mm)

[ afbeelding ]

De standaard filterpomp van Juwel gaat naar de schroot en heeft plaats gemaakt voor iets stevigers, namelijk de TetraTec EX-1200

[ afbeelding ]

Qua beplanting heb ik gekozen voor een complete set :)

Dit aquarium heeft een breedte van 121 cm en het was oorspronkelijk m'n bedoeling om een koppeltje maanvissen te nemen, tezamen met een schooltje van 4 á 5 discussen, maar de meningen zijn nogal verdeeld over het houden van deze twee cichliden, met name vanwege het temperatuurverschil.
Discussen voelen zich namelijk het prettigst vanaf ongeveer 28 graden, terwijl dat voor de maanvis eigenlijk het maximum blijkt te zijn.

Daarover zit ik dus nog een beetje in dubio, maar ik denk dat ik de maanvissen dan toch maar weg laat.
De komende dagen ga ik de bak verder vullen met het filterzand wat ik eerst nog 3 tot 4 keer spoel i.v.m. de troebelheid om vervolgens de bak eerst te vullen met een derde leidingwater en vervolgens met tweederde osmosewater.

Ik zou graag willen weten of jullie nog tips hebben voor wat betreft het opstarten van de bak en dan met name waterverbeteraars e.d.
Voedingsbodem schijnt niet nodig te zijn, maar ik heb begrepen dat ik vanwege de planten o.a. ijzer nodig heb (voor b.v. de Alternanthera Reineckii, oftewel Papegaaiblad).

Meer foto's komen zeer binnenkort ^O^
Veel plezier van je nieuwe bak! ^O^
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 13:18:47 #263
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_142987145
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 12:24 schreef Myrr het volgende:

[..]

Veel plezier van je nieuwe bak! ^O^
Dank! :)

Ik heb ook nog een vraag m.b.t. het vullen van de filercompartimenten. In m'n enthousiasme heb ik het volgende besteld:

Tetratec Ceramische filterring CR 1200
Tetratec CF Geactiveerd koolfiltermedium 1200
Tetratec Bio Filterballen 1200
Tetratec Biologisch werkend filterschuimpatroon BF 1200
Tetratec Filterwatten FF 1200

Echter heb ik begrepen dat er voor een Z-A bak ook turf nodig is. Ergens anders heb ik gelezen dat het kool en de filterballen eigenlijk niet nodig zijn.
Op welke plaats in het filter kan ik de turf het beste plaatsen? Hoog of onder in het filter?
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
pi_143130486
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:18 schreef Papabear het volgende:

[..]

Dank! :)

Ik heb ook nog een vraag m.b.t. het vullen van de filercompartimenten. In m'n enthousiasme heb ik het volgende besteld:

Tetratec Ceramische filterring CR 1200
Tetratec CF Geactiveerd koolfiltermedium 1200
Tetratec Bio Filterballen 1200
Tetratec Biologisch werkend filterschuimpatroon BF 1200
Tetratec Filterwatten FF 1200

Echter heb ik begrepen dat er voor een Z-A bak ook turf nodig is. Ergens anders heb ik gelezen dat het kool en de filterballen eigenlijk niet nodig zijn.
Op welke plaats in het filter kan ik de turf het beste plaatsen? Hoog of onder in het filter?
Doe maar duur, alles van Tetratec. :D
Actieve kool haalt voedingsstoffen weg, is ook puur bedoeld om ongewenste stoffen te filteren. En als je weet wat je doet kan je over turf filteren maar meestal eindigt dat als een ramp. Als je graag de PH onder controle wil houden kan je beter over gaan op CO2 bemesting en zorgen dat er geen kalkhoudende substraat en/of sierelementen in zit. Mocht je toch willen werken met turf dan plaatsen als laatste met een stukje filterwatten erboven.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 02:12:52 #265
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_143152532
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:50 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Doe maar duur, alles van Tetratec. :D
Actieve kool haalt voedingsstoffen weg, is ook puur bedoeld om ongewenste stoffen te filteren. En als je weet wat je doet kan je over turf filteren maar meestal eindigt dat als een ramp. Als je graag de PH onder controle wil houden kan je beter over gaan op CO2 bemesting en zorgen dat er geen kalkhoudende substraat en/of sierelementen in zit. Mocht je toch willen werken met turf dan plaatsen als laatste met een stukje filterwatten erboven.
Het bakje is vanmiddag ingericht:



De komende drie weken dus rustig afwachten om de bio-cultuur z'n werk te laten doen. Vanavond heb ik er wat voer in gestrooid, dat herhaal ik volgende week en de week daarop nog een keer.

Het koolfilter heb ik inderdaad weggelaten, dat wordt alleen gebruikt voor het wegfilteren van medicatie, dus die ligt voorlopig in de kast ^O^
CO2 is voorlopig nog even niet aan de orde, dat zien we later wel.

Binnenkort weer een update :)
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
pi_143156713
Mooie bak, ziet er goed uit!!
  donderdag 7 augustus 2014 @ 16:33:01 #267
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_143168343
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 10:16 schreef soapie het volgende:
Mooie bak, ziet er goed uit!!
Dank je :)
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
  zondag 10 augustus 2014 @ 23:10:42 #268
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_143283649
Van de week maar es proberen om een bio-co2 in elkaar te knutselen :)

http://www.hobbykwekers.n(...)-een-bio-co2-systeem

Ik ga dan voor het "Diesel recept" op de 2e pagina. Ik wil de fles (2 liter) echter niet in m'n aquarium, dus ik hoop dat het ook werkt met de fles in de kast.
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
  maandag 11 augustus 2014 @ 09:27:29 #269
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_143292778
Zijn we net een half jaartje zonder aquarium omdat in het nieuwe huis het niet echt handig was. Begint mijn vrouw "kunnen we niet weer een kleintje nemen? Ik mis het wel".

:')

Dus binnenkort misschien toch maar weer eens kijken.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 11 augustus 2014 @ 12:45:49 #270
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_143297907
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 09:27 schreef Komakie het volgende:
Zijn we net een half jaartje zonder aquarium omdat in het nieuwe huis het niet echt handig was. Begint mijn vrouw "kunnen we niet weer een kleintje nemen? Ik mis het wel".

:')

Dus binnenkort misschien toch maar weer eens kijken.
Misschien bedoelde ze wel iets heel anders met 'een kleintje' :+ B-)
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
  maandag 11 augustus 2014 @ 13:31:57 #271
107792 Hexley
the Platypus
pi_143299414
Vraagje dat twee keer op een dag het licht aan en uit, werkt dat een beetje tegen algen? Of is het gewoon onzin?

Hoeveel uur moet je het licht dan de eerste keer minimaal/maximaal laten branden en uit hebben?
  maandag 11 augustus 2014 @ 13:34:31 #272
107792 Hexley
the Platypus
pi_143299495
quote:
2s.gif Op maandag 11 augustus 2014 12:45 schreef Papabear het volgende:

[..]

Misschien bedoelde ze wel iets heel anders met 'een kleintje' :+ B-)
Ja leuk chihuahua's en dan minimaal in een paartje houden. :P
  maandag 11 augustus 2014 @ 13:38:44 #273
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_143299636
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:31 schreef Hexley het volgende:
Vraagje dat twee keer op een dag het licht aan en uit, werkt dat een beetje tegen algen? Of is het gewoon onzin?

Hoeveel uur moet je het licht dan de eerste keer minimaal/maximaal laten branden en uit hebben?
Tijdens het 'indraaien' de eerste 3 á 4 weken laat ik de lampen ongeveer 9 uur branden (en natuurlijk zorgen dat er geen direct zonlicht op komt).

Ik heb op de uitstroom van m'n filter ook een tetrapond UV-lamp zitten. Nu staat de lamp nog uit, maar na het indraaien zet ik die ook aan tegen de algen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:34 schreef Hexley het volgende:

[..]

Ja leuk chihuahua's en dan minimaal in een paartje houden. :P
:D
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
  maandag 11 augustus 2014 @ 13:43:35 #274
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_143299809
*edit
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
  Official ESF Kreviewer maandag 11 augustus 2014 @ 14:35:06 #275
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')